Lyhyet David Wilkerson / Kevät 2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

TULINEN KOETUS

ViestiKirjoittaja noomi » 30.04.2014 05:53

Kuva

TULINEN KOETUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 16, 2013
TULINEN KOETUS
Lannistumisen hetkillään Daavid ei pystynyt käsittämään, miksi hän oli niin masentunut. Hän kysyi: ”Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton”(Ps.42:5). Eivät hänen kysymyksensä nousseet epäilyksistä Jumalaa kohtaan. Daavid alkaa psalmin ilmaisten syvää janoa Herraa kohtaan: ”Niin kuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala. Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen?” (Ps.42:1-2).

Lannistumisen hetkellä Daavid rukoili Herralta ilmestystä. Hän sanoi: ”Jumala, en ole koskaan rakastanut sinua enemmän kuin nyt. Miksi siis joudun kärsimään tällaista lannistumisen tuskaa?”

Joskus Daavid koki epätoivoa ja masennusta oman syntinsä tähden. Hän joutui Herran kurituksen kohteeksi oman ylpeytensä tähden, kun hän suoritti väenlaskun, mikä oli Jumalan lakia vastaan. Hän tunsi tuskaa Jumalan vitsasta, kun hän teki aviorikoksen Batseban kanssa ja järjesti tämän aviomiehen tapettavaksi. Hänen sydämensä särkyi tuomioista, jotka hän itse veti perheensä päälle omien syntiensä tähden.

Monet uskovat ovat tänä päivänä masentuneita, koska Pyhä Henki on halunnut viedä heidät voittoon, mutta he ovat vastustaneet sitä. He ovat valinneet lihan tien, ja se aina johtaa kipuun ja lannistumiseen.

Puhun tässä kuitenkin katuville uskoville, jotka etsivät Jumalaa koko sydämestään. Nämä uskolliset palvelijat ovat joutuneet jonkinlaisen lannistumisen hengen valtaan, sellaisen, joka kohtaa heidät yhtäkkiä, yllättäen, ilman mitään selvää syytä.

Kun hyökkäys tulee, en usko sen olevan kovin epätavallista. Jumala antaa tällaisia tulisia koetuksia kaikille omilleen. Pietari kirjoittaa: ”Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikään kuin teille tapahtuisi jotakin outoa”(1 Piet.4:12).

Jos tämä sopii sinuun, voit olla aivan varma siitä, että on kyseessä hyökkäys. Saatana on lähettänyt lannistamisen pilven hämmentämään sinua. Se on ollut vihollisen pääasiallinen ase Jumalan valittuja vastaan vuosisatojen ajan, mutta Jumala voittaa aina!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

LANNISTUMISEN HENKI

ViestiKirjoittaja noomi » 01.05.2014 08:05

    Kuva

LANNISTUMISEN HENKI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, October 15, 2013
LANNISTUMISEN HENKI
”Minä käyn kumarassa, aivan kyyryssä, kuljen murheellisena kaiken päivää. … Minä olen voimaton ja peräti runneltu, minä parun sydämeni tuskassa.… Minun sydämeni värisee, minun voimani on minusta luopunut, minun silmieni valo - sekin on minulta mennyt.… minä olen kuin kuuro, en mitään kuule, kuin mykkä, joka ei suutansa avaa. Minä olen kuin mies, joka ei mitään kuule ja jonka suussa ei vastausta ole”(Ps.38:6, 8, 10, 13 - 14).

Kun luin tämän psalmin, näin Daavidin tuupertuneena epätoivossaan. Ehkä häntä huoletti eniten se, että ei ymmärtänyt syytä yhtäkkiseen masennukseensa. Tämä mies janosi Herraa, vuodatti joka päivä sydämensä hänen eteensä rukouksessa. Hän kunnioitti Jumalaa ja kirjoitti psalmeja korottaen hänen kunniaansa. Nyt, tässä masennuksen tilassaan, hän saattoi vain huutaa: ”Herra, minusta ei ole enää mihinkään, enkä ymmärrä, miksi tämä kaikki tapahtuu.”

Niin kuin monet muutkin uskovat, Daavid yritti järkeillä, miksi tunsi sellaista tyhjyyttä ja särkyneisyyttä hengessään. Hän kävi ehkä läpi kaikki elämänsä epäonnistumiset, synnit ja typeryydet ja ajatteli: ”Voi Herra, ovatko minun ajattelemattomat tekoni haavoittaneet omaa itseäni niin pahasti, että olen kaiken toivon ulkopuolella?”

Lopulta Daavid tuli siihen tulokseen, että Jumala kuritti häntä. Hän rukoili: ”Herra, älä rankaise minua vihassasi, älä kiivastuksessasi kurita minua”(Ps.38:1).

Alleviivaan sitä, ettei Daavid kirjoittanut tässä psalmissa ainoastaan omasta tilastaan. Hän kuvaa sitä, mitä monet Jeesukselle antautuneet kohtaavat jossakin vaiheessa elämäänsä. Silloin he joutuvat suoraan helvetin syövereistä nousevan lannistumisen hengen kiusaavien hyökkäysten kohteiksi. Ei kukaan hanki sitä itselleen eikä Herra sitä lähetä. Sellaisella hyökkäyksellä ei yleensä ole mitään tekemistä uskovan erityisten syntien tai epäonnistumisten kanssa.

Yksinkertaisesti, lannistumisen henki on saatanan mahtavimpia aseita Jumalan valittuja kohtaan. Useimmiten hän käyttää sitä vakuuttamaan meitä siitä, että olemme itse vetäneet Jumalan vihan päällemme, kun emme ole täyttäneet hänen mittaansa. Apostoli Paavali kehottaa meitä olemaan antautumatta paholaisen juonien uhriksi: ”Ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat”(2 Kor.2:11).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ME VOIMME KUULLA HÄNEN ÄÄNENSÄ TÄNÄÄN

ViestiKirjoittaja noomi » 02.05.2014 06:52

    Kuva

ME VOIMME KUULLA HÄNEN ÄÄNENSÄ TÄNÄÄN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, October 11, 2013
ME VOIMME KUULLA HÄNEN ÄÄNENSÄ TÄNÄÄN
Miljoonat ovat tulleet uskoon, koska yksi mies odotti, kunnes kuuli Herran äänen. Saul ”kaatui maahan ja kuuli äänen"(Ap.t.9:4). Kun hänen nimensä muuttui Paavaliksi, hän edelleen kuuli tämän äänen. Herra puhui hänelle niin kuin mies miehelle.

Pietari antoi Vapahtajan äänen tulla luokseen. ”Pietari nousi noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan … Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: ’Nouse, Pietari, teurasta ja syö’ ” (Ap.t.10: 9 ja 13).

Jumalan valtakuntaan avautui ovi, koska yksi mies totteli ääntä. Elämme samoja Uuden Testamentin aikoja kuin Paavali ja Pietari. Meidänkin pitää antaa hänen äänensä tulla luoksemme. Mitä Jumala voisikaan tehdä uskovilla, jotka oppivat kuuntelemaan taivaasta!

Me juoksemme sielunhoitajille ja uskoville psykologeille sen sijaan, että odottaisimme Herran äänen tulevan luoksemme. Juoksemme yhdestä istunnosta toiseen, luemme kirjoja, kuuntelemme äänitteitä odottaen saavamme kuulla Jumalalta. Haluamme elämäämme selvän johdatuksen sanan ja kysymme papeilta, mikä on oikein ja väärin. Haluamme johtajan, jota seurata, diagrammin tulevaisuudestamme. Vain harvat tietävät, miten mennä Herran luo kuulemaan hänen ääntänsä. Monet tietävät, miten saada Jumalan huomio itselleen, oikeasti koskettaa häntä, mutta he eivät tiedä mitään siitä, miten Jumala koskettaa heitä.

”Jolla on korvat, se kuulkoon”(Matt.11:15).

Jumala tahtoo järisyttää maan vielä kerran. ”Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu. Sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista. Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: ’Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin’ "(Heb.12:25- 26).

Viimeiselle, Laodikean seurakunnalle, Herra huutaa: ”Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani”(Ilm.3:20).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PAREMPAA KUIN HELLUNTAI

ViestiKirjoittaja noomi » 03.05.2014 06:46

    Kuva

PAREMPAA KUIN HELLUNTAI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, October 10, 2013
PAREMPAA KUIN HELLUNTAI
Johannes Kastaja ei koskaan päässyt helluntaihin saakka! Hän ei nähnyt tulisia liekkejä eikä kuullut valtavaa tuulispäätä. Hän ei nähnyt Jerusalemin järisevän eikä ihmisjoukkojen kääntyvän parannukseen. Johannes sanoi kuitenkin, että hänen ilonsa oli täydellinen! Hän oli kuullut jotakin parempaa kuin tuulispään huminaa, parempaa kuin hyvät uutiset, parempaa kuin iloitsevan morsiamen äänen. Hän oli kuullut Vapahtajan äänen.

”Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi”(Joh.3:29).

Johannes sai maistaa Jeesuksen seuraajan suurinta iloa. Hän sanoi: ”Seisoin paikallani ja kuulin hänen puhuvan minulle. Hänen äänensä sai sydämeni hypähtämään, kun hän puhui minulle henkilökohtaisesti.. Minä kuuntelin Herraani. Se on iloni, vain kuulla hänen äänensä”.

Johannes saattoi sanoa: ”Minä rakastin häntä ja polvistuin hänen jalkojensa juureen. Sanoin hänelle, kuinka arvoton olin. Kuitenkin iloni ei ole siinä, mitä minä sanoin hänelle, vaan siinä, mitä hän sanoi minulle. Minä kuulin hänen puheensa ja iloitsen vain juuri sen äänen kuulumisesta”.

Jotkut opettavat, ettei Herra enää puhu ihmiselle paitsi kirjoitetun Sanan kautta. He eivät voi uskoa, että se pieni hiljainen ääni vieläkin voisi johtaa ja siunata heitä.

Jeesus sanoi: ”Minun lampaani kuulevat minun ääneni. he kuulevat, kun kutsun heitä, mutta eivät seuraa vierasta ääntä”. Nykyään pelkäämme kaikenlaista väärinkäytöstä, vaikka Jumala ei ole saanut sitä aikaan. Jokainen teeskennelty näky, väärä profetia, väärä johdatus on suoraan ihmisen oman ylpeyden ja omantahdon tulosta. Ihminen käyttää väärin Jumalan kaikkia lahjoja. Hän silti puhuu suoraan niiden sydämelle, jotka haluavat kuulla.

”Sitten kuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut”(Heb.1:1-2).

”Sentähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: ’Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa’ ” (Heb.3:7-8).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUUNTELEMISEN OPPITUNTI

ViestiKirjoittaja noomi » 04.05.2014 08:51

    Kuva

KUUNTELEMISEN OPPITUNTI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 9, 2013
KUUNTELEMISEN OPPITUNTI
Jumalan täytyi antaa Elialle oppitunti kuuntelemisesta. Siksi hän vei tämän Hoorebin vuorelle ja esitti konkreettisen saarnan.

”Hän sanoi: ’Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen’. Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.

Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä. Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: ’Mitä sinä täällä teet, Elia’ "(1 Kun.19:11- 13).

Kun tuuli alkoi ulvoa, luulen Elian ajatelleen: ”Nyt on aika Herran puhaltaa Iisebel alas valtaistuimeltaan ja heittää hänet ja hänen syntiset ystävänsä tuuliin. Puhalla heidät kaikki pois!” Mutta Jumala ei ollut tuulessa!

Yhtäkkiä tuli suuri maanjäristys. Elia sanoi: ”Tämä kyllä pelästyttää heidät iäksi. Jumala saa tasoituksen, hän järisyttää heitä niin, että sukat pyörivät jaloissa”. Mutta Jumala ei ollut maanjäristyksessä.

Maanjäristyksen jälkeen, tulta! Taivas hehkui valkoisena liekeissä! Elia sanoi sydämessään: ”Herra, he eivät ottaneet vastaan tulta, joka lankesi alttarille, polta heidät pois! Polta pois paha Ahab! Polta Iisebel karrelle! Anna tulenkiekkisi polttaa pahat ihmiset poroiksi.” Mutta Jumala ei ollut tulessa!

”Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä. Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa”(jakeet 12 ja 13).

Pystytkö kuvittelemaan tätä? Profeetta ei pelännyt hurrikaania tai maanjäristystä, ei edes taivallista ilotulitusta vaan hiljaista tuulen hyminää! Silloin Elia veti vaipan päänsä yli. Mitä varten? Eikö profeetta ollut puhunut Jumalan kanssa monta kertaa aiemmin? Eikö hän ollutkin suuri rukouksen mies, eikö Jumala ollut käyttänyt häntä voimakkaasti? Kyllä! Elia vain ei ollut tuttu tuon hilljaisen tuulen hyminän kanssa. Kun hän vihdoin antoi tuon äänen puhua, yksin, hiljaa, ilman kaikkia voimanosoituksia, hän sai työlleen kaikkein erityisimmän johdatuksen.

"Lähde takaisin samaa tietä, jota tulit, erämaan kautta Damaskoon. Mene ja voitele Hasael Aramin kuninkaaksi. Ja voitele Jeehu, Nimsin poika, Israelin kuninkaaksi. Ja voitele sijaasi profeetaksi Elisa” (1 Kun.19:15- 16).

Kuinka moni tämän päivän Jumalan kiireinen lapsi ei ole koskaan kuullut tuon äänen tulevan heille? He touhuavat todistamisensa kanssa, tehden hyvin, rukoillen herätystä, paastoten. Niin hartaasti, niin antautuneesti! Kuitenkaan he eivät ole koskaan kuulleet Herran ääntä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KATSAHDUS JEESUKSEN SYDÄMEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 05.05.2014 07:34

    Kuva
KATSAHDUS JEESUKSEN SYDÄMEEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, October 8, 2013
KATSAHDUS JEESUKSEN SYDÄMEEN
”Jos jollakin teistä on palvelija kyntämässä tai paimentamassa, sanooko hän tälle tämän tullessa pellolta: 'Käy heti aterialle'? Eikö hän pikemminkin sano hänelle: 'Valmista minulle ateria, vyöttäydy ja palvele minua, sillä aikaa kuin minä syön ja juon; ja sitten syö ja juo sinä'?”(Luuk 17:7-8).

Meidän ei ole vaikeata samaistua palvelijaan täyttämässä isäntänsä antamia tehtäviä. Meidän ei ole vaikeata laittaa esiliinaa päällemme ja palvella Herraa ylistyksen täydessä pöydässä, palvonnan hyvässä juhlassa. Meistä on ihanaa tarjoilla Herrallemme! Se on meidän suurin ilomme, täyttymyksen täyttymys.

Vaikeata sen sijaan on täyttää sitä Herran osaa. ”Sitten syö ja juo sinä”. Sitä meidän on mahdotonta käsittää. Emme osaa istuutua sen jälkeen, kun olemme palvelleet häntä, ja antaa hänelle samaa iloa, minkä olemme saaneet palvellessamme häntä! Me ryöstämme Herraltamme ilon palvella meitä!

Me luulemme, että Herramme saa riittävästi iloa siitä, mitä me teemme hänelle, mutta on paljon enemmän. Hän vastaa uskoomme: hän iloitsee, kun teemme parannusta. Hän puhuu Isälle meistä, hän iloitsee meidän lapsenomaisesta luottamuksestamme. Olen kuitenkin varma siitä, että hänen suurin tarpeensa on päästä aivan henkilökohtaiseen yhteyteen niiden kanssa, jotka jäivät häneltä tänne maan päälle. Enkelit taivaassa eivät voi täyttää tuota tarvetta. Jeesus haluaa puhua niiden kanssa, jotka ovat taistelukentällä.

Mistä sain päähäni, että Kristus on yksinäinen ja tarvitsee puhekumppania? Katsokaamme hänen ylösnousemuksensa päivää. Kaksi opetuslasta oli kulkemassa Jerusalemista Emmaukseen, hyvin murheellisina siitä, että heidän Herransa oli kuollut. Sitten kun hän tuli lähelle, he eivät tunnistaneet häntä. Hän halusi jutella, hänellä oli niin paljon sanottavaa heille: ”Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa… Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu”(Luuk.24:15 ja 27).

Noiden opetuslasten ei olisi ollut mahdollista saada hienompaa kokemusta (ks. jae 32): "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä?” Me ajattelemme opetuslasten iloa, mutta entä sitten Jeesuksen ilo? Näen ylösnousseen Herran, ja kyynelten virtaavan hänen kirkasteluilla poskillaan, ilon täyttäessä hänen sydämensä. Hän oli saanut tyydytyksen, hänen tarpeensa oli tyydytetty. Näen Jeesuksen ylitsevuotavan iloisena. Hän oli palvellut. Kirkastetussa muodossaan hän oli kokenut ensimmäisen molemminpuolisen yhteyden. Hän oli tyhjentänyt yksinäisen sydämensä, saanut kosketuksen. Myös hänen tarpeensa oli tullut tyydytetyksi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MITEN VOITTAA KIUSAUS

ViestiKirjoittaja noomi » 06.05.2014 06:11

    Kuva

MITEN VOITTAA KIUSAUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Monday, October 7, 2013
MITEN VOITTAA KIUSAUS
Voima kiusausten voittamiseen ei tule siitä, että pakkaamme mielemme täyteen Raamatun lauseita, teemme lupauksia, annamme itsemme johonkin suureen hengelliseen asiaan. Se ei tule edes siitä, kun vietämme tunteja rukouksessa ja paastossa. Nämä asiat ovat kaikki suositeltavia ja normaaleja uskovan kasvussa, mutta ne eivät ole voittomme lähde.

Yksinkertainen salaisuus kiusauksen voittoon on siinä, että murramme pelkomme Saatanaa kohtaan. Jumala ei anna meille pelkuruuden henkeä, sen tekee vain Saatana. Ihminen pelkää paholaista ja demoneja. Hän pelkää epäonnistumista, sitä, että sisäiset halut murtautuvat esiin ja hallitsevat hänen elämäänsä.

Kun ihminen pelkää, ettei hän ei voi lakata synnistänsä, hän vain antaa Saatanalle lisää valtaa, jota sillä ei ole. Ihminen huutaa: ”Olen koukussa. Olen sidottu ja Paholaisen vallassa. Paholainen panee minut tekemään syntiä”.

Pelossa on rangaistusta! Niin kauan kuin pelkäät Saatanaa, et koskaan pysty murtamaan yhdenkään kiusauksen voimaa. Saatana ajaa meitä pelkoon, ja uskovilla, jotka pelkäävät paholaista, ei ole juurikaan voimaa vastustaa sitä.

Kaikki perustuu kuitenkin valheeseen, että Saatanalla olisi valta murtaa uskova paineen alla. Ei suinkaan! Jeesus tuli tekemään tyhjäksi kaikki paholaisen teot omiensa, verellä pestyjen lastensa yli. Ihmettelen usien, miksi Jumala antaa hengellisten ihmisten joutua sellaisiin kiusauksiin. Miksei hän poista kaikkia kiusauksia sen sijaan, että ”salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää”(1 Kor.10:13). Vastaus on yksinkertainen. Kun opit, miten voimaton Saatana on, ettei hän pysty tekemään sinulle yhtään mitään, että Jumalalla on kaikki valta varjella sinut lankeamiselta, pysyt pystyssä, heittää Saatana sitten mitä hyvänsä päällesi! Menet sen läpi pelkäämättä lankeavasi siihen!

Ei meitä säästetä kiusauksilta, vaan pelolta, että paholainen saisi meidät lankeamaan siihen. Joudumme kohtaamaan kiusauksia, kunnes tulemme uskossamme ”levon” paikkaan. Se lepo takaa järkähtämättömän luottamuksen, että Jumala on voittanut Saatanan, ettei tällä ole mitään oikeutta meihin. Me käymme ikään kuin tulen läpi, niin kuin kulta, joka tulessa koetellaan.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TÄYSI ILMESTYMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 07.05.2014 06:10

    Kuva

TÄYSI ILMESTYMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, October 4, 2013
TÄYSI ILMESTYMINEN
Miksi Mooses halusi niin epätoivoisesti nähdä Jumalan kirkkauden? Uskon syyn löytyvän seuraavasta jakeesta: ”Siinä minä ilmestyn israelilaisille, ja se on oleva minun kirkkauteni pyhittämä”(2 Moos. 29:43). Sana pyhittämä tässä tarkoittaa ”puhdistettu”. Jumala sanoi: ”Mooses, kun sinä ja kansa palvelette minua, minä tahdon kohdata teidät ja antaa teidän tuntea läsnäoloni. Kun näytän teille kirkkauteni, se puhdistaa teidät.”

Tämä on Raamatun voimakkaimpia jakeita. Se tarjoaa toivon jokaiselle, joka ponnistelee helmasyntinsä kanssa ja ikävöi puhdistusta ja vapautusta. Jumala lupaa: ”Teidän temppelinne puhdistuu minun kirkkauteni ilmestyessä. Se on varattuna teitä varten juuri nyt Pojassani, Jeesuksessa Kristuksessa.”

Me löydämme tämän Kristuksen ilmestyksen ainoastaan, kun tulemme Raamatun luo. Paavali sanoo, että me muutumme kirkkaudesta kirkkauteen, kun annamme Jumalan sanan heijastaa aina enenevää Jeesuksen ilmestymistä: ”Me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen niin kuin muuttaa Herra joka on Henki”(2 Kor.3:18).

Tämä Jumalan kirkkauden ilmestyminen varjelee meidän elämäämme hänen voimassaan: ”Sillä kaiken kirkkauden yllä on oleva peite”(Jes.4:5). Toisin sanoen, Jumalan kirkkaus pitää meitä puhtaina pahimpinakin hetkinämme. Saatana varmaan valehtelee meille: ”Olet aivan hukassa! Olet petturi, valehtelija, avionrikkoja!” Sillä hetkellä voimme antaa vastauksen: ”Ei paholainen, minulla on Ylimmäinen pappi ja minä puhdistun hänen kirkkautensa katselemisella.”

Kun Jumala näytti Moosekselle kaikki nämä olemuksensa puolet, hän antoi tälle myös täyden ilmestyksen siitä, että hän ”ei kuitenkaan jätä rankaisematta” (2 Moos.34:7). Asarja profetoi kuningas Aasalle hänen menestyksellisimpänä hetkenään: ”Herra on teidän kanssanne, kun te olette hänen kanssansa; ja jos häntä etsitte, niin te löydätte hänet, mutta jos hylkäätte hänet, niin hän hylkää teidät”(2 Aik.15:2). Toisin sanoen: ”Jos te halveksitte Jumalan kirkkautta, jos annatte itse omat syntinne anteeksi ja hylkäätte Herran, hän ei puhdista teitä!”

Jumala sanoo tässä yksinkertaisesti: ”Varatkaa aikaa tutustuaksenne minun Poikaani! Etsikää minun sanaani ja etsikää minua salaisessa rukouskammiossanne. Sitten ollessanne minun läsnäolossani, teidän silmänne alkavat avautua näkemään minun kirkkauteni. Se ilmestyy Kristuksessa, joka on rakkauteni, armoni, laupeuteni ja myötätuntoni täydellinen ilmestys.”
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN LÄSNÄOLONSA ILMESTYMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 08.05.2014 07:18

    Kuva

HÄNEN LÄSNÄOLONSA ILMESTYMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, October 3, 2013
HÄNEN LÄSNÄOLONSA ILMESTYMINEN
Mooses etsi Jumalaa saadakseen hänen jatkuvan läsnäolonsa ilmestymisen: ”Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi." (2 Moos.33:13). Jumala vastasi hänelle: "Pitäisikö minun kasvojeni käymän sinun kanssasi ja minun viemän sinut lepoon?" (2 Moos.33:14).

Mooseksen pyyntö olisi aika lailla riittävä useimmille uskoville. Me kaikki haluamme Jumalan läsnäoloa, johtamaan, ohjaamaan, antamaan voimaa, siunaamaan meitä. Mitä uskova voisi toivoa enemmän kuin tätä? Moosekselle ei riittänyt vain varmuus Jumalan läsnäolosta. Hän tiesi, että voisi saada enemmän ja rukoili: “Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi"(2 Moos.33:18).

Jumala näytti kirkkautensa Moosekselle. Se ei kuitenkaan ilmestynyt valoisana pilvenä tai maanjäristyksenä osoittaakseen voimaansa. Ei, Jumala ilmaisi kirkkautensa näyttämällä oman luontonsa: ”Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: ’Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen’"(2 Moos.34:6-7). Jumalan kirkkaus olikin hänen hyvyytensä, armonsa, rakkautensa ja myötätuntonsa osoitusta!

Olen kuullut monen uskovan sanovan: ”Oi, kuinka Jumalan kirkkaus tuli alas meidän kirkossamme eilen illalla. Siellä ylistettiin uskomattomasti ja Pyhä Henki kaatoi ihmisiä.” Se ei ole kuitenkaan Jumalan kirkkauden ilmestymisen tae. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa yli ihmisen tunteiden. Ei siihen kuulunut mitään ilmestystä siitä, kuka hän on!

Jotkut ehkä väittävät: ”Entä opetuslasten kirkastusvuorikokemus? Eikä se ollut Jumalan kirkkauden ilmestyminen? Siihen tuli valtava valkeus ja ihmeellinen Mooseksen ja Elian ilmestyminen paikalle”

Jumalan kirkkaus ei ollut Mooseksessa eikä Eliassa tai näyttävässä valossa. Pikemminkin hänen kirkkautensa oli Jeesuksessa: ”Hänen kasvonsa loistivat niin kuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niin kuin valo.… ’Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä’ "(Matt.17:2, 5).

Jumala sanoi tässä: ” Tässä on kirkkauteni henkilöityneenä Kristukseen!” Todellakin, Jeesus on kaiken sen toteutuma, minkä Jumala oli sanonut olevansa Moosekselle: armollinen, armahtava, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit ja nyt Herra sanoi: ”Tässä on minun kirkkauteni elävä kuva. Se on ruumiillistunut minun Pojassani!”
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN LÄSNÄOLONSA PILVI

ViestiKirjoittaja noomi » 09.05.2014 06:53

    Kuva

HÄNEN LÄSNÄOLONSA PILVI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 2, 2013
HÄNEN LÄSNÄOLONSA PILVI
Kun Israel oli erämaassa, Jumala näytti läsnäolonsa pilvenä. Sillä Jumala ilmensi lupauksen siitä, että hän olisi kansansa luona. Se tuli alas ja peitti ilmestysmajan öin ja päivin. Se myös toimi heidän oppaanaan, kun piti lähteä liikkeelle. Kun pilvi liikkui, he lähtivät ja kun pilvi pysyi, hekin jäivät paikoilleen. Kansan ei tarvinnut pitää johtokunnan kokouksia päättääkseen tulevaisuutensa suunnasta. He luottivat tuohon Jumalan läsnäolon pilveen.

Tänä päivänä sama pilvi pysyttelee yläpuolellasi, kun olet salaisessa kammiossasi. Se odottaa joka päivä, että saisi kietoa sinut rauhaansa. Se ohjaa sinua, antaa sinulle voimaa ja rauhaa. Se myös johdattaa sinua yksityiskohtaisesti kotona, työssä ja ihmissuhteissasi.

Salainen kammiosi voi olla missä tahansa, suihkussa, bussissa tai metrossa tai kun ajelet töihin ja takaisin. Voit sulkea ulkopuolelle kaiken muun ja sanoa: ”Herra, minulla on nyt puoli tuntia aikaa. Minä rakastan sinua, Jeesus ja ylistän sinua. Tämä on nyt minun salaisen kammioni aikaa sinun kanssasi!”

On ihanaa sulkeutua Jumalan läsnäoloon, opetella jatkuvaa rukouselämää. Jumala lupaa, että hänen läsnäolonsa murtautuu elämääsi, sulkien ja avaten ovia ja suorittaen omaa taivaallista tahtoaan kaikkialla ympärilläsi, kun tulet etsien, rukoillen. Sitten tapahtuu jotakin vielä suurempaa: Jumalan läsnäolo johtaa sinut hänen kirkkautensa ilmestykseen!

Jumalan läsnäolon ja hänen kirkkautensa välillä on suuri ero. Useimmat uskovat tuntevat hänen läsnäolonsa, hänen suuret tekonsa heidän elämässään, mutta harvat tuntevat hänen kirkkautensa. 2:ssa Mooseksen kirjassa meille annetaan pilkahdus siitä erosta: ”Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus täytti asumuksen”(2 Moos. 40:34).

Apostoli Paavali kirjoittaa, että jokaisen uskovan ruumis on Jumalan asumus: ”Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?” (1 Kor. 3:16). Niin kuin israelilaiset elivät Jumalan läsnäolon pilven alla, meitäkin peittää jatkuvasti Jumalan armo. On kuitenkin erilaista, kun katsomme Jumalan läsnäoloa tai hänen kirkkauttaan.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron