Lyhyet David Wilkerson / Kevät 2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

Lyhyet David Wilkerson / Kevät 2014

ViestiKirjoittaja noomi » 01.03.2014 07:18

Kuva

UUDEN LIITON SIUNATTU LAHJA
by David Wilkerson | December 31, 2013
[May 19, 1931 – April 27, 2011]

Sen jälkeen kun Jumalan Henki lähti kuningas Saulista, hänen puolisydäminen kuuliaisuutensa avasi hänet Saatanan vaikutukselle. Pian paha henki vaivasi Saulia, ja hän päätyi hakemaan neuvoa noidalta(ks. 1 Sam.28).

Ehkä lukiessasi Saulin elämänkertaa mietit: ”Saulhan yritti parhaansa, eikä se niin huonosti mennyt. Miksi Jumala oli niin ankara häntä kohtaan?”

Jumala sanoo meille tämän Raamatunkohdan välityksellä, että hän tarkoittaa, mitä sanoo! Hän sanoo: ”Minä osoitan, miltä minusta tuntuu sinun kuuliaisuutesi minua kohtaan. Haluan koko sydämesi, rakkautesi, ei vain puolisydämistä kuuliaisuutta!”

Jos Herran viesti Saulille olisi ollut epäselvä, voisimme vanhurskaasti sanoa, että hänen olisi pitänyt katsoa Saulia vähän läpi sormien. Tämä oli kuitenkin saanut erittäin tarkat ohjeet, eikä ollut epäilyn häivää siitä, mitä Jumala oli käskenyt hänen tehdä. Meidänkään ei sovi tänä päivänä epäillä sitä, mitä Jumala on puhunut meille. Me tiedämme, mitkä hänen käskynsä ovat, koska hän on ilmaissut ne meille Sanassaan ja Henkensä kautta meidän sydämessämme.

Saatat kysyä: ”Saulin tapaushan oli Vanhan Liiton aikaa, lain alla. Me elämme nyt armon alla. Varmaankaan Herra ei ole niin ankara meitä kuin Saulia kohtaan, kun me emme ole kuuliaisia.”

Jumalan Sana sanoo tästä asiasta Uuden Liiton, armon liiton aikana: ”Hänen, ’joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan’: niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! Sillä Jumala ei katso henkilöön”(Room.2:6- 11).

Yritän nyt vääntää rautalangasta, mikä on ero Vanhan Testamentin Saulin ja kaikkien Uuden Liiton uskovien välillä: Kun joku haluaa todella sydämestään totella Jumalan käskyjä, hän rakastaa ja kunnioittaa Jumalan Sanaa, ja Pyhä Henki antaa hänelle kaiken voiman ja taidon täyttää nuo käskyt. Siinä on Uuden Liiton siunattu lahja.



Kuva
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ONKO JUMALALLA VASTAUS KAIKKIIN KYSYMYKSIINI?

ViestiKirjoittaja noomi » 02.03.2014 08:12

    Kuva

ONKO JUMALALLA VASTAUS KAIKKIIN KYSYMYKSIINI?
by David Wilkerson | August 31, 2011
[May 19, 1931 – April 27, 2011]

Kuka tahansa uskova, joka haluaa miellyttää Jumalaa rukouselämällään, joutuu ratkaisemaan tämän kysymyksen: ”Onko Jumalalla kaikkea, mitä tarvitsen? Pitääkö minun mennä jonnekin muualle vastausta saamaan?”

Tämä näyttää yksinkertaiselta kysymykseltä, sellaiselta, jota ei pitäisi edes esittää. Useimmat uskovat vastaisivat välittömästi: ”Tietenkin, Jumalalla on kaikkea, mitä tarvitsen.” Kuitenkaan monet eivät ole kovin vakuuttuneita asiasta!

Sanomme uskovamme. Laulamme virsiä ja saarnaamme siitä. Kun sitten kriisi iskee, eikä Jumala näytä vastaavan, emme sittenkään usko hänellä olevan kaikkea, mitä tarvitsemme!

Paavali sanoo: ”Mutta minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa” (Fil. 4:19). Herralla on runsauden varastohuone, josta hän voi vastata kaikkiin tarpeisiimme.

Miksi Jeesuksen vertauksen vaikeuksissa ollut nainen kiusasi jatkuvasti väärämielistä tuomaria oikeutta pyytäen? Siksi, että hän tiesi vain tämän tuomarin voivan ratkaista hänen ongelmansa voimallaan ja auktoriteetillaan. Hän ei voisi mennä kenenkään muun luokse apua saamaan (ks. Luuk.18:1-8).

Kunpa meilläkin olisi sisäinen tieto siitä, että yksin Jumalalla on kaikki, mitä tarvitsemme. Silloin emme turhaan tähyilisi mihinkään muuhun voimanlähteeseen. Herra on oikeamielinen ja pyhä tuomari. Hänellä on kaikki viisaus, valta ja auktoriteetti kohtaamiemme vaikeuksien voittamiseen.

Jumala yritti neljäkymmentä vuotta vakuuttaa Israelin kansaa siitä, ettei heidän tarvitsisi koskaan olla minkään puutteessa. Hän olisi heidän jatkuva lähteensä ja huoltajansa. ”Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunannut sinua kaikissa kättesi töissä. Hän on pitänyt huolen sinun vaelluksestasi tässä suuressa erämaassa. Jo neljäkymmentä vuotta on Herra, sinun Jumalasi, ollut sinun kanssasi, eikä sinulta ole mitään puuttunut.'” (5 Moos. 2:7).

Jumala sanoi: ”Minun kanssani ette joudu näkemään puutetta tai vähyyttä. Minulla on kaikki, mitä tarvitsette!”

”Sillä Herra, sinun Jumalasi, vie sinut hyvään maahan… sinun ei tarvitse … mitään puutetta nähdä… sinä syöt ja tulet ravituksi” (5 Moos.8:7- 10).

Tänä päivänä Herra on vienyt meidät Luvattuun Maahan, Kristukseen! Jeesus on meille se paikka, jossa ei ole koskaan mitään puutetta. Hän edustaa jumaluuden täydellisyyden ruumiillistumaa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA TEKI KAIKEN YHDEN MIEHEN KAUTTA

ViestiKirjoittaja noomi » 03.03.2014 08:20

    Kuva

JUMALA TEKI KAIKEN YHDEN MIEHEN KAUTTA
by David Wilkerson | January 16, 2014
[May 19, 1931 – April 27, 2011]


PDF TXT Print Print

Mieti Israelin kansan surkeata asemaa Egyptissä. Jumalan kansa oli täysin raunioina, suurelta osin luopumuksessa. Saatana oli saanut Israelin kantapäänsä alle. Hän vaikutti sen ajan poliittisiin voimiin säätääkseen lakeja israelilaisia vastaan ja vainotakseen heitä. Vihollinen naureskeli ja pilkkasi Jumalan todistusta maan päällä.

Se oli Israelin historian pimeimpiä hetkiä, ja ajan pitkään kansa lannistui. He alkoivat luopua, himoiten Egyptin nautintoja ja aistillisuutta.

Epäjumalanpalvelus ja irstaus yleistyivät. Israelin tilanne näytti toivottomalta, ja kansakunnan usko hiipui hiljaa.

Mikä oli Jumalan vastaus tähän pimeyden nousevaan voimaan? Lähettikö hän ympäröivät valtakunnat Egyptiä vastaan? Kiihottiko hän sisäsotaan egyptiläisten keskuudessa? Lähettikö hän koston enkelit? Ei, Jumala ei tehnyt niin. Hänellä oli täysin erilainen suunnitelma, ja hän pani kätensä yhden ainoan miehen päälle ja nosti esiin Mooseksen.

”Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille. Hän on tehnyt Moosekselle tunnetuksi tiensä, Israelin lapsille suuret tekonsa. Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa”(Ps.103:6-8).

Mooses oli rukouksen mies, täysin sulkeutunut Jumalan läsnäoloon. Hän kieltäytyi kaikista Egyptin nautinnoista, levosta ja kiusauksista ja eli sen sijaan täysin Pyhän Hengen hallinnassa. Hänellä ei ollut mitään omaa ohjelmajulistusta. Hän hylkäsi kaikki inhimilliset kykynsä, luottaen ainoastaan suureen ”MINÄ OLEN” ainoana varustuksenaan ja lähteenään. Hän tuli pyhältä maaperältä ensikäden näkynään Jumalan pyhyys.

Niin, Israelin historian pimeimpänä hetkenä, kun näytti siltä, että vihollinen nielisi Jumalan kansani, Herra nosti esiin miehen, joka toimi todistajana sen keskellä. Tämä mies suisti maahan kokonaisen kansan, mutta nosti ylös toisen. Jumala teki sen yhden ainoan miehen kautta!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA TIETÄÄ, MIKÄ ON PARASTA MEILLE!

ViestiKirjoittaja noomi » 04.03.2014 06:42

    Kuva

JUMALA TIETÄÄ, MIKÄ ON PARASTA MEILLE!
by David Wilkerson | November 3, 2011
[May 19, 1931 – April 27, 2011]


PDF TXT Print Print

On aikoja, jolloin Jumala ottaa meiltä jotakin pois ja aikoja, jolloin rukoilemme jotakin, jota luulemme tarvitsevamme, eikä Jumala kuitenkaan anna sitä meille. Joka tapauksessa "... Herra tuntee vanhurskasten tien" (Ps.1:6). Jonakin päivänä Jumalan teot osoittautuvat olleen meidän ja hänen valtakuntansa parhaaksi!

Elämämme tyydyttää meitä parhaiten, kun olemme täydellisesti Jumalan tahdossa, teemme hänen työtään, elämme hänen valintojensa mukaan. Useimmat meistä ovat vakuuttuneita siitä, että itse tiedämme, mikä on tarpeen tekemään meidät tyytyväisiksi ja onnellisiksi. Useimmiten se, mikä mielestämme olisi parasta, kuitenkin tuhoaisi meidät! Jumala ei ole ihmiskunnan historiassa koskaan ottanut lapsiltaan mitään antamatta tilalle jotain parempaa, kauniimpaa ja tyydyttävämpää.

Jumalan parasta ei pitäisi pelätä. Hän ei ainoastaan tiedä, mikä on parasta sinulle, hän haluaa sinun myös saavan sen! Jos todella uskoisimme tämän, saisimme ihmeellisen levon, rauhan ja ilon elämäämme! Me emme murehtisi asioista, joista joudumme luopumaan. Tietäisimme, että meidät on vapautettu kaikista siteistä! Me sanoisimme: "Herra, jos otat tämän minulta, se varmasti merkitsee, että sinulla on jotain paljon parempaa minulle. Joten ota se - sinä saat sen!"

Rakas lukijani, meidän tulee levätä rakastavan Isämme käsissä! Meidän pitää päästä sellaiseen luottamukseen, että voimme sanoa: "Minulla on rakastava Isä, joka tahtoo minulle kaikkein parasta. Hän tietää kaiken!" Kuinka Job lopulta päätyi levon paikkaan? Hän vakuuttui siitä, että Jumala tiesi, mitä aikoi tehdä ja että hänellä oli kaikki hallinnassa! Job sanoi: "Sillä hän tietää, kussa minä kuljen. Jos hän tutkisi minut, kullan kaltaisena minä selviäisin"(Job 23:10).

Monet uskovat näkevät Jumalan toimivan elämässään, mutta silti miettivät: "Mitä jos epäonnistun? Mitä jos teen jotain väärin, ja Jumala vihastuu tai käy kärsimättömäksi? Pettävätkö kaikki hänen lupauksensa? Pitääkö minun tyytyä johonkin vähempään kuin hänen parhaaseensa?" Ei - ei ikinä! Jos sydämesi on oikea Jumalan edessä, jos käännyt aina hänen puoleensa ja etsit häntä kaikesta sydämestäsi, mikään ei voi muuttaa Hänen suunnitelmiaan sinua kohtaan!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KATSO PAHOLAISEN HYÖKKÄYKSIIN YLHÄÄLTÄPÄIN

ViestiKirjoittaja noomi » 05.03.2014 08:29

    Kuva

KATSO PAHOLAISEN HYÖKKÄYKSIIN YLHÄÄLTÄPÄIN
by David Wilkerson | January 8, 2014
[May 19, 1931 – April 27, 2011]


PDF TXT Print Print

Paholainen tulee hyökkäyksineen meitä kohti, mutta meidän ei tarvitse pelätä häntä. John Knox, eräs Britannian voimallisimmista julistajista on hyvä esimerkki siitä, miten voimme katsoa paholaisen valheita ylhäältä päin. Knoxin valtavan julistuksen vaikutuksesta kuninkaita ja kuningattaria tuli herätykseen. Hän eli vanhurskaan elämän, joka vahvisti hänen julistamaansa evankeliumia aivan loppuun asti. Hän ei tehnyt kompromisseja.

Viimeisinä vuosinaan Knox sairastui parantumattomasti. Saatana joutui kohtaamaan aikansa lopun. Tämä mies oli raivostuttanut helvettiä yhtä paljon kuin apostoli Paavali. Niinpä siinä lyhyessä ajassa, mikä Knoxilla oli jäljellä, paholainen päätti lähettää hänet ikuisuuteen pelossa ja epäuskossa.

Knox kirjoitti: ”Saatana on koetellut ja ahdistanut minua koko ikäni ajan. Tämänkertainen koetus on sattunut minuun kaikkein pelottavimmin. Hän on päättänyt niellä minut, tehdä minusta lopun. Aiemmin hän usein toi eteeni kaikki syntini. Hän yritti saada minut ansaansa tämän maailman houkutuksilla. Pyhä Henki kilpisti nuo hyökkäykset. Nyt paholainen on käyttänyt toista tapaa. Hän on keksinyt keinon saada minut uskomaan, että olin ansainnut taivaan omalla uskollisuudellani työssä.”

Knox tiesi, että pelastus on yksin uskon kautta. Hän oli julistanut tätä koko elämänsä ajan, väittäen selvästi, ettei kukaan voi pelastua oman vanhurskautensa kautta, teki hän kuinka hyviä töitä hyvänsä. Nyt Saatana yritti tuomita tämän julistajan kamppaamalla hänet omaan uskollisuuteensa.

Juuri ennen kuolemaansa Knox todisti: ”Siunattu olkoon Jumala, joka on antanut minun voittaa ja sammuttaa nämä palavat nuolet Raamatunkohdilla. Jumalan armosta olen, mitä olen, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo minussa. Jeesuksen Kristuksen kautta olen saanut voiton. Kiusaaja ei enää koske minuun tänä lyhyenä aikana. Pian saan vaihtaa kuolevaisen elämän siunattuun kuolemattomuuteen Jeesuksessa Kristuksessa!”

Kiitos Jumalalle tästä John Knoxin todistuksesta! Hän käytti Raamatun Sanaa Saatanaa vastaan ja Herra vapahti hänet. Hän meni kirkkauteen laulaen Jumalan kiitosta.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERRAN MIELEN JA TAHDON TUNTEMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 06.03.2014 15:16

    Kuva

HERRAN MIELEN JA TAHDON TUNTEMINEN
by David Wilkerson | November 21, 2011
[May 19, 1931 – April 27, 2011]


PDF TXT Print Print

”Sinä kuulet nöyrien halajamisen, Herra, sinä vahvistat heidän sydämensä, sinä teroitat korvasi”(Ps.10:17).

Tässä jakeessa Daavid osoittaa yksinkertaisen, kolmen askeleen suunnitelman Herran mielen ja tahdon tuntemiseen elämässäsi:

Rukoile häntä
Valmista sydämesi kuulemaan hänen äänensä
Hän antaa sinun tietää, eli Pyhä Henki puhuu sinulle.

Aivan pian Jumala aikoo vuodattaa kirkkautensa maljan sellaisessa määrin, ettei maailma ole koskaan ennen nähnyt. Pyhä Henki todistaa sen naapureillesi, työtovereillesi ja pelastumattomille perheenjäsenillesi.

Ihmiset kaikkialla tulevat tunnontuskiin ja kääntyvät kuolleista seurakunnistaan etsimään niitä, jotka vaeltavat Jumalan kanssa. Epätoivoissaan he etsivät niitä, joiden sydän on valmiina.

Jumala käyttää satojatuhansia tavallisia palvelijoitaan tässä lopunajan työssä, joka tapahtuu ihmiseltä ihmiselle. Niinpä kysyn sinulta: Haluatko sydämestäsi olla valmiina, jotta hänen työnsä saadaan päätökseen sinussa ja sinun kauttasi?

Tunnusta tänään Jumalalle: ”Herra, minä haluan elämäni olevan hyödyksi. Tiedän, että elän vain leivästä epätoivon erämaassa, mutta haluan elää!”

Sukella hänen sanaansa. Opi etsimään hän päivittäin. Kun valmistat sydämesi, löydät vallankumouksellisen voiman. Sen kautta elämääsi tulee tarkoitus ja täyteys. Tunteesi ja persoonallisuutesi muuttuvat, ja sinuun vuotaa voimaa.

Kun Jumala näkee sinut valmiina, hän tuo sinulle suuria tilaisuuksia työskennellä hänen hyväkseen. Sinun ei tarvitse edes lähteä kodistasi. Jumala tuo tarpeet ovellesi.

Voimallinen Jumala, jota palvelemme, valmistaa kansaansa juuri tällä hetkellä valtavaan työhön.

”Herra lähtee sotaan niin kuin sankari, niin kuin soturi hän kiihottaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudon ja karjuu, uhittelee vihollisiansa”(Jes. 42:13).

Valmista sydämesi kohtaamaan häntä! Anna valmistaa itsesi palvelijaksi, varustetuksi ja valmistetuksi hänen suurta Hengen vuodatustaan varten. Silloin hänen kirkkautensa tulee sinussa eläväksi!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PYHÄN TOTUUDEN LÄPITUNKEVAT NUOLET

ViestiKirjoittaja noomi » 07.03.2014 07:17

    Kuva

PYHÄN TOTUUDEN LÄPITUNKEVAT NUOLET
by David Wilkerson | October 21, 2011
[May 19, 1931 – April 27, 2011]


PDF TXT Print Print

Uskon, että Jumalan on saatettava meissä loppuun työnsä, ennen kuin voimme ottaa käyttöömme yhtään uuden liiton lupauksista. Mitä on työ, johon kaikki muut perustuvat? Jeremia sanoo:
”Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu”(Jer.32:40). Jumala tekee työtään edeltä käsin laittamalla meidän sydämiimme pelkonsa Pyhän Hengen kautta.

Jeremia puhuu tässä Jumalan uuden liiton varustuksista, ei vanhan. Jumala sanoo tässä hyvin selvästi, kuinka uuden liiton ensimmäinen työ tapahtuu: ”Minä panen pelkoni heidän sydämiinsä”. Hän antaa meidän tietää, ettemme itse voi saada sitä aikaan kätten päälle panemisella tai omilla yrityksillämme. Sen voi vaikuttaa meissä ainoastaan Jumalan Hengen työ.

Jumala sanoo meille tässä Raamatun kohdassa: ”Aion tehdä sinussa ihmeellisiä tekoja. Minä lähetän oman Henkeni asumaan sinuun ja annan sinulle uuden sydämen. Hän kuolettaa sinussa kaikki lihan teot ja johtaa sinut täydelliseen vapauteen synnistä. Hän jopa vaikuttaa sinussa tahtomisen ja tekemisen, että minun hyvä tahtoni tapahtuisi.

Henkeni tosin täytyy tehdä yksi työ sinussa ennen kaikkia muita töitä. Hän laittaa sydämeesi todellisen Jumalan pelon syntiin nähden. Hän istuttaa sisimpääsi syvän pelon pyhyyttäni kohtaan. Niin et joudu pois käskyjeni tieltä. Muutoin syntisi johtaa sinua jatkuvasti poispäin minusta.”

Yksinkertaisesti, Pyhä Henki muuttaa tapamme nähdä oma syntimme. Hän tietää, että me emme koskaan pääse vapaaksi, jollemme lakkaa katsomasta syntiämme liian kevyesti. Miten Pyhä Henki tekee tämän? Hän käyttää Jumalan Sanan tuomiota, pyhän totuuden läpitunkevia nuolia.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA MEIDÄN VANHURSKAUTEMME

ViestiKirjoittaja noomi » 08.03.2014 07:50

    Kuva

JUMALA MEIDÄN VANHURSKAUTEMME
by David Wilkerson | February 12, 2014
[May 19, 1931 – April 27, 2011]


PDF TXT Print Print

”Niinä päivinä ja siihen aikaan minä kasvatan Daavidille vanhurskauden vesan” (Jer.33:15). Mistä ”päivistä” Jumala puhuu tässä? Hän tarkoittaa aikaa, jolloin näky toteutuu ja ”vanhurskas vesa” ei ole kukaan muu kuin Herra Jeesus Kristus.

Rakas lukija, Jumala on toteuttanut tämän näyn oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Hän on perustanut seurakuntansa ja sen nimi ei ole Baptistikirkko tai Helluntaiseurakunta eikä muukaan nimi, vaan ”Herra, meidän vanhurskautemme”(Jer.33:16).

Vielä on kaikkein paras, ihana uutinen. Jumala sanoi, että seurakunta ”on oleva minulle kunniaksi ja iloksi, ylistykseksi ja kirkkaudeksi kaikkien maan kansojen edessä, jotka kuulevat kaiken sen hyvän, minkä minä sille teen; he peljästyvät ja vapisevat kaikkea sitä hyvää ja kaikkea sitä onnea, jonka minä sille annan”(Jer.33:9).

Jae tarkoittaa kirjaimellisesti: ”He pelästyvät ja hämmästyvät, täynnä Jumalan pelkoa ja kauhua.” Jumala siis sanoi, että hän tekee jotakin niin ihmeellistä, niin selvästi täynnä hänen runsasta rauhaansa ja totuuttansa, että ihmiset vapisevat pelosta.

Mikä aiheuttaa sitten pelon ja vapisemisen? Onko se kova tuomion sanoma, lain julistus vai Jumalan vihan ilmaus? Ei! Kaiken pelon ja vapisemisen aiheuttaa Jumalan hyvyyden ilmestyminen, hänen ansioton siunauksensa, kansalleen lupaamansa runsas rauha ja lepo.

Alkoivatko israelilaiset vaeltaa huolettomasti, laskien Jumalan pyhyyden tasoa, kun Jumala lupasi kansalleen vanhurskauden uskon kautta? Ei suinkaan. Pikemminkin hänen lupauksensa rauhasta ja levosta saivat heidät vapisemaan pelosta.

Me näemme kuvauksen pyhästä pelosta Mark.4:ssä. Kun myrsky uhkasi opetuslapsien henkeä, Jeesus moitti tuulta ja merta sanoen: ”Vaikene, ole hiljaa” (Mark.4:39). Miten opetuslapset suhtautuivat tähän? Raamattu kertoo: ”Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa: ’Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?’ "(Mark.4:41).

Miksi miehet ”valtasi suuri pelko”? Siksi, että Jeesus asetti myrskyn ja toi rauhan ja tyvenen. Lyhyesti sanottuna, he vapisivat nähdessään Kristuksen osoittavan hyvyyttään uskottomia, ansiottomia seuraajiaan kohtaan.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JEESUS TIESI, MITÄ HEIDÄN SYDÄMISSÄÄN OLI

ViestiKirjoittaja noomi » 09.03.2014 07:19

    Kuva

JEESUS TIESI, MITÄ HEIDÄN SYDÄMISSÄÄN OLI
by David Wilkerson | December 12, 2013
[May 19, 1931 – April 27, 2011]


PDF TXT Print Print

Opetuslapsilla ei ollut aavistustakaan siitä, mitä heidän sydämissään oli, mutta Jeesus tiesi ja hän johdatti heidät koetuksen paikkaan, kaiken paljastukseen. Hän käski niiden kahdentoista mennä veneeseen ja ylittää järven tietäen aivan hyvin, että myrsky nousisi aivan tuota pikaa.

Nyt nuo miehet luulivat olevansa Mestarin luottavaisia seuraajia. Olivathan he nähneet, miten tuhannet ihmiset saivat ruokaa kourallisesta kaloja ja muutamasta pienestä leivästä. Niinpä he astuivat veneeseen ja ajattelivat, etteivät enää koskaan epäilisi Jeesusta.

On kaksi eri asiaa nähdä pastorinne elämässä ihmeitä tekevää voimaa kuin kokea itse sitä samaa. Nyt, kun tuulet alkoivat puhaltaa ja aallot nousivat korkeammiksi, opetuslapset joutuivat koetukseen. Pian vene oli aivan täynnä vettä. Miehet alkoivat äyskäröidä sitä niin nopeasti, kuin pystyivät. Muutamassa minuutissa heidän veneensä näytti olevan vajoamassa.

Kuuntele, mitä näiden miesten sydämistä kumpusi koetuksen hetkellä: ”Herra, etkö välitä siitä, että olemme kuolemaisillamme? Me hukumme! Auta, Jeesus. Oletko Jumala vai etkö? Etkö välitä meistä?”

Jeesuksen omat opetuslapset kiusasivat häntä! Tosiaankin, he lausuivat melkein samoja sanoja, kuin israelilaiset olivat sanoneet Moosekselle, ja kiusasivat Herraa sanoen: "Onko Herra meidän keskellämme vai ei?” (2 Moos.17:7).

Kuitenkin Jeesus tiesi koko ajan, mitä hän aikoi. Hän olisi voinut käskeä tuulia ja aaltoja laantumaan kauan ennen. Hänellä oli voima ja valta tehdä milloin vain. Sen sijaan hän antoi opetuslapsien joutua testiin, kirjaimellisesti keskelle elämää tai kuolemaa.

”Mutta kun ilta tuli, menivät hänen opetuslapsensa alas järven rantaan, astuivat venheeseen ja lähtivät menemään järven toiselle puolelle, Kapernaumiin. Ja oli jo tullut pimeä, eikä Jeesus ollut vielä saapunut heidän luokseen; ja järvi aaltoili ankarasti kovan tuulen puhaltaessa. Kun he olivat soutaneet noin viisikolmatta tai kolmekymmentä vakomittaa, näkivät he Jeesuksen kävelevän järven päällä ja tulevan lähelle venhettä; ja he peljästyivät. Mutta hän sanoi heille: ’Minä se olen; älkää peljätkö’. Niin he tahtoivat ottaa hänet venheeseen, ja kohta venhe saapui sen maan rantaan, jonne he olivat matkalla”(Joh. 6:16- 21).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VÄHÄN AIKAA

ViestiKirjoittaja noomi » 10.03.2014 06:30

    Kuva

VÄHÄN AIKAA
by David Wilkerson | January 2, 2014
[May 19, 1931 – April 27, 2011]


PDF TXT Print Print

”Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!" (Ilm.12:12).

Yllä oleva Ilmestyskirjan kohta sanoo, että Saatana on julistanut lopullisen sodan Jumalan pyhille. Se myös mainitsee, että hänellä on määräpäivä työnsä loppuun viemiseen: ”Koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa”.

Jeesuksen Kristuksen seuraajina olemme jatkuvasti tietoisia siitä, että paholainen on lähtenyt tuhoamaan meitä. Siksi Paavali sanookin, että meidän pitää tietää mahdollisimman paljon vihollisemme taktiikasta ja suunnitelmista: ”Ettei Saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat”(2 Kor.2:11).

Pietarikin varoittaa meitä: ”Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niin kuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä”(1 Piet.5:8). Tämä ei tarkoita, että Saatana liihottelisi jossakin avaruudessa, antaen määräyksiä riivaajajoukoilleen. Tiedämme, että Saatana heitettiin alas maan päälle, kun Kristus voitti hänen ristillä. Niinpä paholaisen valtakunta rajoittuu aikaan ja paikkaan (ks. Ilm.12:9).

Päinvastoin, kuin monet uskovat luulevat, Saatana ei kaikkivaltias. Jeesus voitti hänet ja riisui häneltä kaiken vallan. Ei Saatana tiedäkään kaikkea, joten hän ei voi lukea ajatuksiamme. Hän ei myöskään ole kaikkialla läsnä, ei voi olla kaikkialla samaan aikaan. Hän on rajoittunut olemaan yhdessä paikassa yhdellä kertaa.

Saatanalla on kyllä hallituksia ja valtoja kaikkialla maan päällä, ja hänen riivaajasotajoukkonsa jakavat hänelle tietoja viittauksesta ja kutsusta. Ne kuulevat, kun sinä rukoilet, ja ne näkevät, kun olet kuuliainen Jumalalle. Se vasta saa hänet raivon valtaa sinua vastaan!

Viittaus Ilm.12:12:ssa siihen, että paholainen tietää aikansa olevan lyhyt, ei tarkoita sitä aikaa, mikä hänellä on ennen Kristuksen paluuta. Päinvastoin siinä on kyse sarjasta lyhyitä aikoja, jotka paholaisella on, viedä työnsä päätökseen. On vain lyhyitä ajanjaksoja, jolloin hän voi käydä sotaa Jumalan pyhiä vastaan!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Seuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron