Lyhyet David Wilkerson / Kesä 2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

TÄMÄ ON VOITTO

ViestiKirjoittaja noomi » 31.07.2014 06:30

    Kuva

TÄMÄ ON VOITTO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, April 19, 2013
TÄMÄ ON VOITTO
”Sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme”(1 Joh. 5:4).

Oletko joskus epäonnistunut? Onko sinulla jokin synti, joka helposti päihittää sinut? Tunnetko itsesi heikenneeksi pelkuriksi, kykenemättömäksi voittamaan salaista syntiäsi? Onko sinulla heikkoudestasi huolimatta samalla jäytävä nälkä Jumalan puoleen? Kaipaatko hänen luokseen, haluatko päästä häntä lähelle? Tuo nälkä ja jano ovat avain voittoosi. Se tekee sinusta erilaisen suhteessa muihin, jotka ovat syyllistyneet Jumalan pettämiseen. Se erottaa sinut heistä. Pidä tuota nälkää yllä. Janoa vanhurskautta. Älä koskaan vanhurskauta heikkouttasi, älä koskaan anna sille peräksi äläkä koskaan anna sen tulla osaksi elämääsi.

Usko on voittosi. Aabrahamilla oli heikkoutensa: hän valehteli, saattoi vaimonsa melkein aviorikkojaksi. Aabraham ”uskoi Jumalaan ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi”. Jumala kieltäytyi lukemasta hänelle hänen syntiään, koska hän uskoi!

Tietenkin olet epäonnistunut, ehkä eilen, tai tänään! Uskotko, että Jeesuksella on voima vapauttaa sinut lopulta synnin vallasta? Uskotko, että Jeesuksen risti merkitsee synnin siteiden murtumista? Hyväksytkö tosiasian, että Hän on luvannut vapauttaa sinut Saatanan ansasta?

Annapa minun kertoa, missä voitto on minun mielestäni? Anna sydämesi hyväksyä kaikki Jeesuksen voiton lupaukset. Anna uskosi sitten sanoa sydämellesi: ”En ehkä ole vielä juuri sellainen, kuin haluaisin, mutta Jumala toimii minussa yhä. Hänellä on voima kirvoittaa synnin lieat minusta. Se tapahtuu vähä vähältä, mutta tulee vielä päivä, jolloin usko voittaa. En ole orja ikuisesti. En ole paholaisen marionetti enkä uhri. Olen heikko Jumalan lapsi, joka haluaa Jeesuksen voimaa. Lopulta minusta tulee yhtä puhdas kuin kullasta tulessa. Jumala on minua varten! Minä annan kaiken hänelle, joka voi varjella minua lankeamasta ja esittää minut Jumalan valtaistuimen edessä virheettömänä’, valtavasti iloiten!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN ARVOKKAAT AARTEENSA

ViestiKirjoittaja noomi » 01.08.2014 06:59

    Kuva

HÄNEN ARVOKKAAT AARTEENSA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, April 18, 2013
HÄNEN ARVOKKAAT AARTEENSA
Jumala on päättänyt päästä päämääräänsä täällä maailmassa heikkojen ihmisten kautta.

Jesaja, suuri rukoustaistelija, oli aivan samanlainen ihminen kuin kuka meistä tahansa. Daavid, Jumalan oman sydämen mukainen mies, oli murhaava avionrikkoja, jolla ei ollut moraalista oikeutta mihinkään Jumalan siunaukseen. Pietari kielsi taivaan Herran, kiroten sitä, joka rakasti häntä eniten. Aabraham, kansojen isä eli valheessa käyttäen vaimoaan pelinappulana oman nahkansa pelastamiseksi. Jaakob oli petturi. Adam ja Eeva muuttivat täydellisen avioliittojärjestelyn painajaiseksi. Salomo, maailman viisain mies, teki muistiin merkityistä historian teoista typerimmät. Joosef raivostutti veljensä melkein poikamaisella onnellisuudellaan, kunnes peli kääntyi häntä itseään vastaan. Joona halveksi Jumalaa, kun tämä armahti katuvia ihmisiä. Hän tahtoi nähdä kokonaisen kaupungin palava poroksi, jotta hänen ennustuksensa täyttyisi. Loot tarjosi kahta neitsyt-tytärtään sodomalaisen seksihullun väkijoukon kynsiin.

Lista jatkuu edelleen. Ihmiset, jotka rakastivat Jumalaa, ihmiset, joita Jumala käytti suuresti, joutuivat melkein perikatoon heikkouksiensa takia. Kuitenkin Jumala oli aina lähellä: ”Minä kutsuin sinut, minä haluan olla kanssasi. Minä täytän tahtoni sinusta huolimatta!”

Rohkaisevimpia Raamatunkohtia on 2 Kor.4:7: ”Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä”(2 Kor.4:7). sitten Paavali kuvaa näitä saviastioita, kuolevaisia, kaikin tavoin vaikeuksissa, ihmeissään, vainottuina,
masentuneina. Vaikka näitä miehiä ei koskaan hyljätty tai jätetty epätoivoon, Jumalan käyttäminä he kuitenkin jatkuvasti valittivat ruumiinsa taakkaa, odottaen päästä puetuksi uuteen.

Jumala pilkkaa ihmisen voimaa. Hän nauraa meidän itsekkäille yrityksillemme olla hyviä. Hän ei koskaan käytä ylväitä ja voimakkaita, vaan heikkoja, tämän maailman asioita hämmästyttääkseen viisaita.

”Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä”(1 Kor.1:26 -29).

Jumala panee äärettömän arvokkaat aarteensa saviastioihin, koska hän iloitsee tehdessään mahdottoman mahdolliseksi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MYRSKYN KESKELLÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 02.08.2014 07:57

    Kuva

MYRSKYN KESKELLÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, April 17, 2013
MYRSKYN KESKELLÄ
“Mutta venhe oli jo monen vakomitan päässä maasta, aaltojen ahdistamana, sillä tuuli oli vastainen. Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä. Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta. Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö"(Matt.14:24- 27).

Opetuslapset olivat uppoamaisillaan, yhtäkkiä peloissaan. Ajatus Jeesuksen olemisesta lähellä valvomassa heitä tuntui heistä mahdottomalta. Joku varmaan sanoi: ”Tämä on Saatanan työtä. Paholainen haluaa tappaa meidät kaikkien ihmeitten takia, joissa olimme osallisia”. Joku toinen sanoi: ”Missä menimme vikaan? Kenellä meistä on syntiä elämässään? Jumala on vihainen jollekulle tässä veneessä!” Joku muu saattoi kysyä: ”Miksi me? Mehän teimme juuri niin kuin hän käski. Me tottelimme. Mistä tämä myrsky tuli yhtäkkiä?”

Pimeimmässä hetkessä “Jeesus tuli heidän luokseen”. Kuinka vaikeaa Jeesuksen olikaan odottaa myrskyn liepeillä, rakastaen heitä niin paljon, tuntien jokaisen tuskan, haluten niin kovasti suojella heitä loukkaantumiselta, kaivaten heitä niin kuin isä ikävöi lapsiaan näiden ollessa vaikeuksissa. Kuitenkin Hän tiesi, etteivät opetuslapset koskaan oppisi tuntemaan Häntä ja luottamaan Häneen, ennen kuin myrskyn raivo olisi heidän päällään. Hän näyttäytyisi vasta, kun he olisivat saavuttaneet uskonsa äärirajan. Vene ei olisi uponnut, mutta heidän pelkonsa olisi hukuttanut heidät nopeammin kuin venettä piiskaavat aallot. Hukkumisen pelko oli epätoivoa, ei pelkoa vettä kohtaan.

”Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: ’Se on aave’ ”(Matt.14:26).

He eivät tunnistaneet Jeesusta tuossa myrskyssä. He näkivät aaveen, haamun. Ajatus Jeesuksen olemisesta niin lähellä, niin paljon osallisena siihen, mitä he olivat joutuneet kokemaan, ei tullut heidän mieleensäkään.

Tässä on vaara, jonka kaikki kohtaamme, kun emme näe Jeesusta vaikeuksissamme. Sen sijaan näemme haamuja. Pelon kauheimmalla hetkellä, kun yö on pimein, myrsky kiukkuisin, tuulet vinkuvimmat ja toivottomuus on ylitsepääsemätön, Jeesus aina tulee lähelle meitä näyttääkseen itsensä tulvan Herrana, Vapahtajana myrskyissä.

”Herra istui valtaistuimellaan, ja vedenpaisumus tuli. Herra istuu kuninkaana iankaikkisesti” (Ps.29:10).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HEDELMÄN KANTAMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 03.08.2014 07:10

    Kuva

HEDELMÄN KANTAMINEN


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, April 12, 2013
HEDELMÄN KANTAMINEN
Yksi Raamatunkohta on vaikuttanut minuun erityisen syvästi. Jeesus sanoi: ”Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niin kuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat”(Joh 15:2, 6).

Olen lukenut uudestaan ja uudestaan nuo Kristuksen voimalliset sanat enkä voi paeta niiden synnintuntoa vaikuttavaa voimaa. Pyhä Henki on vakuuttanut minut näiden sanojen ymmärtämisen tärkeydestä: ” Minun Isäni on viinitarhuri… Jokaisen oksan, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois.”
Uskovan hedelmän kantamisasia ei ole Jumalan mielestä valinnainen. Hän tarkkailee viinipuutaan ja kaikkia oksastamiaan oksia suurella mustasukkaisuudella ja huolella. Hän odottaa kärsivällisesti oksien kantavan hedelmää. Hän seisoo vierellä oksasakset kädessään, seuraten rakastavasti, onko näkyvissä minkäänlaista huonoa kohtaa, virhettä tai tautia, joka voisi estää kasvun. Jumala odottaa hedelmää joka oksasta. Ilman hedelmää on mahdotonta tuottaa kunniaa hänelle ja kirkastaa häntä, olla Kristuksen todellinen opetuslapsi. Jeesus sanoi: ”Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni”(Joh.15:8).

Hedelmän kantaminen on tärkeätä Jumalan miellyttämistä, Kristuksen tehtävän täyttämistä ja rukouksiemme ja pyyntöjemme vastaamista silmällä pitäen. Jeesus sanoi: ”Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi. Että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi”(Joh 15:16).

Itse asiassa hedelmän kantaminen on pikemminkin sitä, mitä meistä tulee, kuin, mitä teemme. Kannan hedelmää, kun mikään ei estä Kristuksen elämän virran tulemista minuun. Sitä Jeesus tarkoitti sanoessaan: ”Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut”(Joh 15:3). Hän sanoo: ”Koska uskoitte minun sanani, vavisten kuulitte sitä ja annoitte sen näyttää kaikki salatut asiat, tuoda valon jokaiseen pimeään nurkkaan, Jumalan sanan puhdistaa teidät. Silloin kaikki esteet häviävät.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KRISTUKSEN HERRUUS

ViestiKirjoittaja noomi » 04.08.2014 07:49

    Kuva

KRISTUKSEN HERRUUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, April 11, 2013
KRISTUKSEN HERRUUS
Ne, jotka antautuvat Kristuksen herruuteen, saavat lisää voimaa ja hänen tuntemistaan. He kirjaimellisesti saavat uuden mielen ja fyysisen voiman.

”Sen tähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä, vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta, ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla”(Kol.1:9 -11).

Jumala pitää hänen herruuteensa antautuvat moitteettomina Kristuksen tulemuksen päivään asti. Jos luotamme Jeesukseen, pidämme hänen käskynsä emmekä nojaa omaan ymmärrykseemme, meiltä ei koskaan puutu mitään. Hän varaa meille kaiken, mitä tarvitsemme ollaksemme hänelle mieleen. Herra itse varjelee ja pitää meidät nuhteettomina aivan loppuun asti!

”Että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa, sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu, niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä. Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä. Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen”(1Kor.1:5 -9).

Meidän tulee uskoa elämämme Jeesuksen hoitoon Silloin hän ottaa vastuun suojella ja varjella meitä: ”Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta”(2 Tess. 3:3). Hän sanoo: ”Sen tähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on”(1 Piet. 4:19).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JEESUS ON ELÄMÄNI KUNINGAS

ViestiKirjoittaja noomi » 06.08.2014 08:09

    Kuva

JEESUS ON ELÄMÄNI KUNINGAS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, April 10, 2013
JEESUS ON ELÄMÄNI KUNINGAS
Ehkäpä sanot: “Haluan Jeesuksen elämäni kuninkaaksi. Haluan tehdä kaiken, mitä hän käskee.” Haluan näyttää sinulle kaksi ihmeellistä siunausta, jotka tulevat kaikille, jotka asettavat Jeesuksen elämänsä valtaistuimelle.

Ensiksi, Raamattu sanoo, että saat osasi Jeesuksen pyhyydestä, jos antaudut hänelle, odotat hänen neuvojaan ja ohjaustaan. ”Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme? Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään”(Hebr.12:9- 10).

Paavali kehottaa meitä Jeesuksen luo pyytääksemme häntä ottamaan hallintaansa syntimme ja pelkomme: ”Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla”(Room.6:13- 14).

Jumala sanoo tässä: ”Jos haluat yltäkylläisen elämän, todellisen, täyden elämän, antaudu minulle. Minä annan sinulle elämän, jossa ei ole pelkoa, syyllisyyttä eikä tuomiota.”

Toiseksi, ne jotka antautuvat Kristuksen johdatettaviksi, saavat vaeltaa rauhassa, ilman pelkoa ja ahdistusta. ”Suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä pyhyydessä ja vanhurskaudessa hänen edessään kaikkina elinpäivinämme… meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden, jonka kautta meidän puoleemme katsoo aamun koitto korkeudesta, loistaen meille, jotka istumme pimeydessä ja kuoleman varjossa, ja ohjaten meidän jalkamme rauhan tielle." (Luuk. 1:74 -75, 78- 79).

Mikä ihmeellinen lupaus! Jos annamme elämämme hänelle, hän antaa valonsa paistaa meidän pimeyteemme ja johdattaa meidät rauhaan ja lepoon. Tiedät kyllä, kuka on antanut sydämensä valtaistuimen Kristukselle. Sellainen elämä tuottaa rauhaa, joka ylittää kaiken ymmärryksen ja voit nähdä rauhan hänen kasvoillaan ja ulkonäössään.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KÄYKÄÄMME USKALLUKSELLA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.08.2014 07:26

    Kuva

KÄYKÄÄMME USKALLUKSELLA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, April 9, 2013
KÄYKÄÄMME USKALLUKSELLA
Hebrealaiskirjeen 10. luku sisältää uskomattoman lupauksen. Se sanoo, että Jumalan ovi on aina auki meitä varten. Se antaa meille täyden pääsyn Isän tykö:

”Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja koska meillä on ’suuri pappi, Jumalan huoneen haltija’, niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä”(Hebr.10:19- 22).

Muutama jae myöhemmin meitä varoitetaan Herran päivän nopeasta lähestymisestä: ”Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän”(Hebr.10:25). Jumala sanoo: ”Nytkin, kun Kristuksen paluun aika tulee lähemmäksi, sinun pitää etsiä minun kasvojani. On aika mennä salaiseen kammioosi ja päästä tuntemaan minut.”

Uskon, että näemme jo merkkejä siitä, että olemme lähellä oman talousjärjestelmämme tuhoutumista. Väkivalta ja moraalittomuus lisääntyvät, ja yhteiskuntamme hakee vain nautintoja. Väärät profeetat, ”valkeuden enkelit” ovat pettäneet monet demonisilla opeillaan. Milloin hyvänsä voimme odottaa ahdistuksen ajan alkavan. Se panee ihmisten sydämet pakahtumaan pelosta. Ennen kuin tämä tapahtuu, Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo:

”Älkää antako totuuden lipua käsistänne! Valvokaa ja olkaa valmiina. Teillä on avoin ovi Jumalan pyhään läsnäoloon. Käykää siis Hänen luokseen täynnä uskon varmuutta, saattaen pyyntönne hänen tietoonsa. Kristuksen veri on jo tehnyt tien valmiiksi teitä varten. Mikään ei enää ole teidän ja Isän välissä. Teillä on joka aika oikeus käydä sisälle kaikkein pyhimpään, saadaksenne avun, jota tarvitsette.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HE EIVÄT USKO, ETTÄ JUMALA KUULEE HEIDÄN RUKOUKSENSA

ViestiKirjoittaja noomi » 08.08.2014 06:35

    Kuva
HE EIVÄT USKO, ETTÄ JUMALA KUULEE HEIDÄN RUKOUKSENSA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, April 5, 2013
HE EIVÄT USKO, ETTÄ JUMALA KUULEE HEIDÄN RUKOUKSENSA
Jotkut uskovat menettävät rohkeutensa, kun heidän rukouksiinsa ei vastata. Lopulta he vain antavat peräksi. He ajattelevat: ”Rukous ei päde minun kohdallani. Miksi rukoilisin, kun se toimi?”

Jesajan ajan israelilaisilla oli sama asenne. Jesaja kirjoitti: ”Minua he muka etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niin kuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:
’Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?’ ” (Jes.58:2-3).

Nämä ihmiset siis sanoivat: ”Rakastan Jumalaa. Haluan tehdä oikein ja välttää syntiä. Aivan viime aikoihin asti olen todella etsinyt häntä rukouksessa. Tiedätkö mitä? Hän ei koskaan vastaa minulle. Miksi siis jatkaisin sydämeni raskauttamista hänen edessään?”

Jaakob kirjoittaa, että Jumala ei vastaa niiden rukouksiin, jotka pyytävät asioita ainoastaan itsensä tyydyttämiseksi: ”Te anotte, ettekä saa, sen tähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne”(Jaak.4:3). Toisin sanoen: ”Ette pyydä Jumalan tahdon tapahtumista. Ette ole valmiita antamaan hänelle, mitä hän pyytää. Pikemminkin te yritätte sanella hänelle asioita, joista oma sydämenne nauttii.”

Jumalamme on täysin uskollinen. Paavali kirjoittaa: ”Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija”(Room.3:4). Hän siis sanoo: ”Ei se mitään, vaikka kuulisit miljoonan äänen rukoilevan: ’Rukous ei toimi. Jumala ei kuule minua!’ Olkoon jokainen ihminen valhettelija, koska Jumalan sana pysyy. Hän kyllä kuulee uskollisesti rukouksemme.”

Jeesus sanoi: ”Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte”(Matt.21:22). Yksinkertaisesti ilmaistuna Kristus sanoo: ”Jos todella uskot, olet valmis odottamaan vastausta taivaalliselta Isältäsi. Vaikka se kestäisi kauankin, sinä olet vahva uskossasi, luottaen hänen vastaavan.”

”Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä!”(Ps.31:19). ”Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu”(Ps.34:10).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VÄÄRISTYNYT TÄRKEYSJÄRJESTYS

ViestiKirjoittaja noomi » 09.08.2014 06:42

    Kuva

VÄÄRISTYNYT TÄRKEYSJÄRJESTYS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, April 4, 2013
VÄÄRISTYNYT TÄRKEYSJÄRJESTYS
Uskova, joka laiminlyö rukouksen, on väärinarvioinut tärkeimmän. Monet uskovat lupaavat rukoilla, jos ja kun he saavat siihen aikaa. Silti Kristuksen etsiminen käy joka viikko heille vähemmän tärkeäksi kuin auton peseminen, kodin siivoaminen, ystävien tapaaminen, ulkona syöminen, ostoksilla käyminen, urheilutapahtumien katselu. He eivät vain varaa aikaa rukoukseen.

Nykyajan ja Nooan ja Lootin ajan ihmisillä ei ole eroa. Heidän tärkeimpiä asioitaan oli syöminen ja juominen, ostaminen, myyminen, naimisiin meneminen ja perheestä huolehtiminen. Heillä ei ollut aikaa kuulla Jumalan sanomaa tulevasta tuomiosta. Niin kukaan ei ollut valmistautunut, kun tuomio lankesi.
Mikään ei selvästi ole muuttunut vuosisatojen kuluessa. Jumala jää aivan pohjalle tänäänkin monien uskovien tärkeysjärjestyksessä. Kärjessä ovat toimeentulo, turvallisuus, nautinto, perhe.

Rakas lukija, Herra ei halua meidän rääppeitämme: ajan palasia ja murusia, kun meille avautuu lyhyt hetki pikarukoukseen. Se ei ole rukousuhri.
Profeetta Malakia kirjoittaa: ”Ja kun te tuotte uhriksi sokean eläimen, niin se muka ei ole paha! Ja kun tuotte ontuvan ja sairaan, niin se muka ei ole paha! Vie se maaherrallesi: mielistyykö hän sinuun, ja onko hän sinulle suosiollinen? sanoo Herra Sebaot”(Mal.1:8).

Malakia sanoo: ”Sinä tuot uhriksi Jumalan läsnäoloon vain jonkun vanhan karjaeläimen, huolimattomasti, ajattelemattomasti, kierrätyslahjoja. Koeta antaa niitä esimiehellesi, niin näet mitä tapahtuu!”

Jumala odotti kansansa käyvän läpi laumansa huolellisesti, tarkastaen jokaisen eläimen, valiten täydellisimmät yksilöt uhrilahjaksi hänelle. Jumala odottaa meiltä samaa tänä päivänä. Hän haluaa kiireetöntä laatuaikaa. Meidän tulee asettaa se aika etusijalle.

Tapasin kerran erään Amerikan suurimman kirkkokunnan pastorin. Hän oli kiireisimpiä työntekijöitä, mitä olen koskaan nähnyt. Hän sanoi minulle häpeämättä: ”Ei minulla ole aikaa rukoilla.” Hän tosiasiassa tarkoitti, ettei hän pitänyt tärkeänä rukoilla. Kun kävin hänen kirkossaan, en tuntenut Jumalan Hengen liikettä seurakunnan keskellä. Se oli itse asiassa kuollein seurakunta, jossa olen ikinä saarnannut. Miten siellä olisi voinutkaan olla elämää, jos pastori ei rukoillut?

Uskova ei halua varata aikaa rukoukseen, jollei siitä tule hänen elämänsä tärkeintä asiaa, ennen perhettä, uraa, vapaa-aikaa, kaikkea. Muutoin hänen uhrinsa on vääristynyt!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HALPA RAKKAUS

ViestiKirjoittaja noomi » 10.08.2014 07:19

    Kuva

HALPA RAKKAUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, April 3, 2013
HALPA RAKKAUS
Kun käytän sanaa “penseä” kuvaamaan jonkun ihmisen rakkautta Jeesukseen, en tarkoita, että hän on kylmä Herraa kohtaan. Tarkoitan pikemminkin, että hänen rakkautensa on halpahintainen, ei kallis. Annan sinulle esimerkin: Kun Jeesus puhuu Efeson seurakunnalle Ilmestyskirjan 2. luvussa, hän ensin mainitsee heidän tekonsa. Hän tunnustaa, että he ovat tehneet työtä uskossa, vihaavat syntiä ja kompromisseja, kieltäytyvät hyväksymästä vääriä oppeja, koskaan kaatumatta ja lannistumatta vainonkaan edessä, silloinkin pitäen esillä evankeliumia. Kristus sanoo, että hänellä on kuitenkin yksi heitä vastaan: He ovat hyljänneet palavan, kalliin rakkautensa häntä kohtaan! ”Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi”(Ilm.2:4).

Kaikkien hyvien tekojensa keskellä he jotenkin unohtivat rakastavan, kurinalaisen vaelluksensa Jeesuksen kanssa. Nyt hän sanoo heille: ”Olette hyljänneet ensimmäisen rakkautenne ja jättäneet kallisarvoisimman tapanne tulla läsnäolooni, yhteydessä minuun.”

Huomaa: Jeesus puhuu tässä uskovista, jotka alkoivat palavassa rakkaudessa häneen, ei kylminä nimikristittyinä, jotka eivät koskaan rakastaneetkaan häntä. Hän sanoo: ”Sen, joka on kerran saanut sydämen rakkauden minua kohtaan, on mahdollista antaa intonsa väljähtyä penseyteen, ja rukoilla harvoin, jos ollenkaan.”

Ajattele, kuinka loukkaavaa se mahtaakaan olla Kristuksesta, Yljästämme. Minkälainen avioliitto se on, jossa ei ole ollenkaan intiimiä yhteyttä vaimon ja miehen välillä? Siitä juuri Jeesus tässä puhuu. Hän haluaa, että sinulla on aikaa olla hänen kanssaan kahden.

On aivan sama, kuinka kovaa ylistät häntäkirkossasi, kuinka sanot rakastavasi häntä, kuinka monia kyyneleitä vuodatat. Voit antaa avokätisesti, rakastaa toisia, vihata syntiä, moittia väärintekijöitä. Jos et koe sydämessäsi jatkuvaa vetoa Kristuksen läsnäoloon, silloin olet kadottanut rakkautesi häneen.

Kaikki tekomme ovat turhia, jos emme mene takaisin kirkkaaseen, palavaan rakkauteen Jeesusta kohtaan. Meidän täytyy tajuta: ”Jeesuksen rakastaminen ei ole vain asioiden tekemistä. Se edellyttää päivittäistä suhteen ylläpitämistä ja se kyllä maksaa minulle jotakin.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron