Lyhyet David Wilkerson / Talvi

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

HÄN AVAA TAIVAAN IKKUNAT

ViestiKirjoittaja noomi » 13.01.2015 09:43

    Kuva

HÄN AVAA TAIVAAN IKKUNAT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, September 26, 2011
HÄN AVAA TAIVAAN IKKUNAT

Uusi Testamentti on täynnä vakuuttavia lupauksia siitä, että Jumala mielellään ylivastaa oman kansansa rukouksiin.

Yksi tunnetuimmista lupauksista on Ef.3:20:ssä. Tunnemme sen kyllä, mutta vain harvat meistä elävät todeksi, mitä uskovat. ”Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikutta”

Jumala voi vastata rukouksiimme, mutta hän haluaa tehdä paljon enemmän kuin osaamme kuvitella. Hän tahtoo vastata meille, ei vain pikkupyyntöihimme, vaan oman rikkautensa ja valtansa mukaisesti.

Raamattu kertoo meille, että Jumala haluaa vastata meille runsaasti: ”Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin" (Luuk. 6:38).

”Vaan, niin kuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat". Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin”( 1Kor.2:9- 10).

”Joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, (2 Piet. 1:4)

”Etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme”(1 Tim.6:17).

Jumala tosiaan pyytää meitä anomaan suuria!

Mielellämme kutsumme Herraa ”kuninkaaksemme”, mutta harvoin rukoilemme asioita, jotka ovat kuninkaamme suuruuden arvoisia. Kuninkaan velvollisuus on suojella alamaisiaan. He taas kunnioittavat häntä pyytämällä häneltä paljon. He uskovat, että hänellä on antaa kaikki, mitä he tarvitsevat, ja vieläpä runsaasti. Rakkaat lukijani, ette voi nimittää Jumalaa kuninkaaksi ja sitten moittia häntä siitä, että hänen alamaisensa joutuvat elämään edelleen puutteessa.

Oletko hämmästyttänyt Jumalaa pikkupyynnöilläsi? ”Koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti”(Mal.310).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TÄYDELLINEN VOITTO

ViestiKirjoittaja noomi » 14.01.2015 08:23

Kuva

TÄYDELLINEN VOITTO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, September 23, 2011
TÄYDELLINEN VOITTO

”Ja ammonilaiset menivät Jordanin yli taistelemaan myös Juudaa, Benjaminia ja Efraimin heimoa vastaan, ja niin Israel joutui suureen ahdinkoon”(Tuom.10:9)

Jumala oli pannut ammonilaiset kurittamaan israelilaisia heidän syntiensä tähden (ks. Tuom. 10:6-8). Nyt heidän armeijansa oli marssimassa kohti Israelia! Jumalan kansa oli ihmeissään ja toivottomassa tilassa. He alkoivat tunnustaa syntejään: ”Me olemme syntiä tehneet; tee sinä meille aivan niin kuin hyväksi näet, kunhan vain tänä päivänä autat meitä"(Tuom.10:15).

Ihmiset olivat niin syntinsä painamia, etteivät he osanneet muuta kuin pyytää Jumalaa säästämään heidät. Heidän rukouksensa oli mitä yksinkertaisin: ”Herra, vapauta meidät tämän kerran! Älä anna vihollisen voittaa ja tuhota meitä!”

He rukoilivat yksittäistä voittoa, mutta Jumalalla oli mielessään jotain enemmän. Hän ylivastasi heidän rukoukseensa voimallisesti! Israel ei ainoastaan pelastunut, vaan he pääsivät voitolle! He selättivät ammonilaiset täydellisesti!

”Sitten Jefta lähti ammonilaisia vastaan, sotimaan heitä vastaan, ja Herra antoi heidät hänen käsiinsä. Ja hän tuotti heille hyvin suuren tappion, valloittaen maan Aroerista Minnitiin - kaksikymmentä kaupunkia. Niin täytyi ammonilaisten nöyrtyä israelilaisten edessä” (Tuom. 11:32-33).

Jumala ei ainoastaan vapauttanut Israelia, vaan hän antoi heille rohkeuden ja neuvon, miten voittaa ammonilaiset! He löylyttivät kerta kaikkiaan ammonilaiset, joista ei sen jälkeen ollut enää ongelmaa! He saivat täydellisen voiton!

Niin juuri Jumala haluaa ylivastata kansansa rukouksiin tänäänkin! Useimmat uskovat rukoilevat: ”Herra, auta minua voittamaan tämänkertainen taistelu.” Herra vastaa: ”Minä annan voiton sinulle, mutta minulla on paljon enemmän annettavana sinulle. Minä haluan sinun voittavan vihollisesi kokonaan, ei vain yhtä taistelua kerrallaan. Minä haluan antaa sinulle täydellisen voiton!”

Rakkaani, Hän ei halua sinun ainoastaan voittavan vihollista, vaan alistavan kaikki viholliset täydellisesti! Hän ei halua, että vain voitat synnin voiman, vaan että olet enemmän kuin voittaja. Hän ei halua antaa vain elämää, vaan yltäkylläisen elämän. Ei ainoastaan iloa, vaan iloa, joka on sanoinkuvaamatonta ja täynnä kirkkautta. Ei vain vapautta peloista täksi päiväksi, tai viikoksi tai kuukaudeksi – vaan kaikkiin elämäsi päiviin!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA YLIVASTAA RUKOUKSEEN!

ViestiKirjoittaja noomi » 15.01.2015 08:42

    Kuva

JUMALA YLIVASTAA RUKOUKSEEN!


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, September 22, 2011
JUMALA YLIVASTAA RUKOUKSEEN!

Seurakunnassa kuulee vähän väliä sanottavan: “Jumala vastaa rukoukseen!” Se on kuitenkin vain osa totuutta. Koko totuus on: ”Jumala ylivastaa rukoukseen!”

Hoosea profetoi Israelille: ”Te olette niskoitelleet, mutta yhä Jumalan omia” (Ks. Hoos.13: 16)
”Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: ’Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi’ ”(Hoos.14:2).

Israelin rukous oli yksinkertainen. He halusivat, että Jumala vain pyyhkisi pois heidän rikoksensa ja ottaisi heidät armollisesti vastaan. ”Herra armahda! Puhdista meidät ja ota meidät vastaan armossasi.” Jumala ei ainoastaan puhdistanut ja ottanut heitä vastaan armollisesti. Hän antoi vielä siunauksia, jollaisia kukaan ei olisi osannut kuvitellakaan!

”Minä parannan teidän luopumuksenne, omasta halustani minä teitä rakastan; sillä minun vihani on kääntynyt hänestä pois. Minä olen oleva Israelille kuin kaste, se on kukoistava kuin lilja ja juurtuva syvälle kuin Libanon. Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuun ja sen tuoksu kuin Libanonin” (Hoos.14:4-6).

Taivaan kaste (jakeessa 5) on Herran läsnäolo. Tähän asti oli ollut kuivuutta, ja kaikki oli kuolemaisillaan, koska Jumalan mielisuosio oli otettu pois. Nyt, todellisen katumuksen ja sydämestä tulevan rukouksen tähden, Jumala sanoi antavansa elämän pulputa joka puolelta. Israelia ei saisi ainoastaan anteeksi, vaan myös herätyksen! Heistä tulisi syvään juurtuneita, kaikkialle levittäytyviä ja kukoistavia!

He pyysivät vain armoa, anteeksiantamusta ja hyväksymistä. Jumala taas avasi taivaan akkunat ja antoi sataa siunauksiaan, jollaisia he eivät ikinä olisi uskaltaneet toivoakaan! Jumala ylivastasi heidän rukoukseensa runsaasti!

Jumala on tehnyt saman sinulle! Kun kaduit, pyysit Jumalaa antamaan sinulle puhtaan sydämen, anteeksiantamuksen ja rauhan. Katso, kuinka hän on ylivastannut sinulle: Hän antoi sinulle nälkäisen sydämen ja suuremman janon Jeesuksen puoleen! Hän antoi sinulle silmät nähdä ja korvat kuulla. Hän on suojellut sinua raivoavalta, vihaiselta paholaiselta ja hukuttanut sielusi toivoon, iloon ja onnellisuuteen!

Pyysit vain pelastusta ja puhdistusta, mutta Jumala on antanut sataa päällesi siunauksia siunauksien jälkeen! Hän on ylivastannut sinun rukoukseesi!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JAAKOB TAISTELI HERRAN KANSSA

ViestiKirjoittaja noomi » 16.01.2015 08:04

    Kuva

JAAKOB TAISTELI HERRAN KANSSA


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, September 21, 2011
JAAKOB TAISTELI HERRAN KANSSA

Kaikkein tärkeintä on oppia, että emme koskaan taistele ihmisiä vastaan. Ei työtovereita, naapureita tai uskosta osattomia rakkaimpiamme vastaan, taistelua Jumalaa vastaan!
Jos selvität välisi Jumalan kanssa, kaikki muu asettuu paikoilleen. Kun olet puhdas Hänen edessään eli Kristuksen veressä vihmottu, sinulla ei ole syntiä elämässäsi, rukoilet jatkuvasti. Silloin eivät helvetin voimat voi estää Jumalaa tekemästä, mitä hän tahtoo! Hän haluaa sinun omistavan sellaisen pyhän voiman.

Hoosea sanoi: ”Mutta Herralla on oikeudenkäynti Juudan kanssa” (Hoos.12:2). Mikä on oikeudenkäynnin syy Jumalan ja seurakunnan välillä? Se on hengellinen laiskuus! Me haluamme ihmeitä, siunausta, vapautusta, mutta ilman hintaa ja omaa panostusta!
Kuinka moni Jumalan kansasta rukoilee koko yön painien, taistellen, itkien ja huutaen Jumalan puoleen, niin kuin Jaakob teki? Kuka haluaa pyhyyttä, puhtautta ja Kristuksen kaltaisuutta niin paljon, että on valmis sulkemaan itsensä Jumalan läsnäoloon, kunnes rukoukseen vastataan? Kuka on niin halukas miellyttämään Jumalaa, että tekee kaikkensa päästäkseen irti pahoista tavoistaan, himoistaan ja huutaa, taistelee ja painii Jumalan kanssa, kunnes Hän katkaisee kaikki kahleet?

Hoosea sanoi Israelin kansalle: ”Te haluatte vain menestystä ja varmuutta. Ette ole valmiita kantamaan vastuuta! Ette halua elää Jumalan mieliksi vaan omaksi hyväksenne!”

Jaakob oli taistelija syntymästään asti. Hän voitti ”omassa voimassaan” (ks. 1 Moos. 25:26) ja niin pitää myös sinun ja minun tehdä! Meillä on Hänen voimansa, mutta emme käytä sitä! ”Hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla” Kol.1:11).

”Hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta” (Ef.3:16).

Jeesuksen Kristuksen seurakunta ei koskaan näe, mitä Jumalalla on ruumistaan varten, ennen kuin Hän näkee sen etsivän Häntä täydestä sydämestä! ”Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras”(Jaak.5:16).

Jumala haluaa sinun luottavan Häneen, koska Hän rakastaa sinua! Hän sanoo: ”Tässä se on. Jos haluat sen, tule hakemaan!” Hän haluaa tehdä sinusta vahvan sotilaan, armeijaansa sopivan!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA ON MINUA VARTEN

ViestiKirjoittaja noomi » 17.01.2015 08:33

    Kuva

JUMALA ON MINUA VARTEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, September 20, 2011
JUMALA ON MINUA VARTEN

”Minä huudan Jumalaa, Korkeinta, avukseni, Jumalaa, joka vie minun asiani päätökseen (Ps.57:2)

Uskon Jumalaan, joka toimii,
Joka voi varjella jalkani lankeamasta
Ja suojelee minut vahingoilta.
Kun olen peloissani, panen toivoni Häneen.
Hän pelastaa sieluni rauhassa
Taistelusta, jota käydään minua vastaan.
Minä huudan Jumalaa
Ja Hän pelastaa minut.
Hän panee kyyneleeni talteen
Ja merkitsee jokaisen askeleeni.
Kun huudan häntä avuksi,
Viholliseni joutuvat pakosalle
Koska Jumala on minua varten.
Häneen minä panen toivoni.
En pelkää, mitä ihminen voisi tehdä minulle
Sydämeni on eheytynyt.
Minä tahdon laulaa ja ylistää;
Sieluni on tyytyväinen.

Hän vie minut läpi tulen ja tulvan
Toivottuun satamaan.
Hän kirkastaa kasvonsa minulle
Ja joka päivä hän kaataa päälleni hyvyyttään.
Hän ei kätke minulta kasvojaan,
Vaan kuulee minua joutuisaan.
Hän ei saata minua hämmennykseen,
Sillä hän on antanut käskyn varjella minut
Koska hän on Jumala minua varten.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JAAKOB OLI TAAS KRIISISSÄ!

ViestiKirjoittaja noomi » 18.01.2015 08:33

    Kuva

JAAKOB OLI TAAS KRIISISSÄ!

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, September 19, 2011
JAAKOB OLI TAAS KRIISISSÄ!

Jaakob oli kauheassa kriisissä, taas kerran, eikä tiennyt mitä tehdä. Raamattu sanoo: ”Ja Jumala sanoi Jaakobille: ’Nouse, mene Beeteliin, asetu sinne… Jaakob sanoi: ’Menkäämme Beeteliin, rakentaakseni sinne alttarin Jumalalle, joka kuuli minua ahdistukseni aikana ja oli minun kanssani tiellä, jota vaelsin’” (1 Moos.35:1-3).

Beetel on paikka, johon voimme mennä ahdistuksen aikoina. Sen opetus Israelille ja meille tänään on tämä: aina kuin Jaakob oli vaarassa tai hädässä, kun kaikki näytti uhkaavalta ja toivottomalta, hän tiesi, minne mennä ja mitä tehdä.

Jumala sanoi Jaakobille: ”Tiedät, missä minä puhun sinulle, missä kuulet ääneni. Mene takaisin Beeteliin! Mene sinne alttarin luokse. Siellä kohtaan sinut. Paneudu kasvoillesi maahan edessäni ja puhdista kotisi kaikesta epäjumalanpalvelemisesta!”

Jaakob käski poikansa tuoda esiin kaikki heidän epäjumalankuvansa. Ne hän hautasi erään tammen alle. Sitten hän vei perheensä Beeteliin. Siellä hän rakensi alttarin Jumalalle. Taas Jumala sanoi Jaakobille. ”Minä olen sinun kanssasi” (ks.1Moos.35:9- 13). Raamattu sanoo: ”Jumalan kauhu valtasi heidän ympärillään olevat kaupungit, niin etteivät nämä ajaneet takaa Jaakobin poikia” (1 Moos.35:5). Ympäröivät kaupungit pelkäsivät Jaakobia, hänen pientä heimoansa, koska Jumala oli pannut heihin pelon!

Herra on edelleen Beetelin Jumala! Hän sanoo meille: ”Menkää Beeteliin, koska aion kohdata teidät siellä! Aina, kun olette hädässä tai ahdistuksessa, juoskaa alttarin luokse! Rukoilkaa ja hakeutukaa yksin minun luokseni!” Hän odottaa meitä kohdatakseen meidät salaisessa rukouskammiossamme!

Jaakob tiesi, minne mennä samaan selkeän sanan Jumalalta! Hän meni Beeteliin, alttarin luo! Hän sulkeutui yksinäisyyteen Jumalan kanssa salaisessa paikassa. Uskon, että Jumala puhuu meille. Uskon, että hän antaa meille sanoja. Se tapahtuu vain ollessamme polvillamme. Siinä Jumala lupaa kohdata meidät.

Jumala kehottaa tänään kääntämään katseesi pois olosuhteistasi. Älä arvioi mitään nykyisen tilanteesi perusteella. Älä yritä keksiä ulospääsytietä. Älä pelkää heittäytyä maahan. Jumala kohtaa sinut rukouksessa!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VALLANKUMOUKSEN KIELI

ViestiKirjoittaja noomi » 19.01.2015 07:42

    Kuva
VALLANKUMOUKSEN KIELI

”Moni viskoo sanoja kuin miekanpistoja, mutta viisasten kieli on lääke”(San.12:18).

Suurilla ja paisuvilla sanoilla
Vallankumoukselliset puhuvat.
Kuin lävistävällä miekalla,
He piiskaavat kielellään
Päivän perinteiseen järjestykseen.
Paha mies kaivaa esille pahoja asioita
Ja hänen huulillaan on polttava,
Helvetin sammumaton tuli.
Mutta paha mies saadaan kiinni
Omien huultensa hairahtumisesta.
Se, joka vartioi suutaan,
Suojelee elämäänsä,
Mutta se, joka avaa suunsa ammolleen,
Tuhoutuu.
Sillä vanhurskas vihaa valheellisia huulia
Ja huulia, jotka eivät paranna.
Pahojen lamppu sammuu
Ja hänen huulensa suljetaan;
Sillä paha kieli
Heitetään pois
Ja viisasten kieli tuottaa terveyden.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN SUOSIOSSA ELÄMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 20.01.2015 08:26

    Kuva

JUMALAN SUOSIOSSA ELÄMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, September 9, 2011
JUMALAN SUOSIOSSA ELÄMINEN

Jumala lupaa ihanan mielisuosionsa nuhteettomalle uskovalle. ”Poikani, älä unhota minun opetustani, vaan sinun sydämesi säilyttäköön minun käskyni… Laupeus ja uskollisuus älkööt hyljätkö sinua. Sido ne kaulaasi, kirjoita ne sydämesi tauluun, niin saat armon ja hyvän ymmärryksen Jumalan ja ihmisten silmien edessä” (San.3:1- 4). Jumala sanoo siis, että saat hänen suosionsa ja miellytät häntä, jos pyrit vaeltamaan nuhteettomasti hänen edessään.

Ei siinä kaikki! Jumalan suosioon kuuluu myös voima! Paavali sanoi: “Meidän evankeliumimme tuli teidän tykönne, ei ainoastaan sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella” (1 Tess.1:5). Hänen suosionsa antaa sinulle Pyhän Hengen voiman kaikkeen, mitä sanot tai teet. Sanasi eivät putoa maahan, koska niissä on Pyhän Hengen voima.

Paavali sanoi Pyhän Hengen vahvistamien sanojen vaikuttavan suuria tuloksia: ”Ja teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä” (1 Tess.1:6).

Miksi Paavalin sanat olivat niin voimallisia, tehokkaita? Siksi, ”että te olette tulleet esikuviksi kaikille uskoville” (1 Tess.1:7). Ei Paavalin julistus eivätkä hänen rukouksensa voittaneet ihmisiä Herralle. Sen teki hänen esimerkillinen elämänsä! Jumala oli löytänyt Paavalilla puhtaan sydämen, jolle hän saattoi antaa Pyhän Hengen voiman!

Jumalan suosio antaa arvostusta myös ihmisten keskuudessa. Daavidista kirjoitettiin: ” Daavidilla suurempi menestys kuin kaikilla muilla Saulin palvelijoilla, niin että hänen nimensä tuli sangen kuuluisaksi” (1 Sam.18:30).

Se, joka suojelee Jeesuksen nimeä elämällä pyhästi toisten edessä, saa hyvän nimen heidän edessään itseltään Jumalalta!

Jotkut uskovat sanovat: ”En välitä maineesta. Antaa ihmisten ajatella minusta, mitä haluavat. Haluan olla tuntematon ”ei-kukaan”. Antaa Herran saada kaikki kunnia”. Tämä saattaa kuulostaa nöyrältä, mutta Raamatun mukaan ”Nimi on kalliimpi suurta rikkautta, suosio hopeata ja kultaa parempi” (San.22:1). Jumala antaa vanhurskaalle hyvän nimen, jota hän voi käyttää kirkastamaan Häntä entistä suuremmassa määrässä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MITÄ ON NUHTEETON ELÄMÄ?

ViestiKirjoittaja noomi » 21.01.2015 09:26

    Kuva

MITÄ ON NUHTEETON ELÄMÄ?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, September 8, 2011

MITÄ ON NUHTEETON ELÄMÄ?

Apostoli Paavalin mukaan uskovan nuhteeton vaellus on tällaista:

1. Elämässä ei saa olla petosta. ”Sillä meidän kehotuspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua”(1 Tess.2:3). Nuhteettomalla uskovalla ei ole petosta sydämessään. Paavali sanoi siis: ”En ole petturi, joka saarnaa yhtä ja elää kuitenkin toisin. Käytökseni on kuin avoin kirja.”

2. Nuhteeton ei koske mihinkään saastaiseen. ”Sillä meidän kehotuspuheemme ei lähde … epäpuhtaasta mielestä”(1 Tess.2:3)

Paavali korostaa tässä nuhteettomuutta aistillisuudesta tai himosta. ”Yhtään saastaista sanaa ei tullut ulos suustani. Minun puheeni on ollut puhdasta, puhtaasta sydämestä lähtevää. Häntä ei ajanut lihallinen intohimo, ei himon tai irstauden hengillä ei ollut valtaa hänen mieleensä. Hän oli vapaa mies!

Uskova, joka kertoo likaisia vitsejä, vihjailee kaksimielisesti tai pälyilee ympäriinsä, ei ole vielä puhdistunut! Jumala sanoo: ”Jos aiot vaeltaa nuhteettomana edessäni, sinulla täytyy olla puhtaat korvat, puhdas sydän ja puhdas kieli!”

3. Nuhteettomalla ei ole erheitä. ”Sillä meidän kehotuspuheemme ei … ole kavaluudessa puhuttua”(1 Tess.2:3).

Erehtymätön ja rehti uskova ei yritä olla kavala, kiero eikä manipuloi ketään. Hänellä ei ole salaista toimintasuunnitelmaa, vaan on täysin avoin ja rehellinen. Paavali sanoi: ”Me emme suostutelleet teitä Jumalan valtakuntaan. Minä en käyttänyt ovelia sanoja tai yrittänyt vaikuttaa tunteisiinne. Minä annoin teille pelkän evankeliumin!”

Paavali ei koskaan pelannut sanoilla, ei psykologian keinolla saadakseen ihmiset mieltymään itseensä. Paavali sanoi: ”Me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niin kuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa” (1 Tess.2:7). Kun synti tuli sisään, hän moitti siitä jylinällä taivaasta! Hän ei halunnut kenenkään hyväksyntää, vaan rakasti ihmisiä koko sydämestään. ”Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme, emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta”(1Tess.2:5- 6).

Paavali piti aina mielessään, että Jumala katsoi häntä ja tarkkasi hänen aikomuksiaan. Hän karttoi ”kaikenkaltaista pahaa”(1 Tess.5:22) ja eli kuin Jeesus olisi tullut hakemaan häntä millä hetkellä hyvänsä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VOIMA NUHTEETTOMAAN ELÄMÄÄN

ViestiKirjoittaja noomi » 22.01.2015 09:06

    Kuva

VOIMA NUHTEETTOMAAN ELÄMÄÄN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, September 7, 2011
VOIMA NUHTEETTOMAAN ELÄMÄÄN

”Te olette meidän todistajamme, ja Jumala, kuinka pyhät ja oikeamieliset ja nuhteettomat me olimme teitä kohtaan, jotka uskotte”(1 Tess.2:10).

Valtava väite, pyytää Jumalaa todistamaan pyhyyttäsi! Silmää räpäyttämättä Paavali kerskuu Tessalonikan uskoville: ”Työtoverini ja minä olemme eläneet nuhteettomasti teidän ja Jumalan edessä. Meidän käytöksemme oli vanhurskasta ja puhdasta. Jumala on meidän pyhän elämämme todistaja ja tekin olette. Te näitte, kuinka me vaelsimme pyhinä ja nuhteettomina Jumalan ja ihmisten edessä!”

Paavali oli voimallinen julistaja ja tunsi oman tehokkuutensa salaisuuden. Se veti ihmisiä Jumalaa kohti. Hän saattoi seistä rohkeana jokaisen elävän sielun, jokaisen vallan edessä ja todistaa: ”Minä elän päivittäin Pyhän Jumalan katseen alla. Minä vaellan aina hänen pyhät silmänsä kohdistuneina minuun. Te kaikki olette nuhteettoman elämäni todistajia.”

Apostoli halusi kaikille uskoville saman voiman. Sellaisen, joka vetäisi ihmisiä kohti Jumalaa. Hän rukoili öin ja päivin, että kaikki Jumalan lapset voisivat olla pyhiä ja nuhteettomia Jumalan edessä: ”Vahvistaaksensa teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja Isämme edessä, meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa”(1Tess.3:13).

Nuorukainen, joka tuli Jeesuksen luo, oli ollut hyvä lapsuudestaan asti. Se auttoi häntä voittamaan Jeesuksen rakkauden ja kunnioituksen (ks. Matt.19:16- 20). Kuitenkin häneltä puuttui jotakin, ja se puute on se tärkeä! Rakkaani, jos sinun periaatteesi kaikessa, mitä sanot ja teet, ei ole tämä sama, et voi koskaan olla moitteeton Jumalan ja ihmisten edessä: ”Että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan”(2 Tess.1:12).

Jeesuksen nimi ja kunnia motivoi Paavalia nuhteettomaan. elämään. Hän tiesi, että kaikki pitää rakentaa sille perustukselle. Ihmisen hyvyys on kuin saastainen vaate! Nuhteettoman vaelluksen käyttövoimana on halu kirkastaa Jeesuksen nimeä kaikkien ihmisten edessä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron