Lyhyet David Wilkerson / Syksy 2013 - Talvi 2013-2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

JUMALAN TUNTEMISESTA

ViestiKirjoittaja noomi » 17.12.2013 06:58

    Kuva

JUMALAN TUNTEMISESTA
by David Wilkerson | October 1, 2010

Aion esittää hyvin shokeeraavan väitteen ja tarkoitan jokaista sanaa: En tunne Jumalaa! Näin on, en tunne häntä niin kuin hän haluaisi minun tuntevan hänet.

Mistä tiedän tämän? Pyhä Henki kertoi minulle. Hän kuiskasi rakastavasti:" David, et tunne Jumalaa, niin kuin hän haluaisi. Et anna hänen todella olla Jumala sinulle."

Vanhassa Testamentissa Jumala otti itselleen kansan, joka ei ollut mitenkään rikkaampi tai älykkäämpi kuin muut. Hän teki sen vain ollakseen heidän Jumalansa. "Niin minä otan teidät kansakseni ja olen teidän Jumalanne" (2 Moos.6:7). Jumala sanoi siis: "Opetan teitä olemaan kansani, jotta voin olla teidän Jumalanne."
Jumala ilmaisi itsensä kansalleen kerran toisensa jälkeen. Hän lähetti enkeleitä, puhui heille korviin kuultavalla tavalla. Hän täytti jokaisen lupauksensa mitä täydellisimmin. Silti neljäkymmentä ihmeiden ja näkyjen vuotta ei muuttanut Jumalan näkemystä kansastaan: "Te ette tunne minua ettekä minun teitäni."

"Neljäkymmentä vuotta minä olin kyllästynyt siihen sukuun ja sanoin: ’He ovat kansa, jonka sydän on eksynyt, eivätkä he tahdo tietää minun teistäni’ " (Ps.95:10). Jumala sanoi: "Kaikesta tästä huolimatta ette ole ikinä antanut minun olla oikeasti Jumala. Näiden neljänkymmenen vuoden aikana olen opettanut teitä, ettekä te vieläkään tunne minun teitäni!"

Jumala etsii yhä ihmisiä, jotka antavat hänen olla heille Jumala niin kauan, että he todella tuntevat hänet ja hänen tiensä.
Raamattu sanoo Israelista:" Ja yhä edelleen he kiusasivat Jumalaa ja vihoittivat Israelin Pyhän" (Ps.78:41). Epäuskossaan Israel kääntyi pois Jumalasta. Tänään mekin rajoitamme Jumalaa epäilyillämme ja epäuskollamme.

Luotamme Jumalaan useimmilla elämänalueillamme, mutta uskomme on aina rajoittunut ja estynyt. Meillä on ainakin yksi pieni alue, jonka jätämme laskuista, koska emme todella usko Jumalan tekevän mitään sen eteen.

Omassa elämässäni rajoitan Jumalaa eniten parantumisen alueella. Olen rukoillut fyysistä parantumista monille ja nähnyt Jumalan tekevän ihmeen toisensa perään. Kun on kyse omasta ruumiistani, rajoitan Jumalaa! Pelkään antaa hänen olla Jumalani. Annostelen itselleni lääkettä tai juoksen lääkärille, ennen kuin rukoilen omasta puolestani. En sano, että lääkärillä käymisessä olisi mitään väärää, mutta usein tämä kuvaus sopii minuun: "Mutta taudissakaan hän ei etsinyt Herraa, vaan lääkäreitä" (2 Aik.16:12).

Kysynpä sinulta, rukoiletko Jumalaa hajottamaan maahan Kiinan tai Kuuban muurit. Jos sinun sen sijaan pitäisi rukoilla oman perheesi pelastumisen puolesta, onko sinulla grammaakaan uskoa? Ajattelet: "Jumala ei varmaan halua tehdä tätä. Rakkaani on kova pala. Jumala ei näytä kuulevan minua tässä asiassa.”
Jos tämä on totta, et näe häntä Jumalana! Et välitä hänen teistään! Jumalan tahto on: "Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa"( Ef.3:20).

Seitsemänkymmentä Israelin vanhinta söi ja joi vuorella Jumalan läsnä ollessa. Silti Jumala sanoi: "Ette ikinä tulleet tuntemaan minua tai minun teitäni!"

Opetuslapset viettivät kolme vuotta Jumalan läsnäolossa, Kristuksen kanssa, joka oli lihaksi tullut Jumala. He istuivat kuuntelemassa hänen opetuksiaan, olivat öin ja päivin hänen seurassaan. Lopulta he kuitenkin kielsivät hänet ja pakenivat, koska eivät tunteneet hänen teitään!

Jeesus sanoo, ettei Jumala kuule rukouksiamme ja ylistystämme, koska me toistamme samaa tuntikausia. Voimme rukoilla, paastota ja tehdä vanhurskaita tekoja. Silti emme pääse tilaan, jossa kärsisimme hänen tuntemisensa nälkää ja alkaisimme ymmärtää hänen teitänsä. Emme opi tuntemaan hänen teitään vain rukouskammioissamme.
Toisaalta jokainen, joka todella tuntee Jumalan, on hyvin läheinen hänen kanssaan. Et voi tuntea Jumalan teitä, jollet vietä paljon aikaa rukouksessa hänen kanssaan. Rukouksen tulee sisältää laatuaikaa, jolloin annamme Jumalan olla meille Jumala. Meidän tulee jättää kaikki tarpeemme ja toiveemme hänen käsiinsä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KIITOSUHRI

ViestiKirjoittaja noomi » 18.12.2013 06:51

    Kuva

KIITOSUHRI
by David Wilkerson | October 4, 2010

Yksi kaikkein voimakkaimmista Raamatun jakeista on Pietarin ensimmäisessä kirjeessä. Apostoli puhuu uskonkoetuksen tärkeydestä: "Että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä" (1 Piet. 1:7).

Samassa kappaleessa Pietari kertoo, mitä voimme odottaa näiltä uskon koetuksilta: "Vaikka te nyt... kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa" (j. 6).

Kreikankielen sana kiusaus tässä yhteydessä tarkoittaa "osoittaa todeksi, tutkia, testata vaikeuksilla ja vastoinkäymisillä." Pietari haluaa sanoa: "Jos olet Jeesuksen Kristuksen seuraaja, tulet käymään läpi monia raskaita taisteluja ja kiusauksia. Sinua tullaan koettelemaan ankarasti!"

Tämä kappale antaa ymmärtää Jumalan sanovan: "Uskosi on minulle kallisarvoinen, arvokkaampi kaikkea maailman katoavaa rikkautta. Näinä viimeisinä päivinä, kun vihollinen lähettää kaikki pahan voimat sinua vastaan, haluan sinun seisovan vahvana, järkkymättömässä uskossa."Sitten hän jatkaa: "Minä pidän sinut turvassa ja siunaan sinua läpi jokaisen pimeän päivän! Sinun osasi on vain luottaa minuun. Sinä pysyt minun voimassani, uskon kautta!""Teitä, jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana" (j. 5).

Pietari sanoo meille: "Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta.." (2 Piet. 2:9). Kreikankielinen vastine tässä käytetylle sanalle kiusaus tarkoittaa "panna koetteelle vaikeuksien kautta".Paavali kirjoittaa: "Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus, ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää" (1 Kor.10:13).

Selvästikään Jumala ei tahdo pitää meitä koetuksissa. Miksi hänestä olisi mukavaa pitää meitä keskellä kiusauksia ja vaikeuksia? Hän ei saa kunniaa lastensa koettelemuksista, vaan niiden tuloksista!Näistä taisteluista selviää ainoastaan käymällä ne läpi. Koulusta pääsit lopulta pois läpäisemällä loppukokeen. Jos et selvinnyt, olisit joutunut takaisin samalle luokalle.

Israelilaisilla oli vähän samanlaista, kun Jumala toi heidät Punaiselle merelle. Jumala koetteli kansaansa. Hän vei heidät tuhon partaalle. Heitä ympäröi sivuilta vuoret, edessä meri ja takana vihollinen.Jumala pani kansansa tähän tilanteeseen odottaen tietynlaista reaktiota. Hän halusi heidän tajuavan avuttomuutensa. Hän halusi kuulla heidän sanovan: "Me muistamme, kuinka Jumala päästi meidät vitsauksista. Me muistamme, kuinka hän johti meidät ulos siitä kärsimyksen pätsistä, jossa teimme tiiliä ilman olkia ja työskentelimme vailla lepoa. Jumala vapautti meidät silloin ja hän tulee tekemään sen uudelleen! Iloitkaamme hänen uskollisuudestaan. Hän on Jumala ja hän on antanut meille lupauksia, jotka hän aikoo pitää. Hän varjelee meidät kaikilta vastaamme tulevilta vihollisilta."
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

OIKEA LAULU VÄÄRÄLLÄ PUOLELLA

ViestiKirjoittaja noomi » 19.12.2013 06:57

    Kuva

OIKEA LAULU VÄÄRÄLLÄ PUOLELLA
by David Wilkerson | October 5, 2010

Kun israelilaiset joutuivat koettelemuksiin, oliko heidän todella tarkoitus ilmaista kiitollisuuttaan kaiken keskellä? Kun heidät oli piiritetty ja he olivat toivottomassa tilanteessa, odottiko Jumala heiltä sellaista reaktiota?

Kyllä, ehdottomasti! Tämä juuri oli vaikeuksien voittamisen salaisuus. Jumala näet haluaa meiltä jotain ollessamme keskellä ylipääsemättömiä vaikeuksia ja koetuksia. Hän haluaa meidän antavan hänelle kiitosuhrin!

Uskon apostoli Jaakobin löytäneen tämän salaisuuden kehottaessaan: "Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin vaikeuksiin.." (Jaak.1:2). Hän sanoi: "Älä anna periksi! Rakenna uhrialttari sydämeesi ja uhraa iloista kiitosta koetustesi keskellä."

Tietysti israelilaiset uhrasivat Jumalalle kiitos- ja ylistysuhrin, mutta he tekivät sen väärällä puolella Punaista merta! Kyllä, kansa riemuitsi läpi yön, mutta Jumala ei iloinnut siitä. Jokainen voi huutaa kiitollisena voiton jälkeen. Jumala asetti Israelin kansalle kysymyksen:" Ylistätkö minua ennen kuin lähetän apua, kun olet yhä taistelun keskellä?"

Jos israelilaiset olisivat iloinneet "koetuksen puolella" Punaista merta, he olisivat voineet välttyä uudesta koetuksesta Maaran lähteellä. Jos he olisivat läpäisseet Punaisen meren koetuksen, Maaran vedet eivät olisi maistuneet katkeralta vaan makealta. Israel olisi nähnyt vesilähteitten pulppuavan kaikkialla aavikossa, eikä heidän olisi tarvinnut kulkea janoissaan.

Jumala auta meitä laulamaan oikea laulu koetuksen puolella taisteluita. Tämä tuottaa suurinta iloa taivaalliselle Isällemme.

Käytkö juuri nyt läpi elämäsi vaikeimpia aikoja? Jos näin on, laula! Ylistä! Sano Herralle: "Sinä voit tehdä sen, olet vapauttanut minut aiemmin ja voit vapauttaa minut nyt. Minä lepään ilossa."
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KIITOKSEN AIKA!

ViestiKirjoittaja noomi » 20.12.2013 07:17

    Kuva


KIITOKSEN AIKA!
by David Wilkerson | October 6, 2010

Kysymys kiitoksesta heräsi minussa vastikään kohdatessani suuria henkilökohtaisia vaikeuksia. Kirkkorakennuksemme tarvitsi mittavia töitä. Seurakuntalaisten ongelmat kasaantuivat. Kaikki tuntemani ihmiset olivat jonkin laisessa koetuksen ajassa. Sydäntäni painoi se kaikki.

Menin toimistooni ja istuin alas tuntien itseni todella huonoksi. Aloitin valitukseni Jumalalle: "Herra, kuinka kauan aiot pitää minut tässä tulessa? Kuinka kauan minun tulee rukoilla näiden asioiden puolesta, ennen kuin teet mitään? Milloin vastaat minulle, Jumala?"

Yhtäkkiä Pyhä Henki laskeutui ylleni ja tunsin häpeää. Henki kuiskasi sydämelleni: "David, ala nyt vain kiittää minua. Tuo minulle kiitosuhri kaikesta siitä, mitä olen sinulle menneisyydessä tehnyt ja siitä, mitä tulevaisuudessa tulen tekemään. Kiitä minua, niin yhtäkkiä kaikki näyttää erilaiselta!"

Nuo sanat jäivät mieleeni. Ihmettelin itsekseni: "Mitä Herra tarkoittaa kiitosuhrilla? Kävin läpi Raamattuani ja ällistyin löytäessäni siihen viittaavia jakeita:

• "Uhratkoon kiitosuhreja ja kertokoot riemuiten hänen töitään" (Ps.107:22).
• "Sinulle minä uhraan kiitosuhrin ja huudan avukseni Herran nimeä" (Ps.116:17).
• "Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä" (Ps.95:2).
• "Käykää hänen portteihinsa kiittäen, hänen esikartanoihinsa ylistystä veisaten" (Ps.100:4).

Me elämme aikaa, jona korkein pappimme Jeesus on jo antanut Isälleen uhrin omalla verellään syntiemme sovitukseksi. Kristus on pyyhkinyt pois kaikki syntimme. Niitä ei enää muisteta. Meidän sovituksemme on saatettu päätökseen.

Kuten israelilaisten, myös meidän tulee lähestyä Jumalan esikartanoita Psalmin 100 mukaisesti kiittäen ja ylistäen. Meidän tulee tuoda mukanamme kaksi "vuohta". "Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: ’Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit’ ”(Hoos. 14:2). Sana uhrimulli tässä edustaa huuliamme tai sanojamme. Lause tarkoittaa kirjaimellisesti hepreaksi: "Me uhraamme sinulle nuoret mullit, eli huulemme."

Meidän tulee antaa kiitosuhrimme ”kahtena vuohena”: huultemme tai äänemme uhri. Jumala sanoo: "Tuo minun läsnäolooni kiitoksesi sanat. Puhu, laula minun ylistystäni!"

Meidän ei tule enää tuoda Jumalalle veriuhreja, ei hopeaa eikä kultaa sovitukseksi. Sen sijaan meidän tulee antaa hänelle ylistyksen ja kiitoksen uhri huuliltamme: "Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät"(Hebr.13:15). "Huultemme hedelmä" on kiitollisuus ja ylistys!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

MISSÄ SINÄ SEISOT

ViestiKirjoittaja noomi » 21.12.2013 05:33

    Kuva

MISSÄ SINÄ SEISOT
by David Wilkerson | October 7, 2010

Toisessa Mooseksen kirjassa kerrotaan siitä, miten Jumala aikoi näyttää Moosekselle kirkkautensa ja olemuksensa. Se olisi paljon enemmän kuin ystävyyttä, jopa enemmän kuin läheisyyttä. Tämän Jumalan haluaisi kaikkien kärsivien omiensa tuntevan.

Herra kertoi Moosekselle aikovansa näyttää tälle oman kirkkautensa: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan"(2 Moos.33:19). ”Ja hän sanoi vielä: ’Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon… Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle. Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi”(2 Moos.33:20 -22).

Tässä raamatunkohdassa käytetty hepreankielen sana kirkkaus tarkoittaa ”oma itseni” Jumala sanoi siis Moosekselle: ”Menen ohitsesi hyvin läheltä.” Kohta on käännetty myös näin: ”Minä kätken sinut kallion koloon ja suojelen sinua voimallani, kunnes olen mennyt ohitse.”

Tätä apostoli Paavali tarkoitti sanoessaan, että me olemme ”kätketyt Kristukseen”. Kun aiheutamme Jumalalle pettymyksen, kun syyllistymme syntiin valkeutta vastaan, meidän ei pidä jäädä lankeemukseen. Meidän tulee sen sijaan juosta Jeesuksen luo, kätköön kallion suojaan. Paavali kirjoittaa: ”Isämme …joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus”( 1 Kor. 10: 1,4).

Minkä ihmeellisen ilmestyksen Jumala antoi siis itsestään Moosekselle? Mikä on totuus hänestä, joka meidän pitäisi pyhittää sisimmässämme? Se on tämä:

”Herra sanoi Moosekselle: "… Ole siis huomenaamuksi valmis; ja nouse huomenaamuna Siinain vuorelle ja seiso siellä minua vastassa vuoren huipulla… Niin Herra astui alas pilvessä, ja Mooses asettui siellä hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä. Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: ’Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen’ ”( 2 Moos. 34:1,2 ja 5-7).

Se ilmestys oli Jumalan koko kuva. Herra sanoi Moosekselle: ”Tule ylös vuorelle huomen aamuna. Minä annan sinulle toivon, joka pitää sinut pystyssä. Näytän sinulle sydämeni, niin kuin et ole vielä koskaan nähnyt sitä.” Mitä ”kirkkautta” Mooses anoikaan Jumalalta?

Tätä: Jumala, joka on ” laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta”.

Tämä kirkkaus ilmeni täydellisesti Kristuksessa. Kaikki, mitä on Isässä, on ruumiillistunut Pojassa. Jeesus lähetettiin maailmaan tuomaan meille tämän kirkkauden.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN ÄÄNENSÄ TUNTEMISESTA

ViestiKirjoittaja noomi » 22.12.2013 09:47

    Kuva
HÄNEN ÄÄNENSÄ TUNTEMISESTA
by David Wilkerson | October 8, 2010

Ne, jotka todella tuntevat Jumalan, ovat oppineet tunnistamaan erityisesti hänen äänensä. Hän haluaa sinun olevan täydellisen vakuuttunut siitä, että hän haluaa puhua sinulle ja kertoa asioita, joita et ole ikinä ennen kuullut tai nähnyt.

Jumalan äänen kuulemiseen tarvitaan kolmea asiaa:

1. Järkkymätön luottamus siihen, että Jumala haluaa puhua sinulle. Sinun täytyy olla täysin vakuuttunut tästä. Hän on puhuva Jumala, ja hän haluaa sinun tuntevan hänen äänensä, jotta voisit tehdä hänen tahtonsa mukaisesti. Se, mitä Jumala sinulle kertoo, ei ole ristiriidassa Raamatun kirjoituksien kanssa.
2. Laatuaika ja hiljaisuus. Sinun täytyy suostua pysähtymään ollaksesi Jumalan kanssa ja antaa kaikkien muiden äänten haipua. Kyllähän Jumala haluaa puhua meille kaiken päivää. Joka kerta, kun hän on halunnut rakentaa jotain elämässäni, hänen äänensä on kuulunut vasta, kun olen sulkenut pois kaikki muut äänet.
3. Pyydä uskoen. Me emme voi saada mitään Jumalalta (mukaan lukien hänen äänensä kuuleminen), jollemme todella usko, että hän on kykenevä välittämään ajatusmaailmansa meille, jotta voisimme ymmärtää hänen täydellisen tahtonsa!

Jumala ei kiusaa! Hän ei anna vihollisen pettää sinua. Kun Jumala puhuu, rauha seuraa perässä eikä saatana pysty imitoimaan sitä.

"Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä" (Joh. 10:2-5).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN RAKKAUDEN SYVYYS

ViestiKirjoittaja noomi » 23.12.2013 06:21

    Kuva

JUMALAN RAKKAUDEN SYVYYS
by David Wilkerson | October 11, 2010

Paavali sanoi Jumalan rakkaudesta: Se käy yli kaiken ymmärryksen. Se on avara, korkea ja syvä. Tahdon tässä pureutua Jumalan rakkauden syvyyteen.

”… ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa”(Ef.3:17 -20).

Olen viime aikoina saanut kirjeitä uskostaan luopuneilta ja taas ensimmäiseen rakkauteensa palanneilta uskovilta. Eräs kirjoitti: ”Olen saanut anteeksi. Rakastin Herraa, mutta elin vuosia kauheassa synnissä. Olen palannut, mutta minun on vaikea uskoa anteeksiantoa. Pelkään, ettei Jumala voi antaa anteeksi menneitä, sanomattoman kauheita syntejäni. En löydä sielunrauhaa. En tunne Herran läsnäoloa.” Toinen kirjoitti: “Olen tehnyt niin hirveitä syntejä. Haluan tulla takaisin Jeesuksen luo, mutta koen Jumalan hylkäävän minut. Olen tehnyt syntiä valkeutta vastaan. Pelkään, etten saa anteeksi. Olen pahimpia syntisiä.”

Luopiot saavat herätyksen, monet heistä tulevat takaisin. He ovat väsyneet lankeamaan huumeisiin, alkoholiin, himoihin: väsyneet maailmaan. Minulle kerrotaan: ”Vaivuin moraalittomuuteen, syvälle karkeisiin synteihin.” He luulevat, että Jumalalla on jonkinlainen rakkauden ja armon raja. Ikään kuin hän sanoisi jossakin kohdassa: ” Olet vastustanut minua liian usein. Olet hyljännyt kaikki tarjoukseni – kaikki varoitukseni. Nyt astuit rajan yli. Sinun sydämesi on kylmä. Saatana on linnoittautunut sinuun.” Monet luopiot ovat liian häpeissään ja luulevat ajautuneensa synnissään ohi armon ajan. He eivät voi kuvitella, että Jumala voisi rakastavana ja armahtavana kumartua heidän syntielämänsä syvyyteen.

Joona teki suuren synnin juostessaan pakoon Jumalan hänelle antamaa tehtävää. Hänen tottelemattomuutensa takia monien veri vaadittaisiin hänen käsistään. Valaan vatsassa Jumala kohtasi hänet hänen syntinsä ja kapinansa suurimmassa syvyydessä(ks. Joona 2). Joona uskoi, että
Jumala oli hyljännyt hänet tämän synnin takia. ”Sinä syöksit minut syvyyteen, … Minä ajattelin: Olen karkotettu pois sinun silmiesi edestä… Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti”( Joona 2:3 -7). Kun hän vajosi syvyyden pohjalle, hän sai tuoreen kosketuksen, erityisen kutsun. Hän sai anteeksi, vapautui syyllisyydestä. Tämä todistaa Pyhän Hengen työstä meidän ollessamme syvimmässä synnissä. Ei kukaan ole mennyt liian pitkälle, ei ketään ole heitetty pois. Pyhä Henki tekee työtään monissa ja sanoo: ”Tee parannus. Olen tullut rotkosi pohjalle tuomaan sinut takaisin.”

Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta! Ei mikään! ”Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme”(Room. 8:35, 37 -39).

Jeesuksen veri ojentuu meidän syntimme syvyyteen tarjoten vapautta, anteeksiantamusta, armoa ja sovitusta Isän kanssa. Kuinka syvälle oletkin vajonnut, rakkaus ja anteeksiantamus menevät syvemmälle.

Voi sitä hänen rakkautensa syvyyttä!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TULET HYVÄKSYTYKSI KRISTUKSEN KAUTTA

ViestiKirjoittaja noomi » 24.12.2013 07:52

    Kuva


TULET HYVÄKSYTYKSI KRISTUKSEN KAUTTA
by David Wilkerson | October 12, 2010

Se, joka haluaa päästä rauhaan itsensä kanssa, lopettakoon oman napansa ympäri pyörimisen ja kuunnelkoon paremminkin Jumalan sanaa. Levätköön siinä, kysymättä mitään, puhtaan, kalliin ja lopullisen voiton varassa. Jumalan sana ei koskaan muutu. Minä muutun: olemukseni, tunteeni, kokemukseni, olosuhteeni muuttuvat jatkuvasti, mutta Jumalan sana on sama eilen ja tänään ja ikuisesti.

Meidän on tärkeätä ja oleellista tajuta, että uskovan ainoa määritelmä paikalleen Jumalan edessä on Kristus. Se antaa valtavasti voimaa, vapautta ja siunausta. ”Sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa”( 1 Joh. 4:17). Tässä on jotain täydellisen ihanaa!

Kannattaa miettiä tätä: kurja, viheliäinen, syyllinen, synnin orja, saatanan kahleorja, maailman vannoutunut ihailija, ikuisen helvetin oma, jonka suvereeni armo on nostanut, vapauttanut täysin saatanan otteesta, synnin hallinnasta, pahuuden voimasta – saanut anteeksi, pesty, vanhurskautettu, tuotu Jumalan lähelle, Kristuksen vastaanottanut, häneen ikuisesti samaistunut niin, että Pyhä Henki voi sanoa: ”Sellainen kuin hän (Kristus) on, sellainen hänkin on tässä maailmassa”.

Tämä kaikki näyttää liian hyvältä ollakseen totta. Varmastikin se on liian hyvää meille. Kiitetty olkoon Jumala kaikesta armostaan ja kiitetty olkoon Jumalan Kristus, jolle tämän antaminen ei ole liian hyvää. Jumala antaa itselleen ominaisesti. Hän tahtoo olla Jumala arvottomuudestamme ja saatanan vastustuksesta huolimatta. Hän tahtoo toimia itsensä arvoisella tavalla ja niin, että se antaa arvon myös hänen rakkautensa Pojalle.

J.B. Stoney’lta koottua materiaalia David Wilkersonin hartauskirjoituksiin.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VOITTO KRISTUKSEN KAUTTA

ViestiKirjoittaja noomi » 25.12.2013 07:15

    Kuva

VOITTO KRISTUKSEN KAUTTA
by David Wilkerson | October 13, 2010

Jumalan kunnia ja hänen Poikansa arvollisuus ovat aina mukana hänen meihin kohdistuvassa toiminnassaan. Niinpä kaikki, joka voisi mahdollisesti viedä meiltä iankaikkisen siunauksemme, on poistettu niin, että taivaallinen kirkkaus on vahvistettu ja vastaus valmiina vihollinen jokaiseen vaateeseen.

Jos on kyse lankeamisesta, hän on antanut kaikki meidän lankeemuksemme anteeksi.
Jos on kyse synnistä, hän on tuominnut synnin ristillä ja poistanut sen.
Jos on kyse syyllisyydestä, se on peruutettu ristin veren kautta.
Jos on kyse kuolemasta, hän on ottanut pois sen pistimen ja antanut sen oikeastaan meidän omaisuudeksemme.
Jos on kyse saatanasta, hän on nujertanut tekemällä tyhjäksi tämän voiman.
Jos on kyse maailmasta, hän on vapauttanut meidät siitä ja katkaissut linkit, jotka yhdistivät meidät siihen.

Niin, rakas uskova lukijani, meistä itsestämme on kiinni, olemmeko Raamatun opetettavina, vetoammeko Jumalaan hänen sanaansa perustuen, jos uskomme, mitä hän sanoo. Voimme vielä lisätä: jollei niin olisi, olemme edelleen synneissämme, synnin vallan alla, saatanan otteessa, pahuuden osana ja kohteena, ilman Kristusta, ilman Jumalaa maailmassa ja alttiina Jumalan laimentamattomalle vihalle – ikuisen tulen rangaistukselle.

Kunpa ihana Pyhä Henki voisi avata Jumalan kansan silmät näkemään oikea paikkansa, täysi ja ikuinen vapautus yhteydessä Kristukseen, joka kuoli heidän puolestaan ja jossa he itsekin ovat kuolleet ja siten päässeet kaikesta vihollisen vallasta.

J.B. Stoney’lta koottua materiaalia David Wilkersonin hartauskirjoituksiin.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN TUNTEMINEN HÄNEN TOIVOMALLAAN TAVALLA

ViestiKirjoittaja noomi » 26.12.2013 07:47

    Kuva


JUMALAN TUNTEMINEN HÄNEN TOIVOMALLAAN TAVALLA
by David Wilkerson | October 14, 2010

Jeesus sanoi: ”Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän” (Joh 14:9). Meidän ei pidä nähdä Jeesusta sellaisena kuin ihminen opettaa, vaan niin kuin Pyhä Henki hänet ilmoittaa. Jumala tahtoo meidän tuntevan ja näkevän itsensä juuri niin! Meidän tulee saada näky Jumalalta ja todistus Kristukselta. Silloin vasta voimme tuntea Jumalan, niin kuin hän itse tahtoo hänet tunnettavan.

Ymmärtääkseni Jumala tahtoo meidän tuntevan hänen Poikansa näin: ”Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa”(Jaak.1:17).

Jeesus oli lahja! Jumala paketoi kaiken omansa Jeesukseen – ”hän antoi ainokaisen Poikansa” (Joh 3:16). Kristus on Jumalan hyvä ja täydellinen lahja, joka on tullut meille taivaalliselta Isältä.
Näetkö sinä Jeesuksen Jumalan täydellisenä lahjana itsellesi? Näetkö hänet sellaisena, ettet tarvitse muuta elämiseen iloisena, voittoisana, vanhurskaana, täynnä rauhaa ja lepoa?

Aikoja sitten, ennen kuin sinut oli luotu, Jumala näki, mitkä sinun kipusi ja tarpeesi olisivat. Hän tiesi edeltä käsin, miten ongelmasi ratkaistaisiin. Hän ei paketoinut vastauksiaan jonkinlaiseksi ohjekirjaksi tai ”vastausarmeijaksi”. Ei, hän antoi meille kaikille yhden ainoan ratkaisun kriiseihimme ja tarpeisiimme: yksi Ihminen, yksi Tie, yksi Vastaus kaikkeen tarvitsemaamme on Jeesus Kristus.

Jumala sanoo sinulle: ” En halua sinun elävän huomista varten! Kun katsot taaksepäin, voit nähdä, että tänään olisi voinut olla sinun paras aikasi. Jeesus ei voi olla huomenna parempi tai vahvempi sinua varten, kuin hän on juuri tällä hetkellä. Mikset voisi antaa minun olla Jumala sinulle tänään?”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron