Lyhyet David Wilkerson / Talvi

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

VOIMA PELKOA VASTAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 23.01.2015 07:28

    Kuva

VOIMA PELKOA VASTAAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, September 6, 2011
VOIMA PELKOA VASTAAN

“Mutta sinä päivänä, jota minä pelkään, minä turvaan sinuun”(Ps.56:3).

Minä olen peloissani.
Pelko ja vavistus ovat tulleet ylleni;
Kuoleman kauhut ovat kaatuneet päälleni.

PELOISSANI
Koska näen itsessäni enemmän pahaa kuin hyvää,
Valhetta enemmän kuin oikeudenmukaisuutta,
Heikkoutta ennemmin kuin voimaa.
Olen kuin epäkelpo oliivipuu
Ilman hedelmää.
Oi, jospa minulla olisi kyyhkysen siivet,
Silloin lentäisin pois
Ja pääsisin lepoon.
Kiiruhtaisin pakoon
Tuulisesta myrskystä
Ja rajuilmasta.

PELOISSANI
Jumala saattaa heittää minut pois
Ja kirota tämän vihreän puun,
Sillä hän tuli etsimään siitä hedelmää
Eikä löytänyt.

PELOISSANI
Niin voin panna toivoni häneen.
Minä huudan
Ja hän pelastaa minut.
Hän kuulee minun ääneni
Ja vapauttaa minun sieluni rauhaan
Taistelusta
Jota käydään minua itseäni vastaan.
Hän tallettaa minun kyyneleeni.
Jumala on minua varten.
Hän varjelee minun jalkani horjumasta,
Että voi vaeltaa hänen edessään

ELÄVIEN VALKEUDESSA.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MIKSI JUMALA VASTASI DAAVIDIN RUKOUKSEEN?

ViestiKirjoittaja noomi » 24.01.2015 09:24

    Kuva

MIKSI JUMALA VASTASI DAAVIDIN RUKOUKSEEN?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, September 5, 2011
MIKSI JUMALA VASTASI DAAVIDIN RUKOUKSEEN?

Daavid kertoo meille, miksi Jumala vastasi hänen rukoukseensa: ”Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun”(Ps.18:19).

Mielistynyt tarkoittaa tässä ”saada nautintoa tai iloa”. Daavid sanoi: ”Minä tuotan iloa Jumalalle. Hän vapautti minut vain, koska hän saa minusta iloa!” Rakkaani, hän on mieltynyt sinuun ja minuunkin!

Me, jotka luotamme Herraan, olemme hänen pyhä Siioninsa, hänen pyhä jäännöksensä. Jäännös
tarkoittaa ”niitä, jotka rukoilevat Herraa puhtaasta sydämestä”. Heidät on kutsuttu ulos penseästä kristillisyydestä ja ovat kokonaan antautuneita Jeesukselle.

Siionin valituille Jumala sanoo: ”Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalasi kädessä. Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua” (Jes.62:3-4).

Miksi Jumala tulee pelastamaan, niin mielellään vapauttamaan minua? Siksi, että Hän iloitsee minusta. Minä olen hänen ilonsa, ja hän riemuitsee minun ystävyydestäni!
Eräs nuorukainen sanoi minulle: ”En ole koskaan ollut varma siitä, että Herra hyväksyy minut oikeasti. Harvoin tunnen olevani tarpeeksi hyvä Jumalalle, en täytä mittaa. Yritän jatkuvasti lepyttää häntä tekemällä hyvää lähimmäisille.”

Niin monet uskovat tuntevat samoin! Vuosien varrella olen tuntenut vanhoja uskovia, joilla ei ollut varmuutta Herrassa. He tunsivat itsensä arvottomiksi, epäpuhtaiksi, ei-rakastetuiksi. He eivät uskoneet olevansa Jumalan sydämen ilo. Niinpä he aina yrittivät teoillaan miellyttää Jumalaa. Jos he sitten epäonnistuivat jossakin, he yrittivät jotakin muuta tehdäkseen Jumalan iloiseksi!

Rakkaani, ei voi olla näin! Kun tulet Jeesuksen luo, et voi tehdä hänelle mitään. Ei, hän tekee kaiken sinulle, koska hän on sellainen! Hän sanoo: ”Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan”(Joel 2:25).

Aivan sama, mikä sinun epäonnistumisesi tai luonteenvikasi on. Jumala korvaa sinulle kaiken!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HALUAAKO JUMALA TULLA AVUKSENI?

ViestiKirjoittaja noomi » 25.01.2015 08:41

    Kuva

HALUAAKO JUMALA TULLA AVUKSENI?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, September 2, 2011
HALUAAKO JUMALA TULLA AVUKSENI?

Uskotko, että Jumala haluaa tulla nopeasti ratkaisemaan sinun ongelmasi?

Tässä kohden monet uskovat erehtyvät. He tietävät, että Jumalalla on kaikki, mitä he tarvitsevat. He tunnustavat, että hän huolehtii heistä, mutta eivät ole vakuuttuneita siitä, että hän haluaisi tulla nopeasti auttamaan heitä.

Kun Jumala ei vastaa heidän huutoihinsa aivan heti, he kuvittelevat omien esteidensä ja sisäisten lukkojensa olevan syynä siihen. He luulevat, ettei Herra halua tulla heidän avukseen monenmoisten syiden takia.

Karmelin vuorella Elia syytti pakanajumala Baalia lastensa hylkäämisestä: ”He huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: ’Baal, vastaa meille!’ Mutta ei ääntä, ei vastausta!” (1 Kun.18:26).

”Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää". Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa … niin että heistä vuoti verta... Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!” (1Kun.18:27- 29).

Kuule nämä sanat uudelleen: “Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!”

Tämä lause osoittaa sen, miten me syytämme Jumalaa lastensa hylkäämisestä! Me rukoilemme, me huudamme Jumalaa ääneen avuksemme, mutta jatkamme matkaa uskoen, ettei hän kuullut! Me menemme pois Herran läsnäolosta, pois seurakunnasta, pois salaisesta kammiostamme luullen, ettei hän ole huomannut meitä!

Herra on aina valmis kuulemaan ja vastaamaan meidän avunhuutoihimme. Minä rakastan Daavidin sanontaa hänestä: ”Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat… Hätäni päivänä minä sinua avukseni huudan, sillä sinä vastaat minulle” (Ps.86:5, 7).

Daavid sanoi: ”Minun Jumalani on valmis ja haluaa vastata minulle sillä hetkellä, jona minä huudan häntä! En pysähdy miettimään ongelmaani. En murehdi sitä enkä yritä itse löytää ratkaisua. Minä menen Herrani luo ja huudan: ”Auta!”

Sitä vain Jumala odottaa: sinun särkyneen sydämen huutoasi, ilmaistuna lapsenomaisessa uskossa!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

NÄKEEKÖ JUMALA, MITÄ JOUDUN KOKEMAAN JA VÄLITTÄÄKÖ HÄN SIITÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 26.01.2015 08:13

    Kuva

NÄKEEKÖ JUMALA, MITÄ JOUDUN KOKEMAAN JA VÄLITTÄÄKÖ HÄN SIITÄ?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, September 1, 2011
NÄKEEKÖ JUMALA, MITÄ JOUDUN KOKEMAAN JA VÄLITTÄÄKÖ HÄN SIITÄ?

Jumala kysyy: ”Uskotko, että näen täysin, mitä käyt läpi juuri tällä hetkellä?” Ehkä tätä lukiessasi olet sellaisten asioiden keskellä, joissa tarvitsisit hänen puuttumistaan asioihin. Ongelmasi luonne vaatii vastausta.

Rakkaani, uskotko, että Jumala seuraa jokaista liikettäsi, niin kuin isä valvoo lastaan? Tiedätkö sydämessäsi, että hän tulkitsee jokaisen ajatuksesi? Uskotko, että hän toimii koko ajan: pullottaa kaikki kyyneleet, kuulee kaikki huokauksesi, pysyttelee sinun ylläsi, rakastaen ja huolehtien?

Raamattu kuvaa hänen tekevän juuri näin!

"Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa… Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa”(Ps.34: 15,17).

”Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle”(2 Aik.16:9).

Uskotko, että Jumala on täydellisen, ehdottoman tietoinen sinun jokaisesta ajatuksestasi, murheestasi, kivustasi, taloudellisesta taakastasi, perheongelmastasi? Hän haluaa myös johtaa sinut kaiken sen läpi.

Psalminlaulaja sanoo meille: ”Niin kuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä”(Ps.103:13).

Hepreankielen sana armahtaa tarkoittaa tässä ” hyväillä, syleillä, olla rakastava”. Raamattu sanoo siis, että Herra syleilee niitä, jotka pelkäävät häntä. Jumala panee käsivartensa sinun ympärillesi, Hän sivelee poskeasi, Hän pitää sinua sylissään. Hän sanoo: ”Minä tiedän sinun ajatuksesi, huolesi, kaikki taistelut, joita kohtaat, ja minä välitän!” Ihan sama, mitä käyt läpi, mitä tunnet, Herra näkee kaiken! Hän tuntee heikkouden tunteesi. Hän tuntee jokaisen liikkeesi, jokaisen sanasi ja tekosi.

Jumala ei ole vihainen sinulle juuri nyt. Ei! Hän ajattelee sinusta ihania, helliä, rakastavia ajatuksia. Hän tietää, miltä sinusta tuntuu ja Hän välittää! Hän sanoo: ”Niin, käyt läpi suuria koetuksia, olet kiusauksissa ja heiteltävänä. Olet kuitenkin Minun lapseni enkä minä anna vihollisen koskaan pettää sinua. Minä vien sinut läpi!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ONKO JUMALALLA VASTAUS KAIKKIIN KYSYMYKSIINI?

ViestiKirjoittaja noomi » 27.01.2015 07:58

    Kuva

ONKO JUMALALLA VASTAUS KAIKKIIN KYSYMYKSIINI?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, August 31, 2011
ONKO JUMALALLA VASTAUS KAIKKIIN KYSYMYKSIINI?

Kuka tahansa uskova, joka haluaa miellyttää Jumalaa rukouselämällään, joutuu ratkaisemaan tämän kysymyksen: ”Onko Jumalalla kaikkea, mitä tarvitsen? Pitääkö minun mennä jonnekin muualle vastausta saamaan?”

Tämä näyttää yksinkertaiselta kysymykseltä, sellaiselta, jota ei pitäisi edes esittää. Useimmat uskovat vastaisivat välittömästi: ”Tietenkin, Jumalalla on kaikkea, mitä tarvitsen.” Kuitenkaan monet eivät ole kovin vakuuttuneita asiasta!

Sanomme uskovamme. Laulamme virsiä ja saarnaamme siitä. Kun sitten kriisi iskee, eikä Jumala näytä vastaavan, emme sittenkään usko hänellä olevan kaikkea, mitä tarvitsemme!

Paavali sanoo: ”Mutta minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa”(Fil. 4:19). Herralla on runsauden varastohuone, josta hän voi vastata kaikkiin tarpeisiimme.

Miksi Jeesuksen vertauksen vaikeuksissa ollut nainen kiusasi jatkuvasti väärämielistä tuomaria oikeutta pyytäen? Siksi, että hän tiesi vain tämän tuomarin voivan ratkaista hänen ongelmansa voimallaan ja auktoriteetillaan. Hän ei voisi mennä kenenkään muun luokse apua saamaan (ks. Luuk.18:1-8).

Kunpa meilläkin olisi sisäinen tieto siitä, että yksin Jumalalla on kaikki, mitä tarvitsemme. Silloin emme turhaan tähyilisi mihinkään muuhun voimanlähteeseen. Herra on oikeamielinen ja pyhä tuomari. Hänellä on kaikki viisaus, valta ja auktoriteetti kohtaamiemme vaikeuksien voittamiseen.

Jumala yritti neljäkymmentä vuotta vakuuttaa Israelin kansaa siitä, ettei heidän tarvitsisi koskaan olla minkään puutteessa. Hän olisi heidän jatkuva lähteensä ja huoltajansa. ”Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunannut sinua kaikissa kättesi töissä. Hän on pitänyt huolen sinun vaelluksestasi tässä suuressa erämaassa. Jo neljäkymmentä vuotta on Herra, sinun Jumalasi, ollut sinun kanssasi, eikä sinulta ole mitään puuttunut.'”(5 Moos. 2:7).

Jumala sanoi: ”Minun kanssani ette joudu näkemään puutetta tai vähyyttä. Minulla on kaikki, mitä tarvitsette!”

”Sillä Herra, sinun Jumalasi, vie sinut hyvään maahan… sinun ei tarvitse … mitään puutetta nähdä… sinä syöt ja tulet ravituksi”(5 Moos.8:7- 10).

Tänä päivänä Herra on vienyt meidät Luvattuun Maahan, Kristukseen! Jeesus on meille se paikka, jossa ei ole koskaan mitään puutetta. Hän edustaa jumaluuden täydellisyyden ruumiillistumaa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN LAPSET ON TATUOITU HÄNEN KÄMMENEENSÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 28.01.2015 08:04

    Kuva

JUMALAN LAPSET ON TATUOITU HÄNEN KÄMMENEENSÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, August 29, 2011
JUMALAN LAPSET ON TATUOITU HÄNEN KÄMMENEENSÄ

Tämä on lempikohtiani Raamatussa:

”Riemuitkaa, te taivaat, iloitse, sinä maa, puhjetkaa riemuun, te vuoret, sillä Herra lohduttaa kansaansa ja armahtaa kurjiansa. Mutta Siion sanoo: "Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut". Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota. Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni”(Jes.49:13- 16).

Jumala sanoo, että hän piirtänyt minut kämmeneensä! Tässä käytetty heprean sana tarkoittaa ”tatuoitu”, sitä ei voi poistaa, ei pyyhkiä olemattomiin. Hän ei voi ojentaa kättänsä ilman, että minä muistun hänen mieleensä!
Rakkaani, tahdon vakuuttaa sinulle: Voit joutua koetuksiin ja kärsimyksiin. Voit olla kaukana sieltä, missä tahtoisit olla Herrassa. Silti voit tietää yhden asian ennen muuta: sinä olet hänen silmiensä ilo!

Kirjoitan tämän sinulle uskoen ja tietäen sydämessäni, vaikken olekaan vielä päässyt perille, että hän on tehnyt minusta osan jäännöstään. Uskon koko sydämestäni, että olen kuninkaallinen kruunu, kääty hänen kädessään, hänen sydämensä ilo. Hän ei ole vihainen minulle, hän iloitsee minusta!

Kuule tätä ihanaa lupausta:

”Minä iloitsen ja riemuitsen sinun armostasi, kun sinä katsoit minun kurjuuttani, tunsit minun sieluni ahdistukset, etkä jättänyt minua vihollisen valtaan, vaan asetit minun jalkani aukealle. Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä! ”(Ps.31:7-8, 19).

Jumala on antanut sinulle kaiken, mitä tarvitset vapauteen ja voittoon. Hän näkee sinun tilasi, hän välittää. Hän hyväilee sinua, kun huudat häntä avuksi. Hän on valmis tulemaan avuksi tässä ja nyt.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TÄYSI PÄÄSY JUMALAN LÄSNÄOLOON

ViestiKirjoittaja noomi » 29.01.2015 09:35

    Kuva

TÄYSI PÄÄSY JUMALAN LÄSNÄOLOON

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, August 26, 2011
TÄYSI PÄÄSY JUMALAN LÄSNÄOLOON

Joka neljäs vuosi, tammikuussa Amerikka asettaa virkaansa presidentin, jonka sanotaan olevan ”koko maailman mahtavin virka”. Hänen allekirjoituksensa on laki. Hän komentaa maailman voimakkainta armeijaa. Hän voi vain napin painalluksella saattaa tuhon kokonaisten kansakuntien päälle. Hänen valtansa ei kuitenkaan ole mitään verrattuna siihen valtaan, jonka Jeesus on antanut sinulle ja minulle!

Meillä on näet täydellinen pääsy elävän Jumalan läsnäoloon samoin kuin hänelläkin meidän luoksemme. ”Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi… niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa…”(Hebr.10:19 -22).

Tämä pääsy tuli mahdolliseksi Jeesuksen ristiinnaulitsemisessa, kuolemassa ja ylösnousemisessa kuolleista. Se tapahtui, kun temppelin esirippu halkesi kahtia. Se taas merkitsi sitä, että me voimme mennä sisään ja Jumala voi tulla ulos, että hän voi tavata meidät!

Sana luja luottamus tarkoittaa ” avoin, peittelemätön julkisuus”. Rakkaani, se ”julkisuus” on paholaisen takia! Se tarkoittaa, että saamme sanoa jokaiselle helvetin riivaajalle: ”Minulla on oikeus Jeesuksen veressä vaeltaa Jumalan läsnäolossa, puhua hänen kanssaan ja hän minun kanssani!”

Uskotko, että sinulla on tällainen oikeus? Jumala haluaa tulla tulos ja tavata sinut? Lähestykäämme häntä sydän täynnä uskon varmuutta! Emme tule linnun tai vuohen tai härän veren, vaan Herramme Jeesuksen veren kautta. ”Ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkein pyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!”(Hebr.9:12- 14).

Mikään ei innosta Jumalan sydäntä enemmän kuin se, että hänen lapsensa tulevat hänen luokseen täydessä uskon varmuudessa, arkailematta! Hän haluaa meidän tulevan sanoen: ”Minulla on oikeus olla tässä. Vaikka sydämeni syyttää minua, Jumala suurempi kuin sydämeni!”(ks.1 Joh. 3:20)
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

RAKKAUTEEN JUURTUNEINA JA PERUSTUNEINA

ViestiKirjoittaja noomi » 30.01.2015 08:09

    Kuva

RAKKAUTEEN JUURTUNEINA JA PERUSTUNEINA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, August 24, 2011
RAKKAUTEEN JUURTUNEINA JA PERUSTUNEINA

”Että hän antaisi… Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä” (Ef.3:17–19).

Juurtuneina ja perustuneina tarkoittaa tässä ”rakentaa alle syvä ja vakaa perustus Jumalan rakkauden tuntemisessa ja ymmärtämisessä sinua kohtaan”. Toisin sanoen, Jumalan rakkauden tunteminen sinua kohtaan on se perustava totuus, jolle kaikkien muiden totuuksien täytyy rakentua!

Tähän perustuu esimerkiksi Jumalan pelko. Jumalan pelko ei ole sitä, että pelkäät hänen tuhoavan sinut, jos hän saa sinut kiinni pikkurikkeestä. Se on pikemminkin sitä, että pelkäät hänen vihaansa kapinointia kohtaan. Tai sitä, mitä hän tekee niille, jotka mieluummin rakastavat pimeyttä kuin valkeutta.

Syyllisyyden, pelon ja tuomion alla elävät uskovat eivät ole ”juurtuneita ja perustuneita” Jumalan rakkauteen. Meidän taivaallinen Isämme lähetti Poikansa kuolemaan syntiemme ja heikkouksiemme tähden. Jos et täysin käsitä, mitä tällainen rakkaus sinua kohtaan merkitsee, sinulla ei voi koskaan olla vakaata tai pysyvää perustaa!

”Niin että te … voisitte … käsittää… Kristuksen rakkauden” (Ef.3:18- 19). Kreikankielinen sana, joka on tässä käännetty sanalla käsittää tarkoittaa ”tavoitella innokkaasti saadakseen jotain”. Apostoli Paavali haluaa, että tavoittelet innokkaasti tätä totuutta ja perustat uskonelämäsi sille. Hän käskee sinun ojentaa hengelliset kätesi ja sanoa: ”Minä aion tavoitella tätä!”

Ehkä sinua saartavat kiusaukset, joita et näytä pystyvän ravistamaan pois päältäsi. Ehkä kannat tunnetta siitä, ettet ikinä täytä mittaa, arvottomuutta, pelkoa, että paholainen lopulta kampittaa sinut ja sinä petät Jumalan.

Juuri tänä päivänä sinun pitää herätä Jumalan rakkauteen sinua kohtaan! Rukoilen, että lukiessasi tätä kirjoitusta jokin iskee lujasti syvälle sydämeesi ja pystyt sanomaan: ”Olet oikeassa, veli Dave. Olen tuollainen, mutta en halua jatkaa elämääni sillä tavalla!” Rukoilen, että tartut tähän totuuteen, että se aukaisee silmäsi ja auttaa sinua pääsemään sisälle aivan uuteen ilon ja rauhan elämänpiiriin jokapäiväisessä vaelluksessasi hänen kanssaan.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ULOSPÄÄSY

ViestiKirjoittaja noomi » 31.01.2015 09:32

    Kuva

ULOSPÄÄSY

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, August 23, 2011
ULOSPÄÄSY

"Meren halki kävi sinun tiesi, sinun polkusi läpi suurten vetten, eivätkä sinun jälkesi tuntuneet" (Ps.77:19)

Jumala on luvannut
Valmistaa pakotien
Kiusauksesta
Tien, joka vie mereen,
Polun syviin vesiin.
Minä valitin tästä
Ja henkeni nääntyi.
Pakotie?
Mereen?
Syviin ja suuriin vesiin?
Minä puhuin sielulleni
Ja tutkin sitä tarkasti.
Syvät vedet ympäröivät minut;
Minä uin koetusten meressä.
Onko Herra heittänyt minut pois luotaan?
Eikö hän enää ole suosiollinen minulle?
Onko hänen armonsa mennyt ikuisiksi ajoiksi?
Onko Jumala unohtanut olla armollinen?
Vihassaan hän on sulkenut minut
Sekasorron mereen?
Sitten muistin,
Sinä olet johtanut kansaasi niin kuin laumaa
Mooseksen kädellä
Suuriin vesiin
Vedet näkivät sinut, oi Jumala
Ja ne olivat peloissaan.
Syvyydet … olivat huolissaan;
Ne tottelivat
Ja vedet puolittuivat.
Minäkin haluan vaeltaa uskossa
Suuriin vesiin,
Ja jos en kuule askeleitasi jäljessäni,
Kuljen eteenpäin.
Muistan
Kuinka hän halkaisi meren
Ja … pani vedet seisomaan kasoina.
Minä kuljen läpi
Niiden kanssa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN ÄÄNEN TOTTELEMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 02.02.2015 08:30

    Kuva

JUMALAN ÄÄNEN TOTTELEMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, August 22, 2011
JUMALAN ÄÄNEN TOTTELEMINEN

Jos haluat johdatusta, jos ajattelet olevasi valmis toteuttamaan hänen tahtoaan, anna minun kysyä sinulta yhtä asiaa: Oletko valmis kuulemaan hämmentävän sanan, joutumaan vaikeuksiin ja tulemaan hyljätyksi. Oletko valmis elämään uskossa ilman taattua mukavuutta, vain Pyhän Hengen antamaa?

Tämä tapahtui Jesajalle! Profeetta ilmoittautui vapaaehtoiseksi: ”Herra, lähetä minut”, ja Jumala lähetti hänet suorittamaan vaikeaa tehtävää! ”Niin hän sanoi: "Mene… paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään"(Jes.6:9 -10).

Jesaja kuuli sanan, joka ei ollut imarteleva! Päinvastoin se teki hänet vihatuksi, epäsuosituksi. Herra sanoi hänelle: ”Paaduta ne, jotka kieltäytyvät kuulemasta minun ääntäni! Sulje heidän silmänsä ja korvansa, saata loppuun heidän sydämensä paatumus.”

Jos haluat kuulla Jumalan äänen, sinun täytyy olla valmis kuulemaan kaiken, mitä hän sanoo! Jumala ei sano koskaan ”Mene!” ennen kuin hän ensin kysyy: ”Kuka haluaa mennä?” Hän tulee luoksesi kysyen: ”Tahdotko tehdä kaiken, mitä sinulta pyydän ja vielä minun tavallani? Haluatko antaa elämäsi minulle?”

Kun rukoilin vuosia sitten johdatusta, Herra sanoi minulle selvästi: ”Mene takaisin New Yorkiin.” Se sana oli minulle mitä epämieluisin! Olin jo valmistautunut jäämään eläkkeelle. Olin aikonut kirjoittaa kirjoja ja julistamaan eri paikoissa. Ajattelin: ”Herra, olenhan jo viettänyt parhaat vuoteni siellä. Älä vaadi minulta tätä.”

Niin, me haluamme kuulla Jumalan äänen, mutta haluamme kuulla sen mukavasti! Emme halua sen järkyttävän itseämme. Mitä varten Jumala antaisi meille johdattavan sanansa, jollei hän ole varma siitä, että tottelemme sitä?

Aabraham oppi kuulemaan Jumalan äänen tottelemalla sitä, minkä oli kuullut ja heti kuultuaan sen! Jumalan käski häntä uhraamaan poikansa Iisakin(ks.1 Moos.22:2). Aabraham totteli sanaa ja hänen kuuliaisuutensa muuttui ihanaksi tuoksuksi, joka kosketti koko maailmaa: ”Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sen tähden että olit Minun äänelleni kuuliainen"(1 Moos.22:18).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron