Sivu 1/1

Richard Smithin näky - happopilvi

ViestiLähetetty: 25.10.2013 16:21
Kirjoittaja pertsa2010
7.6.2008

Richard Smithin näky Happopilvi 29.9.1994
Petri Paavolaisen käännös Jouko Pihon muokkaamana
Torstaiaamuna 29.09.1994 juuri, kun olin aikeissa ryhtyä erinäisiin
tutkimustöihin, sain epätavallisen selkeän ja yksityiskohtaisen
näyn.

Tätä päivää oli edeltänyt ajanjakso, jolloin olin raskautetuin
mielin vuodattanut sydäntäni rukouksissa seurakunnan tilan tähden
Jeesukselle, taivaalliselle Puolustajallemme. Näin suoraan edessäni
suuren, mustan ja sykkivän pilven, joka kantoi mukanaan paljon nokea
ja muita saasteita. Sen rikinkatkuinen löyhkä paljasti, että kyseessä
ei ollut mikään luonnollinen pilvi vaan juuri senkaltainen syövyttävä
happopilvi, joka syntyy kemiallisen laitoksen tai öljynjalostamon
räjähdyksestä. Oman liikevoimansa kuljettamana tämä happopilvi
nopeasti suuntasi kulkunsa kohti vedetöntä erämaatasankoa, joka
sijaitsi muutaman kallioisen vuoren alapuolella. Tasanko oli täynnä
kaikenlaisia ihmisiä, joiden ymmärsin edustavan Englannin
kristittyä väestönosaa. Useimmat olivat syntyperäisiä valkoisia
anglo-sakseja, mutta joukossa oli myös eri etnisten
vähemmistöjenkin edustajia. He kuvastivat Englannin
siirtolaisväestöä.

NELJÄ RYHMÄÄ

Lähemmin tarkastellessani pystyin näkemään, että tämä suuri yhteen
kokoontunut joukko jakautui neljään pääryhmään. Ensimmäinen niistä oli
kaikkein lähimpänä pilveen nähden, ja mitä ilmeisimmin oli joutumassa
sen vaikutuspiiriin. Tätä erityistä ryhmää voidaan kuvata sanalla
päihtyneet. Heidän takanaan läheisesti yhteen limittyneenä olivat
toinen ja kolmas ryhmä: näitä vastaavasti kuvataan sanoilla
pelokkaat ja vihaiset. Edelleen hieman taempana pienen matkan
päässä oli pienempi neljäs ryhmä, joka vuorostaan tunnetaan nimellä
valmistautuneet. Yksi asia oli kuitenkin ilmeistä: happopilvi oli
tulossa kaikkien neljän ryhmän ihmisten päälle huolimatta siitä,
halusivatko he sitä vai eivät.

Tällä kohtaa panin merkille, että tämä pilvi lähestyi lännen
suunnalta. Reaktiona tähän pilveen ensimmäinen ryhmä nauroi, tanssi
ja lauloi. Muutamat ryhmästä lojuivat maassa joko kontallaan tai
pitkällään ja päästelivät monenlaisia eläimellisiä ääniä. Jotkut
olivat niin suunniltaan onnesta, he että muodostivat jopa tanssikulkueen, joka
sitten congan tahdissa keinuen kiemurteli suoraan pilveen. Tämän
kaiken alkaessa tapahtua tajusin heidän virheensä. Jo valmiiksi
päihtyneenä niistä näkymättömistä kaasuista, jotka erittyivät pilven
etureunasta, tämä ryhmä virheellisesti otaksui, että saastepilvi oli
virvoittavan sateen pilvi, joka edusti Jumalan läsnäoloa. He eivät
onnistuneet huomaamaan, mikä sen todellinen luonne oli.

Toinen uskovaisten ryhmä kyllä näki, mistä pilvi koostui, mutta
joutui sitten paniikkiin. Jotkut juoksivat karkuun ja kompastelivat
saaden itsensä pökerryksiin, kun toiset taas jähmettyivät paikoilleen
pälyillen puolelta toiselle. Kuten ensimmäisen ryhmän kävi, myös
heidät pilvi nielaisi. Heidän perustava virheensä oli joutua
pakokauhun valtaan, kun he huomasivat pilven pahuuden.

Samanaikaisesti kun tämä tapahtui kolmas uskovaisten ryhmä, joka myös
oli nähnyt pilven olevan uhka, asettuivat seisomaan sen eteen
heristäen nyrkkejään sille ja päästellen erilaisia vihaisia
ääniä. Jotkut potkivat pilveä jaloillaan. Edellisen kahden ryhmän
tavoin nämäkin olivat pukeutuneet kevyisiin ja ilmaviin
helleasusteisiin. Heidän virheensä oli yrittää taistella pilveä
vastaan omassa voimassa. Sen seurauksena hekin tulivat niellyksi
pilveen.

Tämän jälkeen, pilven syötyä jokaisen näistä kolmesta ryhmästä, tuli
hiljaisuus, jota seurasi korvia vihlovia tuskanhuutoja, jonka jälkeen tuli
uudelleen hiljaisuus. Tämän keskeytti vain outo, välillä taukoava
valitus tai pulputtava kurlausääni, joka kovasti muistutti minua
ensimmäisen maailmansodan aikaisesta kaasuhyökkäyksestä.

VALMISTAUTUNEET

Neljännen ryhmän uskovaiset kuitenkin valmistautuivat kohtaamaan
uhkaa, jonka pilvi muodosti. Suurella kiireellä he pukeutuivat
kemiallisiin suojapukuihin, kaasunaamareihin ja vankkoihin
suojakypäriin, joissa oli kirkas lamppu niin kuin kaivosmiehen
kypärässä. Lampun (joka kuvaa Pyhän Hengen valoa) takana lähellä
kypärän päälakea oli kirkkaanpunainen läiskä. Välittömästi ymmärsin
sen symboloivan Jeesuksen Kristuksen verta. Hänen merkkinsä oli tämän
ryhmän yllä. Kyljillään heillä oli hihnoilla kiinnitettynä valkoiset
punaisella ristillä merkityt ensiapulaukut. Niissä säilytettiin laajaa
valikoimaa lääketieteellisiä apuvälineitä niiden uskovaisten
auttamiseksi, joita pilvi oli polttanut. Oikeassa kädessä he kantoivat
lujarakenteisia läpinäkyviä mellakkakilpiä, kun taas vasemmassa
kädessään he kantoivat erityyppisiä aseita. Ne olivat mitä ilmeisimmin
suunniteltu taisteluun niitä tyypiltään erilaisia henkivaltoja
vastaan, jotka asustavat pilvessä.

Yhtäkkiä Jumalan oman ajoituksen mukaisesti he muodostivat rivin,
liittivät kilpensä yhteen ja marssivat hallitussa tahdissa suoraan pilveen.
Mitä ilmeisimmin Herra itse johdatti heitä tekemään näin. Oli myös selvää,
että heidät oli kutsuttu työskentelemään läheisesti toistensa yhteydessä.
(Huomautus: myöhemmin Richardille näytettiin, että tämän ryhmän strategiana
oli edetä Herran käskystä, taistella kestäväisesti, pelastaa ja hoivata
joitakin haavoittuneita ja sitten pysyä aloillaan odottaen seuraavaa
etenemiskehotusta.) "

ÄLKÄÄ JOKAISTA HENKEÄ USKOKO

Hieman tämän näyn aiheuttamien johtopäätösten säikähdyttämänä ryhdyin
tietoisesti mielessäni soveltamaan raamatunkohtaa 1 Joh.4:1-3. Yksinkertaisen
suorasukaisesti kysyin: ”Henki, joka toit tämän kuvauksen elävästi
mieleeni, tunnustatko suoraan, että Jeesus on Kristus, lihaan tullut?”
”Kyllä, avoimesti tunnustan, että Jeesus on Kristus, lihaan
tullut”. ”Hyvä, entäpä miten suhtaudut vereen, jonka hän vuodatti
ristillä?” ”Veren kautta on syntien anteeksiantamus. Se on suoja
pahuutta vastaan aivan kuten karitsan veri ovenpäällisessä ja
pihtipielissä suojeli israelilaisia minun tuomioltani, joka kohtasi
Egyptin esikoisia”. ”Hyvä, ryhdytään nyt yhteiseen neuvonpitoon ja
keskustellaan järkevästi. Käymättä läpi uudelleen kaikkia
yksityiskohtia, mitä aiemmin minulle paljastit, lähettäisitkö, Abba
Isä, Pyhän Henkesi nyt saattamaan loppuun tämän näyn tulkitsemisen?"

TULKINTA

Edelleenkin täysin halliten sen, mitä tapahtui, talletin hitaasti
muistiini, mitä Pyhä Henki puhui. Synnyttäen suuresti kirkastuneen
ja terävöityneen mielentilan, joka samalla auttoi älyllisiä toimintojani,
Pyhä Henki antoi minulle seuraavan selityksen:

1. Happopilvi ei kuvaa ainoastaan sitä, mikä nyt tunnetaan
Toronto-ilmiönä, vaan myös kaikkea sitä, mitä nousee tuosta
vaikutuksesta. Toronto-ilmiö on kuvaannollisesti sanottuna pilven
etureuna. Se avaa tietä sitäkin kärjistyneemmille paholaisen
manifestaatioille. Lyhyesti sanottuna ”Toronto” voidaan käsittää
pikemminkin jonkin alkuna kuin itse päämääränä.

2. Se, että pilvi liikkui omalla liikevoimallaan, on osoitus siitä, että pilvessä
oli jotakin sellaista, mitä voi kuvata vain vieraaksi ja vihamieliseksi
hengeksi. Kyseessä on pilvessä asuvien muiden henkien johtava henki.
Kaiken lisäksi tämä vieras henki on saanut Jumalalta luvan koetella tämän
maan uskovaisten uskollisuutta. Jyrkässä jakautumisprosessissa, joka tulee
aiheuttamaan monia haavoja, käy todella ilmi, ketkä seurakunnassa seisovat
Jeesuksen seurassa, ketkä eivät. Jotkut niistä, jotka kuuluvat kolmeen
ensimmäiseen ryhmään, tulevat saamaan vielä muutaman mahdollisuuden
tehdä parannus. Lyhyen hetken ajan tulee olemaan tilaisuus päästä
oikeaan suhteeseen Jumalan kanssa.

3. Tasainen vedetön erämaa kuvaa Englannin yhteiskuntaa, josta Pyhä Henki
on erkaantunut. Tämä voi koskea muitakin Brittein saarten alueita,
vaikkakin sen ensisijainen merkitys on Englanti. Merkittävä huomio on
myös se, että jos Jumalan kansa olisi ollut kallioisten vuorten
huipulla (mikä tarkoittaa hakeutumista Jumalan läsnäoloon ja
läheisyyteen), he olisivat välttyneet happopilven vaikutuksilta.
Heidän sijaintinsa avoimella erämaatasangolla on saattanut heidät
toivottoman haavoittuviksi hapon syövyttäville vaikutuksille. Toisin sanoen,
koska he ovat siellä, missä Jeesus Kristus ei halua heidän olevan,
seurakunnalta on riistetty monia hengellisiä puolustuskeinoja. Sen sijaan,
että mitenkään pukisi ylleen Jumalan koko sota-asua, tällä joukolla on löysät,
keveät kesäasusteet. Edelleen autiomaassa oleminen on saanut monet
uskovaiset etsimään lievitystä janoonsa vääristä hengellisistä lähteistä.
Tämä on yksi syy, miksi ensimmäinen ryhmä tervehti pilveä niin
suurella innostuksella. Se näytti tarjoavan helpon tavan täyttää
heidän tarpeensa.

4. Kuten aiemmin todettiin, tasangolla olevat ihmiset
olivat uskovaisia, pääasiassa karismaattis-evankelikaalisia
uskovaisia, mutta heidän joukossaan oli myös melkoinen joukko
perinteisistä kirkkokunnista. Juuri he pistivät silmään papillisine
lipereineen, kaapuineen ja itsetietoisine ilmeineen. Oli selvää, että
tällä pilvellä tulee olemaan laajalle ulottuvat vaikutukset.

5. Kuten näystä itsestään selvästi erottui, ne neljä ryhmää kuvaavat neljää
mahdollista reaktiota happopilveen. Ainoastaan viimeinen niistä oli
käsillä olevaan tilanteeseen nähden ajan tasalla. Erityisesti ne, jotka
jähmettyivät paikoilleen pälyillen kahteen suuntaan, edustavat
kristittyjä johtajia, jotka yrittivät hakea soveltuvaa diplomaattista
ratkaisua tilanteeseen, joka oli itse asiassa mahdoton.
Ei ollut mitenkään yllättävää, että useimmat heidän seuraajistaan
hylkäsivät heidät pian ja jättivät heidät yksikseen pilven nieltäväksi.
Tässä yhteydessä koen Pyhän Hengen sanovan selvästi,
”Kavahtakaa ihmisten neuvoja ja keinoja Toronto-ilmiön
käsittelyssä.” Seurakuntaa kohtaa ensisijaisesti hengellinen eikä
niinkään kulttuuriin liittyvä tai psykologinen probleema. Tarvitaan
hengellisiä aseita sen käsittelemiseen.

6. Tämän neljännen, ja ainoan todella Jumalan tahdossa toimivan
ryhmän rooli oli kaksitahoinen. Ensiksi sen täytyi käyttää sille
annettuja hengellisiä aseita hyökätessään pilvessä olevia henkivaltoja
vastaan. Toiseksi sen tuli auttaa kuntoutumaan niitä kolmen
ensimmäisen ryhmän uskovaisia, jotka olivat loukkaantuneet
pilvessä. On hyvin valitettavaa, että jotkut uskovaiset heidän täytyy
sivuuttaa, koska he joko kieltäytyvät hoidosta tai ovat niin sekavassa
tilassa, että heitä on mahdoton käsitellä. Kaikki uskovaiset eivät
suinkaan selviydy pilven kohtaamisesta. Jotkut hylkäävät uskonsa,
toiset taas kokevat pysyvän fyysisen ja henkisen vammautumisen.
On joitakin, jotka tulevat jopa kuolemaan tämän pilven takia.

Aloin ymmärtää, että happopilvi oli myös Jumalan tuomion pilvi, jonka
täytyy käydä seurakunnan yli, kunnes pahuus voimallisesti poistetaan
siitä. Vasta happopilven tehtyä työnsä on seurakunta puhdistunut niin,
että se voi vastaanottaa Jumalan läsnäolon pilven. Tämä pilvi
vuorostaan saa aikaan syvempää puhdistautumista ja paljon kaivatun
herätyksen. Tämän toisen pilven tulemisen aika ei ole kuitenkaan
vielä. Kaikki toiveet välittömästä herätyksestä ovat siten
ennenaikaisia. Kokonaisuutena ottaen tämä tarkoittaa sitä, että
Toronto-ilmiö ei edusta virvoitusten aikaa, vaan ehkä pikemmin
ensimmäistä tämän maan seurakuntia koskevaa erittäin ankaraa tuomion
vaihetta.

Hyvin todellisella tavalla Jumalan omien joukot annetaan saatanan
haltuun lihan turmioksi. Vain ne, jotka ovat uskollisia Herralle
kaikessa, välttyvät tältä tuomiolta, vaikkakin he saattavat kohdata
ahdinkoa sen vaikutusten takia. Neljännen ryhmän haasteena on pysyä lujasti
yhdessä, eikä toimia eristyneinä yksilöinä.

Lopuksi uskon, että Pyhä Henki haastaa sinut, joka luet tätä dokumenttia,
päättämään, mihin ryhmään kuulut, joko päihtyneisiin, pelokkaisiin, vihaisiin tai
valmistautuneisiin. Suuri pahuus tulee kohtaamaan monia seurakuntia
tässä maassa. On vain vähän aikaa tehdä tämä päätös.
_ _ _ _ _ _ _

Jouko Pihon kommentti 7.6.2008

Uskon että tämä Richard Smithin näky vuodelta 1994 on edelleenkin erittäin ajankohtainen.
Uskon että tämä näky viittaa myös hyvin selvästi ajankohtaiseen Lakelandin liikehdintään,
joka on huolestuttavan suuressa määrin tämän Smithin näkemän päihdyttävän happopilven
saastuttama sen takia, että siinä ”herätyksessä” on suuri vaikutusvalta vierailla pahoilla hengillä,
jotka teeskentelevät olevansa Jumalan enkeleitä.