Lyhyet David Wilkerson / Syksy

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

JOKU SEURAAMAAN MINUA KATSEELLAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 21.11.2014 08:35

    Kuva

JOKU SEURAAMAAN MINUA KATSEELLAAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, September 25, 2012
JOKU SEURAAMAAN MINUA KATSEELLAAN
“Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa”(Ps.73:13).

Aasaf, tämän psalmin kirjoittaja, oli kärsimyksiensä hämmentämä. Siksi hän, vertaillessaan omaa elämäänsä pahojen helppoon elämään, melkein luiskahti täydellisen epäuskon syöveriin. Hän oli valmis syyttämään Jumalaa hylkäämisestä, huomioon ottamattomuudesta. Hän oli hetken valmis keskeyttämään taistelunsa ja luopumaan siitä kokonaan.
Tämä Jumalaa pelkääväinen mies ajatteli varmasti: ”Olen tehnyt oikein ja kestänyt kovia aikoja koko elämäni ajan. Oliko se turhaa? Kaikki ahkeruuteni, ylistykseni, Jumalan sanan tutkimiseni on ollut hyödytöntä, turhaa. Olen tehnyt vain oikein, mutta silti joudun edelleen kärsimään, eikä siinä ole mitään järkeä. Mitä kannattaa jatkaa?”

Rakas lukija, sinun pitää olla varuillasi. Kun tuho tulee, kun sinua koetellaan, kun olet suruissasi, sinun pitää ennen kaikkea suojella sydäntäsi lipsahtamasta.

Et ehkä ole ihan samanlaisessa tilassa kuin Aasaf: kärsimyksissä ja kiusauksissa, mutta saatat tuntea jonkun, jolla on samanlaisia kokemuksia. Yhtäkkinen tuhoisa tapahtuma on kohdannut jumalista sukulaista, ystävää tai seurakunnan jäsentä, jotakuta, josta tiedät, että hän tekee oikein. Olet silloin kysynyt: ”Miksi, Jumala? Kuinka saatoit sallia tämän? Tämä henkilö on niin vanhurskas!”

Aasaf meni temppeliin rukoilemaan. Rakas lukija, kun sinun kärsimys- tai suruaikasi tulee, sinun täytyy mennä salaiseen kammioosi. Vetäydy yksinäisyyteen Jumalan kanssa ja huuda häntä avuksi. Jos tahdot olla Isäsi kanssa yksin, hän antaa sinulle ymmärrystä. Silloin juuri Pyhä Henki puhui Aasafille: ”Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset”(Ps.73:18). Aasaf tajusi: ”En olekaan se, joka liukastuu, pahat liukastuvat. He joutuvat suoraan tuhoon.”

Aasaf alkoi nähdä kokonaisuuden ja riemuitsi: ”Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti”(Ps.73:26). Hän saattoi sanoa: ”Oma voimani kyllä pettää, joudun kestämään suurta taistelua, mutta en ole siinä yksin. Minulla on taivaassa rakastava Isä ja hän seuraa minua katseellaan.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

YLPEYDEN JA KATEUDEN EPÄJUMALAT

ViestiKirjoittaja noomi » 22.11.2014 08:23

    Kuva

YLPEYDEN JA KATEUDEN EPÄJUMALAT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, September 21, 2012
YLPEYDEN JA KATEUDEN EPÄJUMALAT
Jokainen, joka pitää kiinni synnistä, ei koskaan ota vastaan totuutta, vaikka kuuleekin sen. Miksi? Koska jokainen synti kuljettaa mukanaan valhetta, joka pitäisi hyväksyä totuutena.

Kun Pyhä Henki haluaa näyttää uskovalle jonkin synnin tai huonon tavan, hän tulee luoksemme uudestaan ja uudestaan rakastavin kehotuksin. Jumalan Henki on herkkä, kärsivällinen, rakastava ja hän odottaa kyllä uskovaa kuuliaisuuteen, ennen kuin tuo kurituksen. Hän vasaroi jatkuvasti tuon henkilön tekemiä kompromisseja rakastavalla puheellaan.

Kun Hengen varoitukset ja huokaukset jäävät kuulematta, ja synti pääsee juurtumaan, rangaistuksena on kuristus ja lopulta tuomio. Jumala sallii kyllä silmien sokeutumisen ja sydämen kovettumisen, kunnes tilanne muuttuu mahdottomaksi. Silloin tapasyntinen alkaa nähdä oman moraalittomuutensa. Loppu viimeksi sydämen kovuus muuttuu läpipääsemättömäksi.

Saulin sydän oli ylpeyden ja kateuden epäjumalien vallassa. Ylpeys kasvoi jatkuvasti tässä miehessä. Se teki hänet kateelliseksi Daavidille ja kenelle hyvänsä, joka vaelsi pyhyydessä. Epäjumalan palvelus voitti hänen sydämensä.

Tässä on epäjumalanpalvelijakuninkaan surullinen todistus. ”Saul vastasi: ’Minä olen suuressa hädässä.… Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa’ "(1 Sam.28:15). Saul saattoi itkeä, etsiä vastausta profeetoilta ja rukoilla itselleen unia, mutta Herra vastasi: ”Ei, Saul, en puhu sinulle enää, koska sydämesi on epäjumalan hallinnassa.”

Jeremian kirjassa kerrotaan, että Efraim joutui Herran ankaran kurituksen alle synnin tähden. Efraim kuitenkin katui, kääntyi pois epäjumalistaan ja murskasi ne palasiksi. Hän todisti: ”Sillä käännyttyäni minä kadun, ja päästyäni ymmärrykseen minä lyön lanteeseeni”(Jer.31:19).

Ymmärrätkö, mitä Efraim sanoi tässä? Lyhyesti näin: ”Kun sydämessäni oli epäjumalia, menin Herran eteen saadakseni kehotusta. En kuitenkaan saanut sanaa taivaasta. En kuullut mitään Jumalalta, ennen kuin kaduin ja löin epäjumalankuvat pirstaleiksi. Sen jälkeen sain selviä neuvoja.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN KANSSA JÄTTILÄISEKSI

ViestiKirjoittaja noomi » 23.11.2014 10:09

    Kuva

JUMALAN KANSSA JÄTTILÄISEKSI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, September 20, 2012
JUMALAN KANSSA JÄTTILÄISEKSI
”Turvatkaa häneen joka aika, te kansa; vuodattakaa hänen eteensä sydämenne. Jumala on meidän turvamme”(Ps.62:8).

Sinun tulee pitää päivittäisiä kohtaamisiasi Jumalan kanssa pyhempinä ja tärkeämpinä kuin tapaamisia muiden ihmisten kanssa, olkoot he keitä hyvänsä.

Kuinka noloa taivaassa olevien onkaan seurata, kuinka me uskovat laiminlyömme Jumalamme, Kunnian Kuninkaan majesteettisuuden huomaamisen ja kunnioittamisen. Usein annamme hänen odottaa välinpitämättömyytemme takia. Päälle päätteeksi yhtäkkiä muutamme suunnitelmiamme emmekä kohtaakaan häntä hänen hovissaan. Täysin käsittämätöntä!

Voitko kuvitella, että joku panee koko maailmankaikkeuden Luojan odottamaan ja katselee itse suosikkiohjelmaansa televisiosta? Näin useat meistä kuitenkin tekevät! Vielä pahempaa: emme viitsi vaivautua tulemaan Jumalan läsnäoloon ollenkaan. Emme niinkään unohda tapaamistamme hänen kanssaan, vaan tahallisesti kieltäydymme ilmestymästä hänen eteensä!

Jesaja vaikeroi: ”Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet”(Jes.53:3). Jos sallin keskeytyksen tulla Herran tapaamisen tielle, piilotan häneltä kasvoni enkä pidä häntä siinä arvossa kuin minun kuuluisi.

Totuus on, että on mahdotonta tuhlata aikaa, kun etsimme Jumalaa rukouksessa. Kun mies tai nainen rukoilee salaisessa kammiossaan, hän saa enemmän aikaan vähemmässä ajassa, vähemmällä kiireellä, ponnistuksella ja hiellä, sen ulkopuolellakin.

Teemme tehokkaimmin työtä Jumalalle polvillamme. Sen sijaan rukoilemattomuus panee meidät juoksemaan umpimähkään, edestakaisin, yrittäen suorittaa suuria. Vain rukoileva uskova tekee kovaa työtä vaikuttaen kuningaskuntiin, tuhoten varustuksia, tehden suuria tekoja ja niiden aikana hänestä tulee Jumalassa suuri jättiläinen.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KESKEYTYSTEN SALALIITTO

ViestiKirjoittaja noomi » 24.11.2014 07:33

    Kuva

KESKEYTYSTEN SALALIITTO

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, September 19, 2012
KESKEYTYSTEN SALALIITTO
Koko helvetti järisee, kun yksi uskova rukoilee palavasti ja tehokkaasti. Yhden ainoan esirukoilijan voimallinen rukous kuuluu raivoavan ukkosen äänenä tuomittujen loukoissa. Ei millimetriäkään jää koskettamatta helvetissä, kun itsensä kieltävä uskova rukoilee, ottaa ristinsä ja seuraa Kristusta kokosydämisesti.

Meidän tulee kuitenkin muistaa: Sielu, joka rukoilee ahdistavin anomuksin Kristuksen syvyyttä, joutuu Saatanan huomion keskipisteeksi, kun on puhe keskeytysten salaliitosta.

Eräs pastori kirjoitti minulle: ”Suurin taisteluni ei ole lihan salaisen synnin tähden, vaan että voisin jatkuvasti olla rukouksessa ja tutkia jatkuvasti Jumalan sanaa. Saatana yrittää harvoin kiusata minua seksuaalisilla synneillä. Hän paremminkin muistuttaa minua niin paljon jokapäiväisen elämän asioista, ettei minun rukoushetkistäni ja Raamatun luvustani tule yhtään mitään. En anna tämän tapahtua tieten tahtoen, vaan joudun puuhaan monenlaisten projektien ja keskeytysten vaatiessa. Tämä kierre pyörii toistuvasti, ja Saatana ryöstää minulta ajan Jumalan kanssa.”

Tämä pastori on miljoonien muiden uskovien tavoin demonisen keskeytyssalaliiton uhri. Paholaisen pääkohde näissä hyökkäyksissä on sabotoida rukouskammion hiljaisuutta. Niin, miten paholainen pystyy pitämään uskovat poissa tästä pelottavan salaisesta paikasta? Houkuttaako hän eroottisilla kuvilla, lempeillä pakoajatuksilla alkoholin tai huumeiden kautta. Vai ovatko hänen aseensa unelmia maineesta ja menestyksestä?

Ei, ikinä! Paholainen tietää, että Kristuksen yhteydessä olevaa ihmistä ei voi kiusata tuollaisilla mauttomuuksilla. Sen sijaan tuo vanha kettu yrittää keskeyttää ja estää uskovan kaikki yritykset venntäytyä Jumalan läsnäoloon ja hänen sanansa tutkittavaksi.

Rukousyhteys ja Jumalan sanan lukeminen eivät ole valinnaisia. Ajatuksesi eivät voi olla vain siinä, että sinun pitäisi rukoilla, vaan siinä, ettet voi pysyä hengissä ilman rukousta. Job sanoi: ”Hänen huultensa käskystä en ole luopunut, hänen suunsa sanat minä olen kätkenyt tarkemmin kuin omat päätökseni” (Job 23:12).

Alat järjestää aikaa rukoukselle vasta sitten, kun siitä tulee sinulle tarpeeksi tärkeä asia.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MENE TAKAISIN BEETELIIN

ViestiKirjoittaja noomi » 25.11.2014 07:27

    Kuva

MENE TAKAISIN BEETELIIN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, September 14, 2012
MENE TAKAISIN BEETELIIN

Jumala tuli unessa Jaakobin luo ja sanoi: “Mene takaisin Beeteliin, paikkaan, jossa ensi kertaa kohtasit minut. Rakenna sinne alttari, niin kuin lupasit” (ks.1 Moos. 28:10 -22 ja 31:13).

Jaakob oli kuullut selvän sanan Herralta ja toimi totellen sanaa täydellisesti. Hän tiesi, että Jumala varjelisi häntä, olisi hänen kanssaan ja toteuttaisi suunnitelmansa. Silti Jaakob kohtasi vaaran, joka vei hänet melkein tuhon partaalle.

Hän oli palaamassa kohtaamaan veljensä Eesaun ja isänsä, molemmat, joita hän oli pettänyt. Silloin sanansaattaja toi hänelle varoittavan viestin: ”Eesau on tulossa neljänsadan miehen armeijan kanssa. Hän hakee sinua.”

Raamattu sanoo: ”Silloin valtasi Jaakobin suuri pelko…”(1 Moos.32:7). Hän jakoi väkensä nopeasti kahteen ryhmään ajatellen: ”Jos Eesau tappaa toisen ryhmän, kuitenkin toinen pääsee pakoon”. Tälläkin pelottavimman kokemuksen hetkellä näemme todistuksen Jaakobin särjetystä ja nöyrästä hengestä:


”Ja Jaakob sanoi: "Isäni Aabrahamin Jumala ja isäni Iisakin Jumala, Herra, sinä, joka sanoit minulle: 'Palaja maahasi ja sukusi luo, niin minä teen sinulle hyvää!' Minä olen liian halpa kaikkeen siihen armoon ja kaikkeen siihen uskollisuuteen, jota sinä olet palvelijallesi osoittanut; sillä ainoastaan sauva kädessäni minä kuljin tämän Jordanin yli, ja nyt on minulle karttunut kaksi joukkoa.
Pelasta minut veljeni Eesaun käsistä, sillä minä pelkään, että hän tulee ja tuhoaa minut ynnä äidit lapsineen. Olethan itse sanonut: 'Minä teen sinulle hyvää ja annan sinun jälkeläistesi luvun tulla paljoksi kuin meren hiekka, jota ei voida lukea sen paljouden tähden' "( 1 Moos.32:9- 12).


Jaakob piti kiinni liitosta, jonka Jumala oli tehnyt hänen kanssaan. Hän sanoi: ”Herra, sinä lupasit minulle ja sanoit, että kulkisit minun kanssani. Nyt näyttää siltä, että menetän kaiken. En pyydä mitään hyvyyttä itselleni, mutta minä rakastan sinua ja tottelen sinua. Missä on siis liittosi, Jumala?”

Elämänsä lopulla Jaakob, mies, jolla oli särjetty ja nöyrä henki, katsoi taaksepäin ja saattoi sanoa: ”Kun veljeni Eesau uhkasi minua, luulin elämäni olevan jo lopussa, mutta Jumala toi minut vapauteen. Hän oli minun kanssani koko matkan ajan!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MISSÄ OLET JUMALA?

ViestiKirjoittaja noomi » 26.11.2014 07:32

    Kuva

MISSÄ OLET JUMALA?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, September 13, 2012
MISSÄ OLET JUMALA?

Eräänä iltana Jaakob istui avoimella niityllä ja paini Herran kanssa: “Jumala, kuinka jouduin tähän liemeen? Annoit minulle niin suuret lupaukset. Sanoit, että johdattaisit minua, varjelisit minut ja toteuttaisit suunnitelmasi minussa. Miten mikään tästä voisi olla sinun johdatustasi? Minkälaista vaellusta liitossa tämä oikein on? Herra, minulla ei ole tulevaisuutta”(ks.1 Moos.32:24 -26).

Voit miettiä vastausta itseksesi: Ehkä Jaakob ei etsinyt Jumalan tahtoa joissakin valinnoissaan. Ehkä hän toimi lihan mukaan.” Ehkäpä hän teki niin, mutta se ei ole tämä juttu. Jumala olisi voinut tulla Jaakobin avuksi minä hetkenä hyvänsä, mutta ei tullut.

Totta on, että meillä voi olla särjetty ja nöyrä henki ja silti ongelmia. Käyt ehkä läpi kauheata koetusta aviopuolisosi kanssa. Olet rukoillut: ”Herra, en ymmärrä. Tiedän, että sydämeni on puhdas. Minä vaellan sinussa. Miksi siis annat minulle tällaisia koetuksia?”

Useimmat meistä ajattelevat niin kuin Jaakob, etteivät nöyrät, rukoilevat uskovat voi joutua kestämään suuria murheita. Ei meidän kuuluisi joutua kohtaamaan kauheita aikoja tai pelottavia olosuhteita, joiden kautta tulevaisuutemme on uhattuna. Totuus on kuitenkin, että nöyrät, katuvat, rukoilevat uskovat joutuvat kärsimään suuria menetyksiä ja murheita.

Ei Jumala missään kohdassa Raamattua lupaa säästää meitä ongelmilta. Hän ei koskaan lupaa meille tasaista tietä työpaikallamme tai urallamme. Ei hän myöskään lupaa meille pääsyä vaikeuksista. Hän sanoo: ”Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista”(Ps.34:19). Tämä jae ei sano, että Jumala säästää meidät niistä, vaan vapahtaa.

Paavali puhuu Jumalan rakkauden korkeuden ja syvyyden tuntemisesta. Jumala ei kuitenkaan pelastanut Paavalin laivaa haaksirikosta. Itse asiassa hän antoi apostolin joutua kivitettäväksi, ruoskittavaksi ja pilkatuksi. Paavali sanoo, että hän oli alttiina kaikenlaisille vaaroille maalla ja merellä, ryöstäjien ja omien kansalaistensa kautta.

Joskus me itkemme ihmetellen: ”Jumala, missä sinä olet? Mikset olet päästänyt minua pois tästä tilanteesta?” Vaikka Herra antaa meidän joutua kulkemaan läpi koetusten, hän tavalla tai toisella vapahtaa meidät niistä, niin kuin hän vapahti Jaakobin ja Paavalin.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SÄRJETTY JA NÖYRÄ HENKI

ViestiKirjoittaja noomi » 27.11.2014 08:38

    Kuva

SÄRJETTY JA NÖYRÄ HENKI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, September 12, 2012
SÄRJETTY JA NÖYRÄ HENKI

Miksi Jumala katsoi niin suosiollisesti Jaakobiin, pettäjään? Luemme Jesajan kirjasta: ”Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi”(Jes.57:15).

Tämä Raamatunkohta kertoo samanlaisesta miehestä kuin Jaakob. Hän on pettynyt, pakenee, ja Jumala virvoittaa hänet, siunaa häntä, antaa hänelle kunnian. Jesaja lisää: ”Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä”(Jes.66:2).

Me tiedämme, että ihmiset pitävät arvossa ulkonäköä, mutta Jumala katsoo aina sydämeen. Voimme nähdä vain Jaakobin kateuden, ahneuden ja toisten hyväksi käyttämisen. Jumala sen sijaan näki hänen olemuksensa ohi siihen, mikä oli hänen sydämessään, särjetyn ja nöyrän hengen. Jumala tiesi, että jokin Jaakobin sydämessä halusi muuttua.

Juuri sitä Jumala etsii meistä. Hän etsii särjettyä, katuvaa sydäntä, jossa hän voisi toimia. Hän ei voi tehdä mitään Eesaun kaltaisten kanssa. He ottavat Jumalan asiat itsestään selvyyksinä ja itkevät krokotiilin kyyneleitä muka katuessaan. Eesau oli aistillinen ja hänen sydämensä oli kova. Hän oli monien tämän päivän uskovien kaltainen, ajelehtimassa elämän halki ilman päämäärää, haluten vain saada nauttia aistillisista asioista pitkin matkaa.

Jaakob kunnioitti Jumalan sanaa. Mistä tiedän sen? Ajattelen näin: Jaakob oli varmaan kuullut isänsä Iisakin kertovan, miten Jumala teki liiton Jaakobin isoisän, Aabrahamin kanssa. Hän oli kuullut, että Iisak oli pantu alttarille teurastettavaksi. Kun Aabraham sitten kohotti veitsen, Jumala keskeytti hänet ja näytti hänelle lampaan, jonka hän voisi uhrata. Päälle päätteeksi Jaakob oli varmaan kuullut myös pyhästä siemenestä, joka tuli patriarkaalisesta sukuhaarasta.

Kaiken tämän lisäksi Jaakobin äiti varmaan muistutti häntä unesta, jonka Jumala oli antanut hänelle, että Jaakobista tulisi se pyhä siemen. Jaakob oli varmaan hyvin innoissaan ajatuksesta, että hän oli eräänä päivänä heimon päämies, joka kantaisi suvun soihtua, jonka kautta Messias tulisi maailmaan!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JAAKOBIN TIKAPUUT

ViestiKirjoittaja noomi » 28.11.2014 07:45

    Kuva

JAAKOBIN TIKAPUUT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, September 11, 2012
JAAKOBIN TIKAPUUT

Vanhan Testamentin kiintoisimpia henkilöitä on Jaakob, petollinen, katala, toisia hyväksikäyttävä mies. Kuitenkin Jumala rakasti hän syvästi.

Jaakob oli temppuillut itselleen veljensä Eesaun esikoisuuden. Kun Eesau tuli nälissään metsältä, Jaakob tarjosi hänelle linssipataa vaihtokauppana esikoisoikeuteen. Siinä kulttuurissa esikoisoikeus oli ensin syntyneen miespuolisen perillisen oikeus olla koko heimon päämies. Tähän kuului ”kaksoissiunaus”, mikä tarkoitti isän omaisuuden puolikkaan saamista. Vielä tärkeämpää oli, että kuka hyvänsä oli saanut esikoisoikeuden, sai myös patriarkaalisen siemenen esi-isän aseman. Hänen kauttaan Kristus tulisi maailmaan: ”Sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä”(1 Moos.28:14).

Jaakob oli puijannut myös patriarkaalisen siunauksen isältään Iisakilta. Tuo siunaus olisi kuulunut Eesaulle, mutta Jaakob sai sen teeskentelemällä olevansa Eesau. Kun tämä kuuli, että Jaakob oli varastanut hänen siunauksensa heidän isältään, hän päätti tappaa veljensä.
Heidän äitinsä, Rebekka suostutteli Iisakin lähettämään Jaakobin pois tämän enon, Laabanin luokse. Hän halusi, että Jaakob löytäisi sieltä vaimon itselleen ja eläisi rauhassa. Matkalla sinne Jumala antoi Jaakobin nähdä ihmeellisen näyn. Hän näki taivaasta maan päälle ulottuvat tikapuut. Enkelit kulkivat niitä pitkin ylös ja alas Jumalan valtaistuimen luota toteuttamassa hänen tahtoaan (ks. 1 Moos. 28:12).

Jumala veti syrjään verhon ja näytti Jaakobille, mitä taivaassa tapahtuu koko ajan.
Kaikki nuo enkelit olivat palvelustyössä. He kulkivat edestakaisin maan päälle ohjaten ja johdattaen Jumalan ihmisiä, palvellen heitä, ympäröiden heidät, varoittaen heitä, suojellen heitä, täyttäen heidän tarpeensa.

Rakas lukija, tikapuut ovat edelleen paikallaan! Nuo samat enkelit eivät ole vanhentuneet tuntiakaan siitä, kun Jaakob näki heidät. Itse asiassa he palvelevat ja toimivat meidän hyväksemme tänään.

Jumala sanoi Jaakobille ja hänen kauttaan meille: ”Minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennen kuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut" (1 Moos. 28:15).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JEESUKSEN VEREN SOVITTAMA

ViestiKirjoittaja noomi » 29.11.2014 09:25

    Kuva

JEESUKSEN VEREN SOVITTAMA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, September 6, 2012
JEESUKSEN VEREN SOVITTAMA
“En ole vielä perillä, minun lihani vielä vastustaa Henkeä, mutta olen Vapahtajani veren sovittama ja aion laulaa ja huutaa ylistystä Jumalalleni.”

Kuulostaako tämä jokapäiväiseltä aamurukoukseltasi? Ei varmaankaan. Alat päiväsi pikemminkin etsimällä tapoja jatkaa omin voimin yrittämistä. Kiristät vyötäsi, luvaten Jumalalle, ettet koskaan enää palaa vanhoihin tapoihisi.

Kun saavutat satunnaisen voiton, sinusta tuntuu hyvältä. Sanot itsellesi: ”Tein sen! Tiesin, että voittaisin, jos vain yrittäisin koko sydämestäni ja mielestäni.” Kun tunnet itsesi ylpeäksi saavutuksestasi, sinulla on taipumus kulkea ympäriinsä arvostelemassa toisia, jotka eivät ole yhtä voittoisia.

Kun olin nuorempi, sanoin itselleni tarvitessani voittoa jostakin: ”Aion tehdä sen, vaikka kuolisin”. Saattoi kulua kuukausi ja aloin ajatella: ”Nyt kaikki kateelliset ajatukset ovat hävinneet päästäni. Olen vapaa!” Kuitenkin voitto osoittautui aina vain välinaikaiseksi. Silloin epätoivo iski. Rukoilin: “Oi, Herra, olen pyytänyt sinua vapauttamaan minut, mutta et ole tehnyt niin. Vieläkin minua vaivaa sama asia.” Sitten syytin Jumalaa.

Tosiasia on kuitenkin, että minulla oli niin kiire saavuttaa vanhurskaus lihassani, että kadotin ymmärryksen totisesta vanhurskaudesta, siitä ainoasta, jonka Isä hyväksyy. Vain Jeesus Kristus on Jumalan edessä vanhurskas, ja kun me seisomme Isän edessä, hän hyväksyy meidät vain Kristuksen kautta – hänen vanhurskautensa ja voittonsa kautta.

”Mitä minun pitäisi tehdä? kysyt. No, ensinnäkin, lakkaa kuuntelemasta paholaisen valheita. Toiseksi, nouse hengellisille jaloillesi ja ala ylistää Herraa. Julista rohkeasti: ”Uskoni kautta Jeesuksen vereen saan Kristuksen vanhurskauden. Hän on tehnyt minut ehjäksi ja hyväksytyksi ylistämään ja palvelemaan Herraa.”

”Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen”(Kol.1:14). Sovitus merkitsee ”vapaaksi päästämistä”. Meidät on sovitettu Jeesuksen kalliilla verellä. Meillä on oikeus seistä kaikkia syytöksiä vastaan ja sanoa: ”Ei mene jakeluun, paholainen. Sinä olet syyttänyt minua nyt viimeisen kerran. Raamattuni sanoo, että olen sovitettu, koska uskon siihen, mitä Jeesus teki puolestani ristillä. Tunnustan syntini hänelle ja hän vapauttaa minut vapaaksi.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Re: Lyhyet David Wilkerson / Syksy

ViestiKirjoittaja noomi » 30.11.2014 09:22

    Kuva

OLETKO KUUNNELLUT NÄITÄ VALHEITA?

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, September 5, 2012
OLETKO KUUNNELLUT NÄITÄ VALHEITA?
Oletko kuunnellut Saatanan valheita vaelluksestasi Jeesuksen kanssa? Oletko ajatellut olevasi niin arvoton, ettet voi ylistää Jumalaa, ennen kuin kaikki elämässäsi on täydellistä? Minulla on sinulle hyviä uutisia. Tiedät jo, että Saatana on valehtelija, mutta voin todistaa sinulle, että Jeesus on tehnyt sinut puhtaaksi, arvolliseksi seisomaan hänen edessään ja palvelemaan häntä uskollisesti.

Miten sinut on tehty arvolliseksi? Kristuksen uhrin kautta ristillä sinulle on annettu oikeus ylistää ja palvella Herraa.

”Vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta, ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen”(Kol.1:10- 14).

Kreikankielinen tulkinta tästä kohdasta on: ”Isä on tehnyt meidät ehjiksi, arvollisiksi, luonteemme puolesta kelvollisiksi, tarpeeksi hyviksi olemaan osallisia valkeuden pyhitettyjen perintöön.”

Jeesuksen ristin työ tekee sinusta hyväksytyn iankaikkiseen perintöön. Jos Jumala on hyväksynyt sinut iankaikkiseen elämään, silloin hän on tehnyt sinut vahvaksi olemukseltasi. Voisit aivan hyvin olla pois palvelustyöstäsi kuukauden, vuoden tai koko elämäsi ajan yrittäen itse parantaa olemustasi tarpeeksi hyväksi Jumalan käyttöön. Et kuitenkaan koskaan pääse täydelliseen lopputulokseen omin voimin.

Vaikka pystyisit voittamaan kaiken pahan, minkä olet tehnyt, kaiken vääryyden, mikä sinussa on ollut, silti et olisi Jumalan silmissä hyväksytty. Se on mahdotonta. Miksi? Siksi, että Jumala ei voi hyväksyä mitään muuta vanhurskautta kuin hänen oman Poikansa, Jeesuksen Kristuksen vanhurskauden.

Et siis voi saada Kristuksen vanhurskautta tekemällä työtä sen eteen. Sen saa vain uskomalla ja luottamalla Jumalaan. Kaikki tapahtuu uskosta siihen, mitä Jeesus on tehnyt!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Edellinen

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron