KUVAINPALVELUKIELLON POISTAMINEN

Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne. Sananl. 1:23

KUVAINPALVELUKIELLON POISTAMINEN

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » 25.10.2013 10:52

23.08.2013

Kuva
Paavi palvomassa Neitsyt Marian patsasta.

Raamatun käskyt ja porttokirkon väärennös

5. Mooseksen kirja - oikea toinen käsky
2.Käsky
5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

__
Ev.lut. kirkko ja katoliset - väärennetty toinen käsky
2.Käsky
Älä käytä väärin Herran,Jumalasi nimeä.


Luterilaisesta katekismuksesta on jätetty kuvainpalvelukielto pois josta seuraa
että luterilaiset opettavat äitikirkkonsa tapaan VÄÄRENNETTYJÄ käskyjä.

Tuosta sitten löytyy se katolisten katekismus ja heidän "toinen käskynsä."
http://katolinen.fi/wp-content/uploads/ ... 2-2195.pdf


Kuvainpalvelukiellon poistaminen juontaa juurensa keisari Konstantinuksen järjestämään Nikean kirkolliskokoukseen vuoteen 787jKr.
Tällöin katolinen kirkko päätti ottaa käyttöön erilaisia uskonnollisia aiheita esittäviä kuvia ja veistoksia jumalanpalvelukseen ja hartauden harjoitukseen.
Tämän epäkristillisen perinteen on sittemmin omaksunut myös luterilainen kirkko.


Oikeat 10 käskyä löytyvät tuosta :
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopea ... .php?t=701

Tällä kaikella valmistetaan tilaa pedon kuvalle, että ihmiset eivät silloin enää muistaisi toista käskyä tai ainakaan olematonta
käskyä ei tarvitaisi noudattaa


2. käskyn poistamisen tekniikka
Katolinen kirkko poisti toisen käskyn (kuvainpalvelukielto) dekalogistaan ja jotta
käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein
samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - kas
simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla
ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.

Tämä tuottaa luonnollisesti hankaluuksia , kysyttäessä katolilaiselta , luterilaiselta , ortodoxilta tai anglikaanilta esim. toista käskyä.
Jos ajatellaan vaikkapa tietokilpailua jossa kysytään käskyjä niin mikä vastaus kelpuutetaan?

Luterilainen kirkko sanoo toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn mitä ei voi mistään todentaa.
Käskyt ovat periytyneet ev.lut.tytärkirkolle , joka on "lahkoutunut " katolisesta kirkosta ja jatkaa täten
katolisten väärän evankeliumin julistamista.

Valehtelemisen perinne on siis varsin pitkä ja häpeällinen sillä toinen käsky on häivytetty tavalla ,joka on helppo rekonstruoida.
Käskyt ovat oikein ortodoxeilla,juutalaisilla anglikaaneilla ,reformoiduilla ja
muilla protestanteilla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmenen_k%C3%A4sky%C3%A4

Katolisen kirkon rangaistus
http://www.kristitynfoorumi.fi/kaikkienkuningatar.htm
Katoliset kärsivät jo rangaistusta eksymisestään epäjumalanpalvelukseen - heille ilmestyy demoninen Maria
joka esittelee itsensä näin : ”Minä olen Maria, Taivaan Kuningatar ja Enkelien Kuningatar.”
Sellainen olento on tosiaan muinoin ollut olemassa ja profeetta Jeremia kertoo hänestä seuraavasti :

Jeremia :
7:18 Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja TAIVAAN KUNINGATTARELLE, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi.
44:18 Mutta siitä asti, kun me lakkasimme polttamasta uhreja TAIVAAN KUNINGATTARELLE ja vuodattamasta hänelle juomauhreja, on osanamme ollut kaiken puute ja hukkuminen miekkaan ja nälkään.


Sanomia taivaasta?

Tutkimme nyt useita sanomia ilmestyksistä, jotka ovat saaneet katolisen kirkon täyden hyväksymisen tai niillä on paikallisen katolisen piispan virallinen lupa (Imprimatur). Ne ilmestyssanomat, joilla on kirkon täysi hyväksyntä, on merkitty kirjaimella A. Ne ilmestyssanomat, joilla on paikallisen piispan lupa, on merkitty kirjaimella B. Kunkin sanoman perässä on Raamatun sana. Ilmestyssanoman lähde on mainittu alaviitteissä.

A – Minä yksin olen kykenevä vielä pelastamaan teidät katastrofeista, jotka lähestyvät.
Ne, jotka panevat luottamuksensa minuun pelastuvat. (52)


Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. (Jes.43:11)
___
A – Minä julistan rohkeasti, että Hänen kärsimyksistään tuli minun kärsimyksiäni, koska Hänen sydämensä oli minun. Ja aivan kuten Aadam ja Eeva möivät maailman omenasta, niin myös eräässä mielessä minun Poikani ja minä lunastimme maailman yhdellä sydämellä …. (53)

Meidän lunastajamme nimi on Herra Sebaot, Israelin Pyhä. (Jes.47:4)
___
A – Jeesus halajaa perustaa maailmassa minun tahrattoman sydämeni palvonnan …. Meidän Valtiattaremme oikean kämmenen edessä oli orjantappuroiden ympäröimä sydän, jotka näyttivät lävistävän sen naulojen lailla. Me ymmärsimme, että se oli Marian Tahraton Sydän ihmiskunnan syntien raastamana, jota varten on tehtävä korjaus (reparation). (54)

Mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. …. siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. (Hepr.10:12-14,18)
___
A – Juuri tämän vuoksi Äitinä, Tahrattomana Äitinä, kaikkien Armojen Välittäjättärenä, minä kutsun teitä tähän paikkaan … jotta minun yhteyteni teidän kanssanne voisi olla läheisempi ja elävämpi Pyhän Hengen kautta, tehden teille mahdolliseksi elää syvästi evankeliumin hengessä.

(55)
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. (1.Tim.2:5)

___
B – Älkää antako pelon ja masennuksen vallata itseänne. Säilyttäkää luja luottamus taivaallisen Äitinne esirukouksen ja välityksen voimalliseen työhön. (56)

Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme (Room.8:34).
___
B – Maailma on turmeltumassa siinä määrin, että Isän ja Pojan täytyi lähettää Minut maailmaan ihmisten keskelle olemaan heidän Puolustajansa ja pelastamaan heidät. (57)

Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. (1.Joh.2:1-2)
___
B – Minä en pysty harjoittamaan valtaani täydellisesti kanssalunastamisen ja armojen universaalisen välittämisen äidillisessä työssä, ennen kuin minut on tunnustettu siellä, missä Kaikkein Pyhin Kolminaisuus on tahtonut minun olevan … Poikani, antakaa muuttaa itsenne voimallisen toimintani kautta Äitinä, Armojen Välittäjättärenä ja Kanssalunastajatterena. (58)

"Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista … (Ilm.5:9)
___
B – Minä olen hän, joka on liitetty JUMALALLISEEN KOLMINAISUUTEEN – Minä olen Ilmestyksen Neitsyt. (59)

Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. (Jes.44:6)
___________________________________________________________
Kuten noista viesteistä näkyy kyseessä ei ole Raamatun Maria vaan demoni.
http://www.kristitynfoorumi.fi/kaikkienkuningatar.htm

Fatiman ilmestys
http://www.netikka.net/mpeltonen/fatima2.htm
Coimbran yliopiston kuuluisan professorin Almeida Garretin silminnäkijäkuvaus on ehkä eniten siteerattu:

"Satoi kaatamalla, ja jokainen kastui pian läpimäräksi. Äkkiä aurinko näytti paistavan paksun pilven läpi, jokainen katsoi siihen suuntaan. Se näytti kiekolta, jolla oli hyvin selvät ääriviivat; se ei häikäissyt silmiä. Minun mielestäni sitä ei kuitenkaan voinut verrata tummaan hopealevyyn, kuten joku oli myöhemmin kertonut Fatimassa. Ei, pikemminkin siinä oli selvästi muuttuvaa kirkkautta, jota voisi verrata helmeen ... Se näytti kuin kiillotetulta pyörältä ... Tämä ei ole runoutta; minun silmäni näkivät sen ... Tämä selvä-ääriviivainen kiekko rupesi äkkiä pyörimään. Se pyöri yhä kiihtyvällä nopeudella ... Äkkiä ihmisjoukko rupesi itkemään pelosta. "Aurinko ", joka pyöri koko ajan, rupesi laskeutumaan maata kohti, punertavana ja verisenä, uhaten murskata jokaisen hehkuvan painonsa alle ... "
_________________________________________________________
Tuon linkin loppupuolelta löytyy taulukkomuodossa miten eri kirkkokunnat ovat numeroineet
käskyt :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmenen_k%C3%A4sky%C3%A4
_________________________________________________________
Kaikesta päätellen katoliset ja luterilaiset ovat eksyneet kristillisen viitekehyksen ulkopuolelle asioissaan
ja heillä olisi ilmeinen uskonpuhdistuksen tarve.


Liberaalipappi laumansa liepeillä.

Kuva
Avatar
pertsa2010
Ylläpitäjä
 
Viestit: 90
Liittynyt: 24.10.2013 09:05

Paluu Hengellisiä asioita ja kirjoituksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron