Lyhyet David Wilkerson / Talvi

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

JUMALAN SIUNAUKSESSA JA SUOSIOSSA PYSYMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 22.12.2014 18:07

Kuva

JUMALAN SIUNAUKSESSA JA SUOSIOSSA PYSYMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, November 11, 2011
JUMALAN SIUNAUKSESSA JA SUOSIOSSA PYSYMINEN

Jumala siunaa niitä, jotka vaeltavat uskollisina, ja osoittaa suosiotaan niitä kohtaan, jotka tekevät niin hänelle!

Kuinka kansakunnat, perheet ja yksittäiset ihmiset menettävät Jumalan siunauksen ja suosion? Profeetta Haggai puhuu tästä. Ensimmäinen syy siihen hänen listassaan on, että ihmisen mielenkiinnon kohteet korvaavat Jumalan asiat! "Tämä kansa sanoo: Aika ei ole tullut rakentaa Herran huonetta"(Haggai 1:2). Israelilaiset lopettivat Herran huoneen rakentamisen ruveten rakentamaan omia kotejaan!

Tämä tapahtui kuusikymmentä kahdeksan vuotta Salomonin temppelin tuhoamisen jälkeen. Vain kansan jäännös oli palannut Babylonian vankeudesta Jerusalemiin nimenomaan uudelleen rakentamaan Jumalan huonetta. He tosiaan pystyttivät temppelin perustukset innolla ja jännittyneinä!

Sitten heitä kohtasivat vaikeat olosuhteet, vaikeudet ja lannistuminen. Vähitellen he menettivät mielenkiintonsa Jumalan töihin sanoen: ”Nyt ei vain ole se aika. Meillä on liikaa ongelmia. Sitä paitsi vietämme niin paljon aikaa tämän asian parissa, että olemme alkaneet lyödä laimin omia perheitämme ja toimiamme."

Yksi toisensa jälkeen he käänsivät selkänsä keskittyäkseen omiin asioihinsa. Herran asiat, jotka vaikuttivat heidän omaan hyvään oloonsa, jäivät toissijaisiksi! He alkoivat rakentaa omia talojaan ja käyttivät siihen puutavaran, joka oli varattuna temppelin pystyttämistä varten.

Kuinka uskovat näinä päivänä menettävät Jumalan siunauksen ja suosion? Se tapahtuu lakkaamalla rakentamasta hänen temppelinsä, kun lopetamme rukoilemisen ja Jumalan etsimisen, kun lakkaamme huolehtimasta hänen hengellistä ruumistaan!

Haggai osoittaa tämän ongelman: Kun kansa asetti Jumalan mielenkiinnon kohteet ensisijalle, hän huolehti heidän ruuastaan ja asuinsijoistaan. Totisesti hän huolehti heistä kaikin tavoin. Heidän viinitarhansa kukoistivat, heidän rypäleterttunsa olivat painavat. He nukkuivat yönsä rauhassa, ja heidän lapsensa tanssivat kaduilla. Yksikään heidän vihollisistaan ei voittanut heitä. Se oli Jumalan siunausten ihmeellistä aikaa, mutta sitten kansa tuli vedetyksi omiin tarkoitusperiinsä!

Tätä juuri tapahtuu tänäkin päivänä! Meidän maailmamme on itsekkyyden kuluttama, oman ylpeyden, kunnianhimon ja tahdon. Jokainen ihminen juoksee vain oman parhaansa perässä! Ei ihme, että niin monet ovat juopuneita ja huumeiden pökerryttämiä, vaeltavat pimeydessä ja hämmennyksessä.

Jumala sanoo: "Ja minä olen kutsunut kuivuuden maahan...kaikelle kätten vaivannäölle"(Haggai 1:11). Hän sanoo: "Jos alatte laiminlyödä sieluanne ja käännytte aineelliseen, päädytte olemaan ilottomia, tyytymättömiä, tyhjiä ja kuivia! Haluan teidän laittavan minun asiani etusijalle, sitten voin taas siunata ja osoittaa teille suosiotani!"
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VOIMAN SALAISUUS

ViestiKirjoittaja noomi » 23.12.2014 07:17

    Kuva

VOIMAN SALAISUUS

Tuesday, November 8, 2011
VOIMAN SALAISUUS

”Mutta hurskas pysyy tiellänsä,
ja se, jolla on puhtaat kädet,
kasvaa voimassa”(Job 17:9).

Ihmiset alkavat menettää elämänsä hallinnan,
Pilkkaajia joukoittain
Ärsyttäjiä joka puolella.
Viisaita ei löydy.
Kun vuoteet sijataan pimeydessä,
Lahjusten ottamisesta on tullut heidän isänsä.
On aika viattomien
Olla ihmeissään tästä ja
Nousta teeskentelijöitä vastaan.
Voi, kunpa voisi löytää Jumalan miehen,
Niin vanhurskaat voisivat pysyä tiellään
Ja Paholaisen valo sammuisi
Kuolisi hänen tulensa kipinä.
Paholaisen tie on liukas
Ja synti on moite, kuluttava voima,
Mutta se, jolla on puhtaat kädet
On vahvempi
Ja yhä vahvempi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PALVELLEN HERRAA ILOITEN

ViestiKirjoittaja noomi » 24.12.2014 06:11

    Kuva

PALVELLEN HERRAA ILOITEN


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, November 7, 2011
PALVELLEN HERRAA ILOITEN
Jumala haluaa meidän olevan täysin vakuuttuneita hänen hellästä rakkaudestaan. Hän itse on niin paneutunut työhön, jotta saisi tuoduksi meidät hänen parhaaseensa. Silloin voisimme saada jatkuvan ilon ja riemun vaellukseemme hänen seurassaan. Mooses varoitti Israelia: ”Koska et palvellut Herraa, sinun Jumalaasi, ilolla ja sydämen halulla, kun sinulla oli yltäkyllin kaikkea,
on sinun palveltava vihollisiasi, jotka Herra sinun kimppuusi lähettää, nälässä ja janossa ja alastomuudessa ja kaiken puutteessa. Ja hän panee sinun kaulallesi rautaisen ikeen, kunnes hän sinut tuhoaa”( 5 Moos.28:47 – 48).

Jumala sanoo meille tänään: ” Olkaa iloiset ja riemuitkaa siitä, mitä olen tähän mennessä tehnyt hyväksenne! Jos kuljette ympäriinsä itsesäälissä, jupisten ja valittaen, joudutte ikuisesti olemaan hengellisesti nälissänne ja alastomina, hyvä saalis vihollisellenne!” Jumala tahtoo meidän luottavan hänen rakkauteensa meitä kohtaan niin, että me todistamme elämällämme ilosta ja hyvästä mielestä! Hän haluaa julistajia, joilla on ilo sydämessään, täynnä totuuteen perustuvaa riemua.

Hänen totuutensa tuottaa ilon rikkauden, joka virtaa luonnollisesti eteenpäin sydämestämme: ”Palvelkaa Herraa ilolla, tulkaa hänen kasvojensa eteen riemulla”(Ps.100:2). ”Niin hän vei kansansa pois sen iloitessa, valittunsa heidän riemuitessaan”(Ps.105:43). ”Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset”(Ps.32:11). ”Mutta vanhurskaat iloitsevat ja riemuitsevat Jumalan kasvojen edessä, he ihastuvat ilosta”(Ps.68:3).

Kysyt ehkä: ”Miten kauan minun pitää jatkuvasti olla iloinen Herran työssä?” Monet uskovat sen kestävän vain niin kauan, kuin virvoituksen aikoja tulee ylhäältä tai niin kauan kuin asiat ovat oikealla tolallaan. Ei, Meidän tulee iloita kaikkina aikoina! Näin juuri Raamattu sanoo: ”Ravitse aamulla meitä armollasi, suo meille iloa ja riemua kaikkina päivinämme”(Ps.90:14). ”Te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä, katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan”(Jes.65:18). Me olemme ”ylhäältä laskeutuva Jerusalem”, uudestisyntyneet ja hänelle elävät ilon ja riemun hengessä! Luottakaan Isää, uskokaa hänen lausumansa sana hänestä itsestään ja nähkää hänen ilonsa vuotavan omaan elämäänne.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Re: Lyhyet David Wilkerson / Talvi

ViestiKirjoittaja noomi » 25.12.2014 07:59

    Kuva

JUMALA TIETÄÄ, MIKÄ ON PARASTA MEILLE!

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, November 3, 2011
JUMALA TIETÄÄ, MIKÄ ON PARASTA MEILLE!

On aikoja, jolloin Jumala ottaa meiltä jotakin pois ja aikoja, jolloin rukoilemme jotakin, jota luulemme tarvitsevamme, eikä Jumala kuitenkaan anna sitä meille. Joka tapauksessa "... Herra tuntee vanhurskasten tien" (Ps.1:6). Jonakin päivänä Jumalan teot osoittautuvat olleen meidän ja hänen valtakuntansa parhaaksi!

Elämämme tyydyttää meitä parhaiten, kun olemme täydellisesti Jumalan tahdossa, teemme hänen työtään, elämme hänen valintojensa mukaan. Useimmat meistä ovat vakuuttuneita siitä, että itse tiedämme, mikä on tarpeen tekemään meidät tyytyväisiksi ja onnellisiksi. Useimmiten se, mikä mielestämme olisi parasta, kuitenkin tuhoaisi meidät! Jumala ei ole ihmiskunnan historiassa koskaan ottanut lapsiltaan mitään antamatta tilalle jotain parempaa, kauniimpaa ja tyydyttävämpää.

Jumalan parasta ei pitäisi pelätä. Hän ei ainoastaan tiedä, mikä on parasta sinulle, hän haluaa sinun myös saavan sen! Jos todella uskoisimme tämän, saisimme ihmeellisen levon, rauhan ja ilon elämäämme! Me emme murehtisi asioista, joista joudumme luopumaan. Tietäisimme, että meidät on vapautettu kaikista siteistä! Me sanoisimme: "Herra, jos otat tämän minulta, se varmasti merkitsee, että sinulla on jotain paljon parempaa minulle. Joten ota se - sinä saat sen!"

Rakas lukijani, meidän tulee levätä rakastavan Isämme käsissä! Meidän pitää päästä sellaiseen luottamukseen, että voimme sanoa: "Minulla on rakastava Isä, joka tahtoo minulle kaikkein parasta. Hän tietää kaiken!" Kuinka Job lopulta päätyi levon paikkaan? Hän vakuuttui siitä, että Jumala tiesi, mitä aikoi tehdä ja että hänellä oli kaikki hallinnassa! Job sanoi: "Sillä hän tietää, kussa minä kuljen. Jos hän tutkisi minut, kullan kaltaisena minä selviäisin"(Job 23:10).

Monet uskovat näkevät Jumalan toimivan elämässään, mutta silti miettivät: "Mitä jos epäonnistun? Mitä jos teen jotain väärin, ja Jumala vihastuu tai käy kärsimättömäksi? Pettävätkö kaikki hänen lupauksensa? Pitääkö minun tyytyä johonkin vähempään kuin hänen parhaaseensa?" Ei - ei ikinä! Jos sydämesi on oikea Jumalan edessä, jos käännyt aina hänen puoleensa ja etsit häntä kaikesta sydämestäsi, mikään ei voi muuttaa Hänen suunnitelmiaan sinua kohtaan!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KAHDENLAISTA RAKKAUTTA

ViestiKirjoittaja noomi » 26.12.2014 09:49

    Kuva

KAHDENLAISTA RAKKAUTTA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, November 2, 2011
KAHDENLAISTA RAKKAUTTA

Isällä on kahdenlaista rakkautta: yleinen rakkaus kaikkia syntisiä kohtaan ja erityinen rakkaus kaikkia niitä kohtaan, jotka ovat Hänen perhettään. Jumalan yleisen rakkauden voi saada osakseen jokainen, joka tulee hänen luokseen katuen. Jumalan sydän on myös täynnä toisenlaista rakkautta, erityistä ja poikkeuksellista kaikkia lapsiaan kohtaan!

Jumalalla on aina ollut valittu kansa, jolle hän on lahjoittanut valtavan rakkautensa. Kerran Israel oli tämän erityisen rakkauden ainoa kohde:

"Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on. Ei Herra sen tähden ole mielistynyt teihin ja valinnut teitä, että olisitte lukuisammat kaikkia muita kansoja, sillä tehän olette kaikkia muita kansoja vähälukuisemmat, vaan sen tähden, että Herra rakasti teitä ... niin Herra vei teidät pois väkevällä kädellä" (4 Moos. 7:6-8).

Jumala osoitti nämä sanat Israelille. Jos olet ottanut Jeesuksen vastaan Vapahtajaksi ja Herraksi, jos olet adoptoitu Jumalan perheeseen ja hän on sinun rakastava Isäsi, sinun täytyy tajuta, kuinka erityinen olet Hänelle! Saat vastaanottaa Jumalan ainutlaatuisen rakkauden, ja hän sanoo sinulle näin:

"Te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen ’ette olleet kansa’, mutta nyt olette ’Jumalan kansa’, jotka ennen ’ette olleet armahdetut’, mutta nyt ‘olette armahdetut’(1 Piet.2:9- 10).

Ennen ette olleet hänen erityisen rakkauden kohteita, mutta nyt olette! Teidät on sovitettu ja annettu Isälle ja hän rakastaa teitä syvästi - juuri nyt, tällä hetkellä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ISÄN RAKKAUS

ViestiKirjoittaja noomi » 27.12.2014 20:54

    Kuva

ISÄN RAKKAUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, November 1, 2011
ISÄN RAKKAUS

Monista ihmisistä on vaikeata mieltää Jumalaa rakastavaksi isäksi. He näkevät hänet menneisyyden kokemusten hämärtämin silmin jumalattoman isän tai isäpuolen tähden.
Tuhannet ihmiset eivät usko Jumalan rakastavan heitä, koska heidän maalliset isänsä hylkäsivät, haavoittivat ja murehduttivat heitä niin pahasti. Rukoilen, että tämä kirjoitus voisi puhua sekä heille että niille, jotka eivät ole vielä kokeneet Taivaallisen Isän rakkauden syvyyttä.
Monet meistä tuntevat Jumalan suuren rakkauden takana olevan Raamatun ja teologian. Kuitenkaan monet eivät ole oppineet soveltamaan sitä. Emme siis osaa nauttia sen tuomista eduista.

Kuule, miten Jumala kuvaa itseään Moosekselle: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit…"(2 Moos.34:6-7).

Kun olemme koetusten helteessä, unohdamme, mitä Jumala on sanonut olemuksestaan. Jos me uskoisimme häneen noina aikoina, saisimme sieluumme suuren varmuuden. Raamattu puhuu kannesta kanteen Jumalan äänenä, ilmaisten meille, kuinka hellä ja rakastava hän on.

Hän on valmis antamaan anteeksi milloin hyvänsä. ”Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat”(Ps.86:5).

Hän on kärsivällinen meidän kanssamme, täynnä hellyyttä ja armoa. ”Herra, sinun armahtavaisuutesi on suuri, virvoita minua oikeutesi mukaan”(Ps.119:156). ”Herra on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa. (Ps.145:8)

Kun menet Herran eteen rukoilemaan ja ylistämään, huolehdi siitä, että sinulla on oikea kuva Jumalasta ja hänen läsnäolostaan. Sinun pitää olla täysin varma hänen rakkaudestaan itseäsi kohtaan ja uskoa, että hän on kaikkea, mitä sanoo.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KIELEN PARANTAMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 28.12.2014 09:26

    Kuva

KIELEN PARANTAMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, October 31, 2011
KIELEN PARANTAMINEN

Profeetta Jesaja antaa esimerkin siitä, miten voimme parantaa kielemme.

1. Jesaja meni Herran eteen ja rukoili häneltä näkyä Jumalan pyhyydestä. ”Minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella” (Jes. 6:1).

Sen, joka haluaa elää Herralle mieliksi, pitää mennä jatkuvasti hänen läsnäoloonsa, kunnes käsittää Jumalan pyhyyden. Kaikki parantuminen, kaikki todelliset siunaukset, kaikki voitot alkavat hänen valtaistuimeltaan. Siellä me näemme Jumalan pyhyydessään.

2. Jumalan pyhyyden läsnäolossa Jesaja varmistui siitä, että hänellä on epäpuhtaat huulet. ”Niin minä sanoin: ’Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin’ " (Jes.6:5).

Miksi Jesaja huudahtaa: ”Minulla on saastaiset huulet”? Siksi, että hän näki Kunnian Kuninkaan! Syntimme tulevat erityisen raskaiksi, kun tulemme Jumalan läsnäoloon! Hänen pyhien kasvojensa valkeus nostaa esille kaiken, mikä ei ole hänen mukaistaan.

Jesaja antoi Herran koskea ja puhdistaa hänet pyhällä tulellaan. ”Silloin lensi minun luokseni yksi serafeista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta, ja kosketti sillä minun suutani sanoen: ’Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu’(Jes.6:6-7).

Jumalan sanan on elävä kivi ja Pyhä Henki on sen tuli! Juuri nyt Pyhä Henki on koskettanut sinua tämän sanoman kautta. Jumala tahtoo panna tulensa sinun kielellesi ja pyhittää sen. Hän tekee sen, jos annat Jumalan sanan tuomita itsesi! Hän on ainoa, joka voi tehdä sen. Sinun osasi on tunnustaa, niin kuin Jesaja: ”Voi minua, minä olen saastainen!”

Anna tämän sanan mennä suoraan sydämeesi ja puhdistaa sinut tulellaan. Tunnusta: ”Kyllä, juuri minä! En tahdo tämän sanan menevän ohitseni. Puhdista huuleni ja kieleni. Puhdista suuni ja sydämeni!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HUOLIMATTOMAT SANAT

ViestiKirjoittaja noomi » 29.12.2014 05:58

    Kuva

HUOLIMATTOMAT SANAT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, October 26, 2011
HUOLIMATTOMAT SANAT

“Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi"(Matt.12:36 - 37).

Me näytämme ajattelevan, että sanamme vain putoavat maahan ja kuolevat, tai häviävät tyhjään ilmaan ja liukenevat olemattomiksi. Näin ei ole. Sanamme elävät, ne eivät kuole!

Saatat sanoa: ”Kerroin tämän juorun ainoastaan yhdelle ystävälle, ja hän lupasi olla kertomatta sitä eteenpäin. Häneen se jää.” Ei, sekään ei pidä paikkansa! Meidän jokainen sanamme tallennetaan, kirjoitetaan muistiin iankaikkisuudessa. Tuomiopäivänä ne toistetaan meille.

Muistan joutuneeni tunnontuskiin juoruttuani eräälle ystävälleni. Se mitä sanoin, oli totta. Siinä oli kyse erään työntekijän moraalisesta tilanteesta, johon jouduin ottamaan kantaa. Hänen nimensä mainittiin keskustelussamme ja sanoin: ”En luota häneen. Tiedän jotakin hänestä!”

Kun lausuin tämän, tunsin jo tuomion kohdistuvan itseeni. Pyhä Henki kuiskasi minulle: ”Lopeta heti paikalla. Ei kenenkään tarvitse tietää sitä. Älä puhu enempää, koska siinä ei ole mitään järkeä. Vaikka se on totta, älä toista sitä!”

Jo sanomani oli tarpeeksi paha asia. Kuitenkin menin lavertelemaan pikkuyksityiskohdatkin! Tiesin, että olisi pitänyt vaieta. Siksi Pyhä Henki tuomitsi minut. Myöhemmin soitin ystävälleni ja sanoin: ”Anteeksi, että juorusin. Se oli väärin. Älä kerro sitä eteenpäin. Koeta olla ajattelematta sitä!”

Peittääkö Jeesuksen veri syntini? Kyllä, koska tunnustin sen ja annoin Pyhän Hengen näyttää lainalaisen ylpeyteni. Annoin hänen nöyryyttää itseni ja parantaa! Nyt, milloin sanon jotakin jotakuta toista vastaan, tottelen Pyhää Henkeä, kun hän sanoo minulle kovaa ja selvään: ”Lopeta!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HISKIA – MIES, JOKA VÄLTTI KUOLEMAN KOLKUTTELUN

ViestiKirjoittaja noomi » 30.12.2014 07:57

    Kuva

HISKIA – MIES, JOKA VÄLTTI KUOLEMAN KOLKUTTELUN
DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, October 25, 2011
HISKIA – MIES, JOKA VÄLTTI KUOLEMAN KOLKUTTELUN

”Niihin aikoihin sairastui Hiskia ja oli kuolemaisillaan; ja profeetta Jesaja, Aamoksen poika, tuli hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Toimita talosi; sillä sinä kuolet etkä enää parane". Niin Hiskia … rukoili Herraa” (Jes.38:1-2).

Hän oli voittoihin ratsastanut kuningas,
Jumalan ihmeellisesti pelastama
Kuningas Sanheribin sotajoukon kourista.
Hän oli rikas ja kuuluisa.
Kun sairaus iski häneen
Vieden hänet kuoleman partaalle,
Profeetta varoitti:
”Valmistaudu kuolemaan
Elämäsi loppuu.”
Mutta kuningas rakasti elämää,
Ja kääntäen päänsä seinään päin
Itki ja rukoili Herralta
Uutta mahdollisuutta elää.
Jumala kuuli ja antoi hänelle viisitoista vuotta lisää.
Mutta kuinka pitää elää ihmisen,
Joka on välttänyt kuoleman?
Niin kuin monet elävät,
Vaikka ovatkin joutuneet lähelle kuolemaa.
Eikö hänen pitäisi elää joka päivä kiitollisena,
Antaa itsensä nöyrästi Jumalalle ja ihmiskunnalle?
Mutta ihmisen lihan mieli ei ole sellainen.
Kuningas alkoi antaa kunniaa omalle itselleen
Hän vaipui aineellisuuden mutaan
Esitellen aarteitaan vierasmaalaisille.
Tuli toinen viesti profeetalta
Tuomio hänen tulevaisuudelleen
Ylpeydestä ja kiittämättömyydestä.
Ja kuinka monet tänään ovatkaan saaneet
Uuden mahdollisuuden elämään,
Kuitenkin viettävät lainatut vuotensa
Hankkien Itsekkäästi tavaraa,
Jolla ei ole arvoa?
Iankaikkisuus näyttää,
Että olisi ollut parempi
Toisille kuolla,
Kuin välttää sen kolkutukset.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUOLLEET LUUT VOIVAT ELÄÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 31.12.2014 08:33

    Kuva

KUOLLEET LUUT VOIVAT ELÄÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, October 20, 2011
KUOLLEET LUUT VOIVAT ELÄÄ

Hesekielin 37. luku kertoo Jumalan haluavan, että me voisimme ottaa vastaan hänen uuden liittonsa lupaukset, voisimme oppia nauttimaan liiton siunauksesta.

Olemme kuulleet Hesekielin kertomuksen ”kuivista luista”. On tärkeätä huomata, että ne makasivat elottomina maassa ja kuitenkin kuuluivat uuteen liittoon. Herra oli näet sanonut heille: ”Kuivat luut, kuulkaa Herran sana”(Hes.37:4). He olivat kuulleet Jumalan liiton lupauksen: ”Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi”.

Vaikka siis kuivat luut olivat kuulleet saarnan uuden liiton lupauksesta, he eivät olleet käyneet sisälle sen siunausten osallisuuteen. Tänäänkin monet uskovat tuntevat Jumalan uuden liiton. Kuitenkaan he eivät kunnolla usko siihen, koska se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. He sanovat: ”Tiedän kyllä, että Jumala antoi Henkensä asumaan meissä. Tiedän myös, että Pyhä Henki on ottanut vastatakseen meidän kuuliaisuudestamme Kristukselle. Haluan kovasti tuon siunauksen, mutta kuinka voin saada sen elämääni?”

Meidän itsemme täytyy tehdä jotakin. Hesekiel kirjoittaa, että Jumala käski hänen profetoida: ”Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljästä tuulesta ja puhalla näihin surmattuihin, että ne tulisivat eläviksi"(Hes.37:9). Sitten Hesekiel sanoo: ”Minä ennustin, niin kuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylen määrin suuri joukko”(Hes.37:10).

Yhtäkkiä Hesekielin edessä seisoi suuri sotajoukko, elävä ja hengittävä! Pyhä Henki oli täyttänyt kaikki nuo kuolleet ruumiit elämällä ja nyt he olivat valmiina taisteluun. Yhdessä hetkessä he olivat päässeet sisälle nauttimaan uudesta liitosta ja sen siunauksesta. Jumalan Henki oli ottanut oikeutetun sijan heidän sisimmässään ja hän suoritti kaikki luvatut muutokset heissä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron