Vartijat puhaltavat pasuunaan!

Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne. Sananl. 1:23

Vartijat puhaltavat pasuunaan!

ViestiKirjoittaja Gaseli » 20.02.2014 14:48

Kuva

Vartijat puhaltavat pasuunaan!
David Wilkerson on noussut rohkeasti juuri näitä "karismaattisia" eksytyksiä vastaan. Siteeraan osia hänen saarnastaan "The Reproach of the Solemn Assembly":
"Kokonaiset karismaattiset seurakunnat, helluntailiike on hajallaan – kirjaimellisesti rikki revittynä valheherätyksen takia. Kaikenlaista tapahtuu. Jotakin uutta esitellään lähes viikoittain eivätkä johtajat tiedä pitäisikö uusi ottaa vastaan vai kirota se. He eivät tiedä, mitä tehdä... Missä ovat johtajat? Missä joku, joka kertoo meille?"…
Wilkerson toteaa:
"Se, mitä näemme aikamme ns. herätyksissä ja mikä liitetään Pyhän Hengen yhteyteen, sitä emme löydä kirjoituksista. Mikä ei ole löydettävissä Sanasta, pitää heti hylätä – täysin hylätä. Itken kun, katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle. Ihmisjoukot ruumis vapisten ilman kontrollia, ihmiset putoilemassa lattialle, hysteerinen nauru, hoipertelu kuten juopuneessa tilassa, käärmeen lailla kiemurtelu, villien eläinten lailla kiljuminen (Toronton nauruherätys ja Rodney Howard Brownen kokoukset) – sitten meillä on julistaja (Benny Hinn), joka puhaltaa ihmisten ylle ikään kuin Pyhä Henki olisi tullut lihaksi hänessä."
"Kun joudut tällaiseen, kun olet joutunut eroon Kirjoitusten varjelevasta vaikutuksesta, sinä sanot vain: 'Hei, tämä on uutta, Jumala tekee uutta. En ymmärrä tätä, se ei ole Sanassa mutta en halua olla Pyhää Henkeä vastaan'. Jos se ei ole Sanassa, sinun pitää olla sitä vastaan."
Edelleen Wilkerson jatkaa varoittaen näistä eksytyksistä:
"Älä ota tähän osaa, älä edes mene lähelle... Jos olet heikko, uskossasi nuori tai utelias, olet vaarassa. Se ruokkii kaikkea sitä, mikä on mieluista lihan mielelle... Meidän tulisi rukoilla, että Jumala antaisi oikeamielisiä johtajia, että Hän nostaa esiin kuuluvia ääniä, pelottomia ääniä, murtuneita ääniä." "Varokaa kristityt! Jos uskot sanani todeksi ja sinulla on kotona näitä kirjoja ja kasetteja, niin hävitä ne! Älä jaa niitä muille, vaan polta ne! Jos joku kutsuu sinua näihin tilaisuuksiin, älä mene vaan sano: Haluan kuulla puhdasta Sanaa, joka auttaa minua hengellisesti kasvamaan. En halua mitään, mitään opetusta, joka vahvistaa lihaani..."
Matti Pyykkönen
Avatar
Gaseli
 
Viestit: 26
Liittynyt: 24.10.2013 15:39

Paluu Hengellisiä asioita ja kirjoituksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron