Lyhyet David Wilkerson / Talvi

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

HÄNEN ÄÄNENSÄ KUULEMINEN JA TUNNISTAMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 03.02.2015 08:06

    Kuva

HÄNEN ÄÄNENSÄ KUULEMINEN JA TUNNISTAMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, August 19, 2011
HÄNEN ÄÄNENSÄ KUULEMINEN JA TUNNISTAMINEN

Pietari varoittaa viimeisten päivien uskovia siitä, että Saatana tulee heidän luokseen kovaäänisesti koettaen saada heidät pelkäämään. ”Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niin kuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä”(1 Piet.5:8).

Tarkoitan tätä: Jos Saatana tekeekin äänensä hyvin kuuluvaksi näinä viimeisinä päivinä, näyttäen voimaansa kadotettujen sielujen joukoille, niin kuinka paljon tärkeämpää on Jumalan ihmisten tuntea Isänsä ääni? Luuletko Herran vain istuvan vieressä katsomassa, kuinka Saatana karjuu maailmalle, sanomatta sanaakaan? Ei ikinä! Jesaja sanoi: “Herra antaa kuulla äänensä” (Jes.30:30).

Aatamin ja Eevan ajoista asti Jumala on puhunut ihmisille. ”Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä”(1 Moos.3:8). Aatami sanoi: ”Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin"(1 Moos.3:10).

Ensimmäisestä Mooseksen kirjasta Uuden Testamentin loppuun asti Jumala antoi kansansa tuntea äänensä. Profeettojen kirjoissa näemme lauseen ”Ja Jumala sanoi…” kerran toisensa jälkeen. Ihmiset tunsivat ja ymmärsivät Jumalan äänen.

Jeesus vahvisti tätä käsitystä Uudessa Testamentissa, kun hän puhui Hyvästä Paimenesta: ”Lampaat kuulevat hänen ääntänsä… ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä(Joh.10:3 - 4).

Aatami meni pakoon Jumalan ääntä, koska tunsi syyllisyyttä ja häpeää syntinsä tähden. Aivan samassa tilanteessa ovat monet Jumalan ihmiset tänä päivänä: piilossa, peläten Jumalan äänen kuulemista!

Jos haluat kuulla Jumalan äänen, sinun pitää olla valmis siihen, että sielusi puhdistetaan. ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä”(1 Joh.1:9).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

LAKKAA ELÄMÄSTÄ KUIN KERJÄLÄINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 04.02.2015 06:16

    Kuva

LAKKAA ELÄMÄSTÄ KUIN KERJÄLÄINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, August 16, 2011
LAKKAA ELÄMÄSTÄ KUIN KERJÄLÄINEN

Oletko kyllästynyt elämään kuin kerjäläinen, kun sinulle on kuitenkin annettu kaikki? Ehkä näkökulmasi on väärä. Hellitkö heikkouksiasi, kiusauksiasi ja menneitä töppäilyjäsi? Kun katsot sisimpääsi, omaan sydämeesi, rohkaiseeko näkemäsi sinua? Oletko antanut syyllisyyden hiipiä sisään?

Rakkaani, sinun tulee katsoa Jeesukseen, uskosi alkajaan ja täyttäjään! Kun Saatana tulee osoittaen sydämessäsi olevaan heikkoutta, sinulla on oikeus sanoa: ”Minun Jumalani tietää jo sen ja silti rakastaa minua! Hän on antanut minulle kaiken, millä voin saada voiton ja pysyä siinä!”

”Jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki” (1 Joh. 3:20). Hän tuntee sinut läpikotaisin ja silti rakastaa sinua niin paljon, että voi sanoa: ”Tule sisään ja ota kaikkea, mitä tarvitset. Minun varastohuoneeni on auki!”

Ovet hänen varastohuoneensa ovat apposen ammollaan, ja hänellä on aarteita ylitsevuotavasti. Jumala kehottaa meitä: ”Käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan” (Hebr.4:16).

Kuinka monta vuotta olet seisonut ulkopuolella? Sinun Isäsi on kasannut suuria aarteita varastoonsa, etkä sinä ole käynyt ottamassa mitään.

Vertaus tuhlaajapojasta osoittaa meille tämän. Hän sekä meni sisään että otti isänsä aarteita. Hän saattoi elää maallisen elämänsä runsaassa anteeksiantamuksessa, ilossa, rauhassa ja levossa, jotka kuuluivat hänelle. Kun kuolema vei hänet hänen iankaikkiseen perintöosaansa, hän alkoi nauttia täysin siitä, minkä oli tuntenut jo maan päällä.

Vanhempi veli teki tosiaan suuremman synnin. Hänhän pysyi kotona, vaelsi kuuliaisena eikä koskaan pettänyt isäänsä. On synti tuhlata isän perintö aistillisessa elämässä ja pakomatkalla, mutta vielä pahempaa on hyljätä Jumalan suuri rakkaus. Jättää käyttämättä hänen antamansa runsaat varastot, joista hän on maksanut niin suuren hinnan.

Tuhlaajapoikaa ei arvosteltu, moitittu eikä muistutettu synnistä, koska Jumala ei salli synnin olla uudistuksen välineenä. Poika oli todella katunut ja murehtinut Jumalan mielen mukaisesti. Nyt oli aika siirtyä juhlapöytään juhlimaan. Isä sanoi vanhemmalle pojalleen: ”Hän oli kadonnut, mutta on taas kotona. Hän saa anteeksi ja nyt on aika iloita ja olla onnellinen!” (ks. Luuk.15:24).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ILOJUHLAT

ViestiKirjoittaja noomi » 05.02.2015 09:28

    Kuva

ILOJUHLAT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, August 15, 2011
ILOJUHLAT

”Hän on vienyt minut viinimajaan; rakkaus on hänen lippunsa minun ylläni” (Kork.v. 2:4). Tuhlaajapoikavertauksen isän ilo ei ollut täydellistä, ennen kuin hän istui poikansa kanssa juhlahuoneessa. Hänen piti varmistua pojan ymmärtävän, että oli saanut anteeksi ja hänen syntinsä oli pyyhitty pois. Heidän piti istua juhlapöydässä, syömässä lammaspaistia!

Jos olisit sillä hetkellä katsonut sisään ikkunasta, olisit nähnyt nuoren miehen, joka oli juuri saanut ilmestyksen Jumalan todellisesta rakkaudesta: hän tanssi! Musiikki soi ja hän nauroi ja oli onnellinen. Isäkin iloitsi hänestä ja hymyili hänelle! (ks. Luuk.15:25).

Hän ei ollut pelon pilven alla, ei enää kuunnellut vihollisen vanhoja valheita: ”Joudut takaisin sikolättiin! Et ole sellaisen rakkauden arvoinen…” Ei, Hän otti vastaan isänsä anteeksiantamuksen ja totteli hänen sanaansa tulla sisään ja käyttää hyväkseen kaikkea, mitä tarvitsi.

Hän kuuli isänsä kuiskaavan hänelle ja vanhemmalle veljelleen: ”Kaikki, mikä on minun, on teidän. Ei tarvitse enää nähdä nälkää. Teidän ei tarvitse enää olla yksinäisiä, köyhiä, erossa varastohuoneestani.” (ks. Luuk.15:31)

Rakkaani, tässä on Jumalan rakkauden täyteys, sen ydin! Se merkitsee, että vaikeimpina aikoina Jumala ei ainoastaan ota meitä syliinsä ja tuo meitä takaisin, vaan hän sanoo lisäksi: ”Noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa. Minun juhlahuoneessani on runsaasti ruokaa omieni juhlia.”(ks. Luuk.15:22 -24).

Tänään meille annetaan vielä parempi lupaus: ”Oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa”(Ef.3:19–20).

Tässä on Jumalan rakkauden lupaus meille: ”Tarjoan sinulle runsaan, ylitsevuotavan täyteyden: voimavaroja kaikki kriiseihisi, koko elämän ajan. Saat mennä varastohuoneeseeni ja ottaa sieltä kaikkea!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN VARASTOT JA HÄNEN EHDOTON RAKKAUTENSA

ViestiKirjoittaja noomi » 06.02.2015 08:09

    Kuva

JUMALAN VARASTOT JA HÄNEN EHDOTON RAKKAUTENSA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, August 12, 2011
JUMALAN VARASTOT JA HÄNEN EHDOTON RAKKAUTENSA

Tuhlaajapoikavertaus kertoo kahdesta pojasta. Toinen huomaa päätyneensä umpikujaan omassa varassaan ja toinen ei halua pitää isänsä omaisuutta omanaan. Vertaus kertoo myös isän ehdottomasta rakkaudesta ja voimavaroista, jotka ovat hänen kodissaan.

Nuorempi poika meni isänsä luo ja sanoi: ”Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa. (Luuk. 15:12). Se osa, minkä hän sai ja tuhlasi, edustaa hänen omia kiinnostuksen kohteitaan: lahjojansa, kykyänsä, kaikkea sitä, minkä turvin hän aikoi kohdata elämän ja kaikki sen ongelmat. Hän sanoi: ”Minulla on älyä, nokkeluutta, hyvä tausta. Minä voin lähteä ja elää omillani”.

Nuoremman pojan asenne kuvaa uskovia tänä päivänä. Kuinka nopeasti meiltä loppuvatkaan omat keinot, kun asiat alkavat mennä vinoon. Kuinka nopeasti panemmekaan likoon kaiken, mitä meissä on! Saatamme keksiä ulospääsyn joistakin ongelmista ja löydämme sisäistä voimaa joihinkin koettelemuksiin, mutta tulee aika, jolloin nälänhätä iskee sieluumme!

Löydät itsesi tiesi päässä, etkä enää tiedä, mihin kääntyä. Ystäväsi eivät voi auttaa sinua. Jäät yksin tyhjänä, kipeänä, eikä sisälläsi ole enää mitään, johon voisi turvata. Olet tuhlannut itsesi. Olet mennyttä miestä! Sinulle on jäänyt jäljelle vain pelko, masennus, tyhjyys ja toivottomuus!

Vieläkö roikut paholaisen sikolätissä, velloen tyhjyydessä, nääntymässä kuolemaan? Niin tapahtui tuhlaajapojalle. Hänelle ei jäänyt mitään, mihin olisi turvannut. Hän oli käyttänyt kaikki omat varansa loppuun ja tajusi, minne omahyväinen itseriittoisuus oli hänet vienyt. Mikä hänet sitten lopulta sai menemään itseensä? Se tapahtui, kun hän muisti runsauden isänsä kodissa! Hän sanoi: ”Näännyn täällä nälkään. Isäni kodissa on tarpeeksi leipää!” Hän päätti lähteä takaisin ja ottaa käyttöön isänsä runsaat varastot!

Mikään tässä vertauksessa ei osoita tuhlaajapojan palanneen isäänsä kohtaan tuntemansa rakkauden tähden. Hän kyllä katui. Itse asiassa hän meni polvilleen ja rukoili: ”Isä, olen pahoillani! Olen tehnyt syntiä sinua ja taivasta vastaan. En ole sen arvoinen, että voisin tulla taloosi.” Hän ei sanonut: ”Isä, tulin takaisin, koska rakastan sinua!”

Tästä siis käy ilmi, että Jumalan rakkaudessa meitä kohtaan ei ole ehtoja. Se ei riipu meidän rakkaudestamme häntä kohtaan. Totuus on, että hän rakasti meitä, vaikka meidän sydämemme oli kaukana hänestä. Sellaista on ehdoton rakkaus!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

AARTEET KIRKKAUDESSA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.02.2015 06:42

    Kuva

AARTEET KIRKKAUDESSA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, August 11, 2011
AARTEET KIRKKAUDESSA

Et voi erottaa Jumalan huolenpitoa hänen rakkaudestaan, joka on varannut meidän käyttöömme mittaamattomia aarteita kirkkaudessa. Hän on varustanut meidät kaikkiin elämämme kriiseihin, jotta pystyisimme elämään voitokkaasti kaiken aikaa!

Rukoilin viikkokaupalla: ”Herra, tahdon tuntea sinun sydämesi. En kykene saamaan rakkautesi ilmestystä kirjastoni kirjoista, en edes kaikkein pyhimmiltä koskaan eläneiltä miehiltä. Se voi tulla vain sinulta. Tahdon oman ilmestykseni rakkaudestasi, suoraan sydämeltäsi! Tahdon nähdä selvästi, että se muuttaa vaellukseni sinun kanssasi ja myös julistustehtäväni.”

Kun rukoilin, en tiennyt, mitä voisin odottaa. Olisiko hänen rakkautensa ilmestyminen rajua sydämeeni tulvivaa kirkkautta? Tulisiko se näkynä, joka saisi minut huohottamaan? Olisiko se tunne, että olen hyvin erityinen hänelle, hänen kätensä kosketus niin todellisena, että se muuttaisi minut lopullisesti?

Ei, Jumala sanoi minulle yksinkertaisen pienen jakeen: ”Jumala rakasti niin… että hän antoi…”(Joh.3:16). Hänen rakkautensa on sidottu kirkkaudessa oleviin aarteisiin, joista hän jakaa meille runsaasti!

Raamattu sanoo, että rakkautemme Herraa kohtaan tulee näkyviin kuuliaisuudessa hänelle. Hänen rakkautensa meitä kohtaan sen sijaan näyttäytyy toisella tavalla: antamisessa! Et voi tuntea häntä rakastavana Jumalana, ennen kuin näet hänet antavana Jumalana. Jumala rakasti meitä niin, että antoi Pojassaan Jeesuksessa Isän kaikki aarteet, kirkkauden ja runsauden, sillä hän antoi meille hänet! Kristus on Jumalan lahja meille.

”Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”(Kol.1:19). ”Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää”(Kol.2:9 -10). Toisin sanoen: ”Hänessä teillä on kaikki talletettuna, kaikki mitä tarvitsette”.

Vain harvat uskovat ottavat aikaa saadakseen, mitä Jumala tarjoaa ilmaiseksi. Me emme pyri siitä osallisiksi tai ota sitä omaksemme tai Kristuksen aarteita, jotka ovat kirkkaudessa!

Mikä järkytys meitä odottaakaan päästessämme kirkkauteen! Silloin Jumala näyttää meille kaikki rakkautensa tallettamat aarteet ja sen, kuinka vähän niitä käytimme.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN RAKKAUTEEN LUOTTAMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 08.02.2015 09:28

    Kuva


JUMALAN RAKKAUTEEN LUOTTAMINEN


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, August 10, 2011
JUMALAN RAKKAUTEEN LUOTTAMINEN

Pyhä Henki on johtanut minut rukoilemaan Jumalan rakkauden syvempää ymmärtämistä. Kun olin lukenut 1 Joh.4:16, käsitin, kuinka vähän tiedän elämästä ja vaelluksesta Jumalan rakkaudessa. ”Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä”.

Useimmat uskovat tietävät uskonopin Jumalan rakkaudesta heitä kohtaan. He ovat oppineet Raamatusta ja ovat kuulleet julistusta siitä. Silti heidän ymmärryksensä on helposti erään lastenlaulun rajoissa: ”Jeesus meitä rakastaa, Raamattu sen ilmoittaa.”

Uskon, että Jumala rakastaa meitä, maailmaa ja kadotettuja, mutta uskoni on kovin käsitteellistä. Eivät monetkaan uskovat pysty sanomaan vakuuttavasti: ”Kyllä, tiedän Jeesuksen rakastavan minua, koska ymmärrän, mitä hänen rakkautensa merkitsee. Se on päivittäisen vaellukseni perusta!”

Uskovien päivittäinen vaellus ei ole uskomista rakkauden Jumalaan. Sen sijaan eletään syyllisyyden, pelon ja tuomion pilven alla. Jumala ei pelastanut sinua elämään tuomion alla. Jeesus sanoi: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään” (Joh. 5:24).

”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen”(Room. 8:1, 4). Kaikki syyllisyys ja tuomio ovat selvästi peräisin paholaiselta. Yksi sanan tuomio merkityksistä on ”viha”. Se ilmaisee, että et joudu hänen tuomionsa alle, vaan olet tuomiopäivänä vapaa hänen vihastaan. Toisaalta sana tuomio on myös ”tunne siitä, ettei koskaan täytä mittaa.” Raamattu opettaa meille, ettei uskovan pidä koskaan tuntea niin!

”Hän antaisi Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä”(Ef.3:17-19).

Juurtuneina ja perustuneina tarkoittaa tässä ”rakentaa allesi syvä ja vakaa ymmärrys ja tieto siitä, että Jumala rakastaa sinua.” Toisin sanoen tieto Jumalan rakkaudesta sinua kohtaan on se perustava totuus, jonka päälle kaikkien muiden totuuksien täytyy rakentua!
Jumala rakastaa sinua!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JOOSEFIN SUURIN KOETUS OLI JUMALAN SANASSA!

ViestiKirjoittaja noomi » 09.02.2015 08:54

    Kuva

JOOSEFIN SUURIN KOETUS OLI JUMALAN SANASSA!

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, August 5, 2011
JOOSEFIN SUURIN KOETUS OLI JUMALAN SANASSA!

”Hän oli lähettänyt heidän edellänsä miehen: Joosef oli myyty orjaksi… siksi kunnes hänen sanansa kävi toteen ja Herran puhe osoitti hänet puhtaaksi”(Ps.105:17,19). Joosefia koeteltiin ja testattiin monella tapaa: vaikein oli sana, jonka hän oli saanut Jumalalta!

Mieti, mitä kaikkea hän sai kestää: seitsemäntoistavuotiaana hänet riisuttiin alasti ja heitettiin kuoppaan kuolemaan nälkään. Hänen kylmäsydämiset veljensä nauroivat hänen armonaneluilleen. He myivät hänet ismaililaisille kauppiaille, jotka veivät hänet karavaaninsa mukana Egyptiin orjakauppaan ja myivät tavalliseksi orjaksi.

Joosefin suurin koetus ei kuitenkaan ollut veljien hylkääminen tai inhimillinen nöyryytys joutuessaan orjaksi tai heitetyksi vankilaan. Ei, Joosefin mieltä hämmensi eniten se, että hän oli kuullut Jumalan puhuvan hänelle selvän sanan!

Jumala oli näyttänyt Joosefille unien kautta, että hänelle annettaisiin suuri valta, jolla hän voisi kirkastaa Jumalan kunniaa. Hänen veljensä kumartaisivat maahan asti hänen edessään, ja hänestä tulisi monien ihmisten pelastaja.

En usko, että tämä oli mikään ”minä-itse”-matka Joosefille. Hänen sydämensä oli niin kiinnittynyt Jumalaan, että tämä sana antoi hänelle nöyrän tunteen päämäärästään: ”Herra, sinä olet laittanut kätesi minun päälleni. Siksi minulla on osa sinun suuressa, iankaikkisessa suunnitelmassasi.” Joosefia siunasi tieto siitä, että hän olisi tärkeä henkilö Jumalan tahdon toteutumisessa. Olosuhteet Joosefin elämässä vain olivat päinvastaiset, kuin Jumala oli antanut hänen ymmärtää. Hän oli orja, hänen piti kumartaa! Kuinka hän voisi uskoa, että hänestä jonakin päivänä tulisi suurten kansanjoukkojen pelastaja, kun hän itse oli orjana! Hän varmaan ajatteli: ”Tässä ei ole mitään järkeä. Kuinka Jumala voisi käskeä minun askeleeni viemään vankilaan, unohduksiin? Jumala sanoi, että minä saisin siunauksen, mutta ei hän mitään tällaista sanonut!”

Joosef palveli kymmenen vuotta uskollisesti Potifarin talossa. Kaiken päätteeksi hänen tuomittiin epäoikeudenmukaisesti, valheiden takia. Hänen voittonsa kiusauksesta suostua Potifarin vaimon syliin vei hänet vankilaan. Niinä aikoina hänellä oli varmaan kauheita epäilyksiä: ”Kuulinko oikein? Mahtoiko oma ylpeyteni vain keksiä nämä unet? Olisivat veljeni sittenkin oikeassa? Ehkä tämä tapahtui minulle vain, koska sain kuritusta jonkinlaisen itsekkään halun takia!”

Rakkaani, on ollut aikoja, jolloin Jumala on näyttänyt minulle asioita, joita hän on halunnut minulle: julistustehtävän, palvelutehtävän, käyttökelpoisuuden takia. Jokaisessa tapauksessa olosuhteet olivat aivan saamani sanan vastakohtia. Sellaisina aikoina ajattelin: ”Oi, Herra, tämä ei voi olla sinun sanasi. Sen täytyy tulla omasta lihastani.” Minua on koeteltu Jumalan minulle antamalla sanalla, mutta hän on antanut lupauksensa ja me voimme luottaa niihin kaikkiin!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JOKAINEN SANA JA LUPAUS TOTEUTUI

ViestiKirjoittaja noomi » 10.02.2015 13:24

    Kuva

JOKAINEN SANA JA LUPAUS TOTEUTUI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, August 4, 2011
JOKAINEN SANA JA LUPAUS TOTEUTUI

Joosef eli elämänsä pimeimpiä hetkiä. Hän oli yksinäinen, masentunut, luopumassa unistaan ja epäili paikkaansa Jumalassa. Yhtäkkiä yksi kuninkaan vartijoista kutsui häntä: ”Joosef! Peseydy, Faarao kutsuu sinua!”

Sillä hetkellä varmaan Jumalan Henki tuli vahvasti Joosefin päälle. Hänen sydämensä hypähti jännityksestä. Hän alkoi ymmärtää, mistä oli kyse.
Kun Joosef ajoi partaansa ja kampasi tukkaansa, hän varmasti ajatteli: ”Nyt alkaa se, minkä Jumala lupasi minulle. Nyt tiedän kuulleeni hänestä! Paholaisella ei ole ollut mitään valtaa, eikä elämäni ole mennyt hukkaan. Jumala on johtanut kaikkea koko ajan!”

Kohta Joosef seisoi faaraon edessä, joka kertoi hänelle unensa. Joosef antoi unien selityksen tulevasta nälänhädästä ja käski faaraon koota ja varastoida viljaa: ”Nyt valitkoon siis farao ymmärtäväisen ja taitavan miehen ja asettakoon hänet Egyptin hallitusmieheksi”(ks.1 Moos.41).

Faarao katsoi ympärilleen ja kääntyi Joosefin puoleen: ”Sinä, Joosef! Sinut minä nimitän toiseksi hallitsijaksi. Vain minulla on enemmän valtaa maassa kuin sinulla. Sinä saat hallita kaikkea!”

Kuinka pian kaikki muuttui! Tuli se päivä, että Joosef seisoi veljiensä edessä ja saattoi sanoa: ”Te tosin hankitsitte minua vastaan pahaa, mutta Jumala on kääntänyt sen hyväksi, että hän saisi aikaan sen, mikä nyt on tapahtunut, ja pitäisi hengissä paljon kansaa(1 Moos.50:20).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JOOSEF JA JUMALAN SUOSIO

ViestiKirjoittaja noomi » 11.02.2015 08:08

    Kuva

JOOSEF JA JUMALAN SUOSIO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, August 3, 2011
JOOSEF JA JUMALAN SUOSIO

Suosiiko Taivaallinen Isämme joitakin omia lapsiaan? Sanooko Raamattu, että Jumala ei kunnioita henkilöitä? Pelastukseen ja ihaniin lupauksiinsa nähden Jumala kohtelee kaikkia yhtäläisesti. Kuitenkin hän myös suosii erityisesti niitä, jotka vastaavat kokosydämisesti hänen kutsuunsa ja antavat elämänsä täysin hänelle!

Job sanoi: ”Elämän ja armon olet sinä minulle suonut” (Job 10:12). Daavidin sanoja ovat: ”Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä suojaat häntä armollasi niin kuin kilvellä”(Ps.5:12).

Taivaallinen isämme pukee erityisellä tavalla ne, jotka antavat sydämensä kokonaan hänelle: ”Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, yljän kaltaiseksi, joka kantaa juhlapäähinettä niin kuin pappi, ja morsiamen kaltaiseksi, joka on koruillansa kaunistettu”(Jes.61:10).

Joosef vastasi Hengen kutsuun, antaen kaikkensa. Isänsä suosion merkiksi hän sai viitan, joka erotti hänet muista. Isän suosio tuli hänelle kalliiksi! Se maksoi Joosefille ihmissuhteet, ja hän joutui hyljeksityksi, väärinymmärretyksi ja pilkan kohteeksi: ”Kun hänen veljensä näkivät, että heidän isänsä rakasti häntä enemmän kuin kaikkia hänen veljiänsä, vihasivat he häntä eivätkä voineet puhutella häntä ystävällisesti(1 Moos. 37:4)

Miksi Joosefin veljet kääntyivät häntä vastaan? Vastauksen avain on jakeessa 11: “Ja hänen veljensä kadehtivat häntä”. Kun he näkivät Joosefin saaman viitan, he ymmärsivät sen puhuvan erityissuosiosta, vanhurskaudesta. He vihasivat sitä, koska se muistutti heitä Hengen kutsusta, jonka olivat hyljänneet! Joosef oli elävä moite heidän omalle puolisydämiselle elämäntavalleen!

Joosefin veljet istuskelivat yhdessä juoruillen ja puhellen omiansa. Heidän sydämiänsä askarruttivat maat, omaisuus, tulevaisuus, mutta Joosefin sydän oli toisaalla. Hän puhui Jumalan asioista, yliluonnollisista. Jumala oli antanut hänelle unia, jotka noihin aikoihin tarkoittivat samaa kuin Jumalan äänen kuuleminen.

Ympärilläsi olevat penseät uskovat haluavat puhua autoistaan, taloistaan ja työstään, mutta sinä mieluummin puhut iankaikkisista asioista, mitä Jumala on sanonut sinulle. Pian sinusta tulee elävä moite heidän puolisydämisyydelleen. He kadehtivat sinua, koska sinä edustat Pyhän Hengen kutsua, jonka he ovat hyljänneet!

Joosef on toista maata ja se ero saattoi veljet vihaamaan ja kadehtimaan häntä. Rakkaani, samaa tapahtuu sinulle, jos olet myyty Jeesukselle!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JOOSEF- SEURA

ViestiKirjoittaja noomi » 12.02.2015 09:11

    Kuva
JOOSEF- SEURA


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, August 2, 2011
JOOSEF- SEURA

Tahdon esitellä sinulle Joosef- seuran. Se on viimeisten päivien uskovien yhteisön kaltainen, täysin Herralle antautunut. He ovat joka päivä yhteydessä Jumalaan. Heitä johtaa Pyhä Henki aivan elämän pikku yksityiskohtia myöden. Nyt he tulevat juuri suurista koetuksista ilmestyksen, viisauden ja hedelmällisyyden paikkaan. Jumala toimii heissä antaen heidän tuntea totuutensa ja viisautensa. Hyvin pian hän myös kutsuu heidät, niin kuin hän kutsui Joosefin!

Seurakunta kärsii parastaikaa suurelta osaltaan suurta hengellistä nälänhätää: pinnallisia saarnoja, kuolleita kuulijoita, ”elävää” jumalanpalvelusta, joka ei perustu vanhurskaaseen elämään.

Jaakobin heimon seitsemänkymmentä jäsentä olisi kuollut suureen maailmanlaajuiseen nälänhätään (ja kaikki Israelille annetut lupaukset olisivat tuhoutuneet), jollei Jumala olisi toiminut edeltä. Seitsemisenkymmentä vuotta ennen nälänhädän iskemistä Jumala jo oli alkanut toteuttaa suunnitelmaansa kansansa pelastamiseksi tuholta.

Jumala lähetti Joosefin Egyptiin! Hän teki työtään tässä miehessä parikymmentä vuotta. Joosef joutui eristykseen, koetuksiin. Jumala valmisti häntä arvovaltaiseen tehtävään. Joosefista tulisi Jumalan valittujen pelastaja. Joosefia pidettiin poissa parrasvaloista, jotta hän tulisi valmiiksi edessä olevaan tuhon ja kuoleman päivään!

Rakkaani, aivan yhtä varmasti kuin Jumala eristi Joosefin, hänellä on tänä päivänä Joosef-seura, joka on salattu kaikilta silmiltä. He ovat kipujen pätseissä, koetusten vankiloissa, taistelutantereilla ja kiusauksissa. He kuolevat tälle maailmalle, eivät halua mitään sen maineesta, kunniasta, rahasta tai nautinnoista. Heillä on yhä suurempi nälkä olla aina vain lähempänä Jeesusta, tuntea hänen sydämensä ja äänensä.

Et varmaan ymmärrä Joosef-seuran kaikkia ihmeellisiä koetuksia, kiusauksia ja vaivoja elämässäsi. Jos sinun sydämesi on päättänyt seurata Kristusta, voit levätä siinä varmuudessa, että Jumalalla on tarkoituksensa kaikessa. Hän tahtoo saada sinut mukaan Joosef-seuraansa!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron