Lyhyet David Wilkerson / Talvi

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

Lyhyet David Wilkerson / Talvi

ViestiKirjoittaja noomi » 01.12.2014 07:38

    Kuva

KUKA SANOI, ETTÄ OLET ARVOTON

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, September 4, 2012
KUKA SANOI, ETTÄ OLET ARVOTON
Kuka sanoi, että olet arvoton, huono, Jumalalle kelpaamaton? Kuka muistuttaa jatkuvasti siitä, että olet heikko, avuton, täysi vikapää, ettet koskaan täytä Jumalan mittaa?

Kaikki tiedämme, että nämä äänet tulevat paholaiselta itseltään. Hän se yrittää vakuuttaa sinulle, että Jumala on vihainen sinulle. sinä kuulet näitä hänen valheitaan pitkin päivää, ja ne nouset suoraan helvetin syvyydestä.

Kuka sanoo kuoron jäsenille, etteivät he ole arvollisia laulamaan ylistystä Jumalan huoneessa?

Kuka sanoo muusikoille, ettei heidän soittamisensa kelpaa ylistykseen? Kuka sanoo seurakunnan vanhimmille, suntioille, pyhäkoulun opettajille, vapaaehtoisille, julistustyöntekijöille, ihmisille kirkon penkissä, että he ovat täysin arvottomia? Kuka muistuttaa heitä jokaisesta synnistä ja virheestä ja syyttää heitä epäpuhtaista käsistä ja sydämestä? Kuka sanoo, ettei heillä ole oikeutta koskettaa Jumalan pyhiä asioita?

Paholaisen veljiemme syyttäjän ahdistava ääni sanoo sinulle: ”Jumala ei voi käyttää sinua, ennen kuin istut alas ja mietit näitä asioita. Et voi edes mennä hänen huoneeseensa, ennen kuin saatat itsesi arvolliseksi.”

Paholainen on vakuuttanut monet tämän kirjoituksen lukijoista, että arvottomuutesi estää Jumalaa käyttämästä sinua hänen työssään. Ehkä tunnet, ettet ole arvollinen kutsumaan itseäsi Jumalan lapseksi. Kun katsot hengellistä elämääsi, näet vain alamittaisuutta. Vihollinen vielä koko ajan valehtelee, jatkuvasti muistuttaa sinua virheistäsi, ahdistaa sinun henkeäsi.
Anna minun pysähtyä tässä kohdin ja tunnustaa sinulle jotakin: En koskaan, kaikkina julistustyövuosinani ole kokenut itseäni arvolliseksi korkeaan kutsumukseeni saarnaajana.

Koko Herralle tekemäni palvelustyön ajan olen joutunut sellaisten syytösten kohteeksi, ettei minusta ole Jumalasta puhumaan, olen arvoton saarnaamaan, opettamaan toisia, olemaan johtaja.

En kuitenkaan ole arvoton kirjoittamaan tätä kirjoitusta, etkä sinä ole arvoton kohottamaan käsiäsi Jumalan kunniaksi. Kukaan ei ole arvollinen, omassa inhimillisessä voimassaan. Jeesus sanoi meille: ”Minä olen tehnyt sinut arvolliseksi.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SYDÄMEN EPÄJUMALAT

ViestiKirjoittaja noomi » 02.12.2014 07:30

    Kuva

SYDÄMEN EPÄJUMALAT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Saturday, September 1, 2012
SYDÄMEN EPÄJUMALAT
Muutamat Israelin vanhimmista tulivat profeetta Hesekielin luo pyytämään neuvoa Herralta. Nämä miehet eivät olleet niiden israelilaisten kaltaisia, jotka polvistuivat julkisesti epäjumalien edessä. Et olisi löytänyt heitä epäjumalien temppeleistä, uhraamassa väärille jumalille. He olivat kansan johtajia ja he halusivat näyttää kaikkien edessä jumalisilta miehiltä.

Ulkoisesti nämä miehet näyttivät sellaisilta, joiden sydän oli taipunut Jumalan puoleen. He halusivat tuntea hänen sanansa omassa elämässään. Näin he lähestyivät Hesekieliä, mutta Jumala näytti profeetalle, mitä heidän sydämessään oli. Hän sanoi: "Ihmislapsi, nämä miehet ovat sulkeneet kivijumalansa sydämeensä ja asettaneet kasvojensa eteen sen, mikä heille oli kompastukseksi syntiin” (Hes.14:3). Herra sanoi siis: ”Nämä miehet ovat tulleet luoksesi sanoen, että he haluavat kuulla sanan minulta ja haluavat vaeltaa minun käskyjeni mukaisesti, mutta he valehtelevat! Heillä on salaisia syntejä elämässään”.

Nämä Israelin vanhimmat palvelivat kaikki salaa epäjumalia. Heidän sydämissään oli side syntiin, joita he harjoittivat suljettujen ovien takana. Kukaan ei olisi arvannut sitä heidän ulkonäöstään. Päinvastoin, he eivät esiintyneet pakanoina tai epäjumalan palvelijoina, vaan Jumalan kunnioitettavina miehinä palveluksen työssä.

Vasta, kun käännyt pois omasta epäjumalastasi katuen kokosydämisesti, voit kuulla Herran todellisen sanan ja saada selvän, Jumalan johdatuksen. Kun kadut, ensimmäisenä asiana palaa mieleesi oma arviointikykysi. Mitä pidemmälle jätät synnin taaksesi, sitä selvemmin näet ja kuulet Jumalan äänen.
Hänestä tuleeselvempi, varmempi ja puhuu totuuden arvovallalla.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KESKITY AUTTAMAAN TOISIA

ViestiKirjoittaja noomi » 03.12.2014 07:39

    Kuva

KESKITY AUTTAMAAN TOISIA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, August 30, 2012
KESKITY AUTTAMAAN TOISIA
Meidän ei pitäisi joutua kulkemaan omien naapureittemme ohi, jotta saisimme nähdä hienoimman kuviteltavissa olevan herätyksen. Jumala sanoo johtavansa meitä ja antavansa meille jatkuvasti omat tarpeemme, jos haluamme jakaa leipämme nälkäisille, tuoda köyhiä kotiimme, vaatettaa alastomat ja antaa oma sielumme nälkää näkeville ja kärsiville.

Meistä tulee runsaasti kasteltu puutarha, niin kuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu (ks. Jes.58:10- 11).

Jumala sanoo meille: ”Keskity auttamaan muita! Etsi köyhiä ja kipeitä ja minä vastaan sinulle, ohjaan sinua ja tyydytän sinut. Olet oleva elämän lähde toisille eikä sinun siunauksesi lopu koskaan.”

Jos et oikein pidä tästä Vanhan Testamentin opetuksesta, kuuntele, mitä Jeesus sanoi Uudessa Testamentissa: ”Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastomana tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään" (Matt.25:42- 46).

”Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?” (1 Joh.3:17).

Tässä kohden saatat sanoa: “Haluaisin myötäelää, auttaa tarvitsevia. Miten voin muuttua?”

Voin sanoa vain, että Jumala vastaa tähän rukoukseen: ”Herra, näen kaiken inhimillisen tarpeen ympärilläni. Tiedän, että ympäristöni voi nähdä vain sen Jeesuksen, jonka he näkevät minussa ja seurakunnassani. Jumala, sinun pitää johdattaa minua. Olen valmis avaamaan kukkaroni, kotini, antamaan aikani, näytä Herra minne mennä.” Lepää varmana siitä, että Jumala tuo nuo tarvitsevat kotiovellesi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JEESUS JA MYÖTÄTUNTO

ViestiKirjoittaja noomi » 04.12.2014 06:57

    Kuva

JEESUS JA MYÖTÄTUNTO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, August 29, 2012
JEESUS JA MYÖTÄTUNTO
Jeesus oli maan päällä ollessaan Jumalan myötätunnon ruumiillistuma. Raamattu kertoo jatkuvasti, että Kristuksen ”kävi sääli” kärsiviä ihmisiä(ks. Mark.6: 34, (:2). Jos tämä oli totta ensimmäisellä vuosisadalla, minkälaista murhetta Herran sydämessä mahtaakaan olla nyt?

Uskon, että Jumala voi vain pidättäytyä ennen ajan päättymistä, tuhoamasta kaikkea. En usko, että hän on vain jokin lempeä henki, joka istuu taivaassa, täysin välinpitämättömänä tämän maailman irrallaan olevista, kauheista henkivalloista. Ei, hän on myötätuntoinen Isä, jota lastensa kärsimykset ahdistavat.

Raamattu sanoo: ”Hänen laupeutensa ei ole loppunut”(Val.v. 3:22). ”Mutta sinä, Herra, olet laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen, suuri armossa ja totuudessa”(Ps.86:15).

Luemme uskomattomasta tapahtumasta: ”Ja hänen tykönsä tuli paljon kansaa, ja he toivat mukanaan rampoja, raajarikkoja, sokeita, mykkiä ja paljon muita, ja laskivat heidät hänen jalkojensa juureen; ja hän paransi heidät”(Matt.15:30).

Voitko kuvitella tämän näyn: Jeesuksen ympärillä satoja sairaita ihmisiä istumassa ja makaamassa maassa. Pieniä lapsia, jotka olivat liian sairaita pystyäkseen istumaan, ihmisiä huutamassa apua, ääntelehtien tuskasta, kuumeisina, riivattuina, raihnaina, epätoivoisina.

Jeesus ei käännyttänyt heitä pois. Hän teki parantamis- ja vapauttamisihmeitä. Mykät puhuivat, rammat kävelivät, sokea näki, sairas ja raihnainen oli yhtäkkiä ehjinä. Jokaisen parantamisen jälkeen ihmiset painautuivat lähemmäksi. Uskon, että ihmiset ottivat sairaat lapsensa syliin ja työntyivät eteenpäin, kun taas opetuslapset yrittivät säilyttää järjestyksen.

Nämä ihmiset olivat olleet erämaassa kolme päivää ilman ruokaa ja olivat nyt nälissään. Silloin Jeesus sanoi: "Minun käy sääliksi kansaa… enkä minä tahdo laskea heitä syömättä menemään, etteivät nääntyisi matkalla"(Matt.15:32).

Jumala haluaa meidät jokaisen osalliseksi hänen tälle maailmalle myötätuntoisesta sydämestään. Jos tahdot sen, hän lähettää tarvitsevia ovenpieleesi. Luovuta itsesi Herran käyttöön, niin hän avaa sinulle oven. Silloin tulet tuntemaan hänen myötätuntoisen sydämensä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MYÖTÄTUNNON LIIKUTTAMA

ViestiKirjoittaja noomi » 05.12.2014 06:58

    Kuva

MYÖTÄTUNNON LIIKUTTAMA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, August 24, 2012
MYÖTÄTUNNON LIIKUTTAMA
Myötätunto ei ole vain sääliä tai sympatiaa. Se on enemmän kuin liikuttumista kyyneliin asti tai tunnekuohua. Myötätunto tarkoittaa sääliä ja armahdusta, joita seuraa halu auttaa muuttamaan asioita. Oikea myötätunto vie meidät tekemään jotakin!

Kerran Jeesus poikkesi erämaahan rukoilemaan. Kun kansajoukko sai selville, missä hän oli, he seurasivat häntä jalan ja toivat hänen luokseen halvaantuneet, sokeat, kuolevat, riivaajien kiusaamat ihmiset. Raamattu kertoo: ”Ja astuessaan maihin Jeesus näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi, ja hän paransi heidän sairaansa”(Matt.14:14).

Jos Jeesusta olisi leimannut nykyaikainen ajattelu, hän olisi koonnut opetuslapsensa komiteanistuntoon analysoimaan ongelmia ja puhumaan synneistä, jotka olivat vieneet ihmiskunnan sellaiseen tilaan. Hän olisi osoittanut kuolaavia riivattuja ja sanonut kyynelöiden: ”Katsokaa, mitä synti tekee ihmiselle. Eikö ole traagista?”

Tai hän olisi voinut sanoa, niin kuin monet ulkokultaiset ihmiset: ”Katso, minä tunnen sinun tuskasi. Olen tehnyt paljon työtä palvellakseni sinua, mutta nyt olen väsynyt ja minun pitää puhua Isäni kanssa. Myöhemmin kutsun opetuslapseni yhteen rukouskokoukseen ja me rukoilemme sinun tarpeittesi puolesta. Mene nyt rauhassa.”

Tämä on nykyajan teologiaa pähkinänkuoressa. Jokainen haluaa rukoilla, mutta harva toimia.

Matteuksen evankeliumin 8. luvussa kerrotaan Jeesuksesta: ”Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niin kuin lampaat, joilla ei ole paimenta”(Matt.9:36). Sanonta ” hänen tuli heitä sääli” tarkoittaa ”se pani hänet toimimaan”.

Niin, mitä Jeesus teki? Hän ei vain puhunut. Hänen sydäntänsä liikutti se, mitä hän näki, ja hänet täytti halu muuttaa asioita. Säälin tunne ja sympatia pakotti hänet toimimaan.

”Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta”(Matt.9:35). Tämä ei ollut mitään turhaa teologiaa, Jeesus ei mennyt vain yksinäisyyteen Isänsä kanssa ja sanonut: ”Herra, lähetä työntekijöitä elonkorjuuseen.” Ei, Jeesus meni itse. Hän pani itsensä likoon syvällä, käytännöllisellä, läheisellä tavalla.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄN ON SINULLE ISÄ, AINA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.12.2014 09:29

    Kuva

HÄN ON SINULLE ISÄ, AINA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, August 23, 2012
HÄN ON SINULLE ISÄ, AINA
Oma maallinen isäni moitti minua aina, kun tein jotakin sopimatonta. Aina kun hän antoi minulle selkään, hän kuitenkin lopuksi pani minut halaamaan häntä. Vaikken millään olisi halunnut halata, en ikinä unohda, miten panin pääni hänen olkapäälleen ja purskahdin itkuun.

Hän sanoi minulle aina: ”Minä rakastan sinua, David. Jumalan käsi on sinun päälläsi, enkä aio antaa paholaisen noutaa sinua omiin joukkoihinsa.

Samoin Paavalilta saamme kuulla Taivaallisen Isämme rakastavan moitteen toisessa Korinttolaiskirjeessä. Hän varoittaa: ”Koeta päästä niin kauas synnistä ja maailmasta kuin pystyt. Pakene paholaista”.

”Sen tähden: ’Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias’ "
(2 Kor.6:17 -18).

Jumala sanoo meillä tässä: ”Olen halunnut olla Isäsi enkä aio jakaa rooliani paholaisen kanssa. Jos aiot sekaantua maailmaan ja pitää kiinni joistakin epäpuhtaista asioista elämässäsi, silloin meidän yhteytemme ei pelaa. Jos aiot pitää minua yhtenä ja ainoana Isänäsi, silloin sinun pitää hyljätä maailma ja sen nautinnot, panna pois syntisi. Et voi pitää elämässäsi yhtään likaista asiaa.”

Hän sanoo edelleen: ”Tahdon johdattaa ja ohjata sinua. Tahdon antaa sinulle suosiotani niin kuin vain omille lapsilleni. Siksi en anna sinun tulla luokseni käsin, jotka ovat koskeneet mihinkään saastaiseen. Erota itsesi kaikesta sellaisesta ja sitten otan sinut vastaan poikanani ja tyttärenäni. Minä kaipaan olla sinulle Isä.”

Jos haluat seurata Jeesusta, älä tule hänen luokseen vain puoleenväliin. Tule koko matka pois maailmasta. Sinun Isäsi sanoo: ”Jos luotat minuun Isänä, joka voi vapauttaa sinut, minä lähetän Pyhän Hengen ja annan sinulle voiman ja vallan. Minä annan sinulle toivon, kun olet vielä vaikeuksissa ja vien sinut läpi.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

RAKKAUDEN TEKO

ViestiKirjoittaja noomi » 08.12.2014 07:33

    Kuva

RAKKAUDEN TEKO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, August 22, 2012
RAKKAUDEN TEKO
Jumala ei odottanut, että olisin “tarpeeksi hyvä” olemaan hänen lapsensa. Ei hän myöskään odottanut, kunnes olisin ymmärtänyt kaikki opinkappaleet. Ei, hän sanoi: “Vaikka olit kadotettu synnin tähden, minä tulin sinun luoksesi, jotta saisit sovituksen. Rakastin sinua, kun vielä piehtaroit saastassa. Kutsuin sinut, valitsin ja adoptoin sinut ja siihen oli vain yksi syy: minä rakastan sinua.”

Joskus ihmettelen, miten Jumala ikinä saattoi katsoa alas meihin päin ja rakastaa meitä. Me olemme niin epärakastettavia, niin usein ilkeitä, niin arvottomia. Armossaan hän sanoo jokaiselle meistä: ”Minä haluan sinut, valitsen sinut, koska tahdon olla Isä sinulle.”

”Katsokaa, minkä kaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi”(1 Joh. 3:1).

”Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi”(1 Joh.4:10).

Hän valitsi minut, ei koska minä rakastin ensin häntä, vaan koska hän rakasti minua ensin. Hän adoptoi minut lapsekseen, vain koska rakasti minua.

Kaikki tämä saattaa minut ihmeelliseen päätelmään: Minun ei tarvitse ymmärtää kaikkea. Ei tajuta syviä opinkappaleita vanhurskauttamisesta, pyhittämisestä, kuolettamisesta, kirkastamisesta. Minun tulee ainoastaan tietää, että hän valitsi minut olemaan hänen lapsensa, mikä tarkoittaa, että Isä Jumala rakastaa minua.

Ei haittaa ollenkaan, vaikka helvetti heittää päälleni kaikkea. Mikään ei voi poistaa minulta tätä ihmeellistä tietoa: Minua rakastetaan ja voin levätä rakkaudessa. Hän, joka valitsi minut ja rakastaa minua, varjelee ja kantaa minua eikä koskaan hylkää minua. Hän ei koskaan päästä irti kädestäni, koska hän on Abba, Isä, minun oma Isäni.

Rakas lukija, minäkin olen maallinen isä, etkä voi nimetä yhtään syytä taivaassa tai maan päällä, mikä panisi minut hylkäämään tai jättämään ketään lapsistani. Kysyn sinulta: Kuinka paljon enemmän taivaallinen Isäsi on sinun kanssasi, mitä ikinä kärsitkin tässä elämässä?
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA HALUSI OLLA MINUN ISÄNI

ViestiKirjoittaja noomi » 09.12.2014 07:49

    Kuva

JUMALA HALUSI OLLA MINUN ISÄNI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, August 21, 2012
JUMALA HALUSI OLLA MINUN ISÄNI
“Olen itse halunnut olla sinulle se, mikä olen, millaisena haluan sinun näkevän itseni. Haluan sinun tuntevan minut rakastavana taivaallisena Isänäsi.” Minä en valinnut häntä, vaan hän valitsi minut tähän rooliin, olla hänen lapsensa.

Hallitseeko Jumala taivasta ja maata? Onko hän Kaikkivaltias? Onko hän Kaikkivoipa? Vallitseeko hän vesiä? Vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin on tietenkin, kyllä. Näinä viimeisinä päivinä Jumala haluaa meidän olevan hänen olemuksensa kuva toinen toisillemme: ”Haluan olla Isäsi ja haluan, että olet minun poikani tai tyttäreni.”

Jeesus vaelsi koko maallisen elämänsä ajan tietoisena siitä, kuka Isä oli, tunsi hänen tahtonsa, kuuli hänen äänensä. Hän eli jokaisen hetken hänen rakkautensa auringonpaisteessa, eikä koskaan ollut ihmeissään tai epäillyt sitä. Siksi hän saattoi kohdata kaiken vihollisen hänen päälleen heittämän, koetuksen, vaikeuden. Hän tiesi, että hänen Isänsä oli hänen kanssaan. Hän saattoi sanoa: ”Tiedän, että minulla on Isä, joka lähetti minut. Hän valitsi minut ja asetti minut. Hän on aina minun kanssani. En ole koskaan yksin.”

”Että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt” (Joh.17:21).

Jeesus sanoi: ”Sanot haluavasi tuntea minut, ja se on oikein hyvä. Nyt haluan sinun tuntevan Isäni. Haluan, että tunnet hänet niin, kuin minä tunsin hänet ja iloitsin hänestä Isänä!”

Isä sanoo meille: ”Minä tahdon varjella sinua, olla suojelijasi, suistaa kaikki demoniset hyökkäykset, täyttää kaikki tarpeesi, auttaa sinut läpi kaikkien koetustesi. Anna minun olla Isäsi!”

Mieti tätä: Hän valitsi sinut satojen miljoonien ihmisten joukosta maan päällä. Ei hän vain valinnut sinua, vaan myös adoptoi sinut lapsekseen. Hänen Henkensä käskee sinua huutamaan: ”Abba, Isäni! Et ole vain Aabrahamin isä tai Pietarin tai Paavalin, vaan minun. Sinä olet tehnyt minusta perillisen, veljen Jeesukselle. Sinä olet todella minun Isäni”.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JEESUKSEN LÄHEISYYDEN TARKOITUS

ViestiKirjoittaja noomi » 10.12.2014 07:20

    Kuva

JEESUKSEN LÄHEISYYDEN TARKOITUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, August 17, 2012
JEESUKSEN LÄHEISYYDEN TARKOITUS
Jeesuksen läheisyyden tarkoitus on ilmaista Isä. Jos silmäsi eivät ole avautuneet näkemään Isää, et ole vielä päässyt täyteen läheisyyteen Kristuksen kanssa.

Jeesus opetti: ”Te tarvitsette näyn siitä, kuka Isä on. Teidän pitää pystyä opettamaan toisia, jotka ovat kuin lampaat ilman paimenta nyt. He ajattelevat, ettei kukaan välitä heistä, koska he ovat laittomia lapsia. Niinpä teidän pitää tehdä samaa työtä kuin minäkin tein, puhua niin kuin minä puhuin. Heidän täytyy saada tietää, että heillä on rakastava Isä taivaassa”(ks. Joh. 14:6-9).

Rakas lukijani, meidänkin pitää saada tuo näky. Meidän on kyettävä sanomaan maailmalle: ”Katsokaa minun elämääni. Kuunnelkaa, mitä puhun. Katsokaa tekoja, joita teen. Kaikki ilmentää taivaallista Isää.”

Kuvittelen Jeesuksen sanoneen opetuslapsilleen: ”Te siis haluatte minun näyttävän teille Isän? Muistelkaa Kaanan häitä, kun muutin veden viiniksi. Siinä ilmaisin Isäni. Näytin, että hän välittää lastensa pienimmistäkin tarpeista. Hän näytti huolenpitonsa perheestä, avioliitosta, lastensa ruoasta. Siinä minun Isäni toimi! En ole koskaan tehnyt mitään itsestäni, vaan ainoastaan, mitä hän on käskenyt minun tehdä”(ks. Joh.14:10- 11).

Hän jatkaa: ”Muistatteko neljäntuhannen hengen ruokkimisen ja myöhemmin viidentuhannen? Nuo ihmiset olivat olleet ilman ruokaa melkein kolme päivää. Te näitte, miten nälkäisiä he olivat ja kysyitte: ’Kuinka me pystymme ruokkimaan heidät?’ Niin mursin leipää ja kaloja ja jaoin ne. Te näitte, kuinka ihmiset tarttuivat ruoan runsauteen. Muistatte myös vasut tähteeksi jäänyttä ruokaa”.

Miksi Jeesus sanoo, että Pyhä Henki muistuttaa meitä kaikesta. Siksi, että niin saamme ilmestyksen Isästä. Niin voimme käydä uudelleen läpi kaikki ihmeet, joita hän on tehnyt elämässämme, kaikki vapautumiset, ihmeelliset teot. Jeesus sanoo sen kautta: ”Kaikki, minkä olen tehnyt teille, on taivaallisen Isän ilmaisemista. Sitä, kuka hän on ja mitä hän haluaa meidän olevan.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HAVAINNOLLINEN SAARNA

ViestiKirjoittaja noomi » 11.12.2014 06:47

    Kuva

HAVAINNOLLINEN SAARNA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, August 16, 2012
HAVAINNOLLINEN SAARNA
Kaiken tarkoituksena, mitä Jeesus teki, oli sanoa: “Tässä Isäni tekee työtä. Tällainen hän on.” Kaikki veden muuttamisesta viiniksi aina kuolleista herättämiseen oli havainnollista saarnaa, jonka tarkoituksena oli ilmentää taivaallista Isää.

”En minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani. Hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista" (Joh 8:28 -29).

Toisin sanoen: ”Olen puhunut vapaasti kaikkialla maassa. Kun kuljin Jerusalemin, Betlehemin ja Juudean kaduilla, kerroin teille kaiken aikaa, että kaikki, mitä teen, on Isästä. Jospa vain olisitte aukaisseet silmänne ja korvanne ja ottaneet minun sanani vastaan, niin olisin näyttänyt teille Isän.”

Uskonnolliset johtajat väittivät: ”Abraham on meidän isämme”. Kun Jeesus sanoi: ”Minä ja Isä olemme yhtä”(Joh.10:30) he loukkaantuivat sanoen, että hän on paholainen, ja kokosivat kiviä kivittääkseen hänet.

Jeesus vastasi heille: ”Te sanotte, että minä pilkkaan Jumalaa. Kivittäisittekö juuri sen, jonka Isä on itse päättänyt lähettää tähän maailmaan? En minä etsi omaa kunniaani. Minä annan kunnian Isälleni. Minä tunnen hänet ja pidän hänen sanansa, koska hän ja minä olemme yhtä.

Jos ette usko minun sanaani, niin katsokaa tekojani. Uskokaa edes, että nämä teot ovat Ilmaisu Isästä. Minä tulin kertomaan teille ja näyttämään teille, ettei Aabraham ole teidän ainoa isänne. Teillä on taivaallinenkin Isä” (ks. Joh.10:31- 38).

Tämä oli tärkeätä Jeesukselle. Hän tiesi, että hänen aikansa maan päällä oli lyhyt. Jos ihmiset eivät saisi ilmestystä taivaallisesta Isästä, hänen rakkaudestaan ja armostaan, he jäisivät vain kuolleen uskonnon varaan, kuolleitten esi-isiensä varjoon. Heillä ei olisi mitään elävää tarttumapintaa. He eivät tietäisi, minne mennä, heillä ei olisi toivoa, ei näkyä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Seuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron