Lyhyet David Wilkerson / Syksy 2013 - Talvi 2013-2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

LEPÄÄ ISÄN RAKKAUDESSA

ViestiKirjoittaja noomi » 27.12.2013 07:00

    Kuva


LEPÄÄ ISÄN RAKKAUDESSA
by David Wilkerson | October 18, 2010

Onko joku ystävistäsi tai rakkaistasi joskus yhtäkkiä yllättäen kysynyt sinulta: "Oletko vihainen minulle? Olenko tehnyt jotain väärää?"

Saatat olla hiljaa, syvissä mietteissäsi, joten vastaat: "Ei, en ole vihainen. Et ole tehnyt mitään, mikä loukkaisi minua. Olen vain hiljaa juuri nyt."

He vain jatkavat: "Oliko se jotain mitä sanoin?"

Lopulta sinun pitää halata häntä osoittaaksesi sanomasi todeksi: "Kuuntele nyt, minä rakastan sinua. En ole vihainen, mutta jos jatkat tätä, niin saat minut kohta suuttumaan!"

Rakkaani, näin me kohtelemme taivaallista Isäämme! Päivän päättyessä me menemme salaiseen kammioomme ja sanomme: "Katsotaan nyt, miten murehdutin Jeesusta tänään? Mitä tein väärin ja mitä unohdin tehdä? Minulla on kaikki sotkussa, en ymmärrä, kuinka hän voisi rakastaa minua. Herra, anna anteeksi vielä tämän kerran. Jonain päivänä olen vielä niin kuuliainen, että sinun on helppo rakastaa minua." Jumala odottaa kaiken aikaa sitä hetkeä, jolloin hän voisi syleillä sinua! Hän haluaa näyttää sinulle, kuinka paljon hän rakastaa sinua. Hän haluaa, että olet aloillasi ja lepäät hänen rakkaudessaan!

Tuhlaajapojan tullessa kotiin, hänet toivotettiin tervetulleeksi isänsä taloon. Hän sai uuden viitan, söi isänsä pöydässä ja sai täyden anteeksiannon. Ainut asia, jonka tämä poika tiesi, oli se turva, joka hänellä oli isänsä rakkaudessa! Hän tiesi, että hänen isänsä olisi valmis kestämään häntä, työskentelemään hänen kanssaan ja rakastamaan häntä. Tällainen on taivaallinen isämme meitä kohtaan.

Ei haittaa, kuinka kauas ajaudumme Isästämme. Meille on paluuportti aina avoinna. Meidän tulee uskoa, mitä Jumalan sana sanoo: "Sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa" (Ef.1:6).

Hän odottaa syli avoinna valmiina syleilemään kaikkia, jotka ottavat vastaan kutsun ja paluun hänen rakkauteensa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HENGEN TODISTUS!

ViestiKirjoittaja noomi » 28.12.2013 07:32

    Kuva


HENGEN TODISTUS!
by David Wilkerson | October 19, 2010

"Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus"(1 Joh.5:6).

On aikoja, jolloin Pyhän Hengen sisäinen todistus ei salli minun pysyä vaiti. Henki valtaa minut ja minun on pakko avata suuni.
Pyhä Henki asuu meissä paljastamassa, mikä on totta ja mikä valhetta. Hän puhuu tyynellä, hiljaisella äänellä syvällä sisimmässämme. Monet esi-isistämme uskoivat tähän Hengen työhön. He saarnasivat paljon "todistuksen omistamisesta". Valitettavasti en ole enää kuullut tämän totuuden saarnaamista. Itse asiassa Hengen todistuksesta ei nykyään puhuta lainkaan useimmissa seurakunnissa!

Uskovat tarvitsevat Hengen todistusta enemmän kuin koskaan. Tulemme tarvitsemaan sitä yhä enemmän, kun Herran päivä tulee lähemmäs! Saatana tekeytyy häpeämättömästi valkeuden enkeliksi eksyttäen, jos mahdollista, Jumalan valitutkin. Hänen paheelliset houkutuksensa kukoistavat; väärät opit, väärät opettajat ja väärät evankeliumit.

Hengen sisäinen todistus toimii "rauhan periaatteella". Jumalan rauha on suurin asia, jonka voit omistaa. Jos rauhasi rikkoutuu, voit olla varma, että Pyhä Henki puhuu sinulle! Kun koet levottomuutta sisimmässäsi, vapinaa ja levottomuutta syvällä sisimmässäsi, Jumala sanoo sinulle, että jokin on huonosti. Tunnet hänen häpeänsä, hänen murheensa ja vihansa!

"Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha" (Kol.3:15). Mikä tahansa kätketty, katumaton synti ryöstää uskovalta hänen kalliin rauhansa! Hänen sydäntänsä repii syyllisyys, tuomio ja pelko. Pyhällä Hengellä on vain kaksi sanaa hänelle: "Kadu! Pakene!"

Kyllä, Henki puhuu sinulle ojennukseksi. Hän hoitaa syntisi, vanhurskautesi ja tuomiosi. Jos tarvitset johdatusta, hän antaa sitä tyynellä, hiljaisella äänellä, joka kertoo sinulle, mitä sinun tulee tehdä ja minne mennä. Henki ei suostu toimimaan epäpuhtaassa astiassa!

Jos pidät kiinni synnistä, et tunnusta sitä tai käsittele sitä, oma sydämesi alkaa syöttää sinulle valheiden ketjua. Kuulet opetuksia, jotka helpottavat oloasi synnissäsi. Ajattelet: "Ei minun ongelmani ole niin paha. En tunne olevani tuomittu." Et voisi olla pahemmin harhassa!

Jesaja puhuu ihmisjoukosta, joka väitti haluavansa todelliseen neuvonpitoon Jumalan kanssa. He sanoivat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme, täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"(Jes.5:19).

Näillä ihmisillä oli petos sydämessään, ja he päätyivät väärille urille kaikissa neuvoissaan! Synti oli sokaissut heidän arvostelukykynsä! Lopulta he eivät pystyneet havaitsemaan pahuutta. Asioita, jotka olivat pyhiä ja puhtaita, he kutsuivat epävanhurskaudeksi. Jesaja vastasi heille: "Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!" (Jes.5:20).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA KERTOI MINULLE JOTAIN, MITÄ EN OSANNUT ODOTTAA

ViestiKirjoittaja noomi » 29.12.2013 08:47

    Kuva


JUMALA KERTOI MINULLE JOTAIN, MITÄ EN OSANNUT ODOTTAA
by David Wilkerson | October 20, 2010

Eräänä iltana, rukouskokouksen aikana, Jumala kertoi minulle seurakunnastamme jotain, mitä en odottanut kuulevani.

Herra kuiskasi minulle:" Tämä seurakunta tarvitsee shokki-hoitoa! Liian monet ovat käyneet itsetyytyväisiksi ja omahyväisiksi. Tunnette olevanne turvassa kaikilta maan yli pyyhkäisevien väärien oppien tuulilta, mutta ette ole valmiita siihen, mitä on tulossa!"

Rakkaani, sanoma Hengen todistuksen toimimisesta sinussa ei ole vain kehotus, vaan elämän ja kuoleman kysymys. Jos sinulla ei ole Pyhän Hengen todistusta näinä viimeisinä päivinä, et selviydy! Annat periksi antikristuksen hengelle!

Tarvitset Pyhän Hengen todistusta joka päivä, töissä ja koulussa ja kotona. Sinun tulee pystyä arvioimaan oikein poliitikot ja johtajat, ettet tule vedetyksi yllättäen antikristuksen verkkoihin.

Tätä Jeesus yritti meille kertoa vertauksessa tyhmistä palvelusneidoista, joilta öljy loppui kesken. Heillä oli Pyhän Hengen varustus, mutta heiltä puuttui viime hetkellä hänen todistuksensa.

Älä päädy tyhmän palvelusneidon kaltaiseksi! Jos öljysi on kulumassa loppuun, koska et usko seurakuntasi tai pastorisi pystyvän pitämään huolta sielustasi, niin tee parannus! Nöyrry ja tutki sydäntäsi! Huuda Herraa vapauttamaan sielusi vihasta ja katkeruudesta. Tunnusta syntisi ja hylkää ne. Turvaa Jumalaan taas kerran, kaikessa!

Hanki Jumalan rauha sydämeesi, niin voit saada Pyhän Hengen todistuksen. Pyydä Isältä suurempaa Hengen varustusta. Kutsu hänet olemaan todistuksesi ja opastajasi kaikessa!

Jeesuksen seuraamisesta loppuun asti joutuu maksamaan hinnan, mutta saa myös palkkion: Se on yksinkertaisesti siunaus: Kristus on kanssamme. Muitakin palkkioita on(ks. Matt.19:29), mutta mainitsen tämän, koska siihen sisältyy kaikki, mitä tarvitsemme.
Paavalin ollessa Jerusalemissa vankeudessa koko uskonnollinen järjestelmä halusi tappaa hänet. He syyttivät häntä pyhän paikan saastuttamisesta ja väärien oppien saarnaamisesta. Hänen elämänsä oli vaarassa. Jopa sotilaat pelkäsivät "että he repisivät Paavalin kappaleiksi" (Ap.t. 23:10). Joten he tempasivat hänet pois ja veivät kasarmiin. Seuraavana yönä Herra itse puhui Paavalille: "Reipastu nyt vähän! Lisää ongelmia on luvassa!"

Kristuksen seuraamisen hinta oli aika selvä näiden Jumalan miesten elämässä. Jos aiomme olla Mestarimme kaltaisia, niin meidän tulee ottaa sen hinta syleillen vastaan. Sen kestäminen on ilo, koska Jeesus lupaa olla kanssamme joka tilanteessa. Me voimme ottaa vastaan mitä vain tai kenet tahansa, kun tiedämme että Herra on kanssamme.

Joten laskepa kustannukset ja tiedä, että palkkiosi kaikessa on Jeesuksen Kristuksen suloinen läsnäolo.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

NUHTELEVA RAKKAUS!

ViestiKirjoittaja noomi » 30.12.2013 07:37

    Kuva

NUHTELEVA RAKKAUS!
by David Wilkerson | October 21, 2010

Jumala työskentelee vuoksesi puhdistaakseen sinut, koska hän rakastaa sinua. Niitä, jotka katuvat ja palaavat synneistään takaisin hänen luokseen, hän nuhtelee rakastaen. Saatat tuntea Jumalan nuolten piston sielussasi menneiden ja nykyisten syntiesi vuoksi. Jos sinulla on katuvainen sydän ja todella haluat kääntyä vääriltä teiltäsi, voit pyytää hänen rakastavaa nuhteluaan. Sinua oikaistaan, mutta hänen suurella armollaan ja laupeudellaan. Et tunne hänen vihaansa, kuten jumalattomat, vaan pikemminkin hänen rakastavan kätensä kurittavan vitsan.

Kenties kärsimyksesi juontavat vääristä valinnoista. Kuinka monet naiset elävät kärsimyksessä, koska he naivat miehen, jota Jumala oli vastikään varoittanut naimasta? Kuinka monet lapset rikkovat vanhempiensa sydämen, saattavat heitä mahdottoman eteen? Tämä kaikki johtuu niin usein vanhempien omien syntivuosien, laiminlyöntien ja kompromissien vuoksi.

Kun tiedät saavuttaneesi oman henkilökohtaisen pohjanoteerauksesi, on aika etsiä Herraa rikkinäisenä, katuvana ja uskossa. On aika ottaa vastaan Pyhän Hengen voiman uusi rohto. On aika antaa uudistuksen, virvoituksen ja hengellisen voiman virrata itseesi.

Kun huudat Herraa avuksesi, hän antaa voimansa tulla sinuun: "Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua; minun sieluni sai uuden voiman... Vaikka minä vaellan ahdistuksen keskellä, niin sinä virvoitat minut. Sinä ojennat kätesi minun vihamiesteni vihaa vastaan, ja sinun oikea kätesi auttaa minua. Herra vie minun asiani päätökseen. Herra sinun armosi pysyy iankaikkisesti" (Ps.138:3,7-8).

Kristittyjen on kaikkein vaikeinta hyväksyä vanhurskasten kärsimystä. Kristuksen aikaan juutalaiset näkivät varakkuuden ja hyvän terveyden merkkinä jumalisuudesta. He uskoivat varakkuuden ja hyvän terveyden olevan osoitus Jumalan tyytyväisyydestä sinuun. Tämän vuoksi Jeesuksen opetuslasten oli vaikea ymmärtää, mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan: "Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan" (Matt.19:24). Opetuslapset kysyivätkin: "Kuka sitten voi pelastua?"

Samoin tänä päivänä saarnataan väärää oppia, jonka mukaan et joudu kärsimään, jos olet sovinnossa Jumalan kanssa. Kutsu vain Jumalaa, niin hän tulee juosten luoksesi ja selvittää kaikki asiat hetimmiten. Tämä ei ole evankeliumia! Hebrealaiskirjeen 11. luvussa listatut uskon sankarit vaelsivat kaikki läheisessä suhteessa Jumalaan. He joutuivat kohtaamaan kivittämistä, pilkkaa, kidutusta ja väkivaltaisen kuoleman. Paavalikin, joka vaelsi Jumalan kanssa, joutui haaksirikkoon, kivitetyksi, ruoskituksi, jätettiin kuolemaan, ryöstön uhriksi, lukittiin vankeuteen ja teloitettiin. Hän menetti kaiken. Miksi? Se oli koettelemusta ja puhdistusta, uskon osoittamista Jumalan kunniaksi.

Jumala haluaa kasvattaa sydämissämme jotain koettelemusten ja kiusausten kautta. Hän haluaa meidän kykenevän sanomaan: "Herra Jeesus, sinä olet Suojelijani ja uskon, että hallitset elämäni tapahtumia. Mitä minulle tapahtuu, on vain sen vuoksi, että sinä sallit sen. Minä uskon, että sinulla on tarkoituksesi tehdessäsi niin. Auta minua ymmärtämään se läksy, jonka tahdot minun oppivan. Jos kuljen vanhurskaudessa ja minulla on sinun ilosi sydämessäni, niin silloin elämäni ja kuolemani on kunniaksi sinulle. Uskon, että sinulla on valmiina kirkkautta, jotain iankaikkista tarkoitusta minua varten, jota rajallinen ymmärrykseni ei voi tajuta. Oli, miten oli, sanon: "Jeesus, elän sitten tai kuolen, minä olen sinun!"
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUN RUKOUSVASTAUS VIIPYY!

ViestiKirjoittaja noomi » 31.12.2013 07:19

    Kuva


KUN RUKOUSVASTAUS VIIPYY!
by David Wilkerson | October 22, 2010

Useimmat meistä rukoilevat kuten Daavid aikoinaan: "Kun minä huudan, riennä ja vastaa minulle" (Ps.102:3). "Sillä minä olen ahdistuksessa; joudu, vastaa minulle (Ps.69:18 ). Hepreankielinen vastine tässä käytetylle engl. sanalle speedily (suom. kiireesti, nopeasti), jota molemmissa näissä lauseissa käytetään, tarkoittaa ”juuri nyt, kiirehdi, tee se sillä hetkellä, kun pyydän!" Daavid sanoi siis: "Herra, laitan turvani sinuun, mutta ole kiltti ja kiiruhda!"

Jumalalla ei ole kiire. Hän ei hypi käskyjemme mukaisesti. Itse asiassa, saatat joskus miettiä, vastaako hän ollenkaan. Sinä huudat, itket, paastoat ja toivot, mutta päivät muuttuvat viikoiksi ja kuukausiksi ja jopa vuosiksi. Et näe minkäänlaista todistusta siitä, että Jumala kuulisi sinua. Ensin kyseenalaistat oman tilasi: "Jokin varmaan estää rukoukseni." Hämmennyt, ja ajan mittaan alat pohtia seuraavaa: "Herra, mitä minun tulee tehdä saadakseni vastauksen tähän rukoukseen? Lupasit Sanassasi antaa minulle vastauksen, ja minä rukoilin uskoen. Kuinka monta kyyneltä minun täytyy vuodattaa?"

Miksi Jumala viivyttää vastauksiaan vilpittömiin rukouksiin? Se ei ainakaan ole sen vuoksi, ettei hänellä olisi voimaa. Hän on enemmän kuin halukas antamaan. Ei, vastaus löytyy tästä jakeesta: "Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä" (Luuk. 18:1).

Kreikankielinen merkitys sanalle väsyä on "tulla heikoksi tai ikävystyneeksi uskossa, antaa periksi taistelussa, ei enää odottaa päätöstä". Galatalaiskirje 6:9 sanoo: "Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy". Jumala etsii rukoilevaa kansaa, joka ei lannistu eikä väsy tulemaan hänen luokseen. Nämä ihmiset odottavat Herraa eivätkä anna periksi ennen, kuin työ on viety päätökseen. Hän löytää heidät odottamasta tuodessaan vastauksen.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄN HALUAA OPETTAA MEITÄ TUNTEMAAN NIMENSÄ!

ViestiKirjoittaja noomi » 01.01.2014 08:24

    Kuva
HÄN HALUAA OPETTAA MEITÄ TUNTEMAAN NIMENSÄ!
by David Wilkerson | October 25, 2010

Ne, jotka todella tuntevat Jumalan, ovat oppineet tunnistamaan hänen äänensä muitten äänten joukosta. Hän haluaa sinun olevan täysin vakuuttunut siitä, että hän haluaa puhua sinulle, kertoa asioista, joita et ole nähnyt tai kuullut ennen.

Jumala näytti minulle äskettäin, kuinka edelleen epäilin hänen ääntänsä sielussani. Voi, kyllä minä tiedän, että hän puhuu ja senkin, että hänen lampaansa tuntevat oman Mestarinsa äänen. Silti minä epäilin kykyäni kuulla häntä. Aikani kului kuulemani äänen "tarkistamisessa". Kun ääni oli liian voimakas tai outo minulle, ajattelin:" Ei tämä voi olla Jumala. Paholainen osaa myös puhua, liha puhuu ja valheen henget puhuvat. Moninaisia ääniä tulee korviimme kaiken aikaa. Kuinka tiedän äänen olevan Jumalasta?"

Uskon, että Jumalan äänen kuulemiseen tarvitaan kolme asiaa:

1. Järkkymätön varmuus siitä, että Jumala haluaa puhua sinulle. Sinun tulee olla täysin vakuuttunut siitä, että Jumala tahtoo puhua sinulle. Hän on todellakin puhuva Jumala ja haluaa sinun tuntevan hänen äänensä, jotta voisit tehdä hänen tahtonsa. Se, mitä Jumala sinulle kertoo, ei ikinä mene Raamatun ohi. Sinulla ei tarvitse olla tohtorintutkintoa ymmärtääksesi hänen ääntänsä. Tarvitset ainoastaan sydämen, joka sanoo: "Uskon Jumalan haluavan puhuvan minulle."
2. Laatuaika ja hiljaisuus. Sinun tulee haluta sulkea itsesi Jumalan läsnäoloon, antaa kaikkien muiden äänien hiipua. Todellisuudessa Jumala puhuu meille kaiken päivää. Aina, kun hän on halunnut rakentaa jotain elämässäni, hänen äänensä on tullut esiin vasta sen jälkeen, kun olen sulkenut kaikki muut äänet pois.
3. Pyydä uskoen. Emme voi saada mitään Jumalalta (myöskään hänen äänensä kuulemista), jollemme todella usko, että hän kykenee ilmaisemaan mielensä meille ja auttaa meitä ymmärtämään hänen täydellisen tahtonsa.
Jeesus sanoi: "Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyydettäessä antaa kalan sijasta käärmeen, taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin? (Luuk. 11:11- 12). Toisin sanoen, jos pyydät taivaalliselta Isältä apua - selkeää opastusta, kehotusta, erityistä tarvetta - ajatteletko hetkeäkään, että hän sen sijaan antaisi paholaisen tulla pettämään sinut?

Oletetaan, että poika soittaa isälleen joka ilta pyytäen apua ja neuvoja. Eräänä päivänä isä päättää tehdä pojalle jäynää. Hän palkkaa imitoijan vastaamaan puhelimeen. Pojan soittaessa huijari antaa hänelle kaikenlaisia hulluja ja vääriä neuvoja. Tästä poika hämmentyy ja käy murheelliseksi. Kaikki hänen kuulemansa asiat ovat täysin päinvastaisia, mitä hän on isältään oppinut. Minkälaiseksi isäksi sanoisit tätä miestä? Hyvin raa’aksi! Näin me syytämme Jumalaa. Emme luota siihen, että hän antaa äänensä kuulua meissä, huijarin äänen sijaan.

Jumala ei kiusaa. Hän ei salli paholaisen pettää sinua. Jumalan puhetta seuraa rauha, eikä saatana voi häiritä sitä. Jos olet hiljaisessa ja rauhallisessa paikassa ja uskot Jumalan voivan puhua sinulle, silloin sinulla on kestävä varmuus. Voit mennä takaisin Jumalan luokse tuhansia kertoja ja kuulet aina saman sanan, koska se on luottamusta!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN TUNTEMINEN ALKAA JEESUKSEN TUNTEMISESTA!

ViestiKirjoittaja noomi » 02.01.2014 07:32

    Kuva

JUMALAN TUNTEMINEN ALKAA JEESUKSEN TUNTEMISESTA!
by David Wilkerson | October 26, 2010


Et voi tuntea Jumalaa täydellisesti, jollet ensin näe Kristusta Jumala haluamalla tavalla. Jeesus sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän" (Joh. 14:9). Meidän ei tule nähdä Jeesusta ihmisten opettamalla tavalla. Henki kirkastaa hänet, niin kuin Jumala haluaa meidän tuntevan ja näkevän hänet.

Kirjastossani on monta hyvien ihmisten kirjoittamaa kirjaa Jeesuksesta. Harvat näistä kirjoittajista kuitenkaan näkivät Jeesusta Jumalan tahtomalla tavalla. Meidän tulee saada näky ja todistus Kristuksesta Jumalalta. Sitten tunnemme hänet hänen haluamallaan tavalla. Hän haluaa meidän näkevän Poikansa tähän tapaan: "Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa" (Jaak.1:17).

Jeesus oli lahja! Jumala kääri kaikki voimavaransa Jeesukseen "ja antoi ainoan Poikansa". Kristus on Jumalan hyvä ja täydellinen lahja meille, Isän ylhäältä antama. Näetkö Jeesuksen Jumalan täydellisenä lahjana itsellesi? Näetkö hänet kaikkena, mitä tarvitset elääksesi iloisena, voitokkaana, vanhurskaana, täynnä rauhaa ja lepoa?

Vanhassa Testamentissa Jumala antoi Israelin kansalle monia ihmeellisiä lahjoja erämaassa. Hän antoi pilven suojelemaan aavikon auringolta, tulen turvaksi ja johdattajaksi öisin. Hän antoi vettä kalliosta, oksan parantamaan karvaita vesiä ja vaskikäärmeen parantamaan käärmeenpuremia. Kaikki nämä hyvät asiat olivat silti vain häivähdyksiä.

Kuka oli se kallio, josta vedet virtasivat? Kuka oli se tuli? Manna? Entä vaskikäärme? Kaikki, mitä Jumala teki Israelille, tapahtui Jeesuksen kautta. Aivan oikein, Jeesus oli jokainen noista lahjoista. "Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi...ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus" (1 Kor. 10:1-4).

Tänä päivänä, meillä on paljon enemmän kuin pelkkä häivähdys. Meillä on ydin, itse Kristus! Ja hän elää meissä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERÄÄ ELÄMÄÄN - NYT!

ViestiKirjoittaja noomi » 03.01.2014 06:04

    Kuva


HERÄÄ ELÄMÄÄN - NYT!
by David Wilkerson | October 28, 2010

Useimmat meistä ovat typeriä olentoja, jotka tähyävät tulevaisuuteen, täyttymystä etsien. Ajattelemme jonkun tapahtuman tai olosuhteittemme muutoksen tuovan meille rauhan ja toivon. Me sanomme: "Odotahan vain, kyllä se päivä tulee”. Jotenkin, jonain päivänä, jossain… En tiedä, mitä siellä on minulle, mutta se tulee." Laskemme päiviä kuin joulua odottavat lapset.

Kuningas Daavid kirjoitti kerran erään surkean ja itsetutkistelun aikana elämässään, että hän koki ajan kuluvan liian nopeasti. Hän oli omasta mielestään saavuttanut niin vähän. Kaikki tuntui turhalta. "Varjona vain ihminen vaeltaa, turhaan he touhuavat, kokoavat, eivätkä tiedä, kuka ne saa. Ja nyt, mitä minä odotan, Herra?" (Ps.39:6-7). Daavid oli masentunut ja allapäin. Hänen asemansa vaikutti niin hyödyttömältä. Sydämensä hämmennyksistä hän huusi: "Herra, mitä minä odotan?"

Hiljattain olin yksikseni kävelyllä Pennsylvanian kukkuloilla. Silloin Jumala pani sydämeni saman kysymyksen eteen:
"David, mitä sinä oikein odotat? Miksei tämä ole elämäsi paras päivä? Mikset voi olla iloinen ja tyytyväinen juuri nyt? Ei ole mitään, mitä et jo omistaisi Jeesuksessa."

Kysyn sinulta, mitä sinä odotat? "Sitä Oikeaa" saattaa olla vastauksesi. Odotat sitä Jumalan lähettämää ihmistä. Ajattelet hänen pelastavan sinut yksinäisyydestäsi ja täyttävän sielusi sanoin kuvaamattomalla ilolla. Jotkut ovat kyllästyneet kumppaneihinsa ja odottamaan heidän kirkkauteen pääsemistään. He odottavat romantiikkaa elämäänsä ajamaan ulos tyhjyyden. Ei! Ei ole mitään, mikä voisi muuttaa tai pelastaa sinut siltä, kuka ja mikä jo olet. Jos uskot jonkun toisen tulevan selvittämään yksinäisyytesi ongelman, erehdyt pahasti. Sinun tulee löytää vapautus, rauha, toivo ja ilo nyt!

Jeesus on ainoa, joka voi täyttää tyhjiön. Herää elämään!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

OLET TURVASSA ISÄSI RAKKAUDESSA

ViestiKirjoittaja noomi » 04.01.2014 06:44

    Kuva

OLET TURVASSA ISÄSI RAKKAUDESSA
by David Wilkerson | October 29, 2010

Jeesus sanoi, että tuhlaajapoika oli kotiin palatessaan tervetullut isänsä taloon. Hänelle annettiin uusi viitta, hän söi isänsä pöydästä ja sai täydellisen anteeksiannon. Se ei kuitenkaan tehnyt hänestä enkeliä.

Päinvastoin. Uskon hänen isällään olleen paljon ongelmia pojastansa, ennen kuin kaikki oli ohi. Poika tiesi varmasti, että hän oli turvassa isänsä rakkaudessa! Hän tiesi, että hänen isänsä olisi valmis sietämään häntä, tekemään työtä hänen kanssaan ja rakastamaan häntä. Tällainen on taivaallinen isämme meille. Silti jatkamme: "Jonain päivänä olen niin täydellinen ja vanhurskas Jumalan edessä, että hänen on helppo rakastaa minua."

Ei! Hän rakasti sinua, kun olit syntinen, tuomittu ja hänen vihollisensa. Kuinka paljon enemmän hän rakastaa sinua nyt, kun olet sovitettu hänen kanssaan! Jumala on jo sanonut sinulle: "Rakastin sinua jo silloin, kun olit vielä vieras ja elit kapinassa ja synnissä. Enkö rakastaisi sinua vielä enemmän nyt, kun olet antautunut lapsekseni?"

Me emme lepää hänen rakkaudessaan, kuten meidän tulisi. Silti Herra sanoo kaiken aikaa, että hän ON rakkaus. Johannes kirjoitti: "Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä" (1 Joh.4:16).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JEESUKSEN KRISTUKSEN ALATI KASVAVA ILMESTYS

ViestiKirjoittaja noomi » 05.01.2014 07:30

    Kuva

JEESUKSEN KRISTUKSEN ALATI KASVAVA ILMESTYS
by David Wilkerson | November 3, 2010

Ristin kärsimyksestä asti kaikilla hengenjättiläisillä on ollut yksi yhteinen tekijä. He olivat läheisessä yhteydessä Herraan ja hukkuivat Kristuksen valtasuuruuteen. He kuolivat valitellen hänen vähäistä tuntemistaan. Näin oli Paavalilla kaikkine opetuslapsineen. Samoin oli laita monien varhaisten kirkkoisien kuten Lutherin, Zwinglin ja puritaanien, Englannin hurskaiden saarnaajien ja monien jumalisten johtajien laita tänä päivänä.

Sama intohimo hallitsi näitä “jättejä”: Jeesuksen Kristuksen alati kasvava ilmestys, He eivät välittäneet tässä maailmassa vaikuttavista, maallisista asioista, menestyksestä, kunnianhimosta tai maineesta. He eivät rukoilleet mitään itselleen - ei materiaa, ei fyysistä siunausta, ei, että he olisivat Jumalan käytössä. Ei, vaan että he saisivat täydemmän ilmestyksen Herran kirkkaudesta ja valtasuuruudesta.

Saatana esittää suurempaa voimaa, ja helvetti päästää irti vihansa tälle sukupolvelle. Vihollisen linnakkeet ovat paljon vahvemmat, voimakkaammat ja lujemmin perustetut kuin minkään aikaisemman sukupolven aikana. Epäilemättä saatana paljastaa itsensä maailmalle paljaammin kuin koskaan ennen. Häntä tunnetaan paremmin, pelätään vähemmän ja useammat hyväksyvät hänet.

Kristuksen tuntemisen raamattuperuskurssi ei riitä tässä viimeisessä sodassa! Ei riitä, että tietää hänestä. Meidän täytyy etsiä Pyhältä Hengeltä suurempaa ilmestystä. Se vaatii paljon aikaa hänen pöydässään. Opit tuntemaan hänet vain olemalla hänen läheisyydessään, istumalla hänen kanssaan, kuulemalla hänen ääntään ja odottamalla jumalallista viisautta häneltä. Kiireiset, työhönsä keskittyneet ihmiset harvoin oppivat tuntemaan häntä.

Paavali oli antautunut Jeesuksen Kristuksen ikuisesti kasvavaan ilmestykseen. Kaikki, mitä hänellä oli Kristuksessa, oli tullut ilmestyksen kautta. Hän sanoi: ”tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi” (Ef.3:3). Pyhä Henki tiesi Jumalan syvät ja kätketyt salaisuudet. Paavali rukoili jatkuvasti armoa ymmärtää ja saarnata “Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta”( jae 8). Paavali sanoi, että meillä on pääsy näihin rikkauksiin Kristuksessa. Puhuessaan Jumalan pelastussuunnitelmasta hän sanoi: “jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.” (j.12).

Jumala etsii uskovia, jotka hakevat omakohtaista ilmestystä Hänestä. Hyvin syvä, henkilökohtainen läheisyys hänen kanssaan avaa “Kristuksen tutkimattomat rikkaudet”.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron