Lyhyet David Wilkerson / Syksy 2013 - Talvi 2013-2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

UUSI LUOMUS

ViestiKirjoittaja noomi » 27.11.2013 08:25

    Kuva

UUSI LUOMUS
by David Wilkerson | June 1, 2010

ShareThis Print

“Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän...” (Gal.2:19)

“Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2 Kor. 5:17)

Saatat sanoa: “Tiedän olevani Kristuksessa uskon kautta. Ymmärrän, että olen uusi luomus, mutta silti kamppailen kovasti tapojeni kanssa. Se lannistaa minua kovasti.” Saatana haluaisi vakuuttaa, että Jumala on hylännyt sinut. Hän haluaa sinun ajattelevan, että Jumala näkee sinut synnin likaamana ja saastaisena. Mutta se kaikki on valhetta. Kokemuksesi kertoo lihan taistelusta sitä Henkeä vastaan, joka on sinussa. Tämä taistelu on yleistä kaikille uskoville. Sen tiimellyksessä Saatana haluaa vakuuttaa sinulle, että “vanha ihminen” on yhä vallassa.

Mikä tilanteesi onkaan, Jumalan rakkaus sinuun ei horju. Hän ei ikinä lakannut rakastamasta Aatamin sukua kaikesta sen pahuudesta, epäjumalan palvonnasta ja himokkaista teistä huolimatta. Hän suojeli heitä läpi historian viimeisiin päiviin asti, jolloin hän astui näyttämölle pelastussuunnitelmansa kanssa. Ristin kautta oli mahdollista, että Aatamin suvun synnit voitiin sovittaa.

Sinun tulee tietää, että olemisesi Jumalassa perustuu yhteen asiaan: olet voittava ristin tähden. Tämä voitto ei tule mistään tekemästäsi hyvästä teosta. Kuten Paavali sanoo: “Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.” (Room. 8:8 ) Meidän voittomme tulee yksinomaan katumuksen, luottamuksen ja uskon kautta, luottaessamme Jumalan huolenpitoon. Meidän osamme on seistä lujina sillä paikalla, jonka hän on armossaan meille antanut Kristuksessa. Hänen Sanansa vakuuttaa meille: ”Saatat ajoittain epäonnistua, mutta kun katson sinuun, näen vain Poikani Jeesuksen. Olet voittava tämän taistelun ilman syyllisyyttä tai tuomitsemista.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MIHIN TURVAAT, KUN TARVITSET ROHKAISUA?

ViestiKirjoittaja noomi » 28.11.2013 07:05

    Kuva

MIHIN TURVAAT, KUN TARVITSET ROHKAISUA?
by David Wilkerson | May 31, 2010

ShareThis Print

Mistä löydät täysin Herralle omistautuneita kristittyjä, jotka ovat ja elävät helppoa ja harmitonta elämää? Näytä minulle yksi Pyhän Hengen johdossa olevat, Jumalan täyttämä, Herran voitelema palvelija, niin minä näytän sinulle sen, joka on takaa ajettu, vaatimaton, usein ymmällä ja tuntee syvät vedet ja tuliset pätsit.

Ne, jotka haluavat välttää vaikeuksia, harvoin saavat kokea Jumalan ilmestyksen täyteyden. He yrittävät käyttää uskoa vapautumiseen kriiseistä ymmärtämättä, että he itse asiassa ryöstävät itseltään parhaimman mahdollisuuden löytää, mitä heissä itsessään oikeasti on. Sitten yhtenä päivänä, kun ongelmia ei voi enää välttää, he vain antavat periksi, ilman minkäänlaista näkyvää sisäistä voimaa.

Paavali kirjoitti: “Että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta” (Ef. 3:16).

Tänä päivänä Herra tarvitsee kristittyjä, jotka eivät ole jokaisen opintuulen ja -aallon vietävissä, jotka eivät suostu kaupiteltaviksi, joilla on arvostelukykyä ja joita ei petetä. Hän etsii niitä kristittyjä, jotka eivät tarvitse tukiopetusta johonkin uuteen ilmestykseen nähden. He eivät tarvitse ihmispaimenta opastamaan jokaisella askeleella tai toisia ihmisiä onnellisuuteen tai hengellisen voimaan. Sen sijaan he ovat olleet kiusattuja ja koeteltuja ja ovat todistaneet Jumalan todellisen elämän olevan heissä jakamalla armoa ja laupeutta niitä tarvitseville. Kristus ei ole ainoastaan ilmestynyt heille vaan heissä. He saavat sisäisen voimansa, Hänen kirkkautensa runsauden mukaan.

Voimme oppia Kuningas Daavidin kokemuksesta Ziklagissa jotain hyvin arvokasta. “Mutta Daavid rohkaisi mielensä Herrassa, Jumalassansa” (1 Sam. 30:6). On välttämätöntä oppia rohkaistumaan Herrassa, koska vaikeat ajat ovat vasta edessä.

Veljet ja sisaret Kristuksessa, pyydän teitä hartaasti, Herran nimessä avaamaan silmänne Jumalan mahtavalle voimalle, joka tekee töitä teissä, ja suostumaan Herran Jeesuksen Kristuksen täyteyteen ja täydellisyyteen. Ei väliä sillä, minkälaiseen tuliseen pätsiin meitä sysätään, kaikkivoipa Herramme kulkee kanssamme sen läpi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUINKA PÄÄSTÄ VAELTAMAAN HENGESSÄ?

ViestiKirjoittaja noomi » 29.11.2013 07:02

    Kuva

KUINKA PÄÄSTÄ VAELTAMAAN HENGESSÄ?
by David Wilkerson | August 9, 2010

ShareThis Print

Hengessä vaeltamisen käsky on annettu kaikille – ei vain harvoille “mega-pyhille”! Näin voit päästä siihen: “ Minä sanon: vaeltakaa Hengessä...” (Gal.5:16).

1. Sinun tulee etsiä tätä vaellusta kaikesta voimastasi! Ensin, pyydä Pyhää Henkeä olemaan opastajasi ja ystäväsi. “Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan” (Luuk. 11:9).

Jos olet uskossa, Pyhä Henki on jo annettu sinulle. Pyydä häntä ottamaan sinut hallintaansa, antaudu hänelle! Sinun täytyy päättää sydämessäsi, että haluat hänen ohjaavan ja opastavan sinua. Puhuessaan myöhemmistä päivistä Mooses sanoi: “Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, sinun Jumalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi” (5 Moos.4:29).

2. Keskity tuntemaan ja kuuntelemaan Pyhää Henkeä ja irrota katseesi omista ongelmistasi ja kiusauksistasi. Paavali, Silas ja Timoteus olisivat rypeneet pelossa ja epätoivossa, jos he olisivat keskittyneet ongelmiinsa. Sen sijaan he keskittyivät Jumalaan, hänen ylistämiseensä ja palvontaansa.
Usein käydessämme rukoukseen keskitymme aiempiin epäonnistumisiimme. Me kelaamme uudelleen ja uudelleen kaikkia virheitämme ja voivotamme: “Kuinka pitkällä olisinkaan, jos en olisi pettänyt Jumalaa ja hölmöillyt aiemmin elämässäni.”

Unohda kaikki entinen! Se kaikki on Jeesuksen veren alla! Unohda myös tulevaisuus, koska vain Herra tietää, mitä on edessä. Sen sijaan, keskity vain Pyhään Henkeen koko mielelläsi ja sydämelläsi.

3. Vietä paljon laatuaikaa yhteydessä Pyhään Henkeen. Hän ei puhu sellaiselle, jolla on kiire. Odota kärsivällisesti. Etsi Herraa ja ylistä häntä. Älä anna minkään muun äänen kuiskailla ajatuksia itsellesi. Usko, että Pyhä Henki on suurempi kuin nämä ja ettei hän salli sinun joutua petetyksi tai sokaistuksi.

“Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa” (1 Joh. 4:4).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KRISTUKSEN VOITTAMISESTA

ViestiKirjoittaja noomi » 30.11.2013 09:35

    Kuva



KRISTUKSEN VOITTAMISESTA
by David Wilkerson | August 16, 2010

ShareThis Print

"Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana, että voittaisin omakseni Kristuksen" (Fil. 3:8 ).

Paavali oli täysin Herransa lumoissa. Miksi hän tunsi tarvetta "voittaa omakseen" Kristuksen? Kristus oli jo ilmaissut itsensä hänelle selvästi, eikä vain apostolille, vaan se muutti koko hänen elämänsä. Silti yhä Paavali koki, että hänen oli pakko voittaa omakseen Kristuksen sydän ja kiintymys.

Koko Paavalin olemus, hänen palvelustehtävänsä, elämänsä ja sen perimmäinen tarkoitus oli keskittynyt Mestarinsa ja Herransa miellyttämiseen. Kaikki muu oli roskaa hänelle, jopa "hyvät" asiat.

Saatat kysyä, onko Jeesuksen sydämen omakseen voittaminen raamatullinen ajatus? Emmekö ole jo Jumalan rakkauden kohteita? Todellakin, hänen lempeä rakkautensa ulottuu koko ihmiskunnalle. On kuitenkin olemassa toisenlaista rakkautta, jota vain harvat uskovat koskaan kokevat. Se on sydämellistä rakkautta Kristukseen, samanlaista kuin miehen ja vaimon välillä.

Tällaisesta rakkaudesta puhutaan Korkeassa Veisussa. Tässä kirjassa Salomoa kuvataan Kristuksen tyyppinä, ja yhdessä lauseessa Herra puhuu morsiamelleen tähän tapaan:

"Olet lumonnut minut...morsiameni, lumonnut minut yhdellä silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä. Kuinka ihana onkaan rakkautesi...morsiameni. Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi!" (Kork. v. 4:9 - 10).

Kristuksen morsian koostuu pyhistä ihmisistä, jotka haluavat niin kovasti miellyttää Herraansa ja jotka elävät niin kuuliaisesti ja niin erotettuna kaikista muista asioista, että Kristuksen sydän "läikähtää". Sana läikähtää tässä kohdassa tarkoittaa "ottaa sydän pois" tai "viedä sydän". Kuningas Jaakon raamatun käännösversiossa yllä oleva lause ilmaisee, että Kristuksen sydän vietiin "yhdellä silmäyksellä". Uskon, että "yksi silmäys" on mielen laatu, joka on keskittynyt ainoastaan Kristukseen.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄN KUTSUU MEITÄ KESTÄMÄÄN LOPPUUN ASTI

ViestiKirjoittaja noomi » 01.12.2013 07:19

    Kuva

HÄN KUTSUU MEITÄ KESTÄMÄÄN LOPPUUN ASTI
by David Wilkerson | August 31, 2010

“Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi, etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä sanoen: ’Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi’ ” (Luuk. 14:28 -30).

Kristus tiesi, että monilla hänen seuraajistaan ei ollut sitä, mitä tarvittaisiin loppuun asti kestämiseen. Hän tiesi, että he kääntäisivät selkänsä ja jättäisivät kilvan kesken. Mielestäni uskovan traagisin tilanne on se, että hän on jättänyt elämänsä Kristuksen varaan, tarkoituksenaan kasvaa kypsäksi opetuslapseksi ja tulla enemmän Jeesuksen kaltaiseksi mutta ajautuu pois. Sellainen henkilö on kuin mies, joka laski perustukset, mutta ei kyennyt saamaan taloa valmiiksi, koska hän ei laskenut ensiksi kustannuksia.

Mikä ilo on kohdata niitä, jotka tosiaankin ovat juoksevat loppuun asti. Nämä uskovat kasvavat Kristuksen viisaudessa ja tiedossa. He muuttuvat joka päivä, hetki hetkeltä. Paavali sanoo heille rohkaisevasti: “Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin muuttaa Herra, joka on Henki” (2 Kor. 3:18 ). Eivät nämä uskovat etsi taivasta, vaan Kristusta hänen kirkkaudessaan!

Tiedän, että monet tämän sanoman lukijat aikovat levätä hetken tai ottaa askeleen taaksepäin. Se näyttää pieneltä teolta, mutta se voi aiheuttaa nopean alamäen pois hänen rakkaudestaan. Jos tämä on totta sinun kohdallasi, niin ymmärrä, että Pyhä Henki kutsuu sinua kääntymään takaisin, takaisin katumukseen, itsensä kieltämiseen ja antautumiseen. Juuri tällä hetkellä ajan merkitys on suuri. Jos ikinä aiot jättäytyä Kristuksen varaan, tee se nyt, kestä loppuun asti
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN SAPATINLEPO

ViestiKirjoittaja noomi » 02.12.2013 07:09

    Kuva

JUMALAN SAPATINLEPO
by David Wilkerson | May 27, 2010

ShareThis Print

"Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niin kuin Jumala omista teoistansa. (Heb 4:9-10)

Ihmettelet varmaan: "Mitä tämä sapatinlepoon pääseminen merkitsee? Mitä se tarkoittaa omassa elämässäni?" Rukoilen Jumalaa poistamaan suomut silmiltämme, jotta hän sallisi meidän ymmärtää tämän. Yksinkertaisesti ilmaistuna tämä lepoon pääseminen tarkoittaa sitä, että uskomme Kristuksen täyttäneen koko pelastustyönsä puolestamme. Meidän tulee levätä hänen pelastavassa armossaan, yksin uskosta.

Tätä Jeesus tarkoittaa kehottaessaan: "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon" (Matt.11:28 ). Se merkitsee kaiken lihallisen suorittamisen lopettamista, kaiken inhimillisen rauhan tavoittelun päättymistä. Se tarkoittaa myös luottamista Jeesuksen täytettyyn työhön meidän edestämme.

Taistelumme ei ole lihaa ja verta vastaan. Se tapahtuu hengellisessä valtapiirissä. Vanha testamentti ilmaisee tämän kristallinkirkkaasti. Kerran toisensa jälkeen Israel teki Jumalalle tyhjiä, turhia lupauksia: " Me tahdomme palvella sinua, Herra. Me teemme, mitä ikinä sinä määräät". Historia todistaa kuitenkin, ettei sen enempää sydän kuin taitokaan seurannut heidän sanojaan. Jumalan piti riisua heidät kaikesta uskosta itseensä. Me tarvitsemme vain Herramme kallista läsnäoloa.

Paavali toteaa: " Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme" (Ap.t. 17:28 ). Tämä puhuu keskeytymättömästä kumppanuudesta. Ristin voiton kautta Herrastamme tuli joka hetki saavutettava, niin yöllä kuin päivälläkin. Meidän pitää päättää: " Tahdon Kristuksen elämääni. Tahdon päästä vapaaksi lihastani.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TUNNE, USKO JA LUOTA HÄNEN RAKKAUTEENSA

ViestiKirjoittaja noomi » 03.12.2013 06:15

    Kuva


TUNNE, USKO JA LUOTA HÄNEN RAKKAUTEENSA
by David Wilkerson | September 9, 2010

On helppo olla iloinen, kun liitelee Pyhän Hengen korkeuksissa eikä koeteltuna ja kiusattuna. Jumala haluaa meidän pysyvän hänen rakkaudessaan kaikkina aikoina, erityisesti silloin, kun meillä on koettelemuksia.

Apostoli Johannes sanoo meille yksinkertaisesti, kuinka voimme pysyä Jumalan rakkaudessa: "Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä" (1 Joh. 4:16). Siis, jos me "pysymme Jumalan rakkaudessa", pysymme Jumalassa.

"Pysyminen" tarkoittaa "pysymistä odotuksen tilassa". Toisin sanoen: Jumala haluaa, että odottaisimme hänen rakkautensa uudistuvan meissä joka päivä. Meidän tulee elää jokapäiväistä elämäämme tietäen, että Jumala on aina rakastanut meitä ja tulee aina rakastamaan.

Todellisuudessa useimmat meistä sukkuloivat Jumalan rakkauteen ja siitä pois riippuen tunne-elämämme ylä- ja alamäistä. Olemme varmoja hänen rakkaudestaan vain, jos olemme olleet kilttejä. Sen sijaan epäilemme hänen rakkauttaan aina, kun joudumme koetuksiin, kiusauksiin tai silloin, kun olemme pettäneet hänen luottamuksensa. Silloin nimenomaan meidän tulisi luottaa hänen rakkauteensa. Hän sanoo meille näissä raamatunkohdissa: "Ei väliä, minkälainen koetus on vastassasi. Älä koskaan epäile rakkauttani sinua kohtaan. Jos todella luotat minun rakkauteeni, elät elämääsi minun mieleni mukaisesti."

Jeremian kirjan luku 31 tarjoaa meille oivallisen kuvauksen Jumalan rakkaudesta. Israelin kansa oli joutunut luopion teille. Kansa oli lihonut ja vaurastunut ja antanut itselleen luvan kaikenlaiseen pahuuteen.

Sitten yhtäkkiä heidän himonsa muuttui katkeraksi. He eivät enää saaneet mielihyvää hekumallisten halujensa tyydyttämisestä. Kohta he huusivat: "Herra me olemme eksyneet. Sinun pitää kääntää meidät takaisin. "Jumala kuuli heidän katumusrukouksensa, ja hänen rakastava sydämensä lähti heitä vastaan. Hän nuhteli kansaansa kurituksen sauvallaan ja Israel rukoili: "Sinä olet kurittanut minua...palauta minut, niin minä palajan… Sillä käännyttyäni minä kadun" (Jer. 31:18 -19).

Kuuntele Jumalan sanoja tässä kohtaa:"...Sillä niin usein kuin puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä.." (jae 20). "..Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut" (jae 3).

Tämä sinun tulee tietää Jumalan rakkaudesta: Jumala sanoi kansalleen: "Minun piti nuhdella teitä ja puhua teille kovia sanoja totuudesta. Silloinkin teitte syntiä minua vastaan, vaikka olin tarjoamassa teille armoa ja laupeutta. Te käänsitte selkänne minun rakkaudelleni, hylkäsitte minut. Siitä huolimatta, minun rakkauteni sisin kääntyi hartaasti teidän puoleenne. Muistin teidät taisteluissanne ja armahdin teitä. Annan sydämestäni anteeksi ja uudistan teidät".
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JOSKUS KASVAMME TIEDOSTAMATTA SITÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 04.12.2013 07:17

    Kuva

JOSKUS KASVAMME TIEDOSTAMATTA SITÄ
by David Wilkerson | September 10, 2010



Jotkut uskovat voivat kertoa hengellisestä kasvustaan. Voit nähdä selvästi heidän elämänsä muuttuneen. He todistavat, kuinka Pyhä Henki kukisti vihollisen heidän puolestaan, ja voimme iloita siitä heidän kanssaan.

Tällaiset uskovat ovat tosin poikkeus. Useimmat ovat täysin tietämättömiä elämässään tapahtuneesta hengellisestä kasvusta. He rukoilevat, lukevat Raamattua ja etsivät Herraa koko sydämestään. Heissä ei ole minkäänlaista estettä hengelliselle kasvulle, mutta he eivät voi havaita sitä itse.

Minä olen esimerkki tällaisesta uskovasta. Tiedän vaeltavani Kristuksen vanhurskaudessa, mutten koskaan todella tiedosta edistyväni. Itse asiassa, toisinaan sanoessani tai tehdessäni jotain, mikä ei ole Kristuksen mielen mukaista, pahoitan mieleni. Silloin mietin: "Olen ollut uskova jo vuosikaudet. Miksen ikinä opi?"

Tessalonikalaiset uskovat varmasti hämmästyivät kuullessaan Paavalin tyytyväisen arvion heistä (ks. 2 Tess.1:3). He luultavasti ihmettelivät: "Meidän uskomme kasvamassa runsaasti? Paavali tietenkin laskee leikkiä."

Paavali kuitenkin tiesi, että hengellinen kasvu on salaisuus, piilossa oleva asia. Raamattu vertaa sitä kukkien ja puiden näkymättömään kasvuun: "Minä olen oleva Israelille kuin kaste, se on kukoistava kuin lilja ja juurtuva syvälle kuin Libanon. Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuun ja sen tuoksu kuin Libanonin" (Hoos.14:6 -7).

Jumala sanoo meille: "Mene liljojen luokse ja koeta katsella niiden kasvua. Illan tullessa et ole vielä nähnyt minkäänlaista kasvua. Tiedä kuitenkin tämä: Minä kastelen sitä liljaa joka aamu kasteella, jonka lähetän. Kyllä se siitä kasvaa." Sama pätee useimpien hengelliseen kasvuun. Ihmissilmä ei sitä huomaa!

Joitakin uskovia eivät synnit näytä kiusaavan enää kääntymisen jälkeen. He todistavat: "Sinä hetkenä, kun tulin Jeesuksen luokse, Herra otti minulta kiusaukset. Siitä lähtien olen ollut vapaa." Tiedän monia entisiä huumeidenorjia, jotka ovat kokeneet saman.

Lukemattomien uskovien tarina on erilainen. Vuosien jälkeen kääntymyksestä vanha turmelus oli saanut jälleen vallan heissä. He olivat inhonneet sitä eivätkä ikinä olisi tahtoneet palata siihen. Vaikka he kuinka kamppailevat, se itsepintainen himo ei päästä irti. Ajan mittaan he lannistuvat. Heidän sielunsa huutavat: "Herra, kuinka kauan? Murtuuko tämä kahle koskaan?" Lopulta paholainen tulee heidän luoksensa sanoen:" Et ikinä onnistu. Tiedät kyllä, ettet voi mitenkään kasvaa hengellisesti tuossa tilassa."

Älä pelkää ystäväni, minulla on sinulle hyviä uutisia. Sinä kasvat keskellä kamppailujasi! Itse asiassa saatat kasvaa pitkin harppauksin juuri kamppailujesi vuoksi.

Lepää rauhassa. Jos sydämessäsi on Jumalan pelko, tulet esiin myrskyn kourista entistä vahvempana. Kun näet taistelet vihollista vastaan, harjoitat ja käytät Jumalan armoa ja voimaa. Vaikka välistä tunnet heikkoutta, Jumalan armo ja voima vahvistavat sinua. Näin olet ruvennut rukoilemaan hartaammin. sinut on myös riisuttu kaikesta ylpeydestä. Niinpä myrsky asettaa ympärillesi "hengellisen vartijan" elämäsi joka alueella!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MITÄ JOKAISEN USKOVAN PITÄISI TIETÄÄ HENGELLISESTÄ KASVUSTA

ViestiKirjoittaja noomi » 05.12.2013 07:28

    Kuva


MITÄ JOKAISEN USKOVAN PITÄISI TIETÄÄ HENGELLISESTÄ KASVUSTA
by David Wilkerson | September 13, 2010

”Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niin kuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itse kussakin, kaikissa teissä”( (2 Tess.1:3).

Minkä kohteliaisuuden Paavali lausuikaan Tessalonikan uskoville! Hän sanoi oikeastaan: ”Te olette aivan käsittämättömästi kasvaneet niin uskossa Kristukseen kuin myös rakkaudessa toinen toisiinne. Kehun teidän uskonne kasvua, missä kuljenkin. Minä kiitän Jumalaa teistä!”

Tässä lyhyessä kappaleessa Paavali kuvaa meille uskovien joukkoa, joka kasvoi yhteydessä ja rakkaudessa. Kreikankielinen vastine sanoille ”runsaasti kasvaa” merkitsee oikeastaan ”kasvaa yli ja ohi kaikkien muiden”. Tessalonikalaiset voittivat kaikki muut seurakunnat uskossa ja rakkaudessa, niin yksilöinä kuin yhteisönäkin.

Ilmeisesti he eivät yrittäneet vain riippua kiinni uskossa Jeesuksen tulemukseen asti. He oppivat, liikkuivat, kasvoivat ja heidän elämänsä todisti siitä. Paavalin mukaan heistä puhuivat kaikki Aasian seurakunnat.

Luultavasti nämä ihmiset kuulivat julistusta, joka yllytti heitä aina vain syvempään vaeltamiseen Kristuksen kanssa. Se sulatti heidän lihalliset himonsa ja tuomitsi heidän epäkristilliset tapansa. Pyhä Henki repi alas kaikki rodun tai ihonvärin aiheuttamat muurit. He oppivat syleilemään ketä hyvänsä, oli hän sitten rikas tai köyhä, oppinut tai ei. He huolehtivat toisistaan sydämellisesti, pitäen toinen toistaan parempana rakkaudessa.

Jos Jumalan sana on saanut kastella ja ruokkia sinua, pitäisi jatkuvaa hengellistä kasvua näkyä sinunkin elämässäsi. Sen tulisi tapahtua automaattisesti.

Mahtavatko kaikki seurakunnassasi ”kasvaa runsaasti”, niin kuin Paavali tiesi tapahtuvan Tessalonikan seurakunnassa? Arvelen tämän kuitenkin sopivan moniin kanssaihmisiimme. Miksi? Pyhän Hengen voitelema Jumalan sanan julistus vaikuttaa aina kasvua. Apostoli Pietari sanoo kaikkien niiden kasvavan uskossa, jotka halajavat sanan väärentämätöntä maitoa.

Paavali opettaa hengellisen kasvun olevan Pyhän Hengen työtä, muuttaen meitä alituisesti kirkkaudesta kirkkauteen. Hän uudistaa mieliämme jatkuvasti, kuolettaen meissä lihallisuutta ja puhdistaen sisäistä ihmistämme. Pyhä Henki auttaa sydämiämme pääsemään vihasta, katkeruudesta, kostosta ja kaikenlaisesta pahasta. Hän saa meissä aikaan hyvyyttä, hellyyttä ja anteeksiantamisen mieltä. toisiamme kohtaan. Pyhä Henki kasvattaa meitä Kristuksessa ja opettaa, että kaiken, minkä teemme sanoilla tai töillä, pitäisi olla Herran arvon mukaista!

Paavali kehottaa meitä edelleen: ”Koetelkoon siis ihminen itseänsä...”(1 Kor. 11:28 ). Kreikankielinen sana, koetella tarkoittaa ” tarkastella huolellisesti, testata”. Apostoli siis käskee meitä: ”Koettele itseäsi. Katso, vaellatko Jumalan sanan mukaisesti”. Meidän tulee jatkuvasti kysyä itseltämme: ”Muutunko minä? Tuleeko minusta rakastavampi ja helläsydämisempi? Kohtelenko perhettäni ja ystäviäni jumalallisella kunnioituksella? Onko keskusteluni koko ajan vanhurskaampaa?”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TODELLINEN YHTEYS

ViestiKirjoittaja noomi » 06.12.2013 08:41

    Kuva

TODELLINEN YHTEYS
by David Wilkerson | September 15, 2010

Monet uskovat puhuvat läheisyydestään ja vaelluksestaan Herran kanssa, hänen tuntemisestaan ja ystävyydestään hänen kanssaan, mutta kenelläkään ei voi olla totista yhteyttä Jumalaan, ellei hänellä ole sydämessään hänen rakkautensa, armonsa ja siunauksensa täydellistä ilmestystä.

Yhteys Jumalaan koostuu kahdesta asiasta:
1. Isän rakkauden vastaanottamisesta ja
2. hänen rakastamisestaan kiitokseksi

Voit viettää joka päivä tuntikausia rukouksessa kertoen Herralle, kuinka paljon rakastat häntä, mutta se ei vielä ole yhteyttä. Jos et ole vastaanottanut hänen rakkauttaan, sinulla ei ole ollut yhteyttä häneen. Et yksinkertaisesti voi olla läheisessä yhteydessä häneen, jollei sinulla ole varmuutta hänen rakkaudestaan sinuun.

Tiedän tullessani Herrani luokse, etten kohtaa kovaa, ankaraa ja vaativaa Isää. Hän ei odota minua vihaisin kasvoin, kärkkäänä antamaan selkäsaunaa. Hän ei odota minun epäonnistuvan voidakseen sanoa: ”Jäitpäs kiinni!”

Ei, minä menen Isän tykö joka on ilmoittanut itsensä minulle puhtaana, ehdottomana rakkautena. Hän on ystävällinen ja lempeäsydäminen, täynnä armoa ja siunausta. Hän odottaa malttamattomana voidakseen nostaa harteiltani kaikki huolet ja taakat. Minä tiedän, että hän ei hylkää minua, kun rukoilen häntä.

Siksi astun hänen saleihinsa ylistäen ja kiittäen, koska olen kiitollinen siitä, kuka minun Jumalani on. Hän välittää kaikesta, mikä koskettaa minua! (ks. Psalmi 100)

Profeetta Sefanja sanoo jotain uskomatonta Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan. Hän kirjoittaa: ”Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee” (Sef.3:17).

Tämä jae kertoo meille kaksi tärkeää asiaa siitä, kuinka Herra rakastaa meitä:

1. Jumala rakastaa kansaansa pysyvästi. Hepreankielellä sama lause kuuluu: ”Hän on ääneti rakkautensa vuoksi.” Jumala oikeastaan sanoo: “Olen löytänyt tosi rakkauteni ja olen täysin tyytyväinen! Ei minun tarvitse etsiä muualta, koska minulla ei ole valitettavaa. Minun toiveeni on täytetty tässä suhteessa, enkä ota takaisin rakkauttani. Se ei muutu!”

2. Jumala saa suurta kansastaan mielihyvää. Sefanja todistaa: ”Hän iloitsee sinusta laulamalla.” Hän sanoo: “Jumalan rakkaus sinua kohtaan on niin suurta, että se saa laulun syntymään hänen huulillaan!”

Sana iloita tarkoittaa “omistaa ilo ja mielihyvä.” Se on sisäisen mielihyvän ulkoinen ilmaus ja se on myös rakkauden korkein ilmaus. Hepreankielinen sana tribudiare, jota Sefanja tässä käyttää tarkoittaa “hyppelehtiä onnen hurmasta”.

Voitko kuvitella, että taivaallinen Isäsi on niin rakastunut sinuun, että hän hyppii ilosta pelkästään ajatellessaan sinua? Voitko luottaa hänen sanaansa, että hän rakasti sinua, ennen kuin maailmaa oli vielä luotukaan, ennen kuin ihmiskuntaa oli olemassa, ennen kuin olit edes syntynyt? Voitko hyväksyä sen, että hän rakasti sinua jopa sen jälkeen, kun alennuit Aatamin synnillisille tavoille ja sinusta tuli hänen vihollisensa?
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron