Lyhyet David Wilkerson / Syksy

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

PYHITÄ LEPOPÄIVÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 11.09.2014 07:32

    Kuva

PYHITÄ LEPOPÄIVÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, February 1, 2013
PYHITÄ LEPOPÄIVÄ
Kun Jumalan sana puhuu levosta, siihen kuuluu myös fyysinen lepo. Herran pyhä lepo alkaa sielussa: ”Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva”(Heb.4:9). Mitä tämä lepo on? Se on kaikkien syntikuormiemme laskemista Kristuksen päälle!

Jeesus itse sanoo: ”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon”(Matt.11:28). Hän sanoo: ”Sinun pitää tulla sisälle Isän sapatin lepoon uskon kautta. Sinun pitää lakata kantamasta enää kuormiasi kotoa ja kotiin. Laske ne sen sijaan kaikki minun päälleni. Minä olen sapatin Herra ja ainoa, joka voi kantaa sinun kuormasi.”

Kysyn sinulta: Miksi niin monet uskovat hylkäävät Jeesuksen tarjouksen? Jos Jeremia eläisi tänä päivänä, hän olisi äimän käkenä nähdessään ne uskovat, jotka edelleen kantavat syntikuormiaan ja kiusauksiaan. Hän varmaan huudahtaisi: ”Miksi kannatte näitä kuormia tällaisena ihanana sapatinpäivänä? Eikö Jeesus sano teille samaa kuin minä Israelille: ”Älkää tuoko kuormianne kotiin”? Miksi edelleenkin kannatte tuollaisia lasteja ympäriinsä? Älkää kantako taakkoja sapattina, sillä se on Herralle pyhä päivä!”

Sanoman kärki osoittaa tässä siihen, että sapattina meidän on lopetettava omien töittemme tekeminen, omat ponnistelumme ihmisvoimin ja annettava kunnia Jumalan pelastukselle: ”Älkää viekö sapatinpäivänä mitään kantamusta taloistanne älkääkä tehkö mitään työtä, vaan pyhittäkää sapatinpäivä, niin kuin minä käskin teidän isienne tehdä”(Jer.17:22).

Tässä on salaisuus, jonka mukaan meidän tulisi viettää sapattia: Meidän tulee antaa kaikki taakkamme Jeesukselle ja uskoa hänen Pyhän Henkensä antavan meille voimaa elämään. Juuri niin! Me pyhitämme lepopäivän, kun luovumme kaikesta omasta yrittämisestämme synnin ja kiusausten läpi.

Meidän tulee noudattaa tätä käskyä sunnuntain lisäksi joka päivä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ÄLÄ KANNA MITÄÄN KUORMAA PORTTIEN SISÄPUOLELLE

ViestiKirjoittaja noomi » 12.09.2014 06:31

    Kuva

ÄLÄ KANNA MITÄÄN KUORMAA PORTTIEN SISÄPUOLELLE

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, January 31, 2013
ÄLÄ KANNA MITÄÄN KUORMAA PORTTIEN SISÄPUOLELLE
”Jos kuulette minua, sanoo Herra, niin ettette tuo mitään kantamusta tämän kaupungin porteista sapatinpäivänä, vaan pyhitätte sapatinpäivän, niin, ettette silloin tee mitään työtä, niin tulee tämän kaupungin porteista sisälle, ajaen vaunuilla ja hevosilla, kuninkaita ja ruhtinaita, jotka istuvat Daavidin valtaistuimella, tulevat he ja heidän ruhtinaansa, Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat, ja tämä kaupunki on oleva asuttu iankaikkisesti”(Jer.17:24- 25). Uskon koko tämän kappaleen olevan profetiaa Kristuksesta ja hänen seurakunnastaan!

Me tiedämme, että Kristus on Daavidin siemen. Tiedämme myös, että hän istuu kuningas Daavidin valtaistuimella. Keitä sitten ovat kuninkaat ja ruhtinaat, joita Jeremia kuvaa tässä Jerusalemin asukkaina, jotka ajavat vaunuilla ja hevosilla?

Me olemme niitä ihmisiä ja meille on annettu uskomaton lupaus: Kun annamme kaikki kuormamme kuormien kantajalle, voimme elää rauhassa ikuisesti, vapaina siteistä. Jeesus todellakin käskee meitä laskemaan kaikki kuormamme hänen kannettavakseen, eikä se ole mikään vaihtoehto. Meidän tulee tehdä niin luottamuksen asiana.

”Mutta jos ette kuule minua ettekä pyhitä sapatinpäivää, vaan kannatte kantamuksia ja kuljette Jerusalemin porteista sapatinpäivänä, niin minä sytytän tuleen sen portit, ja tuli on kuluttava Jerusalemin palatsit, eikä se ole sammuva"(Jer.17:27).

Profeetta siis sanoo: ”Jos ette tottele Jumalan käskyjä ja kannatte kuormianne, ne lopulta kuluttavat teidät”. Surullista kyllä tämä kuvaa monia uskovia tänä päivänä. Jotkut saavat tuskin nukutuksi, kun eivät pysty lopettamaan ongelmiensa vatvomista. He kääntelevät asioita mielessään edestakaisin pohtien: ”Mistä lähdin väärään suuntaan? Kuinka voisin tehdä kaiken taas hyväksi?”

Kun he heräävät, heidän mielensä on heti taakoissa: suihkussa, pukeutuessa, aamiaispöydässä. Kun he lähtevät ovesta ulos, he ovat jo niin raskaalla mielellä, etteivät pysty hymyilemään.

Sellaiset uskovat eivät koskaan koe Jeesuksessa hetkenkään lepoa, jota hän kuitenkin tarjoaa ilmaiseksi!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TUOMIONVAROITUS

ViestiKirjoittaja noomi » 13.09.2014 06:10

    Kuva

TUOMIONVAROITUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, January 30, 2013
TUOMIONVAROITUS
Uskon, että Jumala on varannut meille erityisen lupauksen tulossa olevia, kovia aikoja varten. Hän antoi sen valalla vannoen Aabrahamille ja hänen siemenelleen.
”Sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme; suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä pyhyydessä ja vanhurskaudessa hänen edessään kaikkina elinpäivinämme”(Luuk.1:73- 75).

Jumala on vannonut pelastavansa meidät kaikista vihollisistamme, kaikista pelottavista asioista. Niin voimme palvella häntä kaikkina elämämme päivinä ilman pelkoa. Rakas lukija, Vihollisiamme ovat nälkä, alastomuus ja köyhyys.

Tämän Jumalan vannoman valan tulee olla luottamuksemme perustana kaikissa kriiseissä, vaaroissa ja pelottavina aikoina. Opettele se ulkoa! Olkoon se sinun pyhä perustelusi armon istuimen edessä!

Psalmissa 121 Daavid on kuvannut meille mitä vahvimman koskaan ihmiselle annetun perustelun Pyhästä Hengestä. Koko psalmi kertoo meille, että kaikki apu tulee meille yksinomaan Herralta. Psalmi 124 on toinen pyhä perustelu, erityinen lupaus tehdä sinut kykeneväksi rakentamaan erityistä luottamusta itsessäsi.

Juuri tällä hetkellä Amerikka on saanut ”tuomionvaroituksen” Jumalalta. Siinä on selvä erityinen merkki Jumalalta, joka heijastaa häntä vastaan tehtyjä syntejä. Kun nämä tuomiot tapahtuvat aivan meidän silmiemme edessä, ainoa suojamme on Jeesus -kilvessä. Juokse tänä päivänä kohtaamaan hänet salaisessa rukouskammiossasi. Anna juuriesi kaivautua syvälle häneen ja tiedä, että hän pitää sinusta huolen kaikissa olosuhteissa.

Ota haltuusi seuraavat erityiset lupaukset, jotta olet valmiina, mikä hyvänsä ja mitkä kaikki vaarat meitä kohtaavatkin:

”Oikeamielisille koittaa pimeydessä valkeus… Ei hän pelkää pahaa sanomaa, hänen sydämensä on vahva, sillä hän turvaa Herraan. Hänen sydämensä on luja ja peloton, kunnes hän vihdoin ilolla katselee ahdistajiaan”(Ps.112:4,7-8).

”Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan. Niin Herra on sorretun linna, linna ahdingon aikoina. Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra”(Ps.9: 8- 10).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Re: Lyhyet David Wilkerson / Syksy

ViestiKirjoittaja noomi » 14.09.2014 10:52

    Kuva

ISÄMME HUOLENPITO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, January 29, 2013
ISÄMME HUOLENPITO
En ole koko elinaikanani puhunut niin monen pelkäävän ihmisen kanssa kuin viimeisten kolmen kuukauden aikana. Amerikka on surkeasti pelon vallassa!

Rakentajat, liikekadun ammattilaiset, jälleenmyyjät, johtajat, asianajajat, pienyrittäjät sanovat kaikki samaa: ”Asiat ovat pahemmin kuin useimmat meistä tietävät. Ollaan menossa vielä pahempaan suuntaan!” Hurjastelemme hyvin vaikeita aikoja kohti.

Ei kukaan halua kuulla tällaisia uutisia, jotka ovat hyvin ahdistavia. Puritaaneilla oli sanonta:

”Mielihalumme ohjaavat arviokykyämme”. Me kaikki rakastamme maatamme ja omaa elämäntapaamme. Jos emme kohtaa kasvoista kasvoihin totuutta siitä, että maatamme kohtaavat vaikeat ajat, meillä ei ole luottamusta eikä uskoa, joita tulemme kyllä tarvitsemaan.
Ole varma siitä, että mikään tästä ei yllätä Jeesusta. Hän näki sen olevan tulossa. Hän, joka on laskenut kaikki päämme hiuksetkin ja puusta pudonneet varpuset, tiesi etukäteen, mitä hänen seuraajansa kohtaisivat viimeisinä päivinä.

Hän tiesi, mihin liittovaltion budjetin dollarit käytettäisiin. Hän tiesi myös, miten vuokrat ja verot nousisivat. Hän tiesi omiensa joutuvan YT-neuvotteluihin, heidän laskunsa, jopa heidän lastensa luvun. Kaiken tämän meidän siunattu Vapahtajamme tiesi, kun hän sanoi erityisesti meille Matteuksen 6:25- 33:ssa: ”Älkää olko huolissanne näistä asioista. Teidän Taivaallinen Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette ja hän pitää teistä huolen.”

Mitenkähän vaikeuksissa oleva uskova voi olla ajattelematta omaa fyysistä kuntoaan. Emme kuitenkaan saa kaventaa Jeesuksen lupausta. Hänen sanansa ovat iankaikkiset: ”Minä sanon teille...”. Itse asiassa voit ottaa nuo sanat suoraan Jumalan valtaistuinsalista tulleina ja sanoa Jeesukselle: “Nämä ovat niitä punaisella kirjoitettuja sanoja: ”Minä sanon teille, älkää ajatelko huolianne”.

Sulkekoon moni pankki ovensa tai kasvakoot työttömien pitkät jonot, meidän Herramme antaa linnuille niiden ravinnon, pukee niityn liljat ja antaa jokapäiväisen ruoan myös valtamerien kaloille”. ”Teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne.” (Matt.6:26). Mikään luotu ei kärsi Herramme tietämättä.

Vaikeat ajat eivät estä Isämme huolehtimasta meistä: ”Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?..”. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset? ”(Matt. 6:26, 30)
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ÄLÄ JÄTÄ RUKOUSVARTIOTASI

ViestiKirjoittaja noomi » 15.09.2014 07:01

    Kuva

ÄLÄ JÄTÄ RUKOUSVARTIOTASI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, January 25, 2013
ÄLÄ JÄTÄ RUKOUSVARTIOTASI
Jumala haluaa sinun olevan varma siitä, että sydämesi on kärsivällinen, vaikka vastauksen saaminen kestäisikin kauan.

Jeesus kertoi meille vertauksen siitä, että hän haluaa meidän olevan päämäärätietoisia eikä antavan periksi. Vertauksessa ahdistunut leski käy jatkuvasti tuomarin luona pyytämässä asialleen oikeutta (ks. Luuk.18:2-8). Tuomari lopulta heltyy naisen pyyntöön, koska hän halusaa päästä kuulemasta jatkuvaa anomista. ”Niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni’ "(Luuk.18:5).

Jeesus lisäsi: ”Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian"( Luuk. 18:7-8).

Sanot: Eikö Jeesuksen vertaus ole ristiriitainen? Ensin hän sanoo, että Jumala ”vastaa ajallaan” ja sitten hän sanoo, että hän ”toimittaa heille oikeuden pian”.

Useimmat meistä tulkitsevat tämän Raamatunkohdan väärin. Jeesus ei puhu rukousvastauksen viipymisestä pitkänä aikana, ei ollenkaan! Hän sanoo, että Jumala haluaa vastata pian. Hänellä on kuitenkin näköpiirissään jotakin, mikä vaatii häneltä kärsivällisyyttä. Hän sanoo: ”Minä jätän asian, jonka näen sinun sydämessäsi, olemaan siksi, kunnes olet valmis ottamaan vastaan vastauksen”.

Kun katson taaksepäin joitakin asioita, joita olen rukoillut lakkaamatta, näen, että Herra sanoo: ” Minä pidän tätä pyyntöä sinun edessäsi peilinä. Sen kautta tulen näyttämään sinulle, mitä sinulla on syvällä sydämessäsi.”

Olen nähnyt epäilyä… pelkoa… epäuskoa… asioita, jotka ovat panneet minut heittäytymään Jeesuksen jalkojen juureen ja huutamaan: Voi, Herra, ei minua enää kiinnosta vastaukset. Haluan vain päästä eroon tästä hengestä. En halua epäillä sinua.

Uskon vaikein kohta on viimeinen tunti. Kun näyttää siltä, ettei Jumala halua vastata, lannistumme ja käännymme muualle. Ajattelemme antautuvamme Jumalan huolenpitoon, jättäytyvämme ainoastaan hänen kaikkivaltiaaseen tahtoonsa. Me sanomme: ”Et sinä tainnut sittenkään haluta sitä”.

Ei! Ei Jumala sitä tarkoittanut. Kun rukoilet Jumalan ilmeisen tahdon tapahtumista - esimerkiksi perheen pelastumista, sinulla on oikeus pitää kiinni eikä koskaan päästää irti Jeesuksen lupauksista.
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SINUA KOETELLAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 16.09.2014 06:56

    Kuva
SINUA KOETELLAAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, January 24, 2013
SINUA KOETELLAAN
Saat olla varma siitä, että joudut koettelemuksiin, jos vaellat vanhurskaasti Herran edessä. Oikeastaan syvempi vaellus Kristuksen kanssa saa aikaa vielä kovempia koetuksia. Raamattu puhuu tästä hyvin selvästi:

”Niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä… Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys… Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennen kuin määräaika on” Dan. 11: 32 – 35).

”Taidollisille” koittaa siis suurten koetusten aika. Ketkä joutuvat koetuksiin? Vanhurskaat, jotka tekevät tehtävänsä Herralle, vaeltavat Jumalan kanssa ja joilla on viisautta Kristukselta.

Juuri nyt kysyt ehkä: ”Miksi minua koetellaan? Miksi tämä tapahtuu minulle?”

Muistatko kouluaikaasi? Kun koulussa oli kokeita, niiden kautta saatiin selville, miten paljon olit oikeastaan oppinut opetetusta. Paavali puhuu erilaisesta koulusta. Siinä me ”opimme tuntemaan Kristuksen” ja ”hän itse opettaa meitä, niin kuin totuus on Kristuksessa”(ks. Ef.4:20- 21). Jos kuulut Jeesukselle, olet hänen koulussaan. Olet ehkä kuvitellut jo päässeesi koulusta, mutta se tapahtuu vasta kirkkaudessa.

Kouluaikanani vihasin pistokokeita. Herra on kuitenkin käskenyt meidän olla valmiina koetukseen minä hetkenä hyvänsä. Niitä riittää siihen asti, kunnes Jeesus tulee. Kaikki, jotka rakastavat Herraa, joutuvat tulisiin koetuksiin ja heidät puhdistetaan kaikesta, mikä ei ole Kristuksen kaltaista. Sitten ollaan valmiita Karitsan häihin.

Daavid puhui usein koetuksista ja kiusauksista: ”Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen”(1 Aik.29:17). Sinä koettelet minun sydäntäni, tarkkaat sitä yöllä, sinä tutkit minua, mutta et mitään löydä. Jos minä pahaa ajattelen, ei se käy suustani ulos”(Ps.17:3).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUURI OIKEAAN AIKAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 17.09.2014 06:50

    Kuva

JUURI OIKEAAN AIKAAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, January 23, 2013
JUURI OIKEAAN AIKAAN
Vuosia sitten, käveltyäni New Yorkin kaupungin katuja uupuneena ja väsyneenä niin sielultani kuin ruumiiltanikin, sain rauhaskuumeen. Jouduin lopulta kuudeksi viikoksi sairaalaan, ja kurkkuuni tuli tulehdus. En pystynyt nielemään, ja joskus oli vaikea hengittää. Painoni putosi alle 66,5 kilon. Koska en voinut matkustella, kaikki tuloni saarnavirasta pienenivät ja näytti siltä, että joutuisimme lopettamaan toimintamme Teen Challengissa.

Muistan rukoilleeni epätoivoisena: ”Herra, minä en kestä enää! Teen Challenge on sinun. Aion luottaa sinuun. Jos haluat tämän työmuodon loppuvan, se on sinun asiasi. Pyydän vain, Jumala sinua ottamaan tämän tulehduksen kurkustani.” Seuraavan tunnin aikana yskin kurkustani saksanpähkinän kokoisen lihaköntin.

Lähdin sairaalasta päivän parin kuluttua ja sain pian voimani takaisin. Ihmeekseni Teen Challenge oli pysynyt pystyssä! En tiedä, miten Herra sen teki, mutta ollessani sairas muut työntekijät alkoivat luottaa Herraan eivätkä vain katsoneet minun suuntaani. Sen Jumala siis tahtoi saada aikaan!

Rakas lukija, huolesi eivät ole ennalta näkemättömiä onnettomuuksia. Mitä ikinä olet käymässä läpi juuri nyt tai kuinka syvät kipusi ovat, Jumalalla on tiedossa kohde ja oikea aika.

Saatat ajatella, että paholainen pääsi sisään ja keskeytti Jumalan suunnitelman elämässäsi sanomalla: ”Anna kun minä”. Asian laita ei ole niin. Olet ehkä tehnyt jotakin typerää tai huolimatonta. Jos olet katunut, Herra voi panna suitset kaikelle, minkä piti vahingoittaa sinua, ja kääntää sen hyväksi.

Älä keskity menneisiin virheisiisi, käännä katseesi pois hirviöistä. Jumala lupasi korvata kaikki vuotesi, jotka syöjäsirkka on syönyt. Rohkaise itsesi näillä sanoilla ja anna niiden tulla elämäksesi ja toivoksesi: ”Jumala voi tehdä mitä vain. Hän ei ole unohtanut minua. Ei kukaan voi muuttaa hänen suunnitelmiaan. Näyttivät asiat kuinka huonoilta hyvänsä, hänellä on kaikki hallinnassaan!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SADETTA SAA NIIN VANHURSKAS KUIN VÄÄRÄKIN

ViestiKirjoittaja noomi » 18.09.2014 08:24

    Kuva

SADETTA SAA NIIN VANHURSKAS KUIN VÄÄRÄKIN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, January 22, 2013
SADETTA SAA NIIN VANHURSKAS KUIN VÄÄRÄKIN
Valehtelisin, jos sanoisin, että uskova saa katsella ympärillään olevaa surua, huolta, työttömyyttä ja masennusta, mutta itse pysyy aina mukavassa terveyden ja vaurauden kotelossaan. Raamattu sanoo, että Jumala antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin(Matt.5:45). Job oli pyhä ja kuitenkin hän kärsi! Juuri niin kuin Jumala päästi Jobin sairauden kourista, niin hän tuo meidätkin ulos. Joudumme silti kulkemaan tulen läpi.

Monissa kaupungeissa kokoontuu satoja pastoreita, jotka sanovat yhteen ääneen: ”Ei koskaan ennen monet ole joutuneet niin syvään koetukseen kuin nyt. Saatana on tullut kuin tulva, huolien, vaikeuksien, syvän murheen ja tuskan langetessa jumalisten ylle.”

Saatana oli Jobin kiusaaja ja hän on sinunkin. Voiko olla, että hän on taas seissyt Jumalan edessä ja syyttänyt viimeisten aikojen seurakuntaa? Hän on ehkä haastanut Jumalaa: ”On viimeinen hetki, sinun seurakuntasi ei ole todellinen. Sinulla ei ole moitteetonta morsianta. Ei ole viisaita neitsyitä, itse asiassa he kaikki nukkuvat. Katso heitä: materialistisia, itsekeskeisiä, rikkauksia ja hyvää elämää tavoittelevia. Kuuntele heidän opettajiaan, jotka sanovat, ettei heidän pitäisi ollenkaan kärsiä, että he saavat kaiken, mitä anovat.

Särje, Jumala, suojeleva muurisi! Anna heidän joutua koetuksiin, niin sinulle ei jää pyhää jäännöstä. Otan heiltä pois työn. Lyön heitä murheella. Vuodatan heidän ylleen pelon ja epätoivon hengen ja hukutan heidät kiusauksiin. Tulet näkemään, millainen tämä viimeinen lellilasten lauma on. Ei tässä seurakunnassa ole Jobeja, vain hengellisiä hylkiöitä.”

Rakas lukija, tämän tähden Raamattu sanoo: ”Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa" (Ilm.12:12).

Koetustenne keskellä jotkut teistä ovat jo omaksuneet Jobin sanat. Sydämenne huutaa: ”Jumala, mitä tein väärin? En ymmärrä, miksi tämä kauheus on tullut osakseni. Olenhan rakastanut eniten sinua, vaeltanut pyhänä, sydän puhtaana, ja sieluni kaipasi sinua. Näyttää siltä, että joudun vaikeuksiin sitä syvemmälle, mitä lähemmäs sinua yritän päästä, ja sitä enemmän kohtaan murheita.”

Emme käsitä, kuinka tärkeätä Jumalalle on, että me luotamme häneen kaikissa huolten tulvissa, jotka nousevat meitä vastaan helvetistä. Paholainen ei näet voi koskettaa sinua tai panna sinua koetukselle, jollei Jumala ensin särje muuriaan ja anna sen tapahtua.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

LASKE TAAKKASI MAAHAN

ViestiKirjoittaja noomi » 19.09.2014 07:06

    Kuva

LASKE TAAKKASI MAAHAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, January 18, 2013
LASKE TAAKKASI MAAHAN
Taakkojen laskeminen vaatii voimallista päätöstä ja sellaista hengellistä kirurgista toimenpidettä, jonka vain Pyhä Henki voi tehdä.

Näemme tämän selvästi Nehemian kirjassa. Siihen aikaan israelilaiset rakensivat uudelleen Jerusalemin portteja uskollisesti ja ahkerasti. Kun portit oli saatu takaisin paikoilleen, kansa lakkasi kunnioittamasta pyhäpäivän viettoa. Pitkät jonot eläimiä kulki Jerusalemin porteista kaupungin kauppatorille ja takaisin kantaen tavaroita selässään joka viikko.

Nehemiaa suututti, kun hän näki kaiken tämän tapahtuvan lepopäivänä (ks. Neh.13:15). Hän käski ihmisiä laskemaan maahan kaikki kuormansa ja kunnioittamaan Jumalan Sapattia. Kun eivät he kuunnelleet, hän korotti ääntään: ”Ja minä nuhtelin Juudan ylimyksiä ja sanoin heille: ’Kuinka te teette näin pahasti ja rikotte sapatinpäivän?’ ” (Neh.13:17). Hän siis sanoi: ”Minä nuhtelin heitä, saarnasin heille, varoitin heitä, mutta mikään ei auttanut.”

Lopulta Nehemia sai tarpeekseen ja ryhtyi rohkeasti toimeen: ”Ja niin pian kuin oli tullut pimeä ennen sapattia Jerusalemin porteissa, käskin minä sulkea ovet ja kielsin avaamasta niitä ennen kuin sapatin jälkeen. Ja minä asetin palvelijoitani porteille, ettei yhtään kuormaa pääsisi kaupunkiin sapatinpäivänä”(Neh.13:19).

Rakas lukija, taakkasi pitävät aina leiriä sydämesi ulkopuolella odottaen tilaisuutta päästä sisään. Saatat laskea ne maahan yöksi, mutta aamulla ne ovat taas siellä, samat vanhat huolet ja murheet, jotta ottaisit ne takaisin harteillesi.

Niin, mitä Nehemia tekikään lopettaakseen kuormien kantamisen? Hän sanoi: ”Mutta minä varoitin heitä ja sanoin heille: "Minkä tähden te jäätte yöksi muurin edustalle? Jos vielä kerran teette sen, niin minä käyn teihin käsiksi." Sen jälkeen he eivät enää tulleet sapattina”(Neh.13:21).

Kun Nehemia tuli kestokykynsä äärirajoille, hän uhkasi voimalla. Rakas lukija, Se meidänkin on tehtävä, jotta saisimme kaikki taakkamme pysymään sydämemme ulkopuolella. Nehemian tavoin meidänkin tulee rukoilla kaikesta sielustamme: ”Tämä ei ole Jumalan tapa! Elän kyllä Sapatin levossa, mutta sieluni on kaikkea muuta kuin levollinen. Kaikki huoleni ja murheeni tulevat ja menevät, mihin lystäävät. Minun pitää hallita näitä taakkojani, hinnalla millä hyvänsä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EI ÄRRY HELPOSTI

ViestiKirjoittaja noomi » 20.09.2014 06:47

    Kuva

EI ÄRRY HELPOSTI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, January 17, 2013
EI ÄRRY HELPOSTI
Selvin osoitus siitä, että Kristus asuu sinussa, on, että sinussa on tämä hedelmä: ”Rakkaus …ei katkeroidu” (1 Kor.13:4-5).

Kreikankielellä sana suomalaisen Raamatun sana katkeroidu on ”paraxuno”, joka tulee sanajuuresta, jonka merkitys on ”hapan” ja ”nopsa tai äkillinen”. Sillä on lisämerkitys, että joku on ”hyvin lähellä”. Kun nämä pannaan yhteen, siitä tulee jotain hyvin erityistä: ärtyminen merkitsee sitä, että tekee happamia huomautuksia suoralta kädeltä, raivoten ja kohdistaen ne lähimmäiseen.

Lyhyesti sanoen: Raamattu sanoo: ”Jos olet Kristuksessa, rakastat ehdoitta etkä enää kovin helposti ärry. Suurimmat koetuksesi lienevät lähimmäisissäsi: aviopuolisossasi, lapsissasi, ystävissäsi”.

Kysyn sinulta: Onko sinulla lyhyt pinna? Kuinka usein saat raivokohtauksen? Jos olet Kristuksessa, äänesi nousee ollessasi vihainen, silloin rukoilet: ”Herra, auta minua! Pyhä Henki, tyynnytä minut!”

Aivan muutama päivä sitten ennen tämän kirjoittamista, minun piti harjoitella saarnan pitämistä. Vaimoni, Gwen sanoi jotain älytöntä, mikä pani minut ärtymään tavattomasti. Hän ei tarkoittanut arvostella minua, mutta ymmärsin sen niin, ja se laukaisi jotakin minussa. Tulin punaiseksi kuin kekäle, ja suustani syöksähti virta happamia, säkenöiviä, vihaisia sanoja, joista jokainen oli arvosteleva.

Gwen yritti pyytää anteeksi (jotakin, mitä hän ei edes ollut tehnyt), mutta minä käänsin selkäni hänelle ja menin työhuoneeseeni. Istuin tunnin pimeässä, valittaen Herralle: ”Jumala, hän osui minun herkimpään paikkaani, ja se sattui. Minun täytyi vastata siihen.”

Kun sitten yritin rukoilla, taivas oli kuin rautaa. Seuraavana aamuna otin Raamatun alkaakseni päivittäisen lukemiseni. Kirja aukeni 1 Korinttilaiskirjeestä ja katseeni osui tähän jakeeseen: ”Rakkaus… ei katkeroidu (ärry) helposti.”

Yhtäkkiä katsoinkin Jumalan sanan peiliin ja näin julistajan kasvot, jotka olivat helposti ärtyneet. Olin aivan lyöty ja rukoilin: ”Voi, Herra, siinä minä olen. Anna minulle anteeksi, Jumala”.

Heti paikalla kutsuin Gwenin toimistooni. Kun hän tuli sisään, aika raivostuneen näköisenä, saatoin vain osoittaa tätä Raamatunkohtaa ja sanoa: ”Rakkaani, lue tämä. Se kuvaa minua, eikö vain? Minä ärryn liian helposti. Gwen, anna minulle anteeksi!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron