Lyhyet David Wilkerson / Kevät

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

HERRA, MEIDÄN RAUHAMME

ViestiKirjoittaja noomi » 11.03.2015 08:24

Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, June 10, 2011
HERRA, MEIDÄN RAUHAMME

Vahvan suojan vihollisen hyökkäyksiä vastaan antaa Jumalan olemuksen tunteminen ja siihen uskominen sen perusteella, mitä hänen nimensä kertovat. Jumala julisti Hoosean kautta: ”Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on taitoa vailla”(Hoos.4:6). Tässä viitataan johonkin erittäin voimakkaaseen. Jumala kertoo meille, että saamme voimakkaan kilven Saatanan valheita vastaan, kun tunnemme Jumalan olemuksen ja luonteen hänen nimiensä ilmaisemalla tavalla.

Tämä johtaa meidät yhden Jumalan nimen luo. Se on Jahve Shalom. Tämä nimi on mainittu Tuomarien kirjassa. Jumalan näyttäytyi Gideonille enkelin hahmossa(ks.Tuom.6:22- 24). Mitä nimi oikeastaan merkitsee? Hepreankielinen nimisana shalom tarkoittaa ” täydellisyyttä, terveyttä, hyvinvointia”. Se viittaa kokonaiseen elämään, sopusointuun Jumalan ja ihmisten välillä, ehjään suhteeseen. Se merkitsee levollista olemista, ei levottomuutta, vaan rauhaa sekä sisäisesti että ulkoisesti, niin hengellistä kuin tunne-elämänkin lepoa. Lyhyesti sanottuna shalom tarkoittaa elämän tai työn täyteyttä. Teonsanana shalom tarkoittaa työn päätökseen viemistä tai lopettamista, tai rauhan tekemistä.

Uudelleen kysyn: ”Mitä tämä Jumala erityinen nimi merkitsee minun ja seurakuntani elämässä tänään?”

Emme voi ansaita shalomia. Emme koskaan saa Herran Shalomia, ennen kuin tajuamme: ”Tämä on vakava asia. Olen tekemisissä Jumalan Kaikkivaltiaan maailmankaikkeuden luojan ja ylläpitäjän kanssa. Miten voi pitää häntä itsestään selvyytenä? Miksi edelleen panen hänen armonsa koetukselle? Elän himossa, ikään kuin hän olisi kuuro ja sokea eikä näkisi salaisia tekemisiäni.” Vapisetko Jumalan Sanan edessä? Oletko valmis tottelemaan kaikkea, mitä se sanoo? Jos näin on, saat kyllä nähdä Jahve Shomin. Hän tulee luoksesi henkilökohtaisesti ”Herrana, Rauhanasi” täyttäen henkesi yliluonnollisella voimalla kaikkia vihollisiasi vastaan. Et voi ansaita tällaista rauhaa. Se on Jumalan lahja.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN SALAISUUDET

ViestiKirjoittaja noomi » 12.03.2015 08:17

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, June 8, 2011
JUMALAN SALAISUUDET

Matteus kertoo meille, että Jeesus puhui kansalle vertauksilla: ”Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään; että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: ’Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti’ "(Matt. 13:34 -35).

Monet nykyajan uskovat pitävät vertauksia yksinkertaisina ymmärtää. Kristuksen mukaan jokaisessa vertauksessa on kätkettynä uskomaton salaisuus. Jokaisessa Jeesuksen kertomassa vertauksessa on salattu valtakunnan totuus. Sen löytävät vain ne, jotka ahkerasti etsivät sitä.

Monet uskovat selaavat vertaukset nopeasti läpi. He luulevat näkevänsä sen ilmiselvän opetuksen ja kiiruhtavat eteenpäin. He eivät ehkä ollenkaan huomaa vertauksen merkitystä itselleen.

Raamattu väittää selvästi, että Herralla on salaisuuksia: ”Oikeamielisille hän on tuttava” (San.3:32). Maailman alusta asti nämä salaisuudet ovat olleet tuntemattomia, mutta Matteus kertoo niiden olevan kätkettyinä Jeesuksen vertauksiin. Niissä on voima, joka vapauttaa uskovat. Valitettavasti vain harvat ovat valmiit maksamaan korkean hinnan niiden löytämisestä.

Mietitäänpä yhdessä yhtä Jeesuksen vertausta: ”Vielä taivasten valtakunta on kuin kauppias, joka etsi kalliita helmiä, ja löydettyään yhden kallisarvoisen helmen hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen”(Matt.13:45 46). Kuka on vertauksen kauppias? Kreikankielen sanajuuri ilmaisee hänen olevan kulkukauppias. Hän on samalla laadunvalvoja. Toisin sanoen hän ansaitsi elantonsa arvioimalla kalliiden helmien laatua ja hintaa.

Tiedämme, että Jeesus on se kallisarvoinen helmi, jonka kauppias löytää. Hän on hyvin arvokas. Hänen hintaansa ei voi määritellä, koska kauppias myy kaiken omaisuutensa saadakseen hänet omakseen. Uskon, että helmen merkitys avautuu Jumalan iankaikkisissa suunnitelmissa. Ilmeisesti helmi kuului Isälle. Hän omisti Kristuksen aivan niin kuin jokainen isä omistaa poikansa. Jeesus on todellakin Isän arvokkain ja kallein omaisuus. Vain yksi asia saattaisi panna Isän luopumaan verrattomasta helmestään. Hän teki sen rakkaudesta.

Kristus on pellossa oleva aarrearkku. Hänessä olen löytänyt kaiken tarvitsemani. Ei minun tarvitse etsiä enempää merkitystä työhöni, ei toiveiden toteutumista perheen tai ystävien keskellä. Minun ei enää tarvitse yrittää säilyttää kasvojani, näyttää olevani jotakin. Minun ei enää tarvitse etsiä keinoja miellyttääkseni muita. Eikä minun tarvitse enää miettiä tai järkeillä ulospääsytietä vaikeuksistani.

Olen löytänyt sen, mitä etsin. Aarteeni, helmeni on Kristus. Sen omistaja kysyy minulta ainoastaan: ”David, minä rakastan sinua. Anna minun ottaa sinut lapsekseni. Olen jo allekirjoittanut paperit oman Poikani verellä. Olet nyt kaiken omaisuuteni kanssaperijä hänen kanssaan.”

Mikä tarjous! Minä luovun likaisista itseriittoisuuteni ja hyvien töitteni riekaleista. Heitän syrjään vaelluksesta kuluneet kenkäni. Jätän taakseni unettomat yöt epäilyksen ja pelon kaduilla. Vastalahjaksi minut otetaan Kuninkaan lapseksi. Tämä tapahtuu, kun etsit helmeä, aarretta, kunnes löydät hänet. Jeesus tarjoaa sinulle koko olemuksensa. Hän antaa sinulle ilon, rauhan, päämäärän, pyhyyden. Hänestä tulee sinulle kaikki kaikessa: heräämisesi, nukkumisesi, aamusi, iltapäiväsi ja iltasi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

USKON UUDISTUMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 13.03.2015 09:14

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, June 7, 2011
USKON UUDISTUMINEN

Minulla on erityinen sana niille, jotka ovat kohdanneet mahdottoman tilanteen. Uskon uudistuminen lähtee Taivaallisen Isämme rakkauden täydemmästä kokemuksesta.

"Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla sinusta iloitsee, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee" (Sef.3:17). Tässä ihmeellinen ilmaus Jumalan järkkymättömästä rakkaudesta kansaansa kohtaan. Raamattu sanoo, että hän lepää ja iloitsee rakkaudestaan meitä kohtaan!

Hepreankielellä sana "levätä" tässä tarkoittaa, ettei Jumala epäile hetkeäkään rakkauttaan meitä kohtaan. Toisin sanoen, hänen rakkautensa on vakiintunut ja järkähtämätön meitä kohtaan, eikä hän ikinä ota sitä pois. Itse asiassa Jumala on niin tyytyväinen meihin rakkaudessaan, että hän laulaa siitä.

Voitko kuvitella tätä? Tässä on todistus taivaallisen Jumalan ilosta sinua kohtaan. John Owen selittää edellisen lauseen tähän tapaan: "Jumala hyppii ylitsevuotavan iloisena."

Samaan tapaan Paavali sanoo, että kaikki, mikä on jumalallisen järjestyksen ulkopuolella, missä on epäuskoa ja hämmennystä, muuttuu Jumalan rakkauden ilmestyessä. "Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät" (Tiit.3:4-5).

Edellisessä jakeessa Paavali sanoo: "Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä" (Tiit.3:3). Toisin sanoen: "Kaikki oli täynnä epäjärjestystä. Meidän uskomme ei ollut voittoisaa. Jumalan rakkaus ja hyvyys ilmestyi ja Isä vuodatti päällemme runsaan siunauksen Kristuksen kautta."

Paavalin puhuessa Jumalan rakkauden "ilmestymisestä" hän käyttää kreikankielistä sanaa, joka alun perin tarkoittaa "laittaa toinen toistensa päälle". Lyhyesti sanoen Herran katsoi alas meidän surkeisiin, kärsiviin sieluihimme, jotka ovat täynnä pelkoa ja kysymyksiä. Hän laittoi päällemme tämän:" Minun rakkauteni vapauttaa sinut. Lepää ja iloitse rakkaudestani sinuun."

Minä kiitän Jumalaa siitä päivästä, kun hänen rakkautensa "ilmestyi" minulle. Ei ole sellaista uskoa, joka uhmaa mahdottomuuksia, ellei kaikki, jokainen ongelma ja ristiriita ole luovutettu meidän Isämme rakastavaan huomaan. Kun olosuhteeni ovat pahimmillaan, minun täytyy vain levätä lapsenomaisessa uskossa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TÄYSIN VARMA

ViestiKirjoittaja noomi » 14.03.2015 08:07

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, June 6, 2011
TÄYSIN VARMA

Aabraham ei horjunut uskossaan, vaan sen sijaan "oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää" (Room. 4:21). Hän ymmärsi, että Jumala on voimallinen tekemään asioita jopa tyhjästä. Totisesti, meidän Herramme luo tyhjästä. Mieti ensimmäisen Mooseksen kirjan kertomusta: sen mukaan Jumala loi maailman sanalla, yhdellä ainoalla sanalla. Hän voi luoda ihmeitään meille, tyhjästä.

Kun kaikki muu romahtaa, kun jokainen suunnitelmasi ja keinosi on käytetty loppuun, on aika heittää kaikki Jumalan käsiin. On aika hyljätä ajatus vapautuksesta jossain muussa kuin Jumalassa. Kun olet valmis uskomaan siihen, et näe Jumalaa enää savenvalajana, joka tarvitsee savea, vaan Luojana, joka luo tyhjästä. Siitä tyhjästä, mikä on tässä maailmassa, tai sen aineista Jumala tekee jotakin, joiden kaltaisia et olisi voinut kuvitellakaan.

Miten tärkeänä Herra pitää meidän uskoamme, kun kohtaamme mahdottomuuksia? Me löydämme vastauksen tähän kysymykseen Sakariaan, Johannes Kastajan isän tarinasta. Sakariaan luokse tuli enkeli. Tämä kertoi hänen vaimonsa Elisabethin tulevan raskaaksi ja synnyttävän erityisen lapsen. Sakarias, joka oli jo iäkäs - kuten Aabrahamkin - kieltäytyi uskomasta tätä. Jumalan lupaus ei yksinään riittänyt hänelle.

Sakarias vastasi enkelille: "Kuinka minä tämän käsittäisin? Sillä minä olen vanha, ja minun vaimoni on iälliseksi tullut" (Luuk. 1:18). Sakarias vain mietti tilanteen mahdottomuutta. Hän sanoi: "Se ei voi olla mahdollista. Sinun täytyy todistaa minulle, kuinka näin voi tapahtua." Se ei kuulostanut hänestä järkevältä.

Sakariaan epäusko ei miellyttänyt Herraa. Enkeli sanoi hänelle: "Katso, sinä tulet mykäksi etkä kykene mitään puhumaan siihen päivään saakka, jona tämä tapahtuu, sen tähden, ettet uskonut minun sanojani, jotka käyvät aikanansa toteen" (Luuk. 1:20).

Sanoma on selvä: Jumala odottaa meidän uskovan hänen puhettaan. Pietari kirjoittaa samasta asiasta: "Uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on" (1 Piet. 4:19, kursiivi kirjoittajan).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MAHDOTTOMIEN TILANTEIDEN TULLESSA

ViestiKirjoittaja noomi » 15.03.2015 08:30

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, June 3, 2011
MAHDOTTOMIEN TILANTEIDEN TULLESSA

“Eikä hän (Aabraham) heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut”(Room.4:19).

Tässä yhdessä jakeessa on uskon ydin. Jumala oli juuri luvannut Aabrahamille pojan, josta tulisi monien kansojen siemen. Ihme kyllä, Aabraham ei hetkeäkään epäillyt lupausta, vaikka hän olikin aikaa sitten ohittanut lasten siittämisiän. Päinvastoin. Kun hän sai tämän sanan Herralta, meille kerrotaan, ettei ”hän heikontunut uskossaan, vaikka näki ruumiinsa kuolettuneen ja Saaran kohdun samoin”.

Lupauksen täyttyminen näytti luonnollisesta ihmisestä mahdottomalta. Aabraham ei kuitenkaan elättänyt sellaista ajatusta. Paavalin mukaan patriarkka ei ajatellut hetkeäkään, miten Jumala voisi pitää lupauksensa. Hän ei järkeillyt: ”Jumala, mutta ei minulla ole siementä kylvettäväksi. Saarankin kohdussa ei ole elämää, jotta se voisi ottaa vastaan sikiön. Vaimoni on ohittanut lasten synnyttämisiän. Miten siis aiot tehdä sen Herra?” Aabraham ei asettanut näitä kysymyksiä. Hänestä sanotaan” ”ei heikontunut uskossaan”.

Kun Jumala toimii saadakseen aikaan koeteltua ja kultaakin kalliimpaa uskoa, hän antaa ensin kuolemantuomion kaikille inhimillisille keinoille. Hän sulkee oven inhimilliseltä järkeilyltä, ei anna sijaa järjen päätelmille.

Usko, joka miellyttää Jumalaa, syntyy kuolleisuudessa. Tarkoitan kaikkien inhimillisten mahdollisuuksien kuolleisuutta. Se on paikka, jossa ihmisen tekemät suunnitelmat ensin kukoistavat, mutta kuolevat. Se on paikka, jossa ihmisen toiveet saavat aikaan välinaikaista helpotusta, mutta murskautuvat pian vain lisäten avuttomuuden tuntua.

Oletko ollut kuolleisuuden tilassa? Onko sinusta tuntunut, ettei jäljellä ole vaihtoehtoja? Et voi pyytää keneltäkään neuvoja. Taivas on kuin vaskea, kun rukoilet. Pyyntösi putoavat maahan.

Julistan sinulle: tämä on Jumalan työtä. Hänen Henkensä toimii, jotta sinä lakkaisit miettimästä mahdottomia. Lopeta inhimillisten keinojen ja tapojen etsiminen. Lakkaa ajattelemasta omaa ulospääsytietä tilanteestasi. Pyhä Henki kehottaa sinua: ”Lakkaa hakemasta apua ihmisiltä. Lakkaa myös tuijottamasta oman tilanteesi toivottomuuteen. Ne estävät sinua uskomasta.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ARMO JA RAUHA TEILLE JUMALALTA, MEIDÄN ISÄLTÄMME

ViestiKirjoittaja noomi » 16.03.2015 08:02

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, June 2, 2011
ARMO JA RAUHA TEILLE JUMALALTA, MEIDÄN ISÄLTÄMME

”Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi” (Fil.4:6),

Mielestäni uskon rukous on avain kaikkeen. Paavali sanoo tässä ”kaikessa” tarkoittaen, että saamme rukoilla kaikkea. Kiitä siitä, että pyyntösi kuullaan ja siihen vastataan.” Meidän on käsketty rukoilla ensimmäisenä mahdollisuutena, ei sitten kun olemme yrittäneet kaikkea muuta. ”Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa” (Matt. 6:33, kursiivi kirjoittajan).

Niin monet uskovat joutuvat Saatanan ryöstämiksi tänä päivänä. Heidän kotinsa on sekaisin. Heitä piinaa pelko ja syyllisyys. He kohtaavat vaikeuksia joka puolella. Työntekijämme lukevat uskovien kirjeistä, kuinka ongelmat tuntuvat ylitse pääsemättömiltä.
Kuitenkaan monet uskovat eivät käänny Herran puoleen vaikeuksissaan rukoillen hartaasti. Harvat viettävät päivittäistä laatuaikaa Jumalan edessä rukoillen. Liian usein epätoivo valtaa heidät, koska he eivät mene salaiseen kammioonsa, vuodata sydämensä taakkoja ja itke murheitaan Herralle. Sen sijaan he kertovat vaikeuksistaan ystävilleen, papeille tai sielunhoitajille. Näin he hylkäävät Herran, joka odottaa saavansa kohdata heidät yksin. Rukoilemme viimeisenä mahdollisuutenamme.

Voisiko Jumala murehtia tätä sukupolvea samalla lailla kuin aikoinaan Israelia? Hän sanoi heistä: ”Unhottaako neitsyt koristeensa, morsian koruvyönsä? Mutta minun kansani on unhottanut minut epälukuisina päivinä”(Jer.2:32).

Jumala on mielissään, jos juoksemme ensimmäisenä hänen luokseen, varaamme aikaa olla yksin hänen kanssaan kaataen sisimpämme tunteet hänelle ja tuoden anomuksemme hänen eteensä. Meillä ei ole oikeutta sanoa rakastavamme Herraa, jos emme vietä hänen kanssaan aikaa säännöllisesti. Hän kuulee rukouksesi ja vastaa. Hän haluaa olla kanssasi yksin, jotta voisi puhua sinulle hiljaisuudessa.

Kun menen Jumalan läsnäoloon joka päivä, kaikkein tärkein rukousaiheeni on, että Pyhä Henki saisi avata Jumalan Sanaa niin, että voisin olla hänen puhetorvenaan maailmalle. Uskon, että sanomani Kristuksen ruumiille näyttää todeksi synnin, tuomitsee ja johdattaa uskovia vanhurskauteen.

Toivottavasti varaat laatuaikaa hänelle ja tuot hänen tiettäväkseen anomisesi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TERVEHDYS HERRAMME JEESUKSEN KALLIISSA NIMESSÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 17.03.2015 08:10

Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, June 1, 2011
TERVEHDYS HERRAMME JEESUKSEN KALLIISSA NIMESSÄ

Pyhä Henki antoi minulle seuraavan sanoman. Se on tarkoitettu niille, jotka tarvitsevat rukousvastauksia, jotka tarvitsevat apua vaikeina aikoina ja jotka ovat valmiita ja halukkaita sanan mukaisesti liikuttamaan Jumalan sydäntä:

1. Ota vaarin Psalmin 46:1 liiton lupauksesta: ”Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva”. ”Aivan vahva” tarkoittaa, että hän on aina valmis auttamaan, heti saatavilla. Uskon pitää levätä siinä varmuudessa, että Jumalan Henki asuu sinussa joka hetki päivällä ja yöllä, jatkuvasti. Koska hän tuli asumaan sinun sydämeesi, hän myös kuuntelee jokaista ajattelemaasi ja lausumaasi rukousta. Tiedämme hänen kuulevan pyyntömme ja vastaavan niihin. Pyhä Henki tosiaan liikuttaa taivaat ja maan, kun joku Jumalan lapsi varaa aikaa vuodattaakseen sydämensä Isälle viipyen ja kiirehtimättä pois hänen läsnäolostaan.

2. Lue ja usko Psalmin 62:5-7:n sanat. Tämä Daavidin rukous kosketti Jumalan sydäntä. Daavid sanoi tiivistettynä: ”Odota yksin Jumalaa. Älä odota apua mistään muusta suunnasta. Hän yksin on ainoa apusi, toivosi ja turvasi. Hän yksin voi antaa sinulle voimaa vaeltaa siihen asti, kunnes vastaus tulee.”

Kun tulet täysin riippuvaiseksi yksin Herrasta, lakkaat etsimästä apua ympäriltäsi. Kun uskot, että Jumala on yliluonnollinen, ei mikään voi järkyttää sinua. Ei mikään voi syöstä sinua epätoivon suohon. Daavid julisti: ”Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä suuresti horju”(Ps.62:2).

3. Tässä on kaiken ydin. Voittoisan rukouksen salaisuus, jonka historian jokainen pyhä on oppinut: SYDÄMEN VUODATTAMINEN HERRAN ETEEN. ”Turvatkaa häneen joka aika, te kansa; vuodattakaa hänen eteensä sydämenne. Jumala on meidän turvamme” (Ps.62:8). Hanna on tästä hyvä esimerkki. Surkeana lapsettomuudestaan hän ”vuodatti sydämensä” Herran eteen. Sitten Raamattu kertoo, ettei hän ”enää näyttänyt murheelliselta” (1 Sam.1:18).

Jumala kuulee ja vastaa, kun hän näkee sinun haluavan sulkea luotasi kaikki maalliset äänet, joksikin aikaa. Huuda sydämesi kyllyydestä, vuodata sielusi hänen eteensä ja usko hänen vastaavan. On tullut aika olla särkyneinä Herran edessä, aika uskolle, joka on syntynyt hartaassa rukouksessa. Seuraa näitä raamatullisia tapoja, niin Jumala kuulee ja vastaa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

USKON, ETTÄ NAUTIT HERRAN LÄSNÄOLOSTA

ViestiKirjoittaja noomi » 18.03.2015 08:46

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, May 27, 2011
USKON, ETTÄ NAUTIT HERRAN LÄSNÄOLOSTA

Minua ovat siunanneet suuresti muutamat alkukielen, heprean sanat ja tahdon jakaa ne kanssasi. ”Lähellä ovat ilkeät vainoojat, jotka ovat kaukana sinun laistasi. Lähellä olet sinä, Herra, ja kaikki sinun käskysi ovat todet”(Ps.119:150 -151).

Paholaisen vallat ja voimat olivat ympäröineet Daavidin yrittäen tuhota hänet ja Israelin. Tämä Jumalan mies todisti kuitenkin, että uskoi Jumalan tulevan aina vain lähemmäksi, kun hänen vihollisensa lähestyvät häntä. Daavid sanoi, että Jumala piti kiinni hänen oikeasta kädestään ja auttoi hänet läpi vihollisen kaikkien hyökkäysten.

Tässä Daavidin todistuksessa on ihana lupaus sinulle ja minulle. Voimme olla varmoja siitä, että Saatana on liikkeellä tuhotakseen, haitatakseen ja masentaakseen niitä, jotka rakastavat Herraa. Vihollinen käyttää kaikkea valtaansa syöstäkseen meidän epätoivon kuiluun, hämmennykseen, syyllisyyteen ja tuomioon.

Käykö tällä hetkellä kimppuusi joku saatanallinen ”helppo-heikki”. Onko sinulla ylitse voimien käyviä kiusauksia, koetuksia, taloudellisia huolia, avio-ongelmia, ongelmia työssä? Kun nämä kauppamiehet tulevat lähellesi haluten tuhota sinut jollakin tavalla, muista: Herra Jumala Kaikkivaltias on vielä lähempänä. Hän on sinun puolellasi ja jos hän on lähelläsi, hän myös toimii hyväksesi. En pysty kuvittelemaan, että Jumala vain istuisi vieressä katselemassa, kuinka paholainen kiusaa ja tekee vääryyttä hänen lapselleen.

Lue Psalmi 68:1-4 ja ymmärrä, mitä Jumala on luvannut tehdä sinun puolestasi, kun panet toivosi häneen. Voit vedota näihin jakeisiin nyt ja koko vuoden ympäri. Opettele jakeet ulkoa, pitäydy niihin, niin Jumala ajaa vihollisesi tiehensä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HALLITKOON JUMALAN RAUHA SYDÄMESSÄSI

ViestiKirjoittaja noomi » 19.03.2015 09:34

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, May 26, 2011
HALLITKOON JUMALAN RAUHA SYDÄMESSÄSI

Pyhä Henki on tehnyt minulle aivan selväksi, että kaikki rukoilemiseni on turhaa, jollen tee sitä uskossa. Voin itkeä, paastota, harrastaa esirukouksia, työskennellä hartaasti rukouksessa. Kuitenkaan en tee mitään vaikutusta Herraan, jos se ei tapahdu yksikertaisessa lapsellisessa uskossa.

Jumala ei toimi puolestamme, jos emme usko. Sana sanoo: ”Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa”(Jaak.1:7).

Herraa käskee meitä luottamaan häneen. Usein emme kuitenkaan usko häneen ja hänen halukkuuteensa ja tahtoonsa vastata sydämemme huutoon. Kun pääsemme taivaaseen, olemme varmaan ihmeissämme, kun näemme kaikki siunaukset, rauhan ja voiman, jotka meillä oli käytössämme. Ne eivät vain toimineet meidän vähäisen uskomme tähden.

PYHÄ HENKI KEHOTTAA MINUA VOIMAKKAASTI HAASTAMAAN SINUA LISÄÄMÄÄN USKOASI. Pyydä Herraa antamaan anteeksi epäuskosi ja vuodattamaan sieluusi luottamuksen hänen halukkuuteensa jopa ”ylivastata” hartaisiin rukouksiisi.

Haluatko uskosi enenevän? Kun taas käyt rukoukseen, käytä seuraavia Raamatunkohtia vedotaksesi Herraan. Hän ei kiellä omaa sanaansa. Käytä näitä:

• Psalmi 62:8
• Psalmi 91:4
• Psalmi 56:3
• Sananlaskut 30:5
• Jeremia 29:10 -14
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TERVEISIÄ HERRAN IHANASSA NIMESSÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 20.03.2015 07:31

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, May 25, 2011
TERVEISIÄ HERRAN IHANASSA NIMESSÄ

Olen hiljentynyt viime päivinä erityisesti psalmien 142 ja 143 ääressä. Suosittelen sinulle ajan ottamista näiden voimallisten psalmien lukemiseen. Se rohkaisee sinua uskossa.

Mielenkiintoni kohdistui siihen, mitä Daavidin elämässä tapahtui, kun hän sanoi. ”Kun minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni”(Ps.142:3). Hän toistaa tämän Ps.143: 4:ssä: ”Minun henkeni nääntyy minussa, sydäntäni kouristaa minun rinnassani”. Daavid sanoi Jumalalle: ”Olen hukkumaisillani huoliin. Viholliseni ahdistavat minua kovasti. Se masentaa minua.” Hän rukoili Herraa: ”Tarkkaa minun huutoani, sillä minä olen sangen viheliäinen… Vie minun sieluni ulos vankeudesta kiittämään sinun nimeäsi”(Ps.142:6-7).

Rakas lukijani, nämä sanat on kirjoitettu meidän tähtemme, ohjeeksi meille. Ne rohkaisevat kaikkia Jumalan ihmisiä, jotka huolet ja vaikeudet ovat nujertaneet. Jotkut hukkuvat velkojen raastaessa taloudellisiin huoliin. Monet uskovat ovat tosi liemessä. Lesket ja vanhemmat pariskunnat tulevat tuskin toimeen.

Minua on usein moitittu siitä, että olen liian kovasanainen, liian negatiivinen. Ihmiset eivät halua kuulla huonoja uutisia. He menevät mieluummin kuuntelemaan julistajaa, joka ei puhu kivusta, kärsimyksestä ja huolista. Kuitenkin on totta, että useimmat meistä elävät maailmassa, jossa elämä toisinaan on täysin sietämätöntä. Päällemme syöksyy huolien tulva, meidän täytyy kärsiä jopa oman vanhurskautemmekin tähden. Kestämme sairautta, läheistemme kuolema, hämmennyksen aikoja, kun emme tiedä, mitä tapahtuu seuraavaksi. Joudumme Saatanan helvetillisten hyökkäysten kohteiksi uskoamme takia.

Noina ylitse voimiemme käyvinä aikoina opimme etsimään Jumalaa ja rukoilemaan kivuissamme. Daavid sanoi: ”Minä vuodatan hänen eteensä valitukseni, kerron hänelle ahdistukseni. (Ps.142:2). “Vastaa minulle uskollisuudessasi …” (Ps.143:1). Käyvätkö sinun elämäsi tilanteet tällä hetkellä ylitse voimiesi? Tee niin kuin Daavid teki:

• ”Minä levitän käteni sinun puoleesi. Niin kuin janoinen maa, niin minun sieluni halajaa sinua” (Ps.143:6).
• ”Älä peitä minulta kasvojasi. Suo minun varhain kuulla sinun armoasi, sillä sinuun minä turvaan. Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä, sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni”(Ps.143:7-8).
• ”Pelasta minut vihollisistani, Herra. Sinun tykösi minä pyrin suojaan. Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata. Herra, virvoita nimesi tähden, vanhurskaudessasi auta minun sieluni ahdistuksesta” (Ps.143:9- 11).

Rohkaistu! Kaikki on Jumalan hallinnassa! Hän täyttää tarpeesi aikanaan.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron