Lyhyet David Wilkerson / Syksy 2013 - Talvi 2013-2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

HÄNESSÄ ME ELÄMME, LIIKUMME JA OLEMME

ViestiKirjoittaja noomi » 06.01.2014 08:15

    Kuva

HÄNESSÄ ME ELÄMME, LIIKUMME JA OLEMME
by David Wilkerson | November 4, 2010


Paavali sanoi:” Hänessä me elämme, liikumme ja olemme” (Ap.t.: 17:28 ). Jumalan miehet ja naiset elävät tässä hyvin pienessä piirissä; heidän elämänsä, jokainen liikkeensä ja koko olemuksensa on kääritty Kristuksen asioihin.

Tunteakseen vain Kristuksen täytyy olla jatkuvasti Pyhän Hengen ilmestyksen virrassa. Jos Pyhä Henki tuntee Jumalan mielen, jos hän tutkii Isän syvimmät ja salatuimmat asiat ja jos hän on elävän veden virtaava kaivo, niin sen kaivon veden täytyy olla Kristuksen jatkuvaa, loppumatonta ilmestystä. Se odottaa kaikkia Herran palvelijoita, jotka haluavat odottaa Herraa – hiljaa, uskossa uskoen ja luottaen, että Pyhä Henki ilmaisee Jumalan mielen.

Tänään me tarvitsemme hänen pettämätöntä sanaansa, totista ja elävää ilmestystä. Samuel sai sellaisen Jumalalta ja koko Israel tiesi siitä. Kun Samuel puhui, hänen äänensä kuului kaikkien maan äänien keskellä eikä yksikään sana jäänyt kuulematta.

Tänään monet yrittävät seuloa kaikkia ääniä kuullakseen Jumalan selvän sanan. Jumalan pyhät väsyvät äänten ryöpyssä, löytäen vain muutaman jyvän totuutta. Vain Kristus on valo! Koko maailma on pimeydessä ja vain valo karkottaa pimeyden. Saatat olla pimeässä paikassa juuri nyt.

Pietari sanoi: ”Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niin kuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta” (2 Piet.1:19).

Paavali sanoi: ”Sillä Jumala, joka sanoi: ’Loistakoon valkeus pimeydestä’, on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa”(2 Kor. 4:6).

Johannes sanoi:” pedon valtakunta pimeni. Ihmiset purivat tuskissaan kielensä verille”(Ilm.16:10).

Sinun hyvät työsi eivät karkota pimeyttä, eivätkä meidän saarnamme sosiaalisista asioista lävistä sitä. Mitkään henkilökohtaiset kokemuksesi eivät tee sitä. Menen vielä askeleen edemmäksi – edes se, että sidot pimeyden voimia, ei auta ilman Kristuksen kirkkauden säteilyä. Kaikki pimeys katoaa Jumalan kunnian heijastuessa Jeesuksen Kristuksen kasvoista! Opiskelkaamme Kristusta yksin salaisessa kammiossa. Me palvelemme samaa Jumalaa, ja meitä opettaa sama Pyhä Henki kuin kaikkia muita, jotka ovat tunteneet Kristuksen täyteydessään.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KORNELIUS PELASTI PERHEKUNTANSA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.01.2014 06:07

Kuva

KORNELIUS PELASTI PERHEKUNTANSA
by David Wilkerson | November 5, 2010

“Ja Kesareassa oli mies, nimeltä Kornelius, sadanpäämies niin kutsutussa italialaisessa sotaväenosastossa.. Hän oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, ja antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa” (Ap.t.10:1-2).

Korneliuksen elämä todistaa, että Jumala etsii kokosydämistä antautumista, kuuliaisuutta ja jatkuvaa rukousta. Mieti, miten tämä Jumalalle omistautunut mies pelasti talonsa ja mitä kaikkia ihmeitä hänen hartautensa tuotti.

Kornelius oli päättänyt lujasti, että hänen ja hänen perhekuntansa pitäisi päästä osalliseksi Jumalan täyteydestä, että itse asiassa kieltäytyi syömästä löytääkseen Jumalan. Ruoka oli toisarvoista hänen hengellisen nälkänsä ja Jumalan ikävöintinsä rinnalla. Päiväkausien paasto ilman vastaavaa Jumalan nälkää ja janoa ei saavuta mitään. Itse asiassa on parempi syödä kuin paastota taivaallisten siunauksien ansaitsemiseksi. Jumalan nälkäisen sydämen halu syödä ruokaa vähenee.

Korneliuksen tulisi saattaa meidät kaikki häpeään. Hänellä ei ollut opetuskasetteja, hänellä ei ollut edes opettajaa. Hän ei ollut juutalainen käännynnäinen vaan Jumalaa ikävöivä mies. Hän oli oppinut ”kantapään” kautta. Ei ollut seminaareja, ei kokoontumisia eikä mitään ”miten-saada-se-Jumalalta” -kirjoja. Hänessä ei ollut vielä edes Pyhää Henkeä kehottamassa rukoilemaan ja etsimään Jumalan kasvoja. Silti hän paastosi ja rukoili jatkuvasti.

Hänen rukouselämänsä teki hänestä almujen antajan. Jumala ei ollut vieläkään vastannut rukoukseen, joka koski hänen omaa perhekuntaansa, silti hän antoi runsaskätisesti kaikille tarpeessa oleville. Hänen omat tarpeensa eivät vallanneet hänen aikaansa, huomionsa kohdetta ja rahan käyttöään.

Rukoilevat ihmiset saavat aina Jumalan huomion ja kuulevat Jumalan puheen. Niin se on ollut alusta pitäen.

Voit pelastaa oman perhekuntasi samaan tapaan, kuin Kornelius pelasti omansa. Yhden päivän ihmeen tuloksena hänen koko perhekuntansa pelastui ja täytettiin Pyhällä Hengellä. Yhtenä päivänä hänen talonsa vaihtui hengellisestä sokeudesta ihmeelliseen valoon ja elämään. Vain, koska tämä mies päätti pelastaa perhekuntansa. Jumala auttakoon meitä ottamaan vakavasti kadotettujen perheidemme ja ystäviemme puolesta rukoilemisen.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PERILLE PÄÄSEVÄT

ViestiKirjoittaja noomi » 08.01.2014 07:26

    Kuva

PERILLE PÄÄSEVÄT
by David Wilkerson | November 10, 2010

“Sillä, jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi, etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä sanoen: ’Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi' ”(Luuk.14:28- 30).

Jeesus puhui nämä sanat maallisen vaelluksensa loppupuolella haluten varoittaa seuraajiaan siitä, ettei hyvä tarkoitus riitä vaikeitten aikojen läpi pääsemiseen. Monilla seuraajista ei ollut sitä, mikä tarvittiin perille pääsyyn asti.

Pahin tapahtuu, kun alussa hyvänä päämääränä on pitää kiinni Kristuksesta ja kasvaa kypsään opetuslapseuteen. Sitten kuitenkin ajautuu pois, käyden kylmäksi ja välinpitämättömäksi. Perustus laskettiin kyllä hyvin, mutta ei päästy tavoitteeseen, koska ei ensin laskettu kustannuksia. Varat loppuivat. Hän pääsi niin pitkälle ja sitten luopui yrityksestä.

Jumala, herätä meidät. Anna meidän tajuta, että kaikki muutumme. Ei voi seisoa paikallaan. Joko muutut päivittäin enemmän Kristuksen kuvan kaltaiseksi tai palaat yhä enemmän lihallisen itsesi teille. Paavali sanoo niille, jotka päättävät pitää kiinni Kristuksesta maksoi, mitä maksoi, ottavat ristinsä, kieltävät itsensä ja seuraavat Kristusta: ”Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin muuttaa Herra, joka on Henki”(2 Kor.3:18 ).

On ihanaa nähdä niitä, jotka jaksavat loppuun asti. He kasvavat Kristuksen viisaudessa ja tiedossa. He loittonevat tämän maailman iloista, ja heistä tulee yhä enemmän taivasmielisiä. Heidän hengelliset aistinsa harjaantuvat, ja he pystyvät entistä selvemmin erottamaan, mikä on Jumalasta, mikä lihan aikaansaannosta. Mitä vanhemmaksi he tulevat, sitä enemmän heidän Kristus-nälkänsä lisääntyy. He katkaisevat kaikki maalliset yhteytensä ja haluavat lisääntyvästi olla Kristuksen kanssa kirkkaudessa. Heille kuolema on voitto ja suurin palkinto saada kutsu hänen läsnäoloonsa, hänen viereensä ikuisesti. Eivät he taivasta etsi, vaan Kristusta kirkkaudessa.

Voit olla varma siitä, että Kristuksella on palatessaan ihana seurakunta, joka innokkaasti haluaa olla hänen kanssaan. Siihen kuuluvat ne, jotka ovat irronneet tästä maailmasta ja kiinnittyneet niin häneen, siirtyminen katoavasta katoamattomuuteen on vain pikku rakkaudenaskel hänen läsnäoloonsa.

Olet saattanut kaatua tässä kilpailussa, mutta voit nousta ja juosta taas. Jeesus ei anna sinun jäädä makaamaan radalle, väsyneenä, raajarikkona. Hän nostaa sinut heikenneille polvillesi ja antaa sinulle yliluonnollisen voiman juosta loppuun asti.

Hän ei hylkää sinua. Armon tähden pääset maaliin ja siellä Herra seisoo maalinauhan luona ja sanoo: ”Hyvin tehty!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KAALEB

ViestiKirjoittaja noomi » 09.01.2014 06:17

    Kuva

KAALEB
by David Wilkerson | November 11, 2010

Kaaleb, jonka nimi merkitsee, voimaa vaativa, vahva, on Herraan kiinnittyvän esikuva. Häntä ei voinut erottaa Joosuasta, joka taas edustaa jatkuvasti Herran kanssa kulkevaa, elämän harhapoluista huolimatta.

Kaaleb oli lähtenyt vakoilijoiden mukaan Jordanin ylitse, jossa Pyhä Henki vei hänet Hebroniin – ”kuoleman paikkaan”. Aabraham ja Saara oli haudattu sinne, niin kuin Iisak, Jaakob ja patriarkat. Myöhemmin sieltä alkaisi Daavidin kuninkuus. Peloissaan Kaaleb kiipesi ylös kuuluisaa rinnettä. Usko virtasi hänen sydämeensä. Hän ylisti tuota pyhitettyä paikkaa ja siitä lähtien halusi Hebronia omakseen.

Kaalebista oli kerrottu, että ”hän oli uskollisesti seurannut Herraa” (4 Moos.14:24). Hän ei epäröinyt koko elämänsä aikana. Kahdeksankymmentäviisivuotiaana hän saattoi todistaa: ”ja olen vielä tänä päivänä yhtä voimakas, kuin olin sinä päivänä, jona Mooses minut lähetti; niin kuin voimani oli silloin, niin se on vielä nytkin: minä kykenen sotimaan, lähtemään ja tulemaan. (Joos. 14:11).

Vanhoilla päivillään Kaaleb kävi kovimman taistelun.”Anna minulle siis tämä vuoristo (Hebron)… (Joos.14:12). Silloin Joosua siunasi Kaalebin, Jefunnen pojan, ja antoi hänelle perintöosaksi Hebronin”(Joos.14:13).
Niin Hebron tuli kenissiläisen Kaalebin, Jefunnen pojan, perintöosaksi, sen tähden että hän oli uskollisesti seurannut Herraa, Israelin Jumalaa”(Joos.14:14).

Sanoma on ihana. Ei riitä se, että on kuollut synnille, päässyt täydellisyyteen joskus menneisyydessä. Meidän pitää kasvaa Herrassa loppuun asti! Pitää kiinni hengellisestä voimasta ja vahvuudesta epäröimättä. ”Seurata uskollisesti Herraa” vielä vanhallakin iällä.

Hebron, Kaalebin perintöosa tarkoittaa suomenkielellä yhdistymisen paikka. Mihin yhdistymisen?

Kuolemaan! Ei vain kuolemaan synnille Jordanissa, vaan elämään kuoleman paikassa. Elämään niiden kanssa, jotka ovat yhdistyneet Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemiseen. ”Anna minulle tämä vuoristo”, oli Kaaleb rukoillut. Toisin sanoen: ”anna minun mennä kuolemaan itselleni”. Täällä Aabraham oli rakentanut alttarin uhratakseen poikansa ja täällä Kaaleb ja hänen heimonsa asuisi, jatkuvassa yhteydessä elävän uhrin kanssa.

Kaalebin kokosydämisyys Herrassa oli tuottanut Jumalan lapsiin pyhän tulen. Kun kahden ja puolen sukukunnan lapset kääntyivät pois ja yhdistyivät maailmaan ja sen epäjumalanpalvelukseen, Kaalebin suku vahvistui Herrassa!

Jumala haluaa meidän kaikkien pääsevän paikkaan, jossa on Pyhän Hengen lepo, ilo ja rauha. Se edellyttää hänen seuraamistaan ”kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi” loppuun asti (Mark.12:30).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

METSÄKYYHKYSET

ViestiKirjoittaja noomi » 10.01.2014 09:09

    Kuva


METSÄKYYHKYSET
by David Wilkerson | November 12, 2010

Jumala on auttanut minua kestämään läpi rasitusteni näyttämällä kuningas Daavidin salaisen toivon. Daavid, joka valitti murheissaan, ihmetellen, miksi Jumala oli vihainen hänelle. Hän rukoili Jumalaa ”vetämään käden povestansa ja hävittämään vihollisen”(ks. Ps.74:11). Daavidista näytti, kuin Jumalan viholliset pääsisivät valtaan. Murheessaan hän siksi rukoili: ”Älä anna pedolle alttiiksi metsäkyyhkysesi sielua, älä iäksi unhota kurjiesi elämää”(Ps.74:19).

Daavidin lailla me aloimme nähdä itsemme pahan ansojen ja paulojen ympäröiminä pikku metsäkyyhkysinä. Useina koetuksen aikana minua on lohduttanut nähdä itseni hänen kyyhkyläisenään. Se lepää hänen lupauksillaan pelastaa pahan pauloista. Kyyhkyläisinä me kaipaamme päästä rakkaan Vapahtajamme läsnäoloon.

Näen Kristuksen tulemisen luokseni kyyhkysen – hänen Pyhän Henkensä – muodossa jatkuvan rakkauden ja huolenpidon ilmaisuna. Kuinka sanomattoman ihmeellistä on, että sellainen suuri ja majesteettinen Jumala voisi alentua vaivautumaan minun metsäkyyhkysen tarpeisiini. Hänhän laskeutui kyyhkysenä Kristuksen päälle tämän kastehetkessä.

Jumalan lapsi, oletko juuri nyt vaikeiden aikojen keskellä? Onko kodissasi kärsimystä? Sattuuko sinuun itseesi? Oletko ihan sekaisin ajoista kaiken tämän vakavuuden keskellä? Muista, että olet Herran pikku kyyhkyläinen eikä hän koskaan luovuta sinua pahan valtaan. Hän pelastaa sinut vihollisen kaikissa ansoista ja näyttää, kuinka paneutunut hän on sinun tarpeisiisi hädän hetkellä. Siinä hän on, vierelläsi, joka aika, kyyhkysenä, kuiskaten, kertoen rakkaudestaan sinua kohtaan.

Salomo sanoi puhuessaan Kristuksesta: ”Hänen silmänsä ovat kuin kyyhkyset vesipurojen partaalla, jotka ovat maidossa kylpeneet ja istuvat runsauden ääressä”(Kork.v.5:12). Seurakuntaa, Kristuksen rakastettua hän kuvaa: ”yksi ainoa on minun kyyhkyseni, puhtoiseni…"(Kork.v.6:9).

Me olemme yhtä Kristuksessa – hänen kyyhkyjään- kyyhkyläisiään.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Kun sinulla on kipuja

ViestiKirjoittaja noomi » 11.01.2014 10:08

    Kuva

Kun sinulla on kipuja
01.07.2010 09:00
David Wilkerson

Tavalla tai toisella meihin kaikkiin koskee. Jokainen kantaa oman kipunsa taakkaa.

Kun sinua on loukattu syvästi, kukaan ei voi poistaa sisäisiä pelkojasi ja syvintä ahdistustasi. Ei paras ystäväkään voi ymmärtää, millaista taistelua käyt läpi tai kuinka pahasti olet haavoittunut.

Onko jossain lääkettä särkyneeseen sydämeen? Onko parannusta noihin syviin, sisäisiin kipuihin? Voiko palasia laittaa takaisin paikoilleen ja tehdä sydämestä entistä vahvemman? Kyllä! Ehdottomasti voi! Jos ei niin olisi, Jumalan Sana olisi huijausta ja Jumala itse olisi valehtelija. Niin ei voi olla!

Jumala ei luvannut sinulle kivutonta elämäntietä. Hän lupasi sinulle "pakotien". Hän lupasi auttaa sinua kestämään kivut. Hän vahvistaa askeleitasi, kun heikkous panee sinut horjumaan.

Meidän rakastava Isämme sanoi: "Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää." (1.Kor. 10:13)

Taivaallinen Isä vartioi väsymättömin silmin. Hän havaitsee jokaisen liikkeesi, pullottaa jokaisen kyyneleesi. Hän samaistuu tuskiisi, tuntee kaiken kipusi. Hän ei ikinä salli sinun hukkuvan kyyneliisi, ei kivun heikentää mieltäsi. Hän lupaa tulla hätiin oikealla hetkellä, pyyhkimään pois kyyneleesi ja antamaan vaikeroinnin sijaan ilon.

Sinulla on mahdollisuus tehdä sydämesi onnelliseksi ja iloita Herrassa. Jumalan katse on suuntautunut sinuun - ja hän kehottaa nousemaan ylös ja pudistamaan päältäsi kaikki nuo epäilyksiä aiheuttavat pelot.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

AVAIN KAIKKEEN VAPAUTUKSEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 12.01.2014 09:45

    Kuva


AVAIN KAIKKEEN VAPAUTUKSEEN
by David Wilkerson | November 15, 2010



Pyhä Henki antoi Daavidille ilmestyksen, joka on avain kaikkeen vapautukseen. Daavid voisi sanoa: "Syy siihen, miksi Jumala vapautti minut kaikista vihollisistani, kaikista murheistani ja helvetin voimista, on se, että olen arvokas hänelle. Minun Jumalani iloitsee minusta!"

"Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun" (Ps.18:20). Tarvitsetko vapautusta himosta, viettelyksestä tai taistosta? Tai kenties ongelmasta, joka on henkinen, hengellinen tai fyysinen? Avain voittoosi löytyy yllä olevasta Raamatun jakeesta. Jumala on mielistynyt sinuun! Olet kallisarvoinen hänelle!

Korkeassa Veisussa Herra sanoo morsiamestaan: "Kuinka kaunis olet, kuinka suloinen, sinä rakkaus, riemuinesi!" (Kork.v.7:6). Kolme jakeen hepreankielistä sanaa: kaunis, suloinen, riemuinen, ovat synonyymejä. Kaunis tarkoittaa arvokasta, suloinen viittaa nautintoon ja riemuun. Nämä sanat kuvaavat Jeesuksen ajatuksia morsiantaan kohtaan häntä katsellessaan. Jeesus katsoo häneen ja sanoo: "Kuinka kaunis, suloinen ja riemuitseva oletkaan. Rakkaani, sinä olet minulle arvokas."

Vastavuoroisesti morsian riemuitsee: "Minä olen rakkaani oma, ja minuun on hänen halunsa" (7:10). Tämä lause tarkoittaa: Hän juoksee minun perässäni riemuissaan. Hän seuraa minua, koska olen niin arvokas hänelle.

Nämä samat ajatukset löytyvät läpi Psalmien kirjan. "Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa" (Ps.147:11). "Sillä Herra on mielistynyt kansaansa, hän kaunistaa nöyrät pelastuksella" (Ps.149:4).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN PUHDASTA ARMOA

ViestiKirjoittaja noomi » 13.01.2014 08:27

    Kuva

JUMALAN PUHDASTA ARMOA
by David Wilkerson | November 16, 2010

Jesajalla oli ilmestys Jumalan suuresta mieltymyksestä meihin. Hän profetoi: "Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut: sinä olet minun. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi kuljet, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta" (Jes.43:1-2).

Jesaja ei puhunut kirjaimellisesti tulvasta tai tulesta, vaan siitä, mitä ihmiset käyvät läpi hengellisesti ja henkisesti. Israel oli tuohon aikaan vangittuna. Heidän tulvansa olivat taisteluita. heidän tulensa kiusauksia ja heidän virtansa koettelemuksia. Nämä kaikki olivat saatanan yrityksiä tuhota ja päästä Jumalan kansan hallitsijaksi.

Jesajan sanat olivat sanoma puhtaasta armosta Israelia kohtaan. Kansa oli vankeudessa aivan omaa tyhmyyttään ja mielettömyyttään. Jumala lähetti tämän särkyneen profeetan sanomaan: " Jumala haluaa minun kertovan teille, että te kuulutte hänelle."

Juuri nyt saatat itse olla keskellä virtojen pyörteitä. Tunnet ehkä näiden taistojen tai kiusausten uhkaavan nielevän sinut. Sinun tulee ymmärtää näistä raamatullisista esimerkeistä se, että Herra ei aina rauhoita vesiä. Hän ei aina pidä tulvia poissa tai sammuta tulia.

Hän kuitenkin lupaa: "Minä kuljen kanssasi kaiken sen läpi. Tämä koettelemus tai olosuhde ei tuhoa sinua. Se ei saa sinua valtaansa. Joten, kulje eteenpäin. Pääset ulos toisella puolella, ja minä olen vierelläsi."
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA HALUAA VAPAUTTAA SINUT

ViestiKirjoittaja noomi » 14.01.2014 07:14

    Kuva


JUMALA HALUAA VAPAUTTAA SINUT
by David Wilkerson | November 17, 2010

Kun kolme heprealaista lasta heitettiin tuliseen pätsiin, eräs neljäs mies oli siellä heidän kanssaan: Jeesus! Tuli ei polttanut heitä. Itse asiassa heidän vaatteensa tai hiuksensa eivät edes haisseet savulta. Tällaisen vapautuksen Jumala haluaa antaa sinulle hengellisessä laaksossasi.

Miksi Jumala haluaa vapauttaa sinut? Oletko ehkä tehnyt jotain tyynnyttääksesi hänet? Oletko ehkä rukoillut enemmän? Vietätkö enemmän aikaa lukien Raamattua? Tämä kaikki on hyvää, mutta Jesajalla oli todellinen ilmestys sanoessaan: "Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan... Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi" (Jes.43:4-5).

Jumala sanoi Israelille Jesajan 43 luvussa: "Joudut käymään läpi tulien ja tulvien, mutta älä pelkää, minä kuljen kanssasi kaikkien niiden läpi. Minä vapautan sinut vain sen vuoksi, että sinä olet minun. Minä tunnen sinut nimeltä. Sinä olet minun sydämeni riemu."
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

OLET KALLISARVOINEN JUMALALLE

ViestiKirjoittaja noomi » 15.01.2014 07:16

    Kuva

OLET KALLISARVOINEN JUMALALLE
by David Wilkerson | November 18, 2010

"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta, se on Jumalan lahja, ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi" (Ef.2:8-9).

Vaikka eläisit 500 vuotta, et eläisi tarpeeksi pitkään miellyttääksesi Jumalaa teoillasi. Ei väliä, kuinka kovasti yrittäisit puhdistaa itsesi, Jumala ei hyväksy sinun lihaasi; se ei voi uudistua. Kaikki liha pantiin pois ristillä. Nyt uusi Kristus-ihminen on tullut esiin. Todellinen usko on luottamusta siihen, mitä hän on tehnyt vuoksesi.

Saatat sanoa: " Voi, kyllä minä uskon että Jumala on mielistynyt uskollisiin pastoreihin. He rukoilevat ja viettävät niin paljon aikaa hänen Sanansa äärellä. Voin myös uskoa, että vanhimmat ovat kallisarvoisia hänelle. He ovat kestäneet kärsimyksiä, koetuksia ja taisteluita ja selviytyneet niistä voittajina. On vaikeaa uskoa, että tällainen ongelmainen, epäonnistuva uskova kuin minä olisin kallisarvoinen Jumalalle. Hän varmasti inhoaa minua, koska elämäni on täyttä vuoristorataa. Minulla on ongelmia, joista en näytä pääsevän eroon. Uskon hänen yhä rakastavan minua, mutta on hän varmasti pettynyt minuun."

Ymmärrä Jesajan ihmeellinen profetia armosta, kun Jumala sanoi: "Minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun"(Jes.43:1). Tämä profetia lausuttiin kaikille, joita oli ryöstetty, tuhottu, jahdattu ja heitetty vankeuteen - kaikki oman tyhmyytensä ja epäuskonsa vuoksi.

Juuri silloin Jumala sanoi heille: "Nyt, kaikkien epäonnistumisiesi jälkeen, minä tuon sinulle toivonsanoman vain, koska sinä olet minun!"
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron