Lyhyet David Wilkerson / Kevät

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

JUMALA PALKITSEE

ViestiKirjoittaja noomi » 21.04.2015 07:08

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, March 24, 2011
JUMALA PALKITSEE

Rukoilemisessa on hyvin vähän mieltä, jos emme usko Jumalan palkitsevan niitä, jotka häntä etsivät ahkerasti.

Olen varma, että Jumala iloitsee osoittaessaan hyvyyttään rakkaille lapsilleen. Psalmista Daavid väitti, että Jumala on antelias ja taipuvainen laupeuteen. Hänen armonsa on suuri. Jumalan on mahdotonta hyljätä ketään, joka rukoilee hänen apuaan. Hän riemuitsee saadessaan antaa syntejä anteeksi - hän on aina suopea.

Yksi lempijakeistani Raamatussa on Psalmi 31:20-21:

"Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä! Sinä peität heidät kasvojesi suojaan ihmisten salavehkeiltä; sinä kätket heidät turvaan kielten riidalta."

Mieti tätä! Ensin Jumala haluaa meidän uskovan, että hän palkitsee uskon. Sitten psalmista kertoo meille: "Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi...ja sinuun turvaaville."

Varastohuone täynnä ihmeellistä hyvyyttä. Hän osoittaa sitä kansalleen, ei vasta kirkkaudessa, vaan jo nyt, tällä hetkellä ja joka päivä!

Minä rukoilen päivittäin: "Herra, sinä lupasit palkita uskoni, jos luotan sinuun ihmislasten edessä. Silti tarvitsen kaiken, mitä lupasit. Minä tarvitsen uutta voimaa ja uutta toivoa. Enemmän sitä rauhaa, joka käy yli kaiken ymmärryksen. Herra, minä pyydän sinulta vain, mitä olet luvannut. Parasta mitä tiedän, on suloisen läsnäolosi tuore kokemus. Tätä minä toivon palkkiokseni."
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MUISTA, MITEN JUMALA ON AIEMMIN AUTTANUT

ViestiKirjoittaja noomi » 22.04.2015 07:20

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, March 23, 2011
MUISTA, MITEN JUMALA ON AIEMMIN AUTTANUT

Mikään ei rohkaise meitä menemään armonistuimen eteen yhtä paljon, kuin Jumalan entisen avun muisteleminen.

Uskomme menehtyisi vastoinkäymisissä, ja suru tukahduttaisi sydämemme, ellei meitä olisi opetettu uskomaan menneisyyden kokemuksien tähden. Se auttaa meitä uskomaan, että hän kuulee kansansa rukoukset. Hän on yhtä rakastava eilen, tänään ja tulevaisuudessa.
Mitä Jumala on tehnyt sinulle menneisyydessä? Millainen on vaelluksesi hänen kanssaan menneinä vuosina? Eikö hän pitänyt sanaansa? Jättikö hän koskaan pitämättä sanaansa?

"Oletko ainiaaksi vihastunut meihin, pidätkö vihaa suvusta sukuun?"(Ps.85:6).

Olen rukoillut näin: "Herra, tee se uudelleen! Herätys? Tee se uudestaan. Pyhän Hengen voima ja virvoitus? Herra, tee se uudestaan! Ihmeet menneisyydessä? Herra, tee se uudelleen!"

Mene aina takaisin Mooseksen kirjoihin ja kuule, mitä siellä on kerrottu hänen olemuksestaan: "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: ’Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa. joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit...’ " (2 Moos.34:6-7).

Sellainen Jumala oli, ja on nyt ja aina! Jumala on huolehtinut sinusta aina tähän asti. Miksi hän nyt kääntäisi sinulle selkänsä?

Siunattu se, joka luottaa Herraan!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VANHURSKAAN KYYNELEET

ViestiKirjoittaja noomi » 23.04.2015 15:49

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, March 22, 2011
VANHURSKAAN KYYNELEET

Raamattu selittää empaattisesti, ettei yksikään Jumalan lasten kyynelistä valu maahan. Daavid sanoo:

"Pane leiliisi minun kyyneleeni, ovathan ne sinun kirjassasi" (Ps.56:8). Vanhurskaan kyyneleet ovat Jumalalle niin arvokkaita, että hän säilyttää ne. Jos Jumala säilyttää kyyneleenikin, eikö hän pitäisi minusta huolta?

Tämän kaiken vastaanottaminen on melkein liian uskomatonta. Tässä sanan kohdassa minua puhuttelee kovasti se, että hän laskee kaikki kyyneleeni. Kuinka arvokkaita hänelle sitten ovatkaan henkeni, elämäni jatarpeeni.

Jumala pullottaa jokaisen kyyneleemme. Hän huomaaerityisesti jokaisen vaikeuden, jonka käymme läpi. Tämän pitäisi lisätä luottamustamme häneen. Saatammeko uskoa, että Jumala, joka laskee jokaisen hiuksen päässämme japullottaa jokaisen kyyneleemme, toimii muutoinkin kaikin tavoin meidän hyväksemme?

Kuule tämä sana hengelläsi: Jokainen entisten syntiesi tähden, vaikeuksien ja stressin aikana, jokainen kadotettujen sielujen vuoksi vuodatettu kyynel, on kirjoitettuna hänen kirjaansa.

Saatat väittää: "En minä itke, harvoin vuodatan kyyneleitä." Minä uskon sielun kyyneleisiin, jotka vain Jumala näkee. Sisäiset, hiljaiset kyyneleet vuotavat usein ongelmien ja tarpeiden aikana.

Ei yksikään kyyneleesi ole mennyt hukkaan! Ei yksikään ole ollut turha. Uskoaksemme Jumalaan meidän tulee uskoa myös tämä ihmeellinen totuus!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ORJAN MERKKI

ViestiKirjoittaja noomi » 24.04.2015 07:12

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, March 21, 2011
ORJAN MERKKI

Psalmista Daavid kirjoitti: "Minun korvani sinä avasit (lävistit)" (Ps.40:7). Tämä voidaan kääntää myös seuraavasti: "Sinä olet hyväksynyt minut orjaksesi". Siinä on viittaus vanhaan tapaan, jossa isäntä lävisti orjan korvan merkiksi siitä, että tämä ei ottanut vastaan tarjottua vapautta(ks. 2 Moos. 21:6). Toisin sanoen: "Minun korvani on lävistetty merkiksi siitä, että kuulun Herralle, elämässä ja ikuisuudessa." Oletko sinä antanut Pyhän Hengen lävistää korvasi?

Palvelija sitoutui antamaan itsensä ja aikansa isännän palvelukseen. Tällaisessa elämäntavassa ei ole mitään mystistä. Se alkaa lupauksella antaa Herralle paras aikamme ja toteutuu jokapäiväisessä käytännön elämässä!

Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että meidän kaikkien tulisi lopettaa työmme ja aloittaa kokopäiväinen julistustyö. Näinä aikoina liian monet joutuvat pois Jumalan tahdosta. He jättävät yliolkaisesti perheen kasvatusvastuun ja katkaisevat juurensa lähtien muka "uskon tielle”. Tärkeämpää on pysyä aloillaan ja antaa Herralle enemmän laatuaikaa juuri siinä, missä olet. Kristuksesta pitäisi tulla kaiken keskus. Silloin perhe, työ ja kaikki pyörii hänen ympärillään. Ajatuksemme kohdistuvat Kristukseen. Vietämme aikaa hänen läsnäolossaan kuunnellen hänen ääntään ja noudattaen hänen käskyjään.

Orja on enemmän antava kuin vastaan ottava henkilö. Paavalin tavoin hän voi sanoa: "Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna” (ks. 1 Kor.2:2). Tämä palvelija ei ole kiinnostunut palvelemisesta palkkion tai henkilökohtaisen edun vuoksi. Hänen palkkansa ovat kunnia ja kirkkaus, jotka hän antaa Mestarilleen. Herra on merkinnyt jollain erityisellä tavalla elämänpituiseen palvelukseen sitoutuneen orjan. Et voi olla huomaamatta palvelijaa, koska hän kantaa ruumiissaan Mestarinsa merkkiä.

Mikä olisi tämän päivän ja ajan orjan merkki? Sana ilmoittaa selvästi, että se on särkynyt, katuvainen sielu. Se itkee kaikkien kauhistuksien tähden, joita tehdään hänen Herraansa vastaan. Mestarimme ei lävistä korviamme neulalla, vaan rikkoo sydämemme vasarallaan.

"Mutta Israelin Jumalan kirkkaus oli kohonnut yläpuolelta kerubin, jonka yllä se oli ollut, huoneen kynnykselle ja huusi pellavavaatteisiin puetulle miehelle, jolla oli kirjoitusneuvot vyöllänsä; ja Herra sanoi hänelle: `Kierrä kaupungin, Jerusalemin läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauheuksia, mitä sen keskuudessa tehdään’ " (Hes.9:3-4).

Toinen orjan merkki on ilman käsiä tehty ympärileikkaus. Se puhuu täydellisestä erottautumisesta maailmasta ja sitoutumisesta Kristukseen. Kaikki itse tehdyt suunnitelmat ja unelmat on hyljätty, ja Herran huolenaiheet ja taakat ovat tulleet tärkeimmiksi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VAPAAEHTOISESTI ORJANA

ViestiKirjoittaja noomi » 25.04.2015 08:31

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, March 18, 2011
VAPAAEHTOISESTI ORJANA

”Mutta jos orja vakuuttaa: 'Minä rakastan isäntääni, vaimoani ja lapsiani enkä tahdo päästä vapaaksi' ” (2 Moos.21:5). Tällä orjalla ei ole ongelmaa, hän ei epäröi. Hän oli tehnyt päätöksensä. Isäntä oli koko hänen elämänsä, ja hän oli sitoutunut tähän iankaikkisella rakkauden siteellä. Hän ei mitenkään olisi voinut lähteä isäntänsä talosta.

Orjan elämän täytti kokonaan rakkaus isäntää kohtaan. Niin kuin Paavali, hänkin piti kaikkea muuta ”roskana”, jotta voittaisi isäntänsä suosion.

Palvelija piti isännän lähellä olemista kaikkea maallista siunausta tärkeämpänä. Kuka välittäisi laumoista, viljasta tai viinistä ja öljystä, jos voisi olla jatkuvassa ateriayhteydessä isännän kanssa. Orjan sydämen täytti kiintymys isäntään, ja hänelle oli itsestään selvää: ”Minä rakastan isäntääni enkä halua päästä vapaaksi.”

Hän sanoo meille yksinkertaisesti: Kristus riittää! Ei mikään tässä maailmassa ole sen arvoista, että sen takia kannattaisi menettää hänen läsnäoloansa. Ei koko maailman kaikki rikkaudet ja menestys ole verrattavissa yhteen päivään Kristuksen seurassa. Hänen vieressään olemisen ihanuus ylittää inhimillisen hurmoksen. Hänen tuntemisensa, hänen luonaan olemisensa, asetettuna taivaallisiin hänen kanssaan, on enemmän kuin elämä itse. Hänen palvelemisensa, Hänen johdatettavanaan oleminen, tulla ja mennä ainoastaan hänen käskystään, on korkeimman tason elämää.

Haluaisitko nyt muistuttaa minua nyt siitä, ettet ole orja vaan lapsi? Silloin muistuttaisin sinua siitä, että Jeesus, vaikka hän oli Poika, ”ei … katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen”(Fil.2:6-7). Hänestä olisi voinut tulla Kaikkivaltiaan mahtava Poika, joka olisi voinut murskata kaikki vihollisensa. Siitä huolimatta Kristus halusi tulla orjaksi ja antautua täysin Isänsä tehtäviin.

Orja, josta luimme toisessa Mooseksen kirjassa, ajatteli elämässään olevan vain yhden tehtävän. Hänen tuli palvella isäntäänsä. Hän ei ollut perinyt sitä, vaikka olikin kirjoitettu: ”Taitava palvelija hallitsee kunnotonta poikaa ja pääsee perinnönjaolle veljesten rinnalla”(San.17:2). Rakkaus teki helpoksi totella. Aamusta iltaan, koko valveilla olonsa ajan, hän tahtoi palvella isäntäänsä. Häntä ajoi vain rakkaus, ei syyllisyys tai velvollisuuden tunto. Ei ihme, että Jeesus sanoi: ”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni”(Joh.14:15).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ORJA

ViestiKirjoittaja noomi » 26.04.2015 08:59

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, March 17, 2011
ORJA

Jumalan tiet näyttävät ihmismielestä paradoksaalisilta. Hän sanoo: "Elääksesi, sinun tulee kuolla. Löytääksesi elämäsi, sinun tulee kadottaa se. Tullaksesi voimakkaaksi, sinun pitää ensin tulla heikoksi."

Yksi suurimmista paradokseista on tämä: Ollaksesi todella vapaa, sinun tulee ensin tulla sidotuksi. Saadaksesi vapauden Jumalassa, sinun tulee luopua oikeuksistasi ja ruveta loppuelämäksesi Herran Jeesuksen Kristuksen orjaksi. Tällainen rakkauden orjuus johtaa vapauden korkeimpaan muotoon. Se on vapaaehtoista antautumista, joka syntyy rakkaudesta ja kiintymyksestä. Se saa ihmisen näkemään palvelemisen suurempana kuin lapseuden.

Jumalan kansa joskus keskittyy lapsenoikeuksiinsa. Se haluaa saada Herran siunauksen ja lapsenedut. Meidän kaikkien kannattaisi antaa Pyhän Hengen avata silmämme näkemään Jumalasta jotain ennen huomaamatonta. Kaiken hyvän vastaanottaminen Jumalan kädestä on osa jumalallista järjestystä. Yhdenkään Herran lapsen ei tulisi tuntea syyllisyyttä saamistaan siunauksista ja etuuksista.

Meidän tulisi kuitenkin ymmärtää, että on olemassa jotain paljon parempaa kuin siunaukset ja menestys. Se on paljon palkitsevampaa kuin kaikki muut moninaiset asiat, joita hän meille päivittäin antaa.

Orja on astunut sisälle palveluksen sakramenttiin isäntänsä hyväksi. Tämä on kauniisti kuvattu seuraavassa Raamatun kohdassa:

"Jos sinä ostat hebrealaisen orjan, niin hän palvelkoon kuusi vuotta, mutta seitsemäntenä hän pääsköön vapaaksi maksutta. Jos hän on tullut yksinäisenä, niin yksinäisenä lähteköönkin, mutta jos hän on nainut, niin lähteköön vaimo hänen kanssaan. Jos hänen isäntänsä on antanut hänelle vaimon, ja tämä on synnyttänyt hänelle poikia tai tyttäriä, niin vaimo lapsinensa jääköön isännän omaksi, ja hän lähteköön yksinänsä.

Mutta jos orja vakuuttaa: Minä rakastan isäntääni, vaimoani ja lapsiani enkä tahdo päästä vapaaksi, niin hänen isäntänsä vieköön hänet Jumalan eteen ja asettakoon hänet ovea tai pihtipieltä vasten, ja hänen isäntä lävistäköön hänen korvansa naskalilla, ja hän olkoon hänen orjansa ainiaan" (2 Moos. 21:2-6).

Tässä ilmaistaan jotain paljon suurempaa kuin Jumalan huolenpitoa orjista ja palvelijoista. Se kuvaa selvästi Herran Jeesuksen Kristuksen orjia.

Tässä Kristus on isäntä, ja me palvelijoita, joilta on riistetty vapaus. Risti on Jumalan sapatti, vapautusvuosi, kaikille vangeille, orjille ja palvelijoille. Sitä se on myös meille, jotka myytiin Lain alaisuuteen, mutta jotka saimme vapauden armon kautta!

Meidät on vapautettu synnistä, vaikka samalla olemmekin Kristuksen orjia koko elinaikamme, vapaaehtoisesti.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ELÄ HÄNEN LÄSNÄOLOSSAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 27.04.2015 07:11

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, March 16, 2011
ELÄ HÄNEN LÄSNÄOLOSSAAN

"Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin muuttaa Herra, joka on Henki" (2 Kor. 3:18). Meistä tulee sitä, mitä katselemme! Mielenkiintomme kohde vaikuttaa koko elämäämme. Se, mitä katselemme hengellisillä silmillämme, pitää meitä otteessaan ja saa vallan! Paavali tahtoi olla Kristuksen vallassa. Vapahtajasta tuli hänen ajattelunsa, saarnaamisensa ja opetuksensa ainut kohde. "Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna" (1 Kor. 2:2). Hän piti katseensa ruumiin Päässä, ei ruumiin ongelmissa.

Jumalan tahtoisi, että me olisimme puetut Kristuksen läsnäoloon. Haluatko voiton synneistä ja vapautuksen kaikesta vihollisen voimasta? Rukoile ahkerasti Kristuksen läsnäolon ilmausta. Jos olet siinä tosissasi, hänen rakastavat silmänsä sulattavat sinut ja vievät sinut rikkinäisyyden ja synnintunnon paikkaan.

Sama suloinen Herran läsnäolo on sielusi autuus ja elämä. Et tahdo enää lähteä hänen läsnäolostaan. Sinä nojaat hänen käsivarteensa ja kaikki pelko kaikkoaa. Tilalle tulee täydellinen rauha ja lepo. Puettuna hänen ihmeellisen läsnäoloonsa voit kohdata synnin ja Saatanan. Jumalan Sana lupaa: "Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä" (Ilm. 3:5).

Seurakunta matkaa viimeisiin päiviin kuin "vaimo vaatetettu auringolla..." (Ilm. 12:1). Se on Kristus, meidän valkoinen vaatteemme! Me olemme pukeneet yllemme Kristuksen ja olemme Hänen läsnäolossaan, kaikkien valtojen ja voimien yläpuolella.

Se ei ole lainkaan monimutkaista. Itse asiassa, tämän voi ilmaista lyhyesti: PYSY LÄHELLÄ JEESUSTA! Elä hänen läsnäolossaan ja ota uskossa paikkasi hänen rinnallaan taivaallisissa. Katso, kuinka hän seisoo Isän oikealla puolella, niin mikään ei voi estää sinua. Olet kaiken yläpuolella niin kuin Stefanus. Sinä katselet häntä taivaallisissa (ks. Ap.t.7:56).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERRAN VOIMALLINEN KÄSI

ViestiKirjoittaja noomi » 28.04.2015 07:12

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, March 15, 2011
HERRAN VOIMALLINEN KÄSI

"Sinun oikea kätesi, Herra, sinä voimassa jalo, sinun oikea kätesi, Herra, murskaa vihollisen" (2 Moos. 15:6).

Joiltakin uskovilta puuttuu voiman tunne lihallisuutta vastaan, vaikka he tietävätkin saaneensa syntinsä anteeksi ja olevansa turvassa. He eivät koe "täydellistä vapautusta" pahasta luonnostaan. Ensin hänen verensä antaa meille turvan. Sitten hänvoimallisella kädellään murtaa synnin kahleet meissä. Synti asuu yhä meissä, mutta ei hallitse meitä!

"Vapautettu orjuudesta hänen voimallisen kätensä kautta." Miten ihmeellisen rohkaiseva sana synnistä vapautumiseen näinä valhekuvia ja yli-inhimillisyyttä korostavina päivinä. Kuitenkin me olemme niin vastahakoisia tunnustamaan Jumalan käden työtä. Käy ylpeytemme, oikeuden tuntomme ja teologiammepäälle hyväksyä synnin vallasta vapautumista minkään muun kuin oman voimamme kautta. Katsokaamme kuitenkin esimerkkiämme: Israel lähti aseistautuneena, mutta kaikki taistelut olivat Herran. "Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran" (1 Sam. 17:47). Toinen Mooseksen kirja kertoo, että "israelilaiset olivat lähteneet matkaan voimallisen käden suojassa" (2 Moos.14:8) ja lauloivat ylistyslauluja Jumalalle ylitettyään turvallisesti Punaisen Meren.

Veri antoi Israelin kansalle turvan Jumalan tuomiolta, muttahänen voimallinen kätensä vapautti heidät lihan käsivarren vallasta. He olivat kokeneet turvallisuutta ja iloitsivat siitä. Nyt he tarvitsivat voiman! Voiman päästä vapaaksi vanhasta vihollisestaan ja voiman aseistautua uusia vihollisia varten. Sevoima on Herran korkeassa ja voimallisessa kädessä.

Meille on annettu suuria ja kalliita lupauksia, pidemmälle meneviä kuin Israelille. Jumala on luvannut vapauttaa meidät kaikesta pahasta ja asettaa meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, vapaana synnin vallasta.

Ensin meidän tulee kuitenkin oppia vihaamaan syntiä - ei enäämyönnytyksiä eikä kompromisseja. Jos hellit syntiäsi, leikit sen kanssa, annat sen olla ja kieltäydyt hävittämästä sitä, niin eräänä päivänä huomaat, että siitä on tullut elämäsi kivuliaimpia asioita.

Älä rukoile voittoa lihan synneistä, ennen kuin olet kasvattanutvihaa niitä kohtaan. Jumala ei halua olla missään tekemisissä meidän tekosyidemme ja lepyttely-yritystemme kanssa. Orjuuttaako sinua salainen synti, joka aiheuttaa kaaosta ja kärsimystä sekä fyysisesti että hengellisesti? Vihaatko sitä kaikella voimallasi? Tunnetko Jumalan pyhän vihan sitä kohtaan?

Jos et, niin voittoa ei ikinä tule.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VAPAA TUOMIOSTA

ViestiKirjoittaja noomi » 29.04.2015 07:20

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, March 14, 2011
VAPAA TUOMIOSTA

Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä. Se on meidän sovituksemme. Ennen kaikkea se on meidän turvamme. Sen kautta Jumala on varmistanut kansansa täydellisen lunastuksen. Muista, että israelilaiset eivät pääsiäisyönä olleet vielä vapautettuja, vaikka olivatkin turvassa. Heidän piti vielä kohdata Punainen meri, erämaa, sodankäynti jättiläisiä vastaan, valtavat muurit ja vihollisen varustukset.

Olen aivan varma siitä, ettei henkivaltoja ja voi vastustaa voimia, ennen kuin pystyy vastustamaan himoja ja kiusauksia (nykyajan jättiläisiä). Minun tulee tietää, että olen turvassa veren alla! Vaikken ole vielä täysin vapahdettu, pääsen kuitenkin alta tuomion. Lihalliset viholliset väijyvät edessäpäin, mutta veri on tehnyt minusta turvatun sotilaan.

Et voi sotia jättiläisiä vastaan, jaottaa maahan vihollisen varustuksia etkä seisoa suorana tyrmistyttävän outojen asioiden edessä, jollei sinulla ole täyttä varmuutta veren turvasta. Mitä sydämeni sanookin, olen sitten syyllinen tai tuomittu, kuuluu korvissani minkälaisia kuiskauksia tahansa, minun tulee tietää ilman epäilyksen häivääkään, että olen turvassa! En joudu tuomiolle, koska sydämeni ovelle piirretty veri antaa minulle turvan sen katseilta.

Me puhumme aina turvallisuudesta. Jos Jumala olisi perustanutturvamme rakkauteemme häneen tai omaan hyvyytemme, olisimme suuremmassa vaarassa kuin ne, jotka rikkoivat lakia. Armon alla olevilta vaaditaan enemmän. Jumala ottaa vastuunturvallisuudestamme pois meidän käsistämme. Sen täytyy perustua yksinomaan hänen puhtaaseen armoonsa. Ei meidän hartauteemme, kuuliaisuuteemme tai hyvyyteemme, vaan pelkästään hänen armoonsa. Kuuliaisuus ja hartaus ovat Kristuksen rakkauden meissä aikaansaamia asioita.

Ei happamaton leipä pelastanut israelilaisia, vaan veri. Heidän pelastumisensa ei vähentynyt tai enentynyt siitä, oliko heissä mahdollisesti jotakin syntiä. He olivat kaikki turvassa, kunnes tuomio oli kulkenut ohitse. Kuuliaisuus siveli ovenpielet verellä. Meitä kaikkia kutsutaan tunnustamaan syntimme ja luottamaan Kristuksen lunastavaan vereen.

Jumala ei aikonut antaa lastensa elää pelossa, ahdistuneina ja syyllisinä. Hän valmisti heille levon, täydellisen turvan oman Poikansa veressä. Jumala sanoi tämän teon kautta israelilaisille: ” Nyt näette, että olette täydellisesti minun turvissani. Teidät on päästetty tuomion pelosta. Antakaa minun nyt vapauttaa itsenne myös ruumiinne puolesta. Olen valmistanut teille pääsyn pyhyyteen.”

Vääjäämätön tosiasia on, ettei Kristuksen vereen voi lisätä mitään, mikä voisi parantaa turvaamme. Veri suojelee meitä täydellisesti. Se tekee meidät Jumalalle kelpaaviksi ja pelastaa meidät vihasta. Apostoli Paavali sanoo: ”Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta” (Room. 5:9).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ME KIITÄMME JUMALAA HÄNEN SANOMATTOMASTA ARMOSTAAN JA HYVYYD

ViestiKirjoittaja noomi » 30.04.2015 07:09

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, March 11, 2011
ME KIITÄMME JUMALAA HÄNEN SANOMATTOMASTA ARMOSTAAN JA HYVYYDESTÄÄN

Pyhä Henki on johtanut minut kirjoittamaan Jumalasta, joka avaa lukittuja ovia. Ehkä joku lukijoista on juuri nyt yhden tai monen suljetun oven edessä. Siinä se on juuri silmiesi edessä, ovi, joka näyttää olevan tiukasti lukossa. Tämä voi olla vakava taloudellinen tilanne, jossa olet rukoillut jonkin ratkaisun löytymistä. Kaikki näyttää olevan turhaa. Ovet pysyvät kiinni.

En tiedä, mikä sinun suljettu ovesi on käytännössä. Monille sekä taivaan ovet että ikkunat näyttävät olevan kiinni. Taivas on kuin rautaa eikä rukouksesi pääse läpi. Suljettu ovi on jokin asia, jokin tilanne, jokin tarve, johon olet rukoillut ratkaisua. Se saattaa myös olla kriisi, jonka selvittämiseen tarvitaan ihme. Et ole edelleenkään saanut Herralta vastausta hartaisiin rukouksiisi ja anomisiisi.

Ilmestyskirjassa Kristus sanoo itse olevansa SE JOKA AVAA JA SULKEE OVIA (3:7). Tämä sisältyi kirjeeseen, joka oli lähetetty entisen Filadelfian uskoville. Tätä seurakuntaa Herra kiitti siitä, että se oli pitänyt hänen sanansa eikä koskaan kieltänyt hänen nimeään. Eli nämä ihmiset seisoivat uskollisesti Jumalan sanan perustuksella, olivat ajat sitten kuinka vaikeat hyvänsä. He eivät syyttäneet Herraa siitä, ettei hän olisi kuullut heidän rukouksiaan.

Ilmeisesti Saatana oli syytänyt heille valheitansa. Hänen pimeyden henkivaltansa ja voimansa, valheen henget nousevat suoraan syvimmästä helvetistä. Ne sanoivat, että Jumala on sulkenut kaikki ovet. Hän ei ole ylistämisen eikä luottamuksen arvoinen. Nämä uskovat, joita Jeesus kuvaili heikoiksi, eivät hellittäneet, vaan luottivat Jumalaan. He odottivat hänen laittavan avaimen oveen ja aukaisevan sen. Hänellä on avain jokaiseen suljettuun oveen. Hän yksin avaa meidän edessämme olevat ovet.

Tämän Herra lupasi heille ja myös meille:

”Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat” (Ilm.3:10).

Kiusauksen hetki on käsillä nyt, meilläkin. Siihen kuuluu uskomattomia uskonkoetuksia, jotka ovat niin suuria ja kauheita, että monet sortuvat kuolettavaan epäuskoon. Koko maailmaa uhkaa nyt valtava uskosta luopumisen vaihe.

Kuitenkin sinä, koska edelleen luotat hänen lupauksiinsa ja tahdot kuolla uskossa, vaikket vielä näe lupauksien täyttyvän. Sinä varjellut tästä maailmanlaajasta kiusauksesta joutua epäuskon valtaan. Jumala on kuullut rukouksesi. Hän tietää kaikkien ovien aukaisemisen ajan aivan hetken tarkkuudella. Älä siis luovu. Äläkä epäile. Seiso hänen lupauksiensa varassa. Hän ei hylkää sinua.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron