Lyhyet David Wilkerson / Kesä 2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

APOSTOLI PAAVALILLAKIN OLI PAHOJA PÄIVIÄ

ViestiKirjoittaja noomi » 11.06.2014 09:06

    Kuva

APOSTOLI PAAVALILLAKIN OLI PAHOJA PÄIVIÄ

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, July 25, 2013
APOSTOLI PAAVALILLAKIN OLI PAHOJA PÄIVIÄ
Paavalia kohtasi paha päivä, kun hän oli matkalla Makedoniassa. ”Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa” (2 Kor.7:5). Tämä jumalinen mies tunnusti, että hänen sisäinen ihmisensä oli pelon, vieläpä useiden pelkojen ahdistama.

Paavali ei todellakaan ollut superihminen. Hän joutui kohtaamaan samanlaisia tunteita kuin me. Eräässä vaiheessa kaikki Vähän Aasian uskovat kääntyivät häntä vastaan. He olivat ihmisiä, joiden puolesta hän oli luopunut elannostaan. Hän kirjoitti: ”Senkö tähden, että teitä näin suuresti rakastan, minä saan teiltä vähemmän vastarakkautta?” (2 Kor.12:15).

Niin, Paavalillakin oli pahoja päiviä. Hän ei kuitenkaan antanut koskaan peräksi tunteilleen ja kiusauksilleen, jotka seurasivat niitä. Hän todisti pahimmalla ajallaan: ”Paljon minulla on luottamusta teihin, paljon minulla on kerskaamista teistä; olen täynnä lohdutusta, minulla on ylenpalttinen ilo kaikessa ahdingossamme”(2 Kor. 7:4). Sitten hän vielä lisäsi: “Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä” (2 Kor.7:6).

Onko sinulla juuri menossa paha päivä, viikko, pidempi toivoton aika? Oletko masentunut, lannistunut ja vaalitko ajatuksia uskosta luopumisesta? Jos niin on, miten luulet Jumalan suhtautuvan sinun koetukseesi? Moittiiko hän sinua tai soimaa? Ei, koskaan! Paavali julistaa:
“Herra ei ole koskaan ollut lähempänä sinua, ei koskaan vähemmän valmiina auttamaan sinua, kuin silloin, kun olet maassa ja tuskainen.”

”Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat”(2 Kor.1:3- 4). Tässä lohduttaa sanan alkukielen merkitys on ”lohduttaa tai rohkaista, tulla viereen”. Mikä ihmeellinen totuus! Kun meillä on pahoja päiviä, taivaallinen Isämme käyttää niitä hyödykseen vetääkseen meitä lähemmäs itseään.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUN PAHAT PÄIVÄT TULEVAT

ViestiKirjoittaja noomi » 12.06.2014 07:03

    Kuva

KUN PAHAT PÄIVÄT TULEVAT

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, July 24, 2013
KUN PAHAT PÄIVÄT TULEVAT
Minulle pahat päivät tulevat useimmin silloin, kun olen yksin Herran kanssa etsien hänen sanaansa. Saatan kokea tietämättömyyttä, kun tunnen kokonaisen totuuden valtameren edessäni. Tiedän, etten voi mitenkään tajuta sitä, koska siinä on niin paljon asiaa.

Turhaudun aina vain lisää, kun luen sellaisten julistajien kirjoituksia, jotka elivät kolme sataa vuotta sitten. Lopulta huudan: ”Herra, minulla on kuin vauvan ymmärrys verrattuna näihin hengenjättiläisiin. He elivät näköjään valistumattomassa ajassa ja kuitenkin he jo nuorina kirjoittivat asioista, joita en käsitä vielä vanhana miehenäkään. Miksi minun on niin vaikeaa käsittää?”

Ainoa vastaus, jonka saan, kuuluu Paavalin sanoissa: ”Ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi”(Ef.2:9). Kaikki voima on Jumalassa, myös totuuden ymmärtämisen ja jumalisen elämän säilyttämisen voima. Tämä suuri aarre on saviastioissa, niin että Jumala saisi kaiken kunnian.

Jos sinun paha päiväsi liittyy demonien hyökkäykseen, saatat ajatella olleesi epähengellinen, kun se on kohdannut sinua. Se on kuitenkin kaukana totuudesta.

Eräs jumalinen nuori mies soitti minulle itkien ja päästi suustaan sanat: ”Minulla on tänään ollut elämäni huonoin päivä enkä tiedä, mitä tulisi tehdä. Päälleni tuli kummallinen tunne tänään, enkä pysty ravistamaan sitä pois. Veli Dave, en tiedä, onko Jumalaa olemassa!”

Nuorella miehellä ei ollut aavistustakaan, mistä hänen epäuskoiset ajatuksensa johtuivat. Hän oli järkyttynyt niiden takia. Hän tunnusti: ” En tunne Jumalan läsnäoloa. Nyt en pysty olemaan epäilemättä hänen olemassa oloaan. Mitä pitäisi tehdä? En halua helliä näitä kamalia ajatuksia!”

Sanoin hänelle: ”Älä pelkää äläkä lannistu. Usko minua, tämä on paholaisen vanha temppu, jonka hän tekee nuorille uskoville, jotka ovat arvokkaita Jumalalle. Hän yrittää iskeä uskoosi ja hämmentää sinut.”

Pystyin kertomaan tälle nuorelle miehelle saman asian, jonka olin kertonut pojalleni Garylle, kun hänellä oli elämässään pahoja aikoja: ”Kestä vain. Sinun taivaallinen Isäsi tietää tarkalleen, mitä olet käymässä läp, ja hän auttaa sinut siitä pois. Muista, Jumala on luvannut, ettei hän koskaan hylkää sinua. Mene vain hänen luokseen, yksin uskossa.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

AARRE SAVIASTIASSA

ViestiKirjoittaja noomi » 13.06.2014 08:47

    Kuva

AARRE SAVIASTIASSA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, July 23, 2013
AARRE SAVIASTIASSA
Uskovan elämä ei ole aina suoraa purjehdusta. Jokainen uskova joutuu kohtaamaan pahoja päiviä, oli hän kuinka pyhä tahansa. Useimmat uskovat tietävät, ettei Jeesus ole vain Vapahtaja ”hyviä aikoja varten”. Hän ei ole meidän kanssamme vain, kun kaikki menee hyvin, vaan myös huonoina päivinä. Kun vaikeat ajat iskevät kyntensä meihin, Jeesus ei mene piiloon ja sano: ”Tulen takaisin, kun olet selviytynyt pahimmasta”. Ei. Hän on uskollinen ja huolehtii meistä kaikissa tilanteissa.

Apostoli Paavali sanoo: ”Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä”( 2 Kor.4:7). Paavalin tarkoittama aarre on Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja läsnäolo.

Paavali käyttää kreikankielen sanaa savi, ”hauras, savinen”. Se merkitsee ”heikkoa, helposti särkyvää, helposti houkuteltavaa”. Hän sanoo: ”Niin, Jeesus on läsnä meidän ruumiissamme, mutta ruumiimme on heikko, helposti houkuteltava ja rikkoutuva.”

Tosiasiassa me kärsimme Raamatun mainitsemaa ”vaivaa”. Monille uskoville tämä merkitsee yleistä elämän vaivaa, jota on huono kunto tai terveys. Paavali puhui Timoteuksen jatkuvista sairauksista nimittäen niitä usein ”vaivoiksi”(1 Tim.5:23). Alkukielen sana on tässä ”sairaalloinen, voimaton, ruumiillisesti ja mieleltään heikko”.

On kuitenkin olemassa muitakin vaivoja kuin fyysisiä. Niitä on kuitenkin hyvin vaikea hallita. Minusta mielenvaivat ovat kaikkein laajimmalle levinneitä. Puhun selittämättömistä ajoista, jolloin tunteesi pettävät sinut ja tekevät temppuja mielessäsi. Anna, kun selitän.

Syyllisyys, pelko ja ahdistuneisuus ovat kaikki mielenvaivoja. Ehkä menneisyytesi ajaa sinua takaa tai jokin elämääsi edelleen kahlitseva synti sitoo sinua. Nämä vaivat vain vaikeuttavat tunne-elämääsi.

Jos olet tällaisen koetuksen keskellä, sinun pitää ymmärtää, ettet ole silti epähengellinen näiden hyökkäysten aikana. Olet edelleen taivaallisen Isän lapsi eikä hän anna sinun taistella yksin. Hän lähettää Pyhän Henkensä ajamaan pois kaikki epäilysi. Älä yritä riidellä paholaisen kanssa, koska et voi todistaa hänelle mitään. Sen sijaan juokse Taivaan Isän syliin, kun seuraava hyökkäys tulee. Odota sitten hiljaa kärsivällisesti ja toivorikkaasti.
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

OTTAKAA VAARI

ViestiKirjoittaja noomi » 14.06.2014 08:56

      Kuva

OTTAKAA VAARI

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, July 19, 2013
OTTAKAA VAARI
Kiitos Jumalalle profeetta Haggaista. Siinä oli Jumalan mies, joka eli voitollisesti, mies, jolla oli Jumalan mieli, vaelsi armossa ja jolle taivas oli avoinna. Hän tuli keskeneräisen temppelin luo ja antoi Serubbaabelille ja Joosualle varoituksen: "Onko sitten aika teidän asua paneelilla kaunistetuissa huoneissanne, kun tämä huone on rauniona? Ja nyt sanoo Herra Sebaot näin: ’Ottakaa vaari teistänne’ ” (Hagg.1:4-5).

Tässä sanomassa oli kutsu lakata keskittymästä itseensä, omaan mukavuuteensa, mutta myös omaan epätoivoonsa. Haggai sanoi: ”Unohtakaa menneet! On aika nousta apatiastanne. Vaikka olettekin tehneet syntiä, Jumala tahtoo teidän jatkavan hänen työtään siitä, mihin sen jätitte. Nostakaa nyt työkalut ja uudistakaa luottamuksenne Herraan. Menkää takaisin salaisiin kammioihimme rukoilemaan, luottamaan Jumalaan. Pian saatte jälleen kuulla hänen äänensä!”

Raamattu sanoo: ”Ja Herra herätti Juudan käskynhaltijan Serubbaabelin, Sealtielin pojan, hengen ja ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, hengen ja kansan koko jäännöksen hengen, ja he tulivat ja ryhtyivät rakentamaan Herran Sebaotin, heidän Jumalansa, temppeliä”. Sitten Jumala antoi heille tämän lupauksen: ”Ottakaa vaari, kuinka käy tästä päivästä lähtien eteenpäin, … Tästä päivästä lähtien minä annan siunauksen"(Hagg.2:18- 19).

Serubbaabel ja Joosua vaelsivat taas uskossa ja vanhurskaudessa. Nyt profeetta antoi heille parhaan mahdollisen sanan: Jumala aikoi poistaa esteen, jotka olivat lähes tuhonneet heidät! ”Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!" (Sak.4:7).

Rakas lukija, juuri sitä on sinun tämänhetkinen koetuksesi. Jumala koskettaa sydäntäsi uudelleen, ja saat nähdä kutsusi toteutuvan. Pyhä Henki tuhoaa kaikki vääryyden sillanpääasemat elämässäsi, ei sinun voimallasi, vaan omalla voimallaan. Sitten päätät kurssin, jonka Jumala on pannut käytäväksesi. Sinäkin olet huutava Sakarjan tavoin: "Suosio, suosio sille! Jumala on ollut armollinen ja uskollinen minua kohtaan.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EI SOTAVÄELLÄ EIKÄ VOIMALLA

ViestiKirjoittaja noomi » 15.06.2014 07:25

    Kuva
EI SOTAVÄELLÄ EIKÄ VOIMALLA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, July 18, 2013
EI SOTAVÄELLÄ EIKÄ VOIMALLA
”Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot”(Sak.4:6).

Herra lähetti kaksi miestä tehtävänään jälleen rakentaa Jerusalemin särjetty temppeli. Serubbaabel ja ylipappi Joosua, olivat jumalisia johtajia, jotka tottelivat Herraa ja täyttivät hänen työnsä innolla ja uskollisesti.

Ensin heidän täytyi kohdata kovaa vastustusta. Ryhmät uskostaan luopuneita, epäjumalan palvelijoita, juutalaisia ja kateellisia samarialaisia vastustivat työtä koettaen kaikin tavoin estää sen. Lopulta nämä ryhmät onnistuivat Kooreksen voittamisessa puolelleen näitä kahta miestä vastaan. Sen jälkeen Serubbaabel ja Joosua väsyivät taistelemiseen, koska heitä vastustettiin, heistä puhuttiin valheita ja heitä tuomittiin väärin. Seuraavien seitsemäntoista vuoden aikana Jumalan työ oli pysähdyksissä.

Kuitenkaan Serubbaabel ja Joosua eivät saaneet Jumalalta lupaa lopettaa. Raamattu ei kerro mitään erityistä Kooreksen antamaa asetusta, joka olisi estänyt heitä rakentamasta. Niinpä heidän työllään ei olisi ollut mitään syytä keskeytyä. Tosiasiassa Jumalalla oli edelleen voimaa auttaa heitä eteenpäin.

Sellaisina aikoina Saatana näyttäytyy tarjoten vääristynyttä teologiaa tukemaan lupaavaa elämäntapaa. Tällä kertaa oppi oli tämä: ”Ei ole vielä Jumalan aika. Kooreksen sana on tehnyt sen aivan selväksi. Herra antaa meidän tietää, milloin on oikea aika rakentaa. Sillä aikaa meidän on syytä rakentaa omia talojamme. Meidän pitää saada nauttia uskonnostamme.”

Yksinkertaisesti Israelin kansa, nämä kaksi jumalista miestä mukaan lukien, syyllistyi röyhkeään epäuskoon. He olivat kadottaneet kaiken luottamuksen Jumalaan, joka ohjaisi ja tukisi heitä.

Näen saman epäuskon hengen tekevän työtä tänä päivänä. Julistajat ovat sanoneet minulle röyhkeästi: ”Minä lasken vain päiviä eläkkeelle jäämiseeni. Olen saanut tarpeekseni! En halua sietää heidän asioitaan enää. Niin pian kuin pääsen eläkkeelle, lähden pois täältä.”

Ei! Älköön tämä olko koskaan Jumalan tosi palvelijan asenne. Pyhä Henki on voimaa antava Henki. Jos sinä elät ja julistat Hengessä, tulet kaiken kautta sitä vahvemmaksi, mitä vanhemmaksi tulet ja mitä pitempään olet Jumalan työssä. Jumalan työn pitäisi tulla sinulle jännittävämmäksi joka kuluvan vuoden aikana. - See more at: http://sermons.worldchallenge.org/en/no ... CONb9.dpuf
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TAKAISIN EGYPTIIN

ViestiKirjoittaja noomi » 16.06.2014 07:55

    Kuva

TAKAISIN EGYPTIIN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, July 17, 2013
TAKAISIN EGYPTIIN
Jesaja puhuu Kristuksesta, joka parantaa sopertavan kielen (ks. Jes.33:19) Heprean sana ”sopertaa” tässä kohdassa tarkoittaa ”vajavaista ilmaisua”. Se on epävarma ja epäröivä ääni, joka puhuu ilman sanan voimaa tai minkäänlaista totuutta.

Kuule profeetan vakavia sanoja tästä aiheesta: ”Sillä houkka puhuu houkan lailla, ja hänen sydämensä hankkii turmiota, ja niin hän harjoittaa riettautta”(Jes.32:6). Hepreankielen sana, jota käytetään houkasta tarkoittaa tässä ”typerää, pahaa rikollista”. Se tulee sanasta nabal, ”hölmö, tyhmä”.

Jesaja kertoo meille: ”Vain paha, tyhmä mies yrittää viedä Jumalan sanaa, samaan aikaan kuin harjoittaa syntiä. Hänen sanansa tulevat ulos täytenä typeryytenä”. Sellainen mies ”harjoittaa riettautta ja puhuu eksyttäväisesti Herrasta, jättää tyhjäksi nälkäisen sielun ja janoavaisen juomaa vaille” (Jes.32:6). Hänen oma erehdyksensä johtaa muita harhaan.

Olen vakuuttunut siitä, että yksi ainoa synti aiheuttaa totuuden vääristelyä enemmän kuin mikään muu. Se synti on epäusko, joka leviää monien julistajien kautta tänä päivänä.

Jumala nimittää epäuskon syntiä ”Egyptiin palaamiseksi”. ”Voi niitä, jotka menevät alas Egyptiin apua etsimään … mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta”(Jes.31:1).

Jesaja oli ymmällään, kun hän näki monien Israelin johtajien nousevan hevosensa selkään ja laukkaavan Egyptiin saamaan neuvoa kansallisen politiikan ja turvallisuuden asioihin. Nämä olivat niitä samoja miehiä, jotka kertoivat profeetalle, ettei heillä ollut aikaa etsiä Herraa ja pyytää hänen neuvoaan. Jumala ei kuitenkaan ottanut heidän toimiaan kevyesti. Hän nimitti sitä kapinallisuudeksi ja lausui heille varoituksen sanan.

Tänä päivänä mikään ei ole muuttunut. Uskovien joukot kulkevat ristiin rastiin pitkin maata osallistuen seminaareihin ja suuriin kokouksiin tällä ”Egyptiin menemisen” mentaliteetilla. He verkostoituvat, laativat strategioita, lainaavat maallisia metodeja saadakseen lihallisia neuvoja. Lyhyesti sanoen, he etsivät kaikenlaisia uusia asioita, jotka voisivat innostaa heitä.

Rukoileva Herran palvelija, joka luottaa Jumalaan täysin, tietää, ettei hänellä ole aikaa seurata Egyptin mallia. Ainoa paikka, johon hänellä on kiire, on hänen salainen kammionsa. Siellä hän saa ohjeet polvillaan ollen.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALAN TOSI PALVELIJA

ViestiKirjoittaja noomi » 17.06.2014 07:59

    Kuva

JUMALAN TOSI PALVELIJA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, July 16, 2013
JUMALAN TOSI PALVELIJA
Kun profeetta Jesaja ennusti Kristuksen ja hänen valtakuntansa tulemuksesta, hän kertoi, millaisia Kristuksen todelliset palvelijat olisivat. Tämän tehdessään hän määritteli meidän palvelumme näinä viimeisinä päivinä sanoen: ”Tahdon teidän huomaavan, millaisia ovat Jumalan todellisten ihmisten merkit, niiden, jotka palvelevat juuri ennen Rauhan Ruhtinaan tulemista hallitsemaan”.

Jesaja alkaa sanoilla: ”Katso, kuningas on hallitseva vanhurskaudessa, ja valtiaat vallitsevat oikeuden mukaan”(Jes.32:1). Sitten hän lisää: ”Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta, oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa”(jae 2).

Minusta on selvää, että Jesaja puhuu tässä Kristuksesta. Hän jatkaa kertomalla, että Jumalan tosi palvelija tulee julistamaan Kristuksen riittävyyttä kaikkeen. Tosiaankin, tämä uskova sulkee itsensä Jeesukseen, luottaen Herransa tekevän hänen sielustaan hyvin kastellun puutarhan kaltaisen. Hän elää rauhaisassa luottamuksessa, hänen henkensä lepää ja on täynnä rauhaa.

Tämä Jumalan tosi palvelija ei koe sielussaan synnin aiheuttamaa myrskyä. Päinvastoin hän uskoo, että Pyhä Henki kuolettaa hänen syntinsä täysin, ja niin hänen henkensä on vapaa kuin lintu. Hän ei pelkää mitään eikä murehdi, koska kaikki on selvää hänen ja hänen Herransa välillä. Hänen sydämessään soi laulu, koska Kristus on hänen ilonsa.

Pikemminkin tämä palvelija tietää, ettei kukaan voi aiheuttaa hänelle harmia, koska hän on takertunut siihen turvaan ja lohdutukseen, jonka Jumala on luvannut puolustavan vanhurskaita. Ei mikään häntä vastaan nostettu ase mahda mitään, koska Jumala itse käy jokaista häntä vastaan puhuvaa. Jumala on hänen puolustuksensa kurjassa maassa.

Jesaja näyttää kahta erityistä merkkiä, joita vanhurskas palvelija kantaa. Ensinnäkin hänellä on harkintakyky ja toiseksi hän erottaa Jumalan äänen selvästi: ”Silloin eivät näkevien silmät ole sokaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan”(Jes. 32:3).

Näemme esimerkin tästä, kun Jeesus kohtaa ensimmäisen kerran Natanaelin. Kun hän näkee Natanaelin lähestyvän, hän huutaa: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole! "(Joh.1:47). Toisin sanoen: ”Katsokaa, veljet! Tässä tulee mies, joka ei teeskentele. Hänessä ei ole petosta, ei moraalittomuutta. Hän on puhdas astia”.
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KUN JUMALA EI ENÄÄ PUHU

ViestiKirjoittaja noomi » 18.06.2014 06:50

    Kuva

KUN JUMALA EI ENÄÄ PUHU

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, July 12, 2013
KUN JUMALA EI ENÄÄ PUHU
Jesaja ennusti uskollisesti Israelille, että “niiden korvat, jotka kuulevat” avautuisivat eräänä päivänä. Surullista kyllä hänen kuulijansa olivat sulkeneet korvansa Jumalan äänelle. He halusivat pysyä synneissään.

”Kun minä kutsuin, ette kuulleet, kun minä puhuin, vaan teitte sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsitte sen, mikä ei ole minulle otollista. Sen tähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minun palvelijani syövät, mutta te näette nälkää; katso, minun palvelijani juovat, mutta te kärsitte janoa; katso, minun palvelijani iloitsevat, mutta te joudutte häpeään. Katso, minun palvelijani riemuitsevat sydämen onnesta, mutta te huudatte sydämen tuskasta ja voivotatte mielimurteissanne”(Jes.65:12- 14).

Kuinka surkeata onkaan kieltäytyä kuulemasta Pyhän Hengen varoituksia. Aina kun suljemme korvamme Jumalan käskyiltä kuolettaa lihamme synnit, me joudumme tuomion alaiseksi kokemaan kaikenlaista murhetta ja tuskaa.

Ymmärrä nyt, etten puhu Jumalan palvelijasta, jonka on saanut valtaansa synti, jotka hän vihaan. En myöskään viittaa uskovaan, joka ei anna itselleen rauhaa, ennen kuin Pyhä Henki päästää hänet vapaaksi. Puhun pikemminkin uskovasta, joka on oppinut rakastamaan syntiään, joka on pannut päänsä Delilan syliin. Sellaisella ihmisellä on piintynyt omatunto.

Palvelija, joka jatkaa syntisiä tapojaan kuulee kyllä ääniä, mutta ne eivät ole Jumalalta. Sen sijaan henkilö joutuu suureen vaivaan: ”Niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa ja annan heille tulla sen, mitä he pelkäävät, koska ei kukaan vastannut, kun minä kutsuin, koska he eivät kuulleet, kun minä puhuin, vaan tekivät sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsivat sen, mikä ei ole minulle otollista”(Jes.66:4).

Kuinka kauheaa se onkaan, kun Jumala ei enää puhu. On kuitenkin hyvin rohkaisevaa, että Pyhä Henki kuitenkin pitää meistä huolta rakkaudessaan ja pitää meidät irti synnistä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

PIMEYDEN TEOT

ViestiKirjoittaja noomi » 19.06.2014 06:45

    Kuva

PIMEYDEN TEOT


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, July 11, 2013
PIMEYDEN TEOT
“Jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!”(Matt.6:23). Raamattu tekee hyvin selväksi, että salaiset synnit ovat ”pimeyden tekoja”. Me tiedämme Jumalan sanasta, ettei valkeudella ole mitään yhteyttä pimeyden kanssa.

Pietari sanoo, että Kristus ”saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset”(1 Piet. 3:19- 20). Tottelemattomuus heitti nämä sielut pimeyden vankilaan. Samoin tänään, jokainen tahallinen tottelemattomuus aiheuttaa valkeuden näkemisen vähenemistä. Ajan pitkään totuudentajumme vinoutuu ja ”avoin taivaamme” synkistyy.

Herra kärsii suuresti, kun salaiset synnit tuovat pimeyttä sieluihimme. Mikään ei murehduta häntä enempää kuin se, että me vastustamme ja hylkäämme hänen varoituksensa ja omantunnon kolkutuksen. Ajattele, miten surullinen tarina meille tuli luettavaksi kirjeessä:

”Aviomieheni on antautunut kokonaan nettipornolle. Nyt olen hakenut eroa, hän ei välitä siitä. Me olimme onnellisessa avioliitossa kaksikymmentä viisi vuotta, ennen kuin tämä alkoi. En saattanut ymmärtää, miksi hän vietti niin paljon aikaa tietokoneensa ääressä huoneessaan ovet kiinni. Eräänä päivänä menin sinne ja kauhistuin nähdessäni, mitä saastaisuutta näin tietokoneen ruudulla.

Hän joutui koukkuun. Hänen persoonallisuutensa muuttui, ja hänestä tuli hyvin ilkeä. Tiesin, että hänestä oli tullut pornoriippuvainen. Hän väitti, ettei voinut auttaa sitä ja halusi jatkaa sitä, mistä piti.”

Apostoli Paavali osoittaa kauhistavan väitteensä niille, jotka ”vaeltavat mielensä turhuudessa” (Ef.4:17). He vanhurskauttavat syntinsä eivätkä enää yritäkään etsiä siitä pois pääsyä. Paavali sanoo heistä: ”nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden”(Ef.4:18).

Miten heistä on tullut niin pimeitä ja sokeita? He lankesivat sokeuteen, joka tulee kaikille, jotka antautuvat synnin valtaan, jotka ”ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa”(Ef.4:19).

John Owen, puritaanikirjoittaja, ilmaisee tämän surullisen päätöksen selvästi: ”Ihminen, joka on jonkun hallitsevan himon vallassa, on väärän luulon alla eikä huomaa vaarallisten aikojen tulemista.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

AVOIN TAIVAS

ViestiKirjoittaja noomi » 20.06.2014 07:47

    Kuva

AVOIN TAIVAS

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, July 10, 2013
AVOIN TAIVAS
Jeesus kääntyi Natanaeliin päin ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle" (Joh 1:51). Alkukielen, kreikan lause rakentuu sanajuuresta, joka tarkoittaa ” uudestaan ja uudestaan”. Toisin sanoen Jeesus sanoi Natanaelille: ”Jumala avaa sinulle jatkuvasti uusia ilmestyksiä.”

Samoin Jumala tekee liiton jokaisen evankeliumin julistajan kanssa, jonka elämä on moitteeton, ei salaisia syntejä tai pimeitä salaisuuksia. Sellaiselle palvelijalle vuodatetaan jatkuvasti Kristuksen kirkkauden ilmestyksiä. Tällöin hän saa toimia Jumalan puhetorvena, jakaen jatkuvasti tuoreita sanomia taivaasta.

Olen ihmetellyt kuullessani nykypäivänä niin monien tuntemattomien julistajien suusta tuoreen, voitelussa puhutun sanan. Me saamme joka puolelta maata julistusäänitteitä, ja joskus ne sisältävät tällaisia puheita. Kun kuulen tuollaista selvää, puhdasta Kristuksen näkyä, soitan puhuneelle julistajalle ja pyydän saada lisää äänitteitä.

Jos äänitteissä esiintyy jatkuvasti näkyä ja sanomaa, julistajaa ehkä pyydetään puhumaan Times Square – kirkkoon. Sillä tavalla tulimme yhteyteen oman vanhemman pastorimme, Carter Conlonin kanssa.

Sellaiset palvelijat ovat eteenpäin pyrkiviä ja vaeltavat yksinkertaisesti Jumalan kanssa. Heidän elämänsä on kuin avoin kirja. He ovat omistautuneet perheilleen eikä heillä ole merkkiäkään kunnianhimosta. Sen sijaan he palvelevat mielellään pientä seurakuntaa, viettävät monia tunteja valveilla oloajastaan yksin rukouksessa. He ovat täynnä Jumalan Hengen läsnäoloa ja Kristuksen ilmestys vuotaa heistä niin kuin elämän veden virta.

Meidän seurakunnassamme on myös hyvin jumalinen vanhimmisto. Kuullessani näiden miesten opettavan, pyöritän usein päätäni ihmetyksestä ja ajattelen: ”Mistä näillä palvelijoilla on sellainen uskomaton ilmestyksen kirkkaus, Kristuksen täyteys ja voima? Heillä ei ole teologista koulutusta, ja kuitenkin heidän opetuksensa on puhdasta, pyhää ja tihkuu ilmestystä”

Niin kuin Natanael, nämä ovat palvelijoita, joissa ei ole moitteen sijaa, ei salaista huonoa tapaa tai syntiä. Siksi he voivat nähdä, kuulla ja erottaa Jumalan äänen ja tunnistaa hänen sydämen lyöntinsä hyvin kirkkaasti.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron