3:n YHTÄLÖN YHTÄLÖRYHMÄ

Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne. Sananl. 1:23

3:n YHTÄLÖN YHTÄLÖRYHMÄ

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » 06.06.2014 08:04

Otetaan teoreettinen esimerkki yhtälöryhmästä :

Oletetaan että x tarkoittaa ensimmäistä ylösnousemusta.

x=a+b
x=20*c+10
x=10*t+2*d

Silloin :
a+b=20*c+10
20*c+10=10*t+2*d
jne.

Kun x supistetaan pois niin kaikki jäljellejäävät muuttujat kuvailevat samaa asiaa eli tässä tapauksessa Jeesuksen tulemusta ja ensimmäistä ylösnousemusta.

Kolmen yhtälön yhtälöryhmä :
1. yhtälö :

Tässä 1. :ssä puhutaan Jeesuksen tulemuksesta = X
1.Tessalonikalaiskirje :
4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla


Herran tulemuksen jälkeen alkaa 1000 - vuotinen valtakunta.
Tuosta "Jumalan PASUNAN kuuluessa" voidaan päätellä kyseessä olevan julkinen tapahtuma.

_____
2. yhtälö.
Tässäkin puhutaan Jeesuksen tulemuksesta = tekijä x.
Siitä voidaan päätellä , että kyseessä on ensimmäinen ylösnousemus - katso yhtälö 1.

Matteus :
24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
24:30 Ja SILLOIN Ihmisen Pojan MERKKI näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren PASUNAN pauhatessa, ja he kokoavat hänen VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

____
Neljältä ilmalta taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin" on varmasti mittavampi pläntti kuin piskuinen Israelin alue ja
Matteuksen kertomasta ilmenee myös , että kyseessä on julkinen tapahtuma jonka kaikki näkevät.


_______
3.Yhtälö.
Ilmestyskirja 19:19 - 20:6
Jeesuksen tulemuksesta puhutaan tuossakin = tekijä x.

__
Tässä ei sitten puhuta mistään Israelista yksinomaan , ekasta ylösnousemuksesta puhutaan kylläkin ja Jeesuksen tulemuksesta.

19:19 Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
19:21 Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.
20:1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet TUHANNEKSI vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS.
20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

_____________________________________________________________
Kaikissa noissa on yhteisenä tekijänä tuo Jeesuksen tulemus ja vaikka Matteus 24:29-31 ei puhukaan ylösnousemuksesta
niin se kuuluu kuitenkin tuohon yhtälöryhmään ja ne kaikki asiat kuvailevat täten samaa tapahtumaa eli ekaa ylösnousemusta.


Paavali , Matteus ja Johannes puhuvat samasta asiasta , mutta eivät mistään salaisista tempauksista.
Avatar
pertsa2010
Ylläpitäjä
 
Viestit: 90
Liittynyt: 24.10.2013 09:05

Paluu Hengellisiä asioita ja kirjoituksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron