Lyhyet David Wilkerson / Kesä

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

Lyhyet David Wilkerson / Kesä

ViestiKirjoittaja noomi » 01.06.2015 05:55

Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, January 14, 2011
JAHVE SAMMAH – HERRA ON TÄÄLLÄ

Ollaksesi Jumalan todellisen seurakunnan jäsen sinun tulee tuntea hänet nimellä Jahve Sammah – ”Herra on täällä” (Hes.48:35). Toisten ihmisten on pystyttävä sanomaan sinusta: ”On selvää, että Herra on tämän ihmisen kanssa. Joka kerta nähdessäni hänet tunnen Jeesuksen läsnäolon. Hän todella heijastaa Jumalan kirkkautta.”

Ollaksemme rehellisiä meidän täytyy tunnustaa, ettemme tunnista Herran suloista läsnäoloa toisissamme kovin usein. Miksi? Uskovat viettävät aikaansa hyvissä hengellisissä harrastuksissa kuten rukouspiireissä, raamattupiireissä, evankelioimisryhmissä. Tämä kaikki on hyvin suositeltavaa. Kuitenkin nämä samat ihmiset ehkä viettävät vähän jos ollenkaan aikaa Herran palveltavana salaisessa kammiossaan.

Herran läsnäoloa ei voi väärentää. Tämä totuus sopii niin yksilön kuin seurakunnankin elämään. Kun puhun Jumalan läsnäolosta, en puhu jostakin hengellisestä ”aurasta”, joka mystisesti ympäröi jotakin henkilöä tai joka ilmenee seurakunnan jumalanpalveluksessa. Tarkoitan tällä paremminkin sitä, minkä uskon vaellus vaikuttaa. Koetaan tätä sitten yksityisen tai seurakunnan elämässä, se ei jää huomaamatta. Silloin sanotaan: ”Tämä henkilö on ollut Jeesuksen kanssa” tai ” Tämä seurakunta uskoo siihen, mitä se julistaa”.

Vaaditaan paljon enemmän kuin vanhurskasta pastoria saamaan aikaan ”Jahve Sammah” -seurakunnan. Siihen vaaditaan vanhurskaita, kammioonsa sulkeutuvia Jumalan ihmisiä. Jos vieras tulee seurakunnan jumalanpalvelukseen ja sanoo: ”Tunsin siellä Jeesuksen läsnäolon”, voit olla varma siitä, ettei se johtunut ainoastaan saarnasta tai ylistyksestä. Se johtui vanhurskaasta seurakunnasta, joka oli tullut Jumalan huoneeseen. Herran kirkkaus oli heidän keskellään.
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN NIMENSÄ ON ANTEEKSIANTAMUS

ViestiKirjoittaja noomi » 02.06.2015 08:06

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, January 13, 2011
HÄNEN NIMENSÄ ON ANTEEKSIANTAMUS

“Kuka on Jumala, niin kuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi ja käyt ohitse perintösi jäännöksen rikosten? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hänellä on halu laupeuteen. Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen(Miika 7:18 -19).

Miten meidän Jumalamme eroaa kaikista muista maailman jumalista? Tiedämme hänen tietysti olevan kaikkien niiden yläpuolella, kaikin tavoin erillään muista. Yhdestä asiasta kuitenkin erotamme Jumalamme muista: nimestä. Hän on anteeksiantava Jumala. Raamattu ilmoittaa Herran Jumalana, joka antaa synnit anteeksi. Hänellä ainoalla on siihen voima ja valta. “Kuka on Jumala, niin kuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi”(Miika 7:18).

Tämä Jumalan nimi esiintyy läpi koko Raamatun.

• Nehemia julisti: ”Mutta sinä olet anteeksiantava Jumala, armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa: sinä et heitä hyljännyt” (Neh.9:17). Tarkka käännös ”anteeksiantavalle” olisi ”häntä ei tarvitse lepytellä” tai ”anteeksiantamuksen Jumala”.
• Mooses pyysi Jumalalta saada nähdä hänen kirkkautensa. Hän ei kuitenkaan saanut nähdä Herran kasvoja, vaan tämä näytti kirkkautensa ilmaisemalla nimensä. Minkä nimen Jumala sitten ilmaisi Moosekselle? "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit "(2 Moos.34:6 -7).
• Daavid antaa meille saman hepreankielisen kuvauksen Jumalasta.”Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat”(Ps.86:5). Daavid kirjoitti nämä sanat oman vaikean henkilökohtaisen kokemuksensa pohjalta.
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MEIDÄN PAIMENEMME YHÄ RAKASTAA EKSYNEITÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 03.06.2015 05:55

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, January 12, 2011
MEIDÄN PAIMENEMME YHÄ RAKASTAA EKSYNEITÄ

Meidän suuri paimenemme rakastaa jokaista lammastaan, joka joutunut harhaan koetusten, kiusausten, kipujen ja haavojen vuoksi. Meidän ei ikinä tule syyttää paimentamme siitä meidän hylkäämisestä, koska hän kulkee yhä vierellämme ja valvoo meitä kaiken aikaa.

Juuri nyt saatat kokea olevasi lankeamassa johonkin houkutukseen. Mikä tahansa kamppailusi syy onkin, olet päättänyt, ettet enää lähde Herran luota. Kieltäydyt antamasta periksi synnille. Sen sijaan olet ottanut Jumalan sanan sydämeesi.
Daavidin tavoin saatat olla lopen uupunut. Olet ehkä tullut siihen pisteeseen, että tunnet itsesi täysin avuttomaksi. Vihollinen yrittää hukuttaa sinua epätoivoon, pelkoon ja valheisiin.

Koetuksesi saattaa käydä yhä merkillisemmäksi ja selittämättömämmäksi. Haluan sinun tietävän, ettei ole väliä sillä, mitä olet käymässä läpi, Pyhä Henki haluaa tehdä eläväksi sinulle Jahve Roin, Herran sinun paimenesi. Sinulla on paimen joka haluaa painaa rakkautensa jäljen sydämeesi.

Jeesus vakuuttaa meille: "En ikinä hylkää enkä jätä sinua." Meidän taivaallinen Isämme, Jahve Roi, Herra meidän paimenemme, on ilmoittanut itsensä meille psalmissa 23. Hän sanoo meille: "Tunnen sinut nimeltä, minä tiedän, mitä olet käymässä läpi. Tule, lepää minun armossani ja rakkaudessani. Älä yritä ymmärtää kaikkea. Hyväksy vain rakkauteni sinua kohtaan ja lepää rakastavassa sylissäni. Minä olen herrojen Herra. Olen majesteetillinen ja pyhä Jumala. Haluan sinun tuntevan olemukseni. Juuri tällä hetkellä haluan näyttää itseni sinulle Jahve Roina. Haluan sinun tuntevan minut rakastavana, välittävänä paimenenasi. Minä haluan sinun lepäävän siinä varmuudessa, että autan sinut hellyydessäni ja rakkaudessani läpi kaikkien koetusten."
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERRA ON MINUN PAIMENENI

ViestiKirjoittaja noomi » 05.06.2015 19:05

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, January 11, 2011
HERRA ON MINUN PAIMENENI

Psalmi 23 on meille kaikille hyvin tuttu. Sen lohduttavan sanoman tuntevat myös uskosta osattomat.

Tämän psalmin kirjoitti kuningas Daavid, ja sen tunnetuin kohta on alkujae: "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu."

Alkukielen, heprean sana, suomeksi käännettynä ”puutu”, merkitsee, ettei tarvita eikä haluta muuta. Daavid siis sanoo: "Minulta ei puutu mitään”. Kun yhdistämme lauseen alun ajatukset, kuulemme Daavidin sanovan: ”Herra kuljettaa, johdattaa ja ravitsee minua. Sen vuoksi minulta ei puutu mitään."

Tässä lyhykäisessä lauseessa Daavid kertoo meille Herran olemuksesta ja luonteesta. Kirjaimellinen käännös jakeen alkuosasta ”Jahve Roi” siis tarkoittaa "Herra, minun paimeneni."

Jahve Roi, ei ole mikään lempeä, passiivinen paimen. Hän ei ole palkkalainen, joka antaa laumalle vain ravintoa ja ohjausta. Hän ei ohjaa meitä vain viheriöiville niityille ja vesilähteille sanoen: "Tätä te tarvitsette. Menkää ja ottakaa siitä." Hän ei jätä huomioon ottamatta meidän tarpeiltamme. Hän ei juokse toiseen suuntaan kuullessaan avunhuutomme ja nähdessään vaikeutemme. Ei, hän tuntee jokaisen kärsimämme kivun, jokaisen vuodattamamme kyyneleen ja jokaisen meihin kohdistuvan loukkauksen. Hän tietää, milloin olemme liian väsyneitä ottamaan seuraavaa askelta. Hän tietää hyvin, mitä kestämme. Ennen kaikkea hän tietää, kuinka pelastaa meidät ja tuoda meidät parantumisen paikkaan. Kerta toisensa jälkeen paimenemme kulkee perässämme, noutaa meidät takaisin ja vie lepoon. Hän johdattaa meitä jatkuvasti lepoon, antaen aikaa parantumiselle ja virkistymiselle.

Jahve Roi - Herra meidän paimenemme - käskee seuraamaan häntä hänen lepoonsa, niin että hän voisi "shekinah" meidän keskellemme. Herra sanoo 2 Moos. 29:45:ssa: "Ja minä asun israelilaisten keskellä ja olen heidän Jumalansa." Hepreankielinen sana ”shekinah” tarkoittaa "asettua asumaan, kodiksi". Sana ei viittaa vain ohilentävään hetkeen, vaan jatkuvaan olotilaan, joka ei lopu koskaan. Shekinah, Jumalan kirkkaus ei ole haihtuva kosketus, joka katoaisi sydämestämme kuin näkymätön muste. Ei, se on jotain, mitä Jumala painaa sieluihimme pysyvästi. Se on hänen hyvin läheinen ja ikuinen läsnäolonsa.

Ihmeellinen kuva: Meidän paimenemme tarjoutuu istumaan vierellämme kipumme ja masennuksemme aikana. Hän lupaa sitoa haavamme ja vahvistaa meidän kipeytyneet ja sairastuneet ruumiinosamme.

Sellainen on shekinah, Jumalan kirkkaus: kestävä, Herran ikuinen läsnäolo. Koemme sen usein ollessamme ongelmallisessa tilanteessa. Suuri paimenemme sanoo: "Minä haluan parantaa sinut. Aion tehdä sen olemalla kanssasi jopa kuoleman varjon laaksossa. Olen läsnä elämässäsi kaikessa, mitä paholainen heittää päällesi. Jos yrität paeta minua, silloinkin ajan sinua takaa. Kun saan sinut kiinni, otan syliini ja kannan takaisin lepooni. Sitten sidon haavasi ja parannan sinut kaikesta sairaudestasi. "
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄN HALUAA VAIN USKOASI

ViestiKirjoittaja noomi » 06.06.2015 07:35

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, January 10, 2011
HÄN HALUAA VAIN USKOASI

Jumala ei halua kotiasi, autoasi, huonekalujasi, säästöjäsi eikä mitään omistamaasi. Hän haluaa vain uskoasi, sinun lujaa uskoasi hänen Sanaansa. Ulospäin hyvin hengellisen vaikutelman antavilta ihmisiltä saattaa puuttua juuri tällainen usko. Toinen ihminen voi olla mielestäsi hengellisempi. Saattaa kuitenkin olla, että hän vain kovasti yrittää näyttää vanhurskaalta. Jumala, katsoessaan sinuun, toteaa:" Tuossa on vanhurskas mies tai nainen". Olet myöntänyt, ettet pysty vanhurskauttamaan itseäsi. Siksi olet pyytänyt Herraa antamaan sen sinulle.

Paavali sanoo, että meidät on luettu vanhurskaiksi Jumalan silmissä samasta syystä kuin Aabraham. "Sen tähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi. Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme"(Room. 4:22 - 24).

Saatat väittää: "Minä uskon. Uskon Jumalaan, joka herätti Jeesuksen kuolleista." Kysyn sinulta, uskotko Herran voivan uudistaa ongelmallisen avioliittosi? Uskotko, että hän voi herättää eloon hengellisesti kuolleen läheisesi? Uskotko, että hän voi nostaa sinut pois kehoasi heikentävien tapojesi kuopasta? Uskotko, että hän voi pyyhkiä pois kirotun menneisyytesi ja palauttaa kaikki ne vuodet, jotka syöjäsirkat ovat tuhonneet?

Uskotko kaiken näyttäessä toivottomalta, ollessasi mahdottomassa tilanteessa voimattomana ja toivottomana, että Jumala on sinun avuntarpeesi näkevä Jahve Jirah’si (= suomeksi ”Herra näkee”, ks. 1 Moos 22:14)? Uskotko, että hän on sitoutunut pitämään sinulle antamansa lupauksen. Uskotko, että taivaat sulavat ja maailmankaikkeus romahtaa, jos yksikin hänen sanoistaan jää toteutumatta?
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA ON VANHURSKAUTEMME

ViestiKirjoittaja noomi » 07.06.2015 07:24

    Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, January 7, 2011
JUMALA ON VANHURSKAUTEMME

"Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan; HERRA MEIDÄN VANHURSKAUTEMME" (Jer.23:5-6).

Jumala antoi profeetta Jeremialle ilmestyksen Jahve Zidkenu:sta (= Jumala on vanhurskautemme) kriisien aikaan, jotka olivat meidän päiviemme kaltaisia. Mitä tämä siis tarkoittaa käytännön elämässämme? Mitä on tämä vanhurskaus, jonka Herra hän on, ja kuinka me voimme tuntea ja ymmärtää Jeesusta tässä roolissa?

Paavali valaisee meitä Jumalan vanhurskauden määritelmästä muutamalla jakeella.
• "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi" (Room. 4:3).
• "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi” (Room. 4:9).
• "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi" (Gal.3:6).
Jokainen näistä jakeista viittaa vain yhteen asiaan, mikä antoi Aabrahamille todellisen vanhurskauden: hän uskoi.

Lopuksi Paavali esittää Herran määritelmän vanhurskaudesta: "Mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle, ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää. Sen tähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi" (Room. 4:20 -22).

Raamattu ei voisi tehdä tätä asiaa enää yhtään selvemmäksi. Vanhurskaus on uskomista Jumalan lupauksiin, täysin vakuuttuneena siitä, että hän pitää sanansa.
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ME EMME OLE VAILLA TOIVOA

ViestiKirjoittaja noomi » 08.06.2015 08:27

    Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, January 6, 2011
ME EMME OLE VAILLA TOIVOA

Meidän, jotka tunnemme Kristuksen vanhurskauden, ei tulisi elää niin kuin ne, jotka ovat ilman toivoa. Meitä on siunattu Jumalan rakkaudella ja pelolla. Käydessämme läpi pimeimpiä, kauheimpia aikoja Hän tahtoo meidän pysyvän hänen ilossaan ja riemussaan. Vaikka näkisimme tuomion täytäntöön panon ympärillämme, meidän tulee laulaa, huutaa ja iloita, ei tuomion tulemisen vuoksi, vaan siitä huolimatta.

Jesaja 51:11 alkaa sanalla niin, tarkoittaen "sen sanan valossa, jonka juuri sanoin." Mitä Jumala siis on juuri sanonut? Hän oli muistuttanut kansaansa sanoen: "(Minä) tein meren syvänteet tieksi lunastettujen kulkea" (Jes.51:10), tarkoittaen: "Minä olen yhä Herra, Ikiaikainen, Ihmeidentekijä, ja minun käsivarteni on yhä voimallinen vapauttamaan sinut."

Mitä Jumala siis tahtoo kansansa tietävän hänen totuutensa valossa? Hän kertoo sen yhdessä jakeessa, Jesaja 51:11:ssä:
• "Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten." Toisin sanoen: "Minulla on oleva kansa, joka palaa minun luokseni luottaen, uskoen varmasti. He kääntävät katseensa pois heitä ympäröivästä tilanteesta ja palaavat laulamaan ilostaan."
• "Päänsä päällä iankaikkinen ilo." Ilo, jota Jumalan kansa kokee, ei ole tarkoitettu vain sunnuntai-aamuksi, tai viikoksi tai kuukaudeksi. Se kestää vuosikaudet, kautta vaikeiden aikojen, aivan loppuun asti.
• "Riemu ja ilo saavuttavat heidät." Jumala katsoi alas aikojen läpi ja sanoi: "Minulla on oleva kansa, joka saa ilon, ottaa ja omistaa sen itselleen. He pitävät siitä kiinni, ja se on oleva heidän."
• "Murhe ja huokaus pakenevat." Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki kärsimys kaikkoaa, vaan että luottamuksemme Herraan nostaa meidät kipujen ja koetusten yläpuolelle. Sellaiset asiat eivät voi varastaa iloamme ja riemuamme Kristuksessa.
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ISÄN TUNTEMISEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 09.06.2015 15:48

    Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, January 5, 2011
ISÄN TUNTEMISEEN

Meidän luonnolliset lapsemme tulevat tuntemaan luonteemme ja asenteemme heitä kohtaan parhaiten heidän omien kriisiensä aikana. Keskellä tuskaa, kärsimystä ja tarpeita he huomaavat, miten paljon heistä välitämme ja miten olemme valmiita auttamaan. Lasteni kasvaessa en juurikaan joutunut luennoimaan heille siitä, minkälainen minä olen. Minun ei ikinä tarvinnut sanoa: "Minä olen isänne, olen kärsivällinen, kiltti, täynnä armoa ja rakkautta teitä kohtaan. Minä olen lempeä ja valmis antamaan anteeksi joka hetki." Olisi ollut naurettavaa huomauttaa tällaista. Miksi? Siksi, että lapseni tulivat tuntemaan minun rakkauteni kriiseissään. Heidän ollessaan aikuisia, naimisissa itsekin lastensa vanhempia, minun poikani ja tyttäreni oppivat tuntemaan minut aivan uudenlaisessa valossa. He oppivat yhä enemmän minusta, asenteistani ja teoistani heitä kohtaan elämänsä uuden avuntarpeen aikana.

Sama pätee taivaallisen Isämme tuntemiseen. Aatamin ajasta Kristuksen ristiin asti Herra on enenevästi ilmaissut luonnettaan. Tosin hän ei tehnyt tätä vain ilmoittamalla, kuka hän on. Hän ei yrittänyt ilmaista itseään vain kuuluttamalla: "Seuraavat nimet kuvaavat luonnettani. Menkää ja oppikaa niistä, niin te ymmärrätte, kuka minä olen."

Hepreankieliset ilmaukset (nimet) kyllä kuvaavat Herran nimeen kätkettyä ihmeellistä kirkkautta ja huolenpitoa. Jumala ilmaisi näitä puolia itsestään tekemällä sen, mitä hän sanoi olevansa. Hän näki lastensa tarpeet ja näki edeltäpäin myös vihollisen suunnitelmat heitä kohtaan, ja puuttui yliluonnollisesti asioiden kulkuun heidän hyväksensä.

Minä kehotan sinua tutustumaan taivaalliseen Isään ajan kanssa, päämäärätietoisesti ja sydämen tasolla. Pyydä Pyhää Henkeä muistuttamaan itseäsi taivaallisesta huolenpidosta, jotka Jumalalla on talletettuna sinua varten puutteen ajoiksi. Pyydä sitten Pyhää Henkeä vaikuttamaan sydämeesi MINÄ OLEN - Jumalan todellinen tunteminen. Hänellä on kaikki mitä tarvitset, kaikkina aikoina.
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20


Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron