Lyhyet David Wilkerson / Kevät 2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

AHABIN LIITTO MAAILMAN KANSSA

ViestiKirjoittaja noomi » 20.04.2014 08:02

    Kuva

AHABIN LIITTO MAAILMAN KANSSA


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, November 1, 2013
AHABIN LIITTO MAAILMAN KANSSA
Kerran Ahab teki parannusta Elian saarnan ansiosta. ”Oletko nähnyt, kuinka Ahab on nöyrtynyt minun edessäni? Koska hän on nöyrtynyt minun edessäni, en minä anna onnettomuuden tulla hänen aikanansa: hänen poikansa aikana minä annan onnettomuuden kohdata hänen sukuansa." (1 Kun.21:29). Siitä päivästä asti hän saattoi sanoa: ”Parannusko? Kyllä tein sitä sen suuren Jumalan profeetan, Elian saarnan vaikutuksesta.” Se oli valitettavasti vain kertakokemus, ei Ahabin päivittäistä vaellusta. Ongelma oli siinä, että hän oli veljeytynyt maailman kanssa. Veljeytynyt, tarkoittaa ”yhteisymmärrystä, että olemme samanlaisia, sellaisia, joita kunnioitan.” Hän oli liitossa, jonka Jumala oli kironnut. Ahab väitti rakastavansa totuutta, mutta syvällä sisimmässään hän vihasi moitetta.

Moni sanoo tänä päivänä: ”Me haluamme vain totuutta. Julista sitä!” Silti he sydämessään sanovat: ”Liian tuomiohenkistä, liian vaikeaa. En kestä tätä enempää.”

Ahab oli sokea sille kauhealle asialle, että häntä johti valheen henki. Tämä valheen henki pani Sidkian, väärän profeetan kerskumaan, että Jumalan Henki oli hänen päällään (ks. 1Kun.22:24). Nyt Ahab oli varma siitä, että hän kuuli Jumalan äänen ja palaisi voittajana.

Uskovat, jotka pitäytyvät Iisebelin oppiin, ovat sataprosenttisen varmoja siitä, että ovat oikeassa. He eivät saata nähdä petosta. Ahab ei lähtenyt sotaan ajatellen: ”Ne neljäsataa ovat vääriä profeettoja. Heillä ei ole sanaa Jumalalta”. Ei, hän lähti täysin vakuuttuneena, petettynä ja vieteltynä väärään.

Miksi useat uskovat lankeavat petokseen? ”Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä. Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne. Ja te tulette ja astutte minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu minun nimiini, ja sanotte: 'Me kyllä pelastumme' - tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!”(Jer.7:8- 10). Siinä on vastaus: riippuminen helmasynnissä, sydämen salaisessa epäjumalassa, synnin vanhurskauttamisessa, veljeydessä maailman kanssa. Kun he tulevat Jumalan huoneeseen kerskuen: ”Ei minussa ole syytä”, se on avoin kutsu valheen hengelle.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

IISEBELIN HENKI

ViestiKirjoittaja noomi » 21.04.2014 07:49

    Kuva

IISEBELIN HENKI


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, October 31, 2013
IISEBELIN HENKI
Iisebelin henki vihaa Jumalan profeettoja ja jumalisia profetioita. ”Mutta kun Ahab kertoi Iisebelille kaiken, mitä Elia oli tehnyt ja kuinka hän oli tappanut miekalla kaikki profeetat,

lähetti Iisebel sanansaattajan Elian luo ja käski sanoa: ’Jumalat rangaiskoot minua nyt ja vasta, jollen minä huomenna tähän aikaan tee sinulle samaa, mikä jokaiselle näistä on tehty"(1 Kun.19:1-2).

Iisebelin hengen sitomat uskovat eivät ota huomioon Jumalan pyhiä profeettoja. He istuvat Iisebelin lailla kylmänä, tunteettomana, kun Ahab joutui Karmelin vuorella ihmeellisen, korkeimman auktoriteetin vaikuttaman näytelmän yksityiskohtiin. Se ei tehnyt vaikutusta Iisebeliin. Se vain kivetti hänen päätöksensä.

Niin on nytkin. Iisebelin opin julistajat ja ne, jotka pitävät Ahabista eivätkä halua avautua Pyhän Hengen vaikutukselle tai katumukseen ja pyhyyteen tähtäävälle saarnalle, kuulevat sen ja menevät pois, yhä vakuuttuneempina omasta opistaan. Heidän silmiensä edessä ei ole enää edes Jumalan pelkoa.

Varmin merkki väärästä opettajasta ja Iisebelin opista on profeetallisten varoitusten ja tuomion julistuksen hylkääminen. He sanovat niitä maailmanlopun meiningiksi. He nauravat ja pilkkaavat. Jeremia sanoo sellaisia paimenia sokeiksi ja mykiksi. Herra on käskenyt heitä tottelemaan: ”Mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa”(Jer.7:24).

Ne, jotka opettavat Iisebelin oppia, väittävät olevansa profeettoja, mutta oikeat ja väärät profeetat voi testata. Iisebelin profeetat ennustavat vain hyviä asioita, rauhaa ja menestystä. ”Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia: aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahantekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kaikki kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra. Sen tähden, näin sanoo Herra Sebaot profeetoista: ’Katso, minä syötän heille koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä; sillä Jerusalemin profeetoista on jumalattomuus levinnyt koko maahan’. Näin sanoo Herra Sebaot: ’Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta. He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus”(Jer.24:14 - 17).

Iisebelin hengenvallassa olevat eivät käännä ihmisiä heidän pahuudestaan. He puhuvat utopiaa ja käyttäytyvät saarnatuolissa hölmösti.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SUURIN PETOS

ViestiKirjoittaja noomi » 22.04.2014 07:23

    Kuva
SUURIN PETOS


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 30, 2013
SUURIN PETOS
Nykyaikaisen seurakunnan suurin petos on käyttää Jumalan sanaa kateuden hyväksymiseen. Pinnallisesti katsottuna Iisebelin oppi toimii(ks.1 Kun.21:14 -16). Se antoi Ahabille, mitä hän halusi. Hänellä oli oikeutensa, kun mies tuomittiin kivitettäväksi petoksen vuoksi kuningasta vastaan. Kaikki hänen omaisuutensa tuli kuninkaalle.

Jisreeliläinen Naabot sanoi Ahabille, ettei antaisi hänelle isiensä perintöä, koska Herra kielsi häntä tekemästä niin.

”Niin Ahab tuli kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena vastauksesta, jonka jisreeliläinen Naabot oli hänelle antanut, kun tämä oli sanonut: ’En minä anna sinulle isieni perintöosaa’. Ja hän pani maata vuoteellensa, käänsi kasvonsa pois eikä syönyt mitään. Niin hänen vaimonsa Iisebel tuli hänen luokseen ja puhui hänelle: ’Miksi olet niin pahoilla mielin ja miksi et syö mitään?… Sinäkö olet käyttävinäsi kuninkaanvaltaa Israelissa? Nouse ja syö, ja olkoon sydämesi iloinen; minä kyllä toimitan sinulle jisreeliläisen Naabotin viinitarhan’ (1 Kun.21:4 -7).

Kuuntele Iisebelin oppia: ”Sinä olet kuningas, ykkönen ja sinulla on oikeuksia. Älä anna minkään estää sinua saamasta, mitä haluat”. Hän sanoi siis Ahabille: ”Ole iloinen! Minä hankin sen sinulle!” Siinä on väärä oppi pähkinänkuoressa. “Älä huolehdi sen takia. Älä tunne itseäsi surulliseksi tai noiden sydäntäsi kalvavien halujesi tuomitsemaksi. Minä hankin sen sinulle!” Iisebelin käyttämän väärän opin tavoin ne vääntävät ja käyttävät väärin Raamattua.

Ahab ei kuitenkaan pystynyt nauttimaan saamastaan Jumalan ärsyttävän profeetan takia. ”Mutta tisbeläiselle Elialle tuli tämä Herran sana: ’Nouse ja mene tapaamaan Ahabia… Naabotin viinitarhassa, jota hän on mennyt ottamaan haltuunsa. Ja puhu hänelle ja sano: 'Näin sanoo Herra: Oletko sinä sekä tappanut että anastanut perinnön? Siinä paikassa, missä koirat nuoleskelivat Naabotin veren, tulevat koirat nuoleskelemaan sinunkin veresi'. Ahab sanoi Elialle: ’Joko löysit minut, sinä vihamieheni?’ Hän vastasi: Jo löysin. Koska sinä olet myynyt itsesi tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä’(1 Kun.21:17 -20).

Kuvittele Ahab katsastamassa uutta omaisuuttaan puhuen itsekseen: ”Eikö elämä ole ihanaa? Voi, Iisebeliä. En kyllä hyväksy kaikkia hänen menetelmiään, mutta kyllä hän silti saa paljon aikaan.” Hänen jokaista askeltaan seurasi profeetta Elia.

Niin on tänäänkin. Jumalan on lähettänyt profeettoja, huutamaan kovaan ääneen, vastustamaan Iisebelin aineellisuuden oppia, tekemään epämiellyttäväksi kenenkään uskovan nauttia leikkikaluistaan tai saavutuksistaan. He ovat myyneet itsensä niille. He eivät pysty näkemään, että synti on kaiken takana. Joka kerta, kun huudan menestysoppia vastaan, tunnen Elian hengen ja voiman laskeutuvan ylleni. Kaikkialla kuullaan profeetallisia huutoja, selkeitä ja kovia: ”Synti! Olet joutunut synnin valtaan myymällä itsesi sille.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SALAISESSA SYNNISSÄ ELÄMISEN VAARA

ViestiKirjoittaja noomi » 23.04.2014 06:47

    Kuva

SALAISESSA SYNNISSÄ ELÄMISEN VAARA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, October 29, 2013
SALAISESSA SYNNISSÄ ELÄMISEN VAARA
Kolme Iisebelin opin erottavaa merkkiä löytyy Vanhan Testamentin Iisebelissä, väärien oppien äidissä ja ruumiillistumassa. Jeesus samaisti hänen nimensä väärään oppiin, mihin hyvänsä, joka opettaa jonkin pahan olevan hyvää tai että Jumalaa halveksiva voi olla puhdas.

Iisebelin nimi merkitsee heprean kielellä ”seksuaalisesti puhdas, neitseellinen, epäjumalan palveluksesta vapaa”. Ajattele, koko Raamatun jumalattomin, epäjumalan palvontaan antautunein, juonitteleva, vihamielinen on nimeltään hyveellinen, synnitön. Jokin paha on nimetty hyväksi ja ironista kyllä ”seksuaalisesti puhtaaksi”?

Kuinka hänestä olisi tullut seksuaalisesti puhdas? ”Mutta Ahab, Omrin poika, teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, enemmän kuin kaikki hänen edeltäjänsä. Ei ollut siinä kylliksi, että hän vaelsi Jerobeamin, Nebatin pojan, synneissä, vaan hän otti myös vaimokseen Iisebelin … ja rupesi palvelemaan Baalia ja kumartamaan sitä”(1 Kun.16:30 - 31). Nimi Ahab merkitsee ”isänsä luonteella leimattu”. Iisebel edustaa väärää oppia ja Ahab on sen uhri. Raamattu kertoo, ettei riittänyt Ahabin sydämen taipuminen syntiin, epäjumalanpalvelukseen ja kompromisseihin. Hän tuo elämäänsä vielä saatanallisen tehon, joka vahvistaa hänen syntiään. ”Totisesti ei ole ollut ketään, joka olisi niin myynyt itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, kuin Ahab, kun hänen vaimonsa Iisebel vietteli häntä”(1 Kun.21:25).

Sanoman ydin on siinä, että salaisiin synteihin ja himoihin pitäytyvät uskovat ovat alttiita syleilemään ja liittoutumaan vääriin oppeihin, jotka vain lisäävät ja vahvistavat heidän syntejään. Iisebel oli viimeisin asia, mitä Ahab olisi tarvinnut. Hän se toi Ahabissa esiin kaikkein pahimmat puolet, moninkertaisti ne ja tuhosi hänet. Niin käy väärän opin kanssa. Jos sinussa on syntiä, himoa tai maailmallisuutta, huonoin asia, mitä voit ottaa vastaan, on väärä oppi, joka tuo esiin kaikkein huonoimmat puolesi.

Kun Daavid teki syntiä Batseban kanssa, hän ei tarvinnut väärää profeettaa tuomaan lohduttavaa sanomaa siitä, kuinka Jumala rakasti häntä. Hän tarvitsi kompromisseja tekemättömän Naatanin profeetaksi osoittamaan sormellaan ja huutamaan: ”Sinä olet se mies”.

Ne, jotka saarnaavat Kristuksen oppia, näyttävät ihmisille pahan ja hyvän välisen eron. Heidän huulillaan ei ole näiden kahden sekoitusta. ”Ja opettakoot he minun kansalleni erotuksen pyhän ja epäpyhän välillä sekä tehkööt heille tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta” (Hes.44:23).

Meillä on nyt kokonainen sukupolvi lapsia, jotka eivät osaa tunnistaa pahaa, kun sen näkevät. Väärät profeetat ovat pettäneet heidät. He nimittävät hyväksi sitä, kun violettihiuksiset rokkaajat, puettuina sadomasokisteiksi, kulkevat rinta rottingilla ja keikuttelevat lantiotaan seksikkäästi jopa saarnatuolista. Heille on kerrottu, että seksi avioliiton ulkopuolella on hyvää, niin kauan kuin rakastat ja todella kunnioitat tuota henkilöä. Vääristä profeetoista on tullut synnin puolustajia.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

IISEBELIN OPPI

ViestiKirjoittaja noomi » 24.04.2014 07:49

    Kuva

IISEBELIN OPPI


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, October 25, 2013
IISEBELIN OPPI
Lue Ilmestyskirjan 2:18 - 29 ja näet, että Kristus varoitti seurakuntaa Iisebelin opista. ”Sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua”(Ilm. 2:20). Kreikan sana Iisebel merkitsee samaa kuin ”väärä opettaja”. Hän siis selvästi edustaa väärää oppia. Jeesus jatkaa vielä selvitystään: ”Kaikille, joilla ei ole tätä oppia”(Ilm. 2:24).

Tässä on ryhmä Jumalan ihmisiä, hyvää tekeväisiä, hyvän uskon ja kärsivällisyyden omaavia.

Vaikka kaikki näyttää olevan hyvää ja suositeltavaa, heidän keskuudessaan on jotakin hyvin vaarallista. Se on niin viettelevää, että Kristus varoittaa lähettävänsä tuomion ja tekevänsä heistä esimerkin kaikille seurakunnille. Tietyt seurakunnan jäsenet olivat myymässä itseään Saatanalle. Heidän hyvät työnsä, palvelunsa, uskonsa ja kärsivällisyytensä olivat joutuneet väärän opin varjoon. He olivat joutuneet väärän opin lumouksen alle. Tämä väärä oppi oli oikea Sana valepuvussa, mutta oli itse asiassa pahaa.

On vaarallista olla väärän opin kuulossa. Kristus ei pidä asiaa ollenkaan pikkujuttuna. Hänen silmänsä lävistävät seurakunnan, ja hän on tullut varoittamaan, paljastamaan ja pelastamaan omiansa tästä hirveästä viettelyksestä. Sillä on merkitystä, mihin kirkkoon menet, ketä kuuntelet. Se oppi, joka on syöpynyt sydämeesi, on hyvin, hyvin vakava asia.

Vietellyn uskovan merkki on, että hän on ”antanut vietellä itsensä” etsimään jotakin uutta, erilaista, vierasta oppia. Raamattu varoittaa: ”Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä” (Hebr. 13:9). Tämä tarkoittaa juoksemista paikasta toiseen, seminaareista tapahtumiin, kirkosta kirkkoon ilman mitään juurta. Sellaisten ihmisten korvat haluavat korvasyyhyynsä jotakin uutta, sensaatiomaista, viihdyttävää, lihalleen mieluista. Me saamme heitä myös Times Square – seurakuntaamme: kaduilla viihtyvät, inhimilliset tuulenpesät, jotka liikkuvat opin tuulten mukana. He muistuttavat kovasti ateenalaisia, joilla ”ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan”(Ap.t.17:21). Paavali varoitti Timoteusta: ”He eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia”(2 Tim.4:3).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MASENTUNUT JA LANNISTUNUT

ViestiKirjoittaja noomi » 25.04.2014 07:31

    Kuva

MASENTUNUT JA LANNISTUNUT


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, October 24, 2013
MASENTUNUT JA LANNISTUNUT
Väsyneisyys, särkyneisyys, huolet, murhe, kaikki nämä masensivat Daavidin hengen. Hän tunsi itsessä kuivaksi, suuntaa ilman olevaksi, ikään kuin ei olisi oppinut yhtään mitään menneistä vuosistaan. ”Minun sydämeni värisee, minun voimani on minusta luopunut, minun silmieni valo - sekin on minulta mennyt”(Ps.38:10). Daavid itse asiassa tarkoitti: ”Olen kadottanut hengellisen ymmärrykseni. En ylety Jumalaan, niin kuin ennen.”

Tiedän, miltä Daavidista tuntui. Olen vetänyt evankelioimistapahtumia, joissa tuhannet ovat tulleet yhdellä kertaa Kristuksen luo. Olen auttanut johtamaan huumeriippuvaisten ja alkoholistien joukkoja vapauteen Jeesuksessa. Elämäni on ollut täynnä rikkaita siunauksia. Usein muutama päivä näiden tapahtumien jälkeen olen joutunut lannistumisen hengen vaikutukseen ja lopulta ajatellut: ”Herra, en ole saanut mitään aikaan sinulle.”

Tässä toimii Saatanan lähettämä lannistumisen henki. Se tekee miestä helvetin voimien kohteita ollessamme lähellä suurimpia hengellisiä voittojamme!

Tämä raskas, demoninen henki saattoi Daavidin niin alas, että hän ei saanut sanaa suustaan Jumalan läsnäolossa. ”Mutta minä olen kuin kuuro, en mitään kuule, kuin mykkä, joka ei suutansa avaa. Minä olen kuin mies, joka ei mitään kuule ja jonka suussa ei vastausta ole” (Ps.38:13- 14).

Jakeen loppu ”jonka suussa ei vastausta ole” merkitsee hepreankielellä: ”Mies, jolla ei ole enää vastauksia eikä perusteluita”. Daavid sanoi siis: ”Herra, olen niin lannistettu, etten pysty edes nostamaan kättäni sinun puoleesi. En pysty rukoilemaan, koska olen liian sekaisin puhuakseni. Voimani on valunut loppuun, olen tyhjä eikä minulla ole mitään sanomista.”

Daavid ilmaisee tässä aivan yleisen, vanhurskaan sielun rukouksen, kun hän on joutunut lannistumisen hyökkäyksen alle: ”Sillä minä olen kaatumaisillani, ja minun tuskani on aina edessäni”(Ps.38:17). Daavid sanoi Jumalalle: ” En pysty tähän, Herra. Olen aivan lopussa ja kaatumaisillani.”

Kun voimme puhua Jumalalle kaikesta, mitä haluamme, tunteistamme ja epäonnistumisistamme. Me voimme kertoa hänelle epätoivostamme syntimme tähden ja tyhmistä erehdyksistämme. Emme kuitenkaan saa koskaan helliä ajatusta, että hän olisi hyljännyt meidät.

Daavid on esimerkkimme ihmisestä, joka lannistui, mutta piti uskonsa. Kaikkein surkeimmillaan ollessaan hän ei antanut itsensä vajota epäuskoon. Hän rukoili: ”Sillä sinua, Herra, minä odotan, sinä vastaat, Herra, minun Jumalani”(Ps.38:15).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HYVÄ SANA

ViestiKirjoittaja noomi » 26.04.2014 08:31

    Kuva

HYVÄ SANA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 23, 2013
HYVÄ SANA
Herrallamme on ihmeellinen suunnitelma jokaiselle lapselleen, joka rakastaa häntä. Saatanan hyökkäykset eivät koskaan muuta tuota suunnitelmaa. Jumala tuntee surut ja taistelut ja tuskan, jota saatamme kohdata tänään. Hän kuitenkin tietää myös kaikki ihanat asiat, joita on varannut meidän tulevaisuuteemme. Hän tietää saamamme ilmestyksen, käyttökelpoisuutemme, josta nautimme, näkemämme hedelmän, omistamamme ilon ja rauhan. Hänellä on ”hyvä sana” kaikille, jotka rakastavat häntä.

”Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta”(1 Kor.2:10). Herra haluaa näyttää meille ”hyvän sanansa” siitä, mitä hän on varannut meille. Hänen Henkensä on sanansaattaja, joka tuo hyvän sanoman. Pyhä Henki antaa siivet meidän alas painuneelle hengellemme. Hän tekee sen Jumalan ilmestyksen kautta, ja me lennämme kuin kotkat ulos Saatanan ansasta!

Kuuntele näitä ihmeellisiä sanoja profeetta Jesajan kirjasta:

”Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimaa voimattomalle yltäkyllin. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat; mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy”(Jes. 40:28 -31).

Pyhän Hengen työ on rohkaista meitä, ja meidän työmme on vain uskoa hänen toteuttavan sen, mitä Isä on lähettänyt hänet tekemään.

Mene nyt salaiseen kammioosi, vaikka olisit lannistunut, ja hiljenny Herran edessä. Jos sinulla ei ole voimaa puhua, voit ojentaa kätesi häntä kohden hengessä tämän rukouksen kautta:

”Herra, minä tiedän, että Henkesi asuu minussa ja tiedän, että olet lähettänyt hänet lohduttamaan minua, vahvistamaan minua ja ilmaisemaan minulle Kristuksen mielen. Niinpä käännyn nyt puoleesi yksinkertaisesti, lapsenomaisessa uskossa. Puhu minun sydämelleni lohdutusta, koska minulla ei ole enää mitään voimaa jäljellä. Nosta minut pystyyn ja johda minua.”

Et sinä pyörry! Sinä selviät koetuksistasi voittajana, koska sinun uskosi on käynyt läpi testauksen ja on koeteltu kuin kulta. Sinä näet vielä Herran toteuttavan kaikki lupaukset, jotka hän on antanut sinulle!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

LANNISTUMISEN AIKOINA

ViestiKirjoittaja noomi » 27.04.2014 08:30

    Kuva

LANNISTUMISEN AIKOINA


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, October 22, 2013
LANNISTUMISEN AIKOINA
Lannistumisen aikoina Pyhä Henki tuo usein ensimmäisenä muistiisi Jeesuksen kallisarvoiset lupaukset. Hän teki tämän minulle tulvimalla sieluuni Jumalan sanan lupauksia. ”Sinun elämäsi ei ole ohi”, hän vakuutti minulle, ” et tiedä sitä, mutta parhaat ajat ovat edessäpäin.” Pyhän Hengen tehtävä on tehdä tyhjäksi vihollisen valheet ja tuoda rohkaisun ylhäältä.

Uskovien joukot tulevat Jumalan läsnäoloon joka päivä odottaen saavansa häneltä vain moitteita. Kuinka se murehduttaakaan Herraamme. Kun menemme rukoilemaan, meidän tulisi olla valmiit kuulemaan hyvä sana rakastavalta Isältämme. Vuosikaudet odotin moitteita Herralta joka kerta, kun menin rukouskammiooni. Kiitos Jumalan. joka on opettanut minulle parempaa.

Toisaalta on kirkkokuntia, joissa varotaan mainitsemasta pyhää moitetta. He puhuvat hyvin vähän synnistä, koska haluavat saarnata vain positiivisia, ylentäviä saarnoja. Siinä samalla he välttävät kaikkea Uuden Testamentin kirjoittajien synnintuntoon johtavaa, elämää antavaa kehotusta. Nuo kirkkokunnat väittävät saarnaavansa rakkauden, armon ja anteeksiantamuksen evankeliumia. Surullista kyllä, he vääristävät Jumalan armon, kääntämällä sen luvaksi synnin tekemiseen.

Käsitän, että en kirjoita tätä puhetta heille. Pikemminkin puhun voittoisille uskoville, jotka välttävät syntiä yhtenä tapana osoittaa rakkauttaan Herralle. Puhun niille, jotka nauttivat Kristuksen läsnäolosta, koska he isoavat ja janoavat häntä jatkuvasti. Jos kuvaukseni sopii sinuun, joka olet masentunut ja maassa, ymmärrä olevasi hyökkäyksen kohteena, koska rakastat Jeesusta.

Ole varma siitä, että kaikki Herraa odottavat saavat vastaanottaa hänen ihanat lupauksensa:

”Ei ole ikiajoista kuultu, ei ole korviin tullut, ei ole silmä nähnyt muuta Jumalaa, paitsi sinut, joka senkaltaisia tekisi häntä odottavalle”(Jes.64:4).

”Niin kuin kirjoitettu on: ’mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat’. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin”(1 Kor.2:9- 10).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KAIKKI, MITÄ TARVITSET

ViestiKirjoittaja noomi » 28.04.2014 06:52

    Kuva

KAIKKI, MITÄ TARVITSET


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, October 18, 2013
KAIKKI, MITÄ TARVITSET
”Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut”(Joh.14:26).

Olen kokenut erityisen kovan lannistushyökkäyksen eräässä kohdin elämääni. Se tapahtui, kun olin yhtä lähellä Jeesusta kuin muulloinkin. Eräänä aamuna, kun valmistin saarnaani, päälleni tuli yhtäkkiä kova epätoivo. Se tuli yllättäen, ei mistään, painaen minut maahan. Vaikka kuinka yritin ravistaa sitä yltäni, ei mikään auttanut.

Kun siinä istuin työpöytäni ääressä avoin Raamattu edessäni, yritin jatkaa saarnaani, mutten päässyt siinä eteenpäin. Yhtäkkiä minuun iski epäilys, pystyisinkö saamaan aikaan rehellistä saarnaa Herrasta. Mieleni täytyi hirveistä ajatuksista, jotka sanoivat: ”Et ymmärrä Paavalin kirjoituksia. Et ole käsittänyt mitään ”vanhan ihmisen” ja uuden ihmisen” asioista. Et ymmärrä edes ”synnille kuolemista”, kun synti on vielä elossa. Kuinka luulet voivasi saarnata Jumalan Sanaa?”

Istuin siinä kolme tuntia, päättäen kaivaa saarnan vaikka mistä, mutta en saanut mitään aikaan. Puolessa välissä aamupäivää kaikki Raamattuni sivujen sanat näyttivät kasautuvan. Mieleni oli kovin sekava ja henkeni tylsä, kykenemätön kuulemaan mitään Jumalalta.

Vaivuin yhä syvempään epätoivoon, olin varma siitä, ettei minulla olisi mitään annettavaa seurakuntamme ihmisille. Niin suljin Raamattuni ja menin pois työhuoneestani.¨

Kun kävelin ympäriinsä talossamme, lannistukseni vain kasvoi. Yritin järkeillä, mistä se oli yleensäkin tullut päälleni, mutta ei käsitystä. Lopulta menin rukouskammiooni ja istuin lattialle. En kyennyt muodostamaan yhtään ajatusta Herralle. Sen sijaan huusin hänelle hengessäni: ”Herra, en tiedä, mitä pitäisi tehdä. Olen niin masentunut, että en pysty edes kurottamaan sinun puoleesi, vaikka en ole koskaan ennen rakastanut sinua yhtä paljon kuin nyt. Auta minua!”

Kun paholainen tulee luoksesi lannistuksen hengen kautta, hän pommittaa sinua yhdellä valheella toisensa perään. Kun hän on saanut hommansa päätökseen, huudat: ”Oi, Herra en ikinä pysty tähän!”

Juuri näin paholainen teki minulle. Ollessani rukouksessa, jouduin hänen pommittamakseen helvetinmoisilla valheilla noin puolen tunnin ajaksi. Sitten Jumalan hiljainen, pieni ääni murtautui henkeeni näillä rakastavilla ja myötätuntoisilla sanoilla: ”David, olet minulle hyvin rakas. Älä huolehdi, käteni on päälläsi. Olet kovan hyökkäyksen kohteena, mutta älä pelkää. Et tarvitse omaa voimaasi tähän taisteluun, minulla on kaikki, mitä tarvitset.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HYÖKKÄYKSEN KESKELLÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 29.04.2014 07:25

    Kuva

HYÖKKÄYKSEN KESKELLÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, October 17, 2013
HYÖKKÄYKSEN KESKELLÄ
Kun vihollinen hyökkäyksen lannistumisen hengen välityksellä, sinulle ei tule mieleen rukoilla. Silti sinun tulee mennä salaiseen kammioosi ja olla Jeesuksen läsnäolossa. Älä yritä rukoilla itsellesi tietä ulos epätoivosta. Nyt on Jumalan Hengen aika toimia sinussa ja nostaa sinut kuopasta.

Kun menet Herran eteen, kerro hänelle rehellisesti, kuinka heikoksi ja avuttomaksi tunnet itsesi. Sano hänelle: ”Jeesus, olen kuiva. Minulla ei ole enää voimia jäljellä. En ikinä pääse tästä masennuksesta, jollet sinä vaikuta siihen.”

Sellaisina alakulon aikoina Herra on hyvin kärsivällinen meitä kohtaan. Hän ei odota meidän yrittävän mitään innokasta, tulista rukousta. Hän tietää meidän tilamme ja tuntee myötätuntoa meitä kohtaan. Mene vain hänen läsnäoloonsa ja luota, että hänen Henkensä tekee sinussa sen, mitä varten hänet on lähetetty. Olet kuinka masentunut hyvänsä, hän ei hylkää sinua!

Olemme taipuvaisia ajattelemaan, että Pyhä Henki murehtii tähtemme ja livahtaa linnun lailla pois heti, kun lankeamme. Kuinka Jumalan Henki voisi hyljätä meidät silloin, kun tarvitsemme häntä eniten? Jos hän jättää minut aina, kun lankean ja vaivun syvään masennukseen, kuinka hän silloin voi olla Lohduttajani?

Jeesus lupasi meille: ”Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti… En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne (Joh.14:16, 18).

Kun vihollisen raskas lannistumisen henki asettuu elämäsi päälle, saatat olla niin sekaisin, ettet voi rukoilla edes kuiskaten. Silloin voit kuitenkin puhua Jeesukselle hengessäsi. Sano hänelle vain hiljaa: ”Herra, auta minua. Tämä hyökkäys on liian kova minulle. En pysty tekemään muuta kuin istumaan tässä uskossa. Luotan, että sinun Henkesi voi ajaa sen ulos minusta.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron