Lyhyet David Wilkerson / Kevät

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

VARJELTU PÄÄMÄÄRÄÄ VARTEN

ViestiKirjoittaja noomi » 21.05.2015 07:41

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, February 4, 2011
VARJELTU PÄÄMÄÄRÄÄ VARTEN

Daavid rukoili: ”Varjele minua, Jumala, sillä sinuun minä turvaan”(Ps.16:1). Daavidin käyttämä heprean sana ”varjella” on täynnä merkityksiä. Ytimeltään se tarkoittaa: ”Laita ympärilleni aita, suojeleva piikkiaita.
Varjele ja suojele minua. Tarkkaa jokaista liikettäni, tulemisiani ja lähtemisiäni.”

Daavid uskoi täysin, että Jumala varjelee vanhurskaan. Raamattu sanoo, että Daavid sai avun ja varjelun kaikilla teillään. Tämä siunattu mies julisti: ”Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku. Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi. Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä. Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi” (Ps.121:4-7).

Sama heprean sana ”varjella” esiintyy tässäkin kohdassa. Taas kerran Daavid puhuu Jumalan aidasta, yliluonnollisesta suojamuurista. Hän vakuuttaa meille: ”Jumala pitää silmänsä sinussa, minne menetkin.”

Tosiaankin, Jumala on meidän kanssamme kaikkialla: työssä, seurakunnassa, ostoksilla ollessamme. Hän on kanssamme autossa, bussissa, maanalaisessa. Daavid sanoo Jumalan suojelevan meitä pahalta. Niinpä Jumala varjelee meitä kaikissa paikoissa. Hän on luvannut suistaa kaikki lapsiinsa suunnatut aseet.

Ajasta aikaan Jumalamme on todistanut olevansa kansansa varjelija. Minkähän tähden? Miksi Herra niin innokkaasti suojelee meitä? Löydämme Mooseksen sanoista viitteen: ”Herra käski meidän pitää kaikki nämä säädökset ja peljätä Herraa, meidän Jumalaamme, että me aina menestyisimme ja hän pitäisi meitä elossa, niin kuin tähän päivään saakka on tapahtunut” (5 Moos.6:24). Mooses sanoo Jumalan antaneen heille käskyt erityisestä syystä: ne varjelisivat ja suojelisivat heitä. Mistä syystä? Samasta syystä kuin Jumala haluaa pelastaa ja varjella meitä.

Mieti kaikkia tapoja, joilla Jumala suojeli valittua kansaansa. Hän varjeli heitä kymmeneltä vitsaukselta Egyptissä. Hän vapahti heidät faaraon armeijan kynsistä Punaisella Merellä. Hän paransi heidät kuolettavista käärmeenpuremista erämaassa. Kansa todisti Jumalan varjelevasta voimasta lapsilleen ja lapsenlapsilleen: ”Herra vapahti meidät kaikista vihollisistamme. Hän antoi meille ruokaa ja vettä. Hän jopa antoi vaatteemme kestää kulumatta. Hän varjeli Israelin kansaa kaiken läpi.”

Tässäkö oli koko Israelin saama todistus? Varjeltuivatko nämä ihmiset erämaassa vain kuollakseen siellä? Mooses lausui: ”Meidät hän vei sieltä pois ja johdatti meidät siihen maahan, jonka hän valalla vannoen oli luvannut meidän isillemme, ja antoi sen meille”( 5 Moos.6:23). Mooses kertoi Israelille: ”Katsokaa kaikkia ihmeellisiä tapoja, joilla Jumala on päästänyt teidät kahleista? Mitä ajattelette siitä? Miksi hän teidän mielestänne valitsi teidät ja antoi teille erityisaseman aina maailman perustamisesta asti? Miksi hän vapahti teidät orjuudesta? Miksi hän siunasi teitä, vaikka olisitte ansainneet hylkäämisen?

Herra varjeli teitä, jotta voisi viedä teidät jonnekin. Hän haluaa tehdä teidän elämässämme jotain suurempaa kuin ihmeet. Herra varjeli israelilaiset ja pani heidän ympärilleen suojamuurin erityisestä syystä: Hän halusi viedä heidät käyttökelpoisuuden paikkaan. Hän johdatti heidät Luvattua Maata kohti, määräpaikkaansa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KÄÄRMEIDEN KÄSITTELIJÄT

ViestiKirjoittaja noomi » 22.05.2015 06:33

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, February 3, 2011
KÄÄRMEIDEN KÄSITTELIJÄT

Et voi olla tehokas työntekijä Kristukselle, jollet ole valmis ottamaan siitä aiheutuvia riskejä. Jeesus varoitti käärmeiden kohtaamisen riskeistä.

Yritän sanoa tämän mahdollisimman hienovaraisesti, mutta Raamattu sanoo, että pahat ihmiset ovat kuin myrkyllisiä käärmeitä. Meidän tulee siksi olla käärmeiden käsitteljöitä. Mielestäni on merkittävää, että Raamattu nimittää saatanaa "vanhaksi käärmeeksi" (Ilm. 12:9). Kristus lupasi: "he nostavat käsin käärmeitä…" (Mark.16:18).

Jeesus sanoi: "Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisään" (Luuk.14:23). Valitusvirsissä varoitetaan: "Joka kuopan kaivaa, se siihen putoaa; joka muuria purkaa, sitä puree käärme. (Val.10:8)
Muurit ovat täynnä käärmeitä, mutta ihmistenkalastajina meille sanotaan: "kuka teistä on isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen?" (Luuk. 11:11).

Sielunvoittajille on luvattu: "...jos he juovat jotain kuolettavaa, ei se heitä vahingoita…" (Mark.16:18). Tämä viittaa siihen, että joku lähetti tai muu uskova juo vahingossa myrkkyä. Tähän Raamatun kohtaan on kätketty suurempi merkitys. Samoin kuin uskovat juovat Kristuksen verta – elämän virrasta, hänen jumalallista rakkauttaan ja ihanuuttaan, me tietämättämme juomme myös tämän maailman myrkkyä lähtiessämme saarnaamaan evankeliumia.

Me suodatamme paljon tämän maailman henkeä ja saamme samalla hengellistä elämäämme kuolettavia asioita. Ellemme ota vastaan Pyhää Henkeä suojelemaan, emme voi mennä syntisten luo. Et voi olla juomatta henkeesi joitakin näitä lausumattomia asioita. Sen sijaan, jos juot jotain kuolettavaa ajaessasi takaa käärmeitä Kristuksen voimassa, niiden myrkky ei vahingoita sinua. Herran alkaessa näyttää tätä totuutta minulle, menin kotiin rukoilemaan. Sain tuntea Pyhän Hengen tuulen virtaavan ruumiiseeni. Myrkky valui ulos ja pystyin nousemaan ylös puhdistettuna ja vahingoittumattomana.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUOLEMA ON VOITTO?

ViestiKirjoittaja noomi » 23.05.2015 07:39

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, February 2, 2011
KUOLEMA ON VOITTO?

Paavali sanoi näin: "Kuolema on voitto" (Fil.1:21). Tällainen puhe on täysin vieras nykyajan hengellisessä sanastossamme. Meistä on tullut tämän puoleisen elämän palvelijoita, ja niin menettäneet halumme päästä olemaan Herran kanssa.

Paavali sanoi: "Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi" (Fil. 1:23). Uskoon tulleiden takia hän kuitenkin ajatteli, että on parempi ehkä "pysyä kuoressaan" eli, niin kuin hän sanoo "elää lihassa".

Oliko Paavalin tapa suhtautua kuolemaan jotenkin sairas tai epäterve? Eikö hän kunnioittanut elämää, jolla Jumala oli siunannut häntä? Ei todellakaan! Paavali eli elämäänsä täysillä. Hänelle elämä oli lahja ja hän käytti sitä hyvin taistellakseen hyvän taistelun. Hän oli voittanut "kuoleman odan" pelon ja pystyi nyt sanomaan, että on "parempi kuolla ja olla Herran kanssa kuin pysyä lihassa."

Ne, jotka kuolevat Herrassa, ovat voittajia. Me tänne jääneet taas olemme häviäjiä. Lopullinen parantuminen ei ole kuolemassa: ylösnousemuksessa on! Kuolema on taival, joka saattaa joskus olla kivulias. Sillä ei ole väliä, kuinka paljon kipu ja kärsimys aiheuttavat tuhoa tälle ruumiille. Sitä ei kannata edes verrata siihen sanoin kuvaamattomaan kirkkauteen, joka odottaa tuon taipaleen läpi käyneitä.

Mikä hyvänsä kuolemanviesti huolettaa meitä. Yritämme olla miettimättä sitä. Ne, jotka puhuvat paljon kuolemasta, ovat mielestämme jotenkin sairaita. Joskus saatamme puhua siitä, minkälainen taivas mahdollisesti olisi, mutta suurimman osan aikaa kuoleman aihe on tabu.

Kuinka erilaisia ensimmäiset uskovat olivatkaan! Paavali puhuu paljon kuolemasta. Itse asiassa meidän ylösnousemustamme kuolleista on Uuden Testamentissa sanottu "siunatuksi toivoksi". Nykyään kuolemaa pidetään tunkeilijana. Se katkaisee siteemme hyvään elämään, johon olemme tottuneet. Olemme täyttäneet elämämme materialla siinä määrin, että vajoamme pohjalle elämämme painosta. Maailma on saattanut meidät ansaan materialismillaan. Emme enää kestä ajatusta siitä, että joutuisimme jättämään kauniit kotimme, ihanat tavaramme ja rakkaamme. Me näytämme ajattelevan: "Olisi liian suuri menetys kuolla juuri nyt. Rakastan kyllä Herraa, mutta tarvitsen aikaa nauttiakseni omaisuudestani. Olen naimisissa. Minun täytyy koetella vielä härkiäni. Tarvitsen lisää aikaa."

Oletko huomannut, että nykyään puhutaan hyvin vähän taivaasta tai tämän maailman jättämisestä? Sen sijaan meitä pommitetaan neuvoilla, kuinka voisimme käyttää uskoa hyväksemme saadaksemme lisää kaikkea. Miten vääristynyt tämä kuva onkaan Jumalan iankaikkisuustarkoituksista! Ei ihme, että niin moni uskova pelkää kuoleman ajatustakin. Totuus kuitenkin on se, että olemme kaukana Kristuksen kutsusta hyljätä maailma ja kaikki sen houkutukset. Hän kutsuu meitä kuolemaan. Kuolemaan rakennuttamatta itsellemme muistomerkkejä tai murehtimatta siitä, kuinka paljon meitä muistetaan kuoleman jälkeen. Jeesus ei jättänyt itsestään omaelämänkertaa, päämajarakennuksia, yliopistoa tai raamattukoulua. Hän ei jättänyt mitään muuta muistonsa vaalimista kuin leivän ja viinin.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HAKKAA NE POIKKI

ViestiKirjoittaja noomi » 24.05.2015 07:03

Kuva

HAKKAA NE POIKKI

Jeesus sanoo opetuslapsilleen: "Mutta, jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi: parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen" (Matt. 18:8).

Jeesus aloittaa lauseensa käyttäen sanaa ”mutta”, joka tässä tarkoittaa "tämän kaiken valossa". Hän sitoo tähän lauseeseen sen, mitä on juuri opettanut ihmistekojen ja ristin sekoittamisesta. Sanoessaan siis: "Jos sinun kätesi, jalkasi tai silmäsi viettelee sinua" hän puhuu rikoksesta, jonka risti aiheuttaa lihalle.

Sanoessaan "kiskaise pois ja leikkaa se irti", Jeesus puhuu juutalaisille kuuntelijoilleen ensin heidän luottamuksestaan hyviin tekoihinsa. Käsi, jalka ja silmä kaikki edustavat lihaa. Ne ovat itsellisyyden työkaluja, jotka saavat ihmisen kulkemaan omaa polkuaan, luottamaan omaan tahtoonsa ja voimaansa synnin kahleista irtautumiseen. Kristus sanoo itseensä luottavalle ihmiselle: "Silmäsi on keskittynyt vääriin asioihin. Sinä luotat omaan kykyysi ja voimaasi. Kaiva siksi silmäsi ulos päästäsi. Sinun tulee vapauttaa ruumiisi, mielesi ja sydämesi kaikesta pahasta ajattelusta. Luovu siitä, leikkaa se irti. Katkaise kaikki toivo yrittää uhrata Jumalalle mitään omalla ansiollasi tai hyvyydelläsi. Himo ja rikkomukset on leikattava irti, mutta ei omin käsin. Se on Hengen työtä.

"Juokse sitten vain suoraan syliini. Nöyryytä itsesi niin kuin lapsi, syleilemällä ristillä saamaani voittoa. Antaudu kokonaan riippuvaksi minusta. Ristillä tekemäni työn takia et ole enää itseäsi oma. Minä olen ostanut sinut. Minun Henkeni täyttää pyhyydenvaatimukseni sinussa."
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EN VOI PUHUA SINULLE… JOS ET

ViestiKirjoittaja noomi » 25.05.2015 06:51

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, January 28, 2011
EN VOI PUHUA SINULLE… JOS ET

Valitettavasi monet uskovat eivät tunne Jumalan ääntä. Jotkut voivat vaeltaa kuukasia, jopa vuosia saamatta sydämelleen yhtään henkilökohtaista sanaa Herralta. Kyllähän Jumala puhui heille aiemmin. Vuosien kuluessa he kuitenkin oppivat vaientamaan hänen äänensä sydämestään. Toiset taas ovat sulkeneet äänen uskomalla hullutukseen, että jokainen mieleen puikahtava ajatus on Jumalan puhetta. Sellaiset ihmiset kerskuvat: ”Jumala sanoi minulle”. Silti heidän kuulemansa ”ääni” on vain heidän oman kateellisen lihansa puhetta!

Jos haluat tuntea ja kuulla Jumalan äänen tulevina päivinä, valmistaudu siihen, että hänen puhuu ensin puhdistuksesta, ennen kuin alkaa puhua johdatuksesta. Monet uskovat haluavat Jumalan auttavan heitä pitämään kiinni siitä, mitä he ovat ansainneet, miten he pitävät huolta perheestään, miten saada liikeasiat tai työuran sujumaan parhaalla tavalla. Todellisuudessa Jumala antaa johdatusta näissä asioissa vasta sitten, kun on puhunut heille käskyistään.

”Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne ”(Joh 15:17). Jumala haluaa puhua sinulle ensin käytöksestäsi kotona vaimoasi (miestäsi) tai lapsiasi kohtaan. Siitä, että olet äkkipikainen, kannat kaunaa, et anna anteeksi. Hän osoittaa sinulle jokaisen peitellyn, salaisen asian elämässäsi, mutta hän tekee sen rakastaen. Hän sanoo: ”Tahdon olla neuvonantajasi, sielunhoitajasi, johdattajasi, suojelijasi, huolenpitäjäsi. Tahdon kulkea kanssasi kaikkien koetusten ja vaikeuksien läpi. Haluan siunata ja varjella sinua Henkeni avulla.

Ensin sinun kuitenkin täytyy tunnustaa minulle kaikki sydämesi salatut epäjumalat. Pidät niistä kiinni juuri nyt, mutta sinun täytyy päästää irti. Emme voi kulkea yhdessä, jos emme voi olla samaa mieltä sydämesi asioista.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUKA KEKSI TÄLLAISEN ELOONJÄÄMISSUUNNITELMAN?

ViestiKirjoittaja noomi » 26.05.2015 07:05

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, January 26, 2011
KUKA KEKSI TÄLLAISEN ELOONJÄÄMISSUUNNITELMAN?

"Ja hänelle tuli tämä Herran sana: ´Mene pois täältä ja käänny itään päin ja kätkeydy Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella’ " (1 Kun. 17:2-3).

Kun Elia näki tulossa olevan kriisin, se varmasti saattoi hänet epätoivoon. Jumala oli kuitenkin tehnyt suunnitelman uskollisen palvelijansa pelastamiseksi. Hän ohjeisti profeetan: "Mene Jordanin itäpuolelle, niin löydät sieltä Keritin pienen puron. Saat siitä kaiken tarvitsemasi juomaveden. Olen myös antanut kuriirikorpeilleni käskyn tuoda sinulle ruokaa päivittäin."

Kuinka kukaan ikinä olisi tullut suunnitelleeksi tällaista pelastusta? Miten Elia olisi ikinä voinut kuvitella, että hänet lähetettäisiin piilossa olevalle purolle saamaan juomavettä. Kaikkialla maassa oli kova kuivuus? Kuinka hän olisi voinut kuvitella, että ryöstelevät linnut toisivat hänelle jokapäiväisen leivän. Nehän syövät kaiken, mihin vain upottavat nokkansa?

Myöhemmin Eliaa kohtasi vaikea aika, koska purokin lopulta kuivui. Silloin Jumala tuli apuun ja antoi profeetalleen uudet ohjeet. Hän sanoi: "Nouse ja mene Sarpatiin, joka on Siidonin aluetta, ja asetu sinne. Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä" (j. 9). Taaskin minun on kysyttävä - kuinka kukaan olisi osannut ajatella, että köyhä leskivaimo voisi ravita miestä päivä-, viikko- ja lopulta kuukausikaupalla itsekin ahdingon keskellä? Tosiasia on, että Jumala käyttää kaikkein halveksituimpia ja vähäpätöisimpiä maailmassa, omaksi kunniakseen. Hän sanoi Elialle: "Jos menet hänen luokseen ja teet kuten käsken sinun tehdä, sinä pysyt elossa. Kuuntele minua – tottele ohjaustani, niin selviät!"

Kuinka ihmeellinen todiste Jumalasta, joka on meidän neuvonantajamme, sielunhoitajamme ja eloonjäämisasiantuntijamme. Hän on suunnitellut jokaiselle lapselleen kaiken yksityiskohtaisesti auttaakseen meitä kohtaamaan kaikkein vaikeimmatkin ajat!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

RAUHA JUMALAN KANSSA

ViestiKirjoittaja noomi » 27.05.2015 06:45

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, January 25, 2011
RAUHA JUMALAN KANSSA

Jeesus kuoli ristillä rakentaakseen rauhan Jumalan ja meidän välillemme. Nyt hän on taivaassa ylläpitämässä sitä rauhaa, sinua ja minua varten. Rauha, joka meillä on Kristuksen kautta Jumalan kanssa, erottaa uskomme kaikista muista uskonnoista.

Missään muussa uskonnossa, kuin kristinuskossa, ei ole ratkaistu synnin ongelmaa. Muissa synnin valtaa ei yksinkertaisesti ole murrettu. Sen tähden ei voi olla rauhaakaan: "Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo Herra" (Jes.48:22). Meillä on Jumala, joka takaa meille rauhan antamalla synnit anteeksi. Juuri tämän vuoksi Jeesus tuli maan päälle: tuomaan rauhaa vaivatulle, pelokkaalle ihmiskunnalle.

Kuinka Jeesus ylläpitää Jumalan rauhaa minua varten? Hän tekee sen kolmella tavalla:
• Ensinnäkin Kristuksen veri poisti synnistäni kaiken syyllisyyden. Siksi Paavali sanoo: "Sillä hän on meidän rauhamme" (Ef.2:14). Jeesus hankki minulle rauhan verensä kautta.
• Toiseksi Kristus ylläpitää rauhaani ja iloani uskossa: "Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta" (Room. 15:13).
• Kolmanneksi Jeesus saa minut iloitsemaan pääsystä kirkkauteen: "Meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo" (Room. 5:2).
Yksinkertaisesti sanottuna rauha on pelon puuttumista. Elämä ilman pelkoa on täynnä rauhaa.
Noustuaan taivaaseen, Jeesus ei vain nauttinut Jumalan hänelle antamaa kunniaa. Hän meni Isän luokse säilyttääkseen vaivalla ansaitun voiton, jonka hän saavutti meille Golgatalla.

Vapahtajamme elää kirkkaudessa juuri nyt. Hän on kokonaan Jumala ja kokonaan ihminen, jolla on kädet, jalat, silmät ja hiukset. Hänellä on myös naulojen arvet käsissään ja jaloissaan, sekä haavan jälki kyljessään. Hän ei ole pannut pois ihmisyyttään. Hän on yhä ihminen, kirkkaudessa. Juuri nyt hän varmistaa ikuisuudessa sitä, ettei kukaan ryöstä meiltä rauhaa, jonka hän jätti meille lähtiessään maan päältä. Hän palvelee ylimmäisenä pappinamme. Hän huolehtii siitä, että hänen täällä maan päällä oleva ruumiinsa on täynnä rauhaa. Kun hän tulee takaisin, hän haluaa meidän olevan "rauhassa, hänen edessänsä" (2 Piet. 3:14).

Tehdessäni syntiä rauhani katkeaa kahdella alueella. Ensinnäkin omatuntoni vaivaa ja syyttää minua oikeutetusti. Toiseksi saatanan syytökset aiheuttavat pelkoa. Nämä kaksi asiaa ovat uskoakseni päällimmäisenä Kristuksen esirukoustyössä meidän puolestamme.

Minun ylimmäinen pappini ei anna omantunnolleni lupaa pitää minua vankinaan. Hän ei myöskään salli saatanan syyttää minua ilman vastustusta. Kristus puolustaa minua Isän kanssa kaikkia helvetin syytöksiä vastaan. Mikä on puolustaja? Se on yksinkertaisesti sanottuna "ystävä tuomiosalissa". Uskoville tämä ystävä tuomiosalissa on myös tuomarin poika. Hän on vielä meidän veljemmekin. Itse asiassa me olemme tuomarin perillisiä yhdessä hänen kanssaan.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MEIDÄN ESIRUKOILIJAMME

ViestiKirjoittaja noomi » 28.05.2015 07:59

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Monday, January 24, 2011
MEIDÄN ESIRUKOILIJAMME

"Hän voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa" (Heb.7:25).

Mitä Raamattu tarkoittaa sanoessaan, että Jeesus rukoilee meidän puolestamme? Uskon aiheen olevan niin syvällinen, mahtava ja ylitse ihmisymmärryksen käyvä, että minua pelottaa edes koskea siihen. Raamatun tuntijoilla on monta erilaista näkökulmaa sen tarkoituksesta.

Rukouksella ja luottamuksella Pyhän Hengen johdatukseen olen alkanut saada lisävaloa tähän ihmeelliseen asiaan. Hiljattain rukoilin hyvin yksinkertaisesti: "Herra, kuinka sinun esirukouksesi taivaissa vaikuttaa minun elämääni? Sanasi sanoo, että sinä olet Isän edessä minun hyväkseni. Mitä tämä merkitsee minulle jokapäiväisessä uskon vaelluksessa kanssasi?"

Sana "esirukous" tarkoittaa "puhua jonkun puolesta". Se on kuin asianajaja sinun sijassasi toisten edessä. Kun kuulet tällaisen määritelmän, näetkö Kristuksen jatkuvasti puhumassa puolestasi Jumalalle, pyytäen armoa, anteeksiantamusta, laupeutta ja siunausta? Tämä kuva antaisi sellaisen vaikutelman, että rakastavalta Jumalaltamme pitäisi ”lypsää” asioita. Jos me näemme esirukouksen niin kapeana, emme ikinä ymmärrä Kristuksen työn syvempää hengellistä merkitystä.

Raamattu lupaa, että taivaallinen Isäni tietää kaikki tarpeeni, ennen kuin pyydän häneltä apua. Usein hän vastaa, ennen kuin rukoilenkaan. Sen vuoksi minun on vaikea tajuta, että Jumalan oman Pojan pitäisi anoa häneltä mitään. Sitä paitsi, Raamatun mukaan Isä on jo antanut kaiken Poikansa hallintaan: "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti" (Kol.2:9).

En väitä tietäväni kaikkea Kristuksen esirukouksesta meidän puolestamme. Uskon kuitenkin ylipappimme esirukouksen meidän hyväksemme olevan hyvin yksinkertainen asia. Uskon myös, että esirukouksella on suora vaikutus Kristuksen ruumiin kasvuun täällä maan päällä. Hän työskentelee varustaakseen jokaisen jänteen ja ruumiinosan vallalla ja voimalla.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SYVYYDESSÄ DAAVIDIN RUKOUKSESTA TULI HARRAS

ViestiKirjoittaja noomi » 29.05.2015 07:36

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, January 21, 2011
SYVYYDESSÄ DAAVIDIN RUKOUKSESTA TULI HARRAS

Epätoivoissaan Daavid huusi Herraa: “Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä”(Ps.130:2). Tämä kuulostaa minusta kuolevan miehen anomiselta. Daavid ei ilmeisestikään lausunut vain ”ajatusrukousta”. Hän makasi kasvoillaan maassa – rikkinäisenä, murheissaan, huutaen Jumalaa avuksi sydämensä pohjasta. ”Oi, Pyhä Jumala, sinun täytyy kuulla minun huutoni! En jaksa enää. Syntini on aina minun edessäni. Hukun pelkooni. hyvä Jumala, ole minulle armollinen.”

Daavid tunsi sielunsa tarvitsevan vapautusta. Hän kääntyi Jumalan puoleen löytääkseen sen. Hän lisäsi:” Olen pahassa tilassa. Vain Herra voi auttaa minua nyt. En uskalla luottaa sielunhoitajiin, ystäviin, en edes omaan sukuuni. Ainut toivoni on rukouksessa. Aion rukoilla yötä päivää, kunnes Jumala kuulee anomiseni.”

Oletko koskaan ollut yhtä epätoivoinen? Oletko mennyt Herran kanssa kammioosi, langennut kasvoillesi ja huutanut häntä avuksesi? Tylsä, hiljainen, laiska rukous ei saa mitään aikaan. Jos et vuodata sydäntäsi Jumalalle, et oikeasti tarvitse parannusta, haluat vain ulos! Daavid todisti:
”Minä parun sydämeni tuskassa… eikä minun huokaukseni ole sinulta salassa”(Ps.38:8 -9).

Sinun pitää huutaa kovalla äänellä, niin kuin Daavid teki: ”Herra, kuule anomisesi! En päästä sinua, ennen kuin vastaat!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

DAAVID NOUSI MASENNUKSESTA MUISTAESSAAN JUMALAN ANTEEKSIANTA

ViestiKirjoittaja noomi » 30.05.2015 11:19

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, January 18, 2011
DAAVID NOUSI MASENNUKSESTA MUISTAESSAAN JUMALAN ANTEEKSIANTAVAN OLEMUKSEN

Itkettyään ja rukoiltuaan Herraa Daavid lopulta todistaa: ”Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin(Ps.130:4). Pyhä Henki alkoi vuodattaa hänen sieluunsa muistoa Jumalan armosta. Yhtäkkiä Daavidille tuli mieleen kaikki, mitä hän oli oppinut Isän anteeksiantavasta ja laupiaasta olemuksesta. ”Mutta sinä olet anteeksiantava Jumala, armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa” (Neh.9:17).

Pian Daavid jo iloitsi muistellessaan: ”Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat. (Ps.86:5). ”Hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi…”( Ps.103:3). Tämä on uuden liiton perustavia lupauksia. Jeremia julistaa: ”Sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä”(Jer.31:34). Tähän Paavali vielä lisää Uudessa Testamentissa: ”… antaen meille anteeksi kaikki rikokset” (Kol.2:13). Jumala on luvannut antaa meille anteeksi kaikki syntimme!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron