Lyhyet David Wilkerson / Syksy

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

Lyhyet David Wilkerson / Syksy

ViestiKirjoittaja noomi » 01.09.2014 07:05

    Kuva

OLETKO VIHAINEN JUMALALLE?
DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, February 21, 2013
OLETKO VIHAINEN JUMALALLE?
Uskovalle ei mikään ole mielestäni niin vaarallista kuin katkeruuden kantaminen Jumalaa kohtaan. Olen järkyttynyt uskovien kasvavasta joukosta, jolla on jotakin hampaankolossa Jumalaa vastaan. Miksi? He ovat varmoja siitä, että hän ei välitä, koska ei ole vastannut heidän erityisiin rukouksiinsa eikä toiminut heidän hyväkseen.

Joona sai Jumalalta kutsun lähetystyöhön ja lähti Niiniveen saarnaamaan saamaansa tuomion julistusta. Julistettuaan sanoman hän istuutui mäelle odottamaan Jumalan tuomion alkamista. Neljäkymmentä päivää meni, eikä mitään tapahtunut. Miksi? Koska Niiniven asukkaat olivat tehneet parannuksen. Jumala oli muuttanut mielensä eikä tuhonnutkaan heitä.

Useimmiten viha Jumalaa kohtaan alkaa siitä, että petytään häneen. Jumala saattaa kutsua meitä, antaa kuormia ja lähettää meidät. Kun asiat eivät sujukaan omien suunnitelmiemme mukaan, koemme Jumalan johtaneen meitä harhaan tai pettäneen meitä. Jumala ymmärtää meidän tuskan- ja ahdistuksenhuutomme. Onhan se lopulta inhimillistä. Se on sitä paitsi samaa huutoa, jota Jeesus huusi ristillä: ”Isä, miksi hylkäsit minut?”

Jos ravitsemme mieliharmiamme, se yltyy raivoksi. Jumala kysyy meiltä silloin saman kysymyksen kuin Joonalta: "Onko vihastumisesi … oikea?" (Joona 4:9). Toisin sanoen: ”Luuletko, että sinulla on oikeus olla niin vihainen?”

Joona vastasi: "Oikea on vihastumiseni kuolemaan asti"(sama jae). Profeetta oli niin täynnä raivoa Jumalaa kohtaan, että hän sanoi: ”En välitä elänkö vai kuolenko. Työni on mennyt hukkaan. Minulla on oikeus olla vihainen hänelle”.

Jumalan sanan mukaan on toivoa: ”Pidätä äänesi itkusta, silmäsi kyyneleistä, sillä sinun työstäsi on tuleva palkka, sanoo Herra, ja he palaavat vihollisen maasta”(Jer. 31:16). toisin sanoen: ”Lakkaa valittamasta. Minä kyllä palkitsen uskollisuutesi.”

”Sen tähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa”(1 Kor.15:58).

Rakas lukija, huutosi ja rukouksesi eivät ole olleet turhia. kaikki kipusi ja kyyneleesi ovat olleet määrättyä tarkoitusta varten. Jumala sanoo sinulle: ”Luulet, että kaikki on ohitse. Näet vain epäonnistumisesi ja tuhosi, et mitään tulosta. Niin sanot: ’Kaikki on lopussa’. Minä taas sanon, että se on alku. Näen palkan, jonka olen juuri vuodattamassa päällesi. Minulla on mielessäni hyviä asioita sinun varallesi, ihmeellisiä asioita, joten lakkaa itkemästä!”

Kuva
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TÄYSI LUOTTAMUS KRISTUKSEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 02.09.2014 07:07

    Kuva

TÄYSI LUOTTAMUS KRISTUKSEEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, February 20, 2013
TÄYSI LUOTTAMUS KRISTUKSEEN
Kun puhun täydellisestä luottamuksesta Kristukseen, en tarkoita ainoastaan luottamusta hänen pelastavaan, vaan hänen varjelevaan voimaansa.

Ennen olit vieraantunut, pahojen tekojesi takia leikattu pois Jumalan yhteydestä. Minkä hyvän työsi tähden sinut on siis sovitettu hänen kanssaan? Ei minkään! Kukaan ei koskaan ole pystynyt pyhittämään itseään. Pikemminkin pääsemme Kristuksen pyhyyteen ainoastaan uskon kautta, kun otamme vastaan Jumalan sanan: ”Sillä kirjoitettu on: ’Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä’ "(1 Piet.1:16).

Hän siis odottaa sinun jokapäiväisen käytännön elämäsi olevan oikeassa suhteessa uskon vaellukseesi. Kuitenkin on totta, että meidän pitää luottaa häneen tässäkin asiassa. Meidän tulee uskoa, että hän antaa lupauksensa mukaan meille Pyhän Hengen ja muuttaa meitä Kristuksen kaltaisuuteen päivittäisessä vaelluksessamme.

”Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut”(Kol.1:21- 23).

”Jos vain pysytte uskossa”. Huomaa tämä Jeesuksen lause: ”Jatka vain luottamuksessa minuun, elä uskossa ja minä asetan sinut puhtaana ja moitteettomana, pyhänä Isän eteen”. Tässä on kyse Pyhän Hengen pyhittävästä vaikutuksesta.

Kukaan uskova ei ole toistaan pyhempi, koska pyhyydessä ei ole asteita, vain kypsyydessä Kristuksessa on. Voit olla ihan vauva Kristuksessa ja silti täysin pyhä Jeesuksessa. Meitä mitataan ainoastaan yhdellä mitalla, Kristuksen pyhyydellä. Jos olemme Kristuksessa, hänen pyhyytensä on yhtä paljon meidän omamme.

Älä koskaan katso toista kristittyä johtajaa tai maallikkoa ja sano: ”Voi, kunpa olisin yhtä pyhä kuin hän”. Ehkä sinulla ei ole samanlaista rukouselämää kuin hänellä. Saatat tehdä enemmän virheitä kuin hän, mutta Isä ei hyväksy häntä yhtään enemmin kuin sinua. Sinun ei pidä verrata itseäsi kehenkään muuhun, koska kukaan ei ole yhtään sen enempää rakastettu Isän silmissä kuin sinä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

AINOA TIE PYHYYTEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 03.09.2014 07:17

    Kuva
AINOA TIE PYHYYTEEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, February 19, 2013
AINOA TIE PYHYYTEEN
Meidän kenenkään on mahdotonta saavuttaa pyhyyttä Jumalan silmissä omilla voimillamme tai tahdollamme. Meidän täytyy tulla hänen luokseen sanoen: ”Herra, minulla ei ole mitään antamista sinulle. Sinun täytyy tehdä kaikki”.

Kuitenkin aina ajattelemme: ”Jos minä vain voisin voittaa tämän viimeisen jäljellä olevan synnin, minun olisi mahdollista elää pyhänä”. Niin otamme käteemme tahdonvoiman, lupauksien ja hyvien tarkoitusten miekan ja lähdemme tappamaan sydämessämme olevaa vihollista. Ei meistä kuitenkaan koskaan tule pyhiä niin kauan, kuin seisomme omavanhurskauden maaperällä.

Me, sinä ja minä, kohtaamme saman palavan pensaan kuin Mooses. Tuo pensas on esikuva Jumalan kiivaasta vihasta kaikkea lihallista vastaan, joka on tuotu hänen läsnäoloonsa teeskenneltynä pyhyytenä. Hän sanoo meille: ”Sinä et voi seistä minun edessäni tuollaisella lihallisella maaperällä. On ainoastaan yksi pyhä maaperä, ja se on usko minun Poikaani ja hänen työhönsä ristillä.”

Se on ainoa tie, jolla Jumala on voinut pelastaa ja sovittaa koko maailman. Jos meidän tekomme mittaisivat pelastustamme, vain muutamat pääsisivät edes yrittämään. Uskon, että Kristus kuoli kaikkien puolesta.

Voimme katsoa pahinta varasta, raiskaajaa, murhaajaa, huumeiden orjaa tai alkoholistia, ihmisiä, joilla ei ole ollenkaan hyviä tekoja ja todistaa: ”Parannuksen ja uskon kautta heidät voidaan esittää vanhurskaina Kristuksessa Jeesuksessa.”

Se on Jumalan todellinen pelastava voima. Monet uskovat elävät silti ikään, kuin heidän omat tekonsa riittäisivät. Tuomiopäivänä he seisovat Jumalan edessä omassa lihassaan ja sanovat: ”Katso, mitä kaikkea olen tehnyt sinulle, Herra. Olen ahkeroinut pysyäkseni puhtaana ja pyhänä. Olen profetoinut, ruokkinut köyhiä, parantanut sairaita, ajanut ulos riivaajia. Kaiken olen tehnyt miellyttääkseni sinua.”

Jumala vastaa tähän: ”Et tehnyt noista teoista yhtäkään minun Henkeni voimalla. Teit kaiken omassa voimassasi. Minä hyväksyn ainoastaan yhden Ihmisen, Poikani, enkä näe sinussa Häntä.”

”Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra"(1 Kor.1:30 -31).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN LÄSNÄOLOSSAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 04.09.2014 06:16

    Kuva

HÄNEN LÄSNÄOLOSSAAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, February 15, 2013
HÄNEN LÄSNÄOLOSSAAN
”Ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä”(1 Kor.1:29). Tämä jae ei ole vain Uuden Testamentin totuuksia. Se oli totta myös Mooseksen päivänä. Mooses ei olisi pystynyt vapauttamaan Jumalan kansaa omassa voimassaan. Hänet piti opettaa kerta kaikkiaan siihen, että Jumalan työhön ei kykene kukaan ihmisvoimin, vaan täydellisen luottamuksen ja riippuvuuden kautta Herraan.

Tämä pitää paikkansa jokaiseen uskovaan nähden tänäänkin. Jumalan luo pääsemisessä kaikki lihallinen yrittäminen pitää hyljätä. Tosiaan, Jumala sanoo meille, niin kuin hän sanoi Moosekselle: ”Voit lähestyä minua ainoastaan yhdellä perustalla, ja se on pyhä maaperä. Et voi luottaa omaan lihaasi, koska mikään liha ei pysy elossa minun läsnäolossani!”

Puhuessaan Moosekselle Jumala kiinnitti huomion kenkiin(ks.2 Moos.3:5), koska jalkamme ovat ruumiimme. herkimpiä jäseniä Eiväthän kengät ole muuta kuin niiden suojelemista varten? Ne suojaavat meitä ilmastolta, kiviltä, käärmeiltä, lialta ja pölyltä ja kuumalta katukiveykseltä.

Näetkö, mitä Jumala sanoi Moosekselle tässä? Hän käytti aivan jokapäiväistä asiaa opettaakseen hengellisen asian. Niin Jeesuskin teki myöhemmin, kun hän käytti rahoja, helmiä, kameleita ja sinapin siementä. Jumala sanoi: ”Mooses, sinulla on jalkojasi suojeleva pukine, joka estää sinua saamasta haavoja. Ruumiin suojelu ei voi kuitenkaan varjella sinua, kun lähetän sinun Egyptiin. Se on pahuuden luola, jossa joudut kohtaamaan paatuneen diktaattorin. Minä panen sinut tilanteeseen, josta ainoastaan minä itse voin pelastaa sinut. Niinpä, jos et lakkaa luottamasta lihaasi, nöyryyteesi, intoosi ja vaatimattomuuteesi, et voi tehdä sitä, mihin olen kutsunut sinut. Kaikki omat taitosi ovat arvottomia, jollen pyhitä niitä”.

Mooses tosiaankin kohtasi kaikenlaisia koetuksia, kun hän johti kolmen miljoonan hengen kansan erämaahan. Siellä ei ollut sekatavarakauppoja, kauppakeskuksia, ei edes kaivoa, joten hän joutui luottamaan Jumalaan kaikessa.

Mooses oli jo koettanut saada aikaan vapautumista oman lihansa voimalla. Neljäkymmentä vuotta aiemmin hän oli ottanut miekan ja surmannut julman, egyptiläisen orjapiiskurin. Nyt Jumala sanoi: ”Mooses, sinun oma himosi pitää pyhittää, muutoin se tuhoaa sinut. Haluatko laskea miekkasi ja luottaa yksinomaan minuun?”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PYHÄT OKSAT

ViestiKirjoittaja noomi » 05.09.2014 06:58

    Kuva

PYHÄT OKSAT
DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, February 13, 2013
PYHÄT OKSAT
Kun luet kohdan: ”Tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi”(1 Piet.1:15), olet varmaan pelästynyt. ”Tarkoitatko, että minun pitäisi olla pyhä, niin kuin Jeesus oli? Mahdotonta! Hän oli tahraton, täydellinen. Kuinka ihmeessä kukaan elää sellaisella tasolla?”

Lain tarkoitus juuri on näyttää meille, että se on mahdotonta. Emme me pääse Jumalan tasolle pyhyydessä. Ei mikään määrä ihmisen tahdonvoimaa, vahvuutta tai kykyä voisi koskaan tehdä meistä pyhiä. Siksi meille on olemassa vain yksi tie pyhyyteen: Meidän pitää olla Kristuksessa ja hänen pyhyydestään pitää tulla meidän pyhyytemme.

”Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat”(Room.11:16). Paavali sanoo näin, koska Jeesus, juuri on pyhä. Silloin me, oksatkin olemme pyhiä. Johannes kirjoittaa: ”Minä olen viinipuu, te olette oksat”(Joh.15:5). Toisin sanoen, koska me olemme Kristuksessa, meidät tehdään pyhiksi hänen pyhyytensä perusteella.

Itse asiassa Jumala tunnustaa ainoastaan yhden ihmisen pyhäksi ja se on Jeesus Kristus. Jumalan silmissä ihmiskunnan edustajina on ollut vain kaksi ihmistä: ensimmäinen, kirjaimellinen Adam
ja toinen Adam, joka on Jeesus. Koko ihmiskunta oli ensimmäisessä Adamissa, ja hän lankesi syntiin, meistä kaikista tuli syntisiä. Sitten Jeesus tuli uutena ihmisenä, ja hänen sovitustyönsä kautta ristillä koko ihmiskunta koottiin häneen. Tänään Jumala tunnustaa vain tämän ihmisen, Jeesuksen, ja hän on pyhä.

Niin kuin Adam, mekään emme koskaan voi olla pyhiä, paitsi silloin, kun Kristus on sovittanut meidät. Ei auta se, miten kuinka kauan ja kuinka kovasti yritämme elää hyvin. Ei auta, kuinka monia rukouksia lausumme tai kuinka usein luemme Raamattua. Ei auta, vaikka kuinka paljon nujerramme himoamme, täysin pyhiä ei meistä tule koskaan.

Jeesus on ainoa täydellisesti pyhä. Jos kuka haluaa koskaan seisoa taivaallisen Isän edessä ja tulla hyväksytyksi, hänen täytyy olla Kristuksessa. Me seisomme Isän edessä ilman omia saavutuksia tai vaatimuksia. Me seisomme siinä vain Kristuksen armossa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KAIKKI ELÄMÄNI PÄIVÄT

ViestiKirjoittaja noomi » 06.09.2014 06:16

    Kuva

KAIKKI ELÄMÄNI PÄIVÄT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, February 12, 2013
KAIKKI ELÄMÄNI PÄIVÄT
Vanha Testamentti on täynnä Uuden Testamentin totuuden esikuvia ja varjoja. Kun minulla joskus on vaikeuksia ymmärtää jotakin Uuden Testamentin kohtaa, käännyn sen Vanhan Testamentin esikuvien puoleen. Itse asiassa uskon, että Vanhan Testamentin kaikki tapahtumat ja kertomukset merkitsevät täyttä, ymmärrettävää totuutta Uuden Testamentin uskoville.

Eräs tällainen esimerkki on Mooses palavan pensaan ääressä. Uskon, että tämä kertomus on täynnä syvää Uutta Testamentin totuutta pyhyydestä.

Kun Mooses oli yksinään Hoorebin vuorella kaitsemassa appensa lampaita, kummallinen näky herätti yhtäkkiä hänen huomionsa: pensas paloi kirkkaasti, ikään kuin ilmiliekeissä, mutta se ei kulunut, ei palanut poroksi.

Mooses päätti mennä katsomaan sitä lähemmin. Kun hän astui sitä kohti, Jumala huusi hänelle pensaasta. ”Niin Mooses sanoi: ’Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi’. Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta" (2 Moos.3:3-4).

Pensas oli tulessa, mutta ei palanut poroksi, koska Jumala oli siinä läsnä. Siinä näkyi hänen pyhyytensä ilmaisu. Missä ikinä hän on läsnä, se paikka on pyhä.

Uusi Testamentti sanoo meille, että meidän tulee olla pyhät ”niin kuin Jumala on pyhä”.

• ”Vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä"(1 Piet.1:15- 16). Toisin sanoen: ”On kirjoitettu, tallennettu kerta kaikkiaan ja kaikkia varten: Me olemme pyhiä niin kuin meidän Jumalamme on pyhä”.

• ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen”(1 Tess.4:7). Jumala ei siis ole kutsunut meitä vain pelastukseen, taivaaseen, tai hänen anteeksiantamukseensa. Pikemminkin nämä ovat todellisen kutsun etuisuuksia. Meidän kutsumme on olla pyhiä niin kuin hän on pyhä.

Jokainen uskova Jeesuksen Kristuksen kirkossa on saanut kutsun olla puhdas ja moitteeton Jumalan silmissä. Niinpä, jos olet uudestisyntynyt, sinun sydämesi rukouksen pitäisi olla: ”Jumala, haluan olla Jeesuksen kaltainen ja vaeltaa pyhänä sinun edessäsi, kaikki elämäni päivät.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PYHÄN HENGEN VOIMA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.09.2014 07:37

    Kuva

PYHÄN HENGEN VOIMA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, February 8, 2013
PYHÄN HENGEN VOIMA
Yläsaliin matkaavat rakastivat Jeesusta sydämestään. He olivat rakastavia, itsensä uhraavia sielujen voittajia. Tosin heitä ei vielä ollut asetettu hänen todistajikseen. On oltava enemmän kuin rakkaus Jeesukseen ja halu pelastaa sieluja, jotta kelpaisi hänen todistajakseen.
Kristus oli opettanut heitä koulussaan. He olivat parantaneet sairaita, ajaneet ulos riivaajia ja tehneet ihmeitä. He olivat nähneet Jeesuksen kirkastusvuorella ylösnousemusruumiiseen puettuna.

He olivat olleet lähistöllä, kun Jeesus rukoillessaan hikoili verta, ja he olivat nähneet hänen riippuvan ristillä. He olivat nähneet hänet ylösnousseena, katsoneet tyhjään hautaan, syöneet hänen kanssaan ja puhuneet hänen kanssaan, kun hän ilmestyi heille ylösnousemusruumiissaan. He olivat nähneet hänen astuvan taivaaseen! Kuitenkaan he eivät olleet vielä valmiita todistajiksi.

Miksi Pietari ei voinut mennä Jerusalemin kohisevien ihmisjoukkojen keskelle ja todistaa heti hänen ylösnousemuksestaan? Eikö hän ollut todistanut sitä ensimmäisenä? Näyttää siltä, että hän olisi voinut julistaa, että Jeesus eli. Hän astui taivaaseen! Tee parannus!”

Pietari lausuu voimallisen julistuksen ylimmäisille papeille: ”Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat" (Ap.t. 5:32).

Pietarin Pyhässä Hengessä puhumat sanat vaikuttivat, että…” kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät”(Ap.t 5:33). Pyhä Henki oli puhunut Pietarin kautta Helluntaipäivänä, ja ”kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä" (Act 2:37).

Stefanus, täynnä Pyhää Henkeä saarnasi uskonnollisille johtajille: ”Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä – niin kuin teidän isänne, niin tekin… Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa”(Ap.t 7:51, 54).

Jos lähdet liikkeelle etsien Jumalaa, täynnä Pyhää Henkeä, voit seistä rohkeana työtovereittesi, perheesi, kenenkä hyvänsä edessä, ja sinun todistuksesi aiheuttaa kahdenlaisia reaktioita. He joko huutavat: ”Mitä minun pitää tehdä, jotta pelastuisin?” tai he haluavat tappaa sinut! Sinä puhut sanan, joka viiltää heidän sydäntänsä. Tämän aiheuttaa Pyhän Hengen voima.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VIE SE RISTILLE

ViestiKirjoittaja noomi » 08.09.2014 06:55

    Kuva
VIE SE RISTILLE

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, February 7, 2013
VIE SE RISTILLE
Vanhan Liiton aikana vaadittiin ehdotonta tottelemista. Jumalan laki ei sallinut pienintäkään tottelemattomuutta. Yksienkertaisesti lausuttuna syntiä tekevä sielu kuoli.

Nuo käskyt ilmoitettiin selvästi kuvaten täydellistä kuuliaisuutta, jota pyhä Jumala vaatii. Laki ei kuitenkaan antanut lihalle mitään varustusta tällaiselle tottelevaisuudelle ja niin ihminen huomasi, että hän oli täysin kykenemätön pitämään lain vaatimuksia. Paavali sanoo lain olevan: ”… ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa” (Ap.t. 15:10).

Silti Paavali sanoo, että laki on “kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme” Gal.3:24). Laki paljastaa sydämemme, opettaa meitä heikkotahtoisia, avuttomia kuin vauvat, Vapahtajaa tarvitsevia.

Tässä kohden ehkä ihmettelet: ”Miksi Jumala vaatii meiltä täydellistä kuuliaisuutta, vaikkei varusta meitä siihen tarvittavalla voimalla?” Raamattu sanoo selvästi: ”Jumalan täytyi saattaa meidät tilaan, jossa tajuamme olevamme kykenemättömiä pääsemään synnistämme”.

Israelilta meni neljäsataa vuotta orjuudessa sen oppimiseen, etteivät he voineet vapahtaa itse itseään. He eivät pystyneet irrottamaan itseään käskijöistään omin neuvoin. Heille piti tulla pelastaja, Jumala, joka kurottuisi alas ja vapauttaisi heidät heidän kahleistaan.

Kului vuosisatoja aina Sakariaan aikaan asti, ennen kuin Israel tunnisti vapahtajan tarpeensa. Lopulta he vakuuttuivat siitä, että he tarvitsivat Vapahtajan, joka olisi ”tulimuuri sen ympärillä ja kunnia sen keskellä”(Sak.2:5). Jumala itse olisi tuli heidän ympärillään ja kunnia heidän keskellään!

Tämän päivän uskovatkaan eivät ole oppineet tätä läksyä. He elävät lain alla, kiusaavat lihaansa, tekevät lupauksia Jumalalle, yrittävät päästä vapaaksi synnistään. He heräävät joka päivä sanoen: ”Tämä on se päivä, Herra! Uskon tänään pystyväni löytämään voiman ja tahdon murtaa nämä kahleet. Vähän enemmän yritystä ja olen vapaa!”

Ei! Sitä ei tapahdu koskaan. Siinä joutuu vain vielä syvemmälle syyllisyyden tuntoon. Laki on annettu ajamaan meidät ristin luo tunnustamaan avuttomuutemme, Vapahtajan tarpeemme.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERRAN LAUPEUS

ViestiKirjoittaja noomi » 09.09.2014 06:41

    Kuva

HERRAN LAUPEUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, February 6, 2013
HERRAN LAUPEUS
”Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee”(Jaak.1:14). Kaikkia meitä houkuttelee oma himomme, ei ole yhtään poikkeusta!

Jaakob lisää: ”Kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin”(Jaak.1:15). Hän puhuu tässä syntymätapahtumasta. Jokaisen meidän sydämessä on himojen kohtu. Jokainen synti, johon lankeamme, syntyy tässä kohdussa. Niin kuin kaksi vauvaa eivät ole samanlaisia, niin eivät ole synnitkään. Jokainen ihminen tuottaa omanlaisiansa syntejä. Vuosien mittaan uskova mieltyy Lootin tapaan yhä enemmän omaan salaiseen syntiinsä. Me sokeudumme sille ja otamme sen kevyesti.

Tällaisia esimerkkejä on Kristuksen ruumiissa. Me emme pidä pahana odottaa toisten kiitosta tai himoita asemaa seurakunnassa. Me emme pidä pahana hengellisten juuriemme, Raamatun tuntemuksemme, ahkeran rukouselämämme tuottamaa ylpeyttä. Me saatamme nähdä itsemme nöyrinä, ystävällisinä, opettavina, mutta emme ole sitä.

Jumala ei ota kevyesti mitään syntiämme. Olen oppinut tämän vaikeimman kautta. Tänään, kun katson taaksepäin melkein viisikymmenvuotista julistustyötäni, pahoittelen aikoja, jolloin ylpeyden synti sai minut petetyksi.

Muistan olleeni tärkeä puhuja työtekijäkokouksissa. Ajattelin: ”Herra on siunannut minua niin suurella ilmestyksellä. Ei kukaan täällä olevista suurista nimistä vakuuta minua. Jumala erotti minut jo syntymässäsi voidelluksi saarnaajaksi”.

Vähän sen jälkeen jouduin Pyhän Hengen tutkivan valon alle. Se loisti suoraan minun ylpeyteeni. Jollen olisi ollut niin kiinnittynyt Paavalin opetukseen unohtaa kaikki takana oleva, olisin joutunut epätoivoon. Jumala näytti minulle kuitenkin armonsa, ja kiitän häntä hänen rakkaudestaan ja pitkämielisyydestään minua kohtaan silloin ja nyt.

Tänään sydämeni rukous on: ”Herra, tiedän, etten ole nöyrä, epäitsekäs julistaja, jollainen olen kuvitellut olevani. Olen ollut kopea, itsevarma, määrätietoinen. Nyt tajuan, että voiteluni on pelkästään sinun laupeuttasi!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PIDÄ HUOLTA SUHTEESTASI HÄNEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 10.09.2014 07:02

    Kuva

PIDÄ HUOLTA SUHTEESTASI HÄNEEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, February 5, 2013
PIDÄ HUOLTA SUHTEESTASI HÄNEEN
”Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta”(Ilm.2:5).

Jeesus sanoo: ”Mieti, millainen olit, kun olin juuri pelastanut sinut. Sinä iloitsit siitä, että olin tullut asumaan sydämeesi! Et miltei saattanut odottaa sunnuntain jumalanpalvelusta. Vietit kaiken vapaan aikasi kaivautumalla sanaani, oppimalla lisää rakkaudestani sinuun. Et koskaan pitänyt rukousta kuormana, koska se merkitsi sinulle jotakin. Sinä rakastit minua enemmän kuin elämää. Nyt olet langennut pois kaikesta siitä. Saan sinun ajastasi niin vähäisen, niin vähän huomiotasi. Sinusta on tullut kylmä minua kohtaan. Sydämessäsi on jotakin muuta!”

Katso vakavasti varoitusta, joka on tässä jakeessa: ”Tee parannus… muutoin tulen tykösi pian ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.” Vuosikaudet teologit ovat yrittäneet pehmentää tätä varoitusta, haluten sen merkitsevän jotakin muuta. Ei sitä kuitenkaan voi pehmentää, se tarkoittaa juuri sitä, mitä sanoo.

Jeesus sanoo siis meille: ”Jos väität, että sinussa on Jumalan tuli, mutta minä en ole enää sydämesi ilo, otan sinulta pois kaiken valosi! Vaikka olisit tehnyt minulle hyviä töitä, sinä et enää todista minusta. En tunnista mitään siitä, mitä teet, koska olet kadottanut rakkautesi minuun.”

Onko rakkautesi Jeesuksen kaiken muun pois sulkeva? Otatko säännöllisesti aikaa hänen kanssaan olemiseen? Vai ovatko muut asiat hiipineet sydämeesi, vieden ajatuksesi ja rakkautesi?
Jeesus pyytää sinua tekemään parannuksen ja aloittamaan uudelleen juuri nyt. Hän tahtoo sinun pysähtyvän ja tajuavan: ”Odota hetki. Käsitän, kuinka tuo ja tuo asia ovat hiipineet elämääni. Ne ryöstävät minulta erityisrakkauden Jeesusta kohtaan. Näin ei voi jatkua! Herra, anna anteeksi! Sytytä kynttiläni uudelleen!”

Palaa ensimmäiseen rakkauteesi tänään. Pyydä häneltä armoa ja voimaa alkaa uudestaan huolehtia suhteestasi Kristukseen.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Seuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron