Lyhyet David Wilkerson / Syksy

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

HÄNEN VAPAUTTAVA VOIMANSA

ViestiKirjoittaja noomi » 31.10.2014 07:37

    Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 31, 2012
HÄNEN VAPAUTTAVA VOIMANSA
Kun Assyrian armeija piiritti Jerusalemia, kuningas Hiskia päätti: ”Tällä kertaa emme turvaa lihan käsivarteen. Teemme kaiken Jumalan tavalla.”

Kuningas nöyrtyi ja etsi Jumalaa rukouksessa: ”Kun kuningas Hiskia sen kuuli, repäisi hän vaatteensa, pukeutui säkkiin ja meni Herran temppeliin”(Jes. 37:1). Hiskia tunnusti: ”Herra, minulla ei ole mitään muuta annettavaa kuin uskoni. Olen avuton taistelemaan Sanheribia vastaan omassa voimassani. Anna minulle johdatuksesi.”

Hiskia tiesi, että Jesajalla olisi johdatuksen sana Jumalalta. Tällä kertaa hän siis lähetti kysymään profeetalta. Lähettiläät sanoivat Jesajalle: ”Lapset ovat tulleet kohdun suulle saakka, mutta ei ole voimaa synnyttää”(jae 3). Toisin sanoen: ”Tällä kertaa me haluamme tehdä kaiken Jumalan tavalla, mutta meillä ei ole yhtään voimia jäljellä. Mitä meidän pitäisi tehdä?”

Jesajalla oli heille sana Jumalalta: ”Älä pelkää niitä sanoja, jotka olet kuullut. … Minä annan hänen kaatua miekkaan"(Jes.37: 6-7). Jumala sanoi: ”Kaikki teidän vihollisenne ovat minun vihollisiani, koska olette antaneet taistelun minun käsiini. Jos joku puhuu teitä vastaan, satuttaa teitä tai käyttää teitä hyväkseen, se on hyökkäys minua vastaan. Minä huolehdin vihollisesta, on se sitten ihminen tai demoni.”

”Hän ei tule tähän kaupunkiin eikä siihen nuolta ammu, ei tuo sitä vastaan kilpeä eikä luo sitä vastaan vallia”(Jes.37:33). Jumala sanoo tässä: ”Toiset saattavat kaatua kaikkialla ympärillänne, mutta se ei merkitse mitään. Te vaellatte liitossa minun kanssani, ja olen luvannut taistella teidän puolestanne jokaista kimppuunne hyökkäävää vihollista vastaan.”

Miten ihmeellisen kuvan Jumala onkaan antanut voimastaan vapauttaa meidät vihollisistamme. Vihollinen voi ampua tulisia nuolia meitä kohti, mutta ne eivät osu. Saatana saattaa hyökätä kovaäänisesti meitä kohti himojen ja kiusausten armeijan voimalla, mutta lopulta hän joutuu peräytymään. Jumala on julistanut: ”Minä puolustan kaikkia lapsiani, jotka uskovat minuun niin paljon, että panevat maahan omat miekkansa.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VOI NIITÄ, JOTKA MENEVÄT ALAS EGYPTIIN

ViestiKirjoittaja noomi » 01.11.2014 08:37

    Kuva

VOI NIITÄ, JOTKA MENEVÄT ALAS EGYPTIIN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, October 30, 2012
VOI NIITÄ, JOTKA MENEVÄT ALAS EGYPTIIN
”Voi niitä, jotka menevät alas Egyptiin apua etsimään ja turvautuvat hevosiin, luottavat sotavaunuihin, koska niitä on paljon, ja ratsumiehiin, koska niitten luku on ylen suuri, mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta”(Jes.31:1).

Profeetta Jesaja varoitti Israelia siitä, etteivät he voittaisi vihollistaan, jos turvautuisivat omaan voimansa. Jesajan 31. luku piirtää täydellisen kuvan ihmistaidoin käytävän taistelun turhuudesta. Uskon, että tämä luku on yrityksiemme tehottomuuden esikuva ja varjo. Me yritämme voittaa himomme, tapamme ja helmasyntimme luottamalla inhimilliseen ajatukseen ja apuun.

Siihen aikaan, kun Jesaja kirjoitti tämän varoitusviestin, kuningas Sanherib ja Assyrian armeija olivat jo marssineet läpi Juudan. He olivat valloittaneet useimmat kaupungit tiellään ja nyt he suunnittelivat Jerusalemin miehittämistä! Heprean kielessä nimi Sanherib tarkoittaa ”menestyksellistä” ja Assyria merkitsee ”lisääntyvä synti”. Kun nämä kaksi pannaan yhteen, saadaan kuva pahasta vihollisesta, joka menestyi suuresti Jumalan kansan kustannuksella.

Assyria edustaa kaikenlaista vastaamme tulevaa demonista, himokasta henkeä. Sanherib on itse paholainen, varmana siitä, että hän onnistuu voittamaan meidät ja syöksemään epätoivoon. Uskon, että Jumala tahtoo näyttää meille tämän Raamatun kohdan kautta, kuinka paholainen ja hänen demoniset joukkonsa hyökyvät toisiaan seuraavina aaltoina seurakuntaa vastaan, aina vain tehokkaampina ja paremmalla menestyksellä.

Raamatun kohtamme on myös esimerkki siitä, kuinka synti kasvaa viimeisinä päivinä. Raamattu sanoo, että yhteiskunta tulee aina vain pahemmaksi (ks.2 Tim.3:13), ja seurakunta hukkuu petollisiin ja demonisiin oppeihin. Uskon, että näemme tätä tapahtuvan juuri nyt. Demoniset joukot ovat päässeet sisälle kaikkeen mediaan ja teknologian kaikkiin aloihin. Ne syytävät kulttuuriimme aistillisuutta, alastomuutta ja kaikenlaisia perversioita. Niin kuin Ilmestyskirjassa ennustetaan (12:15) Saatana on ”syössyt kidastansa vaimon jälkeen vettä niin kuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi”.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN SUOJAAVA VOIMA

ViestiKirjoittaja noomi » 02.11.2014 09:14

    Kuva

JUMALAN SUOJAAVA VOIMA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Saturday, October 27, 2012
JUMALAN SUOJAAVA VOIMA
Jesajan kuvaa Jumalan suojaavaa voimaa kansansa yllä käyttäen vertauksena lintuja: “Niin kuin liitelevät linnut, niin varjelee Herra Sebaot Jerusalemia - varjelee ja pelastaa, säästää ja vapahtaa” (Jes.31:5). Hepreankielen merkitys jakeessa on: ”Niin kuin linnut suihkivat edestakaisin poikastensa yllä, niin Herra Jumala Sebaot levittää siipensä Jerusalemin ylle.”

Jumala sanoi Israelille: ”Jos haluat suojautua vihollisen hyökkäykseltä, tule piiloon siipieni suojaan. Minä turvaan sinut, peittäen sinut niin kuin emokana poikasensa. Sinun ei tarvitse enää elää vihollistesi pelossa.”

Kysynpä sinulta: ”Onko sinulla menossa parhaillaan sotatila? Onko vastassasi vihollinen, joka on sinulle liian vahva? Jos näin on, kuinka ajattelet pysyä puhtaana, uskollisena, Kristuksen kaltaisena, kun toiset ympärilläsi kaatuvat oikealle ja vasemmalle? Kuinka pääset voitolle himoistasi ja kiusauksistasi, kun Saatana tulee sinua vastaan kuin kiljuva jalopeura?

Jumala pyytää yksinkertaisesti, että pudotat miekkasi maahan ja luotat häneen. Hän ottaa oman miekkansa sinua puolustaakseen. Hän haluaa sinun tulevan siihen pisteeseen, jossa sanot: ”Herra, tiedän, että taistelu ei ole enää minun. Olen epäonnistunut niin monta kertaa. Nyt tulen sinun luoksesi yksinkertaisessa uskossa. Auta minua Jumala”.

Herra haastaa sinua: ”Tarraa minuun taistelusi keskellä. Voittosi on usko minun voimaani ja haluuni vapauttaa sinut. Kun vihollinen on päässyt ylivaltaan sinusta, tule minun luokseni ja vuodata sydämesi minulle. Etsi minua kaikesta sydämestäsi. Minä taistelen puolestasi.”

Taistelu ei siis ole koskaan meidän. Se on aina Herran.

”Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta”(Ps.91:4-5).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Re: Lyhyet David Wilkerson / Syksy

ViestiKirjoittaja noomi » 03.11.2014 07:35

    Kuva
EI SOTAVÄELLÄ EIKÄ VOIMALLA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, October 25, 2012
EI SOTAVÄELLÄ EIKÄ VOIMALLA
Monet uskovat turvautuvat tänä päivänä nopeasti ihmisvoimiin koettaessaan päästä voitolle lihastaan, niin kuin Israel teki. Selvä esimerkki tästä on koko joukko itsensä parantamista koskevia kirjoja kristillisten kirjakauppojen hyllyillä. Kirjaimellisesti tuhannet kirjat lupaavat täsmäaseita itsensä parantamiseen, lihamme rauhoittelemiseen ja alistamiseen. Minne vain käännämmekin katseemme, tarpeisiimme tarjotaan lihallisia vaihtoehtoja. Seurakunnat lupaavat voitelussa tapahtuvia herätyskokouksia, jossa kaikkiin hengellisiin tarpeisiimme vastataan rukouksella ja kosketuksella. Evankelistat tarjoavat pikavapautuksia, äkkiparantumisia, pikasanomia Jumalalta.

Totuus on, että Jumala antoi Israelin kansalle vaihtoehdon valita hänen ja vanhan ihmisen välillä. Hän sanoi: ”Menkää vain ja tehkää oman tahtonne mukaan. Kaivelkaa syvältä sisäistä ihmistänne, tutkikaa kirjojanne, suunnitelkaa omat strategianne, tehkää kaikki, mitä osaatte tehdä. Silloin nojaatte lihan käsivarteen. Mikään ponnistelunne ei tuota teille voittoa.”

Mitä enemmän tutkin Jumalan sanaa, sitä selvemmäksi minulle käy: Kaikki inhimillinen ponnistelu synnistä vapautumiseksi on tuomittu epäonnistumaan. Jumala antaa meidän kulkea vaikeita teitä ajasta aikaan, kunnes olemme täysin vakuuttuneita siitä, että meidän pitää kuolla kaikille lihallisille yrityksille.

Kun Israel yritti voittaa vahvan vihollisensa inhimillisellä voimalla, Jumala tuomitsi sen: ”Egypti on ihminen eikä Jumala, ja heidän hevosensa ovat lihaa eivätkä henkeä. Kun Herra ojentaa kätensä, suistuu auttaja, ja autettava kaatuu, ja yhdessä he kumpikin hukkuvat”(Jes.31:3). Jumalan Sana julistaa selvällä kielellä, että kaikki voitto riippuu yksin hänestä. Vain hänellä on voima vapauttaa meidät vihollisistamme.

Sinulla saattaa olla hyvä tahto, vakaa moraalinen tausta, saatumaton mieli. Itse asiassa voit olla puhtain ihminen tämän maan päällä, mutta Raamattu sanoo, ettei mikään sinun inhimillinen lahjasi tai taitosi päde paholaista vastaan. Tulet aina epäonnistumaan yrityksissäsi.

Jos olet yli voimien käyvän taistelun keskellä, sinun pitää ottaa oppia Sanasta, jonka Jumala antoi Sakariaalle: ”Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot”(Sak.4:6).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VOITON AVAINTEN LÖYTÄMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 04.11.2014 07:42

Kuva

VOITON AVAINTEN LÖYTÄMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 24, 2012
VOITON AVAINTEN LÖYTÄMINEN
Kun tutkin Uutta Liittoa, sen kirkkaat totuudet aivan hyppäsivät ylös Jumalan Vanhan Testamentin Israelin kansan historiasta. Paavali kertoo: ”Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut. (1 Kor.10:11). Koin Herran kysyvän minulta: “David, haluatko voiton avaimet? Haluatko tietää, miten voit voittaa synnin, lihan ja paholaisen? Haluatko tietää, kuinka taistella vihollista vastaan? Mene sitten minun Vanhaan Testamenttiini ja opi siellä olevista esimerkeistä. Olen tallentanut ne sinua varten, niin että voit oppia jumalisuuden läksyn.”

Ei yksikään israelilainen ollut vaarassa pääsiäisyönä, kun kuoleman enkeli kulki yli Egyptin maan. Jumalan jokainen mies, nainen ja lapsi lepäsi turvallisena ja varmana sen veren tähden, joka oli sivelty heidän kotiensa ovien pieliin(2 Moos.12). Tämä turvallisuuden kuva edustaa meidän Herramme veren suojaavaa voimaa hänen lapsilleen tänäkin päivänä. Uskovina kristittyinä meidän tulee olla ihmisiä, jotka luottavat ja uskovat Kristuksen veren vihmomiseen oman sydämemme ovelle.

Israelin luottamus teurastetun karitsan vereen täytti monia asioita kansan elämässä. Se ei suojellut heitä ainoastaan kuoleman enkeliltä, vaan vei heidät myös pois Egyptistä ja vapautti heidät faaraon orjuudesta. Samoin tänä päivänä meidän luottamuksemme Kristuksen vereen on enemmän kuin iankaikkisen elämän saamista. Siihen kuuluu luottamus Jumalan voimaan vapauttaa meidät kaikista vihollisen linnoituksista.

Älä ymmärrä minua väärin. Pelastettuna elät Kristuksen veren suojassa, uskonvarmuudessa hänen ristinsä voittoon. Se on aivan ihanaa. Miten käy nykyisen taistelusi kanssa synnin valtaa vastaan, kun se raivoaa sisimmässäsi? Miten helmasyntisi? Mistä sinulla on voimaa taistella näitä sielussasi asuvia vihollisia vastaan?

Totuus on, että olemme aina taistelussa henkivaltoja, Saatanan voimia, demonisia varustuksia vastaan, vaikka sinulla onkin turva ja pelastus Kristuksen veressä. Meidän tulee ottaa haltuumme voima, joka luvataan meille Jumalan Uuden Liiton kautta. Se tulee vain uskon kautta.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

UUSI IHMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 05.11.2014 13:29

    Kuva

UUSI IHMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 24, 2012
UUSI IHMINEN
Jumalan Uusi Liitto meidän kanssamme voidaan määritellä lyhyesti. Se on hänen muuttumaton lupauksensa pelastaa kansansa synnin vallasta, Pyhän Hengen voiman kautta.
Tämä Uusi Liitto lopettaa kaikki surkeat yrityksemme miellyttää Jumalaa lihan mukaan. Siihen loppuu ponnistelumme synnin voittamiseksi, päättäväisyyden, voiman, järkeilyn tai minkään muun lihan teon kautta. Lyhyesti, Jumalan Uusi Liitto ottaa päältämme paineen ja laittaa sen Jeesuksen päälle.

Tämän liiton kautta, Herra sanoo: ”En pyydä teitä enää tuomaan minulle jumalista sydäntä. Sen sijaan minä otan rinnastanne kivisydämen ja panen tilalle uuden sydämen, jonka halu on minuun. Minä vaikutan teissä hyvän tahtoni tekemisen Pyhän Henkeni voimalla(ks. Hes.11:19 -20)

Yksinkertaisesti Uusi Liitto on ihmisen oman tekemisen loppu. Hän sanoo: ”Voin suorittaa kaiken omin voimin. Jos vain vietän tarpeeksi aikaa rukouksessa ja Raamatun lukemisessa, jos vain järkeilen omien vaikeuksieni läpi, pystyn kyllä tekemään muutoksia elämässäni.”

Jumalan Uusi Liitto sanoo näkemiin kaikelle tälle vanhalle ”selviydyn itse” ihmiselle ja esittelee ”uuden ihmisen”, joka sanoo: ”En voi mitään omassa voimassani, mutta voin tehdä kaiken Pyhän Hengen voiman kautta.”

Tärkeimpiä asioita, joita olen oppinut tutkimalla Uutta Liittoa, on viimeisten päivien elossa säilymisen salaisuus. Kun Kristuksen paluu tulee lähemmäksi, paholainen päästää irti ennen näkemättömät, villit demoniset voimat Jumalan kansaa vastaan.

Näemme tätä jo nyt kirkon seinien sisäpuolella. Saatana on tunkeutunut Jumalan huoneeseen viekkaiden valheiden, väärien oppien, demonisen opetuksen välityksellä. Surullista kyllä, arviokyvyttömät uskovat nielevät ne kaikki. Petollisten ja vääräoppisten joukot liihottavat läpi seurakunnan ja kysyn sinulta: Kuinka uskovat aikovat pysyä pystyssä niinä aikoina?

Herra vastaa meille lupaamalla ottaa ongelman kantaakseen. Hän vakuutta meille: ”Älkää pelätkö. Minä otan tämän asian omiin käsiini ja vahvistan teitä kaikkia vihollisen hyökkäyksiä vastaan teidän kanssanne tehdyn Uuden Liiton kautta.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PYHÄN HENGEN ELONKORJUU

ViestiKirjoittaja noomi » 06.11.2014 09:13

PYHÄN HENGEN ELONKORJUU
    Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Saturday, October 20, 2012
PYHÄN HENGEN ELONKORJUU
”Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta?”(Gal.3:5).

Paavali sanoo, että Jumala mittaa meille Pyhää Henkeä ja sen hän tekee uskomme mukaan, ei omien tekojemme. Läpi historian on ollut miehiä ja naisia, joille on annettu suuri määrä Pyhää Henkeä. Sellaiset uskovat ovat aina tienneet, ettei heidän tarvitse ponnistella itkeäkseen kadotettua, murtunutta maailmaa, koska Pyhä Henki itkee heidän puolestaan, heissä.

Meidän osamme on rukoilla: ”Pyhä Henki, sinä tunnet oman elinpiirini jokaisen ihmisen, joka on tuomion alaisena, koska sinä itse tuomitset heidät. Sinä näet jokaisen kyyneleen, joka vuotaa pimeässä yössä. Sinä tunnet jokaisen, joka on epätoivoinen ja rukoilee apua. Minä olen sinun työkalusi. Täytä minut sinun taakallasi ja johda minut niiden luo, jotka olet valmistanut minulle.”

Jumala tahtoo vahvistaa meitä yhdestä syystä: lähtemään kaduille, täynnä hänen Sanaansa ja Pyhän Henkensä johtamina. Hän tahtoo meidän olevan kykeneviä puhua satuttavan sanan, jossa tuntee Hengen tulen.

Liikuttavatko sinua kadotettujen sielut? Kannatko taakkaa oman ympäristösi ihmisistä? Kohdistatko mielenkiintosi loputtomasti vain omiin tarpeisiisi? Jos et tunne Kristuksen sydäntä ja kanna hänen taakkansa, et voi odottaa hänen koskaan käyttävän sinua.

Monien uskovien työ ei olekaan kaukaisissa maissa, vaan suvun, ystävien ja työtovereiden keskellä. Edellytykset ovat kuitenkin aivan samat. Kadotettujen saavuttamiseksi meidän pitää pyytää Herraa antamaan heille syyllisyyden tunnon ja valmistamaan heidän sydäntänsä sopivan hetken sanaan.

Paastoa, rukoile ja pyydä sitten Pyhää Henkeä johdattamaan sinut niiden luokse, jotka hän on saanut synnin tuntoon ja valmistanut kuulemaan hänen sanaansa. Sitten vain luotat johdatukseen ja voimaan tehdä ihmeitä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HE LAKKASIVAT PELKÄÄMÄSTÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 07.11.2014 08:33

    Kuva

HE LAKKASIVAT PELKÄÄMÄSTÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, October 18, 2012
HE LAKKASIVAT PELKÄÄMÄSTÄ
Kun Pyhä Henki lankesi Jeesuksen opetuslasten päälle, he lakkasivat pelkäämästä. Kun he sitten menivät temppeliin todistamaan, Pyhä Henki teki heidän sanoistansa pistäviä, vakuuttavia, kuin sydämen lävistäviä miekkoja. He saarnasivat evankeliumia voimalla ja vallalla, koska heidän sisimmässään oli Pyhän Hengen tuli.

Tämän voitelussa puhutun saarnan alla pelastui aivan lyhyessä ajassa noin viisi tuhatta ihmistä. Jopa pappeja kääntyi. Edelleen Pyhän Hengen vuodatusta tapahtui lähistön kylissä, kaukaisissa kaupungeissa ja jopa pakanoiden keskuudessa.

Paras osa tätä uskomatonta näytöstä oli se, että seurakunta sai johdatuksen Pyhältä Hengeltä. Mitään ei tapahtunut, ennen kuin opetuslapset olivat menneet rukoilemaan Herraa ja paastonneet. Kun he tekivät näin, Pyhä Henki tuli ja alkoi johdattaa heidän jokaista liikettään.

Tapahtui myös jotakin muuta, jolla oli suuri merkitys. Opetuslasten piti viedä evankeliumi kaikille kansoille, kaikille ihmisille, vaikka juutalainen perinnäis-sääntö kielsi heitä edes koskemasta pakanoiden vaatteisiin. Miten heidän tuli viedä hyvä uutinen ihmisille, joiden kanssa heidän ei ollut lupa seurustella? Se näyttikin mahdottomalta käskyltä, koska juutalaisuuteen kääntyneet kuuluivat myös tämän kiellon alaisuuteen.

Laajalle leviävä evankeliumin julistus alkoi vasta sitten, kun Pyhä Henki otti johdon. Pietari oli tavanomaisessa puolipäivän rukouksessa katolla. Silloin Pyhä Henki tuli hänen luokseen. ”Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: ’Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi’ ”(Ap.t.10: 15).

Hän sanoi Pietarille: ” Miten uskallat sanoa epäpuhtaaksi sitä, minkä minä olen pyhittänyt ja tehnyt puhtaaksi? Mene nyt alas, sillä pakanat kolkuttavat ovellesi. Haluan sinun lähtevän heidän mukaansa ja julistavan heille Jeesusta.”

Pyhä Henki oli ratkaissut koskettamiskiellon yhdessä yössä. Hän avasi pakanoillekin oven evankeliumin maailmaan puhumalla yksinkertaisesti seuraajilleen. Se oli selvä johdatus taivaasta!

Voimalliset, ensimmäisen vuosisadan uskovat saivat marssijärjestyksensä Pyhältä Hengeltä. ”Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä Kyproon”(Ap.t. 13:4). He eivät koskaan lähteneet liikkeelle kokoontumatta ensin Jumalan eteen, paastoamatta ja rukoilematta. Pyhä Henki vastasi heille antamalla selvän johdatuksen!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PAAVALI KIIVASTUI

ViestiKirjoittaja noomi » 08.11.2014 06:47

    Kuva

PAAVALI KIIVASTUI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, October 17, 2012
PAAVALI KIIVASTUI
Kun apostoli Paavali näki epäjumalien temppelit Ateenassa, hän kiivastui. ( ks. Ap.t.17:16). Samalla lailla, kun katson joka ilta huoneistomme ikkunasta ulos Manhattanin ihmisjoukkoja, koen Paavalin tunteen. Näen kauniita rakennuksia, Midtownista aina Vapauden Patsaalle asti. Ne näyttävät minusta kuitenkin aivan hautakiviltä. Ne ovat täynnä käveleviä kuolleita, kuolevia ihmisjoukkoja menossa helvettiin. Minun täytyy huutaa päivittäin: ”Herra, me tarvitsemme sinua! Me emme voi tehdä mitään näiden ihmisten saavuttamiseksi ilman sinun johdatustasi ja voimaasi.”

Jeesus tiesi, mitä hänen seurakuntansa tulisi kohtaamaan tänä päivänä: yli voimien käyvän vastustuksen, ne monet kapulat rattaissa. Hän tiesi tarkkaan myös, mitä meidän yhteisöissämme tapahtuisi. Hän tiesi, että tulisi moraalinen maanvyöry, että ihmiskunta kävisi pahemmaksi ja pahemmaksi, että vihainen paholainen syöksisi suustaan helvetin virran Jeesuksen seurakuntaa vastaan.

Jeesus ei olisi lähettänyt opetuslapsiaan maailmaan jättäen heitä tietämättömiksi siitä voimasta, jonka hän antaisi heille. Se olisi enemmän kuin riittävä kaikkiin tarpeisiin ja vastuksiin. Nämä miehet, jotka olivat juosseet peloissaan pakoon sotilaitten tullessa noutamaan Jeesusta Getsemanesta, olivat arkoja, pelokkaita, taitamattomia ja kouluttamattomia. Kuitenkin Jeesus tunsi heidät. Hän tiesi, että he tekisivät ihmeitä, ajaisivat ulos riivaajia ja kohtaisivat kaikenlaisia vainoja ja haasteita, kun antautuisivat kokonaan Pyhän Hengen johtoon.

Uskon, että Jeesuksen sanat avuttomille opetuslapsilleen sopivat tänään myös meille: ”Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta" (Luuk.24:49).

Jeesus sanoi oikeastaan: ”Jos yritätte evankelioida ihmisiä omassa voimassanne, lyyhistytte lyhyessä ajassa. Tiedän, millaisia taisteluja ja vastuksia kohtaatte, ja minä annan teille koko maailmankaikkeuden suurimman voiman. Te nousette kuninkaita, ruhtinaita, hallituksia vastaan vallalla, yli riivaajien ja pahan valtojen. Ette kuitenkaan voi tehdä mitään minulle, jos ette ole täynnä Pyhää Henkeä.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

BROADWAYN RUUHKA-AIKAA

ViestiKirjoittaja noomi » 09.11.2014 07:42

    Kuva

BROADWAYN RUUHKA-AIKAA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, October 16, 2012
BROADWAYN RUUHKA-AIKAA
Kulkiessani Broadwayta pitkin ruuhka-aikana ja katsoessani ohikulkevien ihmisjoukkojen kasvoja, ajatuksiini iski kuin salama: ”Melkein kaikki nämä ihmiset kulkevat kadotukseen.”
Tajuan, että arveluni tuntuu kovalta tai ennakkoasenteiselta. Voit hyvinkin ajatella: ”Varmaan jotkut ohikulkijoista tuntevat Herran. Varmaan monet näissä valtavissa ihmisjoukoissa ovat nähneet tai kokeneet jonkinlaista uskontoa”.

Joka korttelin kohdalla kulkiessani mieleeni tuli uudestaan ja uudestaan ajatus: ”He ovat kadotettuja. He viettävät iankaikkisuutensa ilman Jeesusta.” Lopulta yritin lohduttautua sillä, että ”meidän seurakunnassamme on nähty tuhansien ihmisten kääntyvän. Se on sentään kaikkein suurin New Yorkin seurakunnista.”

Mieltäni vaivasi edelleen jokin. Minun piti tulla tietoiseksi siitä Herran edessä. ”Voi, Isä, en enää kanna taakkaa, joka minulla oli kerran. En enää itke samalla lailla kuin tullessani ensi kertaa New Yorkiin”.

Vuonna 1958 asuimme vaimoni Gwenin kanssa Pennsylvanian Philipsburgissa, noin puolentoista tuhannen asukkaan kaupungissa. Silloin minulla oli tapana käydä kävelemässä talomme lähellä olevassa metsässä itkien tuntikausia New Yorkin kadotettujen sielujen vuoksi. Minulla oli pieni vihreä Chevrolet, jolla ajelin viikoittain tuohon kaupunkiin saarnaamaan, aina viettäen koko kolmituntisen ajomatkan itkien.

Nyt saarnaan yhdessä maailman kauneimmista teattereista, historiallisessa Mark Hellinger Theatre’ssa. Kuinkahan moni seurakunnassamme ja tämän lukijoista mahtaakaan tuntea samoin minä kulkiessani Broadwayta pitkin? Minun piti pysähtyä kyselemään itseltäni: ”Kuinka pitkä aika on kulunut siitä, kun viimeksi itkit kadotettujen vuoksi? Onko sinulla edelleen Herran antama taakka viedä evankeliumi heille?”

Pystytkö työskentelemään työtoveriesi kanssa, tervehtimään naapureitasi, puhumaan pelastumattomien perheenjäsentesi kanssa olematta koskaan huolestunut heidän sielunsa tilasta? Mietitkö vain omaa elossa säilymistäsi, perheen elannon hankkimista? Eikö sinulla ole kuormaa kadotetulle ja kuolevalle maailmalle todistamisesta ja sen kohtaamisesta.
”Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat. He menevät itkien, kun kylvösiemenen vievät; he palaavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat”(Ps.126:5-6).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron