Lyhyet David Wilkerson / Kevät 2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

TÄMÄ EI OLE LEIKKIÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 20.05.2014 07:31

    Kuva

TÄMÄ EI OLE LEIKKIÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, September 3, 2013
TÄMÄ EI OLE LEIKKIÄ
Joosafat, Juudan kuningas, oli menossa kotiin oltuaan sotimassa Israelin pahan kuninkaan, Ahabin kanssa. Herra lähetti profeetan häntä vastaan voimakkain sanoin: ”Silloin Jeehu, Hananin poika, näkijä, meni kuningas Joosafatia vastaan ja sanoi hänelle: ’Oliko sinun autettava jumalatonta, ja rakastatko sinä niitä, jotka vihaavat Herraa? Sen tähden on sinun päälläsi Herran viha’ ”(2 Aik.19:2).

Jumala sanoi Joosafatille: ”Et tiedä, mikä vaara ja seuraukset siitä on, mitä olet tehnyt. Saatat pitää pikkujuttuna käydä jonkun kanssa yhdessä minua vastaan. Ahab oli minun viholliseni, epäjumalanpalvelija, ja sinä rupesit hänen ystäväkseen. Sinä kuuntelit hänen pahaa puhettaan ja antauduit hänen saastaisuuteensa. Et lausunut selvästi kantaasi sitä vastaan, Joosafat. Olen nyt ristiriidassa sinun kanssasi tässä asiassa!”

Tässä kohdin saatat ajatella: ”Minä ymmärrän, että Ahab oli paha. Kun ajattelen omia ystäviäni, en voi pitää heistä ketään Jumalan vihollisena.” Mieti silloin näitä Raamatun kohtia:

• ”Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan”(Luuk.11:23). Onko ystäväsi aina kaikessa Herran puolella?

• ”Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä" (1 Sam. 15:23). Ovatko ystäväsi neuvot täynnä kapinaa?

• ”Syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus”(San.17:15). Puhuuko ystäväsi pahaa jumalisista ihmisistä?
Tämä ei ole leikkiä! Ystäväsi ovat tärkeitä Jumalalle, koska heidän toiminnallaan on vakavat seuraukset: ”Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta. Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet … Ymmärtäkää tämä te, jotka Jumalan unhotatte, etten minä raatelisi”(Ps.50:19- 22).

Jumalan kiitos, Raamattu sanoo: ”Silloin Joosafat peljästyi ja kääntyi kysymään Herralta ja kuulutti paaston koko Juudaan”(2 Aik.20:3). Kuningas nöyrtyi ja katui: ”Silloin Joosafat kumartui kasvoillensa maahan, ja kaikki Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat lankesivat Herran eteen, rukoilemaan Herraa”(2 Aik.20:18).

Jumala vastasi Joosafatin särkymiseen antamalla Juudalle täydellisen voiton mooabilaisista. Päätteeksi Raamattu sanoo: ”Sitten Joosafatin valtakunnalla oli rauha; hänen Jumalansa soi hänen päästä rauhaan joka taholla”(2 Aik.20:30).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TULKAA MINUN TYKÖNI

ViestiKirjoittaja noomi » 21.05.2014 07:24

    Kuva

TULKAA MINUN TYKÖNI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Monday, September 2, 2013
TULKAA MINUN TYKÖNI
“Tulkaa minun tyköni, kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon”(Matt. 11:28). Jeesus ei tarjoa vain kutsua, hän käskee meitä, komentaa tulemaan hänen luokseen, koska vain hän voi antaa levon, jota sielumme tarvitsee.

Onko meidän silti edes mahdollista omin voimin ”tulla hänen luokseen”? Jeesuksen mukaan se on mahdotonta: ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä”(Joh 6:44). Miksi Kristus käskisi meidän tehdä jotakin, mihin emme pysty?

Saamme tässä tärkeän opetuksen, joka on välttämätön uskovan elämässä. Se on siinä, että saadessamme käskyn meidän tulee tehdä enemmän kuin vain nousta pystyyn ja sanoa: ”Minua sinä tarvitset, Herra!” Jos teemme näin, olemme pulassa ennen kuin edes aloitamme. Itse asiassa, kun saamme käskyn evankeliumeissa, se paljastaa meidän taitamattomuutemme. Jumala tekee tämän tarkoituksella. Silloinkin, kun hän ilmaisee meille tahtonsa ja käskynsä, hän samalla näyttää meille oman taitamattomuutemme päästä tuloksiin omin voimin.

Tästä syystä Jeesus lisää jokaiseen käskyyn lupauksen. Ensin hän sanoo: ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä”(Joh.6:44). Jumala ei ainoastaan vedä meitä luokseen, vaan hän haluaa vaikuttaa meissä uuden ylösnousemuselämän. Hänen voimansa tekee meistä kykeneväisiä vaeltamaan hänen kanssaan uudessa liitossa.

Meillä ei ole sitä uuden elämän kykyä itsessämme. Se tulee vain hänen kauttaan. Sama armo, joka on pelastanut meidät, myös pitää meitä siinä armossa. ”Joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt" (Joh 3:21). Suomalainen -38 käännös on King James – käännöksen kanssa yhtenevä, kun taas ESV(English Standard Version = englanninkielinen sanatarkka käännös) sanoo: ”Se, joka tekee sen, mikä on totta, tulee valoon, niin että voidaan nähdä selvästi, että hänen tekonsa ovat tehdyt Jumalassa”. Tämä tarkoittaa, että teot on tehty Jumalassa. Jumala valmistaa tekomme! Siksi hänen käskyjään seuraa aina lupaus. Kun hän näyttää meille oman taitamattomuutemme, hän tuo esiin oman kykynsä ja halunsa suorittaa työnsä meissä loppuun.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN SANAN HYLKÄÄMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 22.05.2014 06:15

    Kuva

JUMALAN SANAN HYLKÄÄMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, August 30, 2013
JUMALAN SANAN HYLKÄÄMINEN
Olen varma siitä, että Joosafat oli vakuuttunut toimintansa oikeutuksesta, kun pyysi saada päästä mukaan Ahabin sotaan. Oikeastaan Raamattu sanookin: ”Joosafat sanoi Israelin kuninkaalle: ’Kysy kuitenkin ensin, mitä Herra sanoo’ "(2 Aik.18:4). Eli hän sanoi: ”Kysytään Herralta hänen neuvoaan tässä asiassa. Emme toimi, ennen kuin kuulemme, mitä hän sanoo”.

Jumala esitti asiansa Joosafatille ja Ahabille hyvin selvästi. Ei ollut mitään epäilystä siitä, mitä hän ajatteli koko jutusta: ”Se retki on tuhoon tuomittu! Mene omalla vastuullasi. Teitä ei odota taistelukentällä mikään muu kuin kuolema ja tappio”(ks. 2 Aik. 8:16).

Tässä kohdin Joosafat näytti halukkaalta tottelemaan oikeaa profeetallista sanaa ja tekemään kaiken, mitä Jumala käski hänen tehdä. Vuosisatoja Raamatun tutkijat ovat ihmetelleet, mitä tapahtui seuraavaksi: Kun selvä sana tuli, Joosafat hylkäsi sen.

Rakas lukija, voit hyvin kehuskella sillä, miten haluat ainoastaan rakastaa Jumalaa ja totella häntä. Jollet irrottaudu ei-uskovien ystävien petoksesta ja etsi Pyhän Hengen neuvoa, sinäkin lopulta hylkäät Jumalan sanan!
Voit mennä mukaan ystäväsi sotaan. Lopulta hän kuitenkin luovuttaa sinut vihollisen käsiin. Niin tapahtui Joosafatille, kun hän lähti sotaan Ahabin kanssa. Paha kuningas asetti Joosafatin tapettavaksi. Ahab käski ystävänsä pukeutua kuninkaan viittaansa, kun hän itse pukeutui sotilaaksi. Sillä tavoin Ahab järkeili, että vihollinen yrittäisi saada kiinni Joosafatin ja hän pelastuisi.

Ironista kyllä, Ahab sai surmansa nuolesta, joka lävisti hänet pienen, haarniskassa olleen raon kautta. Yhtäkkiä Joosafatia ympäröivät vihollisen sotilaat, jotka olivat valmiit leikkaamaan hänet palasiksi. Silloin Joosafat arveli kohtaavansa kuoleman ja huusi Jumalaa avuksi. Raamattu kertoo: ”Herra auttoi häntä, ja Jumala houkutteli heidät pois hänestä”(2 Aik.18:31).

Se sota epäonnistui täydellisesti. Israelin armeija pakeni hajaannuksessa, niin kuin lampaat ilman paimenta. Joosafat vetäytyi Jerusalemiin, hänen ystävänsä Ahab oli kuollut ja hänen armeijansa lyöty. Hän pelastui kuolemasta ainoastaan Jumalan armosta!

Voin kuvitella, mitkä ajatukset risteilivät Joosafatin mielessä, kun hän kiiruhti takaisin Jerusalemiin: ”Voi, kiitos Jumala, että pelastit minut! Nyt näen, mikä vaara piilee siinä, että vaeltaa ei-uskovan kumppanin kanssa. Ei koskaan enää, Herra! En halua enää olla osallisena maailman menoon. Se on loppu nyt!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

USKOLLINEN YSTÄVYYS

ViestiKirjoittaja noomi » 23.05.2014 07:30

    Kuva

USKOLLINEN YSTÄVYYS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, August 29, 2013
USKOLLINEN YSTÄVYYS
Jos olet Jeesuksen seuraaja, jos nyt kuulut Kristuksen sukuun, saatana tuo kyllä elämääsi jonkun, jonka kautta hän yrittää tuhota sinusta kaiken jumalisen!

Saatat nyt ajatella: ”Hetkinen! En halua lähteä epäilemään ystäviäni tai pitää heitä yhtäkkiä epäilyttävinä.” Jos he ovat todellisia ystäviä, sido sydämesi Kristuksen Henkeen, eikä sinun tarvitse pelätä mitään, kun alat tutkia suhdettasi heihin. Sinun pitäisi katsoa ystävyyttäsi Raamatun valossa.

On helppo päätellä, ovatko läheiset ystäväsi Jumalasta, vai onko vihollinen istuttanut heidät tuhotakseen sinut. Mieti vain parasta ystävääsi ja vastaa näihin kysymyksiin:

Juoruileeko hän tai puhuu pahaa selän takana toisista?
Kyseenalaistaako hän Raamatun, väittelee jatkuvasti siitä eikä pääse koskaan totuuden tuntoon?
Nimittääkö hän jumalisia ihmisiä ”fariseuksiksi”?
Erotatko hänen sanoissaan tottelemattomuuden, kateuden tai epäilyn henkeä?
Heitteleekö hän myrkyllisiä sanoja aviopuolisolleen?
Onko hän onnistunut kylvämään mieleesi epäystävällisiä ajatuksia muista?
Oletko lähtenyt kimppaan hänen kanssaan syytämään ulos katkeruutta?

Jos ystäväsi sopii tähän kuvaukseen ja sinä itse olet joutunut kauemmaksi Jeesuksesta tämän ystävyyden takia, niin tiedät, että paholainen on istuttanut hänet elämääsi. Hänellä on Ahabin henki, ja hänet on lähetetty tuhoamaan Kristuksen työn sinussa.

Toisaalta, todellinen jumalinen ystävä menee joka tilanteessa Jumalan sanan puolelle eikä vain sinun puolellesi siksi, että olette ystäviä. Sellainen ystävä ei anna neuvoja sinulle synnin katkeruuteen. Sen sijaan, hän rakastaa sinua tarpeeksi kertoakseen sinulle totuuden.

”Ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihamiehen suutelot ylenpalttiset”(San.27:6).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SE PURKAUTUU ESIIN

ViestiKirjoittaja noomi » 24.05.2014 08:40

    Kuva

SE PURKAUTUU ESIIN


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, August 27, 2013
SE PURKAUTUU ESIIN
Miika tuo huomiomme kohteeksi erään Vanhan Testamentin ihanimman profetian. Hän ennusti kansasta, joka seuraisi Herraa uudelle laitumelle: ”Minä tahdon tarkoin koota sinut, Jaakob, kaikkinesi, visusti kerätä Israelin jääneet, saattaa heidät yhteen, niin kuin lampaat tarhaan, niin kuin lauman laitumellensa” (Miika 2:12).

Miika näki Jumalan kansan vapautuvan, ihmiset, joiden sydän löi yhtä tahtia, joukon, niin Hengen kuljettaman, että luopiokirkko heittäisi heidät ulos. ”Sinä päivänä, sanoo Herra, minä tahdon koota ontuvat ja kerätä hajalleen ajetut ja ne, joille minä olin tuottanut onnettomuutta. Minä teen ontuvista talteen jäävät ja kauas joutuneista väkevän kansan. Ja Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella siitä alkaen ja iankaikkisesti”(Miika 4:6-7).

Keistä tämä pyhä jäännös koostuu? Ei ylpeistä, itsekeskeisistä julistajista, sliipatuista, kohutuista tähdistä! Ei! Näitä ihmisiä on koeteltu tulessa. Heihin kuuluvat myös tuntemattomat, hylkiöt, ne joita pidetään surkeina verrattuna korkeisiin ja mahtaviin ryhmiin, jotka kohottavat äänensä Jumalan huoneen korruptiota vastaan.

Jumala sanoo: ”Minä saatan heidät yhteen”. Kaikki inhimilliset ponnistukset Jumalan palvelijoiden tuomiseksi yhteen ovat turhia. Jumalan täytyy tehdä se. Se, mikä tuo jäännöksen yhteen näkemään silmästä silmään, on katuva sydän, joka on yhteydessä Kristukseen.

Hieronymos, eräs alkukirkon ajan kirkkoisistä ja suuri Raamatun tuntija, kuvaa heitä ”niiksi Jumalan lapsiksi, jotka tekevät parannusta ja nousevat maallisten asioiden yläpuolelle ja ikävöivät taivasta”. Nämä ovat taivasmielisiä ihmisiä, kevytmielisyyttä ja kompromisseja vierovia, ihmisiä, jotka kaipaavat pyhyyttä Jumalan huoneeseen. Nytkin on olemassa pyhä jäännös, joka hypähtää pois ihmisten keskuudesta. Jokainen Jumalan mies tai nainen, jonka sydän on särkynyt Jumalan huoneen synnin ja korruption tähden, voi tuntea tämän Hengen hypähdyksen! Se on tulossa, juuri purkautumassa esiin!
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MIIKAN PROFETIA

ViestiKirjoittaja noomi » 25.05.2014 09:15

    Kuva

MIIKAN PROFETIA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, August 23, 2013
MIIKAN PROFETIA
Miika oli profeetta, joka näki seurakunnan Jumalan silmillä. Se pani hänen sielunsa valittamaan ja suremaan! Hän näki Hengessä, mitä Jumala näki: kansan, paimenten ja johtajien syvät, hirveät synnit. Hän näki epäjumalanpalveluksen! Porttoseurakunta ottamassa portonpalkkaa!

”Tämän tähden minä tahdon valittaa ja voivotella, käydä avojaloin ja vaipatta… Sillä parantumaton on sen haava; se ulottuu Juudaan asti, se käy minun kansani porttiin saakka, aina Jerusalemiin saakka”(Miika 1:8-9).

Kuule Miikan valitusta: ”Onnettomuus tulee Herralta Jerusalemin portille… sillä sinussa tavattiin Israelin rikokset”(Miika 1:12- 13).

Miika näki Jumalan kansan parantumattoman taudin ja tuomion, jota ei voinut paeta. Katso, mitä Jumala nimittää kapinaksi, ja näe syy siihen, miksi hän käy heitä soimaamaan:

Uusi Jumalan palkkapalvelijoiden keksimä kateuden malli, jonka kohteena olivat raha, omaisuus, menestys.
Oman itsensä korostaminen: ”Voi niitä, jotka miettivät turmiota …sillä heillä on siihen valta. He himoitsevat peltoja ja … taloja, ja ottavat ne; he sortavat (minun kansaani)” (Miika 2:1-2).
Profeetan varoitukset hylättiin ja kerrottiin kansalle, että tuomionjulistus ei ole Jumalasta, että se on vastoin hänen olemustaan! ”Älkää saarnatko", saarnaavat he, "sellaisista ei pidä saarnata; eikö väisty pois häpäiseminen?" … Eivätkö hänen puheensa ole hyvät?”(Miika 2:6-7).

Väärät profeetat ja ryöstelevät paimenet käskivät Miikan tukkia suunsa. ”Älä saarnaa niin paljon tuomiota! Me olemme Jumalan kansaa, hän rakastaa meitä. Ei meidän osallemme tule tuomiota.” Sanatarkka käännös merkitsee: ”Lopeta! Lopeta saarnaamasta tätä sanomaa tuomiosta Jumalan kansalle! Lakkaa soimaamasta hyviä ihmisiä! Se ei ole Jumalasta!”

Kuulepa Miikan vastausta: ”Älkää saarnatko", saarnaavat he, "sellaisista ei pidä saarnata; eikö väisty pois häpäiseminen?"(Miika 2:6). Toisin sanoen jos tätä saarnaa ei julisteta, tähän paikkaan kohdistuva moite ei lakkaa. ”Eivätkö hänen puheensa ole hyvät sitä kohtaan, joka oikein vaeltaa?” (Miika 2:7).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KIRKKAUDESTA KIRKKAUTEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 26.05.2014 07:30

    Kuva

KIRKKAUDESTA KIRKKAUTEEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, August 22, 2013
KIRKKAUDESTA KIRKKAUTEEN
Paavali puhuu tehtävästä, johon jokainen uskova on kutsuttu. Siihen ei tarvita erityisiä lahjoja tai taitoja. Kaikkien uudestisyntyneiden kuuluisi ottaa siihen osaa sekä työntekijöinä että maallikoina. Itse asiassa tämä tehtävä on tärkein jokaiselle uskovalle, ja kaikkien muiden pyrkimysten pitäisi jäädä toissijaisiksi.

Jumalaa ei miellytä mikään työ, joka ei ole saanut syntyään tästä kutsusta. Puhun Kristuksen katsomisen tehtävästä. Paavali sanoo: ”Me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta”(2 Kor.3:18).

Mitä tarkoittaa Herran kirkkauden katseleminen? Paavali puhuu hartaasta, keskittyneestä Jumalan palvelemisesta. Se on aikaa, jonka annamme Jumalalle pelkästään katsoaksemme häntä. Apostoli lisää vielä pikaisesti, että Kristuksen kasvojen katseleminen on palvelutehtävä, johon meidän kaikkien pitäisi antautua.

Kreikan sana katsella tässä jakeessa on hyvin voimakas ilmaisu. Se ei ole vain katsomista, vaan ”katseen kiinnittämistä”. Siinä joutuu päättämään: ” En lähde tästä. Ennen kuin teen mitään muuta, ennen kuin yritän suorittaa yhtään mitään, minun täytyy saada olla Jumalan läsnäolossa.”

Monet selittävät väärin lauseen ”katselemme kuin kuvastimesta”(2 Kor.3: 18). He ajattelevat peiliä, josta kuvastuisivat Jeesuksen kasvot. Sitä Paavali ei kuitenkaan tarkoita tässä. Hän puhuu erityisen tarkkaavasta katseesta, niin kuin katsoisi jotakin lasin läpi hyvin tarkkaan, yrittäen terästää katsettaan. Meidän pitää ”kiinnittää katseemme” tällä tavoin, päättää nähdä Jumalan kirkkaus Kristuksen kasvoissa. Meidän tulee sulkea itsemme kaikkein pyhimpään päämääränä katsoa niin tarkkaan, että muutumme siinä.

Paavali sanoo, että Kristuksen läsnäoloon, häntä katselemaan sulkeutuva muuttuu. Mitä tapahtuu, uskovan katsoessa Kristuksen kasvoihin? Paavali kirjoittaa: ”Me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin muuttaa Herra, joka on Henki”(2 Kor.3:18).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KRISTUKSEN KUTSU LAODIKEAN SEURAKUNNALLE

ViestiKirjoittaja noomi » 27.05.2014 06:33

    Kuva

KRISTUKSEN KUTSU LAODIKEAN SEURAKUNNALLE

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, August 21, 2013
KRISTUKSEN KUTSU LAODIKEAN SEURAKUNNALLE
Laodikean seurakunnalle Herra huutaa: “Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani”(Ilm.3:20).

Tämä on Kristuksen viimeinen kutsu seurakunnalleen. Penseyden henki tulee ja uskovien joukot kylmentyvät. Hän sanoo omilleen: ”Haluan, että kuulet minua. Avaa ovi. Anna minun tulla salaiseen kammioosi. Anna minun puhua kanssasi ja sinun minun kanssani. Olkaamme yhteydessä toisiimme. Minä suojaan sinua koetuksen hetkellä, joka on tuleva kaikkeen maailmaan.”

Johannes puhuu ilmestyksessään päivästä, jolloin Herramme sydän ei enää ole yksinäinen. ”Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu … Jumala itse on oleva heidän kanssaan… Ja hän sanoi: ’Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi’ ”(Ilm.21:2-6).

Tämä merkitsee vapaata ja täydellistä yhteyttä ilman minkäänlaista väliseinää. Ei tummia laseja, ei osittaista tuntemista, vaan kasvoista kasvoihin puhumista! Me ajattelemme, kuinka loistavaa on viettää kokonainen iäisyys ylistäen Herraa, kumartuen hänen eteensä. Oletko koskaan yrittänyt tajuta, mitä tämä suuri kotiinpaluu merkitsee Vapahtajalle? Kaikki hänen lapsensa ovat kotona, vapaina jakamaan hänen läsnäolonsa. Hän asettaa meidät kaikki istumaan ja hänen sisimmästään juoksevat ihanat totuuden virrat. Vapahtajamme alkaa Mooseksesta ja vie meidät läpi profeettojen, niin kuin hän teki Emmauksen tiellä. Hän jakaa meille maailmankaikkeuden salaisuudet. Hän paljastaa kaikki suunnitelmansa. Kaikki pimeät pilvet hälvenevät. Kristus jakaa koko ikuisuuden.

Taivaan todellinen ilo ei ole ainoastaan meidän, vaan hänen. Suurin ilomme taivaassa on oleva siinä, kun näemme hänen ilonsa, kun hän puhuu meidän kanssamme vapaasti, kasvoista kasvoihin. Me näemme Kristuksen tyydytyksen, kaikki hänen toiveensa toteutuneena.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HE LASKIVAT ASEENSA

ViestiKirjoittaja noomi » 28.05.2014 07:36

    Kuva

HE LASKIVAT ASEENSA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, August 20, 2013
HE LASKIVAT ASEENSA
”Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa, niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: ’Joka on Herran oma, se tulkoon minun luokseni’. Silloin kokoontuivat hänen luoksensa kaikki leeviläiset”(2 Moos.32:25- 26).

Alkukielessä käytetty sana para tarkoittaa alastomuutta, merkiten ”irrottaa, paljastaa, hyljätä arvottomana”. Se viittaa myös ”uuteen alkuun”.

Nykyajan olutmainos kehottaa tätä sukupolvea ”irrottelemaan tänä iltana”. Se merkitsee kaiken moraalisen estyneisyyden pois heittämistä, lain kahleista irrottautumista, oman nautintonsa ottamista. Mikä ikinä tekeekin sinut onnelliseksi, tartu siihen.

Vaatteiden riisuminen ei ollut väärin. Se oli vain signaali, sanoma, jonka he lähettivät, kun pakanat katsoivat heidän menoaan. Näetkö amalekilaiset kaukana ympäröivien vuorien laella katsomassa tätä kummallista tapahtumaa? Nämä viholliset, jotka olivat vapisseet pelosta, kun he näkivät Jumalan toimivan heidän keskellään, nauroivat ja pilkkasivat nyt: ”Katsokaa nyt heitä. He ovat meidän kaltaisiamme! Heidän Jumalallaan ei ole voimaa. Eivät he luotakaan häneen! He haluavat tyydyttää himonsa ja juhlia, olla niin kuin mekin. Mitä teeskentelyä!”

Tuolla alastomaksi riisumisellaan he vähensivät Jumalansa arvoa jumalattomien silmissä! He panivat Jumalan näyttämään sydämettömältä, julmalta, välinpitämättömältä ja avuttomalta. He tahrasivat kaikkivaltiaan Jumalan kunnian ja suuruuden. He eivät olleet enää esimerkillisiä, eivät enää ihailtavia, pelkoa ja kunnioitusta herättäviä.

He olivat laskeneet aseensa juhliakseen. He riskeerasivat Jumalan suunnitelman pelastaa heidät. He sanoivat maailmalle: ”Me emme halua enää taistella vihollisiamme vastaan! Me annamme periksi! Olemme jo saaneet tarpeeksi vastustamisesta, uhrautumisesta, tulevaisuuden toivosta ja kaukana edessä olevasta siunauksesta. Me haluamme elää nyt! Me haluamme nauttia tästä! Haluamme hyviä aikoja eteenpäin!”

Vääristyneisyys oli tässä: Tämän piti olla heidän uusi alkunsa. Ei enää taistelua! Jos heidän pitäisi pysyä elossa kovassa, julmassa erämaassa, he lakkaisivat nyt taistelemasta ja tekisivät parhaansa omin päin!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALATON LIITTO

ViestiKirjoittaja noomi » 29.05.2014 07:28

    Kuva

JUMALATON LIITTO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, August 16, 2013
JUMALATON LIITTO
Kuningas Joosafat oli vanhurskas mies, joka hallitsi Juudaa, kun Israelin valtakunta oli jaettuna. Tämän miehen sydän oli täysin antautunut Jumalalle. Hänen aikalaisistaan häntä siunattiin ja kunnioitettiin ennen kaikkia muita: ”Ja Herra oli Joosafatin kanssa, sillä hän vaelsi isänsä Daavidin aikaisempia teitä eikä etsinyt baaleja”(2 Aik.17:3).

Kuitenkin Raamattu sanoo, että Joosafat teki liiton pahan, kuningas Ahabin kanssa, joka oli Israelin pohjoisvaltion hallitsijana: ”Niin Joosafatille tuli paljon rikkautta ja kunniaa, ja hän lankoutui Ahabin kanssa”(2 Aik.18:1). Raamattu sanoo Ahabista: ”Ahab teki myös aseran. Ja Ahab teki vielä paljon muuta ja vihoitti Herraa, Israelin Jumalaa, enemmän kuin kukaan niistä Israelin kuninkaista, jotka olivat olleet ennen häntä”(1 Kun.16:33).

Ihmettelet varmaan, miksi niin vanhurskas kuningas kuin Joosafat teki liiton niin jumalattoman miehen kanssa. Luulenpa, että yhdestä ainoasta syystä. Se oli paholaisen juoni vanhurskaan Joosafatin tuhoamiseksi.

Joosafat näet oli puhdistanut maan kaikista Baalin epäjumalankuvista ja tappanut sen profeetat. Ahabin paha vaimo, Iisebel palveli Baalia ja tiesi, mitä Joosafat oli tehnyt hänen epäjumalilleen. Niinpä hän asetti päämääräkseen hävittää tämän jumalisen miehen!

Iisebel solmi salaliiton Joosafatin pahan tyttären, Ataljan kanssa, jonka kautta hän pääsi vaikuttamaan Joosafatin hovissa. Atalja kohtasi Joosafatin pojan, Jooramin ja käytti kaiken hurmauskykynsä voittaakseen tämän sydämen. Suunnitelma onnistui, ja Jooram päätti naida Ataljan. Hän pyysi isältään siunausta liitolle, ja typerästi menetellen Joosafat antoi hänelle luvan.

Tämän avioliiton kautta paha oli päässyt Joosafatin sisäpiiriin, ja paholainen varmaan tanssi riemuisaan. Joosafat olisi voinut varoittaa poikaansa Ataljasta, joka kapinallisena naisena varmaan veisi tämän pois Jumalan luota, mutta hän ei tehnyt niin. Hän olisi voinut neuvoa poikaansa katkaisemaan suhteen heti paikalla, mutta Joosafat ei sanonut sanaakaan.

Joosafatilla oli ulottuvillaan Raamattu. Daavid oli selvästi julistanut: ”Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat”(Ps.1:1). Joosafat tiesi tämän, eikä kuitenkaan noudattanut sitä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron