Lyhyet David Wilkerson / Talvi

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

OLE VALMIS KUOLEMAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 01.01.2015 09:04

    Kuva

OLE VALMIS KUOLEMAAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, October 19, 2011
OLE VALMIS KUOLEMAAN

Kun Jumala teki uuden liiton, hän sitoi itsensä valaan. Hän lupasi varata kaiken vallan ja voiman, mitä tarvittaisiin liiton kaikkien tilanteiden ja vaatimusten täyttämiseksi. Niinpä Jumala sanoo vannoen valalla: ”Minä teen sen” ja meissä oleva usko vastaa: ”Tapahtukoon niin”.

Haluan esittää ihmeellisen totuuden tästä uudesta liitosta. Se väittää, ettei Herra koskaan pääse tarpeeksi lähelle omiaan eikä koskaan niin lähelle, kuin itse haluaisi. Siksi hän yhdistää, sitoo ja vetää meidät lähelle itseään, ja itsensä meihin tällä sitovalla sopimuksella.

Uusi liitto puhuu vain Herramme sitoutumisesta varjella lapsiaan lankeamasta. Hän tahtoo lohduttaa ja vakuuttaa meitä siitä, että meissä asuva Pyhä Henki voi särkeä synnin voiman ja hallintavallan.

Tämä totuus on ainoa toivo uskoville, jotka ovat murtuneet ponnistellessaan helmasyntiään vastaan. Kun uusi liitto kirkastuu meille, opimme synnin voittamisen salaisuuden.

Kuolema on ainoa tie ulos vanhasta liitosta, ja sisälle uuteen liittoon. Lihallisen uskon on kuoltava. Sen ei pidä enää yrittää uskoa. Jos aion omistaa uskon, todellisen, Kristuksen uskon, hänen pitää antaa se minulle. Meille on annettu uskon määrä. En kuitenkaan voi tehdä itse mitään, koska tässä on kysymyksessä hänen uskonsa. Siksi Raamattu puhuu ”Kristuksen uskosta”.

Oletko syntisairas? Haluaisitko mieluummin elää pyhää elämää, vapaana totutuista himoista? Valmistaudu sitten kuolemaan. Ole valmiina ottamaan vastaan risti. Uusi liitto vie sinut voimiesi loppuun, mitättömyyteen. Kun olet hylännyt kaiken toivon päästä irti synnistä omalla inhimillisellä voimallasi ja tahdollasi, silloin olet valmis astumaan sisään vapauden ihanaan valtapiiriin uuden liiton kautta.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SAAMME KAIKKI EDUT

ViestiKirjoittaja noomi » 02.01.2015 06:53

    Kuva

SAAMME KAIKKI EDUT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, October 18, 2011
SAAMME KAIKKI EDUT

Jumala antoi Poikansa, Poika antoi henkensä ja me saamme kaikki edut!

Yhteisellä sopimuksella Isä ja Poika tekivät keskenään liiton varjelemaan ja ylläpitämään Kristuksen siementä. Tällä varmistettiin, että me kestämme loppuun asti.

”Hän kutsuu minua: 'Sinä olet minun isäni, sinä minun Jumalani ja pelastukseni kallio'. Ja minä asetan hänet esikoiseksi, maan kuninkaista korkeimmaksi. Minä säilytän armoni hänelle iankaikkisesti, ja minun liittoni hänen kanssaan on luja. Minä annan hänen jälkeläistensä säilyä iäti ja hänen valtaistuimensa niin kauan, kuin taivaat pysyvät. Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan, jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni, niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla; mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani. En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt. Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele: 'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa on minun edessäni niin kuin aurinko”(Ps.89:26- 36).

Isä teki tämän liiton vakuudeksi Pojalleen: ”Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi”(Jes. 42:6). Jumala siis sanoi: ”Käteni on oleva aina sinun kätesi tukena, etkä sinä joudu koskaan minun varjelevan voimani ulkopuolelle. Minä vakuutan pitäväni sinut suojassa kaikilta sielunvihollisen juonilta”.

Isän antama vakuus on meidänkin ulottuvillamme nyt, koska Pojan uhri ristillä on tuonut meidät tämän liiton osallisuuteen. Jumala vakuutti Pojalleen: ”Jos menet, minä varjelen ja yllä pidän kaikki sinun siemenesi, niin kuin olen varjellut ja pitänyt yllä sinua. En koskaan siirrä uskollisuuttani sinusta tai sinun lapsistasi.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

AJATUKSIA RAKKAUDESTA JA USKOSTA

ViestiKirjoittaja noomi » 03.01.2015 10:39

    Kuva

AJATUKSIA RAKKAUDESTA JA USKOSTA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, October 12, 2011
AJATUKSIA RAKKAUDESTA JA USKOSTA

Haluan jakaa muutaman hyvin parantavan ajatuksen uskosta ja rakkaudesta. Uskon Jumalan tekevän ihmeitä vastaamalla uskon rukoukseen. Uskon myös kaikkiin Jumalan Sanan lupauksiin. Olen tajunnut kärsittyäni ja itkettyäni paljon jotain ihmeellistä Jumalan työskentelytavasta. Seuraavan tulisi auttaa uudistamaan varmuuttasi Herrassa. Sen tulisi myös vapauttaa sinut yrittämästä ymmärtää uskoa.
Nämä ovat päätelmäni:

Jos et pysty antamaan Jumalalle täydellistä uskoa, anna Hänelle täydellinen rakkaus. ”Täydellinen rakkaus poistaa kaiken pelon.” Täydellinen rakkaus on se lepo, jonka Jumala antaa kansalleen. Hän haluaa meidän lepäävän Hänen rakkaudessaan. Saamme myös luottaa siihen, että hän tulee aina avuksemme, niin kuin isä tulee kipuja kärsivän lapsensa luo, vajavaisesta uskostamme huolimatta.

Lopeta uskosi arvioiminen ja pisteyttäminen. Lakkaa yrittämästä ymmärtää uskoa. Raamattu sanoo: ”Näin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus; mutta suurin niistä on rakkaus” (1 Kor. 13:13). Jos haluat erikoistua johonkin, erikoistu rakkauteen. Usko toimii rakkaudesta.

Jos Jumala ei vastaa johonkin tiettyyn rukoukseemme, voimme olla varmoja, että hänellä on jokin suurempi iankaikkinen tarkoitus tehdessään niin.

Kaiken ydin on siinä, että Jumalalla on kaikki voima ja hän voi tehdä mitä vain. Hänelle ei mikään ole mahdotonta. Hän on luvannut vastata kaikkiin rukouksiin Kristuksen nimessä. Meidän tulee siis pyytää täydessä uskon varmuudessa ja odottaa vastausta. Jos Jumala viivyttää vastaustaan tai valitsee toisen tien meille, hänellä on syynsä siihen. Mitä hyvänsä Jumala salliikin elämäämme, meidän tulee uskoa, että kaikki yhdessä vaikuttaa meidän parhaaksemme (Room. 8:28).

Meidän taivaallinen Isämme tietää tarkalleen, missä olemme ja mitä tarvitsemme. Hän antaa meille sen, mikä on parasta Pyhän Hengen aikataulun mukaisesti (Matt.7:11).

Jumala ei salli koetusten lannistavan sinua. Saatat ajatella tulleesi sietokykysi rajoille, mutta sinä selviät. Elät kertoaksesi hänen uskollisuudestaan, jos et paaduta sydäntäsi, vaan heittäydyt hänen käsivarsilleen luottaen hänen ikuiseen rakkauteensa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KATASTROFI

ViestiKirjoittaja noomi » 04.01.2015 06:39

    Kuva

KATASTROFI
DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, October 11, 2011
KATASTROFI

Eräs tiedemies sanoi katastrofin “järisyttäneen koko maailmaa”. Toinen sanoi sen olleen ”maailman historian pahin luonnonmullistus”. Näillä lauseilla he kuvailivat merenalaista maanjäristystä, joka tuhosi laajoja rannikoita Aasiassa muutama vuosi sitten.

Kymmeniätuhansia ihmisiä kuoli. Me yhä näemme tuhoa ympärillämme.

Kauheiden tapahtumien yllättäessä, menen Isän luokse kysymään häneltä: ”Herra, mitä tämä kaikki on? Oliko tämä vain selittämätön luonnon onnettomuus, vai onko jotain, mitä kansasi tulisi tietää tapahtuneen syystä?”

Me suremme sanoin kuvaamatonta kipua ja murhetta, joita suuri joukko ihmisiä joutui kestämään. Me rukoilemme hartaasti niiden puolesta, jotka kärsivät. Työyhteisömme on lähettänyt kristillisten avustusjärjestöjen kautta tuhansia dollareita auttamaan kirkkojen ja kotien uudelleen rakentamista tuhoalueilla. Raamattu sanoo, että haavoitettujen tunteet koskettavat taivaallista Isäämme. Pyhä Henki vuodattaa lohdutustaan uskoville tuhojen kohtaamissa maissa.

Amerikka on myötätuntoinen ja avulias kansa. Kiitän Jumalaa niistä, jotka osallistuivat rukoilemalla, antamalla ja menemällä auttamaan. Kuitenkin olen huolestunut syvällä sielussani. Tuhojen valtavuus ei näytä kolahtavan meihin. Se kaikki vain mykistää ja tympäännyttää meitä.

Kiitän Jumalaa kaikista hyvistä siunauksien uutisista eri puolilta maailmaa, mukaan lukien Amerikan. Jos emme suostu polvillemme irtipäästettyjen voimien edessä, jos emme pysty nöyrtymään hirvittävien luonnontuhojen tähden, mikä voi hiljentää Jumalan pilkkaajat? Onko meistä tullut järkytyksenkestäviä`

Mieti näitä:

Jumalan poistaminen yhteiskunnastamme poliittisen oikeudenmukaisuuden vuoksi
Koko maailman kääntyminen sekularismiin ja materialismiin
Seurakunnan muuttuminen maailmallisemmaksi kuin maailma itse
Väkivallan ja välinpitämättömyyden kasvu
Raamattua ei tunnusteta enää Jumalan Sanaksi
On murennettu ajatus päivästä, jolloin kaikki voidaan järkyttää
Kun ajattelevilla ihmisillä kaikkialla on intuitiivinen ajatus siitä, että ”joku peukaloi luontoa. Tapahtuu jotakin selittämätöntä”
Kun yhteiskunta jatkaa toimiaan ilman ainuttakaan ”taukoa Jumalalle”, ajattelematta sitä, että Jumala ei anna itseään pilkata

Näiden asioiden tapahtuessa olemme tulleet lähelle tai ylittäneet hengellisen kovakorvaisuuden rajan, jolloin ei mikään määrä jumalallista armoa voi enää auttaa.

Jumala on armollinen, laupias ja valmis antamaan anteeksi. Osoittakoon Jeesus rakkautensa ja myötätuntonsa opetuslastensa kautta Herran päivän lähestyessä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA KUVAA RAKKAUTTAAN OMALLE KANSALLEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 05.01.2015 08:25

    Kuva

JUMALA KUVAA RAKKAUTTAAN OMALLE KANSALLEEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, October 7, 2011
JUMALA KUVAA RAKKAUTTAAN OMALLE KANSALLEEN

Jumala kuvaa itseään näin: “Minä opetin Efraimin kävelemään. - Hän otti heidät käsivarsillensa. - Mutta he eivät ymmärtäneet, että minä heidät paransin”(Hoos.11:3).

Alkukielessä tämä jae kuuluu seuraavasti: ”Minä tulin heidän luokseen, kun heillä oli ahdistus ja hoidin heidät hellästi pahojen paikkojen ohi. Minä pidin heitä käsivarsillani kuin sairaanhoitaja!” Hoosea 11:7 sanoo: ”Minun kansani on taipuvainen luopumaan minusta.” Sana ”taipuvainen” tässä merkitsee ”riippuu luulevaisuudessa, epäilevänä”.

Israel ei ollut varma Herran rakkaudesta ja hellyydestä. Siksi Jumala sanoi Hoosealle: ”Minun kansani epäilee rakkauttani heitä kohtaan. He eivät oikein tunne minua ja ovat epävarmoja rakkaudestani.”

Se oli totta! Israel ei voinut uskoa, että Jumala rakasti heitä yhä. He olivat palvelleet epäjumalia, olivat luopuneita ja epäilijöitä. Ilmeisesti he ajattelivat: ”Jumala ei enää ole mielistynyt meihin. Olemme tehneet syntiä tahallamme. Jumala varmaan tuomitsee meidät.” Jumalapa sanoi: ”Kuinka minä jättäisin sinut, Efraim?… Minun sydämeni kääntyy, minun säälini herää”(Hoos.11:8).

Kuuntele hänen lohduttavia ja parantavia sanojaan sinulle:

”Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen (Jes. 57:16). Herra sanoi heille: ”Jos et näkisi minussa muuta kuin vihaa, henkesi nääntyisi, koska se olisi liian murskaavaa.”

”Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin; minä löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Mutta hän luopui minusta ja kulki oman sydämensä tietä. Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet ja johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevillensa”(Jes.57:17- 18). Kuulostaako tämä siltä, kuin Jumala olisi hyljännyt kansansa, kun he hylkäsivät hänet?

Saatat kulkea syvissä vesi juuri nyt. En tarkoita ehdottomasti kiusauksia tai koetuksia. Puhun yli voimien käyvistä tapahtumista, jotka heitetään päällesi. Et ymmärrä niitä. Kaikenlaiset tuulet ja aallot tulvivat yllesi, asiat, joita et ymmärrä. Ne tulevat kotiisi, seurakuntaasi, työpaikallesi, joka puolelta. Jumala tahtoo kantaa sinut kaiken läpi! Hän haluaa palauttaa sinun hengellisen terveytesi. Jospa voisit tällä hetkellä uskoa, että hän rakastaa sinua kaikesta niskoittelustasi huolimatta. Hän pyytää sinua katsomaan häntä omana taivaallisena sairaanhoitajana, sillä se riittää.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TOIVON, ILON JA RAUHAN TÄYTTÄMÄNÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 06.01.2015 07:50

    Kuva

TOIVON, ILON JA RAUHAN TÄYTTÄMÄNÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, October 6, 2011
TOIVON, ILON JA RAUHAN TÄYTTÄMÄNÄ

Jos haluat Jumalan rauhan vallitsevan elämääsi, sinun pitää luopua monista asioista:

Sinun pitää lakata ymmärtämästä, miten Jumala järjestää kaikki asiat.
Sinun pitää lakata murehtimasta ja huolehtimasta: ”Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi” (Fil.4:6).
Sinun pitää lakata sanomasta Jumalalle, mikä sinun mielestäsi olisi hyvä itsellesi.
Ennen kaikkea, sinun pitää lakata ajattelemasta, että sinusta ei ole mihinkään. Lakkaa luulemasta, ettet voi miellyttää Jumalaa!

Saatanan tehokkaimpia ansoja, joilla hän ryöstää uskovan rauhan, on saada hänet vakuuttuneeksi, miten kovasti hänen pitää ponnistella lihassa miellyttääkseen Jumalaa! Tämän ansan hän heittää päälleni jatkuvasti.

Joskus, kun tarvitsen rauhaa hiljentymiseen, menen autooni ja ajan johonkin yksinäiseen paikkaan. Voin ylistää Herraa ja nauttia hänen läsnäolostaan katsellessani vihreitä peltoja ja metsiä. Joskus minuun kuitenkin iskee ajatus, etten tällä tavalla tee mitään Herralle kelpaavaa!

Rukoilen: ”Herra, en todellakaan tee kovin paljon valtakuntasi hyväksi. Minä vain rukoilen, kokoan saarnan juuria ja menen kirkkoon saarnaamaan. Koko maailman on menossa helvettiin, mutta minä en tee mitään sinulle!”

Iskevätkö tällaiset ajatukset joskus mieleesi? Teetkö kaikkesi ollaksesi mieliksi Herralle? Silti et tunne itseäsi pyhäksi? Minä tunnen itseni kovin harvoin pyhäksi. Se pitää paikkansa jopa parhaimpina hetkinäni, jopa silloin, kun saarnaan Pyhän Hengen voitelussa!

Kysyt: ”Sinäkö veli David? Tunnet usein, ettet tee mitään Jumalalle?” Paholainen tulee ja saa meidät kaikki tuntemaan itsemme arvottomiksi, epätäydellisiksi. Menetämme rauhan, kun annamme periksi näille kamalille tunteille.

Kuuntele, miten Paavali rukoilee meidän puolestamme: ”Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta” (Room.15:13).

Luota hänen hyvyyteensä. Usko hänen rakkauteensa ja armoonsa. Älä väitä hänen olevan vihainen ja järkyttynyt tähtesi tai puhumaton sinulle. Anna hänen rauhansa vallita sydämessäsi ja koko elämässäsi!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN RAUHANSA LAHJA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.01.2015 08:13

    Kuva

HÄNEN RAUHANSA LAHJA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, October 5, 2011
HÄNEN RAUHANSA LAHJA

”Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa” (Fil.4:6-7).

Kun vastikään luin tämän Raamatunkohdan, huomasin jotain, mitä en ollut ennen tajunnut. Paavali neuvoo meitä lakkaamaan murehtimasta. Meidän tulee mennä Jumalan luo rukouksessa ja anomisessa ja kiittää häntä vastauksesta. Paavali ei sano mitään johdatuksen sanan, vapautuksen, ihmeiden tai paranemisen saamisesta. Sen sijaan hän puhuu meille Jumalan rauhan lahjasta.

Jumala vastaa kaikkiin meidän pyyntöihimme ja anomisiimme oman rauhansa lahjalla: ”Saattakaa pyyntönne Jumalalle tiettäviksi; ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Jeesuksessa Kristuksessa.” (Fil.4: 6-7).

Toisin sanoen Jumalan ensimmäinen vastaus meidän jokaiseen rukoukseemme ja pyyntöömme on hänen rauhansa. Kaikille rukoileville ihmisille on yhteinen asia: Kuinka pahalta heistä tuntuukaan rukouskammioon mennessä, he tulevat sieltä ulos Jumalan rauha sydämessään! Jumala on rajoittunut omaan hallitsemiseensa. Tätä sanotaan Jumalan huolenpidoksi. Hän tekee asioita siellä ja täällä, valmistaa ihmisten sydämiä ja pane liikkeelle tapahtumia. Vihdoin viimein hänen huolenpitonsa aikaan saa vastaukset rukouksiisi. Siihen asti hän sanoo: ”En anna sinulle, mitä ajattelet tarvitsevasi, vaan mitä tiedän sinun tarvitsevan: sydämen ja ajatusten rauhan”.

Monet meistä painivat rukouksessa Herran kanssa. Me anomme häneltä itkien ja kyynelehtien. Me kolkutamme taivaan porteilla, tartumme joka lupaukseen. Kun päivät, viikot ja kuukaudet kuluvat, me alamme ihmetellä: ”Miksi et vastaa, Herra? Mikä estää minun rukoukseni? Millä olen murehduttanut sinut tai rikkonut sinun mieltäsi vastaan?

Totuus on, että Jumala on jo sanonut meille: ”Tässä on minun rauhani, joka käy yli kaiken ymmärryksen! Ota se ja anna sen vallita sydäntäsi sillä aikaa, kun minä toimin kaikessa sinun hyväksesi!” Meidän tulee pysytellä Jumalan rauhassa, kunnes hänen lupauksensa on täyttynyt Pyhän Hengen kautta!

Pidä kiinni hänen rauhastaan ja anna sen vallita sydämessäsi!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EPÄUSKOSTA PARANTUMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 08.01.2015 08:48

    Kuva

EPÄUSKOSTA PARANTUMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, October 3, 2011
EPÄUSKOSTA PARANTUMINEN

Tutkin kommentaarejani ja löysin listan tapoja epäuskosta ”parantumiseen”. Mikään niistä lukuisista asioista ei kolahtanut minuun. Niinpä pyysin Jumalalta yksinkertaista ratkaisua. Hän antoi minulle kaksi ajatusta eroon pääsyyn sydämeni epäuskosta:

1. Kokoa kaikki huolesi, pelkosi ja taakkasi ja vie ne Jeesukselle hänen kannettavikseen!

”Heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen" (1Pe 5:7).

Rakkaani, Jumala kutsuu tässä sinua henkilökohtaisesti: ”Pane kaikki minun päälleni! Älä kanna mitään enää hetkeäkään pidempään. Minä huolehdin sinusta, kaikesta, mitä sinulle tapahtuu ja olen tarpeeksi iso kantamaan kaiken sinun puolestasi!”

Vähän aikaa sitten eräs ystävä soitti minulle perin juurin vaikeassa tilanteessa ja pyysi rohkaisun sanaa. Sinä päivänä olin kuitenkin niin monien huolten saartama, etten pystynyt ottamaan vastaan enempää. Niin vastasin hänelle: ”Olen pahoillani, mutta sinun täytyy soittaa minulle uudestaan. Olen liian raskautettu tällä hetkellä.” Kiitos Herralle, ettei hän koskaan stressaannu. Hänellä ei ole koskaan liikaa tehtävää! Hänen olkapäänsä voivat kantaa kaikkien lastensa taakat! Hän kehottaa: ”Heitä ne kaikki minun päälleni!”

”Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua” (Ps.55:22). Käy läpi huoliesi lista juuri nyt: ”Jumala, annan sinulle tämän ja tämän ja tuon. Annan sinulle tämän taakan, tämän huolen, tuon ihmissuhteen, tuon ongelman.” Pidä sitten totena, että Hänen tosiaan huolehtii niistä!

2. Pitäydy täydessä uskossa Jumalan sanaan. Ota vastaan Herran haaste elää hänen sanansa mukaan!

'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee' " (Matt.4:4). Sinun täytyy pystyä sanomaan: ”Aion elää ja kuolla Jumalan sanan mukaan!”

Kysyn sinulta: ”Miten voimme luottaa hänen sanaansa lupauksiin iankaikkisesta elämästä, mutta ei jokapäiväisistä tarpeistamme ja ongelmistamme? Uskomme häneen vain vaikeimmissa asioissa. Miksi on vaikeampaa uskoa, että hän auttaa ja johdattaa ja antaa voiman syntiä vastaan? ”Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen” (Juud.1:24). Jumala lupasi tämän sinulle. Anna hänen ottaa itsestäsi huolehtimisen taakka! Mene Herran luo ja haasta hänet hänen omista sanoistaan. Kerro hänelle, että aiot luottaa koko elämäsi niiden varaan! Näytä hänelle, että uskot hänen sanansa, jokaisen niistä ja ole siunattu!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EPÄUSKO TEKEE JUMALASTA VALEHTELIJAN!

ViestiKirjoittaja noomi » 10.01.2015 09:40

    Kuva

EPÄUSKO TEKEE JUMALASTA VALEHTELIJAN!
by David Wilkerson | September 29, 2011
[May 19, 1931 – April 27, 2011]
PDF TXT Print Print

“Joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa” (1 Joh. 5:10).

Mieti kaikkia pahoja syntejä, joita Israel teki erämaassa; nurinaa, valitusta, epäjumalanpalvontaa, kiittämättömyyttä, kapinaa ja irstautta. Mikään näistä synneistä ei nostanut Jumalan vihaa. Heidän epäuskonsa vihoitti Jumalan! ”Ja Herra sanoi Moosekselle: ’Kuinka kauan tämä kansa pitää minua pilkkanaan eikä usko minuun, huolimatta kaikista tunnusteoista, jotka minä olen tehnyt sen keskuudessa?” (4 Moos. 14:11).

Jumala sanoi Moosekselle: ”Nämä ihmiset tekevät valhetta kaikesta, mitä olen tehnyt heidän hyväkseen! Olen tehnyt ihmeen toisensa perään ja vapauttanut heidät kerta toisensa jälkeen. Aikovatko he ikinä luottaa minuun ja levätä minussa?”

Pysähdy hetkeksi miettimään kaikkia asioita, joita Jumala on tehnyt sinun hyväksesi. Hän on varjellut sinua. Hän on vastannut tähän ja tuohon rukoukseen. Hän on tullut mukaan sinun kriiseihisi siellä, täällä. Hän on vienyt sinut läpi koetusten, ruokkinut sinua taivaan mannalla, tehnyt asioita sinulle, jotka ovat vähintään ihmeitä.

Neljäkymmentäkahdeksan pitkää vuotta Israel unohti Jumalan Sanan ja välttivät mielessään hänen ihmeensä. He lankesivat niin usein valittamaan ja epäuskoon, että Jumala sanoi: ”Minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perin juurin” (4 Moos.14:12). Hän sanoi Moosekselle: ”Minä hylkään oman kansani, koska he eivät ikinä opi luottamaan minuun!”

Kun israelilaiset seisoivat Jordanin paremmalla puolella, Mooses antoi juhlallisen julistuksen: ”Katso, Herra, sinun Jumalasi, antaa maan sinun valtaasi. Mene ja ota se omaksesi... älä pelkää äläkä arkaile. Herra, teidän Jumalanne, joka käy teidän edellänne, taistelee itse teidän puolestanne... Mutta sittenkään te ette uskoneet Herraan, teidän Jumalaanne... Kun Herra kuuli teidän puheenne, vihastui hän ja vannoi sanoen: 'Totisesti, ei kukaan näistä miehistä, tästä pahasta sukupolvesta, saa nähdä sitä hyvää maata, jonka minä valalla vannoen olen luvannut antaa teidän isillenne” (5 Moos. 1:21, 29- 30, 32, 34- 35).

Jumalan antaa suuremman kunnian Sanalleen kuin nimelleen. Hänen jokaisella sanallaan on tarkoitus. Kaikki asiat, jotka Jumala kertoi Israelille, hän on sanonut myös meille. Minä kysyn sinulta: Emmekö joudu myös hänen vihansa alaisuuteen, jos toimimme epäuskossa?

Me luemme hänen sanaansa ja kuulemme hänen lupauksiaan saarnatuolista. Sitten palaamme omiin oloihimme ja nurisemme, jos hän ei täytä heti kaikkea meidän mielemme mukaan. Vaikka kuulemme suuria ja mahtavia lupauksia, emme anna hänen sanansa ankkuroitua sieluihimme. Kun käyttäydymme kuin meidät olisi hylätty, teemme Jumalasta valehtelijan!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KAIKKIEN SYNTIEN ÄITI

ViestiKirjoittaja noomi » 12.01.2015 08:07

    Kuva

KAIKKIEN SYNTIEN ÄITI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, September 28, 2011
KAIKKIEN SYNTIEN ÄITI

Voisin laatia kokonaisen luettelon uskovien tekemistä synneistä. Mikään niistä ei olisi läheskään niin vakava kuin se, jonka haluan nostaa esille. Kaikkien syntien äiti on epäusko. Siitä syntyvät kaikki muut!

En puhu nyt paatuneen syntisen epäuskosta. Tuomitsijoiden, agnostikkojen ja ateistien epäusko ei liikuta Jumalaa vähääkään. Enemmän kuin mikään muu Jumalaa vihoittaa epäusko ja huolestuttava epäily niissä, jotka kutsuvat itseään Hänen nimellään! Hänen lapsensa, jotka sanovat: ”Minä olen Jeesuksesta”, mutta joiden sydämissä on epäilyä, pelkoa ja epäuskoa, murehduttavat häntä enemmän kuin ketkään muut!

Kuinka vakavasti Jumala ottaa tämän epäuskon synnin! Juudas varoitti kirkkoa näillä sanoilla: ”Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet” (Juud.1: 5).

Juudas muistuttaa uskovia Jumalan asenteesta epäuskoa kohtaan! Hän sanoo: ”Minä muistutan teitä siitä, että Jumala vihaa epäuskoa pelastettujensa joukossa. Pelastettuaan kansansa Hän jälkeenpäin tuhosi ne, jotka eivät uskoneet!”

Rakkaani, uskon että Jumala on kutsunut minut muistuttamaan Hänen seurakuntaansa tästä samasta asiasta! ”Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut” (1 Kor. 10:11). Jumala ei ehkä enää tuhoa kansaansa fyysisesti niin kuin Vanhan Testamentin aikoihin. Sen sijaan Hänen tuomionsa meidän epäuskomme tähden näinä päivinä on hengellistä ja se on yhtä vakavaa.

Epäusko on tänään aivan yhtä tuhoavaa kuin ennenkin. Me emme kenties muutu suolapatsaiksi, mutta meistä tulee jäykkäniskaisia ja katkeria! Maa ei avaudu nielemään meitä, sen sijaan joudumme huolien, stressin ja perheongelmien nielemiksi. Tuli ei tule alas taivaasta ja kuluta meitä, mutta hengellinen elämämme tuhoutuu.

Monet meistä syyllistyvät tähän kakkien syntien äitiin pelkäämättä sitä. Emme ota epäuskoamme vakavasti. Sen sijaan me elämme, niin kuin ei se vaivaisi Jumalaa hiukkaakaan. Kuitenkin se on synti, joka avaa meidän ruumiimme ja henkemme mille hyvänsä synnille.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron