Lyhyet David Wilkerson / Syksy 2013 - Talvi 2013-2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

MEIDÄN PAIMENEMME YHÄ RAKASTAA EKSYNEITÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 05.02.2014 06:33

    Kuva


MEIDÄN PAIMENEMME YHÄ RAKASTAA EKSYNEITÄ
by David Wilkerson | January 12, 2011

Meidän suuri paimenemme rakastaa jokaista lammastaan, joka joutunut harhaan koetusten, kiusausten, kipujen ja haavojen vuoksi. Meidän ei ikinä tule syyttää paimentamme siitä meidän hylkäämisestä, koska hän kulkee yhä vierellämme ja valvoo meitä kaiken aikaa.

Juuri nyt saatat kokea olevasi lankeamassa johonkin houkutukseen. Mikä tahansa kamppailusi syy onkin, olet päättänyt, ettet enää lähde Herran luota. Kieltäydyt antamasta periksi synnille. Sen sijaan olet ottanut Jumalan sanan sydämeesi.
Daavidin tavoin saatat olla lopen uupunut. Olet ehkä tullut siihen pisteeseen, että tunnet itsesi täysin avuttomaksi. Vihollinen yrittää hukuttaa sinua epätoivoon, pelkoon ja valheisiin.

Koetuksesi saattaa käydä yhä merkillisemmäksi ja selittämättömämmäksi. Haluan sinun tietävän, ettei ole väliä sillä, mitä olet käymässä läpi, Pyhä Henki haluaa tehdä eläväksi sinulle Jahve Roin, Herran sinun paimenesi. Sinulla on paimen joka haluaa painaa rakkautensa jäljen sydämeesi.

Jeesus vakuuttaa meille: "En ikinä hylkää enkä jätä sinua." Meidän taivaallinen Isämme, Jahve Roi, Herra meidän paimenemme, on ilmoittanut itsensä meille psalmissa 23. Hän sanoo meille: "Tunnen sinut nimeltä, minä tiedän, mitä olet käymässä läpi. Tule, lepää minun armossani ja rakkaudessani. Älä yritä ymmärtää kaikkea. Hyväksy vain rakkauteni sinua kohtaan ja lepää rakastavassa sylissäni. Minä olen herrojen Herra. Olen majesteetillinen ja pyhä Jumala. Haluan sinun tuntevan olemukseni. Juuri tällä hetkellä haluan näyttää itseni sinulle Jahve Roina. Haluan sinun tuntevan minut rakastavana, välittävänä paimenenasi. Minä haluan sinun lepäävän siinä varmuudessa, että autan sinut hellyydessäni ja rakkaudessani läpi kaikkien koetusten."
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN NIMENSÄ ON ANTEEKSIANTAMUS

ViestiKirjoittaja noomi » 06.02.2014 08:43

    Kuva

HÄNEN NIMENSÄ ON ANTEEKSIANTAMUS
by David Wilkerson | January 13, 2011

“Kuka on Jumala, niin kuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi ja käyt ohitse perintösi jäännöksen rikosten? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hänellä on halu laupeuteen. Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen(Miika 7:18 -19).

Miten meidän Jumalamme eroaa kaikista muista maailman jumalista? Tiedämme hänen tietysti olevan kaikkien niiden yläpuolella, kaikin tavoin erillään muista. Yhdestä asiasta kuitenkin erotamme Jumalamme muista: nimestä. Hän on anteeksiantava Jumala. Raamattu ilmoittaa Herran Jumalana, joka antaa synnit anteeksi. Hänellä ainoalla on siihen voima ja valta. “Kuka on Jumala, niin kuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi”(Miika 7:18 ).

Tämä Jumalan nimi esiintyy läpi koko Raamatun.

• Nehemia julisti: ”Mutta sinä olet anteeksiantava Jumala, armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa: sinä et heitä hyljännyt” (Neh.9:17). Tarkka käännös ”anteeksiantavalle” olisi ”häntä ei tarvitse lepytellä” tai ”anteeksiantamuksen Jumala”.
• Mooses pyysi Jumalalta saada nähdä hänen kirkkautensa. Hän ei kuitenkaan saanut nähdä Herran kasvoja, vaan tämä näytti kirkkautensa ilmaisemalla nimensä. Minkä nimen Jumala sitten ilmaisi Moosekselle? "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit "(2 Moos.34:6 -7).
• Daavid antaa meille saman hepreankielisen kuvauksen Jumalasta.”Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat”(Ps.86:5). Daavid kirjoitti nämä sanat oman vaikean henkilökohtaisen kokemuksensa pohjalta.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

YKSIN USKOSTA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.02.2014 07:12

    Kuva

YKSIN USKOSTA
by David Wilkerson | January 19, 2011

Jumalan anteeksiantamuksen saa vain uskon kautta. Sitä ei voi järkeillä. Kristuksen veren meille tuottama sovitus on niin syvä, niin suloinen, niin salaperäinen, että se käy yli inhimillisen ymmärryksen. Voimme nähdä lain vaatimukset. Saatamme tuntea tuomion alaisuutta, pelkoa ja syyllisyyttä väärien tekojemme tähden. Taivaallinen Isämme kuitenkin seisoo rakastavana vieressämme kaikissa tilanteissa valmiina auttamaan.

Kristuksen veri, Isän rakkaus, Herran halu antaa anteeksi: kaikki nämä siunaukset on mahdollista tuntea vain uskon kautta. "Vanhurskas on elävä uskosta"(Gal.3:11).

Saatat ihmetellä: “Kuinka monta kertaa Herra antaakaan anteeksi minun lankeamiseni aina vain samaan syntiin?” Lepää siinä varmuudessa, että uskomaton anteeksiantamus on rajaton. Joka kerta, kun teet syntiä, voit mennä Jeesuksen luo ja löydät joka kerta päästön siitä. Herran anteeksiantamus ei kuitenkaan ole epäviisas tai sokea. Varmasti Taivaallinen Isämme antaa meille anteeksi, mutta jossain kohdin hän kurittaa saadakseen meidät lakkaamaan synnistä. ”Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa "(Heb.12:6).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

SYVYYDESSÄ DAAVIDIN RUKOUKSESTA TULI HARRAS

ViestiKirjoittaja noomi » 08.02.2014 09:43

    Kuva

SYVYYDESSÄ DAAVIDIN RUKOUKSESTA TULI HARRAS
by David Wilkerson | January 21, 2011

Epätoivoissaan Daavid huusi Herraa: “Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä”(Ps.130:2). Tämä kuulostaa minusta kuolevan miehen anomiselta. Daavid ei ilmeisestikään lausunut vain ”ajatusrukousta”. Hän makasi kasvoillaan maassa – rikkinäisenä, murheissaan, huutaen Jumalaa avuksi sydämensä pohjasta. ”Oi, Pyhä Jumala, sinun täytyy kuulla minun huutoni! En jaksa enää. Syntini on aina minun edessäni. Hukun pelkooni. hyvä Jumala, ole minulle armollinen.”

Daavid tunsi sielunsa tarvitsevan vapautusta. Hän kääntyi Jumalan puoleen löytääkseen sen. Hän lisäsi:” Olen pahassa tilassa. Vain Herra voi auttaa minua nyt. En uskalla luottaa sielunhoitajiin, ystäviin, en edes omaan sukuuni. Ainut toivoni on rukouksessa. Aion rukoilla yötä päivää, kunnes Jumala kuulee anomiseni.”

Oletko koskaan ollut yhtä epätoivoinen? Oletko mennyt Herran kanssa kammioosi, langennut kasvoillesi ja huutanut häntä avuksesi? Tylsä, hiljainen, laiska rukous ei saa mitään aikaan. Jos et vuodata sydäntäsi Jumalalle, et oikeasti tarvitse parannusta, haluat vain ulos! Daavid todisti:
”Minä parun sydämeni tuskassa… eikä minun huokaukseni ole sinulta salassa”(Ps.38:8 -9).

Sinun pitää huutaa kovalla äänellä, niin kuin Daavid teki: ”Herra, kuule anomisesi! En päästä sinua, ennen kuin vastaat!”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUKA KEKSI TÄLLAISEN ELOONJÄÄMISSUUNNITELMAN?

ViestiKirjoittaja noomi » 09.02.2014 07:12

    Kuva

KUKA KEKSI TÄLLAISEN ELOONJÄÄMISSUUNNITELMAN?
by David Wilkerson | January 26, 2011

"Ja hänelle tuli tämä Herran sana: ´Mene pois täältä ja käänny itään päin ja kätkeydy Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella’ " (1 Kun. 17:2-3).

Kun Elia näki tulossa olevan kriisin, se varmasti saattoi hänet epätoivoon. Jumala oli kuitenkin tehnyt suunnitelman uskollisen palvelijansa pelastamiseksi. Hän ohjeisti profeetan: "Mene Jordanin itäpuolelle, niin löydät sieltä Keritin pienen puron. Saat siitä kaiken tarvitsemasi juomaveden. Olen myös antanut kuriirikorpeilleni käskyn tuoda sinulle ruokaa päivittäin."

Kuinka kukaan ikinä olisi tullut suunnitelleeksi tällaista pelastusta? Miten Elia olisi ikinä voinut kuvitella, että hänet lähetettäisiin piilossa olevalle purolle saamaan juomavettä. Kaikkialla maassa oli kova kuivuus? Kuinka hän olisi voinut kuvitella, että ryöstelevät linnut toisivat hänelle jokapäiväisen leivän. Nehän syövät kaiken, mihin vain upottavat nokkansa?

Myöhemmin Eliaa kohtasi vaikea aika, koska purokin lopulta kuivui. Silloin Jumala tuli apuun ja antoi profeetalleen uudet ohjeet. Hän sanoi: "Nouse ja mene Sarpatiin, joka on Siidonin aluetta, ja asetu sinne. Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä" (j. 9). Taaskin minun on kysyttävä - kuinka kukaan olisi osannut ajatella, että köyhä leskivaimo voisi ravita miestä päivä-, viikko- ja lopulta kuukausikaupalla itsekin ahdingon keskellä? Tosiasia on, että Jumala käyttää kaikkein halveksituimpia ja vähäpätöisimpiä maailmassa, omaksi kunniakseen. Hän sanoi Elialle: "Jos menet hänen luokseen ja teet kuten käsken sinun tehdä, sinä pysyt elossa. Kuuntele minua – tottele ohjaustani, niin selviät!"

Kuinka ihmeellinen todiste Jumalasta, joka on meidän neuvonantajamme, sielunhoitajamme ja eloonjäämisasiantuntijamme. Hän on suunnitellut jokaiselle lapselleen kaiken yksityiskohtaisesti auttaakseen meitä kohtaamaan kaikkein vaikeimmatkin ajat!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EN VOI PUHUA SINULLE… JOS ET

ViestiKirjoittaja noomi » 10.02.2014 06:24

    Kuva



EN VOI PUHUA SINULLE… JOS ET
by David Wilkerson | January 28, 2011

Valitettavasi monet uskovat eivät tunne Jumalan ääntä. Jotkut voivat vaeltaa kuukasia, jopa vuosia saamatta sydämelleen yhtään henkilökohtaista sanaa Herralta. Kyllähän Jumala puhui heille aiemmin. Vuosien kuluessa he kuitenkin oppivat vaientamaan hänen äänensä sydämestään. Toiset taas ovat sulkeneet äänen uskomalla hullutukseen, että jokainen mieleen puikahtava ajatus on Jumalan puhetta. Sellaiset ihmiset kerskuvat: ”Jumala sanoi minulle”. Silti heidän kuulemansa ”ääni” on vain heidän oman kateellisen lihansa puhetta!

Jos haluat tuntea ja kuulla Jumalan äänen tulevina päivinä, valmistaudu siihen, että hänen puhuu ensin puhdistuksesta, ennen kuin alkaa puhua johdatuksesta. Monet uskovat haluavat Jumalan auttavan heitä pitämään kiinni siitä, mitä he ovat ansainneet, miten he pitävät huolta perheestään, miten saada liikeasiat tai työuran sujumaan parhaalla tavalla. Todellisuudessa Jumala antaa johdatusta näissä asioissa vasta sitten, kun on puhunut heille käskyistään.

”Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne ”(Joh 15:17). Jumala haluaa puhua sinulle ensin käytöksestäsi kotona vaimoasi (miestäsi) tai lapsiasi kohtaan. Siitä, että olet äkkipikainen, kannat kaunaa, et anna anteeksi. Hän osoittaa sinulle jokaisen peitellyn, salaisen asian elämässäsi, mutta hän tekee sen rakastaen. Hän sanoo: ”Tahdon olla neuvonantajasi, sielunhoitajasi, johdattajasi, suojelijasi, huolenpitäjäsi. Tahdon kulkea kanssasi kaikkien koetusten ja vaikeuksien läpi. Haluan siunata ja varjella sinua Henkeni avulla.

Ensin sinun kuitenkin täytyy tunnustaa minulle kaikki sydämesi salatut epäjumalat. Pidät niistä kiinni juuri nyt, mutta sinun täytyy päästää irti. Emme voi kulkea yhdessä, jos emme voi olla samaa mieltä sydämesi asioista.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUOLEMA ON VOITTO?

ViestiKirjoittaja noomi » 11.02.2014 07:18

    Kuva



KUOLEMA ON VOITTO?
by David Wilkerson | February 2, 2011

Paavali sanoi näin: "Kuolema on voitto" (Fil.1:21). Tällainen puhe on täysin vieras nykyajan hengellisessä sanastossamme. Meistä on tullut tämän puoleisen elämän palvelijoita, ja niin menettäneet halumme päästä olemaan Herran kanssa.

Paavali sanoi: "Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi" (Fil. 1:23). Uskoon tulleiden takia hän kuitenkin ajatteli, että on parempi ehkä "pysyä kuoressaan" eli, niin kuin hän sanoo "elää lihassa".

Oliko Paavalin tapa suhtautua kuolemaan jotenkin sairas tai epäterve? Eikö hän kunnioittanut elämää, jolla Jumala oli siunannut häntä? Ei todellakaan! Paavali eli elämäänsä täysillä. Hänelle elämä oli lahja ja hän käytti sitä hyvin taistellakseen hyvän taistelun. Hän oli voittanut "kuoleman odan" pelon ja pystyi nyt sanomaan, että on "parempi kuolla ja olla Herran kanssa kuin pysyä lihassa."

Ne, jotka kuolevat Herrassa, ovat voittajia. Me tänne jääneet taas olemme häviäjiä. Lopullinen parantuminen ei ole kuolemassa: ylösnousemuksessa on! Kuolema on taival, joka saattaa joskus olla kivulias. Sillä ei ole väliä, kuinka paljon kipu ja kärsimys aiheuttavat tuhoa tälle ruumiille. Sitä ei kannata edes verrata siihen sanoin kuvaamattomaan kirkkauteen, joka odottaa tuon taipaleen läpi käyneitä.

Mikä hyvänsä kuolemanviesti huolettaa meitä. Yritämme olla miettimättä sitä. Ne, jotka puhuvat paljon kuolemasta, ovat mielestämme jotenkin sairaita. Joskus saatamme puhua siitä, minkälainen taivas mahdollisesti olisi, mutta suurimman osan aikaa kuoleman aihe on tabu.

Kuinka erilaisia ensimmäiset uskovat olivatkaan! Paavali puhuu paljon kuolemasta. Itse asiassa meidän ylösnousemustamme kuolleista on Uuden Testamentissa sanottu "siunatuksi toivoksi". Nykyään kuolemaa pidetään tunkeilijana. Se katkaisee siteemme hyvään elämään, johon olemme tottuneet. Olemme täyttäneet elämämme materialla siinä määrin, että vajoamme pohjalle elämämme painosta. Maailma on saattanut meidät ansaan materialismillaan. Emme enää kestä ajatusta siitä, että joutuisimme jättämään kauniit kotimme, ihanat tavaramme ja rakkaamme. Me näytämme ajattelevan: "Olisi liian suuri menetys kuolla juuri nyt. Rakastan kyllä Herraa, mutta tarvitsen aikaa nauttiakseni omaisuudestani. Olen naimisissa. Minun täytyy koetella vielä härkiäni. Tarvitsen lisää aikaa."

Oletko huomannut, että nykyään puhutaan hyvin vähän taivaasta tai tämän maailman jättämisestä? Sen sijaan meitä pommitetaan neuvoilla, kuinka voisimme käyttää uskoa hyväksemme saadaksemme lisää kaikkea. Miten vääristynyt tämä kuva onkaan Jumalan iankaikkisuustarkoituksista! Ei ihme, että niin moni uskova pelkää kuoleman ajatustakin. Totuus kuitenkin on se, että olemme kaukana Kristuksen kutsusta hyljätä maailma ja kaikki sen houkutukset. Hän kutsuu meitä kuolemaan. Kuolemaan rakennuttamatta itsellemme muistomerkkejä tai murehtimatta siitä, kuinka paljon meitä muistetaan kuoleman jälkeen. Jeesus ei jättänyt itsestään omaelämänkertaa, päämajarakennuksia, yliopistoa tai raamattukoulua. Hän ei jättänyt mitään muuta muistonsa vaalimista kuin leivän ja viinin.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

”JOOSEFLAISET”

ViestiKirjoittaja noomi » 12.02.2014 06:41

    Kuva

”JOOSEFLAISET”
by David Wilkerson | February 7, 2011

Joosefilla oli näky siitä, että Jumala tulisi käyttämään hänen elämäänsä voimallisesti. Näky vain näytti toiveunelta hänen kateellisten veljiensä myydessä hänet orjuuteen. Tulevat vuodet olisivat vaikeita ja täynnä epäoikeudenmukaisuutta Joosefin elämässä. Joosef näytti juuri päässeen jaloilleen, kun häntä syytettiinkin väärin perustein raiskausyrityksestä. Sen johdosta hän joutui vankilaan.

Koko tämän ajan Jumala valvoi Joosefin elämää. Lopulta kaaosmaisten vuosien jälkeen Joosef päätyi palvelemaan faaraon taloon. Aikanaan faarao nimitti hänet koko Egyptin hallitsijaksi.

Rakkaani, näin juuri Jumala työskentelee. Hän valmisti tätä miestä pelastamaan jäljelle jääneet. Jokaisesta sukupolvesta Herra nostaa ”joosefilaisia”. Hän vie nämä sitoutuneet palvelijat läpi vaikeuksien ja kiusausten vuosien koetellen ja vahvistaen heidän uskoaan.

Mitä tämä tarkoittaa? Raamattu sanoo Joosefin käyneen läpi tällaista: " hän oli lähettänyt heidän edellänsä miehen: Joosef oli myyty orjaksi. Hänen jalkojansa vaivattiin kahleilla, hän joutui rautoihin, siksi kunnes hänen sanansa kävi toteen ja Herran puhe osoitti hänet puhtaaksi"(PS. 105:17- 19).

Herralla on myös näinä päivinä ”jooseflaisensa”. Siihen kuuluu vanhurskaita miehiä ja naisia, joita Herra on koskettanut ja kutsunut. He eivät juokse maineen tai onnen perässä. He haluavat vain elää ja kuolla täyttääkseen sen kutsumuksen, minkä Jumala on pannut heidän sydämellensä. Herra on luvannut, että heidän elämänsä on merkittävä Jumalan valtakunnassa.
Joosef kertoi veljilleen: "niin Jumala lähetti minut teidän edellänne säilyttääkseen teille jälkeläisiä maan päällä ja pitääkseen teidät hengissä, pelastukseksi monille. Ette siis te ole lähettäneet minua tänne, vaan Jumala; hän asetti minut faraon neuvonantajaksi ja koko Egyptin maan valtiaaksi" (1 Moos. 45:7-8 ).

Joosef pystyi katsomaan menneitä kärsimyksen vuosiaan ja todistamaan: "Herra lähetti minut tälle matkalle. Hänellä oli oma tarkoituksensa viedessään minut kaikkien näiden vaikeuksien läpi. Näen nyt, että kaikki minkä kävin läpi, on ollut johdatusta tähän hetkeen asti. Veljet, Herra on valmistanut minua auttamaan teitä. Hän järjesti kaikki nämä asiat, tuodakseen teidät armonsa alle, kuten hän teki minullekin."

Miten ihmeellinen oivallus Joosefilta. Mikä olisi tämän tarinan opetus Jumalan ihmisille tänään? Se on seuraava: Herramme on varjellut meitä menneisyydessämme ja hän tulee varjelemaan meitä tulevina päivinä. Kaikkein tärkein on hänen ikuinen tarkoituksensa kaiken takana. Hän on varjellut sinua, koska hänellä on tarkoitus sinua varten. Hän on asettanut jumalalliset teot valmiiksi sinua varten. Vain koeteltu, kiusaukset kestänyt ja kokeen läpäissyt uskova voi saavuttaa sen.

Nyt ei ole aran uskon aika. On aika jokaisen suuria koetuksia läpi käyneen uskovan astua esiin. Meidän Kapteenimme kutsuu meitä nousemaan ylös pelokkaan yhteiskunnan keskellä ja sitoutua "voiman uskoon". Meidän tulee tehdä Joosefin julistus: "Jumala lähetti minut teidän edellänne... pelastukseksi monille" (1 Moos. 45:7).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

NÄMÄ MIEHET OVAT OLLEET JEESUKSEN KANSSA

ViestiKirjoittaja noomi » 13.02.2014 08:45

Kuva

NÄMÄ MIEHET OVAT OLLEET JEESUKSEN KANSSA
by David Wilkerson | February 8, 2011

Apostolien kolmannesta luvussa näemme Pietarin ja Johanneksen menossa pyhäkköön ylistämään. Temppelin portin pielessä istui kerjääjä, joka oli ollut rampa syntymästään saakka. Tämä mies ei ollut kävellyt askeltakaan koko elämänsä aikana. Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, hän pyysi heiltä almuja. Pietari vastasi hänelle:" Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan" (Ap.t.3:6). Hän rukoili kerjääjän puolesta sanoen: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy" (3:6). Mies parantui välittömästi! Silkasta ilosta hän alkoi juosta pyhäkössä hyppien ja huutaen: "Jeesus paransi minut!"

Kaikki temppelissä ihmettelivät nähdessään tämän, koska he tunnistivat ramman miehen. Nähdessään kansanjoukon kerääntyvän Pietari ja Johannes alkoivat saarnata Kristuksesta, ja tuhannet pelastuivat. Kun he vielä saarnasivat, muutamat synagogan vartioston päälliköt ja hallitusmiehet "närkästyneinä siitä… kävivät heihin käsiksi" (Ap.t.4:1-2). Nämä korkea-arvoiset ja valtaa pitävät miehet kysyivät opetuslapsilta: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?" (4:7). Pyhän Hengen rohkaisema Pietari vastasi heille: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, joka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman" (4:10 -12).

Hallitusmiehet istuivat hämmentyneinä. Raamattu sanoo: "He ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa" (4:13). Sana tuntea tässä lauseessa tulee sananjuuresta jonka merkitys on "tuntea joku tunnusmerkistä (suom. huom. esim. arpi tai luomi)".

Mikä oli se merkki, joka oli tunnusomaista Pietarille ja Johannekselle? Se oli Jeesuksen läsnäolo. Heillä oli Kristuksen kaltaisuus ja Henki.

Ne, jotka viettävät aikaa Jeesuksen kanssa, eivät saa hänestä tarpeekseen. Heidän sydämensä rukoilee jatkuvasti Mestarin parempaa tuntemista, päästä lähemmäksi häntä ja kasvaa hänen teittensä tuntemisessa. Paavali lausuu: "Mutta itse kullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan" (Ef.4:7, ks. myös Room. 12:3). Mistä mitasta Paavali puhuu? Mitta tarkoittaa rajallista määrää. Toisin sanoen, olemme kaikki saaneet tietyn määrän Kristuksen pelastavaa tuntemusta.

Joillekin uskoville tämä alkuperäinen mitta riittää. He haluavat Jeesusta vain sen verran, että pääsevät pakoon tuomiota, tuntevat saaneensa anteeksi, pitävät hyvän maineen ja jaksavat olla joka sunnuntai tunnin kirkossa. Tällaisilla ihmisillä on päällä "ylläpitovaihde", ja he toivovat Jeesuksen täyttävän vain perusvaatimukset.

Paavali sen sijaan toivoi jokaiselle uskovalle seuraavaa: "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytysten kavalissa juonissa; vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus" (Ef.4:11 -15).

Paavali sanoi: "Jumala on antanut nämä hengelliset lahjat, jotta voisitte saada Kristuksen Hengen täyteyden. Tämä on elintärkeää, koska eksyttäjät haluavat ryöstää teiltä uskon. Jos olette juurtuneet Kristukseen ja kasvatte hänessä, mikään eksyttävä oppi ei teitä ”hetkauta”. Sellaiseen aikuisuuteen voi kasvaa vain haluamalla lisää Jeesusta."
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA ON HEIDÄN KANSSAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 14.02.2014 07:07

    Kuva

JUMALA ON HEIDÄN KANSSAAN
by David Wilkerson | February 10, 2011

"Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa" (Ap.t. 4:13).

Voimme lukea Apostolien tekojen neljännestä luvusta, kuinka Pietari ja Johannes seisoivat odottamassa tuomion julistamista. Juuri parannettu mies oli heidän vierellään. Siinä hän, lihaa ja verta, seisoi elävänä todistuksena siitä, että Pietari ja Johannes olivat olleet Jeesuksen seurassa. Pyhäkön johtomiehet, "nähdessään parannetun miehen seisovan heidän kanssansa, eivät voineet mitään sanoa" (Ap.t. 4:14).

Mitä Pietari ja Johannes tekivät päästyään vapaaksi? "He menivät omiensa tykö ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat heille sanoneet" (4:23). Jerusalemin pyhät iloitsivat kahden opetuslapsen kanssa. Sitten he rukoilivat: "Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi; ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta" (4:29 -30). He rukoilivat: "Jumala, kiitos siitä rohkeudesta, jonka olet antanut veljillemme. Tiedämme, että se on vain alkua. Oi Herra, pidä meidät kaikki rohkeina puhumaan pyhällä varmuudella. Anna kaikille ilmeinen todistus siitä, että sinä olet meidän kanssamme."

Pietari ja Johannes olivat epäilemättä nähneet ylimmäisen papin ilmeen muuttuvan ymmärtäessään heidän olleen Jeesuksen kanssa. Pietarin varmaan vilkutti Johannekselle silmää ja sanoi: "Jospa he tietäisivät. He muistavat ainoastaan sen, että olimme Jeesuksen kanssa viikkoja sitten. Eivät he käsitä, että olemme olleet ylösnousseen Mestarin kanssa siitä lähtien. Me olimme juuri hänen kanssaan yläsalissa. Olimme hänen kanssaan tänä aamuna rukoillessamme sellissämme. Heti päästyämme täältä ulos, tapaamme hänet jälleen."

Juuri näin käy miehille ja naisille, jotka viettävät aikaa Jeesuksen kanssa. Kun he ovat viettäneet aikaa Kristuksen kanssa, Hän on heidän kanssaan kaikkialla, mihin he menevät
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron