Lyhyet David Wilkerson / Kesä 2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

Lyhyet David Wilkerson / Kesä 2014

ViestiKirjoittaja noomi » 01.06.2014 08:16

    Kuva
USKOLLA PITÄISI OLLA HYVÄ MUISTI


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, August 13, 2013
USKOLLA PITÄISI OLLA HYVÄ MUISTI
Uskova sielu antautuu uskollisuuteen, hyvyyteen ja Jumalan viisauteen sen jälkeen, kun hän on heittänyt taakkansa rukouksessa Herralle. Todellinen uskova jättää vastauksen sorvaamisen Jumalan armolle. Uskova hyväksyy ja ottaa vastaan sen, minkä Jumala valitsee vastaukseksi.

Daavid rukoili ahkerasti perhekuntansa puolesta ja jätti sitten kaikki Jumalan huomaan: ”Eikö minun sukuni ole näin Jumalan edessä? Sillä hän on tehnyt minun kanssani iankaikkisen liiton” (2 Sam.23:5).

Ne, jotka kuvailevat Jumalalle, miten ja milloin hänen pitäisi vastata rukoukseen, oikeastaan rajoittavat Israelin Pyhää. Koska Jumala ai tuo vastausta etuovelle, he eivät tiedä hänen palanneen. He luottavat vain omiin johtopäätöksiinsä, ei lupauksiin. Jumala kuitenkaan ei suostu sitomaan itseään aikaan, tapaan tai vastauksen muotoon. Hän tekee aina ”enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme. Hän vastaa terveydellä tai armolla, joka on terveyttäkin parempaa. Hän lähettää rakkautta tai jopa enemmän kuin sitä. Hän vapauttaa tai tekee vieläkin suurempaa.

Hänen halunsa on, että me jätämme pyyntömme hänen voimakkaille käsivarsilleen, heitämme kaikki murheemme hänen päällensä. Silloin voimme mennä eteenpäin rauhassa ja tyynin mielin odottaen hänen vastaustaan. Kuinka surullista, että meillä on niin suuri Jumala ja kuitenkin niin vähän uskoa häneen.

Kun olet maassa ja saatana kuiskii korvaasi, että Jumalan on hyljännyt sinut, sulje hänen suunsa sanoen: ”Paholainen, ei Jumala ole unohtanut, vaan minä. Olen unohtanut kaikki hänen entiset siunauksensa, muutoin en voisi nyt kyseenalaistaa hänen uskollisuuttaan.”

Uskolla pitäisi olla hyvä muisti. Äkkinäiset ja pikaiset sanamme ovat osoitus siitä, että olemme unohtaneet hänen antamansa entiset rikkaudet. Meidän tulisi rukoilla Daavidin kanssa: ”Minä sanoin: tämä on minun kärsimykseni, että Korkeimman oikea käsi on muuttunut. Minä muistelen Herran tekoja, minä muistelen sinun entisiä ihmetöitäsi”(Ps.77:10 - 11).

Kuva
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

RUKOUKSEN VOIMA

ViestiKirjoittaja noomi » 02.06.2014 08:38

    Kuva

RUKOUKSEN VOIMA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, August 9, 2013
RUKOUKSEN VOIMA
Kun kyseenalaistamme rukouksen voiman, me menetämme sen. Paholainen yrittää ryöstää meiltä toivon näyttäen meille, ettei rukouksessa ole enää tehoa.

Kuinka ovela Saatana onkaan, kun hän yrittää pettää meidät valheilla ja tarpeettomilla peloilla. Kun Jaakob sai väärän tiedon Joosefin kuolemasta, se sairastutti hänet epätoivoon, vaikka olikin valhetta. Joosef oli elossa ja menestyi, kun taas hänen isänsä murehti koko ajan suruissaan uskottuaan valheen.

Epäuskon aiheuttamat pelot ryöstävät uskovan ilon ja luottamuksen Jumalaan. Jumala ei kuule kaikkia rukouksia. Hän kuulee vain uskovat rukoukset. Rukous on ainoa aseemme vihollista vastaan. Sitä pitää käyttää suuressa luottamuksessa, muutoin emme voi puolustautua Saatanan valheita vastaan.

Me ajattelemme, ettei Jumala ole kuullut meitä, koska emme näe todistuksia vastauksesta. Voit kuitenkin olla varma siitä, että mitä pitempään vastauksen tuleminen viipyy, sitä täydellisempänä se lopulta tulee. Mitä syvempi hiljaisuus, sitä kovaäänisempi vastaus!

Kärsivällisyyden puute meissä on riittävä todiste siitä, ettemme odota rukoukselta kovinkaan paljon. Me lähdemme salaisesta rukouskammiostamme valmiina selviytymään tiellämme jollakin tavalla. Näyttää, kuin olisimme shokissa, jos Jumala vastaisi.

Aabraham rukoili lasta ja Jumala vastasi. Montako vuotta kului, ennen kuin hän sai pidellä lasta sylissään? Kaikki hartaat rukoukset kuullaan samalla hetkellä, kuin ne esitetään, mutta Jumala valitsee vastauksensa tavan ja ajan. Sillä aikaa hän odottaa meidän iloitsevan pelkistä lupauksista ja juhlivan toivossa, odottaessamme täyttymistä. Hän käärii myös kieltämisensä rakkauden suloiseen pakettiin, estäen meitä vaipumasta epätoivoon.

”Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on”(Hebr.10:36).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

RUKOUS JA KUULIAISUUS

ViestiKirjoittaja noomi » 03.06.2014 08:00

    Kuva

RUKOUS JA KUULIAISUUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, August 8, 2013
RUKOUS JA KUULIAISUUS
Joskus käymme rukouksessa Jumalan luo ikään kuin hän olisi rikas sukulainen, joka haluaa tukea meitä ja antaa meille, mitä pyydämme, vaikkemme itse nosta sormeammekaan auttaaksemme. Me nostamme kätemme Jumalan puoleen rukouksessa ja sitten panemme ne taskuun.

Me odotamme rukouksiemme saapuvan Jumalan luokse, joka tekee kaiken työn sillä aikaa, kun me istumme toimettomana ajatellen itseksemme: ”Hänellä on kaikki valta, minulla ei ole mitään, niinpä pysyn hiljaa aloillani ja annan hänen tehdä työn.”

Se kuulostaa hyvältä teologialta, mutta ei ole sitä. Jumala ei tahdo ovelleen toimettomia kerjäläisiä. Hän ei myöskään halua meidän osoittavan täällä maailmassa huolenpitoa niitä kohtaan, jotka kieltäytyvät tekemästä työtä.

”Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä”(2 Tess.3:10).

Ei ole epäraamatullista lisätä hikeä kyyneliimme. Esimerkiksi, rukoilemme sydämessämme asuvan salaisen synnin voittamiseksi. Pyydätkö Jumalaa ottamaan sen vain pois ihmeenomaisesti ja sitten istut ja odotat, että se kuolee itsestään? Ei mitään sydämessä olevaa syntiä ole koskaan tuhottu ilman ihmisen oman käden apua, niin kuin Joosuan tapauksessa. Hän makasi koko yön kasvoillaan, valittaen Israelin tappiota. Jumala nosti hänet jaloilleen ja sanoi: "Nouse! Miksi makaat kasvoillasi? Israel on tehnyt syntiä, he ovat rikkoneet minun liittoni, jonka minä olen heille säätänyt. Nouse, pyhitä kansa”(Joos.7: 10- 13).

Jumalalla on oikeus nostaa meidät polvillemme ja sanoa: ”Miksi istut laiskana, odottaen ihmettä? Enkö käskenyt sinun paeta kaikkea pahalta näyttävää? Sinun pitää tehdä enemmän kuin vain rukoilla himosi takia. Sinun pitää juosta sitä pakoon. Et voi levätä, ennen kuin olet tehnyt kaiken, mitä on käsketty.”

Älä moiti Jumalaa siitä, että hän ei kuule rukouksiasi, jos et itse noudata hänen antamaansa kuuliaisuuden käskyä. Lopulta alat pilkata Jumalaa ja syyttää häntä välinpitämättömyydestä, vaikka olet itse kuitenkin syyllinen.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

RUKOUSVASTAUKSET, JOTKA VIIVÄSTYIVÄT TAI JÄIVÄT TULEMATTA

ViestiKirjoittaja noomi » 04.06.2014 06:34

    Kuva

RUKOUSVASTAUKSET, JOTKA VIIVÄSTYIVÄT TAI JÄIVÄT TULEMATTA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, August 7, 2013
RUKOUSVASTAUKSET, JOTKA VIIVÄSTYIVÄT TAI JÄIVÄT TULEMATTA
”Te anotte, ettekä saa, sen tähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne”(Jaak.4:3).

Jumala ei vastaa rukouksiin, joka lisäisi meidän kunniaamme tai aiheuttaisi meille kiusauksia. Edelleenkään Jumala ei vastaa sellaisen ihmisen rukouksiin, joka hellii himoa sydämessään. Kaikki rukousvastaukset riippuvat siitä, että juuritamme sydämestämme pois pahaa, himoa ja helmasyntejä.

”Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi”(Ps.66:18).

On hyvin yksinkertaista testata, perustuuko rukouksesi himoon. Ensimmäinen vihje on siinä, miten me suhtaudumme rukouksen hylkäämiseen tai viipymiseen. Himoon perustuva rukous vaatii pikaista vastausta. Jos himoitseva sydän ei saa haluamaansa nopeasti, se valittaa ja huutaa menettää tajuntansa. Toisaalta se voi myös päästä valloilleen murinana ja valituksena, mikä lopulta johtaa Jumalan kuuroutumiseen.

"Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?" (Jes.58:3).

Himokas sydän ei voi nähdä Jumalan kirkkautta hänen kielloissaan ja viivytyksissään. Eikö Jumala saanutkin enemmän kunniaa, kun kieltäytyi vastaamasta Kristuksen rukoukseen pelastaa hänet kuolemasta? Minua puistattaa, kun ajattelen, missä olisimme tänä päivänä, jos Jumala ei olisi kieltäytynyt vastaamasta siihen?

Jumalalla on oikeus viivästyttää tai kokonaan kieltää vastausta rukouksiimme, kunnes ne on puhdistettu kaikesta itsekkyydestä ja himosta.

Voisiko tässä olla syy siihen, että vastaus rukouksiimme estyy? Voisiko olla kyseessä meidän jatkuva kanssakäymisemme himojen tai helmasynnin kanssa? Olemmeko unohtaneet, että vain ne, joilla on puhtaat kädet ja sydän, saavat tulla Jumalan pyhälle vuorelle? Vain täydellinen lempisyntiemme hylkääminen avaa taivaan ovet ja siunaukset.

Antautumisen sijaan juoksemme sielunhoitajalta toiselle, yrittäen löytää keinoa peitellä epätoivoamme, tyhjyyttämme ja levottomuuttamme. Se on aivan turhaa, jos emme ole vielä juurittaneet sydämestämme syntiä ja himoa. Synti on kaikkien vaikeuksiemme syy. Rauha tulee vasta, kun antaudumme ja hylkäämme salaiset syntimme.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HYLÄTYT RUKOUKSET

ViestiKirjoittaja noomi » 05.06.2014 07:41

    Kuva

HYLÄTYT RUKOUKSET

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, August 6, 2013
HYLÄTYT RUKOUKSET
Meillä ei ole lupa rukoilla umpimähkään, mitä hyvänsä itsekkääseen mieleemme on juolahtanut. Meillä ei myöskään ole lupa tulla Jumalan läsnäoloon ilmaisemaan typeriä ajatuksiamme ja mielettömiä loruilujamme. Jos Jumala allekirjoittaisi kaikki meidän pyyntömme rajoituksetta, hänen pitäisi kaiken päätteeksi luopua kirkkaudestaan.

Rukouksen lain on määrä poistaa meidän itsekeskeiset pyyntömme, kun taas samaan aikaan se mahdollistaa rehellisten etsijöiden luottamukselliset anomiset. Toisin sanoen, voimme rukoilla, mitä ikinä haluamme, jos se on vain hänen tahtonsa mukaista.

”Tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet”(1 Joh.5:14- 15).

Opetuslapset eivät rukoilleet Jumalan tahdon mukaan, kun he rukoilivat jotakin sopimatonta. He kysyivät Jeesukselta: ”Herra, tahdotko, niin sanomme, että tuli taivaasta tulkoon alas ja hävittäköön heidät?’ Mutta hän kääntyi ja nuhteli heitä”(Luuk.9:54 -55).

Job murheessaan pyysi Jumalaa ottamaan pois hänen henkensä. Mitä jos Jumala olisi vastannut hänen rukoukseensa? Sellainen rukous oli vastoin Jumalan tahtoa. Sana varoittaa meitä: ”Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä”(Saarn.5:2).

Daniel rukoili oikealla tavalla. Ensin hän luki Raamattua ja etsi siitä Jumalan mieltä. Sitten kun hän oli saanut selvän ohjeen ja oli varma Jumalan tahdosta, hän juoksi tämän valtaistuimen luo täydessä luottamuksessa: ”Ja minä käänsin kasvoni Herran Jumalan puoleen hartaassa rukouksessa”(Dan.9:3).

Me tiedämme liian paljon siitä, mitä me haluamme ja liian vähän siitä, mitä Jumalan haluaa. Rukouksemme hylätään, kun ne eivät ole hänen tahtonsa mukaisia.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ISRAELIN RIIDANKYLVÄJÄT

ViestiKirjoittaja noomi » 06.06.2014 11:41

    Kuva

ISRAELIN RIIDANKYLVÄJÄT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, August 2, 2013
ISRAELIN RIIDANKYLVÄJÄT
Ketkä ovat nykyajan riidankylväjiä Jumalan huoneessa? Elian seuraan eivät kuulu ne, jotka huokailevat ja itkevät seurakunnassa esiintyviä inhotuksia. He eivät ole niitä, jotka paljastavat synnin ja todistavat hengellisten johtajien pahoja tekoja vastaa ja niitä vastaan, jotka ovat vapaina Siionissa. Kaikki vaikeudet Jumalan huoneessa johtuvat luopumuksesta ja Herran käskyjen hylkäämisestä: ”Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno”(Jaak.3:16).

Paavali varoittaa veljiä: ”Pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä … vetäytykää pois heistä”(Room.16:17). Keitä olivat ne, ”jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet?” Ne olivat itsekeskeisiä, luopuneita, jotka ”eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa”(Room.16:18). Tämä todistaa, että erimielisyyttä saavat aikaan ylpeät, itseänsä ruokkivat röyhkeät ihmiset. Paavali sanoi: ”He pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet”(Room.16:18). Ne jotka olivat pehmeitä syntiä kohtaan, katsoivat sormien läpi pahoja tekoja ja kuitenkin rukoilivat yhteyttä, ne olivat oikeita riidankylväjiä. Kristuksen todellinen ruumis ei ole koskaan ollut eikä koskaan ole erimielinen. Kristuksen kanssa pyhässä yhteydessä olevat, ovat jo yhdistyneet toisiinsa. Synti on erottaja!

Paavali ja Silas vietiin Filipin kaupungin hallitusmiesten eteen syytettyinä siitä, ”he häiritsevät kaupungin rauhaa” (Ap.t.16:20). Heidät piestiin ja heitettiin vankilaan aiheuttamansa häiriön
takia. Mitä tämä rauhan häiritseminen oli? Paavali ja Silas olivat ajaneet eräästä naisesta ulos ennustajahengen, joka ”tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan… Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan”(Ap.t.16:16, 19).

Heti kun oma kiinnostuksen kohde joutuu uhatuksi, alkaa huuto: ”Riidankylväjiä! Erimielisyyttä! Uhka yhteydelle!” Paavali ja Silas olivat paljastaneet silmänkääntötempun, uskonnollisuuteen verhotun demonisen petoksen. Se oli ollut hyödyllinen juoni niille, jotka osasivat manipuloida ymmärtämättömiä ihmisjoukkoja. Mikä nosti huudon: ”Erimielisyys?” Se oli puhdistava herätys. Niillä, jotka syyttivät Paavalia ja Silasta erimielisyyden aiheuttamisesta, oli itse asiassa salaisia aikeita ja he kieltäytyivät tekemästä parannusta ja vaeltamasta pyhyydessä.

Jumala, anna meille lisää Israelin riidankylväjiä, jotka eivät pelkää nousta vastustamaan uskonnollista teeskentelyä ja tottelemattomuutta!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ELIA

ViestiKirjoittaja noomi » 07.06.2014 08:22

    Kuva

ELIA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, August 1, 2013
ELIA
Elian viha Israelin syntejä kohtaan nousi hänen suuresta rakkaudestaan Jumalan kansaan.

Hän ei ollut mikään kansanvihaaja, hän vihasi vain syntiä. Hän ei ollut koston mies, vaan mies, jonka sydän kaipasi nähdä Israelin kansan palaavan Herran luokse. Jotta ymmärtäisit, minkälainen henki ja voima Elian yllä oli, sinun pitää kuulla hänen särkyneen sydämensä huuto Karmelin vuorella. ”Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin’. Silloin Herran tuli iski alas … Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: ’Herra on Jumala! Herra on Jumala!’ " (1 Kun.18:37- 39).

Eliaa ei kiinnostanut tunnustettuna profeettana oleminen. Hän halusi vain nähdä Jumalan kunnian palautuvan ja luopuneiden sydämien ”palaavan Herran luo”. Todelliset profeetat, vaikka he kuulostavat kovilta synnin suhteen, ovat armahtavia, hyväsydämisiä ja kärsivällisiä. Kun he näkevät totista raamatullista parannuksen tekemistä, heistä tulee langenneitten rakentajia ja eheyttäjiä.

Uskon, että tänäkin päivänä on olemassa todellisia, Elian kaltaisia paimenia. Eivät kaikki julistajat ole luopuneita tai itseään palvelevia. Kuulen jatkuvasti lisääntyvästä määrästä pyhiä paimenia, joita välinpitämättömät lampaat ovat haavoittaneet ja hyljänneet. Jotkut on kirjaimellisesti ajettu ulos seurakunnasta, koska he julistivat pyhiä periaatteita. Kaikista julmimpia ovat ns. kovien ”profeetallisten äänien” profetiat ja arvostelut, joissa ei ole mitään armeliasta tai sovittavaa.

Jos kuulet ”profeetan” lausuvan kirouksia kenenkään päälle, voit olla varma, että hän ei vaella Kristuksen Hengessä. Hän on usein ylpeä, itsensä Eliaksi julistaja, joka on täynnä röyhkeyttä ja himoa. Raamattu sanoo selvästi: ”Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko” (Room.12:14). Niiden, jotka kulkevat ympäriinsä lausuen kirouksia, tulisi pelästyä näiden varoitusten edessä: ”Hän rakasti kirousta, ja se kohtasi häntä; hän ei huolinut siunauksesta, ja se väistyi hänestä kauas. Hän puki kirouksen yllensä niin kuin vaatteensa, ja se meni hänen sisuksiinsa niin kuin vesi ja hänen luihinsa niin kuin öljy”(Ps.109:17 -18).

Elian seuraan kuuluvat itkevät ihmiset, ja kaikki heidän huuliltaan tuleva profetia on kyynelien kostuttama. He vaeltavat särjetyllä sydämellä ja Jumalan mielen mukaisessa murheessa. He kieltäytyvät hyväksymästä syntiä eivätkä pelkää ketään ihmistä tai paholaista, kun on puolustettava Kristuksen kunniaa.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KIRJE, JOKA SAAPUI TYÖYHTEISÖÖMME

ViestiKirjoittaja noomi » 08.06.2014 08:08

Kuva

KIRJE, JOKA SAAPUI TYÖYHTEISÖÖMME

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, July 31, 2013
KIRJE, JOKA SAAPUI TYÖYHTEISÖÖMME
”Rakas Dave – pastori, muutama vuosi sitten mieheni menetti työpaikkansa, joka oli hyvin tärkeä hänelle. Tämä surullisen tapahtuman kautta hän menetti omanarvontuntonsa ja hyvän toimeentulonsa eikä hän ole koskaan selvinnyt siitä. Vaikka hän saikin uuden työpaikan, hänen nykyinen palkkansa on vähemmän kuin puolet entisestä. Nyt minusta on tullut perheen elättäjä.

Muutama viikko sitten etsin itselleni jotakin luettavaa, niin Herra johti minut katsomaan laatikkoa, johon olin pannut säilöön papereita. Vedin kasasta sinun vanhan saarnasi ”Paikka, jossa omat keinot loppuvat”. Kun luin tuon saarnan, Jumalan Henki puhui minulle, että olen siinä juuri nyt, omien keinojeni lopussa.

Jumala näytti minulle sinun saarnasi kautta, että olin alkanut pitää vihaa aviomiestäni kohtaan. Olin turvautunut häneen aineellisesti. Minun tulee kääntyä vain Jeesuksen puoleen ja toivoa ainoastaan häneen, joka voi antaa minulle kaiken tarvitsemani ja viedä myös näiden vaikeuksien läpi. Nyt tiedän, että aviomieheni ei koskaan pysty antamaan sitä minulle. Kun luin saarnaasi, sain varmuuden siitä, että Jumala on minun kanssani.

En ole päässyt vielä koko koetukseni läpi. Se on kova. Joskus katson tulevaan ja näen vain kauheita asioita häilyvän päällämme niin kuin aikoinaan Israelin kansan päällä. Kuitenkin Jumala on näyttänyt minulle, ettei minun tarvitse epäillä hänen rakkauttaan minua kohtaan ja hänen uskollisuuttaan kaikkien tarpeitteni täyttämisessä.

Olen myös tajunnut, niin kuin sinä opetit, että olen piilottanut pelkoni hyvin enkä ole koskaan antanut kuoliniskua epäilyilleni. Nyt tahdon lopettaa sen. Tahdon ylistää Jumalaa rakkaudestaan ja huolenpidostaan minua kohtaan, vaikken näe sitä vielä.”

Rakas pyhä, sinunkin pahat päiväsi ovat ehkä vielä edessäpäin. Niinä aikoina sinun pitää mennä paikkaan, jossa voit sanoa: ”Jeesus, heitän kaikki murheeni nyt sinun päällesi. Olen Jumalan aarteiden perijä Kristuksessa. Tiedän että noihin aarteisiin kuuluu myös täydellinen fyysisistä tarpeistani huolehtiminen. ”

Voitko sinä uskoa ja luottaa, että Jumala antaa tämän sinulle?
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ISÄN LOHDUTUS

ViestiKirjoittaja noomi » 09.06.2014 06:47

    Kuva

ISÄN LOHDUTUS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, July 30, 2013
ISÄN LOHDUTUS
Kuvittele mielessäsi adoptoitua poikaa, joka on kasvanut ja perinyt hallintavallan isänsä kaikkeen omaisuuteen. Kuitenkin hän jatkaa säästeliästä elämäänsä palvelijoiden kanssa, ikään kuin olisi itse palvelija.

Onko tämän nuoren miehen isältä oikein lohduttaa häntä orjuudessa, vakuuttaa rakkauttaan ja, että kaikki on ihan OK? Ei tietenkään! Jokainen poikaansa rakastava isä haluaisi tämän ottavan täyden hallinnan perintöönsä ja lopettavan köyhäilyn. Hän varmasti kehottaisi tätä ottamaan kaiken hyödyn omistamastaan rikkaudesta.

Samoin Jumalakaan ei lohduta meitä meidän orjuudessamme, vaan tulee luoksemme sanoen: ”Poikani, tyttäreni, milloin aiot ottaa paikkasi rinnallani? Milloin tulet minun talooni ja otat hallintaasi kaiken, mikä on oikeutetusti sinun?

”Koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!" Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta(Gal.4:6- 7).

Jos Jeesus on Herrasi ja Vapahtajasi, sinä olet Jumalan lapsi. Koska olet hänen lapsensa, olet automaattisesti Isän kaiken rikkauden perijä ja Kristuksen kanssaperijä.

Tietenkään meidän perinnöllämme ei ole mitään tekemistä aineellisen rikkauden kanssa. Jos sanotaan, että Kristus kuoli hankkiakseen meille kultaa ja hopeaa, se on jumalanpilkkaa. Raamattu sanoo: ”Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti”(Kol.2:9). Se merkitsee, että Jumala on antanut Jeesukselle kaiken rikkauden kirkkaudessa. Siksi hänellä on kaikki tarpeellinen, jolla hän voi päästää meidät pahoista päivistä, joita kohtaamme.

Sittenkin kysyt: ”Eikö Jumalaa kiinnosta meidän fyysinen hyvinvointimme? Kaikki huonot päiväni johtuvat taloudellisesta ahdingosta. Joudun jatkuvasti olemaan huolissani siitä, miten selviydyn.”

Rakas lukija, Isäsi lähtee siitä, että hän antaa sinulle kaikki fyysiset tarpeesi. Hänen sanansa lupaa: ”Mutta minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa”(Fil.4:19). Kreikankielen sana tarve tässä tulee sanajuuresta ”hoitaa kaikki asiat, kaikki, joissa on puutetta tai tarvetta”.

Paavali sanoo: ”Jumala hoitaa meitä uskollisesti, huolehtii meidän työelämästämme, taloudellisista asioista ja muutoinkin. Siihen kuuluu työpaikka, ruoka, vaatteet ja koti. Hänellä on sen lisäksi paljon rikkautta, kuten voimaa, viisautta ja armoa, samoin kuin täydellinen pelastusvarmuus. Kaiken tämän lisäksi hänellä on vielä salattujakin rikkauksia.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄN OTTI MEIDÄT LAPSEKSEEN

ViestiKirjoittaja noomi » 10.06.2014 08:36

Kuva

HÄN OTTI MEIDÄT LAPSEKSEEN


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, July 26, 2013
HÄN OTTI MEIDÄT LAPSEKSEEN
Uskon, että vaikeudet ovat usein tarkoitetut viemään meitä kohti kypsyyttä ja pois lapsellisista siteistä. Mieti, miten lapset reagoivat. Yhtenä hetkenä he nauravat, seuraavana itkevät. He loukkaantuvat helposti ja itkevät paljon. Kaikesta huolimatta jumaliset vanhemmat rakastavat ja lohduttavat lapsiaan kaikkien elämän kokemusten läpi.

Samoin uskovina me joskus mutristamme huuliamme tai käyttäydymme lihallisesti, kun kohtaamme vaikeuksia. Rukoilemme: ”No niin, Jumala, jos aiot kohdella minua tällä tavalla, jos jatkat pahojen asioiden sallimista, niin miksi edes rukoilisin sinua?”

Kuitenkin sinun taivaallinen Isäsi rakastaa ja lohduttaa läpi näiden kohtausten, läpi taakkojen, lapsellisten mielialojen vaihtelun. Hän suuri halunsa on, että koetusten keskellä alamme tajuta, keitä olemme ja mitä meillä on hänen lapsinaan. Hän tietää, että usein unohdamme olevamme hänen lapsiaan, kun tunteiden tuulet ja aallot heittelevät meitä edestakaisin. Silloin alamme elää paljon etuoikeuksiemme alapuolella. Hänen sanansa kertoo meille, että olemme hänen perillisiään ja vanhemman veljemme, Jeesuksen kanssaperillisiä.

”Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra”(Gal.4:1). Paavali puhuu silloisesta roomalaisesta tavasta. Rikas mies saattoi adoptoida lapsen ja antaa hänelle opettajan kahdeksan vuoden iässä. Siitä lähtien kahteenkymmeneen viiteen vuoteen asti lapsi oli huoltajan vallan alla. Noiden vuosien aikana lapsi säilytti perintöoikeuden omaisuuteen, vaikka hänellä ei ollut hallintavaltaa omaan elämäänsäkään.

Paavali sanoo, että tällainen lapsi on meille esimerkki henkilöstä, joka on lain alla. Laki on kasvattajana Jumalan käskyihin. Tulee kuitenkin aika, jolloin meidän koulutuksemme loppuu, ja meidän tulee ottaa paikkamme Jumalan rikkauksien perillisinä, Kristuksen armon kautta. Silti monet uskovat elävät edelleen hyvistä töistään ja sääntöjen noudattamisestaan ymmärtämättä asemaansa Jumalan lapsina. ”Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle”(Gal.4:3). He palvelevat Jumalaa orjina, pelon, syyllisyyden ja epätoivon sitomina, koska he eivät ymmärrä lapseksi ottamista.

Paavali sanoo sellaisille uskoville: ”Te olette edelleen lapsellisia, kun ajattelette ja työskentelette lain siteiden kanssa, jotka olette itse asettaneet itsellenne. Ette näe, että olette nyt kaiken herroja, kykeneviä ottamaan osaa kaikkeen, mikä on teidän Isänne. Hän on adoptoinut teidät, rakastanut teitä ja laittanut teidät kouluun valmistaakseen teitä.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

Seuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron