Lyhyet David Wilkerson / Syksy 2013 - Talvi 2013-2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

ELÄMÄ JUMALAN YHTEYDESSÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 07.12.2013 08:18

    Kuva

ELÄMÄ JUMALAN YHTEYDESSÄ
by David Wilkerson | September 16, 2010

Lukuisat Jumalan lapset tietävät vähän tai mitään elämästä Jumalan yhteydessä. Miksi on näin?

Uskon, että tällaisilla uskovilla on surullinen, vääristynyt käsitys taivaallisesta Isästä. Muistan Jeesuksen vertauksen palvelijasta, joka piilotti talenttinsa, koska hänellä oli väärä kuva työnantajastaan. Tämä palvelija sanoi: “ Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi” (Matt.25:24).

Monet uskovat ajattelevat samaan tapaan tänä päivänä: “ Ei ole mahdollista, että Jumala koskaan voisi iloita minusta, riemuita ja laulaa rakkaudestaan. Olen pettänyt hänet niin kurjan monesti aiheuttaen pahennusta hänen nimelleen. Kuinka hän mitenkään voisi rakastaa minua, varsinkaan tämänhetkisessä taistelussani?”

Uskon tällaisen asenteen olevan suurena syynä siihen, miksi niin monet uskovat eivät tahdo päästä lähelle taivaallista Isäänsä. He pelkäävät lähestyä häntä, koska he tuntevat pettäneensä hänet tavalla tai toisella. He kuvittelevat mielessään vain, että hän on täynnä tuhoavaa tulta, valmiina tuomitsemaan ja paheksumaan heitä.

Meiltä kaikilta kysytään tänä päivänä: ”Miksi emme halua olla lähellä Isää, joka kirjoittaa meille rakkauskirjeitä, kertoo kaipuustaan olla seurassamme ja joka on aina valmis syleilemään meitä? Miksi emme tahdo olla Isän kanssa, jolla on vain hyviä ajatuksia meitä kohtaan? Kaikesta typeryydestämme huolimatta, hän vakuuttaa meille: “Saatana ehkä sanoo sinulle ,että olet hyödytön, mutta Minä sanon; sinä olet minun iloni!”

Saatat ajatella: “Tuskin Herra iloitsee tällaisesta, joka yhä elää synnin vallassa. En voi olettaa hänen rakastavan minua, jos jatkan syntistä elämääni. Sellainen ajattelu on lähellä jumalanpilkkaa.”

Jumala kyllä rakastaa kansaansa, mutta ei heidän syntejänsä. Raamattu sanoo, että hän moittii jokaista lasta, joka jatkaa elämäänsä vääryydessä, vaikka onkin pitkämielinen. Moitteiden jälkeen Pyhä Henki täyttää sydämemme hänen tuntemallaan närkästyksellä syntimme tähden.

Alusta loppuun asti Jumalan rakkaus meitä kohtaan pysyy muuttumattomana. Raamattu sanoo: “Sillä minä, Herra en muutu” (Mal.3:6). “Isä…jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa” (Jaak.1:17). “Sillä minä olen Jumala enkä ihminen” (Hoos.11:9).

Jumala ei salli rakkautensa vaihdella mielivaltaisesti, kuten meidän rakkautemme häntä kohtaan. Meidän rakkautemme muuttuu melkein päivittäin kuumasta ja innokkaasta haaleaksi, jopa kylmäksi. Niin kuin opetuslapset, mekin voimme olla yhtenä päivänä valmiita kuolemaan Jeesuksen puolesta ja seuraavana hyljätä hänet ja paeta.

Minun täytyy kysyä sinulta, pystytkö sanomaan: “Minun taivaallinen Isäni on rakastunut minuun! Hän sanoo, että olen suloinen ja ihana hänen silmissään ja että minä uskon häntä. Ei ole väliä sillä, mitä käyn läpi tai kuinka kiusattu tai koeteltu olen, hän pelastaa minut. Hän auttaa minut kaiken sen lävitse eikä anna tuhota minua. Hän on aina kiltti ja hellä minulle!”

Tästä alkaa todellinen yhteys. Meidän tulee päivittäin tulla vakuuttuneiksi Jumalan muuttumattomasta rakkaudesta itseämme kohtaan. Meidän tulee osoittaa hänelle uskovamme hänen ilmoituksensa. Johannes kirjoittaa: ”Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä” (1 Joh. 4:16).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

YHTEYDEN TOINEN PUOLI

ViestiKirjoittaja noomi » 08.12.2013 07:03

    Kuva


YHTEYDEN TOINEN PUOLI
by David Wilkerson | September 17, 2010

Vaeltaminen Jumalan kirkkaudessa ei tarkoita ainoastaan sitä, että vastaanotamme Isän rakkauden, vaan että me annamme hänelle myös vastarakkautta. Se on molemminpuolista kiintymystä, rakkauden antamista ja sen vastaanottamista. Raamattu sanoo meille: “Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi” (5 Moos. 6:5).

Jumala kehottaa meitä:” Anna sydämesi, poikani, minulle” (Sananl.23:26). Hänen rakkautensa vaatii meiltä vastalahjaa, että me palautamme hänelle rakkauden, joka totaalista, jakamatonta ja vaatii koko sydämemme, sielumme, mielemme ja voimamme.Kuitenkin Herra vakuuttaa meille: “Et voi ansaita rakkauttani!” Johannes kirjoittaa: “Siinä on rakkaus – ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi... Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä” (1 Joh. 4:10,19).

Juuri niin kuin Jumalan rakkaudelle luonteenomaista meitä kohtaan ovat lepo ja riemu, niin meidänkin rakkaudessamme häntä kohtaan pitäisi olla nämä kaksi elementtiä:

1. Daavid ilmaisee lepoaan rakkaudessaan Jumalaa kohtaan kirjoittaessaan: “Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli” (Ps.73:25). Herraa rakastava sydän lakkaa etsimästä lohdutusta mistään muualta. Paremminkin se tyytyy täydellisesti häneen. Sille, joka rakastaa näin, Jumalan rakkauden lempeys on parempaa kuin elämä itse!

2. Tällainen sydän iloitsee rakkaudestaan Jumalaan. Se laulaa ja tanssii Herralle onnen hurmassa. Kun Jumalan lapsi tietää, kuinka paljon hänen Isänsä rakastaa häntä, hänen sielunsa valtaa riemastus!

Annan sinulle yhden raamatun voimallisimpia jakeita. Sananlaskuissa on profetia Kristuksesta: ”Silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin; leikitsin hänen maanpiirinsä päällä ja ihastukseni olivat ihmislapset” (Sananl.8:30 -31).

Rakkaani, me olemme tässä mainittuja ihmislapsia! Aivan maailman perustamisesta lähtien Jumala edeltä näki uskovien joukon, jotka liittyivät hänen Poikaansa. Jo silloin Isä iloitsi ja riemuitsi näistä lapsista. Jeesus todistaa: ”Minä olin Isäni silmäterä ja hänen olemuksensa ilonlähde ja nyt kaikki ne, jotka kääntyvät minun puoleeni uskossa, ovat myös hänen ilonsa.”

Joten, kuinka me annamme vasta rakkautta Jeesukselle? Johannes vastaa: ”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1 Joh. 5:3).

Mitkä ovat hänen käskynsä? Jeesus sanoo, että on kaksi käskyä ja “näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat” (Matt.22:40). Ensimmäinen ja kaikkein tärkein on rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestä, sielusta ja mielestä. Toinen on, että me rakastamme lähimmäisiämme niin kuin itseämme Meidän ei tule pidättää häneltä mitään. Näissä kahdessa yksinkertaisessa ja kevyessä käskyssä on koko Jumalan laki.

Jeesus sanoo, ettemme voi olla yhteydessä Jumalaan tai vaeltaa hänen kirkkaudessaan, jos kannamme kaunaa toinen toisillemme. Sen vuoksi Jumalan rakastaminen tarkoittaa jokaisen veljen ja sisaren rakastamista samalla lailla kuin Isä rakastaa meitä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EPÄUSKON RUKOUS

ViestiKirjoittaja noomi » 09.12.2013 05:42

    Kuva



EPÄUSKON RUKOUS
by David Wilkerson | September 20, 2010

Olet kuullut uskon rukouksesta. Mielestäni on olemassa myös tämän rukouksen peilikuva, lihan mielen mukainen rukous. Nimitän sitä epäuskon rukoukseksi.

Haluan esittää sinulle kysymyksen. Oletko koskaan kuullut Herran sanovan sinulle: ”Lakkaa rukoilemasta, nouse polviltasi”? Onko Pyhä Henki koksaan käskenyt sinua: ”Lakkaa itkemästä ja kuivaa silmäsi. Miksi olet kasvoillasi edessäni?”

Herra puhui Moosekselle juuri näin. ”Ja Herra sanoi Moosekselle: ’Miksi huudat minulle? Sano israelilaisille, että he lähtevät liikkeelle’”(2 Moos.14:15). Hepreankielisen lauseen kirjaimellinen merkitys on: ”Miksi kiljut minulle? Mitä on tämä kova huuto korvissani?”.

Miksi Jumala sanoi näin Moosekselle? Tässähän oli jumalinen mies rukouksessa elämänsä kriisin keskellä. Faarao ajoi israelilaisia takaa. Heillä ei ollut pakotietä. Useimmat uskovat reagoisivat Mooseksen lailla. Hän meni vuoren rinteelle yksinäiseen paikkaan Herran läheisyyteen. Sitten hän vuodatti sydämensä hädän rukouksessa.

Kun Jumala kuuli Mooseksen huutavan, hän sanoi: ” Riittää.” Raamattu ei kerro tarkasti, mitä sitten tapahtui, mutta jossain vaiheessa Jumala saattoi sanoa: ” Ei sinulla ole oikeutta ahdistua minun edessäni, Mooses. Huutamisellasi epäilet uskollisuuttani. Olen jo antanut vahvan lupauksen vapautuksesta. Olen antanut sinulle erityiset ohjeet sitä varten. Lopeta nyt itkeminen.”

Kun kohtaamme omia kriisejämme, voimme vakuuttaa itsellemme: ”Rukous on tärkein asia minulle juuri nyt! Joskus Jumala käskee meitä vain uskossa tottelemaan hänen sanaansa, kun hän antaa meille jonkin tehtävän. Sellaisessa tilanteessa hän ei kehota meitä menemään erämaahan rukoilemaan. Se olisi tottelemattomuutta, ja rukoukset olisivat epäuskon ilmausta.

Epäuskon rukous ottaa huomioon vain Jumalan hyvyyden. Se haluaa unohtaa hänen pyhät tuomionsa. Paavali kirjoittaa: ”Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois”(Room.11:22) Apostoli mainitsee tahallaan Jumalan hyvyyden ja ankaruuden samaan hengenvetoon. Hän tarkoittaa, ettei niitä voi erottaa toisistaan.

Vanhassa testamentissa Jesaja ilmaisi asian näin: ”Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule. Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä”(Jes.59:1-3).

Rakkaani, Jumala ei muuttunut toiseksi Vanhasta testamentista Uuteen testamenttiin siirryttäessä. Hän on rakkauden ja armon Jumala, kuten Jesaja tässä korostaa. Silti hän edelleen vihaa syntiä, koska on pyhä ja oikeudenmukainen. Siksi hän sanoo Israelille: ”En kuule teitä teidän syntienne tähden.”

Mieti psalminlaulaja Daavidin sanoja: ”Häntä minä suullani huusin, ja ylistys tuli minun kielelleni. Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi. Mutta Jumala kuuli minua ja otti vaarin minun rukoukseni äänestä. Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hyljännyt minun rukoustani eikä ottanut minulta pois armoansa”(Ps.66:17 -20).

Psalminkirjoittaja sanoo siis: ”Näin vääryyttä sydämessäni enkä suostunut elämään sen kanssa. Niin menin Herran eteen puhdistumaan. Sitten hän kuuli rukoukseni. Jos olisin pitänyt kiinni synnistäni, Jumala ei olisi kuullut minun anomistani”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MITEN NOUSTA TAISTELEMAAN!

ViestiKirjoittaja noomi » 10.12.2013 08:31

    Kuva

MITEN NOUSTA TAISTELEMAAN!
by David Wilkerson | September 21, 2010

Vaikka kuinka kirkossa käymisen sanotaan olevan hengellistä taistelua, uskovat eivät ole oppineet nousemaan vihollista vastaan. Olemme liian ”helppoja nakkeja” paholaiselle!
En usko, että uskovien kokemat vastoinkäymiset aina olisivat vain vihollisen aiheuttamia.

Usein syytämme häntä omasta huolimattomuudestamme, tottelemattomuudestamme ja laiskuudestamme johtuvista asioista.

On helppo panna oman hölmöytemme seuraukset paholaisen syyksi. Sillä tavoin pääsemme vastuusta. Tietenkin paholainen on tänä päivänä hyvin todellisesti läsnä maailmassa, vieläpä ahkerana työssään!

Kerronpa vähän saatanan strategiasta. Jos hän ei pysty syrjäyttämään valtaistuimelta Kaikkivaltiasta, hän yrittää parhaansa mukaan repiä Jumalan kuvan sinusta. Hän tahtoo tehdä ylistäjistä valittajia ja jumalanpilkkaajia.

Saatana ei voi hyökätä kimppuusi, miten tahtoo. Jumala on asettanut tulimuurin jokaisen lapsensa ympärille, eikä saatana voi ylittää sitä ilman Jumalan lupaa.

Saatana ei voi lukea uskovan ajatuksia. Jotkut ihmiset eivät uskalla rukoilla, koska he arvelevat paholaisen salakuuntelevan heitä. Toiset taas luulevat paholaisen pystyvän lukemaan kaikki heidän ajatuksensa. Näin ei ole! Vain Jumala on kaikkialla läsnä oleva ja kaikki tietävä.

Raamattu käskee meidän nousta ylös, olla lujia ja taistella lihaa sekä paholaista vastaan: ”Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa”(Ef.6:10).

Sinun pitää kyllästyä paholaisen hallintaan: elämään surkeana, masentuneena, ilottomana, tyhjänä ja ahdistuneena!

Tuomarien kirjassa sanotaan: ”Mutta israelilaiset tekivät sitä, mikä oli pahaa Herran silmissä, ja Herra antoi heidät Midianin käsiin seitsemäksi vuodeksi. Ja Israel sai tuntea Midianin käden voimaa” (Tuom.6:1-2).

Israelilaiset olivat joutuneet pohjanoteeraukseen elämässään. Heidät oli ajettu asumaan pimeissä luolissa ja kosteissa koloissa, nälkäisinä, peloissaan ja avuttomina. Sitten tapahtui jotain. Se alkoi Gideonista ja levisi koko leiriin: Israelin kansa kyllästyi piileskelemään pimeissä luolissa.

Gideon puhui itsekseen: ”Kuinka kauan meidän pitää sietää tätä? He kulkevat maamme halki kenenkään estämättä. Kukaan ei nouse tehdäkseen jotain asialle! Olemme kuulleet kerrottavan Jumalastamme, joka kulki isiemme edellä. Me taas olemme riisuttuja, avuttomia. Elämme alituisessa pelossa.”

Jokin heräsi Gideonin sisällä. Hän sanoi sen, mitä Jumala odotti kuulevansa: ” Nyt tämä on mennyt liian pitkälle! Me palvelemme vahvaa, voittoisaa Jumalaa. Miksi suostumme tähän vääryyteen päivän toisensa jälkeen?”

Jumala ei tee mitään, ennen kuin kaikki inhottaa sinua – kyllästyttää olla kyllästynyt.

Sinun pitää tehdä niin kuin Gideon teki: rukoilla Herraa! Me palvelemme samaa Jumalaa kuin Israelkin. Jos hän kuuli heidän huutonsa, vaikka he olivat epäjumalanpalvelijoita, niin hän kuulee sinun huutosi, koska sinä olet tosissasi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KOHTAA PELKOSI JA EPÄUSKOSI

ViestiKirjoittaja noomi » 11.12.2013 07:18

    Kuva

KOHTAA PELKOSI JA EPÄUSKOSI
by David Wilkerson | September 22, 2010

Israel oli langennut epäjumalanpalvelemiseen. Heidän syntiensä juuret olivat kuitenkin epäuskossa, joka aiheutti monenlaisia pelkoja! Jumala lähetti heidän keskuuteensa profeetan näyttämään heille totuuden.

Profeetta puhui heille niin monesti sanoen: “Katsokaa nyt itseänne. Olette ressukkajoukko, piilossa, ette uskalla nousta esiin ja taistella. Olette luovuttaneet, vaikka takananne on Jumalan pelastushistoria! Hän antoi teidän isillenne suuria voittoja, kun he luottivat häneen. Hän on luvannut pelastaa teidätkin, mutta kun te ette luota häneen!” (ks. Tuom.6:7 -10)

Monet uskovat pelkäävät, että paholainen saa heidät tekemään väärin tai luisumaan takaisin syntiin. Niin hän saisi tahtonsa läpi heidän kohdallaan. Se on kuitenkin helvetin kuilusta lähtenyt emävalhe! Raamattu sanoo, ettei meidän tarvitse pelätä kulkiessamme tämän elämän matkaa.

Jos pidät kiinni peloistasi, se tarttuu toisiinkin. Kaikki ympärilläsi saavat sen! Kun Gideon kokosi armeijaansa, Jumala käski hänen lähettää kotiin kaikki pelokkaat sotilaat: ” 'Se, joka pelkää ja on arka, palatkoon takaisin ja väistyköön…'. Niin kansasta palasi takaisin kaksikymmentäkaksi tuhatta, ja kymmenentuhatta jäi" (Tuom.7:3).

Jumala puhuu seurakunnalleen samalla tavalla tänään. Hän kysyy: ”Miksi pelkäät? Miksi elät epäuskon synnissä, vaikka minä voisin antaa sinulle voiton elämässäsi? Olen luvannut tallata maahan kaiken sinuun kohdistuvan vihollisen vallan.”

Gideonin isä, Jooas, oli pystyttänyt suurista kivistä tehtyjä Baalin ja Aseran patsaita. Hän päätteli: ”Baal on antanut Midianille voimaa voittaa meidät. Jos siis palvelemme heidän jumaliaan, ehkä mekin saamme voimaa niiltä.” Väkeä tuli peninkulmien takaa palvelemaan näitä, mukaan lukien midianilaiset ja mooabilaiset. Näin demoneilla oli Israelissa vahva sillanpääasema!

Jumala sanoi Gideonille: ”En päästä Israelia vapaaksi, ennen kuin tuhoat meidän välissämme seisovan epäjumalanpatsaan. Kaada se maahan, iske se alas!” ”Niin Gideon otti palvelijoitaan, kymmenen miestä ja teki, niin kuin Herra oli hänelle puhunut” (Tuom.6:27). Hän otti härän ja kiskoi Baalin ja Aseran patsaat nurin käyttäen köysiä apuna!

Jumala antaa seurakunnalle tänä päivänä saman viestin, kuin hän antoi Gideonille: ”Tahdon auttaa sinua, mutta en voi, kun et luota minuun. Olet pelon vallassa. Ennen kuin vapautan sinut, sinun täytyy itse kukistaa tämä sillanpääasema, helmasyntisi.” ”Pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo” (Hebr.12:1). Meidän pitää siis kaataa nurin kaikki pelon ja synnin sillanpääasemat.

Gideon kaatoi demonisen sillanpääaseman käyttäen härkiä. Meille on annettu paljon vahvemmat aseet kuin Gideonille. (ks.2 Kor.10: 4 -5)
Voitto tulee uskon rukouksella. Tämä ei tarkoita kylmää, tyhjää rukousta, vaan Hengessä rukoilemista. Se on rukous, joka uskoo Jumalan vastaavan: ”… rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa”(Ef.6:18 ).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

OPETTELE NOUSEMAAN YLÖS JA TAISTELEMAAN OMIN PÄIN

ViestiKirjoittaja noomi » 12.12.2013 07:17

    Kuva

OPETTELE NOUSEMAAN YLÖS JA TAISTELEMAAN OMIN PÄIN
by David Wilkerson | September 23, 2010


Sinun täytyy oppia taistelemaan omat taistelusi. Et saa olla riippuvainen jostakusta toisesta saadaksesi voiton!

Ehkä sinulla rukoustaisteluystävä, jolle voit soittaa ja sanoa: ”Edessäni on taistelu. Rukoilisitko minun puolestani? Tiedän, että sinulla Jumalan voima!” Se on raamatullista, mutta se ei ole Jumalan koko tahto sinuun nähden. Jumala haluaa tehdä sotijan sinusta! Minun pitää kyetä nousemaan paholaista vastaan yksin.

Jumala lupasi Gideonille: ”Herra sanoi hänelle: ’Minä olen sinun kanssasi, ja sinä voitat midianilaiset niin kuin yhden ainoan miehen’ "(Tuom.6:16). Jumala sanoi hänelle siis: ”Minä olen lähettänyt sinut – olen kanssasi!”

Sitten kaupungin asukkaat tulivat katsomaan, kuka oli repinyt heidän epäjumalanpatsaansa maahan (ks. Tuom.6:28- 30). Missä Gideon oli? Hän oli piilossa, koska oli edelleen epävarma siitä, pitikö Jumalan lupaus, oliko Jumala hänen kanssaan. Gideon sanoi: ”Jos Herra on meidän kanssamme, miksi sitten kaikki tämä on meitä kohdannut? Ja missä ovat kaikki hänen ihmeelliset tekonsa, joista isämme ovat meille kertoneet…"(Tuom.6:13). Näin käy monelle meistä! Jeesus lupasi: ”Olen aina kanssanne”(Matt.28:20). Kuitenkaan emme ole oppineet seisomaan hänen sanansa perustuksella ja taistelemaan!

Asiat alkavat muuttua sillä hetkellä, kun olet täysin vakuuttunut siitä, että Jumala on kanssasi, puhuu ja näyttää sinulle kaiken tarpeellisen.

Olet vahvempi kuin osaat ajatella! Saatat ihmetellä Gideonin lailla: ”Miten voin taistella? Olen niin heikko, niin kokematon”. Jumala sanoi Gideonille: ”Mene tässä voimassasi”(Tuom.6:14). “Missä voimassa?” kysyt. Gideonin voima oli siinä, että hän oli varma Jumalan sanan “Minä olen sinun kanssasi” paikkansa pitävyydestä.

Rakkaani, sama sana ”Olen sinun kanssasi” on sinunkin voimasi! Saat sen uskomalla tämän sanan totuuteen ja menettelemällä sen mukaisesti!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

RUNSAASTI NIITTÄVÄ PALVELIJA!

ViestiKirjoittaja noomi » 13.12.2013 06:02

    Kuva

RUNSAASTI NIITTÄVÄ PALVELIJA!
by David Wilkerson | September 24, 2010

Menin äskettäin Herran eteen rukoilemaan hyvin raskain sydämin, monien huolten painamana. Aloin esittää anomuksiani hänelle:

”Voi Herra, en ole eläissäni ollut näin uupunut. Tuskin pystyn jatkamaan!” Sitten aloin itkeä. Olin niin väsynyt, että kyyneleet kirjaimellisesti purskahtivat esiin. Kun makasin parkumassa, ajattelin: ”Varmaan kyyneleeni liikuttavat Herran sydäntä!”

Pyhä Henki tuli ja hoiti minua, vaikkei odottamallani tavalla! Halusin sympatiaa, rohkaisua, ymmärtämystä. Hän kyllä antoi sitä kaikkea, mutta ihan eri tavalla kuin otaksuin.

Herra ohjasi minut hellästi raamatun jakeisiin 2 Kor.9:6- 11 ja sanoi, että siinä oli kaikki tarvitsemani:

”Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää. Antakoon kukin, niin kuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää; niin kuin kirjoitettu on: "Hän sirottelee, hän antaa köyhille, hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti". Ja hän, joka antaa siemenen kylväjälle ja leivän ruuaksi, on antava teillekin ja enentävä kylvönne ja kasvattava teidän vanhurskautenne hedelmät, niin että te kaikessa vaurastuen voitte vilpittömästi harjoittaa kaikkinaista anteliaisuutta, joka meidän kauttamme saa aikaan kiitosta Jumalalle”.

Luin jakeet ja luin ne uudelleen, mutten se ei puhunut minulle. Viimein suljin raamattuni ja rukoilin: ”Herra, olen ymmälläni. En näe tässä mitään, mikä auttaisi tai rohkaisisi minua”.

Silloin Pyhä Henki puhui minulle lujasti mutta rakastavasti: ” David, tämä kaikki on juuri sitä, jota nyt käyt läpi elämässäsi. Viime aikoina olet palvellut minua ilman runsasta, iloista mieltä! Missä on tekemisesi ilo ja onnellisuus? Ei minun sanani puhu vain rahan antamisesta köyhien auttamiseksi. Se puhuu minun ja seurakuntani palvelemisesta.

Kutsuin sinut New Yorkin kaupunkiin enkä lähettänyt sinua ilman apua tai runsaita varoja. Kaikki, mitä tarvitset, on ulottuvillasi, voima, lepo, vahvuus, kyky, ilo ja riemu. Ei sinulla ole mitään syytä työskennellä murheellisena ja uupuneena. Saat ottaa varastostani kaiken voiman ja ilon!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄN ON JO VARUSTANUT SINUT?

ViestiKirjoittaja noomi » 14.12.2013 08:56

    Kuva

HÄN ON JO VARUSTANUT SINUT?
by David Wilkerson | September 27, 2010

Kun Jumala kutsuu meitä johonkin erityiseen tehtävään, hän on jo valmistanut kaiken, mitä tarvitsemme sen täyttämiseen.

”Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää”(2 Kor.9:8 ).

Tämä jae ei anna vain toivoa. Siinä on lupaus! Se alkaa sanoilla ”Jumala on voimallinen”.

Jumala ei ole kiinnostunut vain sinun tarpeittesi täyttämisestä. Hän haluaa aina antaa sinulle enemmän kuin tarvitsetkaan. Sitä tarkoittaa sana ylenpalttisesti, aina enenevää ja ylen runsasta antamista.

”Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa”(Ef.3:20).

Mieti tätä lupausta. Kun olet maassa ja väsynyt etkä tiedä, miten voisit päästä eteenpäin, Jumala voi tehdä sinussa eläväksi kaiken, mitä tarvitset, kaikkina aikoina, kaikissa mahdollisissa tilanteissa.

Herra ikään kuin sanoo: ”Kuunnelkaa kaikki paimenet! Kuunnelkaa, kaikki jotka olette mukana huoneessani ja työssäni rukouksin, ylistyksin ja esirukouksin. Minä tahdon antaa teille runsaasti voimaa, toivoa, iloa, rauhaa, lepoa, varoja, rohkaisua, viisautta. Oikeastaan haluan antaa teille aina ja runsaasti kaiken tarvitsemanne.”

Jumala ei koskaan suunnitellut meitä hengelliseksi köyhälistöksi, jolta puuttuu Herran tarvikkeita. Päinvastoin, runsaasti niittävä palvelija on se, jonka Jumala antaa nauttia varaamiansa suuria ilmestyksiä, joita se palvelija etsii uskossa.

”Niin kuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat". Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin(1 Kor. 2: 9- 10).

Tulkittuna jakeet tarkoittavat: ” Esi-isämme eivät ymmärtäneet suuria, Jumalan heille antamia asioita. Ne eivät koskaan tulleet heidän näkökenttäänsä, kuuloaistimuksiinsa tai mielikuviinsa. Ei meidän silti tarvitse olla sokeita näiden asioiden suhteen. Ei meidän kuulu kulkea ympäriinsä tietämättä, mitä, meillä on. Silmiemme tulee nähdä, korviemme kuulla, sydämiimme ja mieliimme pitää päästä tieto siitä, että olemme juuri niitä ihmisiä, joille Jumala on valmistanut tämän kaiken. Pyhä Henki on ilmaissut sen meille!Tosiaankin, Raamattu kehottaa meitä anomaan häneltä tätä ilmestystä. Paavali kirjoitti: ”Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut… vaan Hengen opettamilla(sanoilla)… se on tutkisteltava hengellisesti”(1 Kor. 2:12- 14).

Luulenpa, että useimmat uskovat eivät ole oikeasti kohdanneet näiden Jumalan antamien lupausten voimaa. Olemme kyllä lukeneet niistä, mutta ne ovat jääneet kuolleeksi kirjaimeksi. Emme ole tarttuneet niihin sanoen: ”Herra, näytä, mitä olet varannut minulle. Avaa mieleni ja henkeni sinun voimavaroillesi. Sanasi sanoo, että minun tulisi tietää kaikki, minkä olet antanut minun vapaasti käytettäväkseni, niin että voin ottaa ne vastaan sinun kunniaksesi!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

“PANE LIKOON KOKO PIENI SYDÄN”

ViestiKirjoittaja noomi » 15.12.2013 09:27

    Kuva


“PANE LIKOON KOKO PIENI SYDÄN”
by David Wilkerson | September 29, 2010

Jumala ei hyväksy kenenkään nuristen suoritettua palvelusta. “Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niin kuin Herralle eikä ihmisille”(Kol.3:23). Sydämestänne merkitsee ” koko sydämestä, voimasta ja kaikesta, mitä teissä on”.

Paavali kirjoittaa: ”Antakoon kukin, niin kuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta…”(2 Kor. 9:7). Apostoli tarkoittaa tällä kaksinaista antamista: varojemme uhraamista ja oman elämämme antamista Jumalan käyttöön.

Paavali kirjoitti Makedonian seurakunnan suorastaan kerjänneen häntä ottamaan vastaan keräys, joka oli suoritettu Jerusalemin köyhien ja kärsivien pyhien hyväksi. Makedonialaiset olivat antautuneet niin sydämestään Herralle, että he antoivat varoja köyhyydestäänkin.

”Eivätkä he vain tehneet, niin kuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta”(2 Kor. 8:5). Paavali sanoo heidän antaneen paljon enemmän kuin rahaa. ”Tässä ovat kolehtirahamme. Mitä haluat meidän tekevän vielä? Ilmoittaudumme Jumalan vapaaehtoistyöhön”, he sanoivat. He eivät säästäneet itseään palvellessaan Herraa ja tämän veljiä. ”… jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa” (2 Kor. 8:3). He antoivat yli oman inhimillisen kykynsä – ja rukoilivat paljon.

Jos annat vain, koska sinua pyydetään antamaan tai jos kummastelet edelleen, ovatko kymmenykset myös Uuden Testamentin eikä vain Vanhan Testamentin käsite, sydämesi asenne on täysin väärä. Jos annat kymmenen prosenttia, koska papit käskevät, se on päin mäntyä. Mikään näistä ei pääse lähellekään antamisen ydintä.

Jos annat itsesi kokonaan Herralle ja hänen palvelukseensa, tee se iloisesti! ”… sillä iloista antajaa Jumala rakastaa”(2 Kor. 9:7).

Olen vakaan vakuuttunut tästä jakeesta, koska itse usein vaellan omassa elämässäni ja työssäni ilman iloa Herrassa. Monet uskovat sanovatkin: ”Olen uupunut. En tiedä, miten jaksan eteenpäin. Oi, Herra, sinun pitää tulla antamaan minulle voimaa.” Tämä on ihmisen rukousta, tyypillistä meille kaikille. Jumalaa miellyttävä itsensä antaminen nousee iloisesta mielestä. Se on tarjolla meille kaikille yksinkertaisen, lapsenomaisen uskon kautta.

Alkukielessä sana iloinen tarkoittaa ” hilpeä, hauska, iloinen” – kevein sydämin, halukkaana, iloisena, täynnä hilpeyttä. Jumala sanoo: ”Mitä ikinä teetkin minulle, on se sitten esirukousta, ylistystä huoneessani tai minun etsimistäni omassa rukouskammiossasi, tee se iloiten. Ole iloinen ja jalomielinen kaikessa – rahojesi, palvelusi, aikasi ja oman elämäsi suhteen.”
Kysyn sinulta:” Onko Herran palveleminen alkanut kyllästyttää, tuntuuko se sinusta kivireen vetämiseltä? Jättääkö se sinut useimmiten murheelliseksi ja uupuneeksi?

Jumala ei halua sinun valittavan taakkasi alla. Hän tahtoo sinun irrottautuvan noista asioista tarrautumalla hänen sanaansa.

Hänen varustustensa shekkivihko on usko. Hän sanoo: ”Olen jo huolehtinut kaikista tarpeistasi. Mikä elämässäsi on niin vialla, etten pysty antamaan enemmän kuin on tarpeen?”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KÄTEEN JÄÄNYT KÖYDEN PÄÄ?

ViestiKirjoittaja noomi » 16.12.2013 07:06

    Kuva

KÄTEEN JÄÄNYT KÖYDEN PÄÄ?
by David Wilkerson | September 30, 2010

Onko sinulle jäänyt köyden pää käteen? Oletko huolissasi, alas painettu ja melkein antamassa periksi? Haastan sinut vastaamaan seuraaviin kysymyksiin joko ”kyllä” tai ”ei”:

• Lupaako Jumalan sana täyttää kaikki tarpeesi?
• Sanoiko Jeesus, ettei hän ikinä jätä sinua, vaan on kanssasi loppuun asti?
• Sanoiko hän, ettei päästä sinua lankeamaan, ja lupasi esittää sinut virheettömänä Isän valtaistuimen edessä?
• Sanoiko hän antavansa sinulle kaiken tarpeellisen kaikkina aikoina? Lupasiko hän antaa siemenet, joita tarvitaan ilosanoman kylvämiseen?
• Onko hän halukkaampi antamaan, kuin sinä olet valmis vastaanottamaan? Onko hän suurempi sinussa kuin se, joka on maailmassa?
• Ovatko hänen ajatuksensa sinua kohtaan hyviä? Saavatko kaikki häntä etsivät ihmiset häneltä palkan?
• Valmistaako hän sinulle paikkaa kirkkaudessa? Onko hän tulossa alas pilvissä hakemaan kansansa kotiin? Pääsetkö mukaan hänen tullessaan hakemaan heitä?
Vastauksesi näihin kysymyksiin tulisi olla "Ehdottomasti, kyllä!"

Teepä nyt inventaario ja kysy itseltäsi: ”Uskonko Jumalan todella olevan uskollinen sanalleen vai horjuuko luottamukseni?”

"Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin, tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.

Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan. Mutta anokoon uskossa ollenkaan epäilemättä, sillä joka epäilee, on merenaallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee" (Jaak.1:2-7).

Voit turvautua Jumalan viisauteen, kaikkeen viisauteen, jota tarvitset elämäsi ongelmien ratkaisuun. Jos tahdot uskoa epäilemättä ollenkaan, jätä itsesi ja tulevaisuutesi tämän lupauksen varaan.

Jumala antaa kaikille...avokätisesti...viisautta.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron