Lyhyet David Wilkerson / Syksy

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

PARANTAVA SANA TAIVAASTA

ViestiKirjoittaja noomi » 01.10.2014 07:01

    Kuva

PARANTAVA SANA TAIVAASTA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, December 25, 2012
PARANTAVA SANA TAIVAASTA
Jeesusta veti puoleensa rampa mies, joka makasi Betesdan Lammikon ääressä. ”Ja siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentä kahdeksan vuotta. Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?" (Joh 5:5-6). Tämä nimeltä mainitsematon rampa mies on monien kasvojen mies ja edustaa uskovien joukkoa, joka kokee itsensä toivottomaksi.

Vamma voi olla monenlainen: fyysinen, hengellinen, henkinen tai kaikkea tätä yhtä aikaa. Henkisesti ja hengellisesti voit olla niin kuin lammikon äärellä makaava mies. Olet tilanteessa, joka näyttää toivottomalta, etkä näe ulospääsyä. Kukaan ei oikeasti tajua kärsimyksesi määrää ja syvyyttä. Ei yksikään ystävistäsi tai rakkaistasi näytä antavan aikaa, rakkautta tai energiaa oikeasti koskettaakseen kohtaa, joka on kipeä sinussa.

Katso tarkkaan rampaa miestä ja ajattele kaikkia vuosia, kipuja, joita oli sälytetty hänen päälleen, koska ihmiset eivät välittäneet hänestä. Kuinka usein hän olikaan kohottanut kuivettuneen kätensä niitä kohti, jotka kiirehtivät saamaan omat tarpeensa tyydytetyiksi, huutaen: ”Auttakaa minua! En pysty siihen itse”.

On joukoittain hengellisesti avuttomia ja rampoja uskovia, koska he taistelevat itsepintaisten helmasyntiensä kanssa. Ne ovat ryövänneet heiltä hengellisen elämän ja vireyden. He makaavat avuttomina masennuksen vuoteella ja ovat epätoivoisia, toivoen aina ihmettä, aina odottaen, että joku muuttaisi asioita ja jotakin tapahtuisi. He raahautuvat kokouksesta kokoukseen, sielunhoidosta sielunhoitoon, seminaareihin, odottaen tuota suurta elämän muuttavaa ihmettä, mutta mikään ei muutu.

Minä uskon, että Jumala suuri rakkaus on ilmestynyt vastauksena sydämen rukoukseen. Uskon, että Jeesus tuli tämän miehen luo vastauksena hänen syvään ja ahdistavaan rukoukseensa Isälle. Raamatulla on paljon sanottavaa tästä sydämen rukouksesta: ”Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa ja huusin avuksi Jumalaani; hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, ja minun huutoni hänen edessään kohosi hänen korviinsa”(Ps.18:6). Sydämen rukous Jumalan puoleen saa aina vastauksena armollisen, parantavan sanan taivaasta.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MISTÄ TIEDÄN, ETTÄ OLEN TODELLA “KRISTUKSESSA”?

ViestiKirjoittaja noomi » 02.10.2014 08:01

    Kuva

MISTÄ TIEDÄN, ETTÄ OLEN TODELLA “KRISTUKSESSA”?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, December 21, 2012
MISTÄ TIEDÄN, ETTÄ OLEN TODELLA “KRISTUKSESSA”?
(Huomaa: nämä asiat riippuvat siitä, että ensin kadut syntejäsi, hylkäät kaiken pahuutesi, uskot Kristukseen iankaikkisen pelastuksen tuojana ja annat hänen siirtää sinut pimeydestä hänen valtakuntansa valkeuteen.)

1. Olet Kristuksessa, jos uudistut jatkuvasti. Ne, jotka ”ovat Kristuksessa” eivät tuudittaudu kerran tapahtuneeseen kääntymiskokemukseen. Paremminkin he rukoilevat jatkuvasti Pyhän Hengen uudistusta. Heidän rukouksensa on päivittäin: ”Herra, ota minusta pois kaikki, mikä ei ole sinun kaltaisuuttasi”.

”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut”(2 Kor. 5:17). ”Hän pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan”(Tiit.3:5-7).

2. Olet Kristuksessa, jos annat Raamatun hallita elämääsi. Kunnioitatko ja noudatatko Jumalan Sanaa?

”Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme”(1 Joh.2:5). Raamattu tekee selväksi: Tiedämme olevamme Kristuksessa, jos rakastamme ja tottelemme hänen sanaansa.

3. Olet Kristuksessa, jos uskoosi kuuluu myös lähimmäisenrakkaus. Raamattu sanoo, että jos et rakasta lähimmäistäsi ehdoitta, et voi olla Kristuksessa.

”Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi”(1 Kor.13:2). Ei mitään tarkoittaa tässä alkukielessä: ”En ole mitään nyt, enkä tule koskaan olemaankaan”. Toisin sanoen: ”Jos en rakasta kaikkia ehdottomasti, ei ole kukaan enkä koskaan ole oleva kukaan.”

Voit olla lahjakas julistaja, voimallinen evankelista tai voideltu Jumalan sanan opettaja, joka vaeltaa suuressa uskossa, mutta jos sinulla ei ole rakkautta toisia kohtaan, et ole mitään.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KOHDISTETTU USKO

ViestiKirjoittaja noomi » 03.10.2014 07:48

    KuvaKuva

KOHDISTETTU USKO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, December 20, 2012
KOHDISTETTU USKO
Jeesus rukoili Isäänsä: “Kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä”(Joh.17:10). ”Että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä"(Joh.17:26).

Jeesus tekee tämän aivan selväksi: Kun me olemme yhtä hänen kanssaan, me saamme Isältä samaa rakkautta, kuin hänelläkin on. Jumala iloitsee meistä yhtä paljon kuin omasta Pojastaan.

Raamattu kertoo meille, että Jumala on meidän Isämme, aivan kuten hän on Kristuksen Isä. Jeesus todisti: ”Minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"(Joh 20:17).

Niin. Kuinka kovaa ponnistelet miellyttääksesi Jumalaa? Onko sinulla aikoja, jolloin tunnet miellyttäväsi häntä? Onko sinulla myös aikoja, jolloin tunnet, että et ole hänelle mieleen?

Rakas lukija, sinun pitää laittaa tosiasiat tunteitten edelle. Tosiasia on, että Jumalan mielisuosio sinua kohtaa ei riipu ponnisteluistasi, innostasi, hyvästä tarkoituksesta tai tekemisestä. Ei, Kaikki riippuu vain uskostasi.

Uskon, että Jumala haluaa meillä olevan ”kohdistetun uskon”, joka sanoo: ”Kaikki uskosi voi olla kohdistettuna periaatteeseen, että sinun tulee olla Kristuksessa, jos haluat seistä pyhänä Jumalan edessä.”

Hebrealaiskirjeen kirjoittaja varoittaa meitä: ”Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta”(Heb.3:12). Tässä on kysymys uskosta! Kun joudumme pois sen opin piiristä, että Jumala hyväksyy meidät Kristuksen kautta, me käännymme takaisin lakiin, lihallisuuteen ja hengelliseen orjuuteen!

”Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon… Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niin kuin Jumala omista teoistansa”(Heb.4:3,10). Raamattu selventää: Lepo on osoitus uskosta.

Ainoa tapa saattaa ponnisteleva, hikoileva, huolestunut sielusi lepoon, on vakuuttua siitä, että ”olen Kristuksessa ja Jumalan hyväksymä. Hän iloitsee minusta, on mielialani sitten mikä hyvänsä. Ei väliä sillä, miltä minusta tuntuu. Tiedän asemani Kristuksessa, että minut on asetettu hänen kanssaan taivaallisiin!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MITEN SAADA TAKAISIN VOITONRIEMU

ViestiKirjoittaja noomi » 04.10.2014 06:57

    Kuva
MITEN SAADA TAKAISIN VOITONRIEMU

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, December 19, 2012
MITEN SAADA TAKAISIN VOITONRIEMU
Kuningas Daavid teki aviorikoksen ja sitten järjesti uskollisen sotilaan murhan. Näin hän sai omakseen sotilaan nuoren vaimon. Hän tuotti Israelille ja Taivaallisen Isän nimelle häpeää. Hän piti salassa hirvittävää pimeyttä kokonaisen vuoden ja joutui melkein tuhon partaalle. Kuitenkin kaiken tämän jälkeen Jumala sanoo hänestä: ”Minä olen löytänyt … sydämeni mukaisen miehen”(Ap.t.13:22). Kuinka tämä on mahdollista? Vastaus on siinä, että Daavid juuri ennen lopullista putoamistaan nöyrtyi ja katui.

”Minä tunnustan pahat tekoni, murehdin syntieni tähden”(Ps.38:18). ”Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi”(Ps.51:4).

”Jumala, luo minuun puhdas sydän... äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi”(Ps.51:10- 11).

Raskauttaako ja murehduttaako helmasyntisi sinua? Koetko olevasi kaatumaisillasi sen raskaan taakan alla? Siinä tapauksessa olet jo parannuksen ja vapautuksen tiellä. Kun näet, Daavid katui, hän vihdoin näki valoa tunnelin päässä.

”Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla”(Ps.32:5,7).

Rakas lukija, voit saada ilosi takaisin. Tunnusta ja hylkää vain syntisi. Herra antaa anteeksi ja vapauttaa sinut. Hän on valmiina syleilemään sinua, pukemaan sinut vanhurskauden vaatteeseen ja kattamaan sinulle suuren juhlapöydän. sitten voit todistaa Daavidin kanssa:

”Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo. Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset”(Ps.32:10- 11).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA ILOITSEE POJASTAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 05.10.2014 17:08

    Kuva

JUMALA ILOITSEE POJASTAAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, December 18, 2012
JUMALA ILOITSEE POJASTAAN
Jumala puhui Jesajalle erityisestä palvelijastaan, johon hän oli mielistynyt: ”Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi”(Jes.42:1). Kuka on tämä Yksi, jota Jumala varjelee ja tukee, tarkaten hänen jokaista askeltaan? Kuka on hänen valittunsa, hänen korottamansa, se Yksi, johon hänen sydämensä mielistyi?

Löydämme vastauksen Matteuksen evankeliumista: ”Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niin kuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt"(Matt.3:16- 17).

Hepreankielessä sana mielistynyt tarkoittaa ”iloita”. Jumala sanoi: ”Minun sieluni iloitsee Pojastani, Jeesuksesta Kristuksesta.”

Lukemattomia määriä lampaita ja härkiä uhrattiin Herralle Vanhan Testamentin aikaan. Eläinten veri virtasi puroina läpi vuosisatojen. Kuitenkin Raamattu sanoo, ettei mikään näistä uhreista miellyttänyt Herraa: ”Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä. … polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt”(Heb.10:4,6).

Samassa luvussa voimme kuulla Jeesuksen ihanat sanat: ”Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'." (Heb.10:7). Kristus tuli maan päälle tekemään sen, mihin eläinuhrit eivät pystyneet.
”Sen tähden hän maailmaan tullessaan sanoo: ’Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit’”(Heb.10:5). Jumala valmisti Jeesukselle maan päällä fyysisen ruumiin, joka antaisi viimeisen, täydellisen uhrin.

Lyhyesti sanottuna, Jumala sovitti itsensä meidän tähtemme. Kun hän pani itsensä ihmisen kohdun suojaan, hän otti meidän luontomme. Hän jätti taivaan rikkaudet tullakseen köyhäksi, antaen oman elämänsä lunastaakseen meidät.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ÄLÄ OTA SYNTIÄ KEVYESTI

ViestiKirjoittaja noomi » 06.10.2014 07:55

    Kuva

ÄLÄ OTA SYNTIÄ KEVYESTI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, December 13, 2012
ÄLÄ OTA SYNTIÄ KEVYESTI
Profeetta Hesekiel antaa meille ilmeikkään kuvan siitä, mitä tapahtuu, kun ihmiset ottavat syntinsä kevyesti. Tässä kertomuksessa seitsemän kymmentä Israelin vanhinta tuli Hesekielin luo pyytämään sanaa Herralta. He kaikki olivat temppelissä palvelevia. Kun he kokoontuivat ylistämään profeetan kanssa, tämä sai ihmeellisen näyn:

”Minä istuin huoneessani, ja Juudan vanhimmat istuivat minun edessäni; silloin Herran, Herran käsi laskeutui siellä minun päälleni. Ja minä näin, ja katso: tulennäköinen hahmo! Ja alaspäin siitä, mikä näytti sen lanteilta, oli tulta, ja ylöspäin sen lanteista näkyi loiste, joka oli nähdä niin kuin hehkuva malmi. Hän ojensi ikään kuin käden ja otti minua pääni hiussuortuvasta, ja henki nosti minut maan ja taivaan välille ja vei minut Jerusalemiin Jumalan näyissä”(Hes.8:1-3).

Pyhä Henki lankesi tämän kokouksen päälle ja Jumalan pyhä tuli täytti paikan kirkkaudella: ”Ja katso, siellä oli Israelin Jumalan kirkkaus”(jae 4). Aina kun Jumalan kiivas läsnäolo ilmestyy kokoukseen, Synti paljastuu. Yhtäkkiä profeetta näki, että miesten mielet olivat täynnä ”… kaikenkaltaisia inhottavia matelijain ja karjaeläinten kuvia” (jae 10). Hän kuvaa demonien varustuksia, pahoja olentoja. Ne olivat päässeet soluttautumaan Jumalan huoneeseen Herran palvelijoiden kautta!

Siellä istui seitsemän kymmentä vanhinta, rauhallisina ja tyyninä. He näyttivät ylistävän ja etsivän johdatusta Herralta. Tosiasiassa he peittivät salaista syntiään. Heidän temppelissä suorittamansa jumalanpalvelus oli ollut vain ulkonaista. Oikeastaan he kuuluivat auringonjumalan palvojien salaseuraan. He palkkasivat porttoja temppeliin. Osana epäjumalan palvelua nämä näköjään jumaliset vanhimmat, ottivat itsekin osaa haureellisuuteen.

Pahinta kaikesta, he eivät kokeneet huonoa omaatuntoa kauheasta epäjumalanpalvelemisestaan. He olivat varmoja, että Jumala katsoisi heidän tekoansa sormien läpi. Daavidia painoi kovasti hänen syntinsä, mutta Israelin seitsemän kymmentä vanhinta ei tuntenut tuomion nuolia, fyysistä heikkoutta, ei tunnontuskia. Sen sijaan heidät petti Mooseksen mainitsema ”väärä rauha”

”Niin että se, joka kuulee tämän valan sanat, ei siunaisi itseänsä sydämessään sanoen: 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa'. Siten hän hukuttaisi kaikki, sekä kostean että kuivan maan”(5 Moos. 29:19).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SALAISEN SYNNIN TAAKKA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.10.2014 06:44

    Kuva

SALAISEN SYNNIN TAAKKA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, December 12, 2012
SALAISEN SYNNIN TAAKKA
Kokonaisen vuoden ajan kannettu salainen synti maksoi kuningas Daavidille paljon. Se mursi hänen terveytensä, piinasi hänen mieltänsä ja haavoitti hänen henkeään. Se aiheutti sekasortoa hänen kodissaan, epäluottamuksen Jumalan kansassa, halveksuntaa jumalisten joukossa. Lopulta hän huudahti: ”Sillä minä olen kaatumaisillani, ja minun tuskani on aina edessäni”(Ps.38:17). Hän tarkoitti sanoa: ”Minä melkein kaadun murheen raskaan taakan alla”.

Jotkut meistä saattavat katsoa Daavidia tässä tilanteessa ja ajatella: ”Minkä tragedian Saatana pystyi tuomaan Daavidin päälle. Kuinka tämä kerran niin herkkä psalminlaulaja saattoi joutua lankeamisen partaalle? Jumala oli varmaan hirvittävän vihainen hänelle.”

Ei! Ei paholainen sitä syntiä niin raskaaksi tehnyt Daavidille, vaan Jumala sen teki. Suuressa armossaan hän antoi tämän miehen vajota syvyyksiin, koska tahtoi tämän näkevän syntinsä valtavuuden. Hän teki Daavidin tunnustamattoman synnin niin raskaaksi, ettei tämä enää kyennyt kantamaan sitä. Siten hänet ajettiin katumukseen.

On totta, että ainoastaan niin vanhurskas mies kuin Daavid saattoi saada niin kovan kolauksen synnistään. Hänen omatuntonsa näet oli edelleen herkkä, ja hän tunsi terävän pistoksen, kun Jumala lähetti hänen sydämeensä tuomion nuolia. Siksi Daavid sanookin: ”Minun syntini on aina minun edessäni.”

Tässä on koko kertomuksen juoni. Daavidilla oli Jumalan mielen mukainen murhe, syvä ja kallisarvoinen Jumalan pelko. Hän saattoi tunnustaa: ”Näen tässä Herran kurittavan käden. Se painaa minua alas polvilleni, ja minä tunnustan, että syntini ovat ansainneet hänen vihansa”.

Valitusvirsien kirjoittaja sanoo: ”Minä olen se mies, joka olen kurjuutta nähnyt hänen vihastuksensa vitsan alla. Minut hän on johdattanut ja kuljettanut pimeyteen eikä valkeuteen…Hän on … musertanut minun luuni. Hän on rakentanut varustukset minua vastaan, … hän on pannut minut asumaan pimeydessä niin kuin ikiaikojen kuolleet. Hän on tehnyt muurin minun ympärilleni, niin etten pääse ulos, on pannut minut raskaisiin vaskikahleisiin…, hakatuista kivistä hän on tehnyt minun teilleni muurin”(Val.v.3:1-9).

Kirjoittajan tarkoitus on selvä: Kun elämme salaisessa synnissä, Jumala itse tekee meidän kahleemme niin raskaiksi, sekoittaviksi ja kauhistaviksi, että me ajaudumme avoimeen syntien tunnustamiseen ja syvään katumukseen.
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EFESON SEURAKUNTA

ViestiKirjoittaja noomi » 08.10.2014 07:14

    Kuva

EFESON SEURAKUNTA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, December 11, 2012
EFESON SEURAKUNTA
Efeson uskovat vaelsivat lähellä Herraa. Kun luen Paavalin Efeson seurakunnalle lähettämää kirjettä, olen ihmetyksissäni siitä, minkälaista evankeliumia nämä ihmiset saivat kuulla ja elää.

Itse asiassa Paavali kehuu heitä viljalti. Hän puhuttelee heitä: ”Pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa… on siunannut … taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa... ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut … edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan” (Ef.1:1-5).

Tämä on siunattujen, pyhien ihmisten kuvaus! Jeesus kehuu efesolaisia uskovia myös Ilmestyskirjassa: ”Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi” (Ilm.2:2). Toisin sanoen: ”Minä tiedän kaikki hyvät asiat elämässäsi. Sinä teet kärsivällisesti työtä minulle, valittamatta ja tekisit mitä vain toisten hyväksi. Olet ahkera hyvissä töissäsi ja se on kiitettävää.”

Jeesus ottaa esille myös jotakin muuta efesolaisten sydämessä, jotakin, mikä on hyvin, hyvin väärin. Hän sanoo: ”Minä näen tekosi, vihasi syntiä kohtaan, rakkautesi totuuteen, vanhurskaan rohkeutesi. Kuitenkin olet jotenkin kaiken työsi keskellä sallinut ensimmäisen rakkautesi näivettyä. Ihastuksesi minua kohtaan on kuolemaisillaan.”

”Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi”(Ilm.2:4). Rakas lukija, olen lukenut uudelleen ja uudelleen tämän jakeen ja tullut siihen tulokseen, ettei sen tärkeyttä voi ohittaa. Jaetta ei pidä ottaa kevyesti. Alkuteksti kuuluu sanasta sanaan käännettynä: ”Minulla on jotakin sinua vastaan.”

Mielelläni ajattelisin olevani efesolaisten tapainen uskova: ahkera työntekijä. Haluan uskoa, että kärsimykseni Jeesuksen vuoksi ja hyvät työni kirkastavat häntä. Elän vanhurskaasti ja minulla paikka hänen kanssaan taivaallisissa. Kun sitten luen Jeesuksesta kävelemässä niin hyvin opetettujen uskovien keskuudessa, kuin efesolaiset olivat, ja sanovan heille: ”Minulla jotakin sinua vastaan”, se kouraisee minun sieluani. Minun pitää kysyä Herraltani: ”Jeesus, onko sinulla jotakin minua vastaan? Olenko minä hyljännyt ensimmäisen rakkauteni?”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ONKO RAKKAUTESI ELOSSA?

ViestiKirjoittaja noomi » 09.10.2014 07:57

    Kuva

ONKO RAKKAUTESI ELOSSA?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, December 7, 2012
ONKO RAKKAUTESI ELOSSA?
Jos voit vaeltaa jokapäiväistä elämääsi kohdaten kaikenlaisia keskeytyksiä ja vaatimuksia, ja silti vietät ainoastaan kymmenen minuuttia Jumalan läsnäolossa, rakkautesi on kuolemaisillaan.

Mieti sitä: Jos rakastat jotakuta erityisesti ennen muita, varmistat, että rakkautesi kohde tuntee olevansa sinulle maailman tärkein. Kaikki muu on valjua hänelle.

Etkö rakastanutkin puolisoasi juuri näin alussa, kun vielä seurustelitte? Jos hän soitti, kun sinulla oli kiire, jätit kaiken silleen voidaksesi jutella hänen kanssaan. Jos joku tunkeutui seuraanne, kun olitte kahden kesken, sinä pahastuit. Kaikki muu oli toisella sijalla, kun sinä pyrit rakentamaan teidän keskinäistä rakkauttanne.

Monet uskovat elävät tänä päivänä viikkokausia, jopa kuukausia viettämättä ”laatuaikaa” Jeesuksen kanssa. Kuinka he voivat rakastaa Jeesusta kokosydämisesti, kun laiminlyövät häntä päivät pääksytysten?

Salomon Korkeassa veisussa morsian ei voinut nukkua, koska ”… rakkaani oli kadonnut, mennyt menojaan”(Kork.v.5:6). Nainen nousi keskellä yötä sanoen: ”... sieluni oli vallannut hämmennys. Minä etsin häntä, mutta en häntä löytänyt; minä huusin häntä, mutta ei hän minulle vastannut” (sama jae). Niin hän kiireesti lähtee kaduille etsimään joka puolelta, mihin hänen rakkaansa on mennyt kysellen vastaan tulijoilta: ”Oletteko nähnyt minun rakastani?”

Miksi asia oli niin tärkeä hänelle? Koska, hän sanoi: ”Sellainen on minun rakkaani, sellainen on ystäväni"(jae 16). ”… minä olen rakkaudesta sairas"( jae 8). Hän ei voinut olla ilman rakastaan.

Miltä Jeesuksesta tuntuu, kun hän kattaa pöydän ja odottaa innokkaasti meitä seuraansa, mutta meitä ei näy, ei kuulu? Raamattu nimittää meitä hänen morsiamekseen, hänen rakkaakseen, hänen ainoaksi rakkaudekseen. Se sanoo, että meidät luotiin hänen yhteyteensä. Millaiselta Jeesuksesta mahtaakaan tuntua, kun me lyömme häntä laimin jatkuvasti, panemme muut hänen edelleen?
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MIHIN OLET KIINNITTÄNYT SYDÄMESI?

ViestiKirjoittaja noomi » 10.10.2014 06:36

    Kuva

MIHIN OLET KIINNITTÄNYT SYDÄMESI?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, December 6, 2012
MIHIN OLET KIINNITTÄNYT SYDÄMESI?
Missä sinun sydämesi on kiinni juuri nyt? Ikävöikö sielusi Jeesusta vai tämän maailman asioita?

Eräs postituslistamme nainen kirjoitti minulle ahdistavan viestin: ”Mieheni oli aiemmin täynnä Jumalan tulta. Vuosikaudet hän palveli uskollisesti Herran työssä, mutta nyt hän on kiintynyt uusiin haasteisiin. Hän ei enää vietä aikaa Herran kanssa. Olen kovin huolissani hänen kylmenemisestään.”

Jeesus kertoi vertauksen juuri tällaisesta laillisesta haasteesta. Rikas mies oli lähettänyt palvelijansa kutsumaan kaikki ystävänsä järjestämäänsä suureen juhlaan. Raamattu sanoo, että he ”kaikki rupesivat järjestään estelemään” (Luuk.14:18).

Yksi ystävä sanoi palvelijalle: ”Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä.” Seuraava kertoi palvelijalle: ”Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan”, kerro isännällesi, etten voi tulla, koska minun täytyy mennä kyntämään niillä peltoani.” Vielä eräs toinen sanoi palvelijalle: ’Minä otin vaimon’ ja nyt olen lähdössä häämatkalle. Ei minulla ole aikaa tulla juhlaasi.”

Mies oli kutsunut kaikki ystävänsä nauttimaan yhteydestä kanssaan. Hän oli tehnyt järjestelyjä heidän mukavuudekseen. Pöytä oli katettu ja kaikki oli valmiina, mutta kukaan ei tullut. Jokaisella oli omat kiireensä.

Jokaisella heistä oli hyvä, laillinen syy olla tulematta. Eivät he ystäväänsä kaihtaneet siksi, että olisivat halunneet mennä toisiin juhliin tai baariin. Päinvastoin Raamattu hyväksyy kaiken, mitä nämä ihmiset olivat tekemässä: Ostaminen ja myyminen voi tuoda perheelle turvallisuutta. Ostamansa tuotteen testaaminenhan on myös pelkkää liiketoimintaa. Viimeiseksi, avioliitto on siunaus, jota Raamattu korostaa.

Miten rikas mies suhtautui tähän? Raamattu kertoo: ”Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'." (Luuk.14:23- 24)

Tässä vertauksessa Jeesus ilmaisee selvästi, että kaikesta hyvästä, laillisesta tulee syntiä, kun se ottaa Herran paikan elämässämme.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron