Lyhyet David Wilkerson / Kevät

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

TAISTELUSI ON HERRAN TAISTELU

ViestiKirjoittaja noomi » 21.03.2015 07:14

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, May 24, 2011
TAISTELUSI ON HERRAN TAISTELU (2 Aik.30:15)

Kirjoitan tästä aiheesta muistuttaakseni sinua siitä, ettei edessäsi oleva taistelu ole sinun, vaan Jumalan. Jos olet hänen lapsensa, voit olla varma siitä, että Saatana ”raivoaa sinua vastaan”.

2 Aikakirjan 20.luvussa suuri väkijoukko hyökkäsi Jumalan kansan kimppuun. Kuningas Joosafat ja hänen miehensä päättivät rukoilla Herraa paastoten. Kuningas käytti sanoja, jotka ovat olleet toisinaan meidänkin huulillamme hengellisen vaelluksemme aikana: ”Me emme mahda mitään tätä suurta joukkoa vastaan, joka hyökkää meidän kimppuumme, emmekä itse tiedä mitä tehdä, vaan sinuun meidän silmämme katsovat" (2 Aik.20:12). ”Ja Herran Henki tuli seurakunnan keskellä (oleviin miehiin)…ja hän sanoi: ’Älkää peljätkö älkääkä arkailko tätä suurta joukkoa, sillä sota ei ole teidän, vaan Jumalan’ ” (2 Aik. 20:14 -15).

Jesaja antoi seuraavan varoituksen Saatanan valloille: ”Ketä olet herjannut ja häväissyt, ja ketä vastaan olet korottanut äänesi? Korkealle olet kohottanut silmäsi Israelin Pyhää vastaan” (Jes. 37:23).

Jumala sanoi kansalleen ja niin hän sanoo meillekin tänään: ”Taistelu ei ole sinua, vaan Saatana raivoaa minua, sinussa asuvaa Herraa vastaan”. Jumala sanoi Saatanalle: ”Istuitpa sinä tai lähdit tai tulit, minä sen tiedän, niin kuin senkin, että sinä raivoat minua vastaan” (Jes. 37:28).

Kysynpä sinulta: mikä sinun taistelusi on? Avioliittosi? Työpaikkasi? Taloutesi? Terveytesi? Käykö taistelusi päivä päivältä kiivaammaksi? Jos olet antanut sydämesi Jeesukselle ja haluat pitää kiinni hänestä, joudut kohtaamaan helvetin raivon. Siltikään taistelu ei ole sinun.

Jos haluat, voit lakata taistelemasta hyvin äkkiä. Panet rukkaset naulaan ja antaudut omille peloillesi ja epäilyillesi. Saatana ei kiusaa niitä, jotka lakkaavat luottamasta Herraan.

Niin, taistelu on Herran, mutta pitää meidänkin tehdä osamme: luottaa ja uskoa hänen lupauksiinsa, kun kohtaamme toivottoman ja mahdottoman tilanteen. ”Miksi sinä, Jaakob, sanot ja sinä, Israel, puhut: "Minun tieni on Herralta salassa, minun oikeuteni on joutunut pois minun Jumalani huomasta"?(Jes. 40:27).

Usko vaatii minua luovuttamaan kaikki ongelmani, vaikeat tilanteeni, pelkoni, ahdistukseni Herran käsiin. Kun olen tehnyt kaikkeni ja tiedän, etten voi voittaa taistelua, silloin minun pitää antaa se hänen käsiinsä.

Herramme tuntee Saatanan raivon. Meidän pitää uskoa, että hän toimii. Hän vie meidät läpi tulvavesien ja tulenliekkien ja ajaa takaa kaikkia vihollisiamme. Kuulepa, mitä Herra sanoo aikeistaan: ”Koska sinä minua vastaan raivoat ja koska sinun ylpeytesi on tullut minun korviini, niin minä panen koukkuni sinun nenääsi ja suitseni sinun suuhusi ja vien sinut takaisin samaa tietä, jota tulitkin” (Jes. 37:29).

Pidä tiukasti kiinni uskostasi, luota häneen, lepää hänen lupauksissaan, hylkää kaikki Saatanan mieleesi panemat valheet. Silloin voit odottaa Jumalan tulevan Henkensä kautta tilanteeseesi ja lopettavan taistelun. Hän liikuttaa taivaat ja maan päästääkseen sinut vapaaksi ja tehdäkseen sinulle tietä. Tie ulos on luottamuksessa, luottamuksessa, luottamuksessa. ”Hän lopettaa sodat maan ääriin saakka” (Ps.46:9).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

LUPAUKSIA

ViestiKirjoittaja noomi » 22.03.2015 08:27

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, May 23, 2011
LUPAUKSIA

Hebrealaiskirje toistaa moneen kertaan suurta kärsivällisyyden tarvettamme:
• ”Sillä kun Jumala oli antanut lupauksen Aabrahamille, vannoi hän itse kauttansa, koska hänellä ei ollut ketään suurempaa, kenen kautta vannoa, ja näin Aabraham, kärsivällisesti odotettuaan, sai, mitä luvattu oli”( Hebr.6:1316, kursiivi kirjoittajan).
• ”Ettette kävisi veltoiksi, vaan että teistä tulisi niiden seuraajia, jotka uskon ja kärsivällisyyden kautta perivät sen, mikä luvattu on”(Hebr.6:12).
• ”Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on” (Hebr.10:36).

Jumala on antanut meille useita ihania lupauksia: Hän murskaa synninkahleet, antaa meille voiman ruhjoa synnin vallan, antaa uuden sydämen, puhdistaa ja pyhittää meidät, muuttaa meidät Kristuksen kuvan kaltaisiksi. Hänen sanansa vakuuttaa meille: ”Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen” (Juud.1:24).

Kuitenkin Jumala toimii meidän hyväksemme ajallaan, oman jumalallisen aikataulunsa mukaan. Häntä eivät sido mitkään määräpäivät. Hän jättää huomiotta kaikki ”nyt – heti”- parantumisen vaatimukset. Lyhyesti, todellinen usko käskee meitä odottamaan kärsivällisesti Herraa. Vastauksemme hänelle pitäisi olla: ”Herra, uskon, että pidät kiinni sanastasi. Sisimmässäni asuvan Henkesi voiman kautta pystyn odottamaan, kunnes sinä saatat nämä asiat tapahtumaan elämässäni. Minun osani on pysyä uskossa, sinua odottaen.”

Saatat joutua kauheisiin koetuksiin ja kiusauksiin. Ehkä kuulet Saatanan kuiskaavan sinulle hirveitä valheita. Toisinaan lankeat. Oikeastaan ihmettelet väliin, pääsetkö koskaan perille. Kun kestät nämä vaikeudet ja pidät kärsivällisesti kiinni uskosta. Uskot Jumalan tekevän työtään, noudatat hänen sanaansa. Annat hänen olla Jahve Zidkenu’si (“Jumala, sinun vanhurskautesi”, suom. huom.) Silloin hän näkee sinut vanhurskaana. Hän on vannonut valalla: ”Voit vastaanottaa lupaukset uskon kautta.”

Paavali määrittelee Herran vanhurskauden Room. 4: 20- 23:ssa: ”Mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle, ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää. Sen tähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi. Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin”.

Raamattu ei voisi ilmaista asiaa selvemmin. Vanhurskaus on yksinkertaisesti Jumalan lupauksien uskomista, luottamista siihen, että hänen täyttää lupauksensa. Käänteisesti, epäusko pitää totena, ettei Jumala täytä lupauksiaan.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ANNA MINULLE KAIKKI HUOMISESI

ViestiKirjoittaja noomi » 23.03.2015 08:26

Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, May 20, 2011
ANNA MINULLE KAIKKI HUOMISESI

Herra ilmestyi Abrahamille eräänä päivänä ja antoi hänelle uskomattoman käskyn: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan” (1 Moos.12:1).

Miten hämmästyttävä juttu! Yhtäkkiä Jumala valitsi miehen ja sanoi hänelle: ”Haluan sinun nousevan ja lähtevän, jättävän kaiken taaksesi: kotisi, sukulaisesi, jopa maasi. Tahdon lähettää sinut jonnekin. Johdatan sinua, niin löydät sinne.”

Kuinka Aabraham vastasi Jumalan kummalliseen sanaan: ”Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva” (Hebr.11:8).

Mihin Jumala pyrki? Miksi hän valitsi kansojen joukosta yhden miehen, käski tämän hyljätä kaiken ja lähteä matkalle ilman karttaa, suuntaa tai tiettyä päämäärää? Ajattele, mitä Jumala vaati Aabrahamilta. Hän ei kertonut, miten tämä voisi huolehtia perheensä ruokkimisesta ja toimeentulosta. Hän ei kertonut, kuinka kauas hänen piti lähteä tai, milloin tultaisiin perille. Hän sanoi vain kaksi asiaa aluksi: ”Lähde” ja ”Minä näytän sinulle tietä”.

Oikeastaan Jumala sanoi Aabrahamille: ”Tästä päivästä lähtien haluan sinun antavan itselleni kaikki huomisesi. Elät lopun elämääsi antaen tulevaisuutesi käsiini päivän kerrallaan. Pyydän sinua luottamaan lupaukseen, jonka annan sinulle, Aabraham. Jos suostut tähän, siunaan sinua ja johdatan sinut sellaiseen paikkaan, josta et ole koskaan osannut edes uneksia.”

Paikka, johon Jumala tahtoi johdattaa Aabrahamin, on se sama paikka, johon hän haluaa viedä jokaisen Kristuksen ruumiin jäsenen. Aabrahamista tuli, niin kuin häntä nimitetään, ”kaava”. Hän toimi esimerkkinä siitä, miten kuljetaan Herran edessä. Aabrahamin esimerkki näyttää meille, mitä odotetaan kaikilta, jotka tahtovat miellyttää Jumalaa.

Älä erehdy luulemaan, että Aabraham oli nuori mies, kun Jumala kutsui häntä tekemään tämän lupauksen. Todennäköisesti hänellä oli suunniteltuna perheensä tulevaisuus. Niinpä hänen piti ottaa huomioon monia asioita, miettiessään, miten vastaisi Jumalan kutsuun. Kuitenkin Aabraham ”uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi”(1 Moos.15:6).

Apostoli Paavali sanoo meille, että kaikki, jotka uskovat ja luottavat Kristukseen, ovat Aabrahamin lapsia. Niin kuin Aabraham meidätkin luetaan vanhurskaiksi, koska otamme vastaan saman kutsun antaa kaikki huomisemme Herran käsiin.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

LEIJONAIN KYNSISTÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 24.03.2015 10:02

Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, May 19, 2011
LEIJONAIN KYNSISTÄ

Jumala kehottaa meitä muistamaan omaksi hyväksemme. Menneet ihmeet elämässämme vahvistavat uskoamme siinä, mitä juuri nyt käymme läpi.

Oletko keskellä ongelmia? Onko sinun ongelmasi uhkaava jättiläinen kotona, työssä, perheessä? Jättiläistä pitää mennä vastaan Daavidin tavoin: muistaa leijonaa ja karhua. Daavid pystyi selviytymään Goljatista pelkäämättä, koska hän muisti Jumalan uskollisuuden elämänsä tilanteissa.

Kun Daavid ilmoittautui vapaaehtoisesti taistelemaan Goljatia vastaan, ”Saul sanoi Daavidille: ’Et sinä voi mennä tuota filistealaista vastaan etkä taistella hänen kanssaan’… Mutta Daavid sanoi Saulille: ’Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta, niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta… Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niin kuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä"(1Sam.17:33 -36).

Daavid tunsi Goljatin kohtaamisen vaarat. Hän ei ollut ensikertalainen, lapsekas nuori, joka ”lähti soitellen sotahan”, haluten taistella. Ei, Daavid vain muisti menneet tapahtumat. Hän katsoi vihollista suoraan silmiin ja lausui: "Herra, joka on pelastanut minut leijonan ja karhun kynsistä, pelastaa minut myös tämän filistealaisen käsistä"(1 Sam. 17:37).

Jumalan kansa kohtaa tänä päivänä jättiläisiä joka puolella. Monia pelottaa. Osuuko tämä kuvaus sinuun? Oletko unohtanut sen ajan, jolloin olit niin sairas, lähellä kuolemaa, ja Herra nosti sinut jälleen vuoteelta? Muistatko taloudellisen ahdinkosi, jolloin ajattelit: ”No niin, kaikki on lopussa”, ja sitten Herra auttoi sinut sen läpi? Eikö hän ole pitänyt sinusta huolta tähän päivään asti?

Emme käsitä monia asioita, ennen kuin olemme päässeet kotiin Jeesuksen luokse. Olen kuitenkin täysin varma siitä, että Jumala voi parantaa meidät ja johtaa minkä hyvänsä tilanteen läpi. Meiltä vain kysytään, mistä löydämme uskon, rohkeuden nousta ylös ja saada voitto hänessä.

Täytyy vain muistaa leijona ja karhu. Apu tulee siitä, että todella muistat Jumalan uskomattoman uskollisuuden ja hänen antamansa voitot menneisyydessä. Et voi kohdata jättiläistä, ennen kuin pystyt näkemään ja ymmärtämään Jumalan suuruuden ja kunnian elämässäsi.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

UUDEN VOIMAN LÖYTÄMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 25.03.2015 08:34

Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, May 18, 2011
UUDEN VOIMAN LÖYTÄMINEN

Kuinka nopeasti unohdammekaan, että Jumala on vapauttanut meidät jostakin elämässämme. Kuinka helposti pidämme itsestään selvänä, että hän teki ihmeen elämässämme. ”Muista, mistä olet vapautunut”.

Me olemme niin samanlaisia kuin opetuslapset. He eivät ymmärtäneet Kristuksen tekemää ihmettä, kun hän yliluonnollisesti ravitsi tuhansia vain muutamalla leivällä ja kalalla. Jeesus teki tämän ihmeen kaksi kertaa, syöttäen ensimmäisellä kerralla 5000 ja toisella kerralla 4000 henkeä. Muutaman päivän kuluessa opetuslapset jo unohtivat tämän tapauksen.

Kun Jeesus varoitti heitä fariseusten hapatuksesta, opetuslapset luulivat hänen puhuvan siitä, etteivät he olleet muistaneet ottaa leipää mukaan matkalleen. Kristus vastasi heille: ”Ettekö vielä käsitä? Ja ettekö muista niitä viittä leipää viidelletuhannelle ja kuinka monta vakallista otitte talteen, ettekä niitä seitsemää leipää neljälletuhannelle ja kuinka monta vasullista otitte talteen? ”(Matt.16:9- 10).

Markuksen evankeliumin mukaan Kristus oli hämmästynyt siitä, miten nopeasti opetuslapset olivat unohtaneet. Jeesus sanoi: ”Kun Jeesus huomasi sen, sanoi hän heille: "Mitä puhutte siitä, ettei teillä ole leipää? Ettekö vielä käsitä ettekä ymmärrä? Onko teidän sydämenne paatunut?
Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule? Ja ettekö muista: kun minä mursin ne viisi leipää viidelletuhannelle, kuinka monta vakan täyttä palasia te keräsitte?" (Mark.8:17 -19).

Mitä nämä raamatunkohdat kertovat meille? Kyllähän jokainen opetuslapsi mietti ihmeitten tapahtuessa niiden suuruutta. Koeta kuvitella näiden miesten kävelemistä ihmisjoukkojen keskellä. He kantoivat kukin koria jakaen leipiä ja kaloja, jotka lisääntyivät ihmeellisesti heidän silmiensä edessä. Olisi luullut heidän langenneen polville huutaen: ”Miten tämä on mahdollista? Tämä on pelottavaa. Tätä ei voi selittää inhimillisesti. Sinä, Jeesus, olet todella Herra”. Kuvittelen heidän sanoneen ihmisille: ”Olkaa hyvät, ottakaa tätä ihmeruokaa, joka on lähetetty kirkkaudesta. Jeesus on hankkinut sen teille.”

Opetuslapset näkivät nämä ihmeet omin silmin, mutta niiden merkitys ei jostakin syystä auennut heille. He eivät ymmärtäneet niitä. Samoin mekin, sinä ja minä, unohdamme Jumalan tekemät ihmeet omassa elämässämme. Eilisen siunaukset unohtuvat tämän päivän ongelmien keskellä.

Sekä Vanhan että Uuden Testamentin lehdillä luemme: ”Muistakaa hänen ihmetöitänsä, jotka hän on tehnyt, hänen ihmeitänsä ja hänen suunsa tuomioita (1 Kor. 16:12). Muistakaa, mistä olette vapautuneet.” Huomaa myös Mooseksen kehotus kansalle Punaisen Meren ihmeen jälkeen: ”Ja Mooses sanoi kansalle: "Muistakaa tämä päivä, jona te lähditte Egyptistä, orjuuden pesästä; sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä…(2 Moos. 13:3).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA SIUNATKOON SINUA JA ANTAKOON SINULLE RAUHAN

ViestiKirjoittaja noomi » 26.03.2015 09:05

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, May 16, 2011
JUMALA SIUNATKOON SINUA JA ANTAKOON SINULLE RAUHAN

Pyhä Henki kehotti minua lukemaan 2 Moos. 12. luvun. Se sisältää kertomuksen Israelin pääsystä pois Egyptin maasta.

Jokaisen israelilaisen kodin oven oli sivelty karitsan verta molempiin ovipieliin ja yläpuuhun. Se varjelisi Jumalan kansaa ohikulkevalta kuoleman enkeliltä. Kun päivä koitti, Israelin joukot marssivat ulos vankeudesta. Miehiä oli 600 000, lisäksi naisia ja lapsia. ”Kun ne neljäsataa kolmekymmentä vuotta olivat kuluneet, niin juuri sinä päivänä kaikki Herran joukot lähtivät Egyptin maasta”( 2 Moos.12:41).

Seuraavassa luvussa pysähdyin jakeeseen 3, jossa sanotaan: ”…sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä” (2 Moos. 13:3). Herran voima yksin, ei mikään ihmisvoima, vapahti Jumalan kansan.

Daavid julistaa: ”…se Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä. Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä.

Hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat”(2 Sam.22:33,17,18,31).

Uskomme ja voimamme saattavat heiketä. Heikkouden aikoja varten Jumala on antanut ihmeellisiä lupauksia uudistumisesta ja voiman antamisesta:

•”Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni” (2 Sam. 22:40)

•”Urhojen jouset ovat särjetyt, voipuneet vyöttäytyvät voimalla” (1 Sam. 2:4)

•”Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla” (Ps.29:11)

•”Peljättävä on Jumala, joka ilmestyy sinun pyhäköstäsi, Israelin Jumala. Hän antaa kansallensa voiman ja väkevyyden. Kiitetty olkoon Jumala” (Ps.68:35)

•”… älä hylkää minua, kun voimani loppuu... Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki” (Ps.71:9, 16)

•”Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa … He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa”(Ps.84:5,7).

Rakkaani, uskotko, että Jumalamme on vahva? Jos hän on vahva, ei mikään valta kestä hänen edessään. Anna sen tähden kaikkesi hänen väkevään käteensä ja valtaansa. Hän avaa tien. Ennen kaikkea, usko tämä lause: ”Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua: minun sieluni sai voiman” (Ps.138:3).

Jumala rakastakoon ja siunatkoon sinua.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ANTEEKSI SAANUT

ViestiKirjoittaja noomi » 27.03.2015 08:55

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, May 13, 2011
ANTEEKSI SAANUT

Jeesus sanoo meille: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään” (Joh. 5:24). Jeesuksen käyttämä kreikankielen sana kuolemaan tuomitsemisesta merkitsee tässä tuomiota. Hän siis sanoo: ”Jos uskot minuun, et joudu tuomittavaksi, vaan sinut siirretään kuolemasta elämään.”

Totisesti Raamattu puhuu meille kannesta kanteen siitä, että Jumala pyyhkii kaikki syntimme muististaan, kun hän antaa meille anteeksi.

”Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista” (Jes.43:25).

”Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niin kuin pilven ja sinun syntisi niin kuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut” (Jes.44:22).

”Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä” (Jer.31:34).

”Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä" (Hebr.8:12).

"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: ”Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista"(Hebr.10:16- 17).

”Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen”(Miika 7:19).

Tässä on runsaasti hyviä uutisia jokaiselle uskovalle, joka on hikoillut, taistellut ja työskennellyt kuolettaaksensa lihan tekoja omalla voimallaan. Kuulutko sinä heihin? Kuinka monta lupausta olet antanut Jumalalle vain rikkoaksesi ne? Kuinka monta kertaa olet yrittänyt miellyttää Herraa taistellen himojasi ja tapojasi vastaan, vain jäädäksesi tappiolle?

Nyt kuulet hyviä uutisia Miikan kirjasta: ”Minä, Herra, poljen maahan pahat tekosi.” Jumala on meille näissä Raamatun kohdissa kuvan toisensa perään. Hän sanoo niissä pyyhkivänsä meidän syntimme pois muististaan. Hän kaivaa ne pois. Hän ei enää muista niitä. Hän heittää ne meren syvyyteen. Hän ”polkee” ne maahan. Tämä tarkoittaa, että hän ottaa ne kiinni ja tuhoaa ne.

Jesaja kertoo Jumalan ottavan meidän rikkomuksemme ja jopa heittävän ne selkänsä taakse.

”Sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa” (Jes.38:17). Tämä tarkoittaa, että Jumala ei enää koskaan katso syntejämme eikä tunnista niitä.

Anna minun nyt kysyä sinulta, miksi et voi unohtaa syntejäsi, vaikka Jumala unohtaa ne ? Miksi annamme saatanan aina kaivaa esiin niin paljon sotkua menneisyydestämme ja heittää sen kasvoillemme? Kaikki syntimmehän ovat kätketyt Jeesuksen veren suojaan?

Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä ja vakuuttaa meille syntien anteeksisaamista. Se peittää meidän koko elämämme!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN VOIMASTA VARJELTUINA

ViestiKirjoittaja noomi » 28.03.2015 08:25

Kuva

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Wednesday, May 11, 2011
JUMALAN VOIMASTA VARJELTUINA

Pietari sanoi: “(Me), jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana”(1 Piet.1:5). Näen tässä profetian, joka koskee näitä viimeisiä päiviä. Silloin Jumala taas kerran näyttää kansalleen suojeluvoimansa.

Kristus rukoili Isää opetuslastensa puolesta: ”Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen” (Joh 17:12).

Opetuslapset eivät itse pysyneet Jumalan tahdon tiellä. Heitä piti siinä heidän ulkopuoleltaan tuleva voima. He eivät olisi selvinneet yhdestäkään päivästä ilman Kristuksen varjelevaa voimaa.

Minkä ihanan rukouksen Kristus rukoilikaan meidän puolestamme: ”En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta” (Joh 17:15).

Kreikankielellä sana varjella on erittäin kuvaava. Sitä käytetään 1 Piet. 1:5:ssä ilmaisemaan:

• Armeijan aseman perustamista
• Varjella, ympäröidä ja puolustaa varuskuntaa
• Perustaa linnake, jossa on täysi armeijan valmius, kaikki tarvittavat sotavarustukset
• Aavistaa etukäteen vihollinen kaukaa ja suojella sen vaaralta.

Herra ei ole vain vahva torni, vaan hän on meidän varuskuntamme, jossa on sotaan täysin varustautunut armeija. Meistä on itse asiassa tullut voimakas armeijan asemapaikka, jossa on sotilaita, hevosia ja vaunuja valmiina taisteluun. Komentajamme näkee vastaamme tulevan vihollisen etukäteen jo kaukaa.

Jeesus rukoili: ”Varjele heidät pahasta…” Kreikankielinen vastine sanalle varjella tarkoittaa:

• Vapautus kaikesta pahan, ilkeän, harmillisen, irstaan, pahantahtoisen tai ilkeämielisen vaikutuksesta.
• Vapautus saatanasta itsestään kai kaikesta, mikä on turmeltunutta tai sairasta.

Kun tekee yhteenvedon tästä kaikesta, se tuntuu melkein liian hyvältä uskoa. Me olemme Jumalan varuskunta, jolla on täysin varustettu hengellinen armeija, lukemattomia ratsuja, vaunuja ja sotilaita valmiina sotarintamassa. Heitä informoidaan vihollisen suunnitelmista ja varustuksista. Heillä on puolustus saatanaa ja kaikkea pahan valtaa vastaan koko maailmankaikkeudessa. Nyt ehkä ymmärrämme, mitä Raamattu tarkoittaa puhuessaan: ”hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. (1 Joh. 4:4)
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERRAN SEBAOTIN VARJELUKSESSA

ViestiKirjoittaja noomi » 29.03.2015 07:19

Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Tuesday, May 10, 2011
HERRAN SEBAOTIN VARJELUKSESSA

Vanhan Testamentin pyhät tunsivat Jumalan tavalla, josta me Uuden Testamentin pyhät tiedämme hyvin vähän. He tunsivat hänet Herrana Sebaotina! Yli 200 kertaa Vanhassa Testamentissa - Samuelista Malakiaan - Jumalaan viitataan juuri tällä nimellä. Voimme lukea, kuinka "Daavid kasvoi suuremmaksi ja suuremmaksi, koska Herra Sebaot oli hänen kanssaan." Tämä majesteetillinen puhuttelu löytyy toistuvasti Psalmeista:

• "Hän on Herra Sebaot, hän on kunnian Kuningas" (24:10)
• "Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme" (46:7).
• "Herra, Jumala, kuule minun rukoukseni" (84:8).
• "Herra, Jumala Sebaot, kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua" (89:9).

Hepreankielellä sana ”sotajoukko” on tsbaah (suom. Raamatussa Sebaot). Se tarkoittaa "armeijaa, joka on aseet tanassa, valmiina taisteluun." Sotilaat, hevoset ja sotavaunut ovat valmiina lähtöön millä hetkellä hyvänsä. Armeija, joka on kutsuttu kokoon, vain odottaa käskyä.

Tapahtui kerran, että Assyrian armeija oli tulossa kuningas Hiskiaa ja Juudaa vastaan. Tämä kuningas ei liikahtanutkaan verenhimoisen armeijan ympäröidessä heitä, vaan sanoi Jumalan kansalle: "Olkaa lujat ja rohkeat, älkää peljätkö älkääkä arkailko Assurin kuningasta ja kaikkea joukkoa, joka on hänen kanssansa; sillä se, joka on meidän kanssamme, on suurempi kuin se, joka on hänen kanssansa. Hänen kanssansa on lihan käsivarsi, mutta meidän kanssamme on Herra, meidän Jumalamme, meitä auttamassa ja meidän sotiamme sotimassa" (2 Aik. 32:6-7).

Vanhan Testamentin pyhät ymmärsivät, että kaikkivaltiaan Jumalan kaikkivoiva, näkymätön armeija oli kokoontunut suojelemaan heitä. Daavid uhosi: "Jumalan sotavaunuja on kymmenet tuhannet, on tuhannet kertaa tuhannet; Herra on niiden keskellä" (Ps.68:18). Psalmin kirjoittajan mukaan ne ovat meitä varten, sillä: "Herra on sinun varjelijasi" (Ps.121:5).

Me emme voi varjella itseämme pahalta omassa voimassamme. Emme taistele saatanaa vastaan omin avuin. Herran Sebaotin tulee varjella meitä. Kuule, mitä Raamattu sanoo: "Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä; hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani..sillä he olivat minua väkevämmät" (Ps.18:18).

Juudaan kirjeessä meille luvataan: ”Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, … kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Aamen” (Juud.1:24- 25).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERRA ON SINUN SUOJELIJASI

ViestiKirjoittaja noomi » 30.03.2015 07:29

Kuva


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Monday, May 9, 2011
HERRA ON SINUN SUOJELIJASI

Jännittävä Vanhan Testamentin tarina toisessa Kuningasten kirjassa luvussa 6 kuvaa parhaiten, mitä tarkoittaa olla Jumalan voiman suojaamana.

Benhadah, Aramin kuningas julisti sodan Israelille ja marssi heitä vastaan suurella armeijalla. Joukkojen edetessä hän usein kutsui sotaneuvostonsa yksityisiin tiloihinsa suunnitellakseen seuraavan päivän strategiaa. Profeetta Elisa lähetti edelleenkin sanan Israelin kuninkaalle, ilmoittaen vihollisarmeijan jokaisen liikkeen. Itse asiassa israelilaiset säästyivät tappiolta Elisan varoitusten vuoksi useampaan kertaan.

Benhadad oli raivoissaan ja kutsui palvelijansa luokseen."Kertokaa minulle, kuka aina paljastaa suunnitelmamme Israelin kuninkaalle! Kuka on tämä petturi?" Palvelijat vastasivat hänelle: "Ei niin, herrani, kuningas, vaan profeetta Elisa, joka on Israelissa, ilmaisee Israelin kuninkaalle nekin sanat, jotka sinä puhut makuuhuoneessasi" (2 Kun. 6:12).

Heti Benhadad lähetti hevosia, sotavaunuja ja sotilaita ottamaan Elisaa kiinni. "Menkää Dootaniin ja tuokaa hänet minulle", hän käski. He kulkivat yöllä ja piirittivät kaupungin, ottaakseen vanhan profeetan kiinni yllättäen, mutta Elisan palvelijat heräsivät aikaisin. Nähdessään, että "sotajoukko, hevoset ja sotavaunut piirittivät kaupunkia", (j. 15) Elisan palvelija juoksi hänen luokseen kauhuissaan ja itkien: " Voi Herrani, me olemme piiritetyt. Mitä me nyt teemme?"

Hymyillen luottavasti Elisa vastasi: " Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssaan. Ja Elisa rukoili ja sanoi:" Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi". Ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä" (2 Kun. 6:16- 17).

Elisa pystyi psalmin kirjoittajan tavoin kestämään kriisin ja sanomaan täysin vakuuttuneena:

• "En pelkää kymmentuhantista joukkoa, joka asettuu yltympäri minua vastaan" (Ps.3:7).
• "Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa" (Ps.27:3).
• ”Hän päästää minun sieluni heistä rauhaan, etteivät he minua saavuta; sillä paljon on niitä, jotka ovat minua vastaan"(Ps.55:19).

Minun rukoukseni on Elisan rukous: "Herra avaa meidän silmämme, niin että näkisimme, kuinka vuoret ovat täynnä tulisia hevosia ja sotavaunuja - täynnä Herran sotajoukkoa!"
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron