Lyhyet David Wilkerson / Kesä 2014

David Wilkersonin kautta tullutta antia.

HERÄTKÄÄ MIELELTÄNNE

ViestiKirjoittaja noomi » 01.07.2014 07:42

    Kuva

HERÄTKÄÄ MIELELTÄNNE

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, June 20, 2013
HERÄTKÄÄ MIELELTÄNNE
”Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne”(2 Piet.3:1). Pietarin sanoma nykyisen maailman loppumisesta ja uuden maan alusta on tarkoitettu herättämään meissä toivoa ja pitää meidät irrallaan tästä maailmasta.

Tämä totuus on tarkoitettu ”herättämään meidät mieleltämme”: ”Kun siis nämä kaikki näin hajoavat”(2 Piet. 3:11). Kaikki, mitä ihmisillä on arvokasta, kaikki heidän elämäntyönsä sen hyväksi, on hajoava yhtäkkisessä palossa.

Yritä kuvitella sitä: kaikki Wallstreetin yhtiöt, kaikki suuryhtiöiden toimistot, kaikki pankit, kaikki tietoliikennekeskukset, mennyttä! YK häviää olemattomiin. Valtion ja liittovaltion hallintorakennukset palavat poroiksi. Fort Knox ja kaikki sen kulta katoaa. Ei ole enää tehdasalueita, pilvenpiirtäjiä, siltoja, tunneleita, lentokoneita, junia. Ei edes tuhkaa jää jäljelle! Jumalan sanan sanoo selvästi, että kaikki nämä ”kuumuudesta hajoavat” (2 Piet. 3:10).

Kreikan hajoamista tarkoittava sana tässä on ”irrota, hajota ja sulaa”. Toisin sanoen, Jumala aikoo hajottaa juhlijat! Hän aikoo temmata ihmisiltä pois kaiken, mitä he himoitsevat, ja sitten sulattaa sen kovassa kuumuudessa.

Haluan jakaa sinulle totuuden, joka auttaa sinua ymmärtämään, miksi sinua ei koskaan täysin hyväksytä maallisissa työpaikoissa, jos olet antautunut Jeesukselle. Olkoon työpaikkasi pankissa, koulussa, kadunlakaisijana, missä hyvänsä, joudut kokemaan paljon syrjintää, aliarvioimista ja väärinymmärrystä. Saat vain vähän kiitosta siitä, mitä olet tehnyt. Sinua vainotaan, ivaillaan, sinusta puhutaan takana. Tajuat, ettet koskaan kuulu näiden ”kavereiden ja tyttöjen” joukkoon. Niinpä et koskaan koe oloasi mukavaksi tai turvalliseksi. Miksi on näin?

Onko se kaikki Herran aiheuttamaa? Hän sallii sen, jotta emme kiintyisi tähän välinaikaiseen, muuttuvaan maailmaan. Monet uskovat tottuvat liikaa tämän maailman mukavuuksiin ja lopulta kääntyvät pois Herrasta. Menestys, hyväksyntä ja tunnustus saavat tilan heidän sydämissään ja mielissään.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HERRAN PÄIVÄ ON TULOSSA

ViestiKirjoittaja noomi » 02.07.2014 07:34

    Kuva

HERRAN PÄIVÄ ON TULOSSA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, June 19, 2013
HERRAN PÄIVÄ ON TULOSSA
Kun Herran päivä tulee, ei kukaan seuraavista pääse sisään: ”Pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain "(Ilm.21:8). Tosiasiassa, kaikkien näiden ”osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa”(sama jae).

Mieti New Age -uskon aiheuttamaa kauhua! Miljoonat ihmiset ovat täysin varmoja siitä, että he ottavat osaa uuteen maailmanjärjestykseen. He uskovat, että heille pian koittaa rauha ja täysi tyydytys. Kaikki syyllisyys, pelko ja tuomio katoavat. Synti ei enää vainoa heitä. He voivat vapaasti nauttia homoseksuaalisuudesta ja haureudesta ilman rangaistuksen, sairauden tai sakon pelkoa. He vakuuttavat itselleen: ”Pois minusta kaikki uudesti syntymisen uskonto! Pois kaikki tuomio, joka aiheuttaa ihmisille pahaa oloa ja itseinhoa. Me saamme uuden maailman, jossa voimme tehdä, niin kuin tahdomme. Kukaan ei häiritse tai saata meitä pois tolaltamme.”

He joutuvat kohtaamaan surullisen heräämisen. Kun he löytävät itsensä jumalattomasta helvetistä, pilkkaava paholainen julistaa innokkaana: ”Tervetuloa New Ageenne, tervetuloa uuteen maailmanjärjestykseenne!”

Helvetistä tulee varmaan itkun, valituksen ja hampaiden kiristyksen paikka. Siellä vasta valhe paljastuu: ikuisessa tulipätsissä. Yhtäkkiä tuomitut huutavat: ”Minua on petetty! New Age, jonka uskoin tulevan, onkin iankaikkinen helvetti!” Petoksen kauhu vain jatkuu lisääntyen koko ajan iankaikkisuuden läpi.

Ihmisjoukot Amerikassa kääntyvät okkultismiin: Hollywood- johtajat, Wallstreetin nousijat, Broadwayn näyttelijät, hallituksen johtajat, kaikkien kansanryhmien edustajat. He ottavat riemuiten vastaan New Agen väärän evankeliumin: skientologian, kanavoinnin (channeling), saatanan palvonnan, voodoon, astrologian ja kaikenlaiset idän demoniset uskonnot. He ovat sokeita, petettyjä, valheeseen uskovia!

Apostoli Pietari kertoo totuuden tulevasta uudesta maailmasta ja siitä, minkälainen se on oleva. Hän sanoo, että nykyinen maailma häviää. Se on kulkemassa kohti tulista ytimensulamista, jonka Jumala itse vaikuttaa. Todella, Herra päästää irti varaamansa tulen, puhdistaa sekä taivaat että maan: ”Mutta Herran päivä on tuleva niin kuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat”(2 Piet.3:10).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

TULOSSA ON UUSI MAAILMA

ViestiKirjoittaja noomi » 03.07.2014 07:28

    Kuva

TULOSSA ON UUSI MAAILMA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, June 18, 2013
TULOSSA ON UUSI MAAILMA
Raamattu sanoo, että viimeisinä päivinä ilmestyy vouhottajia, jotka väittävät, ettei Jeesus Kristus olekaan tulossa perustamaan uutta valtakuntaa. Halveksijat sanovat: ”Missä Jeesus on? En näe mitään todistetta siitä, että hän tulisi. Kaikkihan jatkuu aivan kuin alussa.”

Jos sinun pitäisi todistaa näille vouhottajille, että Jeesus on tulossa puhdistamaan maailman tulella ja asettamaan ikuisen vanhurskauden valtakunnan, he pitäisivät sinua hulluna. Monet naureskelevat jo Jeesuksen paluun ajatustakin. Silti nämä samat tyypit samassa hetkessä kääntyvät ympäri ja väittävät, että on tulossa ”uusi maailmanjärjestys”!

He ovat joutuneet helvetin valheen kietomaksi. Saatana tuottaa jatkuvasti oikeitten tulevien asioitten vastakohtia. Hän näet tietää, että Kuningas Jeesus on tulossa takaisin ja hänen uusi valtakuntansa on ovella. Paholainen tahtoo pettää omia lapsiaan esittämällä fantasiamaailmaa, jossa on kaikenlaista väärää toivoa. Nyt hän siis keittänyt kokoon uuden, demonisen opin Uuden Ajan (New Age) tulemisesta, jotta saisi ihmiset olemaan hyväksymättä Kristuksen toisen tulemisen todellisuutta!

Äskettäisin New Agen ilmentymä oli Vesimiehen aika. Yhdennentoista tähtikuvion piti liikkua kohti loppua, New Age -valtakuntaa, joka tulisi tunnetuksi ”uutena maailmanjärjestyksenä”.

New Age -väki sanoo tämän uuden maailmanjärjestyksen olevan pilkottamassa. He ennustavat kauhean tuhon tulemista ja uuden maailmanjärjestyksen nousemista kaaoksesta, rakkaudenyhteisön, ymmärtämisen ja maailmanrauhan tuojana. Kaikki sairaudet parantuvat. Sodat lakkaavat. Köyhyyttä ei ole enää. Ainoa Kristus, joka on olemassa, on vain Kristuksen tunteminen maailmanlaajuisena veljeyden asenteena. Itserakkaus on oleva kuningas, ja kaikkien keskipisteessä on oleva nautinto.

Tämä on huono sanoma kaikille New Age -vouhottajille. Olen pahoillani, mutta paholainen on vetänyt teitä nenästä. Ei ole olemassa mitään fantasiamaailmaa, jota hän tarjoilee viimeisten päivien ihmiskunnalle.

Uusi maailma on kyllä tulossa, mutta siinä ei ole ”uutta maailmanjärjestystä” tai New Agea. Kaikki maailman valtakunnat tulevat pian Herran omaisuudeksi ja kaikki hänen vihollisensa joutuvat hänen astinlaudakseen. Kristus tulee takaisin perustamaan pyhää valtakuntaansa ja kellään vouhottajalla ei ole siinä osaa: ”Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu”(2 Piet. 3:13).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JUMALA TOIMII

ViestiKirjoittaja noomi » 04.07.2014 08:12

    Kuva

JUMALA TOIMII

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Friday, June 14, 2013
JUMALA TOIMII
Avainsanoma tämän päivän uskoville on, että Jumala on ennalta ohjelmoinut tulevaisuuden. Hän tietää tarkoin Kristuksen paluun, suuren ahdistuksen, tuomiopäivän ja Harmagedonin taistelun hetken. Ne ovat kaikki hänen kalenterissaan.

Jumala, joka hallitsee kaikkea taivasta ja maata, sanoi: ”Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa… Kaikki kansakunnat ovat niin kuin ei mitään hänen edessään, ne ovat hänelle kuin olematon ja tyhjä”(Jes.40:15, 17).

Jumala tahtoo meidän jatkavan työtä Kristuksen paluuseen saakka. Se tarkoittaa yksinkertaisesti, että meidän tulee toimia, ikään kuin loppu ei tulisikaan, ja elää, kuin se tulisi huomenna.

Jumalalla on edelleen tiedossaan päämme hiuksien lukumäärä. Hän pitää edelleen kirjaa putoavista varpusista, kuulee pyyntömme ennen kuin lausummekaan niitä ja vastaa niihin etukäteen. Hän antaa edelleen runsaasti enemmän, kuin me voimme anoa tai ymmärtää. Niin, miksi pitäisi pelätä? (ks. Matt.(6:25 -34).

Valmistautuneet uskovat, herätkää! Kaikki on hallinnassa, ja Jumala toimii! Hän pelastaa, parantaa, kastaa ja pitää huoneensa järjestyksessä. Pelkääminen on jumalanpilkkaa. Meidän on käsketty rohkaista itsemme Herrassa ja alkaa laulaa ja iloita, kun näemme viimeisen hetken lähestyvän. Joku voi kysyä: ”Miten voisin riemuita, kun näen tämän vanhan synnin kiroaman maailman hajoavan?”

Minun vastaukseni on Raamatun sana: ”Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti… odottaen lapseksi ottamista, lunastusta” (Room.8:22- 23).

Synnyttävä nainen saattaa huutaa kipunsa tähden, kuitenkin hänen sydämensä iloitsee, koska lapsi syntyy. Jumalan valtakunta on tulossa. Saatanan valtakunta hajoaa. Niinpä uskova voi sanoa luottaen: ”Jumalalla on kaikki hallinnassa.!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

HÄNEN HALLINNASSAAN

ViestiKirjoittaja noomi » 05.07.2014 06:16

    Kuva

HÄNEN HALLINNASSAAN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Thursday, June 13, 2013
HÄNEN HALLINNASSAAN
Ihmiset menehtyvät pelätessään ja odottaessaan, mikä maanpiiriä kohtaa”(Luuk.21:26). Jopa hurskaat uskovatkin joutuvat tämän tulevaisuutta koskevan pelon ja masennuksen aallon valtaan. Ihmiset pelkäävät, että laiva uppoaa. Ihmiskunta janoaa turvallisuutta.

Kuulostaako pelottavalta? Tietysti kaikki näyttää hajoavan, niin kuin luonnollinen silmä näkee. Näillä vakavilla hetkillä, jopa skeptikot joutuvat tunnustamaan, että jotakin ilmestyskirjan kertomaa todella tapahtuu maan päällä.

Kauheuksien näyn mukana Jumala on antanut minulle erityisen toivon sanoman kaikille tosi uskoville. Olen kysellyt Jumalalta huolestuneena kaikista asioista, joita olen nähnyt olevan tulossa. Pyysin häntä näyttämään, miten uskovat voivat suorittaa kaikki tehtävänsä niin lyhyessä ajassa, kun niin monet menevät piiloon. Miten uskovat voivat pitää pelon poissa sydämestään? Miten he pystyvät ottamaan vastaan uutiset ja odottamaan kauheuksia ja tuhoja pelkäämättä kotiensa ja lastensa puolesta? Lakkaavatko he täyttämästä velvollisuuksiaan ja kääntyvät takaisin tämän maailman menoihin, paholaisen leipiin ja antavat hänen kulkea omaa tietänsä? Maksavatko he laskunsa, tallettavat vähän rahaa pankkiin ja sitten vain antavat mennä odottaen päivää parempaa? Ostavatko he maatilan tai palan maata ja pakenevat maalle, toivoen voivansa paeta tulevia murhenäytelmiä? Antavatko he motivaationsa kuolla ja antautuvat pelolle? Hylkäävätkö he kaikki unelmansa ja toiveensa rupeamalla erakoiksi?

Rakas ystävä, kuule, mitä Pyhä Henki sanoi minulle. Vain neljä pientä sanaa, mutta niin vahvaa, että ne herättivät minussa uuden kirkkaan toivon ja uskon. Sanat ovat: Kaikki on Jumalan hallinnassa.

Niin juuri, kaikki on hallinnassa. Sinä ja minä ja kaikki, mikä koskee meitä, olemme hallinnassa. Näyttäkööt asiat kuinka pahoilta tässä juopuneessa maailmassa tahansa, kaikki vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja ovat kutsutut hänen tarkoituksensa mukaan(ks. Room.8:28).

Tulevaisuus näyttää pahalta ja uhkaavalta, mutta Daavid sanoi: ”Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani”(Ps.23:4). Tämän päivän sanoma on, että tulevaisuuskin on hänen hallinnassaan, joten meidän ei tarvitse pelätä.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

VARASUUNNITELMIA KRIISITILANTEITA VARTEN

ViestiKirjoittaja noomi » 06.07.2014 04:51

    Kuva

VARASUUNNITELMIA KRIISITILANTEITA VARTEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, June 12, 2013
VARASUUNNITELMIA KRIISITILANTEITA VARTEN
Ei väliä, kuinka levottomaksi maailma muodostuu, Jumalan kansa voi rentoutua ja pitää kiinni iloitsevasta tyylistään. Siksi, että Herra on luvannut sille aivan erityisen suojan, kun sitä tarvitaan.

Eikö Jumalalla ollutkin pelastussuunnitelma valmiina Israelin lasten varalle, kun maailma näki nälkää? Hän lähetti Joosefin edellä Egyptiin ja korotti hänet pääministeriksi. Hän täytti varastohuoneet viljalla, joka riittäisi koko nälänhädän ajaksi, ja toi sitten kansansa kävelymatkan päähän varastohuoneista ja ruokki heidän vatsansa täyteen.

Eikö Jumalalla ollut pelastussuunnitelmaa Elian varalle? Kansakunta oli taloudellisen tuhon partaalla, ja ruokaa oli vähän kovan nälänhädän tähden. Paha kuningas oli lisäksi luvannut löytöpalkkion hänen päästään, mutta Jumala laati pelastussuunnitelman Eliaa varten. Hän kätki hänet rauhalliseen puronnotkoon ja syötti häntä linnun tuomalla ruoalla. Tähän pelastussuunnitelmaan kuului myös tynnyri jyviä, jotka eivät loppuneet.

Mitä sanot Nooasta? Minkälainen yksityiskohtainen pelastussuunnitelma Jumalalla olikaan hänelle ja hänen perheelleen. Arkki, joka kantoi hänet ja hänen perheensä turvallisesti tulvassa kuolleen ja tuhoutuneen maailman yllä.
Ja Loot? Jumala lähetti enkelinsä vetämään henkilökohtaisesti hänet ja hänen lapsensa pois tuomion alaisesta Sodoman kaupungista. Jumalan kädet olivat sidotut, kunnes Loot olisi turvallisesti kaupungin ulkopuolella. Tämä merkitsi hänelle enemmän kuin työpaikan menettämistä, taloudellista romahdusta tai hallituksen kaatumista. Se oli Lootin yhteiskunnan täydellinen romahdus, mutta hän pelastui siitä turvaan.

Paavali todisti Jumalan pelastavan uudelleen ja uudelleen erilaisista vaaratilanteista. Apostoli joutui merihätään, varkaat ajoivat häntä takaa, hän joutui vankilaan, häntä syytettiin maanpetturuudesta, hänen tappamisekseen solmittiin salaliitto, ja kuitenkin joka tilanteessa Jumalan suunnitelma piti, ja hän pelastui.

Meilläkin on samanlainen pelastussuunnitelma, räätälöity erityisesti uskovia varten.

Älkäämme kyseenalaistako siitä mitään. Jumala vie meidät läpi kaikkien kriisien. Ei paholainen voi heittää Jumalan lasten eteen ongelmaa, josta Jumala ei veisi heitä turvaan. Ei masennusta, ei nälänhätää, ei työpaikan menetystä, ei sairautta, eikä mitään kärsimystä. Jumala pelastaa lapsensa, eikä ole mitään syytä pelätä. ”Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa" (Matt.6:34).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EHDOTON PÄÄSY

ViestiKirjoittaja noomi » 07.07.2014 05:52

    Kuva

EHDOTON PÄÄSY

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Tuesday, June 11, 2013
EHDOTON PÄÄSY
Joka neljäs vuosi amerikkalaiset asettavat presidentin virkaansa, jota he sanovat “kaikkein mahtavimmaksi maan päällä”. Hän johtaa maailman vahvinta armeijaa. Hänen valtansa ei ole kuitenkaan mitään sen voiman rinnalla, jonka Jeesus on antanut meille, sinulle ja minulle.

Meillä on ehdoton pääsy Luojan, elävän Jumalan läsnäoloon. ”Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi …, niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa” (Hebr.10:19- 22).

Sana luja luottamus tässä jakeessa tarkoittaa ”toimia avoimesti luottaen tai turvaten julkisesti”. Rakas lukija, tuo ”julkisuus” on pelkästään paholaisen tähden. Se merkitsee, että me sanomme joka demonille helvetissä: ”Jeesuksen Kristuksen veren tähden minulla on oikeus vaeltaa Jumalan läsnäolossa ja puhua hänelle, niin kuin hänkin minulle.”

Uskotko, että Jumala todella tahtoo tulla ulos tapaamaan sinua? Käykäämme hänen luokseen sydän täynnä uskon varmuutta! Älkäämme tulko jonkun linnun tai vuohen tai härän veren kautta, vaan Herran Jeesuksen veren kautta.

”Ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkein pyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!” (Hebr.9:12 -14).

Ei mikään ilahduta Jumalan sydäntä enemmän kuin saada lapsensa tulemaan hänen luokseen uskon varmuudella, arkailematta. Hän haluaa meidän tulevan hänen luokseen sanoen: ”Minulla oikeus olla juuri tässä. Jos sydämeni syyttäisikin minua, Jumala on suurempi kuin sydämeni” (ks.1Joh.3:20).
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

KANSAN JÄÄNNÖS

ViestiKirjoittaja noomi » 08.07.2014 06:25

    Kuva

KANSAN JÄÄNNÖS


DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Friday, June 7, 2013

Jokaisessa sukupolvessa on jäännös, joka juoksee Jeesusta kohti innokkaana ja ylistävänä. Uskon, että samarialainen spitaalinen juoksi takaisin Jeesuksen luokse, koska häntä eivät sitoneet säännöt eivätkä kaavat (ks. Luuk. 7:22- 29). Hänen ei tarvinnut ”oppia pois” niistä kaikista. Muut yhdeksän oli näet kasvatettu puhdasoppisiksi. Heidän mielensä oli harjoitettu lapsuudesta asti kaavoihin ja seremonioihin. Heitä sitoivat sen lisäksi perinteet. Kun samarialainen näki koko uskonnollisen järjestelmän, hän huusi: ”Ei käy!”.

Hän todisti uskonnollisten johtajien ja kirkossakävijöiden valheellisuutta. Hän näki fariseusten ryöstävän leskiä ja ottavan heiltä heidän kotinsa. Hän näki pappien lahjovan ja ottavan vastaan lahjuksia. Hän näki temppelin täynnä rahanvaihtajia, jotka muuttivat Jumalan huoneen varkaiden luolaksi. Hän näki kirjanoppineet tekemässä sääntöjä toisille, vaikka eivät koskaan nostaisi sormeaan noudattaakseen niitä itse.

Hän näki valkeaksi kalkitut julkisivut, teeskennellyt kasvot ja kahden tien kulkijat ja sanoi itsekseen: ”Tässä sokea ohjaa toistaan, mutta siihen en halua ryhtyä. Minä haluan jotakin aitoa.”

Kun hän lähestyi kylää noiden yhdeksän muun kanssa, takaisin pappien, seurakunnan, yhteiskunnan ja hyvän elämän luo, hän pysähtyi ajattelemaan: ”Hetkinen! Muistan, millaista oli omistaa rahaa, arvonantoa, turvallisuutta. Olin surkea! Minun ns. ystäväni hylkäsivät minut, kun ensimmäiset merkit spitaalistani ilmaantuivat. Olin tyhjä, synnillisiin tapoihin sidottu, täynnä vihaa ja katkeruutta. Se oli elävää helvettiä. Miksi minun pitäisi mennä takaisin?”

Sitten jokin hänen sydämessään alkoi palaa: ”Katsokaa minua. Olen puhdas. Jeesus paransi minut. Seurakunta saa odottaa, perheeni ja urani samoin. Minä menen Jeesuksen luokse! Haluan oppia tuntemaan hänet, joka paransi minut!” Hän tuli samaan johtopäätökseen kuin kaikki jäännösihmiset tulevat: ”Ei ole mitään, mitä haluan. Se on turhuutta! Minä menen Jeesuksen luokse ja hänestä tulee minun todellisuuteni.”
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

ENEMMÄN KRISTUSTA

ViestiKirjoittaja noomi » 09.07.2014 06:55

    Kuva

ENEMMÄN KRISTUSTA

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)
Thursday, June 6, 2013

"Mene, näytä itsesi papille… todistukseksi heille”(Luuk.5:14). Vuosiksi eteenpäin noilla kymmenellä parantuneella spitaalisella voisi olla voimallinen todistus. He saattaisivat elää puhuen siitä, kuinka Jeesus sanoi vain sanan ja paransi heidät: ”Kerran olin spitaalinen! Olin aivan yksin, ilman toivoa, likainen, mennyttä, kuolemaisillani. Sitten Jeesus tuli ja puhdisti minut. Olen nyt ollut terve kaksikymmentäviisi vuotta ja ylistän hänen nimeään!”

Kuulostaa tosi ihanalta. Ongelma vain oli siinä, että puhuivat miehestä, jota eivät tunteneet, Vapahtajasta, josta eivät tienneet mitään. He näkivät hänet vain kaukaa. He saattoivat kertoa, miltä hän näytti, miten hän puhui, kuinka hän käveli, mutta eivät koskaan päässeet lähelle häntä ja hänen sydäntään.

Oma murheeni kaikkien julistustyövuosieni aikana on ollut entisten narkomaanien ja alkoholistien uupuminen. He olivat saaneet elämäänsä ihmeellisen vapautuksen kauheista synneistä ja rikoksista. Jumala kutsui monet heistä julistamaan, mutta pastorit seurakunnissa vain pyysivät heitä todistamaan näyttävästi. Heitä imarreltiin ja rohkaistiin kertomaan oman menneisyytensä väkivaltaisista yksityiskohdista.

Nyt, monta vuotta myöhemmin, monet näistä entisistä riippuvaisuudessa eläneistä kertovat samaa: ”Viisitoista vuotta sitten olin parittaja. Elin prostituoitujen kanssa ja jouduin vankilaan kaksikymmentä kertaa. Eräänä päivänä joku kertoi minulle Jeesuksesta. Puhdistuin ja eheydyin.”

Rakas lukija, sadat sellaiset kallisarvoiset uskoon tulleet ovat nyt uupuneita, luopioita ja haaksirikkoisia. He eivät ole Kristuksen kaltaisia, heillä ei ole suhdetta Jumalaan, koska he elävät menneisyydessä, kertakokemuksessa. He eivät oikeastaan tulleet takaisin Jeesuksen luokse, eivät koskaan tulleet tuntemaan häntä tai päässeet lähelle hänen sydäntään.

Monet ihmiset ovat kysyneet, miksi Times Square Church’issä ei ole joka viikko kääntyneitä, jotka tulisivat todistamaan. Tosiaankin, näillä miehillä ja naisilla on kyllä ennen kuulumaton todistus. He vain haluavat enemmän kuin vain antaa sen vanhan, kuluneen todistuksen. Me haluamme heidän menevän eteenpäin Jeesuksen kanssa, pystyvän kertomaan tuoreesta, päivittäisestä vaelluksesta hänen kanssaan, siitä, mitä hän tekee heidän elämässään tänään!

Haluamme saada enemmän Kristusta!
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

JEESUKSEN TUNTEMINEN

ViestiKirjoittaja noomi » 10.07.2014 06:18

    Kuva

JEESUKSEN TUNTEMINEN

DAVID WILKERSON DEVOTIONS (FINNISH)

Wednesday, June 5, 2013
JEESUKSEN TUNTEMINEN
Kun Jeesus ja apostolit olivat kohdanneet kymmenen spitaalista(ks. Luuk.17:11 -19), he varmaan söivät jotakin ja lähtivät matkaan kylän toiselle puolen. Yhtäkkiä he kuulivat meteliä takaansa. Kun he katsahtivat sinnepäin, he näkivät miehen juoksevan heitä kohti, huutaen ja heiluttaen käsiään! Joku opetuslapsista sanoi: ”Se on yksi noista kylän spitaalisista.” Kun mies tuli lähemmäs, he kuulivat hänen kuutavan: ”Kunnia Jeesukselle! Ylistys sinulle!”
Se oli samarialainen spitaalinen! Tultuaan Jeesuksen luo hän lankesi tämän jalkoihin ja puhkesi ylistämään ja kiittämään! Hänen sisimmästään kohosi palvonta elävän Jumalan Poikaa kohtaan: ”Sinä olet Jumalan Poika! Kunnia sinulle!”

Jeesus katsoi häneen ja sanoi: ”Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?” (Luuk.17:17). Hän kysyi: ”Miksi vain sinä? Missä ovat ystäväsi, toiset, jotka minä paransin?

Rakas lukija, tätä Jeesus kysyy edelleen tänä päivänä! Ihmisjoukoista, jotka hän on parantanut ja eheyttänyt, vain jäännös on tullut takaisin! Missä siis ne muut ovat? He ovat samassa paikassa, johon yhdeksän parantunutta spitaalista päätyivät: kadotettuna seurakunnassa, uskonnon nielemänä.

Uskon Raamatun antamiin lukuihin. Jos nämä luvut Luukkaan evankeliumin kertomuksessa ovat tarkat, yhdeksänkymmentä prosenttia niistä, joita Jeesus on koskettanut, päätyvät takaisin samaan kuolleeseen ja kuivaan seurakuntaan. He eivät pääse Jeesuksen luokse, koska he ovat hukkuneet uskontoon.

Yhdeksän spitaalista halusi innokkaana jatkaa elämäänsä, perheidensä luona. He sanoivat: ”Haluan itsekunnioitukseni takaisin. Haluan jälleen mennä synagogaan ja opiskella Messiaan tulemusta.”

Sanot ehkä: ”Mitä vikaa siinä on? Eikö miehen kuulu pitää huolta perheväestään? Eikö Daavid kehota miettimään syvään Jumalan asioita? Eikö kristittyjen tule olla motivoituneita työskentelemään ahkerasti, tekemään juuri niin, kuin nuo yhdeksän spitaalista tekivät? Eikö Jeesus käskenytkin heitä menemään suoraan pappien luo?”

Kyllä, kaikki tämä on totta, mutta siitä tulee mitätön asia, jollet ensin tule tuntemaan Jeesusta.
Kuva

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". Ap. t. 16:31
Avatar
noomi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1827
Liittynyt: 23.10.2013 17:20

EdellinenSeuraava

Paluu David Wilkerson

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron