Lyhyet David Wilkerson / Syksy 2013 - Talvi 2013-2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

Lyhyet David Wilkerson / Syksy 2013 - Talvi 2013-2014

ViestiKirjoittaja noomi » 05.11.2013 10:12

    Kuva

KRIISEIHIN VARAUTUNEET
by David Wilkerson | February 11, 2011

Kriisien yllättäessä meillä ei ole aikaa rakentaa itseämme rukouksessa ja uskossa. Ne, jotka ovat olleet Jeesuksen kanssa, ovat aina valmiita.

Eräs pariskunta kirjoitti työyhteisöllemme hengessä, josta heti huomasi heidän olleen Jeesuksen kanssa. Heidän 24-vuotias tytär oli ollut ulkona ystävänsä kanssa. silloin joku hullu kidnappasi heidät. Sitten mielipuoli tappoi heidän tyttärensä raa’alla tavalla.

Pariskunta oli shokissa. Heidän ystävänsä ja naapurinsa miettivät: "Kuinka kukaan vanhempi voisi selvitä tällaisesta tragediasta?" Kuitenkin vain tunnin sisällä Pyhä Henki oli tullut lohduttamaan yliluonnollisella tavalla murheen murtamaa pariskuntaan. Totta kai seuraavien kivuliaiden päivien aikana, nämä surevat vanhemmat halusivat tietää Jumalalta syyn tapahtumaan. Koko ajan he kokivat sydämessään jumalallista lepoa ja rauhaa.

Kaikki, jotka tunsivat nämä vanhemmat, olivat ihmeissään heidän rauhallisuudestaan. Tämä pariskunta oli valmistautunut kriisin varalle. He olivat tienneet kaiken aikaa, että Jumala ei antaisi tapahtua mitään, ilman suurempaa tarkoitusta. Kun nämä kauheat uutiset saavuttivat heidät, he eivät hajonneet palasiksi.

Itse asiassa, nämä vanhemmat ja heidän elossa olevat lapsensa alkoivat rukoilla tappajan puolesta. Saman kaupungin ihmiset eivät voineet hyväksyä sitä. Jumalinen pariskunta puhui ja opetti, että Jumala voi antaa voimaa missä tahansa tilanteessa. Kaupunkilaiset ymmärsivät, että heidän voimansa tuli vain Jeesukselta. Kohta he jo sanoivat tästä pariskunnasta: "He ovat ihme. Nämä ihmiset totisesti ovat Jeesuksen omia."

"Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sen tähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat" (Ps.46:1-3).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

USKO ON ENEMMÄN KUTSU KUIN KÄSKY

ViestiKirjoittaja noomi » 05.11.2013 10:18

    Kuva
USKO ON ENEMMÄN KUTSU KUIN KÄSKY
by David Wilkerson | February 15, 2011

Usko on käsky. On kirjoitettu: "Vanhurskas on elävä uskosta." Ilman uskoa on mahdotonta miellyttää Jumalaa. Raamattu lisää: "Jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen" (Hebr.10:38 ).

Minä värisen ajatellessani, minkälaista kauhua ja vaaraa epäusko aiheuttaa. Epäusko on pohjaton kuilu täynnä pelkoa, ahdistusta ja pettymystä. Epäuskon seuraukset ovat hirvittävät. Se alkaa pelosta kaikkea näkymätöntä kohtaa. Yksi pelko tänä päivänä johtaa kahteen pelkoon huomenna, sitten kolmeen. Lopulta se vie pohjattomaan kuiluun täynnä hallitsematonta ahdistusta ja epätoivoa.

Yhä paremmin näen, kuinka pelko ja epäusko johtaa toivottomuuteen. Se johtaa hämmennyksen ja tyhjyyden erämaahan. Tämä ei ole mahdollisuus, eikä se ole pieni asia Jumalalle. Se on elämän ja kuoleman kysymys. Se johtaa kaiken pelkäämiseen, nykyisen ja tulevan. Pelko on tuskaa.

Kaikki Jumalan lapset käyvät läpi monenlaisia vaikeuksia ja ongelmia. On sydäntä särkevää kuulla kivuliaista asioista, joita vanhurskaat nyt kärsivät. Minun perhettänikin koetellaan ja testataan monesti.

Jotkut, jotka kohtaavat hämmentäviä ja pelottavia kärsimyksiä, niin fyysisiä kuin hengellisiäkin, ovat menettämäisillään rohkeutensa. Jos sinä olet käymässä läpi näitä puhdistuksen tulia, minulla on sana sinulle.

USKO ON MYÖS KUTSU OTTAA OSAA JUMALAN SUUREEN HYVYYTEEN

Viittaan yhteen kaikkein rohkaisevimmista Jumalan Sanan lupauksista. Anna tämän lupauksen upota syvälle sieluusi:

"Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväsillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä! Sinä peität heidät kasvojesi suojaan ihmisten salavehkeiltä; sinä kätket heidät turvaan kielten riidalta" (Ps.31:20-21).

Tämä on upea rohkaisu pitää lujasti kiinni uskostasi. Tämä on rohkea, ihmeellinen lupaus. Jumala sanoo:

"Luota minuun ihmisten edessä ja minä avaan varastohuoneeni suuren hyvyyden ja jaan siitä sinulle. Minä peitän sinut salaiseen läsnäolooni. Minä en anna vaikeuksien hämmentää sinua."

Jotkut saattavat sanoa: "Ei meidän tule luottaa Jumalaan odottaen hyvyyttä häneltä." Ei näin! On kirjoitettu:" Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri" (Hebr.10:35). On myös kirjoitettu: "Sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät" (Hebr.11:6). Meidän täytyy uskoa, että hän on palkitsija. Nuo uskon palkinnot ovat hengellisiä, kuten voiman palkinto -rauha ja tyyneys myrskyn keskellä.

Rakkaani, Jumala riemuitsee uskostamme. Hän odottaa antaakseen meille toivoa ja avatakseen silmämme näkemään hänen rakastavaa huolenpitoa. Meidän tulee valita, tälläkin hetkellä. Me voimme valita luottamuksen Jumalaan nykyisissä ja tulevissa koettelemuksissa. Voimme valita joko epätoivon erämaan tai Herran hymyn ja avoimen taivaan.

Jumala auta meitä kaikkia pitämään kiinni uskostamme. Älä anna periksi. Olemme liian lähellä kilvan loppua.

"Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa: minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee" (Ps.32:7-8 ).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA HALUAA OPETTAA MEIDÄT TUNTEMAAN HÄNEN ÄÄNENSÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 08.11.2013 14:11

    Kuva

JUMALA HALUAA OPETTAA MEIDÄT TUNTEMAAN HÄNEN ÄÄNENSÄ
by David Wilkerson | February 23, 2011

Ne, jotka todella tuntevat Jumalan, ovat oppineet tunnistamaan hänen äänensä yli kaikkien muiden äänien. Hän tahtoo sinun tietävän varmasti, että hän haluaa puhua sinulle. Hän tahtoo kertoa sinulle asioista, joita et ole ennen nähnyt tai kuullut.

Vähän aikaa sitten Herra näytti minulle, että edelleen epäilen hänen äänensä kuulemista sisimmässäni. Tiedän kyllä, että hän puhuu. Lampaiden täytyy tuntea Mestarinsa äänen. Epäilin silti omaa kykyäni kuulla häntä. Käytin paljon aikaa ”varmistaen” kuulemaani ääntä. Kun se oli mielestäni liian voimakas tai liian kummallinen, ajattelin mielessäni: "Ei tämä voi olla Jumalasta. Sitä paitsi paholainenkin voi puhua. Liha puhuu, ja valheen henget puhuvat." Monet äänet tulevat meitä kohti kaiken aikaa. Kuinka voin tunnistaa Jumalan äänen?

Uskon, että tarvitaan kolme asiaa, jotta Jumalan ääntä voisi kuulla:

1. Sinun tulee olla järkkymättömän varma siitä, että Jumala haluaa puhua sinulle. Sinun täytyy olla täysin vakuuttunut siitä. Hän on puhuva Jumala. Hän haluaa sinun tuntevan äänensä, jotta voisit tehdä hänen tahtonsa. Jumala ei koskaan kerro sinulle mitään, mikä poikkeaisi Raamatun sanasta. Sinun ei tarvitse olla pappi tai filosofian tohtori ymmärtääksesi hänen ääntänsä. Tarvitset vain sydämen, joka sanoo: "Minä uskon, että Jumala haluaa puhua minulle."
2. Sinun täytyy viettää laatuaikaa hiljentyen. Sinun tulee olla halukas sulkemaan itsesi Jumalan läsnäoloon ja antaa kaikkien muiden äänten mykistyä. Totta on, että Jumala puhuu meille kaiken päivää. Kuitenkin joka kerta, kun hän on halunnut rakentaa minun elämässäni jotain, hänen äänensä on tullut vasta sen jälkeen, kun olen hiljentänyt kaikki muut äänet mielestäni.
3. Sinun tulee pyytää uskossa. Meidän täytyy uskoa, että Jumala voi ilmaista meille mielensä ja auttaa meitä ymmärtämään hänen täydellistä tahtoaan. Muutoin emme voi ottaa vastaan häneltä mitään (emme myöskään hänen äänensä kuulemista).

Jeesus sanoi: "Kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa, antaa hänelle kalan sijasta käärmeen, taikka joka hänen pyytäessään munaa, antaa hänelle skorpionin?" (Luuk.11:11 -12). Toisin sanoen: "Jos pyydät taivaalliselta Isältä sanaa, selvää suuntaa, jumalallista kehotusta tai jonkin erityisen asian puolesta, uskotko hetkeäkään, että hän sen sijaan antaisi paholaisen tulla ja petkuttaa sinua?"

Jumala ei ole kiusantekijä! Hän ei salli paholaisen eksyttää sinua. Jumalan puhetta seuraa aina rauha! Ei saatana pysty jäljittelemään sellaista rauhaa. Kun olet hiljaisuudessa ja levossa, vakuuttuneena siitä, että Jumala voi puhua sinulle, se varmuus ei ikinä muutu. Voit palata Jumalan luokse tuhat kertaa ja saada aina saman sanan, koska se on totuus.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERRA ON MIELISTYNYT SINUUN!

ViestiKirjoittaja noomi » 09.11.2013 16:17

    Kuva

HERRA ON MIELISTYNYT SINUUN!
by David Wilkerson | February 25, 2011

Pyhä Henki antoi Daavidille ilmoituksen, joka on avain kaikkeen vapautukseen. Daavid kykeni todistamaan: "Jumala on vapauttanut minut kaikista vihollisistani, kaikista murheistani ja helvetin voimista, koska minä olen hänen silmissään arvokas. Minun Jumalani on mielistynyt minuun!" "Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun" (Ps.18:20). Tarvitsetko vapautusta himosta, houkutuksesta tai koetuksesta, jostain henkisestä tai hengellisestä, tunne- tai fyysisen tason ongelmasta. Voiton avain on tässä jakeessa: Herra on mielistynyt sinuun. Olet hänelle arvokas!

Korkeassa Veisussa, Herra sanoo morsiamestaan: "Kuinka kaunis olet, kuinka suloinen, sinä rakkaus, riemuinesi!" (Kork.v.7:6). Nämä kolme sanaa ovat hepreankielessä synonyymejä: kaunis tarkoittaa "arvokas", suloinen viittaa "nautintoon" ja riemuinen. Nämä sanat kuvaavat Jeesuksen ajatuksia morsiantaan kohtaan hänen katsellessaan tätä. Hän katsoo häneen ja sanoo: "Kuinka kaunis, suloinen ja riemuinen sinä olet. Sinä olet minulle arvokas, rakkaani." Morsian vastaa tähän: "Minä olen rakkaani oma, ja minuun on hänen halunsa" (7:10). Tämän lauseen merkitys: "Hän juoksee minun perässäni riemuissaan. Hän tavoittelee minua, koska olen niin kallisarvoinen hänelle." Nämä samat ajatukset löytyvät psalmeista: "Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa" (Ps.147:11). "Sillä Herra on mielistynyt kansaansa, hän kaunistaa nöyrät pelastuksella" (149:4).

Voin yrittää vakuuttaa sinulle, että Jumala riemuitsee sinusta kertomalla, että "Sinä olet kallisarvoinen Herralle." Saatat kuitenkin ajatella:" Sepä ihanaa mutta vain kiva ajatus." Ei, tämä totuus on paljon enemmän kuin kiva ajatus. Se on avain vapautukseen kaikista taisteluista, jotka raivoavat sielussasi. Se on salaisuus, joka avaa sinulle ovet Jumalan lupaamaan lepoon. Et voi kestää elämän taisteluja, ellet tartu tähän, ellei tästä tule totuuden perustaa sydämeesi.

Jesaja sai ilmoituksen Jumalan meistä saamasta suuresta riemusta. Hän ennusti: "Israel, älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta" (Jes.43:1-2).

Jesaja ei puhunut kirjaimellisesta tulvasta tai tulesta. Hän puhui siitä, mitä ihmiset käyvät läpi hengellisellä ja henkisellä tasolla. Israel oli tuohon aikaan vangittuna. Heidän tulvansa olivat koettelemuksia, heidän tulensa kiusauksia, heidän jokensa koetuksia. Kaikki nämä olivat saatanan yrityksiä tuhota ja hämmentää Jumalan kansaa. Jesajan sanat olivat puhtaan armon viesti israelilaisille. Heidät oli vangittu oman typeryytensä ja tyhmyytensä vuoksi. Jumala kuitenkin lähetti tämän sydämeltään särkyneen profeetan sanomaan: "Jumala tahtoo minun kertovan teille, että te kuulutte hänelle."
Juuri nyt saatat olla keskellä omien vesiesi tyrskyjä. Saatat tuntea itsesi hämmentyneeksi koetuksen tai kiusauksen vuoksi, joka uhkaa tuhota sinut. Sinun täytyy ymmärtää näistä raamatullisista esimerkeistä, ettei Herra aina tyynnytä vesiä. Hän ei aina estä tulvia nousemasta tai sammuta tulia. Silti hän lupaa tämän: "Minä kuljen kanssasi sen kaiken läpi. Tämä koetus tai olosuhde ei tuhoa sinua. Se ei polta sinua poroksi. Jatka vain kulkuasi. Tulet ulos toisella puolella, ja olen edelleen vierelläsi!"
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ANTAUTUMISEN TIE

ViestiKirjoittaja noomi » 11.11.2013 07:12

    Kuva


ANTAUTUMISEN TIE
by David Wilkerson | March 1, 2011

Jumala alkaa antautumisprosessin heittämällä meidät korkean hevosemme selästä. Tämä tapahtui Paavalille kirjaimellisesti. Hän ratsasti itsevarmana tietään Damaskosta kohti, kun yhtäkkiä sokaiseva salama iski taivaasta. Paavali kaatui maahan, vapisevana. sitten ääni taivaasta sanoi: ”Saul, Saul, miksi vainoat minua?”(Ap.t. 9:4).

Paavali tiesi, että hänen elämästään puuttui jotakin. Hänellä oli tietoa Jumalasta, muttei henkilökohtaista kokemusta. Nyt siinä polvillaan ollessaan hän kuuli taivaasta sanat: ”Olen Jeesus, jota sinä vainoat” (Ap.t.9:5). Sanat käänsivät Paavalin maailman nurin niskoin. Vapisten ja ihmeissään hän kysyi: ”Herra, mitä tahdot minun tekevän?”(Ap.t.9:6, Suomenkielisestä raamatunkäännöksestä nämä sanat puuttuvat) Paavalin kääntymys oli Pyhän Hengen dramaattinen teko.

Pyhä Henki johdatti Paavalin antautumaan. Hän kysyi: ”Mitä haluat minun tekevän?” Samalla hänen sydämensä huusi: Jeesus, miten voin palvella sinua? Miten voin tuntea sinut ja olla sinulle mieliksi? Mikään muu ei enää merkitse mitään. Kaikki, mitä olen tehnyt lihassa, on roskaa. sinä olet nyt minun kaikkeni.”

Paavalilla ei enää ollut muuta halua, eteenpäin vievää voimaa elämässä. Hänelle merkitsi jotain vain tämä: ”...että voittaisin omakseni Kristuksen”(Fil.3:8 ). Nykypäivän menestymiskäsityksen mukaan Paavali oli täydellinen hylkiö. Hän ei rakentanut taloja. Hänellä ei ollut omaa yhtiötä. Hänen käyttämänsä työtavat
olivat toisten johtajien mielestä halveksittavia. Oikeastaan sanoma, jota Paavali julisti, loukkasi monia hänen kuulijoitaan. Häntä väliin jopa kivitettiin sen tähden. Mistä hän puhui? Rististä.

Kun joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen, meitä ei tuomita julistustyömme, saavutustemme tai kääntyneiden määrän mukaan. Sinä päivänä menestystä mitataan vain yhdellä mitalla: oliko sydämemme täysin antautunut Jumalalle? Panimmeko syrjään oman tahtomme ja toimintasuunnitelmamme ja otimmeko ohjenuoraksi hänen tahtonsa? Pystyimmekö olemaan seuraamatta joukon vaikutusta vai etsimmekö yksinomaan hänen johdatustaan? Kuljimmeko seminaarista toiseen elämän tarkoitusta etsimässä vai löysimmekö tyydytyksemme Hänessä?

Minulla ei ole mitään muuta kunnianhimoa kuin oppia puhumaan vain niitä sanoja, jotka Isä antaa sanottavakseni. Omat sanani ja tekoni ovat arvottomia. Haluan pystyä väittämään: ” Tiedän, että Isäni on kanssani, koska teen vain hänen tahtonsa.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ME KOROTAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME NIMEÄ!

ViestiKirjoittaja noomi » 12.11.2013 11:27

    Kuva


ME KOROTAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME NIMEÄ!
by David Wilkerson | March 8, 2011

Joku tämän lukija tarvitsee Jeesuksen kosketusta. Kun Herramme palveli täällä maan päällä, hän paransi ja eheyttiraihnaisia ihmisiä vain koskettamalla heitä. Jeesuksen koskettaessa Pietarin äitiä "kuume lähti hänestä". Hän kosketti kuolleen lapsen ruumisarkkua, ja tämä heräsi eloon. Hän kosketti sokeiden ihmisten silmiä, ja he saivat näkönsä. Hän kosketti kuuron miehen korvia, ja yhtäkkiätämä kykeni kuulemaan. Vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen tykö, ja "hän koski heitä." Hänen lempeä kosketuksensa muutti kaiken. Kansanjoukot toivat sairaitaja vaivaisia, ja Jeesus otti aikaa koskettaakseen heitä kaikkia, parantaakseen heidät.

Jos todella tunnet Herran henkilökohtaisesti, olet kokenut Jeesuksen käden kosketuksen. Yksinäisyyden, epätoivon ja hämmennyksen aikoina, kivun ja epävarmuuden aikoina, olet huutanut sielusi syvyydestä: "Herra Jeesus, minä tarvitsen sinun kosketustasi. Minä tarvitsen kokemuksenläsnäolostasi. Tule, Jeesus, ja kosketa minun janoavaa sieluani."

Jotkut tarvitsevat sitä, että Jeesus koskettaisi heidän mieltään. Saatana on tullut pahoine henkivaltoineen kiusaamaan ja ylikuormittamaan mieliä helvetillisillä ajatuksilla. Ne ovat epäuskon, epäkristillisyyden, pelon, arvottomuuden ajatuksia. Ajatuksia siitä, ettei Jumala ole mieltynyt heihin. Rehelliset uskovat voivat kertoa sinulle,että he ovat kokeneet tällaista mieleen kohdistuvaa hyökkäystä. Saatanan päämäärä on tuhota uskomme ja luottamuksemme Herraan.

Raamatussa, Jeesuksen kosketus tuli vastauksena huutoon.Raamattu ei kerro, että hän ikinä olisi jättänyt huomiotta tai hyljännyt sellaisen huudon. Hän koskaan käännä selkäänsäsinun huudoillesi, vaan armollisesti vastaa sinun tarpeeseesi. Matteuksen kahdeksannesta luvusta luemme,kuinka pitaalitautinen tuli hänen luoksensa sanoen: "Herra, jos tahdot, sinä voit minut puhdistaa". Jeesus ojensi kätensä ja kosketti häntä sanoen: "Minä tahdon; puhdistu", ja kohta hän puhdistui pitaalistaan.

Etsi itsellesi paikka, jossa voit olla Jeesuksen kanssa tänään. Sano hänelle sama, mitä pitaalitautinenkin sanoi:"Herra, sinä voit. Tee minut puhtaaksi." Odota sitten, että hän, joka ei katso ihmiseen, koskettaa ja parantaa sinut, mieleltäsi, ruumiiltasi, sielultasi ja hengeltäsi. Herran käsi on ojentunut sinua kohti. Hän vain odottaa sitä huutoa,joka nousee avun tarpeesta ja odotuksesta.

"Mutta egyptiläiset kohtelivat meitä pahoin ja rasittivat meitä ja teettivät meillä kovaa työtä. Silloin me huusimme Herran, isiemme Jumalan, puoleen, ja Herra kuuli meidän huutomme ja näki meidän kurjuutemme, vaivamme ja kärsimämme sorron. Ja Herra vei meidät pois Egyptistä väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella, suurella peljästyksellä, tehden tunnustekoja ja ihmeitä. Ja hän toi meidät tähän paikkaan ja antoi meille tämän maan, maan, joka vuotaa maitoa ja mettä" (5 Moos. 26:6-9).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

YLISTYS JUMALALLE HÄNEN LEMPEÄSTÄ LAUPEUDESTAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 13.11.2013 06:48

    Kuva

YLISTYS JUMALALLE HÄNEN LEMPEÄSTÄ LAUPEUDESTAAN
by David Wilkerson | March 10, 2011

Minulla on lyhykäinen viesti niille, jotka kokevat parhaillaan tuskaa ja ylitsekäyvää ahdistusta. En puhu nyt niille, joilla on levon aika kärsimyksistä, joilla ei ole minkäänlaista kipua tai murhetta. Kiitos Jumalalle noista hiljaisen levon hetkistä.

Saan monia kirjeitä ihanilta Jeesuksen seuraajilta, jotka elävät uskomattomien sisäisten surujen ja kriisien keskellä: avioero, lapset huumeiden vallassa tai vankilassa, aviopuolison kuolema. Eräs nainen, joka rakastaa Herraa syvästi, suree kolmea tulipalossa kuollutta lastaan. Muuan pastori suree vaimoaan, joka jätti hänet ja lapsensa lesborakastajan vuoksi. Näitä tarinoita riittää lukemattomiin. Niin monet vanhurskaat ihmiset ovat murheen ja kipujen raskauttamina.

Minulla on viesti teille, jotka kärsitte surusta tai elätte kipujen kanssa. Psalmissa 40 Daavid itkee: "Sillä lukemattomat vaivat minua saartavat... Kelvatkoon sinulle, Herra, pelastaa minut, Herra riennä minun avukseni" (Ps.40:13 -14). ”Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät… Minä olen kurja ja köyhä, mutta Herra pitää minusta huolen. Sinä olet minun apuni ja pelastajani; minun Jumalani, älä viivy" (Ps.40:16 -17).

Sain paljon siunausta ja lohdutusta jakeesta 17: "Herra pitää minusta huolen." Ajattele sitä. Herra Jumala, joka on luonut kaiken, tämän universumin Jumala, pitää huolen minusta.

Juuri nyt, tällä hetkellä hänen ajatuksensa ovat keskittyneet sinuun, sinun tarpeesi hetkellä.

Kun Israel oli vankeudessa, Babyloniassa surren kotiensa ja perheidensä menetystä, käydessä läpi surua ja ongelmia, Jumala antoi sanan heille Jeremialle: ”Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon" (Jer.29:11). Jumala sanoi kansalleen: "Sinun painajaisesi on lopussa. Minulla on hyviä, rakastavia ajatuksia sinua kohtaan ja jos etsit minua kaikesta sydämestäsi, sinä löydät minut" (Jer.29:11 -13).

Jumala ei ole vihainen sinulle. Pyhätkin joutuvat kohtaamaan ahdinkoa, joten älä anna sen horjuttaa luottamustasi häneen. Kun sinulla on stressiä, koet yksinäisyyttä tai kadut jotakin, mene rukoilemaan. Vuodata sydämesi Herralle. Hän pitää sinusta huolen ja työskentelee sinun hyväksesi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ME KIITÄMME JUMALAA HÄNEN SANOMATTOMASTA ARMOSTAAN JA HYVYYD

ViestiKirjoittaja noomi » 14.11.2013 06:02

Kuva


ME KIITÄMME JUMALAA HÄNEN SANOMATTOMASTA ARMOSTAAN JA HYVYYDESTÄÄN
by David Wilkerson | March 11, 2011

Pyhä Henki on johtanut minut kirjoittamaan Jumalasta, joka avaa lukittuja ovia. Ehkä joku lukijoista on juuri nyt yhden tai monen suljetun oven edessä. Siinä se on juuri silmiesi edessä, ovi, joka näyttää olevan tiukasti lukossa. Tämä voi olla vakava taloudellinen tilanne, jossa olet rukoillut jonkin ratkaisun löytymistä. Kaikki näyttää olevan turhaa. Ovet pysyvät kiinni.

En tiedä, mikä sinun suljettu ovesi on käytännössä. Monille sekä taivaan ovet että ikkunat näyttävät olevan kiinni. Taivas on kuin rautaa eikä rukouksesi pääse läpi. Suljettu ovi on jokin asia, jokin tilanne, jokin tarve, johon olet rukoillut ratkaisua. Se saattaa myös olla kriisi, jonka selvittämiseen tarvitaan ihme. Et ole edelleenkään saanut Herralta vastausta hartaisiin rukouksiisi ja anomisiisi.

Ilmestyskirjassa Kristus sanoo itse olevansa SE JOKA AVAA JA SULKEE OVIA (3:7). Tämä sisältyi kirjeeseen, joka oli lähetetty entisen Filadelfian uskoville. Tätä seurakuntaa Herra kiitti siitä, että se oli pitänyt hänen sanansa eikä koskaan kieltänyt hänen nimeään. Eli nämä ihmiset seisoivat uskollisesti Jumalan sanan perustuksella, olivat ajat sitten kuinka vaikeat hyvänsä. He eivät syyttäneet Herraa siitä, ettei hän olisi kuullut heidän rukouksiaan.

Ilmeisesti Saatana oli syytänyt heille valheitansa. Hänen pimeyden henkivaltansa ja voimansa, valheen henget nousevat suoraan syvimmästä helvetistä. Ne sanoivat, että Jumala on sulkenut kaikki ovet. Hän ei ole ylistämisen eikä luottamuksen arvoinen. Nämä uskovat, joita Jeesus kuvaili heikoiksi, eivät hellittäneet, vaan luottivat Jumalaan. He odottivat hänen laittavan avaimen oveen ja aukaisevan sen. Hänellä on avain jokaiseen suljettuun oveen. Hän yksin avaa meidän edessämme olevat ovet.

Tämän Herra lupasi heille ja myös meille:

”Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat” (Ilm.3:10).

Kiusauksen hetki on käsillä nyt, meilläkin. Siihen kuuluu uskomattomia uskonkoetuksia, jotka ovat niin suuria ja kauheita, että monet sortuvat kuolettavaan epäuskoon. Koko maailmaa uhkaa nyt valtava uskosta luopumisen vaihe.

Kuitenkin sinä, koska edelleen luotat hänen lupauksiinsa ja tahdot kuolla uskossa, vaikket vielä näe lupauksien täyttyvän. Sinä varjellut tästä maailmanlaajasta kiusauksesta joutua epäuskon valtaan. Jumala on kuullut rukouksesi. Hän tietää kaikkien ovien aukaisemisen ajan aivan hetken tarkkuudella. Älä siis luovu. Äläkä epäile. Seiso hänen lupauksiensa varassa. Hän ei hylkää sinua.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MENE RAUHAAN; SINUN USKOSI ON PELASTANUTSINUT

ViestiKirjoittaja noomi » 15.11.2013 08:31

    Kuva


MENE RAUHAAN; SINUN USKOSI ON PELASTANUTSINUT
by David Wilkerson | April 5, 2011

Hiljentyessäni tänään tuli vastaani William Bridgen saarna, jonka hän piti 1600-luvulla. Koin, että Jumala haluaa minun jakavan sen kanssasi.

Puhun otsikon uskosta. Se uskoo, kun kaikki on mennyt hukkaan ja makaa kuolleena edessämme. Se antaa kunnianJumalalle ja vanhurskauttaa sielun. Se on pelastavaa uskoa.

toivon, että katsot Luukkaan evankeliumin seitsemättälukua ja tutkiskelet sitä mielessäsi. Viimeisessä jakeessasanotaan: "Jeesus sanoi naiselle: ’Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan’." Hänestä ei aiemmin mainintamitään muuta kuin hänen uskonsa. Hänen rakkautensa onilmaistaan jakeessa 47: "Tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut; hänhän näet rakasti paljon".

Hänen kyyneleistään kerrotaan aikaisemmin jakeessa 38:"Katso siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti...toi hän albasteripullon täynnä hajuvoidetta ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään… ja voiteli ne hajuvoiteella".

Tässä mainitaan hänen kyyneleensä, hänen anteliaisuutensaja lahjansa ja rakkautensa Jeesukseen Kristukseen. Kuitenkaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Kristus ei sano hänelle: ”Nainen, kyyneleesi ovat sinut pelastaneet, mene rauhaan. Nainen, katumuksesi ja nöyryytesi on pelastanut sinut, mene rauhaan”. Hän ei sano: ”Sinun rakkautesi ja lahjasi minulle on pelastanut sinut, mene rauhaan, nainen”.

Ei, vaan meidän Herramme ja Vapahtajamme näki naisellaolevan luottamuksen häneen. Hän oli suuri syntinen. Siksihän sanoo naiselle: ”Nainen sinun uskosi on pelastanut sinut, mene rauhaan!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

NOUSE JA KÄVELE

ViestiKirjoittaja noomi » 16.11.2013 08:38

    Kuva

NOUSE JA KÄVELE
by David Wilkerson | April 12, 2011
Print Print

Markuksen evankeliumin 2. luvun halvaantunut mies sai syntinsä anteeksi ja puhdistui Jumalan silmissä. Silti hän oli edelleen sairautensa vankina.

Ei riitä, että on anteeksi saanut rampa tai vanki. Meidän täytyy tehdä jotakin. Kristuksen vastuulla on puhdistaa meidät Jumalan edessä. Meidän vastuullamme on nousta ylös ja kävellä. Meidän täytyy kurottautua syntien sovituksesta hänen mahdollisuuksiensa vapauteen.

”Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'? Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle - minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi" (Mark. 2:9 -11).

Tuo mies ei noussut ylös omassa voimassaan. Kristus antoi hänelle voimaansa. Ilman Kristusta emme voi tehdä mitään. Voimme voittaa vain hänen ja Pyhän Hengen voimassa.

Kristus sanoi tälle miehelle: ”Teen sinusta esimerkin voimastani syntiä vastaan! Kun sinä olet heikoimmillasi, sinusta tulee vahvin. Sinä otat kantaaksesi sen, mikä ennen piti sinua vankinaan. Sinä voitat juuri sen, mikä masensi sinua.”

Hengellinen rampa ei voi olla Jeesuksen Kristuksen täysi ilmentymä. Meidän pitää elää vapaina synnin siteistä elämän täydessä voimassa ja voitossa. Me tunnemme omat heikkoutemme, ne kohdat, joissa olemme haavoittuvia. Saatana sanoo meille, että olemme aina heikkoja tuossa asiassa, tulevaisuudessakin. Jonakin päivänä se vielä varmaan pääsee meistä voitolle.

Ei niin! Ilmeellisessä voimassaan Jumalan tekee meistä vahvoja juuri heikoimmassa kohdassamme. Tätä Raamattu tarkoittaa sanoessaan, että hänen voimansa tulee täydelliseksi meidän heikkoudessamme.

Mikä estää sinua? Helmasyntisikö, heikkoutesiko, selvittämätön sisäinen ristiriitasiko? Mitä se onkin, se pitää poistaa! Sinun ei pidä enää antaa sitoa itseäsi häviäjän sänkyyn. Se kaikki on tullut täydelliseksi Jumalan lupauksissa.

Herra tahtoo nostaa sinut siitä sängystä ylös! Hän antaa sinulle tarvittavan voiman voittamiseen, ja voit kulkea täydellisesti vapaana!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Seuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron